Die schutting is nog niet zo oud, klimop hebben we tegen de andere kant en dat woekert me veel te veelquote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:31 schreef Cafe-Noir het volgende:
Ja die is mooi, veel groen, lommerrrijk
Goed onderhouden en leuke planten !
Die schutting (pas nieuw?), zet je daar nog klimop o.i.d tegen ?
Daar zg je wat, de passiebloem heeft het bij mij ook niet gered. Ik had 'm nog wel in grind geplant op een heuveltje. Sjiek hè, maar het mocht niet baten.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:33 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Die schutting is nog niet zo oud, klimop hebben we tegen de andere kant en dat woekert me veel te veelIk had een passiebloem erlangs lopen, liep lekker uit, maar helaasch doodgegaan afgelopen winter
Rozemarijn kan ik nou nooit aan de praat houden, helaas.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:32 schreef krakkemieke het volgende:
Ik heb geen foto's maar de aardbei op mijn balkon bloeit volop. De rozemarijn zit allang vol knoppen, maar het is zo koud.......
En ik heb een Fauna nieuwtje, ik heb een solitaire bij in een richel in het houtwerk.
In een pot of in de volle grond?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:37 schreef Cafe-Noir het volgende:
[..]
Rozemarijn kan ik nou nooit aan de praat houden, helaas.
Beide, ik weet het niet, zand, grind, aarde, pot, hij gaatbij mij kapot.quote:
Rozemarijn kan wel tegen vorst, als de wortels maar droog zijn. Dus in een pot waar het water weg kan lopen. Of in de tuin als de wortels niet nat blijven.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:41 schreef Cafe-Noir het volgende:
[..]
Beide, ik weet het niet, zand, grind, aarde, pot, hij gaatbij mij kapot.
Tips ?
Waarschijnlijk is je tuin te nat in de winter, omdat de grond te nat is.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:48 schreef Cafe-Noir het volgende:
O.K, hier heb ik vette klei, die ik dan mix met scherp zand.
Waarschijnlijk toch nog te vet dan.
En ik neem aan dat je er ook in snoeit voor keukengebruik ?
Staat er ookquote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:37 schreef krakkemieke het volgende:
Winterjasmijn is ook leuk tegen een schutting en woekert niet.
Bofkont!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:53 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Staat er ookAchter de sering, zal morgen even een picje maken als ik er aan denk
Op verzoek:quote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:29 schreef Bluezz het volgende:
Ik ga gewoon nog een keer ons tuintje spammen van hoe het er nu uit ziet, doen jullie dat ook ff![]()
Mijn vierjarig montana is volgens mij echt dood. Heeft de "jouwe" al blaadjes/bloemknopjes ?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 22:40 schreef AnneX het volgende:
en voor het 3e jaar heeft de schijndode montana het overleefd:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:36 schreef Cafe-Noir het volgende:
[..]
Daar zg je wat, de passiebloem heeft het bij mij ook niet gered. Ik had 'm nog wel in grind geplant op een heuveltje. Sjiek hè, maar het mocht niet baten.
Klimop vind ik wel altijd mooi, maar wordt ook een dik pak op een gegeven moment.
Een groenblijvende kamperfoelie is ook mooi(geurt wel niet).
Ik heb ooit eens een flesje roundup gekocht, tegen zevenblad.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:00 schreef krakkemieke het volgende:
En soms UITROEIEN! Met alle mogelijke middelen, inclusief GIF!
Oh, goede kans dat ik helemaal niks meer aan mijn voortuin hóef te doen!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:05 schreef Cafe-Noir het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens een flesje roundup gekocht, tegen zevenblad.
Toch niks voor mij, ik ben niet biologisch rechtsdraaiend, maar vond het toch raar om te gebruiken.
En het is evenveel werk om die blaadjes aan te tippen, zonder de verdere beplanting aan te tasten.
Dus zolang het kan, schoffel, en knip ik.
Maar uitroeien, inderdaad, hels karwei af en toe. Bijhouden is zowat verplicht.
Zevenblad wordt in Amerika trouwens als bodembedekker verkocht.
Idem dito, hier.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:24 schreef Duderella het volgende:
[..]
Oh, goede kans dat ik helemaal niks meer aan mijn voortuin hóef te doen!
Mijn moeder werd gewoon gestoord van zevenblad en gebruikte Roundup. Na een paar weken sliep ze veel rustiger.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:05 schreef Cafe-Noir het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens een flesje roundup gekocht, tegen zevenblad.
Toch niks voor mij, ik ben niet biologisch rechtsdraaiend, maar vond het toch raar om te gebruiken.
En het is evenveel werk om die blaadjes aan te tippen, zonder de verdere beplanting aan te tasten.
Dus zolang het kan, schoffel, en knip ik.
Maar uitroeien, inderdaad, hels karwei af en toe. Bijhouden is zowat verplicht.
Zevenblad wordt in Amerika trouwens als bodembedekker verkocht.
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:31 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Mijn moeder werd gewoon gestoord van zevenblad en gebruikte Roundup. Na een paar weken sliep ze veel rustiger.
Echt, maar overwoekert ook andere planten dus, of niet ?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:33 schreef krakkemieke het volgende:
En Pachysandra legt het af tegen zevenblad!
Ik bedoel niet pachysandra, maar zevenblad.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:41 schreef Cafe-Noir het volgende:
Haahaha![]()
Dat moet ook wel als een plant weer zevenblad onderdrukt. Voor je het weet staat de hele tuin vol met dit soort woekeraars.
Toch maar aan de (gif)spuit dan?
Nee. Als je zevenblad hebt, de gifspuit. En anders veel gif. En niet aarzelen. Ik hou van het milieu, maar Roundup is niet zo giftig als zevenblad......quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:46 schreef Cafe-Noir het volgende:
Oh, duidelijk. Dus pachysandra en dan misschien nog eens de gifspuit
THNXXquote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:49 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Nee. Als je zevenblad hebt, de gifspuit. En anders veel gif. En niet aarzelen. Ik hou van het milieu, maar Roundup is niet zo giftig als zevenblad......
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:31 schreef krakkemieke het volgende:
Mijn moeder werd gewoon gestoord van zevenblad en gebruikte Roundup. Na een paar weken sliep ze veel rustiger.
Nee, sorry geen ervaring.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 09:40 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Hey, deze ook maar eens volgen. Zonder voorzorgsmaatregelen te hebben getroffen heeft de tuin de winter goed overleefd. Alleen een van mijn twee stekjes van de hortensia niet. De plantjes beginnen wel nu pas uit te lopen (was volgens mij vorig jaar wat eerder). De passiebloem heeft uitlopers en de toscaanse jasmijn schiet zoals beloofd in het tweede jaar ineens omhoog.
Alleen het grasveld ziet er na verticuteren, bemesten en mos bestrijden niet meer uit. Hopelijk trekt dat nog bij.
Verder nog de tip gehad elke week bij te gieten met vloeibare mest. Dat zou echt verschil maken. Iemand ervaring mee?
Graag foto'squote:Op zaterdag 15 mei 2010 11:45 schreef jack4ya het volgende:
Wat hebben jullie toch een last van gewoeker. In mijn kleutertuin gaat dat allemaal prima.
Ik zal van het weekend ook eens spammen ermee.
Ik zag foto's van vorig jaar zomer. Dat de schutting het zowat begaf onder alle rozen. Dat gaat dit jaar tegenvallen. Ik heb niet diep genoeg gesnoeid. Ik kan makkelijk snoeien, ben ook niet bang om te snoeien. Ben rigoreus en verplant zonder pardon hele struiken, heesters als ik vind dat het net niet goed staat.
Maar een klimroos snoeien vind ik echt moeilijk. Heester-, struik, of stamrozen geen probleem.![]()
Ik ga het gewoon eens proberen, ik zie het wel.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 12:53 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Nee, sorry geen ervaring.
Dus jouw passiebloem heeft het overleefd. Hoe groot was ie? En stond ie beschut of zo?
En een toscaanse jasmijn klinkt prachtig maar ken ik niet. Even zoeken
RIP aan de nabestaanden.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:03 schreef Bluezz het volgende:
Leuk BENu moet het lekker vol worden
Dat kruidentuintje is leuk
Plaatje van okt. 09 van de overleden passie![]()
[ afbeelding ]
1.) Clematis montana "Freda"quote:Op zondag 16 mei 2010 10:55 schreef kaasplankje het volgende:
Uit mn tuin, vandaag geschoten:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgens mij wint niks het van zevenblad....Behalve Round-up.quote:Op zondag 16 mei 2010 19:59 schreef Sunnythesun het volgende:
Zag ik hier het woord Zevenblad voorbij komen?Wat een rot spul. Mijn tuin staat er vol me. Ik hoop er nog steeds op dat mijn wilde geraniums de strijd gaan winnen. Tot nu toe weet het Zevenblad zich goed te handhaven, maar de geraniums zijn groter/voller
![]()
Overigens is Zevenblad goed eetbaar! En mijn konijnen zijn er ook dol op, dus ze krijgen zeer regelmatig een flinke bos vers groen van me
Soms is onkruid ook schoon kaasjequote:Op zondag 16 mei 2010 15:37 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb het onkruid buiten beschouwing gelaten dat vind je toch niet erg hé?
Wat handigquote:Op zondag 16 mei 2010 20:49 schreef jack4ya het volgende:
Oe! Oe! Ik heb zo'n leuke site gevonden. Mogelijk al oud nieuws, dan heb ik onder een steen gezeten, maar anders: Kijk hier.
http://www.marechal.be/zoek-je-plant.html
ja.ja en toch moest ik het 2x lezen !quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:48 schreef Duderella het volgende:
Het is de Clamits Clemtis Regenpipus.
De tuincoach, ik stel me een soort Emile Ratelband voor die je komt assisteren bij het snoeien:quote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:08 schreef AnneX het volgende:
ja.ja en toch moest ik het 2x lezen !
Voor de wanhopigen onder ons: gister pas las ik in de laatste VK magazine over de TuinCOACH !
Update gras : al 10 % sprietjes en 90 % zaadjes.
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:39 schreef kaasplankje het volgende:
De tuincoach, ik stel me een soort Emile Ratelband voor die je komt assisteren bij het snoeien:
"JAAAAAH!!! KNIP MAAR DOOR DIE RANKEN!!! TJAKKAAAA!!!"
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
De tuincoach, ik stel me een soort Emile Ratelband voor die je komt assisteren bij het snoeien:
"JAAAAAH!!! KNIP MAAR DOOR DIE RANKEN!!! TJAKKAAAA!!!"
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:08 schreef Ml-etje het volgende:
een heus tuintopic, tvp
En zal morgen ook een wat showenal staat er nog niet veel en ben ik me vandaag een hoedje geschrokken van de plantprijzen
We hebben hier gelukkig een kwekerij in de buurt dus alles 1-jarig voor 1 euro das wel fijn.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:07 schreef Bluezz het volgende:
[..]Al jaaaaaaren
Ik weet alleen niet meer welk deelnr dit is
Ja, planten zijn duur he? Viel mij ook al op
Benieuwd naar je foto's!
Bij de Aldi!quote:Op zondag 23 mei 2010 10:36 schreef rac het volgende:
Voor degen die nog clematissen zoeken... Volgende week bij de aldi voor maar 2,50 het zijn ook gewone maar wel heel mooie soorten.Ook nog andere klimplanten
Ja maar die grasmat hebben we gewoon nieuw gekocht, dus da's geen kunst.quote:Op zondag 23 mei 2010 12:23 schreef Bluezz het volgende:
Tnx voor de tip rac
En Dude mooie clamtisplaatjes, wordt vanzelf voller
Het is gezellig zo, met terras, vlonder & poet![]()
En ik ben zooooo jaloersch op je groene mooie grasmatje
quote:Op zondag 23 mei 2010 10:36 schreef rac het volgende:
Voor degen die nog clematissen zoeken... Volgende week bij de aldi voor maar 2,50 het zijn ook gewone maar wel heel mooie soorten.Ook nog andere klimplanten
Loik!quote:Op zondag 23 mei 2010 19:11 schreef Ml-etje het volgende:
[..]supertip rac!
Thanks!
Heb vandaag weer wat gerommeld dus zal zo eens mijn 1e foto's hier plaatsen
quote:
Dank!quote:Op zondag 23 mei 2010 23:36 schreef sjaakspark het volgende:
Erg mooi staan je planten erbij Duderella. En je blauwe regen zal ooit wel gaan bloeien hier heeft het tenminste jaren geduurd. Maar als hij dan eenmaal begint is het een lust voor het oog.
Dat geloof ik ook dat dat hardnekkig spul is en aangezien de tuin zo wasquote:Op zondag 23 mei 2010 23:42 schreef Duderella het volgende:
[..]
@ Bluezz: zo blij als jij bent met je wilde aardbei, zo hebben wij hem geháát! Overwoekerde ons gazonnetje en hij is dus met hand en tand bestreden. Ik kon er in een ooghoek nog geen topje van zien, of ik werd bloedlink.![]()
![]()
Lijkt me inderdaad nog een hele kunst.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:49 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Dat geloof ik ook dat dat hardnekkig spul is en aangezien de tuin zo waskomt het er niet in.
[ afbeelding ]
Die schuine tuin is best lastig vandaar het verdelen in vlakken dmv het vlonder.
Ander had niets droogte overleefd omdat water zo naar beneden stroomt.
Het gras is al best lastig laten hechten.
Nu nog planten kopen
Vlonder is geboren doordat ik zei dat het onmogelijk 1 lange tuin kon blijven dan kon ik bovenaan water geven en liep het zo naar onder.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:52 schreef Duderella het volgende:
[..]
Lijkt me inderdaad nog een hele kunst.
Ik vind de vlonder wel heel goed gevonden! Maar hoe kom je erop?
Slim gedaan hoor!quote:Op zondag 23 mei 2010 23:54 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Vlonder is geboren doordat ik zei dat het onmogelijk 1 lange tuin kon blijven dan kon ik bovenaan water geven en liep het zo naar onder.
Mijn Mr zei toen we maken een zitplek middenin en dat hebben we mbv de hovenier (jaja we hebben vals gespeeld) uitgedacht en gemaakt.
De tuindelen zijn bijna vlak allemaal dus prima te bewerkendaar hebben we wel een minigraver voor gehad en een kar grond.
Ik vind haar zo schattig, leuk en fruitigquote:Op zondag 23 mei 2010 23:42 schreef Duderella het volgende:
@ Bluezz: zo blij als jij bent met je wilde aardbei, zo hebben wij hem geháát! Overwoekerde ons gazonnetje en hij is dus met hand en tand bestreden. Ik kon er in een ooghoek nog geen topje van zien, of ik werd bloedlink.![]()
![]()
Gekke idealist.quote:Op maandag 24 mei 2010 00:43 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik vind haar zo schattig, leuk en fruitig
Tot nu toe dan
quote:Op maandag 24 mei 2010 00:43 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik vind haar zo schattig, leuk en fruitig
Tot nu toe dan
Die is me eigenlijk niet scherp genoeg.. het waaide te hardquote:Op dinsdag 25 mei 2010 18:49 schreef Isabeau het volgende:
Mooie foto's Sun!Vooral die tweede van de Akelei
Akelei is net onkruid, ben ik achter en ik vind het prachtig.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:41 schreef Sunnythesun het volgende:
hihi ja goed he.. vind het leuk spul.. groeit mooi snel en vol. Binnenkort eens kijken of ik er nog wat kan vinden die ik nog niet heb. Heb er nog wel een mooi plekkie voor..
