abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 mei 2010 @ 19:11:15 #176
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81589622
Ik kan geen prijzen vinden. Waar moet ik aan denken? Honderden of duizenden?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_81589635
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 18:30 schreef djenneke het volgende:

[..]

Mag ik ook even slikken?
tuurlijk
Gek idee he

Zo heb me gelijk even wat verder verdiept in dat stamcelgebeuren. Aan de ene kant vind ik de opslag ervan wel duur, aan de andere kant valt het me wel weer mee. Maar over een lange tijd loopt t wel aardig op...
Tico op de site die ik gevonden heb (geen idee of er meerdere bedrijven zijn die het invriezen) is t eenmalig 195 euro en dan 25 euro per kwartaal voor de opslag
pi_81589723
http://www.stamcelbanknederland.nl/stamcellen-pasgeborenen

Het is eenmalig ¤ 195,-, dat is prima te doen, maar vervolgens ¤ 25,- per kwartaal opslagkosten... Is ¤ 100,- per jaar...

Aan de andere kant, als je kind ooit iets krijgt is de kans erg groot dat het te behandelen is.... en wat is dan ¤ 100,- per jaar...
pi_81589817
ja dat gevoel had ik dus ook Orea
Beetje dubbel die kosten!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 19:17:51 #180
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81589887
Oh maar dat is toch niet heel duur? M'n verzekering van de caravan is meer en daar maak ik ook nooit gebruik van.
pi_81589916
Eigenlijk vind ik het stom dat ik erover twijfel... Als je op de site kijkt en ziet wat er al mogelijk is, en welke ontwikkelingen op korte termijn mogelijk zijn.... Dan zeur ik over ¤ 8,- per maand, terwijl ik voorheen ¤ 8,- in 2 dagen weg rookte, zonder moeite

Tis wel het beste wat je je kind kan meegeven!
pi_81589965
Is het ook niet Ticoo, wat ik al zei.. in eerste instantie denk je JEMIG! En wellicht dat het in de toekomst meer standaard gaat worden (snap niet dat bijv. verzekeringen het niet al opnemen in een pakket, gaat ze een hoop geld besparen in de toekomst...) en het goedkoper wordt.

Wij hebben net de knoop doorgehakt en gaan het pakket bestellen
  dinsdag 18 mei 2010 @ 19:21:51 #183
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81590044
Even voor de duidelijkheid: de embryo's die we over hebben zijn toch in feite ook alleen nog maar stamcellen?? Mocht er iets met de kinderen zijn dan zijn die stamcellen ook nauw verbonden. Of zou dat niet mogen?
pi_81590264
Zijn wel nauw verbonden, maar er zit een kans is dat e.e.a. niet overeen komt.. Net zoals bij een beenmergtransplantatie ook niet altijd broertjes en zusjes geschikt zijn

Maar goeie vraag wel! Zouden we die bij onze fertiliteitsartsen kunnen stellen denk je?
pi_81590353
Hier staat er wel meer over

http://www.biomedisch.nl/tekst/stamcellen_bronnen.php

Op zich zou het dus wel kunnen, omdat stamcellen van embryo's en uit de navelstreng nog geen immuunsysteem/afweersysteem hebben en dat uit beenmerg wel. Dat verkleint de kans op afstoten...

Interessant wel
  dinsdag 18 mei 2010 @ 19:37:08 #186
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81590640
Ja maar een goede vraag is mogen de embryoos voor dat doel gebruikt worden. Ik vind het een goede vraag. Ik moet van de week toch bellen, ik denk dat ik het even vraag.
pi_81590772
In dat stuk wat ik hierboven plaatste is het antwoord nee mag wel gebruikt worden voor onderzoek, maar niet in opslag voor als het daadwerkelijk nodig is...

Ben wel benieuwd naar het antwoord
  dinsdag 18 mei 2010 @ 19:43:07 #188
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81590977
Ja maar opgeslagen zijn ze al. Ze hoeven alleen ontdooit te worden. Ook stom dat dat dan niet zou mogen.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 19:43:33 #189
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_81591007
Oh dames, weleens gehoord van delivery gowns? Ik moest er zo om lachen, want je wil toch wel dat je kind in stijl geboren wordt, en die ziekenhuis gevallen zijn nogal stijlloos...

Alsof ik me DAAR zorgen om maak!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_81591266
I know, ik heb ze ook nog in de opslag nou ja, zolang ik ze nog heb laat ik ze lekker opgeslagen.... zat me net te bedenken dat ik daarvoor ook ¤ 50,- per jaar betaal...

Basboussa, je hebt hele setjes, incl. lipgloss enzo! Want glimmende lippen knappen je wel onwijs op voor op de foto zo vlak na je bevalling
  dinsdag 18 mei 2010 @ 19:49:20 #192
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81591299
Oh ja bevaljurkjes. Zouden ze die ook van prada hebben. Dat is pas stijl.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 19:50:17 #193
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81591352
Oh ja stel je voor dat je er niet goed uitziet net na de bevalling.
pi_81591393
Ach ja, je moet je ergens druk om maken
En die site van Basboussa, zijn toch gewoon normale nachthemden... vind ik tenminste
  dinsdag 18 mei 2010 @ 19:55:26 #195
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81591620
Ja das ook zo sonnetje. Ieder z'n ding hoor. Ik neem wel weer gewoon een shirt van m. .
  dinsdag 18 mei 2010 @ 19:56:06 #196
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_81591669
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 19:50 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ach ja, je moet je ergens druk om maken
En die site van Basboussa, zijn toch gewoon normale nachthemden... vind ik tenminste
Ik had er dan ook nog nooooooooooit van gehoord, en kom nu nog veeeeeeeul bizarredere examplaren tegen...

Ja, zo'n rug, daar heb je echt wat aan als je Gucci ligt te puffen.En dan noem je het: Pretty Pusher.

En positie lingerie : Remind him how you got this way....
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_81591841
Over die navelstrengstamcellen zijn overigens ook negatieve berichten te vinden:
quote:
Stamcel uit navelstreng misleidend
Van onze verslaggever Ben van Raaij op 04 november '06, 09:19, bijgewerkt 4 november 2006 09:19

AMSTERDAM - Het afnemen en invriezen door commerciële bedrijven van navelstrengbloed voor individueel gebruik is misleidende en zinloze kwakzalverij. De overheid moet deze praktijken verbieden.

Dit schrijven vier wetenschappers, onder wie oud-minister van Volksgezondheid en arts Els Borst, vandaag in het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde.

Ouders laten steeds vaker tegen betaling navelstrengbloed invriezen om er later, als dat nodig is, voor het kind eigen stamcellen uit te kunnen oogsten. Volgens de auteurs maken commerciële navelstrengbloedbanken daarbij misbruik van de onwetendheid van veel zwangere vrouwen.

Volgens de auteurs is de reclame misleidend. ‘Opslag van stamcellen voor eigen gebruik is volstrekt overbodig en dient geen enkel doel.’ Bij een enquête die zij hielden onder verloskundigen en gynaecologen bleek tweederde van de respondenten er niettemin aan mee te werken.

Stamcellen uit navelstrengbloed kunnen gebruikt worden bij de behandeling van ernstige bloedziekten zoals leukemie. Maar ze zijn voor jonge kinderen met leukemie zelden de beste oplossing en het aantal stamcellen in een monster is voor gebruik bij oudere kinderen en volwassenen vaak te gering, zo stellen de wetenschappers.

Voor het heilzaam effect van andere toepassingen is, anders dan de bedrijven suggereren, onvoldoende bewijs. Nadelen zijn er wel: het afnemen van het bloed gebeurt vaak onprofessioneel.

Volgens de auteurs – naast Borst hoogleraar verloskunde en gynaecologie Didi Braat, hoogleraar ontwikkelingsbiologie Christine Mummery en hematoloog Ton Schattenberg – moeten artsen en verloskundigen net als buitenlandse collega’s stelling nemen tegen commerciële opslag. Wie wél meewerkt ‘maakt zich in feite mede schuldig aan misleiding en is tuchtrechtelijk aan te spreken’.
pi_81591863
hijs wel lekker luchtig
(wat voor een zomer bevalling )
ik heb echt nog geen moment nagedacht over de outfit waarin ik wil gaan bevallen

[ Bericht 0% gewijzigd door Sonnetje85 op 18-05-2010 20:38:08 ]
  dinsdag 18 mei 2010 @ 20:00:37 #199
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_81591929
Leuke jurkjes
Toen ik werd ingeleid ben ik gewoon straal vergeten om me om te kleden. Heb de hele dag gelegen met een goed shirt aan en de geplande kleding in de tas.... En het werd een reisje ok: daar kan ik me niet herinneren dat ik nog uberhaupt iets heb aangekregen...
(volgende keer ga ik in de kleding waar ik in wil bevallen naar het ziekenhuis )
  dinsdag 18 mei 2010 @ 20:35:56 #200
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_81593859
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 19:58 schreef Cantare het volgende:
Over die navelstrengstamcellen zijn overigens ook negatieve berichten te vinden:
[..]
Wij laten het ook niet doen.Het is voornamelijk toekomst praat.

Welke ziektes kunnen behandeld worden?
Stamcellen uit navelstrengbloed kunnen op dit moment al ingezet worden waar anders een beenmergtransplantatie gebruikt zou worden. Het gaat hier dan om bloedvormende stamcellen die ingezet worden bij bepaalde vormen van kanker. Navelstrengbloed bevat echter ook andere stamceltypes, namelijk die voor de vernieuwing van vet-, spier-, zenuw-, lever-, bot- en kraakbeenweefsel zorgen. Stamcellen kunnen dan ingezet worden om beschadigde weefsels te 'repareren'. Algemeen wordt verwacht dat deze toepassingsmogelijkheden in de nabije toekomst binnen handbereik komen te liggen. Een voorbeeld is de toepassing na een hartinfarct, waarbij stamcellen het beschadigde hartspierweefsel weer versterken. Ook worden de mogelijkheden onderzocht om ziektes als Parkinson, Alzheimer, Multiple sclerose en suikerziekte te genezen met stamceltransplantaties. Gentherapie, ingezet om erfelijke aandoeningen te corrigeren kan alleen met eigen stamcellen worden uitgevoerd.
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')