Ze laten ook gewoon een cameraploeg toe. Zal wel een cultuurverschil zijn.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 07:44 schreef Karina het volgende:
Eigenlijk vind ik de subklacht meer terecht dan je klacht, de Telegraaf, hoezeer ik die krant ook veracht, wil een verhaal en doet alles om dat te krijgen, maar die dokter moet zijn patient "beschermen" tegen die gieren en om dan gewoon de telefoon te geven en aan een kind nog wel!
Het zou me niet verbazen als die dokter wat geld in zijn hand gedrukt heeft gekregen.
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 07:43 schreef 3rdRock het volgende:
wat een kutkrant zeg. Vind dit wel erg ver gaan.
Ja, want in dat soort landen zijn ze allemaal corrupt!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 07:44 schreef Karina het volgende:
Het zou me niet verbazen als die dokter wat geld in zijn hand gedrukt heeft gekregen.
Op de Stentor vanochtend een grote close up van het jochie dat als enige de vliegramp overleefde. Walgelijk. Journalisten zijn nog slechts 1 stap verwijderd van tuig als terroristen, nazi's en ander crapuul.quote:
Mjah het jongetje was overstuur want dacht even dat het familie was. Zou me niks verbazen als ze aan de telefoon tegen de arts hebben gezegd dat ze familie waren en toen pas tegen het knulletje dat het een journalist was.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 07:44 schreef Karina het volgende:
Eigenlijk vind ik de subklacht meer terecht dan je klacht, de Telegraaf, hoezeer ik die krant ook veracht, wil een verhaal en doet alles om dat te krijgen, maar die dokter moet zijn patient "beschermen" tegen die gieren en om dan gewoon de telefoon te geven en aan een kind nog wel!
Dat lijkt mij ook. Als arts zou ik nog voor geen goud een jongetje laten praten met mensenvan wie ik wist dat ze deden alsof ze familie waren.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 08:09 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mjah het jongetje was overstuur want dacht even dat het familie was. Zou me niks verbazen als ze aan de telefoon tegen de arts hebben gezegd dat ze familie waren en toen pas tegen het knulletje dat het een journalist was.
quote:Ruben: Mijn benen doen erg pijn
door Jolande van der Graaf
AMSTERDAM/TRIPOLI - Ruben van Assouw (9), de Tilburgse jongen, die de vliegramp in Libië als enige overleefde, stond gisterochtend in een kortstondig en hartverscheurend telefoongesprek vanuit zijn ziekenhuisbed De Telegraaf te woord.
Ruben vertelde dat hij zich niets van het ongeval kon herinneren en was nog niet op de hoogte gebracht van het verlies van zijn ouders Patrick en Trudy en zijn broertje Enzo (11). Nadat Ruben rond negen uur in de ochtend op de intensive care van een kinderafdeling in een ziekenhuis in Tripoli was gewassen en wat slokjes water en vruchtensap te drinken had gekregen, gaf een van zijn behandelend artsen plotseling zijn mobiele telefoon door.
De arts liet de jongen enkele minuten met de verslaggeefster van deze krant praten. Bij het horen van zijn naam en de woorden 'Hallo Ruben, kun je me horen?' reageerde de jongen aanvankelijk emotioneel. Maar toen Ruben begreep dat hij geen familie aan de telefoon had, werd hij kalmer. Hij vond het overduidelijk prettig om weer zijn eigen taal te horen en vertelde dat het 'best wel goed' met hem ging. "Ik heet Ruben en kom uit Holland. Het gaat wel, maar mijn benen doen erg pijn", vervolgde het slachtoffertje, dat diverse gecompliceerde botbreuken opliep tijdens de ramp met de Airbus en woensdag een urenlange operatie onderging.
Ruben kon niet vertellen wat hem was overkomen en wist, hoogstwaarschijnlijk door de shock en bepaalde medicijnen, klaarblijkelijk niet dat zijn vliegtuig was neergestort. "Ik lig in een ziekenhuis. Er zijn hier mannen en vrouwen. Ik weet niet hoe ik hier ben gekomen, ik weet verder niets", zei hij. "Ik wil gewoon doorgaan. Ik wil me wassen, aankleden en dan doorgaan."
Ik zie haar er wel voor aan ja. Ze ziet er in elk geval uit als iemand die haar ambities belangrijker vindt dan de mensen die het betreft vind ik.quote:
Dat is de Telegraaf toch per definitie al?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 08:22 schreef Pietverdriet het volgende:
nieuw dieptepunt voor de journalistiek in Nederland.
En de hele Nederlandse pers maakt gretig gebruik van die beelden.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 07:45 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ze laten ook gewoon een cameraploeg toe. Zal wel een cultuurverschil zijn.
Jep, het gros van de NL Media is geen haar beter dan de Telegraafhoernalisten.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 07:53 schreef Disorder het volgende:
[..]
Op de Stentor vanochtend een grote close up van het jochie dat als enige de vliegramp overleefde. Walgelijk. Journalisten zijn nog slechts 1 stap verwijderd van tuig als terroristen, nazi's en ander crapuul.
Ze. Het is een vrouw.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 08:25 schreef harry013 het volgende:
Wie is die journalist? Waar woont hij?
Iemand moet die journalist even een flink pak slaag geven. Serieus dit gaat veel te ver.quote:De Telegraaf wist ook nog te melden dat de jongen zich niets kan herinneren van de crash en dat hij nog niet is ingelicht over de dood van zijn ouders en broertje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verwijder het achterwiel niet.
Ik denk dat de famillie ook tegen de hoernalisten beschermd moet worden.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 08:30 schreef D. het volgende:
Is er geen familie die hem tegen mensen zoals journalisten kan beschermen?
Wellicht, maar een oom heeft de wijsheid om 'geen commentaar' te zeggen en de hoorn erop te gooien (of de telefoon uit te zettenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 08:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik denk dat de famillie ook tegen de hoernalisten beschermd moet worden.
Klopt, maar ik weet dat de hele vaderlandse pers, de helden van de hoernalistiek, in de hal van het ziekenhuis zitten te wachten tot ze als geile honden er weer op kunnen springen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 08:39 schreef D. het volgende:
[..]
Wellicht, maar een oom heeft de wijsheid om 'geen commentaar' te zeggen en de hoorn erop te gooien (of de telefoon uit te zetten)
Nee joh, das lekker vlot, spontaan, en een beetje gek op z'n tijdquote:Op vrijdag 14 mei 2010 08:47 schreef motorbloempje het volgende:
echt zo'n asociaal tokkie-telegraaf-hoofd
Want?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 08:49 schreef jack4ya het volgende:
Je zou er bijna een ban voor accepteren...
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 08:48 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nee joh, das lekker vlot, spontaan, en een beetje gek op z'n tijd
Oh ik dacht om het plaatsen van die foto, en aangezien die gewoon openbaar online staat lijkt me dat geen probleemquote:
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 08:48 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nee joh, das lekker vlot, spontaan, en een beetje gek op z'n tijd
Uiteindelijk meen ik het natuurlijk niet, grootspraak enzo. Maar ik vind het echt heel héél verwerpelijk. En ik zou graag zien dat dit een staartje krijgt.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 08:51 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Oh ik dacht om het plaatsen van die foto, en aangezien die gewoon openbaar online staat lijkt me dat geen probleem
boycotten die handelquote:Op vrijdag 14 mei 2010 08:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik stel voor om gewoon de Telegraaf niet meer aan te klikken of nieuwslinks daarnaar te gebruiken in Foktopics
quote:Geachte redactie,
In de journalistiek is het belangrijk om zo snel mogelijk nieuws te kunnen brengen. Als dagelijkse krantlezer heb ik daar alle begrip voor, ik wil namelijk op de hoogte zijn. Waar ik geen begrip voor heb is de manier waarop uw krant is omgegaan met de vliegramp in Libië. Waar haalt u het lef vandaan om een jongen wiens leven net in één moment compleet verwoest is te interviewen, voor hij ook maar enigszins de kans heeft gehad om het trauma te verwerken? Waarom gaat u voorbij aan het verzoek van de nabestaanden om hen de komende tijd met rust te laten? Dit soort riooljournalistiek hoort niet thuis in een ontwikkeld land als Nederland, waar we als samenleving hebben afgesproken dat we de zwakkeren helpen en ondersteunen. Het getuigt van totaal gebrek aan medeleven en respect dat u op deze manier omgaat met deze situatie.
Ik hoop dat u een uitgebreide excuusbrief plaatst op de voorpagina van uw volgende editie, gericht aan de familie en de jongen zelf.
Stuur maar op!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:06 schreef Loveless85 het volgende:
Stukje geschreven door Morthill, wat gedumpt kan worden bij de redactie (tip4422@telegraaf.nl):
[..]
Je vergeet 'De auteur van dit artikel is de titel 'journalist' geheel niet waardig.' te vermelden in je stukje. Heb overigens net verstuurd naar die luiquote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:06 schreef Loveless85 het volgende:
Stukje geschreven door Morthill, wat gedumpt kan worden bij de redactie (tip4422@telegraaf.nl):
[..]
'Ja ik wil er wel wat aan doen, maar kom liever mijn huis niet uit'quote:
Maakt niet uit, hoe meer mensen die baggerkrant opzeggen hoe beter.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:23 schreef Pieter-utd het volgende:
Vroeger ging je nog protesteren voor het hoofdgebouw van degene waar je tegen wil protesteren. nu heb je dit:
[..]
'Ja ik wil er wel wat aan doen, maar kom liever mijn huis niet uit'
As if.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:18 schreef Saekerhett het volgende:
Zet anders het e-mailadres (tip4422@telegraaf.nl) van de Telegraaf op de FP ofzo. Hoe meer mensen mailen dat dit een schandalige actie is, hoe meer de Telegraaf beseft dat ze gigantisch fout zijn geweest.
Vind ik ook.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:25 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Maakt niet uit, hoe meer mensen die baggerkrant opzeggen hoe beter.
nee, dan was half Duitsland er over gevallen en hadden hopelijk ook Nederlandse mensen (hier op FOK!) dit veroordeeld.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:31 schreef wise het volgende:
Onterecht. Het is nou eenmaal nieuws. En mensen willen nieuws horen.
Als het nou een 9 jarig Duits jongetje is, was het zeker niet erg geweest
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 @ 08:43 schreef bushwackerish het volgende:
gore klootzakken daar bij de telegraaf.
Ziekenhuistelefoon, mobieltjes mogen ook niet in het ziekenhuisquote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:37 schreef AdvancedPower het volgende:
Tevens wat doet zo'n jongeman al met een mobieltje?![]()
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:39 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Ziekenhuistelefoon, mobieltjes mogen ook niet in het ziekenhuis
Geen ziekenhuistelefoon... Maar ja, hij had ook geen mobiele telefoon. Sorry.quote:De 9-jarige Ruben uit Tilburg, die als enige de vliegramp in Libië overleefde, heeft in het ziekenhuis in Tripoli telefonisch contact gehad met een verslaggeefster van dagblad De Telegraaf. De krant publiceerde vrijdag een interview met de jongen.
De journaliste belde met een van de behandeld artsen van de jongen, die zijn mobiele telefoon aan de 9-jarige gaf. De jongen zou aanvankelijk emotioneel hebben gereageerd, maar kalmeerde volgens het artikel toen bleek dat hij geen familielid aan de telefoon had.
Na enkele minuten beëindigde hij het gesprek. "Nu wil ik weer stoppen met praten", zegt hij in De Telegraaf. De Telegraaf wist ook nog te melden dat de jongen zich niets kan herinneren van de crash en dat hij nog niet is ingelicht over de dood van zijn ouders en broertje.
Bekende Nederlanders zijn dan ook doorgaans geen negenjarige kinderen en hebben zelf ook baat bij publiciteit.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:08 schreef Pieter-utd het volgende:
Bekende Nederlanders hebben meer van de media te dulden
Dit dus.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:41 schreef Frollo het volgende:
[..]
Bekende Nederlanders zijn dan ook doorgaans geen negenjarige kinderen en hebben zelf ook baat bij publiciteit.
Justin Bieber dan?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:41 schreef Frollo het volgende:
[..]
Bekende Nederlanders zijn dan ook doorgaans geen negenjarige kinderen en hebben zelf ook baat bij publiciteit.
Dat is de Telegraaf.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:55 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik zag vanmorgen de telegraaf bij mijn ouders liggen (ze hebben een weekend abonnement).
Echt weer zo'n extreem idiote grote kop "DIEPE ROUW", echt met letters van zo'n 15 cm hoog.
Had die arts maar logisch moeten nadenken voordat hij de telefoon gafquote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:40 schreef AdvancedPower het volgende:
[..]
[..]
Geen ziekenhuistelefoon... Maar ja, hij had ook geen mobiele telefoon. Sorry.
Nou zo hebben we bijvoorbeeld een Zanger Bob en een Julian. En hij heeft er ook baat bij, over een paar jaar kan die wellicht wel naast Albert Verlinde plaatsnemen bij RTL Boulevard en kwaliteitsnieuws brengen over de vele sterren die ons land rijk isquote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:41 schreef Frollo het volgende:
[..]
Gister die hele website, stonden geloof ik wel 4/5 artikelen met '.... OMGEKOMEN' bleken het allemaal vliegtuigramp slachtoffers te zijnquote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:55 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik zag vanmorgen de telegraaf bij mijn ouders liggen (ze hebben een weekend abonnement).
Echt weer zo'n extreem idiote grote kop "DIEPE ROUW", echt met letters van zo'n 15 cm hoog.
Dat heb ik dus ook. Een half uur gekenden postte ik dit op Facebook. Ensaf.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:02 schreef Ensaf het volgende:
Op momenten als deze zou ik willen dat ik een abonnement op de Telegraaf had om op te zeggen.
Dit inderdaad.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:02 schreef Ensaf het volgende:
Op momenten als deze zou ik willen dat ik een abonnement op de Telegraaf had om op te zeggen.
Alles is geoorloofd zolang het maar lezers en publiciteit oplevert. De Telegraafquote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:14 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik neem toch aan dat bij de telegraaf ook wel een redactie zit die akkoord moet gaan met het plaatsen van artikelen.
Of beslist die Sjuul Paradijs alles op eigen houtje?
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:26 schreef Sigmund666 het volgende:
Telegraaf
Het zal me niet verrassen als Peter R de Vries straks met een special komt waarin ie aan het verhaal van Ruben twijfelt en de jongen van moord beschuldigt omdat zijn ouders een fortuin hebben
[...]
Of dat de vliegramp niet waar kan zijn en dat het de fantasie was van die jongenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:26 schreef Sigmund666 het volgende:
Telegraaf
Het zal me niet verrassen als Peter R de Vries straks met een special komt waarin ie aan het verhaal van Ruben twijfelt en de jongen van moord beschuldigt omdat zijn ouders een fortuin hebben
(Peter R is ook zo'n Telegraaf-kotsgozertje)
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 07:53 schreef Disorder het volgende:
[..]
Op de Stentor vanochtend een grote close up van het jochie dat als enige de vliegramp overleefde. Walgelijk. Journalisten zijn nog slechts 1 stap verwijderd van tuig als terroristen, nazi's en ander crapuul.
Idd. Ruben was een goede vriend van Michael Bay. De crash site was eigenlijk de set van Transformers 3.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:27 schreef Pieter-utd het volgende:
[..]
Of dat de vliegramp niet waar kan zijn en dat het de fantasie was van die jongen
Heb zelf de Stentor rondgebracht, maar er verder niet echt bij stil gestaan. Vind de Stentor wel echt een Telegraafachtige krant, maar die foto op de voorpagina komt niet eens in de buurt van de actie van de Telegraaf.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 07:53 schreef Disorder het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |