abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81813474
quote:
Op zondag 23 mei 2010 23:42 schreef Duderella het volgende:

[..]

@ Bluezz: zo blij als jij bent met je wilde aardbei, zo hebben wij hem geháát! Overwoekerde ons gazonnetje en hij is dus met hand en tand bestreden. Ik kon er in een ooghoek nog geen topje van zien, of ik werd bloedlink.
Dat geloof ik ook dat dat hardnekkig spul is en aangezien de tuin zo was komt het er niet in.

Die schuine tuin is best lastig vandaar het verdelen in vlakken dmv het vlonder.
Ander had niets droogte overleefd omdat water zo naar beneden stroomt.

Het gras is al best lastig laten hechten.
Nu nog planten kopen
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 23 mei 2010 @ 23:52:15 #102
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_81813623
quote:
Op zondag 23 mei 2010 23:49 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dat geloof ik ook dat dat hardnekkig spul is en aangezien de tuin zo was komt het er niet in.

[ afbeelding ]

Die schuine tuin is best lastig vandaar het verdelen in vlakken dmv het vlonder.
Ander had niets droogte overleefd omdat water zo naar beneden stroomt.

Het gras is al best lastig laten hechten.
Nu nog planten kopen
Lijkt me inderdaad nog een hele kunst.
Ik vind de vlonder wel heel goed gevonden! Maar hoe kom je erop?
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_81813727
quote:
Op zondag 23 mei 2010 23:52 schreef Duderella het volgende:

[..]

Lijkt me inderdaad nog een hele kunst.
Ik vind de vlonder wel heel goed gevonden! Maar hoe kom je erop?
Vlonder is geboren doordat ik zei dat het onmogelijk 1 lange tuin kon blijven dan kon ik bovenaan water geven en liep het zo naar onder.
Mijn Mr zei toen we maken een zitplek middenin en dat hebben we mbv de hovenier (jaja we hebben vals gespeeld) uitgedacht en gemaakt.
De tuindelen zijn bijna vlak allemaal dus prima te bewerken daar hebben we wel een minigraver voor gehad en een kar grond.
  maandag 24 mei 2010 @ 00:23:16 #104
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_81815031
quote:
Op zondag 23 mei 2010 23:54 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Vlonder is geboren doordat ik zei dat het onmogelijk 1 lange tuin kon blijven dan kon ik bovenaan water geven en liep het zo naar onder.
Mijn Mr zei toen we maken een zitplek middenin en dat hebben we mbv de hovenier (jaja we hebben vals gespeeld) uitgedacht en gemaakt.
De tuindelen zijn bijna vlak allemaal dus prima te bewerken daar hebben we wel een minigraver voor gehad en een kar grond.
Slim gedaan hoor!
pi_81815870
quote:
Op zondag 23 mei 2010 23:42 schreef Duderella het volgende:

@ Bluezz: zo blij als jij bent met je wilde aardbei, zo hebben wij hem geháát! Overwoekerde ons gazonnetje en hij is dus met hand en tand bestreden. Ik kon er in een ooghoek nog geen topje van zien, of ik werd bloedlink.
Ik vind haar zo schattig, leuk en fruitig
Tot nu toe dan
  maandag 24 mei 2010 @ 00:55:03 #106
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_81816247
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:43 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Tot nu toe dan
Gekke idealist.
pi_81816779
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:55 schreef Duderella het volgende:

Gekke idealist.
  maandag 24 mei 2010 @ 01:14:08 #108
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_81816832
quote:
Op maandag 24 mei 2010 01:12 schreef Bluezz het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dat punthoofd ook!
pi_81822548
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:43 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Tot nu toe dan
kopieer deze even
  maandag 24 mei 2010 @ 11:11:47 #110
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_81823110
Ik kon al niet plaatsen waarom ik al die foto's zo vreemd vond, ik dacht al dat IK gisteravond alles schots en scheef zag. Blijkt het een dijktuin te zijn.
  maandag 24 mei 2010 @ 11:19:18 #111
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_81823335
Iemand trouwens een leuk idee voor een vrij forse smalle en hoge pot. (Geglazuurd blauw). Ik heb er nu een conifeertje instaan, maar die wordt wat te fors in de pot. Waardoor die 't zwaar krijgt. Bovendien is het iets te droog (omdat ze heel veel water verbruiken.)

De pot staat naast de voordeur (op de noordmuur) met een ochtendzonnetje tot een uur of 11. Wintergroen, winterhard, wat hoogte erin, maar niet te wijd/breed (smalle ruimte).
Ik heb voor verder buxushaagjes, en winterharde/groene kamperfoelie, met stamroosjes, lavendel, campanula en een acer.
Dus een buxus in die pot lijkt me too much. Een camelia durf ik n iet zo goed. Duur of duurt (te) lang voordat het smoelt.
Al typende bedenk ik me misschien een Pierus Japonica ofzo...

Ik kom er even niet uit.

(Ik heb trouwens foto's alleen kan ik ze momenteel even niet uploaden naar de imac.)
pi_81881354
Ik had het Bluezz beloofd! Blommetjes in de tuin!!

Een van mijn favo's: Akelei. Ik heb een paarse:

en een waanzinnig oud-roze gekleurde!

Ieder jaar weer afwachten hoeveel en waar ze opkomen
De 'woeker' tijm bloeit ook. Spul groeit overal en moet echt getemd worden!

Lelijke, maar daarom fascinerende, Iris:

Er staat er ook een in de vijver, daar zit nu voor het eerst ook een knop in, dus wellicht later ook daar een foto van. Als het goed is is ie geel, maar het is al zo lang geleden dat ik hem gekocht heb dat ik het niet zeker weet

En dan nog een greep uit de wilde geranium collectie:

Heb totaal ongeveer 6 a 7 soorten verzameld tot nu toe

Oh en hier het hoekje met de nieuwe clematis!! Hij is al aan het groeien geslagen
pi_81881536
Mooie foto's Sun! Vooral die tweede van de Akelei
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 25 mei 2010 @ 19:14:28 #114
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_81882664
Mooi sts! oud-roze akelei
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_81884467
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 18:49 schreef Isabeau het volgende:
Mooie foto's Sun! Vooral die tweede van de Akelei
Die is me eigenlijk niet scherp genoeg.. het waaide te hard (en ik moet nodig een macro lens gaan kopen )

Die oud-roze vind ik zelf wel heel erg mooi! Hij heeft zo veel verschillende kleuren ook.. hoop dat die zich goed gaat uitzaaien
pi_81885572
Oooh wat mooi Sun! Ga ze meteen op mijn te kopen lijstje zetten
pi_81887239
Wat leuk die wilde geranium verzameling
En de rest natuurlijk ook
pi_81887579
hihi ja goed he.. vind het leuk spul.. groeit mooi snel en vol. Binnenkort eens kijken of ik er nog wat kan vinden die ik nog niet heb. Heb er nog wel een mooi plekkie voor..

Volgende stadium is trouwens dat de lelies en crocosmia's gaan bloeien. Die zijn meer rood/oranje en bloeien meer naar het einde van de zomer.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 20:45:22 #119
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_81887791
Ik vind de Iris juist mooi sun!
pi_81888011
Nah, ik vind de kleinere, effen variaties mooier. Hoop dus dat de vijver iris straks mooi gaat bloeien
pi_81909056
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 20:41 schreef Sunnythesun het volgende:
hihi ja goed he.. vind het leuk spul.. groeit mooi snel en vol. Binnenkort eens kijken of ik er nog wat kan vinden die ik nog niet heb. Heb er nog wel een mooi plekkie voor..

Volgende stadium is trouwens dat de lelies en crocosmia's gaan bloeien. Die zijn meer rood/oranje en bloeien meer naar het einde van de zomer.
Akelei is net onkruid, ben ik achter en ik vind het prachtig.
Hier staan ze in alle variaties : hoog en laag en in alle kleuren roze - diep blauw - lila en één witte.

Wie wil kan mij p.m'n voor zaadjes om op te sturen.
  woensdag 26 mei 2010 @ 10:12:08 #122
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81909320
Mooie plaatjes hier allemaal!
En nu wil ik ook een clematis ipv kamperfoelie...
Ik heb nog wel een plekje over voor iets klimmends gelukkig. De druif moet naar links gaan groeien dus dan kan de clematis naar rechts.

Ml-etje, wat een werk joh!
  woensdag 26 mei 2010 @ 10:40:44 #123
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_81910189
Mijn kleutertuinfoto's zijn eindelijk onderweg. Normaal houd ik ervan om op mijn gemak mooie platen te nemen, maar ik had even geen geduld meer.

Akelei is ook erg mooi idd. Mijn probleem is inmiddels dat mijn liefde voor tuin en plant groter is dan mijn tuin en plant. Ik zit alweer te broeden, waar ik dat kwijt kan.

LET THE SPAM BEGIN!

[ Bericht 21% gewijzigd door jack4ya op 26-05-2010 11:30:41 ]
  woensdag 26 mei 2010 @ 10:57:54 #124
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_81910878

Overzicht plaatje
Links de gerooide bomen waardoor ik nu op een huizenblok kijk

Even een rondje door de tuin, beginnend links onder op de foto.

Linkerborder:
magriet, daarachter (gesnoeide) skimmia, daaronder tym en nog iets anders, niet zichtbaar daarachter, salvia ost friesland, vrouwenmantel, weigela, prikneus, pioenroos, armeria wit, net weer zichtbaar een struikroos, een lila amerikaanse sering, daarachter weer (net niet zichtbaar) een ribes, daaronder armeluisorchidee, daar rechts van een kleine pieris, hortensia.

Achter:
Pieris Japonica in pot, dipladenia in pot, fuchsia in pot, 2 x 2 clematis (Warszawska Nike en een dubbele blauwe) (niet zichtbaar) rechts van het bankje een heesterroos (lichtgeel), bacopa in blauw pot, surfinia wit, petunia hardroze, hortensia Annebelle (in de hoek) daarachter weer 2 clematissen (Pillu)

Rechterborder:
Achterin weer een heesterroos, amber/oranje van kleur, daarvoor Delphinia donkerblauw, weigela (foutje, want die had ik al) saxifraga/steenbreek, struikroos rood, een 'gemeentestruikje' (saai ding waarvan ik de naam niet kan onthouden) chrysanten, vrouwenmantel, armeria wit en roze, winterpostelein (bijna op trouwens) roze azeleaatje, lila campanula, candystripe phlox, ooievaarsbek, tijm en de grote sneeuwbal (viburnum) met daarvoor een zwakker skimmia...

Sjeeeees wat een berg en het erge is! ik kan het allemaal zo opratelen!

Ik vergeet gewoon de 2 lei platanen achter in...

En naast het terras (waar vanaf de foto genomen is, staat ook nog een flinke klimroos, een bodembedekker eronder (met een geel blommetje) een bak met roze putunia's, een bonte klimop en een twijfelende bougainville en een jasmijn. Tijdelijk dan, aangezien die nu in volle zon staat en ik niet weet of ze dat wel leuk vind.

[ Bericht 7% gewijzigd door jack4ya op 26-05-2010 11:31:39 ]
  woensdag 26 mei 2010 @ 11:00:53 #125
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_81910989
Linkerborder

De rechterborder hieronder.
We hebben geen schutting met de buren, alleen dit groen gaashekje. Toen we er kwamen wonen riepen we: Gaat gelijk dicht. Nu 6 jaar later laten we het liever zo. Geeft toch extra ruimte, en licht... je 'leent' zeg maar wat tuin van de buren.

Dit stukje border staat heel vol, en zit er gewoon lief en schattig uit. En wieden hoeft niet!

Wat dichterbij, rechts net het eerste bloempje van de ooievaarsbek, campanula is er ook bijna klaar voor.

[ Bericht 33% gewijzigd door jack4ya op 26-05-2010 11:32:00 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')