Hoezo harder nodig hebben? Wie ben jij om dat voor die mensen te bepalen? Die ruimte die jij wilt creeren moet je doen in de vorm van betaalbare nieuwbouw. Dat is ook helemaal geen hocus pocus maar wel iets wat veel van de VVD vriendjes niet willen, die willen maximaal blijven zuigen aan deze eerste levensbehoefte.quote:Op donderdag 13 mei 2010 06:58 schreef draaijer het volgende:
Sorry ik was even weg
Mensen maken opmerkingen dat ik een VVD'er ben en liberaal moet zijn bla bla bla, ik vind het gewoon ongepast dat mensen die veel meer te besteden hebben in een sociale huurwoning blijven hangen. Er zijn andere mensen die het harder nodig hebben. Daarvoor zouden we dus ruimte moeten creeren.
Vervolgens hebben sommige gasten over het feit dat ze dan een fucking duur koophuis moeten kopen.. Maar dat is iets wat je natuurlijk zelf moet bepalen.
Onzin, zij zijn geen probleem, zij zijn juist het slachtoffer van een falend beleid. Het is gewoon krankzinnig wat je hier in NL geacht word door sommigen te betalen aan iets simpels als huisvesting.quote:
Een willekeurig huis in Zwijnaarde (België), vlak bij Gent: 3 slaapkamers, 2 toiletten, te huur via een makelaar (dus particulier): 725 euro per maand.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gelul, ze worden gewoon tot zondebok benoemt.
De ware schande is dat we 65 jaar na de oorlog nog steeds woningnood hebben. In Duitsland waar geen steen meer op de andere stond na de oorlog is een woningoverschot. En kom niet aan met Duitsland is groter, NRW is net zo groot als NL en heeft ongeveer net zo een economie en net zoveel inwoners. En slechts een 10% van Nederland is bebouwt.
Het is niet de opstal die het duur maakt, maar de grond. Een gemeente kan heel makkelijk landbouwgrond kopen voor een paar euro de meter. Bestemmingsplan wijzigen, prefab huizen plaatsen voor de onderklasse. Moet voor 50-60 K per ruim eensgezinswoning te doen zijn.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:10 schreef xenobinol het volgende:
Huisvesting is juist heel goedkoop om te realiseren, maar kennelijk willen overheden en marktpartijen, maximaal zuigen tegen minimale tegenwaarde. Feit is dat we gekaapt worden door de overheid, de vastgoedmaffia en de banken.
Absoluut, maar daar verdienen ze dan niet genoeg aan. Wat ik raar vind is dat wij dit als burgers maar gewoon pikken, zijn we dan echt allemaal zulke domme schapen?quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is niet de opstal die het duur maakt, maar de grond. Een gemeente kan heel makkelijk landbouwgrond kopen voor een paar euro de meter. Bestemmingsplan wijzigen, prefab huizen plaatsen voor de onderklasse. Moet voor 50-60 K per ruim eensgezinswoning te doen zijn.
Dat mensen dom zijn zie je toch wel aan de sociaal bewogen schapen die direct geloven dat de scheefhuurders het probleem zijn?quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:16 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Absoluut, maar daar verdienen ze dan niet genoeg aan. Wat ik raar vind is dat wij dit als burgers maar gewoon pikken, zijn we dan echt allemaal zulke domme schapen?
Ps. ik mis de input van DAM wel een beetje in dit topic![]()
Nieuwbouw moet veel meer gebeuren, maar dan ook energiezuinige woningen en indien nodig oudere corporatiewoningen slopenquote:Op donderdag 13 mei 2010 13:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goed, ik verzin dit ook niet. Dit heb ik allemaal gehoord van directeuren van woningcoorperaties alsmede wethouders van verschillende gemeenten. Nieuwbouw moet aan banden worden gelegd en dat gebeurt dan ook.
Mensen die zeiken over scheefhuren noem ik niet dom, echter ik neem ze ook niet langer serieusquote:Op donderdag 13 mei 2010 14:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat mensen dom zijn zie je toch wel aan de sociaal bewogen schapen die direct geloven dat de scheefhuurders het probleem zijn?