Volgende stadium is trouwens dat de lelies en crocosmia's gaan bloeien.Die zijn meer rood/oranje en bloeien meer naar het einde van de zomer.
Waaltjes zijn leuk maar daar groeit sneller meer onkruid tussenquote:Op woensdag 26 mei 2010 21:29 schreef jack4ya het volgende:
Leuk pad Annex, met die waaltjes... we willen pnze betontegelterras eens vervangen door een andere bestrating, maar ik vind het lastig. We wilden eerst die 1m2 tegels in donkergrijs. Maar daar kunnen we een ei op bakken als de zon schijnt.
We denken nu aan waaltjes... maar of dat leuk/handig is?
De tuin is bedacht door een heuse tuinmeneer en door een bedrijf aangelegd in mei 2003.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:29 schreef jack4ya het volgende:
Leuk pad Annex, met die waaltjes... we willen pnze betontegelterras eens vervangen door een andere bestrating, maar ik vind het lastig. We wilden eerst die 1m2 tegels in donkergrijs. Maar daar kunnen we een ei op bakken als de zon schijnt.
We denken nu aan waaltjes... maar of dat leuk/handig is?
Je mist foto's? Kun je ze niet zien of had je meer/andere foto's verwacht? (Kijk anders hier )quote:Op woensdag 26 mei 2010 23:25 schreef Ml-etje het volgende:
Jack ik mis wat foto's maar dat sinaasappelboompjeen vind die vijvers erg mooi, en de terrasverwarmer
Ze waren hier afgelopen woensdagmiddag al op!quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:03 schreef Bluezz het volgende:
YeahIk moet nog naar de aldi maar het zit hier nogal ver vandaag en geen zin om te fietsen..... next week maar eens kijken of ik tijd & zin heb
Wat leuk bedacht Anne!!quote:Op woensdag 26 mei 2010 23:50 schreef AnneX het volgende:
[..]
De tuin is bedacht door een heuse tuinmeneer en door een bedrijf aangelegd in mei 2003.
( toen was het mooi gras).
In het diepste geheim toen mn. AnneX een week op stap was met zijn wandelvriendjes.
De buren stonden allemaal te kijken naar zijn reactie ! haha.
Omdat wij in de polder wonen, wilde ik een eenvoudige tuin.
En het terras moest symmetrisch met een zware granieten tafel erin, die voor de eeuwigheid staat ingegraven.
De tegels zijn omgekeerde stoeptegels met de waaltjes ertussen.
Ach een beetje mos ertussen vind ik prima. En af en toe wat vegen met zand is zzzzen.
Direct achter het huis ligt grind en dat heeft de tuinmeneer leuk bedacht met een overgang.
Er is - natuurlijk - een foto van een jaartje of twee na de aanleg:
schoon van het voorjaar:
[ afbeelding ]
het roodbruine is penningkruid een bodemwoekeraar ( uit de tuin van schoonouders)
[ afbeelding ]
Bij ons gingen ze ook rap, ow shit oma vergeten te vragen of ze woensdag tijd heeft.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:43 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ze waren hier afgelopen woensdagmiddag al op!
quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:08 schreef Duderella het volgende:
Ik heb dankzij een tip hier mooie Aldiclamtissen gescoord!![]()
Vanavond even checkenquote:Op donderdag 27 mei 2010 08:37 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Je mist foto's? Kun je ze niet zien of had je meer/andere foto's verwacht? (Kijk anders hier )
Dat sinaasappelboompje is helemaal leuk ja. Officieel moet je die over kunnen houden, alleen heb ik niet echt die ruimte. Of eigenlijk echt niet. Dus maar als eenjarig gekocht.![]()
Vijvers? Als in meervoud? We hebben er maar 1 hoor![]()
En die haard/terrasverwarmer stond bij het grof vuilWare tokkie/hamsteraar die ik ben heb ik dat ding meegesjouwd. Mijn vriend dacht echt: Neeeeeeh, niet nog meer rotzooi.
Wat lijkt op anabelle?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 00:36 schreef AnneX het volgende:
De lijkt-op-hortensia is een Annabelle ( hortensia)
Je wordt ermee doodgegooid de laatste jaren.
Tuurlijk willen we fotoos van het dakterras zien en potten met plantjes.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:06 schreef DarkElf het volgende:
hikan je hier alleen tuinfoto's plaatsen en detailfoto's van blommen? ik heb namelijk een dakterras en pas plantjes geplant dus er groeit nog weinig welig
we wonen in een pastorijstijl (landelijk zeg maar) kleinschalig (8 woningen, 3 beneden, 3 eerste verdieping, 2 boven) app.complexje en wij zitten dus bovenin en hebben binnenin alles laten aanpassen aan onze smaak, daarom hebben wij dat hoge plafond bijv. In Vlaanderen heb je enorm veel vrijheid in bouwen enzo... een grote reden waarom we hier zijn gaan wonenquote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:31 schreef Sunnythesun het volgende:
nice! Erg mooi terras zeg.
Knus en mooie Acer!!
Zit me nu wel af te vragen hoe je huis er dan precies van buiten uit ziet, gezien ik de binnenfoto's ook gezien heb en om jullie heen alleen maar 'standaard' huizen zie staan..
Ah ok, echt een complexje. Vind jullie living echt zo mooi!quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:34 schreef DarkElf het volgende:
[..]
we wonen in een pastorijstijl (landelijk zeg maar) kleinschalig (8 woningen, 3 beneden, 3 eerste verdieping, 2 boven) app.complexje en wij zitten dus bovenin en hebben binnenin alles laten aanpassen aan onze smaak, daarom hebben wij dat hoge plafond bijv. In Vlaanderen heb je enorm veel vrijheid in bouwen enzo... een grote reden waarom we hier zijn gaan wonen
Leuk om je terras te zien Elfquote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:23 schreef DarkElf het volgende:
fotootjes
de kruidentuinpotten met oa citroenmelisse, rozemarijn, oregano.. en gezaaid: tomaat, verschillende soorten sla, paprika, komkommer, radijsjes. en lenteuitjes
[ afbeelding ]
Verder t terras in een rondje gefotografeerd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
we hebben 2 clematissen geplant (tegen de wilgentenen aan) en in de bakken staan kleine blauwe bloemetjes. (geen idee hoe ze heten). We hebben 2 buxussen en een grote japanse es in een grote pot staan. (daar zitten ook bolletjes in dus elke keer krijgen we na de winter eerst narcisjes en daarna blauwe druifjes onder t boompje)
en en pasant ook meteen de kattenren op de foto
ik ben ook heel opgeruimdquote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:06 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Leuk om je terras te zien Elf
En wat nétjes
Ik plaats vaak alleen detailfoto´s van blommen omdat mijn tuin zo rommelig isquote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:06 schreef DarkElf het volgende:
hikan je hier alleen tuinfoto's plaatsen en detailfoto's van blommen? ik heb namelijk een dakterras en pas plantjes geplant dus er groeit nog weinig welig
rommelige tuinen is niets mis meequote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik plaats vaak alleen detailfoto´s van blommen omdat mijn tuin zo rommelig is
we zijn er ook heel blij mee.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 21:07 schreef Duderella het volgende:
DE, wat mooi!![]()
Onwijs ruim ook zeg, wat een luxe!!
net gedaan! Tnxquote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:40 schreef AnneX het volgende:
Oh ja : tip van flip: ik trek hh folie over de potten om een kas temp. te creëren.
Moeten daar dan geen gaatjes in AnneX?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:40 schreef AnneX het volgende:
Oh ja : tip van flip: ik trek hh folie over de potten om een kas temp. te creëren.
Je kunt altijd een uurtje laten luchten.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 22:05 schreef Duderella het volgende:
[..]
Moeten daar dan geen gaatjes in AnneX?
Stikken de arme plantjes dan niet?![]()
Tuulkquote:
zoals Krakkemieke al zegt: af en toe luchten.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 22:05 schreef Duderella het volgende:
[..]
Moeten daar dan geen gaatjes in AnneX?
Stikken de arme plantjes dan niet?![]()
Ja beetje jammer van het weer morgen kunnen we niet van de gedane arbeid genieten.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:45 schreef AnneX het volgende:
[..]
zoals Krakkemieke al zegt: af en toe luchten.
De hh folie deed ik met name na het zaaien en 's nachts en inderdaad gaten met de vork erin geprikt.
Nu de eerste sprieten bovenkomen zet ik ze zónder in de zon buiten.
Vandaag 39 meter heggen gesnoeid: links - rechts en bovenop.
Dat is sporten met zo'n electr. heggenschaar ( die is van ons allemaal) en de grasranden getrimd met de hand.
En heerlijk buiten onder de sol - toen het nog droog was - ontbijt - koffie en de kranten.
En af en toe opkijken en even de bloeisels in de tuin scannen.
Morgen binnen blijven
Bedankt.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:54 schreef Ml-etje het volgende:
Wat een bloeiend balkonnetje Trovey!
En vind de lantaarns enz heel leukdat doe je echt goed hoor met die kringloop.
Ben er ook regelmatig langs gelopen maar hier hergebruiken de mensen zelf geloof ik![]()
Als je de dode bloemen uit de viooltjes haalt (dus geen zaad laten maken) blijven ze het dan niet constant goed doen?
En de poezelsprima leventje toch
De tweede foto?...dat is een flexibel buitenschilderij van de Action, die latjes zijn een deel van de foto...het moet een doorblik door een raam voorstellen, trouwens hangt net en die buitenschilderijen heeft de Action dus nog steeds. Helaas kan ik de boel daar alleen met plakband op het raam vastzetten. De ramen aan die kant zijn nogal vreemd van vorm.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:00 schreef krakkemieke het volgende:
Wat een gezellig balkon!
Waar komt het plaatje achter die latjes vandaan?
Ik ook.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:23 schreef krakkemieke het volgende:
Ik bedoelde de wijngaarden op de tweede foto. Achter de rode gerbera's.
Oh! Ok, bedankt!quote:
Ja hoor, woensdag meteen geplant.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 17:36 schreef Ml-etje het volgende:
Dude staan je clematissen al?
Hier regende het net iets te snelheb dus geen zin meer en heb ze met pot en al even in het plantgat geparkeerd.
Wel vandaag de vlonder bekleed aan de zijkanten en grond erlangs gestort, we hebben nog te weinig grond dus nog even een kar halen bij de boer achter ons![]()
Meteen de daarvoor gekochte planten ernaast gezet en geconstateerd dat er best wat bloeiends langs mag.
Ga nu dus echt op zoek naar een kweker.
quote:Op zaterdag 29 mei 2010 20:50 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ja hoor, woensdag meteen geplant.Ze groeien al!
quote:Op zaterdag 29 mei 2010 21:25 schreef dennisdotcom het volgende:
Ik ben vorig weekend begonnen met het opfleuren van mijn balkonnetje. Het is helemaal opgefleurd.
Onder andere: framboos, pruimenboom, lupine en nog wat kleurrijk eenjarig en meerjarig spul. De lupine is een beetje van matige kwaliteit en ik begrijp niet hoe dat komt. Hij heeft genoeg water, de pot is groot genoeg en ik heb geknakte bladeren keuren weggesnoeid.
Vandaag een clematis aangeschaft. Deze wil ik later samen met klimop in een houten bak zetten en laten groeien tegen een gaaspaneel.
Zal ik binnenkort wat foto's maken en plaatsen?
Leuk!quote:Op zaterdag 29 mei 2010 21:25 schreef dennisdotcom het volgende:
Ik ben vorig weekend begonnen met het opfleuren van mijn balkonnetje. Het is helemaal opgefleurd.
Onder andere: framboos, pruimenboom, lupine en nog wat kleurrijk eenjarig en meerjarig spul. De lupine is een beetje van matige kwaliteit en ik begrijp niet hoe dat komt. Hij heeft genoeg water, de pot is groot genoeg en ik heb geknakte bladeren keuren weggesnoeid.
Vandaag een clematis aangeschaft. Deze wil ik later samen met klimop in een houten bak zetten en laten groeien tegen een gaaspaneel.
Zal ik binnenkort wat foto's maken en plaatsen?
quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:46 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Oh! Ok, bedankt!
Het zag eruit als een scheiding met de buren, vandaar.
Het regende bij jou niet.quote:Op zondag 30 mei 2010 17:07 schreef jack4ya het volgende:
Watjes! Ik heb zojuist met de heggenschaar de heg gerambo't. En nee ik been nu geen veredelde heg
Staan die buren even vreemd te kijken.quote:Op zondag 30 mei 2010 17:14 schreef jack4ya het volgende:
Niet regenen?? Echtwel... en ben weer een zwitserse gatenkaas van alle knutten...
Ik heb gelijk de buxusbollen van de buren meegenomen. Die hebben nu keurige bollen in een verwilderde ravage... hahaha.
Hoe moet ik dit lezen? Je gaat eerst zaaien, daarna bestraten?quote:Op zondag 30 mei 2010 17:49 schreef Ml-etje het volgende:
Deel van het stuk vrij gekomen grond ga ik met wat fleurigs inzaaien want daar komen toch echt tegels
Deze is ook nieuwquote:
Die passies van ons zijn echt stomquote:Mijn gigantische Passieflora heeft de winter niet overleefd. De hibiscus en de vlinderstruik hebben het veld moeten ruimen omdat de poesjes er gemakkelijk in konden klimmen en in de tuin van de buren konden springen. Met pijn in mijn hart heb ik die eruit getrokken.Maar van de hibiscus heb ik wel wat stekjes over gehouden dus ik begin gewoon opnieuw. Een nieuwe Passieflora heb ik nog niet gekocht, eigenlijk weinig nieuws nog dit jaar op een paar bollen en spaanse margrieten na. Als ik straks tijd heb maak ik even foto's, maar het kan er bij inschieten want ik moet ook nodig koffers pakken.
quote:Op maandag 31 mei 2010 08:57 schreef Xebber het volgende:
[..]
Hoe moet ik dit lezen? Je gaat eerst zaaien, daarna bestraten?
edit: shuut de olijf is overleden. Het is nu een vijgenboom !quote:Op maandag 31 mei 2010 12:02 schreef AnneX het volgende:
De buurvrouw heeft hem in een zéééér ruime kuip die is bekleed met bobbeltjes plastic als vorst isolatie.
Ik denk de bodem vrijlaten of er flink wat gaten inprikken en ook aan de zijkant op een hoogte van - laten we zeggen - 10 cm om overtollig water af te voeren.
Vorig jaar 12 olijven.
Rondom heeft zij lavendel geplant.
Wil je een foto ? voor een indruk hoe die erbij staat na deze winter.
Zelf heb ik goede ervaringen met even vragen bij een tuincentrum voor details in de kuip.
quote:Op maandag 31 mei 2010 12:03 schreef AnneX het volgende:
[..]
edit: shuut de olijf is overleden. Het is nu een vijgenboom !
Vaak staan ze echt in bakken van meer dan een vierkante meterquote:Op maandag 31 mei 2010 12:10 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
LOL
Nja ik heb er een grote zak kleikorrels bij gekregen die moeten voorkomen dat de wortels bevriezen. Maar ik zal inderdaad eens vragen hoe en wat en misschien vind ik nog wel wat info op internet. Het kan hier goed vriezen in de winter namelijk en in de schuur zetten helpt dan maar zeer beperkt.
quote:Op maandag 31 mei 2010 13:11 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Vaak staan ze echt in bakken van meer dan een vierkante meter
olijfbomen zijn leuk! Heb je een foto (of als je een plekje voor hem hebt? )quote:Op maandag 31 mei 2010 11:49 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik heb een prachtige olijfboom gekregen.. en ik twijfel nu heel erg hoe en waar ik hem neer ga zetten. Hij kan in een kuip, maar is dan in de winter gevoelig voor bevriezing. Hij kan ook in de grond, maar dan heb ik niet echt 'het' plekje voor hem eigenlijk.. lastig..
Olijfquote:Op maandag 31 mei 2010 16:50 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik zal een foto maken als hij op zn plek staat![]()
Er zitten al wat kleine bloemknopjes aan
eerst opruimenquote:Op zondag 30 mei 2010 18:36 schreef Duderella het volgende:
Kaas.
Doe nou es ploatjes van je tuin (bij je huis, niet die grote). Ik ben zo benieuwd hoe die is.
Het helpt al veel als de wortels droog zijn als het gaat vriezen. Dat is met rozemarijn ook zo.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:10 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
LOL
Nja ik heb er een grote zak kleikorrels bij gekregen die moeten voorkomen dat de wortels bevriezen. Maar ik zal inderdaad eens vragen hoe en wat en misschien vind ik nog wel wat info op internet. Het kan hier goed vriezen in de winter namelijk en in de schuur zetten helpt dan maar zeer beperkt.
Ja!quote:Op woensdag 2 juni 2010 20:54 schreef Duderella het volgende:
[ afbeelding ]
Hier staat over een koppeltje jaren de hele schutting mee vol. Is het niet wónderbaarlijk mooi?
Schönquote:Op woensdag 2 juni 2010 20:54 schreef Duderella het volgende:
[ afbeelding ]
Hier staat over een koppeltje jaren de hele schutting mee vol. Is het niet wónderbaarlijk mooi?
quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Schön![]()
Is dat een Clematis "Multi Blue" Dude?
Wel supermooi idd die grote gevulde bloemen. Dan vind je Clematis "kiri te kanawa" of C. "duchess of Edinburgh" vast ook mooiquote:Op donderdag 3 juni 2010 11:06 schreef Duderella het volgende:
![]()
Mijn aller- aller- allerfavorietste clematis ever.
quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:14 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wel supermooi idd die grote gevulde bloemen. Dan vind je Clematis "kiri te kanawa" of C. "duchess of Edinburgh" vast ook mooi
O wat gezellig!quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:05 schreef kaasplankje het volgende:
http://www.imagebam.com/gallery/34ca64eb029fbf728865a8c0de71be1e/
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Free Image Hosting by ImageBam.com
Opgeruimd!
nou, 't is van plasticquote:Op donderdag 3 juni 2010 12:28 schreef Duderella het volgende:
O wat gezellig!Echt zo'n tuin waar je met een biertje in je hand in een vuurkorf wil gaan staan porren.
Is je hele huis van hout kaas, of alleen een aanbouw?
Je hele huis is van plastic?quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
nou, 't is van plasticen het is heel klein maar wel gezellig
Nee mensquote:
Nou mens! Er wonen mensen in containers hoor. Ik kijk nergens van op!quote:Op donderdag 3 juni 2010 13:00 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee mensalleen die rabat
the rest is wood
Het huis zelf is al heel oud, die planken aan de buitenkant hebben ze een keer vervangen. Er loopt ook een hele dikke balk over t plafond, misschien is dit huis al 100 jaar oud
Was toen een net nieuwe camera (mijn eerste digitale dus moest er nog mee oefenen) en ach, het heeft wel wat.quote:Op donderdag 3 juni 2010 14:56 schreef Duderella het volgende:
Nog wel een beetje leren scherpstellen troveyMaar prachtige blommetjes allemaal!
Its lovely kaasquote:Op donderdag 3 juni 2010 14:01 schreef kaasplankje het volgende:
Thanks! Ik laat m expres een beetje verwilderen a la cottage stilo en af en toe grijp ik drastisch in.
De klimop heg is helemaal gesnoeid en de paadjes geveegd, daar groeide allemaal mos, weegbree en paardebloemen tussen, en die krijg je er lastig tussen uit.
wat je ziet dat is 'tL vormig langs 't huisje
Mooi Kaasplankjequote:Op donderdag 3 juni 2010 12:05 schreef kaasplankje het volgende:
http://www.imagebam.com/gallery/34ca64eb029fbf728865a8c0de71be1e/
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Free Image Hosting by ImageBam.com
Opgeruimd!
quote:Op donderdag 3 juni 2010 14:38 schreef trovey het volgende:
Leuke tuinen en balkons!![]()
Hier nog een paar foto's van planten die een paar jaar geleden op mijn balkonnetje stonden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nog een paar foto's van een paar jaar terug genomen in de tuin van een kennis
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Van plasticquote:Op donderdag 3 juni 2010 21:11 schreef Ml-etje het volgende:
Mooi Kaasplankje
ben nu wel benieuwd naar je huis
quote:
Als je 30 jaar geduld hebt uiteindelijk welquote:Op zondag 6 juni 2010 01:10 schreef Duderella het volgende:
Goed bezig AnneX!
Wat moet er van de olijfzaden komen? (Ik neem aan niet hele bomen?)
haha dat zal ik dan niet meer meemaken.quote:Op zondag 6 juni 2010 09:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als je 30 jaar geduld hebt uiteindelijk wel
quote:Op zondag 6 juni 2010 15:10 schreef Bluezz het volgende:
Lekker sfeertje @ Sun
Mét vijver & een soort vijver in ton ?![]()
Holy fuck... Zitten wij allemaal met onze postzegel/kleutertuinen te 'pronken', kom jij even langs je met je park.quote:
Het was een oude stadsboerderij, helemaal afgebroken en een nieuw huis erop gezetquote:Op zondag 6 juni 2010 15:44 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Holy fuck... Zitten wij allemaal met onze postzegel/kleutertuinen te 'pronken', kom jij even langs je met je park.
Bij ons was dat precies andersomquote:Op zondag 6 juni 2010 15:59 schreef Joosterd het volgende:
Het was een oude stadsboerderij, helemaal afgebroken en een nieuw huis erop gezet![]()
En mijn vader houd nogal van tuinieren , ik zit er alleen in en geniet ervan
Een hangmatquote:Op zondag 6 juni 2010 13:59 schreef jack4ya het volgende:
Live vanuit de hangmat: (tussen de bomen achterin:)
[ afbeelding ]
Ik heb zojuist de klimop van de buren gesnoeid, aangezien ze mijn bordertjes zowat overwoekeren. Een kliko vol... en ik zit vol stof, spinrag, zand en joost mag weten wat nog meer.
Heey weet ik gelijk wat ik voor mij verjaardag kan vragenquote:
quote:
Weet alleen even niet waar... ow tuulk een standaardquote:Op zondag 6 juni 2010 19:58 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Heey weet ik gelijk wat ik voor mij verjaardag kan vragen
Bij kruidvat nu 12 euro met ophangsysteem erbiJ!quote:Op zondag 6 juni 2010 19:58 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Heey weet ik gelijk wat ik voor mij verjaardag kan vragen
Oooh mooi!!!quote:Op zondag 6 juni 2010 20:29 schreef Anneloortje het volgende:
Dit zijn alvast wat foto's van vorig jaar van mijn tuintje. Recene overzichtsfoto's volgen nog
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die zinken emmerpotdingen met die heldere kleurtjesquote:Op zondag 6 juni 2010 20:29 schreef Anneloortje het volgende:
Dit zijn alvast wat foto's van vorig jaar van mijn tuintje. Recene overzichtsfoto's volgen nog
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 7 juni 2010 23:51 schreef sjaakspark het volgende:
Hier wat indrukken van mijn tuin
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een olijf is een eenlingquote:Op maandag 7 juni 2010 22:28 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik heb vandaag een bak gescoord voor de Olijf en plantjes voor in potten er omheenAls het niet al te nat is morgen volgt er snel een foto-update
![]()
Ik twijfel alleen: zou ik de olijf bij de voet met een andere plant er bij een plezier doen, of juist niet?? Ik weet wel dat ik hem niet dieper mag planten dan hij huidig in de grond zit dus ik weet niet of een plantje dan ook een bezwaar is..
Het is M Lquote:Op maandag 7 juni 2010 23:19 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Die zinken emmerpotdingen met die heldere kleurtjes
Leuk Sun en heb tevens geen antwoord, benieuwd naar de foto's
En nu wil ik ook een hangmat en een vlonder in de tuin![]()
Mietje wat is het
Mooi! hou wel van een volle tuinquote:Op dinsdag 8 juni 2010 00:18 schreef sjaakspark het volgende:
Wij zitten op een van de onderstaande plekken. Er zijn nog 2 plekken maar daar heb ik nog geen foto van.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Veranda is inmiddels wel iets anders ingericht maar nog niet gefotografeerd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hehe... ik moest lachen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 07:25 schreef Ml-etje het volgende:
[Mietje wat is het?]
Het is M L
En dat is een roos
quote:
Ja toch wel he.. zou ie zelfs een mooie kruiptijm niet kunnen waarderen denk je?? Heb zoooo'n mooie gezien bij intratuin gister, dus ben eigenlijk gewoon een excuus aan het verzinnenquote:
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:13 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja toch wel he.. zou ie zelfs een mooie kruiptijm niet kunnen waarderen denk je?? Heb zoooo'n mooie gezien bij intratuin gister, dus ben eigenlijk gewoon een excuus aan het verzinnen
Hmm... ik denk dat ik er voor de zekerheid gewoon maar een andere pot voor ga zoekenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:14 schreef Ml-etje het volgende:
[..]zie ze eigenlijk altijd alleen staan maar misschien als de tijm ver bij hem vandaan blijft?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |