Die schutting is nog niet zo oud, klimop hebben we tegen de andere kant en dat woekert me veel te veelquote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:31 schreef Cafe-Noir het volgende:
Ja die is mooi, veel groen, lommerrrijk
Goed onderhouden en leuke planten !
Die schutting (pas nieuw?), zet je daar nog klimop o.i.d tegen ?
Daar zg je wat, de passiebloem heeft het bij mij ook niet gered. Ik had 'm nog wel in grind geplant op een heuveltje. Sjiek hè, maar het mocht niet baten.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:33 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Die schutting is nog niet zo oud, klimop hebben we tegen de andere kant en dat woekert me veel te veelIk had een passiebloem erlangs lopen, liep lekker uit, maar helaasch doodgegaan afgelopen winter
Rozemarijn kan ik nou nooit aan de praat houden, helaas.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:32 schreef krakkemieke het volgende:
Ik heb geen foto's maar de aardbei op mijn balkon bloeit volop. De rozemarijn zit allang vol knoppen, maar het is zo koud.......
En ik heb een Fauna nieuwtje, ik heb een solitaire bij in een richel in het houtwerk.
In een pot of in de volle grond?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:37 schreef Cafe-Noir het volgende:
[..]
Rozemarijn kan ik nou nooit aan de praat houden, helaas.
Beide, ik weet het niet, zand, grind, aarde, pot, hij gaatbij mij kapot.quote:
Rozemarijn kan wel tegen vorst, als de wortels maar droog zijn. Dus in een pot waar het water weg kan lopen. Of in de tuin als de wortels niet nat blijven.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:41 schreef Cafe-Noir het volgende:
[..]
Beide, ik weet het niet, zand, grind, aarde, pot, hij gaatbij mij kapot.
Tips ?
Waarschijnlijk is je tuin te nat in de winter, omdat de grond te nat is.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:48 schreef Cafe-Noir het volgende:
O.K, hier heb ik vette klei, die ik dan mix met scherp zand.
Waarschijnlijk toch nog te vet dan.
En ik neem aan dat je er ook in snoeit voor keukengebruik ?
Staat er ookquote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:37 schreef krakkemieke het volgende:
Winterjasmijn is ook leuk tegen een schutting en woekert niet.
Bofkont!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:53 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Staat er ookAchter de sering, zal morgen even een picje maken als ik er aan denk
Op verzoek:quote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:29 schreef Bluezz het volgende:
Ik ga gewoon nog een keer ons tuintje spammen van hoe het er nu uit ziet, doen jullie dat ook ff![]()
Mijn vierjarig montana is volgens mij echt dood. Heeft de "jouwe" al blaadjes/bloemknopjes ?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 22:40 schreef AnneX het volgende:
en voor het 3e jaar heeft de schijndode montana het overleefd:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:36 schreef Cafe-Noir het volgende:
[..]
Daar zg je wat, de passiebloem heeft het bij mij ook niet gered. Ik had 'm nog wel in grind geplant op een heuveltje. Sjiek hè, maar het mocht niet baten.
Klimop vind ik wel altijd mooi, maar wordt ook een dik pak op een gegeven moment.
Een groenblijvende kamperfoelie is ook mooi(geurt wel niet).
Ik heb ooit eens een flesje roundup gekocht, tegen zevenblad.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:00 schreef krakkemieke het volgende:
En soms UITROEIEN! Met alle mogelijke middelen, inclusief GIF!
Oh, goede kans dat ik helemaal niks meer aan mijn voortuin hóef te doen!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:05 schreef Cafe-Noir het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens een flesje roundup gekocht, tegen zevenblad.
Toch niks voor mij, ik ben niet biologisch rechtsdraaiend, maar vond het toch raar om te gebruiken.
En het is evenveel werk om die blaadjes aan te tippen, zonder de verdere beplanting aan te tasten.
Dus zolang het kan, schoffel, en knip ik.
Maar uitroeien, inderdaad, hels karwei af en toe. Bijhouden is zowat verplicht.
Zevenblad wordt in Amerika trouwens als bodembedekker verkocht.
Idem dito, hier.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:24 schreef Duderella het volgende:
[..]
Oh, goede kans dat ik helemaal niks meer aan mijn voortuin hóef te doen!
Mijn moeder werd gewoon gestoord van zevenblad en gebruikte Roundup. Na een paar weken sliep ze veel rustiger.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:05 schreef Cafe-Noir het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens een flesje roundup gekocht, tegen zevenblad.
Toch niks voor mij, ik ben niet biologisch rechtsdraaiend, maar vond het toch raar om te gebruiken.
En het is evenveel werk om die blaadjes aan te tippen, zonder de verdere beplanting aan te tasten.
Dus zolang het kan, schoffel, en knip ik.
Maar uitroeien, inderdaad, hels karwei af en toe. Bijhouden is zowat verplicht.
Zevenblad wordt in Amerika trouwens als bodembedekker verkocht.
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:31 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Mijn moeder werd gewoon gestoord van zevenblad en gebruikte Roundup. Na een paar weken sliep ze veel rustiger.
Echt, maar overwoekert ook andere planten dus, of niet ?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:33 schreef krakkemieke het volgende:
En Pachysandra legt het af tegen zevenblad!
Ik bedoel niet pachysandra, maar zevenblad.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:41 schreef Cafe-Noir het volgende:
Haahaha![]()
Dat moet ook wel als een plant weer zevenblad onderdrukt. Voor je het weet staat de hele tuin vol met dit soort woekeraars.
Toch maar aan de (gif)spuit dan?
Nee. Als je zevenblad hebt, de gifspuit. En anders veel gif. En niet aarzelen. Ik hou van het milieu, maar Roundup is niet zo giftig als zevenblad......quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:46 schreef Cafe-Noir het volgende:
Oh, duidelijk. Dus pachysandra en dan misschien nog eens de gifspuit
THNXXquote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:49 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Nee. Als je zevenblad hebt, de gifspuit. En anders veel gif. En niet aarzelen. Ik hou van het milieu, maar Roundup is niet zo giftig als zevenblad......
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:31 schreef krakkemieke het volgende:
Mijn moeder werd gewoon gestoord van zevenblad en gebruikte Roundup. Na een paar weken sliep ze veel rustiger.
Nee, sorry geen ervaring.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 09:40 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Hey, deze ook maar eens volgen. Zonder voorzorgsmaatregelen te hebben getroffen heeft de tuin de winter goed overleefd. Alleen een van mijn twee stekjes van de hortensia niet. De plantjes beginnen wel nu pas uit te lopen (was volgens mij vorig jaar wat eerder). De passiebloem heeft uitlopers en de toscaanse jasmijn schiet zoals beloofd in het tweede jaar ineens omhoog.
Alleen het grasveld ziet er na verticuteren, bemesten en mos bestrijden niet meer uit. Hopelijk trekt dat nog bij.
Verder nog de tip gehad elke week bij te gieten met vloeibare mest. Dat zou echt verschil maken. Iemand ervaring mee?
Graag foto'squote:Op zaterdag 15 mei 2010 11:45 schreef jack4ya het volgende:
Wat hebben jullie toch een last van gewoeker. In mijn kleutertuin gaat dat allemaal prima.
Ik zal van het weekend ook eens spammen ermee.
Ik zag foto's van vorig jaar zomer. Dat de schutting het zowat begaf onder alle rozen. Dat gaat dit jaar tegenvallen. Ik heb niet diep genoeg gesnoeid. Ik kan makkelijk snoeien, ben ook niet bang om te snoeien. Ben rigoreus en verplant zonder pardon hele struiken, heesters als ik vind dat het net niet goed staat.
Maar een klimroos snoeien vind ik echt moeilijk. Heester-, struik, of stamrozen geen probleem.![]()
Ik ga het gewoon eens proberen, ik zie het wel.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 12:53 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Nee, sorry geen ervaring.
Dus jouw passiebloem heeft het overleefd. Hoe groot was ie? En stond ie beschut of zo?
En een toscaanse jasmijn klinkt prachtig maar ken ik niet. Even zoeken
RIP aan de nabestaanden.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:03 schreef Bluezz het volgende:
Leuk BENu moet het lekker vol worden
Dat kruidentuintje is leuk
Plaatje van okt. 09 van de overleden passie![]()
[ afbeelding ]
1.) Clematis montana "Freda"quote:Op zondag 16 mei 2010 10:55 schreef kaasplankje het volgende:
Uit mn tuin, vandaag geschoten:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgens mij wint niks het van zevenblad....Behalve Round-up.quote:Op zondag 16 mei 2010 19:59 schreef Sunnythesun het volgende:
Zag ik hier het woord Zevenblad voorbij komen?Wat een rot spul. Mijn tuin staat er vol me. Ik hoop er nog steeds op dat mijn wilde geraniums de strijd gaan winnen. Tot nu toe weet het Zevenblad zich goed te handhaven, maar de geraniums zijn groter/voller
![]()
Overigens is Zevenblad goed eetbaar! En mijn konijnen zijn er ook dol op, dus ze krijgen zeer regelmatig een flinke bos vers groen van me
Soms is onkruid ook schoon kaasjequote:Op zondag 16 mei 2010 15:37 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb het onkruid buiten beschouwing gelaten dat vind je toch niet erg hé?
Wat handigquote:Op zondag 16 mei 2010 20:49 schreef jack4ya het volgende:
Oe! Oe! Ik heb zo'n leuke site gevonden. Mogelijk al oud nieuws, dan heb ik onder een steen gezeten, maar anders: Kijk hier.
http://www.marechal.be/zoek-je-plant.html
ja.ja en toch moest ik het 2x lezen !quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:48 schreef Duderella het volgende:
Het is de Clamits Clemtis Regenpipus.
De tuincoach, ik stel me een soort Emile Ratelband voor die je komt assisteren bij het snoeien:quote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:08 schreef AnneX het volgende:
ja.ja en toch moest ik het 2x lezen !
Voor de wanhopigen onder ons: gister pas las ik in de laatste VK magazine over de TuinCOACH !
Update gras : al 10 % sprietjes en 90 % zaadjes.
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:39 schreef kaasplankje het volgende:
De tuincoach, ik stel me een soort Emile Ratelband voor die je komt assisteren bij het snoeien:
"JAAAAAH!!! KNIP MAAR DOOR DIE RANKEN!!! TJAKKAAAA!!!"
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
De tuincoach, ik stel me een soort Emile Ratelband voor die je komt assisteren bij het snoeien:
"JAAAAAH!!! KNIP MAAR DOOR DIE RANKEN!!! TJAKKAAAA!!!"
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:08 schreef Ml-etje het volgende:
een heus tuintopic, tvp
En zal morgen ook een wat showenal staat er nog niet veel en ben ik me vandaag een hoedje geschrokken van de plantprijzen
We hebben hier gelukkig een kwekerij in de buurt dus alles 1-jarig voor 1 euro das wel fijn.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:07 schreef Bluezz het volgende:
[..]Al jaaaaaaren
Ik weet alleen niet meer welk deelnr dit is
Ja, planten zijn duur he? Viel mij ook al op
Benieuwd naar je foto's!
Bij de Aldi!quote:Op zondag 23 mei 2010 10:36 schreef rac het volgende:
Voor degen die nog clematissen zoeken... Volgende week bij de aldi voor maar 2,50 het zijn ook gewone maar wel heel mooie soorten.Ook nog andere klimplanten
Ja maar die grasmat hebben we gewoon nieuw gekocht, dus da's geen kunst.quote:Op zondag 23 mei 2010 12:23 schreef Bluezz het volgende:
Tnx voor de tip rac
En Dude mooie clamtisplaatjes, wordt vanzelf voller
Het is gezellig zo, met terras, vlonder & poet![]()
En ik ben zooooo jaloersch op je groene mooie grasmatje
quote:Op zondag 23 mei 2010 10:36 schreef rac het volgende:
Voor degen die nog clematissen zoeken... Volgende week bij de aldi voor maar 2,50 het zijn ook gewone maar wel heel mooie soorten.Ook nog andere klimplanten
Loik!quote:Op zondag 23 mei 2010 19:11 schreef Ml-etje het volgende:
[..]supertip rac!
Thanks!
Heb vandaag weer wat gerommeld dus zal zo eens mijn 1e foto's hier plaatsen
quote:
Dank!quote:Op zondag 23 mei 2010 23:36 schreef sjaakspark het volgende:
Erg mooi staan je planten erbij Duderella. En je blauwe regen zal ooit wel gaan bloeien hier heeft het tenminste jaren geduurd. Maar als hij dan eenmaal begint is het een lust voor het oog.
Dat geloof ik ook dat dat hardnekkig spul is en aangezien de tuin zo wasquote:Op zondag 23 mei 2010 23:42 schreef Duderella het volgende:
[..]
@ Bluezz: zo blij als jij bent met je wilde aardbei, zo hebben wij hem geháát! Overwoekerde ons gazonnetje en hij is dus met hand en tand bestreden. Ik kon er in een ooghoek nog geen topje van zien, of ik werd bloedlink.![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |