Staan die buren even vreemd te kijken.quote:Op zondag 30 mei 2010 17:14 schreef jack4ya het volgende:
Niet regenen?? Echtwel... en ben weer een zwitserse gatenkaas van alle knutten...
Ik heb gelijk de buxusbollen van de buren meegenomen. Die hebben nu keurige bollen in een verwilderde ravage... hahaha.
Hoe moet ik dit lezen? Je gaat eerst zaaien, daarna bestraten?quote:Op zondag 30 mei 2010 17:49 schreef Ml-etje het volgende:
Deel van het stuk vrij gekomen grond ga ik met wat fleurigs inzaaien want daar komen toch echt tegels
Deze is ook nieuwquote:
Die passies van ons zijn echt stomquote:Mijn gigantische Passieflora heeft de winter niet overleefd. De hibiscus en de vlinderstruik hebben het veld moeten ruimen omdat de poesjes er gemakkelijk in konden klimmen en in de tuin van de buren konden springen. Met pijn in mijn hart heb ik die eruit getrokken.Maar van de hibiscus heb ik wel wat stekjes over gehouden dus ik begin gewoon opnieuw. Een nieuwe Passieflora heb ik nog niet gekocht, eigenlijk weinig nieuws nog dit jaar op een paar bollen en spaanse margrieten na. Als ik straks tijd heb maak ik even foto's, maar het kan er bij inschieten want ik moet ook nodig koffers pakken.
quote:Op maandag 31 mei 2010 08:57 schreef Xebber het volgende:
[..]
Hoe moet ik dit lezen? Je gaat eerst zaaien, daarna bestraten?
edit: shuut de olijf is overleden. Het is nu een vijgenboom !quote:Op maandag 31 mei 2010 12:02 schreef AnneX het volgende:
De buurvrouw heeft hem in een zéééér ruime kuip die is bekleed met bobbeltjes plastic als vorst isolatie.
Ik denk de bodem vrijlaten of er flink wat gaten inprikken en ook aan de zijkant op een hoogte van - laten we zeggen - 10 cm om overtollig water af te voeren.
Vorig jaar 12 olijven.
Rondom heeft zij lavendel geplant.
Wil je een foto ? voor een indruk hoe die erbij staat na deze winter.
Zelf heb ik goede ervaringen met even vragen bij een tuincentrum voor details in de kuip.
quote:Op maandag 31 mei 2010 12:03 schreef AnneX het volgende:
[..]
edit: shuut de olijf is overleden. Het is nu een vijgenboom !
Vaak staan ze echt in bakken van meer dan een vierkante meterquote:Op maandag 31 mei 2010 12:10 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
LOL
Nja ik heb er een grote zak kleikorrels bij gekregen die moeten voorkomen dat de wortels bevriezen. Maar ik zal inderdaad eens vragen hoe en wat en misschien vind ik nog wel wat info op internet. Het kan hier goed vriezen in de winter namelijk en in de schuur zetten helpt dan maar zeer beperkt.
quote:Op maandag 31 mei 2010 13:11 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Vaak staan ze echt in bakken van meer dan een vierkante meter
olijfbomen zijn leuk! Heb je een foto (of als je een plekje voor hem hebt? )quote:Op maandag 31 mei 2010 11:49 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik heb een prachtige olijfboom gekregen.. en ik twijfel nu heel erg hoe en waar ik hem neer ga zetten. Hij kan in een kuip, maar is dan in de winter gevoelig voor bevriezing. Hij kan ook in de grond, maar dan heb ik niet echt 'het' plekje voor hem eigenlijk.. lastig..
Olijfquote:Op maandag 31 mei 2010 16:50 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik zal een foto maken als hij op zn plek staat![]()
Er zitten al wat kleine bloemknopjes aan
eerst opruimenquote:Op zondag 30 mei 2010 18:36 schreef Duderella het volgende:
Kaas.
Doe nou es ploatjes van je tuin (bij je huis, niet die grote). Ik ben zo benieuwd hoe die is.
Het helpt al veel als de wortels droog zijn als het gaat vriezen. Dat is met rozemarijn ook zo.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:10 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
LOL
Nja ik heb er een grote zak kleikorrels bij gekregen die moeten voorkomen dat de wortels bevriezen. Maar ik zal inderdaad eens vragen hoe en wat en misschien vind ik nog wel wat info op internet. Het kan hier goed vriezen in de winter namelijk en in de schuur zetten helpt dan maar zeer beperkt.
Ja!quote:Op woensdag 2 juni 2010 20:54 schreef Duderella het volgende:
[ afbeelding ]
Hier staat over een koppeltje jaren de hele schutting mee vol. Is het niet wónderbaarlijk mooi?
Schönquote:Op woensdag 2 juni 2010 20:54 schreef Duderella het volgende:
[ afbeelding ]
Hier staat over een koppeltje jaren de hele schutting mee vol. Is het niet wónderbaarlijk mooi?
quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Schön![]()
Is dat een Clematis "Multi Blue" Dude?
Wel supermooi idd die grote gevulde bloemen. Dan vind je Clematis "kiri te kanawa" of C. "duchess of Edinburgh" vast ook mooiquote:Op donderdag 3 juni 2010 11:06 schreef Duderella het volgende:
![]()
Mijn aller- aller- allerfavorietste clematis ever.
quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:14 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wel supermooi idd die grote gevulde bloemen. Dan vind je Clematis "kiri te kanawa" of C. "duchess of Edinburgh" vast ook mooi
O wat gezellig!quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:05 schreef kaasplankje het volgende:
http://www.imagebam.com/gallery/34ca64eb029fbf728865a8c0de71be1e/
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Free Image Hosting by ImageBam.com
Opgeruimd!
nou, 't is van plasticquote:Op donderdag 3 juni 2010 12:28 schreef Duderella het volgende:
O wat gezellig!Echt zo'n tuin waar je met een biertje in je hand in een vuurkorf wil gaan staan porren.
Is je hele huis van hout kaas, of alleen een aanbouw?
Je hele huis is van plastic?quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
nou, 't is van plasticen het is heel klein maar wel gezellig
Nee mensquote:
Nou mens! Er wonen mensen in containers hoor. Ik kijk nergens van op!quote:Op donderdag 3 juni 2010 13:00 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee mensalleen die rabat
the rest is wood
Het huis zelf is al heel oud, die planken aan de buitenkant hebben ze een keer vervangen. Er loopt ook een hele dikke balk over t plafond, misschien is dit huis al 100 jaar oud
Was toen een net nieuwe camera (mijn eerste digitale dus moest er nog mee oefenen) en ach, het heeft wel wat.quote:Op donderdag 3 juni 2010 14:56 schreef Duderella het volgende:
Nog wel een beetje leren scherpstellen troveyMaar prachtige blommetjes allemaal!
Its lovely kaasquote:Op donderdag 3 juni 2010 14:01 schreef kaasplankje het volgende:
Thanks! Ik laat m expres een beetje verwilderen a la cottage stilo en af en toe grijp ik drastisch in.
De klimop heg is helemaal gesnoeid en de paadjes geveegd, daar groeide allemaal mos, weegbree en paardebloemen tussen, en die krijg je er lastig tussen uit.
wat je ziet dat is 'tL vormig langs 't huisje
Mooi Kaasplankjequote:Op donderdag 3 juni 2010 12:05 schreef kaasplankje het volgende:
http://www.imagebam.com/gallery/34ca64eb029fbf728865a8c0de71be1e/
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Free Image Hosting by ImageBam.com
Opgeruimd!
quote:Op donderdag 3 juni 2010 14:38 schreef trovey het volgende:
Leuke tuinen en balkons!![]()
Hier nog een paar foto's van planten die een paar jaar geleden op mijn balkonnetje stonden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nog een paar foto's van een paar jaar terug genomen in de tuin van een kennis
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Van plasticquote:Op donderdag 3 juni 2010 21:11 schreef Ml-etje het volgende:
Mooi Kaasplankje
ben nu wel benieuwd naar je huis
quote:
Als je 30 jaar geduld hebt uiteindelijk welquote:Op zondag 6 juni 2010 01:10 schreef Duderella het volgende:
Goed bezig AnneX!
Wat moet er van de olijfzaden komen? (Ik neem aan niet hele bomen?)
haha dat zal ik dan niet meer meemaken.quote:Op zondag 6 juni 2010 09:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als je 30 jaar geduld hebt uiteindelijk wel
quote:Op zondag 6 juni 2010 15:10 schreef Bluezz het volgende:
Lekker sfeertje @ Sun
Mét vijver & een soort vijver in ton ?![]()
Holy fuck... Zitten wij allemaal met onze postzegel/kleutertuinen te 'pronken', kom jij even langs je met je park.quote:
Het was een oude stadsboerderij, helemaal afgebroken en een nieuw huis erop gezetquote:Op zondag 6 juni 2010 15:44 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Holy fuck... Zitten wij allemaal met onze postzegel/kleutertuinen te 'pronken', kom jij even langs je met je park.
Bij ons was dat precies andersomquote:Op zondag 6 juni 2010 15:59 schreef Joosterd het volgende:
Het was een oude stadsboerderij, helemaal afgebroken en een nieuw huis erop gezet![]()
En mijn vader houd nogal van tuinieren , ik zit er alleen in en geniet ervan
Een hangmatquote:Op zondag 6 juni 2010 13:59 schreef jack4ya het volgende:
Live vanuit de hangmat: (tussen de bomen achterin:)
[ afbeelding ]
Ik heb zojuist de klimop van de buren gesnoeid, aangezien ze mijn bordertjes zowat overwoekeren. Een kliko vol... en ik zit vol stof, spinrag, zand en joost mag weten wat nog meer.
Heey weet ik gelijk wat ik voor mij verjaardag kan vragenquote:
quote:
Weet alleen even niet waar... ow tuulk een standaardquote:Op zondag 6 juni 2010 19:58 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Heey weet ik gelijk wat ik voor mij verjaardag kan vragen
Bij kruidvat nu 12 euro met ophangsysteem erbiJ!quote:Op zondag 6 juni 2010 19:58 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Heey weet ik gelijk wat ik voor mij verjaardag kan vragen
Oooh mooi!!!quote:Op zondag 6 juni 2010 20:29 schreef Anneloortje het volgende:
Dit zijn alvast wat foto's van vorig jaar van mijn tuintje. Recene overzichtsfoto's volgen nog
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die zinken emmerpotdingen met die heldere kleurtjesquote:Op zondag 6 juni 2010 20:29 schreef Anneloortje het volgende:
Dit zijn alvast wat foto's van vorig jaar van mijn tuintje. Recene overzichtsfoto's volgen nog
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 7 juni 2010 23:51 schreef sjaakspark het volgende:
Hier wat indrukken van mijn tuin
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een olijf is een eenlingquote:Op maandag 7 juni 2010 22:28 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik heb vandaag een bak gescoord voor de Olijf en plantjes voor in potten er omheenAls het niet al te nat is morgen volgt er snel een foto-update
![]()
Ik twijfel alleen: zou ik de olijf bij de voet met een andere plant er bij een plezier doen, of juist niet?? Ik weet wel dat ik hem niet dieper mag planten dan hij huidig in de grond zit dus ik weet niet of een plantje dan ook een bezwaar is..
Het is M Lquote:Op maandag 7 juni 2010 23:19 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Die zinken emmerpotdingen met die heldere kleurtjes
Leuk Sun en heb tevens geen antwoord, benieuwd naar de foto's
En nu wil ik ook een hangmat en een vlonder in de tuin![]()
Mietje wat is het
Mooi! hou wel van een volle tuinquote:Op dinsdag 8 juni 2010 00:18 schreef sjaakspark het volgende:
Wij zitten op een van de onderstaande plekken. Er zijn nog 2 plekken maar daar heb ik nog geen foto van.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Veranda is inmiddels wel iets anders ingericht maar nog niet gefotografeerd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hehe... ik moest lachen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 07:25 schreef Ml-etje het volgende:
[Mietje wat is het?]
Het is M L
En dat is een roos
quote:
Ja toch wel he.. zou ie zelfs een mooie kruiptijm niet kunnen waarderen denk je?? Heb zoooo'n mooie gezien bij intratuin gister, dus ben eigenlijk gewoon een excuus aan het verzinnenquote:
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:13 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja toch wel he.. zou ie zelfs een mooie kruiptijm niet kunnen waarderen denk je?? Heb zoooo'n mooie gezien bij intratuin gister, dus ben eigenlijk gewoon een excuus aan het verzinnen
Hmm... ik denk dat ik er voor de zekerheid gewoon maar een andere pot voor ga zoekenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:14 schreef Ml-etje het volgende:
[..]zie ze eigenlijk altijd alleen staan maar misschien als de tijm ver bij hem vandaan blijft?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |