abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 17 mei 2010 @ 23:15:32 #101
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_81560910
[quote]Op maandag 17 mei 2010 17:41 schreef draculettetje het volgende:
even zonder bij te lezen,
Voor diegene die niet helemaal het bericht van vamp hebben begrepen,
ik kom onze kleine meid even voorstellen:

Och Draakje, wat een schatje!
En....een van m;n lievelingsnamen
Dikke kus voor jullie. ook van Pagan!
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
pi_81561009
quote:
Op maandag 17 mei 2010 17:41 schreef draculettetje het volgende:
even zonder bij te lezen,
Voor diegene die niet helemaal het bericht van vamp hebben begrepen,
ik kom onze kleine meid even voorstellen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Zaterdagavond 15 mei om 21.28 geboren, ze woog 3285 gram en is 49 cm lang
Ik ga haar naam verder niet online gebruiken, vandaar nu er even een spatie tussen:
Ze heet Lis zie maar zal haar afkorten las lis of nog mini draak!

Verhaal volgt nog nu lekker bijkomen, ging allemaal wat te snel en heb aardig wat hechtingen.
tot gauw

mn nichtje
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_81561073
Ja ik ben ook wel benieuwd naar pessies pufclubverhalen
Ik moet woensdag al voor het eerst naar pufclubyoga!

Ik snapte nooit dat mensen als ze zwanger waren ineens aan schoonmaakmiddelen gingen ruiken en dat zo lekker vinden, maar nu heb ik menthol zakdoekjes van Etos, en die ruiken naar allesreiniger, en ik zit er de hele tijd aan te ruiken, zooooo lekker! Ik ben ook raar hahaha!
Toen ik van Graeme zwanger was, bleef ik maar ruiken aan die lipton bosvruchten thee, in die piramide zakjes, ik dronk die thee de hele dag, eigenlijk alleen maar om de geur.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_81567666
Draculetetje, van harte gefeliciteerd met je bloedmooie dochter! superleuke naam ook!
Rust lekker uit en geniet van dat kleine grietje...

Vamp, jij ook gefeliciteerd natuurlijk

LLM's, zet hem op meiden... nog even en dan.... (*insert baby here*)
pi_81568170
Oooooo, wat mooi Dracu
Gefeliciteerd met je mooie dochter!! Voor het eerst dat ik echt denk: ik straks ook...

Hier gaat het echt súper goed. Ik ben gisterenavond om 22.15 in bed gestapt en 5 minuten later sliep ik. En toen werd ik pas wakker van de wekker (half 6) en om half 7 kwam mijn man een kusje geven omdat ie wegging en toen sliep ik weer, en toen ben ik ook gewoon weer in slaap gevallen tot kwart over 10.

Geen buikpijn, geen misschien gebroken vliezen... Héérlijk. Ja, zó houd ik het nog wel 2 weken vol. Dit had ik écht even nodig.
Want ze lacht alleen nog naar mij!
pi_81568171
Draculettetje, wat heb je een prachtig meisje in elkaar geknutseld.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 09:29:25 #107
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81568193
quote:
Op maandag 17 mei 2010 23:18 schreef tessie het volgende:
Ja ik ben ook wel benieuwd naar pessies pufclubverhalen
Ik moet woensdag al voor het eerst naar pufclubyoga!

Ik snapte nooit dat mensen als ze zwanger waren ineens aan schoonmaakmiddelen gingen ruiken en dat zo lekker vinden, maar nu heb ik menthol zakdoekjes van Etos, en die ruiken naar allesreiniger, en ik zit er de hele tijd aan te ruiken, zooooo lekker! Ik ben ook raar hahaha!
Toen ik van Graeme zwanger was, bleef ik maar ruiken aan die lipton bosvruchten thee, in die piramide zakjes, ik dronk die thee de hele dag, eigenlijk alleen maar om de geur.
chloor ruikt zo lekker en dettol is ook zo ongelofelijk onweerstaanbaar
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 09:35:19 #108
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_81568324
Wat betreft de cursus, het was weer een interessante avond.
We hebben een video gezien van een vrouw die aan het bevallen was op een baarkruk. Ze was naar onderen zo ongeveer 20 cm opgebold . Toen ik na afloop de opmerking maakte dat ze volgens mij helemaal niet was uitgescheurd begon de hele groep zenuwachtig te lachen . Het was een serieuze opmerking van mij, maar kennelijk hadden ze er nog niet over nagedacht dat de kans dat een vrouw ongeschonden uit de strijd komt niet zo groot is als de kans dat er een paar hechtingen nodig zijn. Ik heb vooral gekeken naar de vrouw, ze zat zo stoned als een koala op die baarkruk. En het was een thuisbevalling van 25 jaar geleden dus er waren geen medische pijnstillers aan te pas gekomen. Zo zie ik het ook nog wel zittten.
By the way, het is volgens de cursusleidster niet normaal om zo'n end op te bollen naar onderen, het zag er ook zeer ranzig uit. Ik had nog nooit nagedacht over het feit dat je opbolt, dus dat was nogal... schokkend...
Manlief was trouwens blij dat ie de video gezien had, die wil me op een baarkruk zetten. Trouwens, wisten jullie dat als je op je hurken bevalt je 30% meer ruimte creëert? 30%! Ik vind het best veel. Maar volgens mij mag je niet op je hurken bevallen als je BI hebt, weten jullie daar meer van?

Al met al was het best een interessante avond, we hebben het ook nog even gehad over hoe er geknipt wordt als dit noodzakelijk is, waren de anderen ook al ondersteboven van . Ik heb het idee dat, ook al noemen jullie me vaak naïef, ik op sommige punten een stuk minder naïef ben dan mn medecursisten.

Oh ja, ze heeft ook nog laten zien hoe het zat met die draai (dat was de reden waarom zij de video zo mooi vond, je kon de spildraai zo mooi zien). Best interessant, maar ik hoef niet te zien hoe mijn kind draait, ik voel het waarschijnlijk allemaal goed genoeg om het zo ook wel te geloven.

Het is weer een heel epistel!
Mijlpaal: 30 weken
  dinsdag 18 mei 2010 @ 09:41:59 #109
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81568474
Ik denk dat als er geknipt moet worden dat je gewoon moet liggen pessie... Bij een baarkruk kunnen ze er nooit goed bij..

Ik zet trouwens in mij bevallingsplan dat ik scheuren prefereer boven knippen... Kijk soms is het gewoon een noodzaak om te knippen omdat het anders gewoon niet gaat lukken, de andere keer knippen ze omdat het anders scheurt en dan is een knip wat meer gecontroleerd... Maar ik heb gewoon liever niet dat mn doos aan flarden wordt geknipt...
  dinsdag 18 mei 2010 @ 09:46:09 #110
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81568583
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 09:41 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat als er geknipt moet worden dat je gewoon moet liggen pessie... Bij een baarkruk kunnen ze er nooit goed bij..

Ik zet trouwens in mij bevallingsplan dat ik scheuren prefereer boven knippen... Kijk soms is het gewoon een noodzaak om te knippen omdat het anders gewoon niet gaat lukken, de andere keer knippen ze omdat het anders scheurt en dan is een knip wat meer gecontroleerd... Maar ik heb gewoon liever niet dat mn doos aan flarden wordt geknipt...
Dit gebeurt nauwelijks meer tegenwoordig.
Een knip kan net zo goed verder scheuren en dat brengt weer meer risico's met zich mee en daar zijn verloskundigen en gyn's ook van op de hoogte.
99,9% van de knippen die tegenwoordig gezet worden, worden gezet omdat er een geval is van foetale nood.
En mocht je wel op het punt staan om een totaalruptuur op te lopen en de vk kan dat opvangen door een knip naar opzij te zetten dan zul je vast blij zijn dat ze dat gedaan heeft.

Wat is dat toch? Waarom lijkt iedereen toch te denken dat vk's en gyn's voor de lol en uit routine knippen? Das echt bull.

En knippen gaat idd niet op de baarkruk.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 18 mei 2010 @ 09:47:57 #111
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81568630
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 09:46 schreef huuphuup het volgende:
weg
Ik denk dat jij beter even niets kan zeggen!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 09:48:38 #112
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81568642
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 09:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik denk dat jij beter even niets kan zeggen!
ik dacht dat k et tegen iemand anders had

maar desalniettemin denk k et wel zo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 18 mei 2010 @ 09:49:52 #113
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81568688
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 09:46 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Dit gebeurt nauwelijks meer tegenwoordig.
Een knip kan net zo goed verder scheuren en dat brengt weer meer risico's met zich mee en daar zijn verloskundigen en gyn's ook van op de hoogte.
99,9% van de knippen die tegenwoordig gezet worden, worden gezet omdat er een geval is van foetale nood.
En mocht je wel op het punt staan om een totaalruptuur op te lopen en de vk kan dat opvangen door een knip naar opzij te zetten dan zul je vast blij zijn dat ze dat gedaan heeft.

Wat is dat toch? Waarom lijkt iedereen toch te denken dat vk's en gyn's voor de lol en uit routine knippen? Das echt bull.

En knippen gaat idd niet op de baarkruk.
Ik dacht dat knippen toch vrij standaard was ja...
  dinsdag 18 mei 2010 @ 09:51:19 #114
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81568735
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 09:48 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ik dacht dat k et tegen iemand anders had

maar desalniettemin denk k et wel zo.
Ik heb er gelukkig geen ervaring mee... Mijn idee is inderdaad dat ze vrij standaard willen knippen om de boel in de hand te kunnen houden...

Maar als jij zegt dat dat niet zo is dan neem ik dat zonder meer van je aan.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 09:53:24 #115
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81568796
Nee hoor geen knip en wel een vacuumverlossing. Dus ze knippen niet standaard. Overigens totaalscore bij beide bevallingen van 1 hechting-voor-de-zekerheid want het was meer een schaafwondje. Het hoeft dus allemaal niet
  dinsdag 18 mei 2010 @ 09:53:44 #116
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81568803
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 09:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik dacht dat knippen toch vrij standaard was ja...
vroeger ja.
Dat valt tegenwoordig echt mee.

Iemand (met verstand van zaken ) had het een tijd terug over een percentage van 4%. Dat lijkt me niet erg veel. Maar ik kan zo snel geen bron vinden daarvoor.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81568812
Ik heb geluk gehad... bij alle 5 de bevallingern, die allemaal best snel gingen, niet ingescheurd, of geknipt... enkel wat "schaafwondjes"
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  dinsdag 18 mei 2010 @ 09:54:29 #118
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81568826
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 09:53 schreef huuphuup het volgende:

[..]

vroeger ja.
Dat valt tegenwoordig echt mee.
Ik en mn ouderwetse opvattingen .
  dinsdag 18 mei 2010 @ 09:55:25 #119
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81568857
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 09:54 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik en mn ouderwetse opvattingen .
ga toch aardappels schillen mensch
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 18 mei 2010 @ 09:55:48 #120
259886 pessie
pi_81568865
Knippen kan inderdaad niet op de baarkruk en gaat alleen als het noodzakelijk is. Dus als de baby zeer benauwd is en er NÚ uit moet. De vk op de video vond bij de mevrouw op de baarkruk dat de baby er NÚ uit moest en heeft haar toen laten hurken, toen was het kind er echt heeeeeeeeel snel uit. En voor zover ik met mijn lekenoog kon zien, geen scheuren. Maar volgens mij heb ik op andere dingen gelet dan de gemiddelde persoon die naar die video keek. Zo kwam er bijvoorbeeld geen bloed achter de baby aan maar helder water.

Vk's knippen eigenlijk het liefst niet, maar mijn voorstander-thuisbevalling-en-fan-van-Beatrijs-Smulders cursusleidster vertelde dat gyn's sneller knippen. Maar dat had er ook mee te maken dat je normaal pas bij de gyn bevalt als er echt iets aan de hand is, en als er iets aan de hand is kan de situatie sneller voorkomen dat het kind er op dat moment uit moet. Maar dat is net als dat je onder begeleiding van een gyn een grotere kans hebt op een kunstverlossing denk ik dan. Volgens de leidster maakt het je op dat moment niet uit of je geknipt wordt, kind moet er gewoon uit en je hormonen roepen dat ook heel hard.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 09:56:40 #121
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81568887
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 09:55 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ga toch aardappels schillen mensch

Nee eerst mn haar in de krulspelden... Dat kan alleen als mijn man naar het werk is, anders schokt het hem misschien..
  dinsdag 18 mei 2010 @ 09:59:45 #122
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81568959
Pessie ik heb trouwens een baarkruk geprobeert, maar ik vond het niet zo fijn. Was meer een soort baarplank ofzo Moest in het ziekenhuis op dat ding op bed zitten en was steeds als de dood dat ik van dat bed zou vallen. Lekker ontspannen dan

Overigens heeft de verloskundige van de beatrijs smulders-praktijk me keurig naar het ziekenhuis gebracht
  dinsdag 18 mei 2010 @ 10:01:12 #123
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81568998
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 09:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee eerst mn haar in de krulspelden... Dat kan alleen als mijn man naar het werk is, anders schokt het hem misschien..

vergeet je lintje niet in je haar

En dus Pessie, daar kun je toch uit concluderen dat je je verder niet druk hoeft te maken om die knip?
Weet je wanneer ze wel knippen en op je buik duwen? als jij niet durft te persen omdat je bang bent om te scheuren dan wordt er wel actie ondernomen.

Ik moest trouwens echt wel nu nu nu van die baarkruk afkomen en gaan liggen voor de knip waarna er een verpleegster heel hard op mn buik heeft staan duwen.... als de vk denkt dat ze het nog wat tijd kan gunnen door je te laten hurken dan doen ze dat vast (ik kreeg ook de tijd om t nog op de kruk te proberen); maar die knip is echt gezet omdat t zonder niet ging en t kind er NU uit moest. Geen tijd meer om wat anders te proberen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 18 mei 2010 @ 10:02:44 #124
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81569037
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 09:59 schreef Stiemie het volgende:
Pessie ik heb trouwens een baarkruk geprobeert, maar ik vond het niet zo fijn. Was meer een soort baarplank ofzo Moest in het ziekenhuis op dat ding op bed zitten en was steeds als de dood dat ik van dat bed zou vallen. Lekker ontspannen dan

Overigens heeft de verloskundige van de beatrijs smulders-praktijk me keurig naar het ziekenhuis gebracht

bij ons kwam de verpleegster op het lumineuze idee om me rechtop op het bed te laten persen.
zit je daar in je eigen derrie twijfelachtig te persen. Tot er bij iemand een lampje gaat branden dat iets met een gat erin toch wel handiger is
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 18 mei 2010 @ 10:03:57 #125
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81569073
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 10:01 schreef huuphuup het volgende:

[..]

vergeet je lintje niet in je haar

En dus Pessie, daar kun je toch uit concluderen dat je je verder niet druk hoeft te maken om die knip?
Weet je wanneer ze wel knippen en op je buik duwen? als jij niet durft te persen omdat je bang bent om te scheuren dan wordt er wel actie ondernomen.

Ik moest trouwens echt wel nu nu nu van die baarkruk afkomen en gaan liggen voor de knip waarna er een verpleegster heel hard op mn buik heeft staan duwen.... als de vk denkt dat ze het nog wat tijd kan gunnen door je te laten hurken dan doen ze dat vast (ik kreeg ook de tijd om t nog op de kruk te proberen); maar die knip is echt gezet omdat t zonder niet ging en t kind er NU uit moest. Geen tijd meer om wat anders te proberen.
Oh ja, dat deed ik... Persweeen tussendoor wegpuffen omdat ik opeens bang werd.. Toen erd de VK boos.. Dat was niet zo leuk voor mn kindje hoor ik haar nog zeggen. Fuck you mens, jouw kut gaat er niet aan binnen 5 minuten! Maar dat dacht ik alleen...
  dinsdag 18 mei 2010 @ 10:06:46 #126
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81569145
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 10:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh ja, dat deed ik... Persweeen tussendoor wegpuffen omdat ik opeens bang werd.. Toen erd de VK boos.. Dat was niet zo leuk voor mn kindje hoor ik haar nog zeggen. Fuck you mens, jouw kut gaat er niet aan binnen 5 minuten! Maar dat dacht ik alleen...
whaha

mijn vk vond het heel erg dat ze me geknipt had. Heeft zelfs in de kraamweek en op de nacontrole nog sorry gezegd en gezegd dat het wel echt nodig was maar dat ze het zo vervelend vond enzo.
En ik vond het toen alleen maar sneu voor háár
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 18 mei 2010 @ 10:13:46 #127
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81569336
Ik vond mijn VK echt niet leuk tijdens mn bevalling.. Ik heb dr zelfs nog geschopt..
  dinsdag 18 mei 2010 @ 10:41:50 #128
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81570249
Hier wel een knip, maar dat was omdat de hartslag van Thomas te veel aan het zakken was (logisch als er een navelstreng rond je nekje zit) en hij echt nu nu nu moest geboren worden. Maar liever een knip dan uitgescheurd worden (al is dat alleen maar voor mijn gedacht misschien )
  dinsdag 18 mei 2010 @ 11:12:48 #129
259886 pessie
pi_81571414
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 10:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Na de video die ik gisteren gezien heb weet ik dat die er al aan is voordat het kind eruit gefloept is. Daarna ziet het er volgens mij allemaal een stuk beter uit. Volgens de leidster komt het allemaal weer goed.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 11:26:46 #130
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81572019
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 11:12 schreef pessie het volgende:

[..]

Na de video die ik gisteren gezien heb weet ik dat die er al aan is voordat het kind eruit gefloept is. Daarna ziet het er volgens mij allemaal een stuk beter uit. Volgens de leidster komt het allemaal weer goed.
Ja maar daar denk je niet aan hoor, je denkt alleen PIJN!!!!! ONDER!!!!! NEE!!!!! Of het al aanflarden ligt doet er dan niet toe..
pi_81572495
Wat een gezellige gesprekken weer hier
Ik denk er maar allemaal niet teveel over na, komt wel op dat moment
Ik ga me iig niet druk maken om wel of geen knip enzo. Moet dan moet t

Vandaag trouwens 33 weken
pi_81572521
28 weken vandaag laatste trimester is begonnen!!
pi_81572842
Ik moest lachen om je berichtje op hyves
pi_81573010
Zou ook wat zijn als die leidster uitgebreid zou gaan bespreken wat er allemaal mis kan gaan. Dan durft niemand meer
Maar ik vond dat knippen eigenlijk wel meevallen, al had ik het moment dat ze de schaar er vast opzette, en even wachtte op een wee wel een beetje een paniek gevoel. En toen het een lullig klein wee'tje was, overwoog ik even om niet te zeggen dat ik een wee had, maar ja, kind moest er toch uit. Maar achteraf viel het mee. Maar misschien kwam dat omdat ik te stoned was.

voor de 28 weken van Orea en de 33 weken van Son! Wat zijn jullie al ver!
Ik ben pas 22 weken en 1 dag, ik moet nog laaaaannnggg niet bevallen. Jullie wel al bijna
pi_81573051
ja maar zo is het toch! Het gaat zo hard nu ineens

Jemig Tes, jij moet echt nog lang (zit net zoveel tussen jou en mij als tussen Son en mij )
pi_81573398
Dracu wat een mooi meisje
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
pi_81573579
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 11:54 schreef Orea het volgende:
ja maar zo is het toch! Het gaat zo hard nu ineens

Jemig Tes, jij moet echt nog lang (zit net zoveel tussen jou en mij als tussen Son en mij )
Haha das waar, maar t stond er zo grappig
Kan me ook nog niet voorstellen dat over max 9 weken mijn kind geboren gaat worden...
pi_81573637
Over 9 weken mag mijn mevrouwtje gewoon al geboren worden

Trouwens, CP is al even stil of heb ik ergens een berichtje gemist?
  dinsdag 18 mei 2010 @ 12:12:12 #139
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81573650
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 12:10 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Kan me ook nog niet voorstellen dat over max 9 weken mijn kind geboren gaat worden...
Oh dan ga ik pas met verlof... Zie je duurt nog heeeeeeel lang.
pi_81573732
Check mijn ticker

Die zegt dat ik vanaf deze week andere 'bijzondere' dingen kan gaan ervaren
Wil ik weten wat die bijzondere dingen zijn?
  dinsdag 18 mei 2010 @ 12:16:51 #141
259886 pessie
pi_81573856
Son en Orea mijlpalen

En ik vind heus dat de 30 weken mijlpaal ook heel bijzonder is

En ik was al goed voorbereid, mede door dit forum denk ik. Ik hoop ook zo stoned door de endorfines door de bevalling heen te gaan. En een man achter me om me erdoorheen te slepen! Ik begin er langzamerhand iets vertrouwen in te krijgen, dat is wel fijn.
pi_81574159
Als je het over mijn stoned heb... dat was niet door endorfines hoor. Zo geweldig zijn die dingen ook weer niet... Ik had gewoon allerlei zooi gekregen waar ik niet eens tegen kan...
pi_81574356
Is snelle gewichtstoename een bijzonder ding dan (en ben ook wel benieuwd naar de rest van die bijzondere dingen )

voor Pessie dr 30 weken Is ook een mooie mijlpaal

Orea, hij is er hij is er!!! Moet alleen nog even uitvogelen hoe het werkt
  dinsdag 18 mei 2010 @ 12:31:35 #144
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81574478
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 12:24 schreef tessie het volgende:
Als je het over mijn stoned heb... dat was niet door endorfines hoor. Zo geweldig zijn die dingen ook weer niet... Ik had gewoon allerlei zooi gekregen waar ik niet eens tegen kan...
Daar zou ik inderdaad ook niet al te veel van verwachten.. Denken dat endorfines als een morfine werken is wat naief..
pi_81574865
Son!! Dat had ik ook! Heb 2 keer klem gezeten maar das niet gek met de boobs...

Mijn buik probeert er vandoor te gaan heel grappig gezicht + gevoel!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 12:41:22 #146
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81574893
Ik was anders goed stoned van mn eigen lijf (dat was van korte duur wel though... )

en och, jullie gaan gewoon allemaal zonder knip of scheur bevallen, gewoon zo
ja hij s oud maar hij blijft leuk

Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 18 mei 2010 @ 12:45:25 #147
259886 pessie
pi_81575025
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 12:41 schreef huuphuup het volgende:
Ik was anders goed stoned van mn eigen lijf (dat was van korte duur wel though... )

en och, jullie gaan gewoon allemaal zonder knip of scheur bevallen, gewoon zo
ja hij s oud maar hij blijft leuk

Whahaha!

En son... Toen ik las "hij is er" dacht ik even aan iemand anders... Ben ik nou geobsedeerd door nieuwe wereldbewoners?
pi_81575043
Pufcursusverhalen ik ga vanavond voor het eerst! Spanneeeend.

En weer wat mijlpalen 33 weken, 28 weken, begint erop te lijken! Hier gisteren 26 weken, net als Tico uiteraard.

Draculettetje, je hebt echt een prachtig dochtertje gebrouwen!

Baldria, heerlijk voor je dat je even goed hebt kunnen opladen.

Buikpijn is hier gelukkig weer over, was volgens mij toch een groeispurt. Als ik daarmee nog 3 maanden had moeten lopen... Maar goed, dat hoeft dus gelukkig niet. De baby gaat trouwens steeds harder stampen en het is nu ook aan de buitenkant te zien. Ik kan binnenkort toch ook zo'n filmpje maken als CP, denk ik. En het is zo gezellig, 's avonds in bed liggen en dan nog even met de baby spelen.
pi_81575227
Leuk he Cantare!
Hier is het vooral 's ochtends feest.. zodra ik op mijn rechterzij draai gaat ze zich afzetten op het bed.. en dat blijft ze doen waardoor ik wakker word.. Als ik dan mijn hand daar leg gaat ze nog verder richting mijn zij, dat is zo'n bizar gevoel, maar zoooo gezellig wakker worden
  dinsdag 18 mei 2010 @ 12:52:59 #150
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81575273
Mijn meisje is vooral in de avond actief, maar de schoppen zijn soms al best hard, dus dan ga ik gewoon op dr liggen dan wordt ze weer rustig.
pi_81575407
Haha, dat afzetten tegen het bed viel me juist gisteravond voor het eerst op idd!

Op de baby liggen werkt hier ook kalmerend, geloof ik.

En zingen ook.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 12:57:12 #152
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81575465
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 12:56 schreef Cantare het volgende:
Haha, dat afzetten tegen het bed viel me juist gisteravond voor het eerst op idd!

Op de baby liggen werkt hier ook kalmerend, geloof ik.

En zingen ook.
Nu kan het nog.
pi_81575611
lol, ja toch wel makkelijk hoor
pi_81575643
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 12:40 schreef Orea het volgende:
Son!! Dat had ik ook! Heb 2 keer klem gezeten maar das niet gek met de boobs...

ik ga zo weer even verder puzzelen of vanavond ofzo, want durfde niet echt met de stucadoors in de ruimte naast me

Pessie, nee nog geen baby hier hoor Over een week of 4 mag ie wel komen, maar laat m nu nog maar even zitten
Ik had het over mijn buidelsling

Huup, gaat een bevalling niet zoals in dat filmpje dan
pi_81575732
Ik kan nog steeds op mijn buik liggen Al ligt het af en toe wat minder lekker. Dan zit er iemand in de weg
Mja hij gaat vanzelf anders liggen

Mijn zoon heeft heel vaak de hik echt grappig Nu voel ik t ook echt, eerst alleen als ik mijn hand op mijn buik had. En je kan t ook zien als ie hikt!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 13:06:00 #156
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81575752
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 13:02 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

ik ga zo weer even verder puzzelen of vanavond ofzo, want durfde niet echt met de stucadoors in de ruimte naast me

Pessie, nee nog geen baby hier hoor Over een week of 4 mag ie wel komen, maar laat m nu nog maar even zitten
Ik had het over mijn buidelsling

Huup, gaat een bevalling niet zoals in dat filmpje dan

jawel! precies zoals in dat filmpje!
En met knippen bedoelen ze gewoon dat ze soms wat stukjes film aan elkaar moeten knippen en plakken
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81575834
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 13:06 schreef huuphuup het volgende:
En met knippen bedoelen ze gewoon dat ze soms wat stukjes film aan elkaar moeten knippen en plakken
Oooooh, is dát het?!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 13:08:58 #158
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81575847
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 13:08 schreef Cantare het volgende:

[..]

Oooooh, is dát het?!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 13:12:51 #159
259886 pessie
pi_81575961
Son wat gaaf een buidelsling! Ik mag nadat de baby geboren is een Hoppadiz (ik schrijf het waarschijnlijk verkeerd) lenen van een vriendin, om even te kijken of ik daar iets mee kan en wat ik ervan vind.
pi_81576000
Oooooowh, ik dacht met de vingers knippen. Zo van 'KIND! KOM ERUIT! NU!' terwijl de vk met d'r vingers knipt

Dat is bij mij dus nog niet gebeurd. Alles is nog aan boord en geen enkel voorteken dat er vandaag of morgen een baby gaat komen hier
pi_81576034
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 13:06 schreef huuphuup het volgende:

[..]

jawel! precies zoals in dat filmpje!
oh ik dacht al, waarom moet er nou geknipt worden

Pessie die buidelsling is wel leuk ja, nu nog even erachter komen hoe die werkt...
(was net een poging aan t doen, komt 1 van de stucadoors binnen, zat ik half vast in dat ding )
pi_81578125
Zoooo had al bericht dat mijn opvang per 1 januari plek had voor Roelofje, nu is werk ook op de hoogte dat ik per januari pas weer kom... Mocht ook mijn ADV's en resterende vakantiedagen na mijn verlof nog opnemen, dus na mijn verlof heb ik nog ruim 6,5 week vakantie

Januari dat klinkt nog zover weg!!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 14:32:47 #163
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81578877
wat had je nog lekker veel over orea.
pi_81579567
Lekker hoor Orea, nog een wat langer verlof.

Ik wou dat ik dat ook kon doen, maar dat gaat helaas niet. Als ik met 42 weken beval, is het kindje nog maar 12 weken als ik moet werken. Nu mis ik mijn werk wel een beetje hoor, zit al bijna 6 weken thuis en sta al 8 weken niet meer voor de klas.

Nou ja, het ergste vind ik nog dat ik het kindje, als het ongeveer 6 weken oud is, al een hele avond/nacht bij mijn schoonouders moet achterlaten. Sterker nog: ze komen het zelfs ophalen.... had ik mijn zus maar niet mijn bruidsboeket moeten laten vangen...
  dinsdag 18 mei 2010 @ 14:53:01 #165
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81579621
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 14:51 schreef Baldria het volgende:
Lekker hoor Orea, nog een wat langer verlof.

Ik wou dat ik dat ook kon doen, maar dat gaat helaas niet. Als ik met 42 weken beval, is het kindje nog maar 12 weken als ik moet werken. Nu mis ik mijn werk wel een beetje hoor, zit al bijna 6 weken thuis en sta al 8 weken niet meer voor de klas.

Nou ja, het ergste vind ik nog dat ik het kindje, als het ongeveer 6 weken oud is, al een hele avond/nacht bij mijn schoonouders moet achterlaten. Sterker nog: ze komen het zelfs ophalen.... had ik mijn zus maar niet mijn bruidsboeket moeten laten vangen...
Je kunt de kleine niet meenemen of doel je op een vrijgezellen avond?
pi_81579902
We nemen de kleine overdag wel mee, maar ja, zo 's avonds bij een feest met band of dj lijkt mij ook niet echt fijn/handig.
En ze trouwt 1,5 uur rijden hier vandaan, ook niet ideaal. Dus zoals het er nu voor staat komen mijn schoonouders hem/haar ophalen en dan blijft het dus ook bij hun slapen.
Maar goed, dat is het plaatje wat we nu in ons hoofd hebben. Maar hoe het precies gaat lopen, weten we natuurlijk niet; hangt ook wel af van het kindje, en mijn herstel natuurlijk.

Het vrijgezellenfeest van mijn zus (en ook nog van een vriendin trouwens) sla ik over, jammer, maar is niet anders.

[ Bericht 2% gewijzigd door Baldria op 18-05-2010 15:04:15 (ook belangrijk) ]
  dinsdag 18 mei 2010 @ 15:51:57 #167
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81581923
Zijn er hier mensen die serieus nadenken om stamcellen uit de navelstreng te laten invriezen?

Ik ben me er een beetje over aan het inlezen...
pi_81582038
Ik heb er toevallig pas wat over gezien bij een ziekenhuisdocumentaire! Maar nog niet echt over nagedacht. Ga ik eens doen.
pi_81585924
dat stond laatst in de krant over die stamcellen.
Vind t wel interessant enzo, maar heb me er nog niet echt in verdiept enzo.
pi_81587918
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 12:10 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Mag ik ook even slikken?
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  dinsdag 18 mei 2010 @ 18:50:03 #171
39629 Shirley
Oh yeah!
pi_81588763
Mini mijlpaaltje voor mij, heb net m'n eerste positietruitje van H&M binnengekregen

Wanneer is nou die ''vertel het maar aan iedereen'' fase? Met 12 of 13 weken? Want ik hoor overal verschillende dingen, wil het nu wel eens weten, want donderdag ga ik de 12e week in.
Back in business.
pi_81588862
Wat een mooi mini draakje Gefeliciteerd draculettetje
pi_81588894
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 15:51 schreef Ticootje het volgende:
Zijn er hier mensen die serieus nadenken om stamcellen uit de navelstreng te laten invriezen?

Ik ben me er een beetje over aan het inlezen...
ja ik! ik denk er ook over na
pi_81588932
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 18:50 schreef Shirley het volgende:
Mini mijlpaaltje voor mij, heb net m'n eerste positietruitje van H&M binnengekregen

Wanneer is nou die ''vertel het maar aan iedereen'' fase? Met 12 of 13 weken? Want ik hoor overal verschillende dingen, wil het nu wel eens weten, want donderdag ga ik de 12e week in.
Mag je zelf weten
pi_81589164
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 18:50 schreef Shirley het volgende:

Wat Cantare zegt, je mag het zelf weten... je gaat donderdag je 13e week in overigens je zit nu in je 12e week!

Ticoo, ik! Wij willen het eigenlijk wel doen, maar het is wel behoorlijk prijzig
  dinsdag 18 mei 2010 @ 19:11:15 #176
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81589622
Ik kan geen prijzen vinden. Waar moet ik aan denken? Honderden of duizenden?
pi_81589635
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 18:30 schreef djenneke het volgende:

[..]

Mag ik ook even slikken?
tuurlijk
Gek idee he

Zo heb me gelijk even wat verder verdiept in dat stamcelgebeuren. Aan de ene kant vind ik de opslag ervan wel duur, aan de andere kant valt het me wel weer mee. Maar over een lange tijd loopt t wel aardig op...
Tico op de site die ik gevonden heb (geen idee of er meerdere bedrijven zijn die het invriezen) is t eenmalig 195 euro en dan 25 euro per kwartaal voor de opslag
pi_81589723
http://www.stamcelbanknederland.nl/stamcellen-pasgeborenen

Het is eenmalig ¤ 195,-, dat is prima te doen, maar vervolgens ¤ 25,- per kwartaal opslagkosten... Is ¤ 100,- per jaar...

Aan de andere kant, als je kind ooit iets krijgt is de kans erg groot dat het te behandelen is.... en wat is dan ¤ 100,- per jaar...
pi_81589817
ja dat gevoel had ik dus ook Orea
Beetje dubbel die kosten!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 19:17:51 #180
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81589887
Oh maar dat is toch niet heel duur? M'n verzekering van de caravan is meer en daar maak ik ook nooit gebruik van.
pi_81589916
Eigenlijk vind ik het stom dat ik erover twijfel... Als je op de site kijkt en ziet wat er al mogelijk is, en welke ontwikkelingen op korte termijn mogelijk zijn.... Dan zeur ik over ¤ 8,- per maand, terwijl ik voorheen ¤ 8,- in 2 dagen weg rookte, zonder moeite

Tis wel het beste wat je je kind kan meegeven!
pi_81589965
Is het ook niet Ticoo, wat ik al zei.. in eerste instantie denk je JEMIG! En wellicht dat het in de toekomst meer standaard gaat worden (snap niet dat bijv. verzekeringen het niet al opnemen in een pakket, gaat ze een hoop geld besparen in de toekomst...) en het goedkoper wordt.

Wij hebben net de knoop doorgehakt en gaan het pakket bestellen
  dinsdag 18 mei 2010 @ 19:21:51 #183
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81590044
Even voor de duidelijkheid: de embryo's die we over hebben zijn toch in feite ook alleen nog maar stamcellen?? Mocht er iets met de kinderen zijn dan zijn die stamcellen ook nauw verbonden. Of zou dat niet mogen?
pi_81590264
Zijn wel nauw verbonden, maar er zit een kans is dat e.e.a. niet overeen komt.. Net zoals bij een beenmergtransplantatie ook niet altijd broertjes en zusjes geschikt zijn

Maar goeie vraag wel! Zouden we die bij onze fertiliteitsartsen kunnen stellen denk je?
pi_81590353
Hier staat er wel meer over

http://www.biomedisch.nl/tekst/stamcellen_bronnen.php

Op zich zou het dus wel kunnen, omdat stamcellen van embryo's en uit de navelstreng nog geen immuunsysteem/afweersysteem hebben en dat uit beenmerg wel. Dat verkleint de kans op afstoten...

Interessant wel
  dinsdag 18 mei 2010 @ 19:37:08 #186
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81590640
Ja maar een goede vraag is mogen de embryoos voor dat doel gebruikt worden. Ik vind het een goede vraag. Ik moet van de week toch bellen, ik denk dat ik het even vraag.
pi_81590772
In dat stuk wat ik hierboven plaatste is het antwoord nee mag wel gebruikt worden voor onderzoek, maar niet in opslag voor als het daadwerkelijk nodig is...

Ben wel benieuwd naar het antwoord
  dinsdag 18 mei 2010 @ 19:43:07 #188
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81590977
Ja maar opgeslagen zijn ze al. Ze hoeven alleen ontdooit te worden. Ook stom dat dat dan niet zou mogen.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 19:43:33 #189
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_81591007
Oh dames, weleens gehoord van delivery gowns? Ik moest er zo om lachen, want je wil toch wel dat je kind in stijl geboren wordt, en die ziekenhuis gevallen zijn nogal stijlloos...

Alsof ik me DAAR zorgen om maak!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_81591266
I know, ik heb ze ook nog in de opslag nou ja, zolang ik ze nog heb laat ik ze lekker opgeslagen.... zat me net te bedenken dat ik daarvoor ook ¤ 50,- per jaar betaal...

Basboussa, je hebt hele setjes, incl. lipgloss enzo! Want glimmende lippen knappen je wel onwijs op voor op de foto zo vlak na je bevalling
  dinsdag 18 mei 2010 @ 19:49:20 #192
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81591299
Oh ja bevaljurkjes. Zouden ze die ook van prada hebben. Dat is pas stijl.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 19:50:17 #193
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81591352
Oh ja stel je voor dat je er niet goed uitziet net na de bevalling.
pi_81591393
Ach ja, je moet je ergens druk om maken
En die site van Basboussa, zijn toch gewoon normale nachthemden... vind ik tenminste
  dinsdag 18 mei 2010 @ 19:55:26 #195
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81591620
Ja das ook zo sonnetje. Ieder z'n ding hoor. Ik neem wel weer gewoon een shirt van m. .
  dinsdag 18 mei 2010 @ 19:56:06 #196
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_81591669
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 19:50 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ach ja, je moet je ergens druk om maken
En die site van Basboussa, zijn toch gewoon normale nachthemden... vind ik tenminste
Ik had er dan ook nog nooooooooooit van gehoord, en kom nu nog veeeeeeeul bizarredere examplaren tegen...

Ja, zo'n rug, daar heb je echt wat aan als je Gucci ligt te puffen.En dan noem je het: Pretty Pusher.

En positie lingerie : Remind him how you got this way....
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_81591841
Over die navelstrengstamcellen zijn overigens ook negatieve berichten te vinden:
quote:
Stamcel uit navelstreng misleidend
Van onze verslaggever Ben van Raaij op 04 november '06, 09:19, bijgewerkt 4 november 2006 09:19

AMSTERDAM - Het afnemen en invriezen door commerciële bedrijven van navelstrengbloed voor individueel gebruik is misleidende en zinloze kwakzalverij. De overheid moet deze praktijken verbieden.

Dit schrijven vier wetenschappers, onder wie oud-minister van Volksgezondheid en arts Els Borst, vandaag in het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde.

Ouders laten steeds vaker tegen betaling navelstrengbloed invriezen om er later, als dat nodig is, voor het kind eigen stamcellen uit te kunnen oogsten. Volgens de auteurs maken commerciële navelstrengbloedbanken daarbij misbruik van de onwetendheid van veel zwangere vrouwen.

Volgens de auteurs is de reclame misleidend. ‘Opslag van stamcellen voor eigen gebruik is volstrekt overbodig en dient geen enkel doel.’ Bij een enquête die zij hielden onder verloskundigen en gynaecologen bleek tweederde van de respondenten er niettemin aan mee te werken.

Stamcellen uit navelstrengbloed kunnen gebruikt worden bij de behandeling van ernstige bloedziekten zoals leukemie. Maar ze zijn voor jonge kinderen met leukemie zelden de beste oplossing en het aantal stamcellen in een monster is voor gebruik bij oudere kinderen en volwassenen vaak te gering, zo stellen de wetenschappers.

Voor het heilzaam effect van andere toepassingen is, anders dan de bedrijven suggereren, onvoldoende bewijs. Nadelen zijn er wel: het afnemen van het bloed gebeurt vaak onprofessioneel.

Volgens de auteurs – naast Borst hoogleraar verloskunde en gynaecologie Didi Braat, hoogleraar ontwikkelingsbiologie Christine Mummery en hematoloog Ton Schattenberg – moeten artsen en verloskundigen net als buitenlandse collega’s stelling nemen tegen commerciële opslag. Wie wél meewerkt ‘maakt zich in feite mede schuldig aan misleiding en is tuchtrechtelijk aan te spreken’.
pi_81591863
hijs wel lekker luchtig
(wat voor een zomer bevalling )
ik heb echt nog geen moment nagedacht over de outfit waarin ik wil gaan bevallen

[ Bericht 0% gewijzigd door Sonnetje85 op 18-05-2010 20:38:08 ]
  dinsdag 18 mei 2010 @ 20:00:37 #199
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_81591929
Leuke jurkjes
Toen ik werd ingeleid ben ik gewoon straal vergeten om me om te kleden. Heb de hele dag gelegen met een goed shirt aan en de geplande kleding in de tas.... En het werd een reisje ok: daar kan ik me niet herinneren dat ik nog uberhaupt iets heb aangekregen...
(volgende keer ga ik in de kleding waar ik in wil bevallen naar het ziekenhuis )
  dinsdag 18 mei 2010 @ 20:35:56 #200
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_81593859
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 19:58 schreef Cantare het volgende:
Over die navelstrengstamcellen zijn overigens ook negatieve berichten te vinden:
[..]
Wij laten het ook niet doen.Het is voornamelijk toekomst praat.

Welke ziektes kunnen behandeld worden?
Stamcellen uit navelstrengbloed kunnen op dit moment al ingezet worden waar anders een beenmergtransplantatie gebruikt zou worden. Het gaat hier dan om bloedvormende stamcellen die ingezet worden bij bepaalde vormen van kanker. Navelstrengbloed bevat echter ook andere stamceltypes, namelijk die voor de vernieuwing van vet-, spier-, zenuw-, lever-, bot- en kraakbeenweefsel zorgen. Stamcellen kunnen dan ingezet worden om beschadigde weefsels te 'repareren'. Algemeen wordt verwacht dat deze toepassingsmogelijkheden in de nabije toekomst binnen handbereik komen te liggen. Een voorbeeld is de toepassing na een hartinfarct, waarbij stamcellen het beschadigde hartspierweefsel weer versterken. Ook worden de mogelijkheden onderzocht om ziektes als Parkinson, Alzheimer, Multiple sclerose en suikerziekte te genezen met stamceltransplantaties. Gentherapie, ingezet om erfelijke aandoeningen te corrigeren kan alleen met eigen stamcellen worden uitgevoerd.
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')