Waarom slopen? en waarom alleen corporatiewoningen? Genoeg koopwoningen die totaal verkrot zijn, met een goed uitgevoerde renovatie kan een woning vaak een prima tweede leven krijgen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:24 schreef Bruno25 het volgende:
Nieuwbouw moet veel meer gebeuren, maar dan ook energiezuinige woningen en indien nodig oudere corporatiewoningen slopen
maar herbouw is vaak beter, veel corporatieflats zijn achterhaald in milieu en energieoogpunt , momenteel bouwt men geen galerijflats meer bv vanwege veiligheidsnormenquote:Op donderdag 13 mei 2010 14:27 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Waarom slopen? en waarom alleen corporatiewoningen? Genoeg koopwoningen die totaal verkrot zijn, met een goed uitgevoerde renovatie kan een woning vaak een prima tweede leven krijgen.
Van welke planeet kom jij? Mijn vriendin is 3 jaar alleen staande moeder geweest. ex-man wilde geen alimentatie betalen (verdiende drieduizend euro) Hij was trouwens degene die weg is gegaan voor een scharreltje. Toen ze hem niet terug nam, betaalde hij uit wraak niets meer. Ze werkte 20 uur met behoud van bijstandsuitkering. Drie kleine kinderen. In de verste verte geen 1700 euro. 2 kinderen zitten nu op het VWO. Tien jaar later heeft de uitkeringsinstantie nog geen donder gedaan om alimentatie van die vent te krijgen zodat de bijstand aangepast kon worden en ze zich zou redden zonder die bijstand.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:11 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
Als student zit je sowieso al met een grens van ik meen 13.000 euro bruto per jaar. Als alleenstaande moeder met uitkering krijg je al 1700 euro netto uitgekeerd per maand en een boel belastingvoordeel.
Mensen moeten niet huilen dat hardwerkende mensen hun huis uit moeten, ze moeten niet zeuren maar werken!
Mensen vinden het leuk om bijstandsmoeders met een paar huilende kinderen in de goot te trappen, Bijstand is ellende, diepe ellendequote:Op donderdag 13 mei 2010 14:50 schreef paddy het volgende:
Het is dus pure fantasie wat je hier zit te verkondigen
Ze redde zich wel met die 1100, maar het was zwaar, en ik ben eigenlijk nog pissig op haar ex, waar wel 3000 per maand binnenkwam. Het geld had dus niet eens uit een uitkeringspotje hoeven komen achteraf. Deze vader die niet wilde betalen kan je dus beter op foeteren dan de bijstandsmoeders. Vaders die hun verantwoording dus gewoon op de gemeenschap afschuiven. Ze heeft het nu trouwens goed met haar huidige man.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:54 schreef Bruno25 het volgende:
[..]
Mensen vinden het leuk om bijstandsmoeders met een paar huilende kinderen in de goot te trappen, Bijstand is ellende, diepe ellende
Mij komen de tranen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:50 schreef paddy het volgende:
Belachelijk. Als ik bekijk wat wij aan vaste lasten kwijt zijn Heb ik het nog niet eens over internet etc komen we al op bijna 1200. Puur de huur, gas, water enelektrisch. +verzekeringen
[..]
Van welke planeet kom jij? Mijn vriendin is 3 jaar alleen staande moeder geweest. ex-man wilde geen alimentatie betalen (verdiende drieduizend euro) Hij was trouwens degene die weg is gegaan voor een scharreltje. Toen ze hem niet terug nam, betaalde hij uit wraak niets meer. Ze werkte 20 uur met behoud van bijstandsuitkering. Drie kleine kinderen. In de verste verte geen 1700 euro. 2 kinderen zitten nu op het VWO. Tien jaar later heeft de uitkeringsinstantie nog geen donder gedaan om alimentatie van die vent te krijgen zodat de bijstand aangepast kon worden en ze zich zou redden zonder die bijstand.
Na een rechtszaak van een andere vereniging, moet hij eindelijk alimentatie betalen voor de kinderen.
Het was 1100 in totaal per maand waar zij zich van moest redden met drie kinderen (dus met belastingkorting)
Het is dus pure fantasie wat je hier zit te verkondigen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mij komen de tranen.Ik heb geen moeite met het betalen voor mensen die het echt nodig hebben. Schijt alleen een beetje op mannen/vrouwen die het wel kunnen betalen en de boel saboteren op die manier en dat een uitkeringsinstantie daar aan mee werkt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar we hadden het over geen lage huur mogen hebben van middenstand. En wat zou te lage huur zijn? Ik vind 660 excusief elektra niet echt goedkoop voor een middenstander. Zo duur zijn de vierkamer flatjes hier in een mindere wijkI Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
Als huren omhoog gaan dan krijg je Russische toestanden, mensen die een huis gaan delen, jongeren die op kamers kinderen krijgen enzquote:Op donderdag 13 mei 2010 15:18 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik heb geen moeite met het betalen voor mensen die het echt nodig hebben. Schijt alleen een beetje op mannen/vrouwen die het wel kunnen betalen en de boel saboteren op die manier en dat een uitkeringsinstantie daar aan mee werkt.
Maar we hadden het over geen lage huur mogen hebben van middenstand. En wat zou te lage huur zijn? Ik vind 660 excusief elektra niet echt goedkoop voor een middenstander. Zo duur zijn de vierkamer flatjes hier in een mindere wijk
Natuurlijk is het asociaal en onverantwoordelijk gedrag dat hij die alimentatie niet wilde betalen. Maar waarschijnlijk is er wel een bedrag vastgesteld bijj de scheiding. Dit moet dan toch ook af te dwingen zijn via de rechter inclusief dwangsom. Ik denk dus dat het ook falen is van het rechtssysteem.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:18 schreef paddy het volgende:
Ik heb geen moeite met het betalen voor mensen die het echt nodig hebben. Schijt alleen een beetje op mannen/vrouwen die het wel kunnen betalen en de boel saboteren op die manier en dat een uitkeringsinstantie daar aan mee werkt.
Er zijn meerdere problemen die huren duur maken: corporaties bouwen woningen op basis van een bedrag dat huurders in theorie kunnen betalen, niet wat ze willen betalen. Tevens stimuleert de overheid hoge huren door sloop van woningen aan te moedigen, door te weinig bouwgrond beschikbaar te stellen, door starre bestemmingsplannen en door andere regelgeving (splitsingsvergunningen, kamerquota per straat, belastingheffing over kamerverhuur, etc.). Dus als vanouds: de overheid moet de teugels eens meer laten vieren.quote:Maar we hadden het over geen lage huur mogen hebben van middenstand. En wat zou te lage huur zijn? Ik vind 660 excusief elektra niet echt goedkoop voor een middenstander. Zo duur zijn de vierkamer flatjes hier in een mindere wijk
We hebben teveel geld over voor melkkoeienquote:Op donderdag 13 mei 2010 16:12 schreef Krantenman het volgende:
Dit is een leuke link trouwens (de grafiek is wel wat klein, dus je moet goed kijken). Het draait om hoeveel bouwoppervlakte verschillende Europese inwoners ter beschikking hebben:
http://www.ruimtemonitor.nl/kennisportaal/default.aspx?menucomid=26&pid=34&id=4648&themeId=328
België heeft gigantisch veel meer ruimte beschikbaar gesteld voor wonen en werken, alleen Bulgarije en Roemenië scoren hoger. Nederland scoort heel laag op dit vlak in Europa.
Waaom nieuw bouwen als er nog zoveel leeg staat? Gun jij niet iemand die nu net een sociale huurwoning zou kunnen betalen een huis? Jij blijft er liever zelf inwonen en dat terwijl je misschien wel 2x zoveel maandelijks binnen harkt? Ik vind die gedachte egoïstischquote:Op donderdag 13 mei 2010 14:04 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Hoezo harder nodig hebben? Wie ben jij om dat voor die mensen te bepalen? Die ruimte die jij wilt creeren moet je doen in de vorm van betaalbare nieuwbouw. Dat is ook helemaal geen hocus pocus maar wel iets wat veel van de VVD vriendjes niet willen, die willen maximaal blijven zuigen aan deze eerste levensbehoefte.
Waar staat zoveel leeg?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 06:41 schreef draaijer het volgende:
[..]
Waaom nieuw bouwen als er nog zoveel leeg staat? Gun jij niet iemand die nu net een sociale huurwoning zou kunnen betalen een huis? Jij blijft er liever zelf inwonen en dat terwijl je misschien wel 2x zoveel maandelijks binnen harkt? Ik vind die gedachte egoïstisch
Oh, jij denkt dat alles altijd al zo geweest is als nu? Zo dom. Ik kan er kwaad om worden.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mij komen de tranen, zeker nooit wat gedaan aan een pensioen en nu alleen AOW ?
Boe fucking hoe
Ga je ook naar de winkel toe en daar je beklag doen dat ze teveel brood gebakken hebben en nu een hoop 'ongebruikt' brood moeten weggooien? Overschot is een noodzakelijk kwaad om een hoog welvaartsniveau te bereiken. Trouwens als er zoveel huizen leeg staan? Waarom gaan die mensen die dan niet huren? Waarom verkopen huizenbezitters hun huis niet voor een normale prijs aan starters? Waarom is dat niet egoistisch, ik ben heel benieuwd naar jouw hypocriete meningquote:Op zaterdag 15 mei 2010 06:41 schreef draaijer het volgende:
Waaom nieuw bouwen als er nog zoveel leeg staat? Gun jij niet iemand die nu net een sociale huurwoning zou kunnen betalen een huis? Jij blijft er liever zelf inwonen en dat terwijl je misschien wel 2x zoveel maandelijks binnen harkt? Ik vind die gedachte egoïstisch
'Sociaal' is bij de meeste corporaties dan ook een groot misverstand.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 09:26 schreef AchJa het volgende:
Worden woningen tot 650 euro al bestempeld als sociale woningbouw??? Ik vind 650 euro nogal wat voor een huurwoning... Dat is gvd meer dan ik netto aan mijn hypotheek kwijt ben.
Twee woordenquote:
Wat? Geen gebruik maken van mogelijkheden die er niet zijn?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 11:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Twee woorden
Eigen verantwoording
Mensen hebben een eigen verantwoording te zorgen voor hun aanvullend pensioen, doe je dat niet, moet je niet miepen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 11:24 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Wat? Geen gebruik maken van mogelijkheden die er niet zijn?
Nee, juist die generatie krijgt maar al te vaak alleen een pensioen op basis van gespaard geld. De generaties ervoor op basis van laatst verdiende inkomen. Deze werden maar al te vaak misbruikt door mensen die een korte tijd voor hun pensioen zaten en promotie te geven zodat ze er dan warmpjes bij zaten. Dit is dan voor collectieve pensioenen van de pensioenfondsen. Viel je daar niet onder had je daar gewoon zelf voor moeten zorgen.quote:Of heb je het over de post-babyboomers? Ik ben het met je eens dat die meer kansen hebben.
We hebben 1 keer mogen stemmen en daarvan is de uitkomst bekend. Ik was een van de tegenstemmers dus ik heb geen mandaat gegeven.quote:Op zondag 16 mei 2010 11:36 schreef Gulo het volgende:
Je moet Europa niet bedanken, je moet de volksverraders bedanken die ons land aan Europa uit geleverd hebben. Of nee, je moet degenen bedanken die hen dat mandaat gegeven hebben.
Oh nee, wacht, dat zijn 'we' zelf.
Idealisme noemen ze dat, daar ben jij toch juist zo'n grote voorstander van... jij zou dit moeten zien als iets prachtigs, iets moois... iets nobel.quote:Op zondag 16 mei 2010 11:36 schreef Gulo het volgende:
Je moet Europa niet bedanken, je moet de volksverraders bedanken die ons land aan Europa uit geleverd hebben. Of nee, je moet degenen bedanken die hen dat mandaat gegeven hebben.
Oh nee, wacht, dat zijn 'we' zelf.
Dat was een raadgevend referendum. Ik doel op het mandaat dat de volksvertegenwoordigers gekregen hebben door op die eikels te stemmen.quote:Op zondag 16 mei 2010 11:38 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
We hebben 1 keer mogen stemmen en daarvan is de uitkomst bekend. Ik was een van de tegenstemmers dus ik heb geen mandaat gegeven.
Je hebt de essentie van mijn betoog duidelijk niet begrepen. Jammer hoor.quote:Op zondag 16 mei 2010 11:39 schreef PhalanX het volgende:
[..]
Idealisme noemen ze dat, daar ben jij toch juist zo'n grote voorstander van... jij zou dit moeten zien als iets prachtigs, iets moois... iets nobel.
Ben jij dom ofzo? We stemden tegen ONZE regering toen! De media en Balkie zeiden het zelf!quote:Op zondag 16 mei 2010 11:38 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
We hebben 1 keer mogen stemmen en daarvan is de uitkomst bekend. Ik was een van de tegenstemmers dus ik heb geen mandaat gegeven.
En dan krijg je wantoestanden als Griekenland die niet aangesproken konden worden op hun beleidquote:Op zondag 16 mei 2010 11:38 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad debielen en die vlieger gaat voor mij niet op. Ik heb op een partij gestemd die tegen Europa is in de huidige vorm. En die partij is niet knettergek. Ik denk dat je nu wel weet op welke partij ik heb gestemd of niet?quote:Op zondag 16 mei 2010 11:40 schreef Gulo het volgende:
[..]
Dat was een raadgevend referendum. Ik doel op het mandaat dat de volksvertegenwoordigers gekregen hebben door op die eikels te stemmen.
Nu ook weer. PVDA is érg pro-Europa, CDA net zo goed. Toch gaan de mensen daar weer en masse op stemmen. Dáár doelde ik op.
hij doelde er denk ik meer op van: het maakt niet uit wat je stemt, Bult-ellende en consorten doen toch wel wat ze zelf " het beste lijkt"quote:Op zondag 16 mei 2010 11:41 schreef baba117 het volgende:
[..]
Ben jij dom ofzo? We stemden tegen ONZE regering toen! De media en Balkie zeiden het zelf!
Wat Zei Balkie dit echt? Oh dan heb ik me misschien vergist.quote:Op zondag 16 mei 2010 11:41 schreef baba117 het volgende:
[..]
Ben jij dom ofzo? We stemden tegen ONZE regering toen! De media en Balkie zeiden het zelf!
Preciesquote:Op zondag 16 mei 2010 11:41 schreef Dagonet het volgende:
Als Europa zich nou eens lekker bezig gaat houden met Europese zaken en dit soort dingen aan het land zelf over laat.
Zorg voor een sterk, gezamenlijk, buitenlands beleid. Zorg voor bevordering van internationale handel tussen EU landen en de rest en hou je buiten de interne aangelegenheden.
Laat ze in Europa eens ophouden met het micromanagen van elke inwoner.
quote:EC daagt Nederland vanwege koffieautomaten
05-05-2010 @ 23:05
De provincie Noord-Holland heeft bij het verlenen van een koffiecontract de geldende EU-regels voor overheidsopdrachten niet nageleefd. Daarom daagt de Europese Commissie Nederland voor het EU-hof van justitie.
Volgens de Europese Commissie is de aanbesteding niet eerlijk verlopen omdat bij de aanbesteding specifiek gevraagd is om biologische of fairtradekoffie. Hierdoor zou een aantal fabrikanten al bij voorbaat buitenspel zijn gezet.
In november vorig jaar waarschuwde het dagelijks bestuur van de Europese Unie Nederland al voor het feit dat het provinciebestuur zich bij de aanbesteding voor de levering en het beheer van de koffieautomaten niet aan de EU-regels hield. Daar werd toen geen bevredigend antwoord op gegeven.
De PvdA en D66 hebben anders net zo hard meegedaan wat dat betreft.quote:
Liever economisch beleid. Omdat elke euroland, behalve het braafste jongetje van de klas Nederland, hun eigen plan trokken zit de gehele Europese gemeenschap in een Eurocrisis.quote:Op zondag 16 mei 2010 11:41 schreef Dagonet het volgende:
Zorg voor een sterk, gezamenlijk, buitenlands beleid.
Je hebt tegenwoordig toch ook halal-hypotheken?quote:Op zondag 16 mei 2010 12:21 schreef BansheeBoy het volgende:
Hmm, probleem. Ik huur ook erg goedkoop en mijn jaar inkomen zit boven die 33k. Probleem is dat ik geen huis wil kopen vanwege mijn religie.²
Nee, die ware even hot in de media. Maar ze bestaan niet in Nederland.quote:Op zondag 16 mei 2010 12:37 schreef Gulo het volgende:
[..]
Je hebt tegenwoordig toch ook halal-hypotheken?
quote:Op zondag 16 mei 2010 12:21 schreef BansheeBoy het volgende:
Hmm, probleem. Ik huur ook erg goedkoop en mijn jaar inkomen zit boven die 33k. Probleem is dat ik geen huis wil kopen vanwege mijn religie.²
Wat is hier grappig aan? Mensen raken nu tussen wal en schip. Ik zie hier het lollige niet zo van in.quote:
De enige anti-Europa partijen in de 2e kamer zijn CU, SP en PVV.quote:Op zondag 16 mei 2010 11:40 schreef Gulo het volgende:
[..]
Dat was een raadgevend referendum. Ik doel op het mandaat dat de volksvertegenwoordigers gekregen hebben door op die eikels te stemmen.
Nu ook weer. PVDA is érg pro-Europa, CDA net zo goed. Toch gaan de mensen daar weer en masse op stemmen. Dáár doelde ik op.
een huis kopen vanwege je religiequote:Op zondag 16 mei 2010 14:11 schreef Gulo het volgende:
[..]
Wat is hier grappig aan? Mensen raken nu tussen wal en schip. Ik zie hier het lollige niet zo van in.
je hebt je inkomen dan ook voor een groot deel te danken aan de gemeenschap/overheid. denk aan onderwijs, infrastructuur, etc.quote:Op zondag 16 mei 2010 14:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
Gaat goed, nog meer discriminatie naar inkomen.
Nu nog wachten op wanneer je bij Appie je boodschappen naar inkomen afrekent.
Het betalen en ontvangen van rente is in de Islam een grote zonde. Vandaar dat ik huur en wil blijven huren.quote:
Nou dan zoek je toch gewoon een duurder huurhuis ? Simpel zat hoorquote:Op zondag 16 mei 2010 12:21 schreef BansheeBoy het volgende:
Klopt, dat is de enige oplossing, hij is minder prettig, maar het is een solution van wederzijds formaat.quote:Op zondag 16 mei 2010 14:45 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nou dan zoek je toch gewoon een duurder huurhuis ? Simpel zat hoor
Och je moet er wat voor over hebben hé ?quote:Op zondag 16 mei 2010 14:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Klopt, dat is de enige oplossing, hij is minder prettig, maar het is een solution van wederzijds formaat.²
En dat heb ik dus.quote:Op zondag 16 mei 2010 14:48 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Och je moet er wat voor over hebben hé ?
ik heb echt medelijden met mensen zoals jijquote:Op zondag 16 mei 2010 14:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het betalen en ontvangen van rente is in de Islam een grote zonde. Vandaar dat ik huur en wil blijven huren.²
Het gaat niet zozeer om een huis kopen maar om het feit dat het haram is om rente te betalen (of ontvangen).quote:
Dat hoef je écht niet te hebben, ik ga zo, in mijn auto van de zaak, naar de zaal, lekker ballen met vrienden.quote:Op zondag 16 mei 2010 14:50 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
ik heb echt medelijden met mensen zoals jij
Dat. Daar hebben we Europa helemaal niet voor nodig gehad.quote:Op zondag 16 mei 2010 13:02 schreef Appelknaller het volgende:
Was die huizenmarkt al niet helemaal verrot dan?
quote:Op zondag 16 mei 2010 14:58 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dat. Daar hebben we Europa helemaal niet voor nodig gehad.
Dat klopt. Ik ben zelfs heel dankbaar en daarom heb ik al vele malen het geinvesteerde bedrag in mij terugbetaald en betaal nog steeds met plezier.quote:Op zondag 16 mei 2010 14:44 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
je hebt je inkomen dan ook voor een groot deel te danken aan de gemeenschap/overheid. denk aan onderwijs, infrastructuur, etc.
Terechte discriminatie aangezien veelverdieners veel meer profiteren van de overheid, subsidies en belastingmaatregelen.quote:Op zondag 16 mei 2010 15:25 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik ben zelfs heel dankbaar en daarom heb ik al vele malen het geinvesteerde bedrag in mij terugbetaald en betaal nog steeds met plezier.
Maar daar gaat het niet om. Het gaat mij om het discrimineren. Je weet wel, Artikel 1 van de Grondwet waar alle inwoners gelijk behandeld dienen te worden ongeacht... blablabla, waar dus discriminatie verboden is en daar staat deze maatregel haaks op. Net zoals hoe meer je verdient hoe hoger het percentage belastbaar loon.
Loepzuiver bekeken is het dus pure discriminatie.
Hoe ontvang je jouw loon dan, mits je gewoon werkt (wat mij lijkt, daar je trots op je inkomen was.bent), of heb je met de desbetreffende bank een regeling dat je 0% rente ontvangt?quote:Op zondag 16 mei 2010 14:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het betalen en ontvangen van rente is in de Islam een grote zonde. Vandaar dat ik huur en wil blijven huren.²
quote:Op zondag 16 mei 2010 16:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Terechte discriminatie aangezien veelverdieners veel meer profiteren van de overheid, subsidies en belastingmaatregelen.
quote:Op zondag 16 mei 2010 14:10 schreef speknek het volgende:
Europa heeft groot gelijk, woningbouwcorporaties zijn een van de redenen waarom de Nederlandse huizenmarkt naar de klote is.
HRA iemand?quote:
En huursubsidieen belastingvoordelen voor woningbouwvereningen etc waardoor de lagere inkomens gigantisch onder de marktprijs kunnen wonen. Ik zie het verschil niet.quote:
En dat heeft te maken met sociale woningbouw??? Zonder HRA zouden er nog veel meer mensen in een huurhut zitten.quote:
Nee, je wilt geen hypotheekrente betalen vanwege je religie. Ik neem aan dat huizenbezit niet haram is volgens de Islam.quote:Op zondag 16 mei 2010 12:21 schreef BansheeBoy het volgende:
Een halalhypotheek zou gewoon op het zelfde neerkomen, maar dan met een ander etketje op 'rente'.quote:Op zondag 16 mei 2010 14:51 schreef Gulo het volgende:
Er bestaat het concept van een halalhypotheek, maar dat wordt door de overheid (fiscus) tegengewerkt.
De rente die ik krijg destroy ik.quote:Op zondag 16 mei 2010 16:24 schreef fs180 het volgende:
[..]
Hoe ontvang je jouw loon dan, mits je gewoon werkt (wat mij lijkt, daar je trots op je inkomen was.bent), of heb je met de desbetreffende bank een regeling dat je 0% rente ontvangt?
Speculatie is juist enkel in de hand gewerkt toen er actief tegen krakers werd gehandeld.quote:Op zondag 16 mei 2010 16:37 schreef Boldface het volgende:
De verwoesting van onze woningmarkt hebben we in Nederland vooral aan onszelf te danken, niet aan een paar aangrenzende regels die Europa stelt. Er is in Nederland veel te weinig ondernomen tegen speculatie, tegen de woningnood (vraag en aanbod niet in balans) en bovendien hebben we het gedrocht dat hypotheekrenteaftrek heet, wat een prijsopdrijvend effect met zich meebrengt.
Gewoon een huis kopen.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:45 schreef fs180 het volgende:
[..]
Moet je daar wel voor in aanmerking komen
Door het te doneren of er bv. wc papier voor te kopen. Het doneren is dan zonder er een beloning voor te verwachten.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:51 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ben ook benieuwd op welke manier hij geld "destroyt".
idem hierquote:Op zondag 16 mei 2010 21:53 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Je mag gewoon als alleenstaande een eensgezinwoning huren hoor, doe ik ook. Waarom zou ik dat niet mogen? Ik betaal toch ook de huur.
Oh oke, dan doe ik dat. En als ik dat niet wil?quote:
Jij vuige profiteur!!! Ga eens heel rap verhuizen naar een hut van 900 euro p/m!quote:Op zondag 16 mei 2010 22:15 schreef Biogarde het volgende:
Bio woont prima in een huurhuis met ruim meer dan modaal.
Huur 525, 4 kamers, 120m2.
Nee joh, ik koop gewoon een huis van 2.5, 3 ton hier in Utrecht. Heb ik minder ruimte en moet ik alles zelf betalen. En oh, veel hogere maandlasten.quote:Op zondag 16 mei 2010 22:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jij vuige profiteur!!! Ga eens heel rap verhuizen naar een hut van 900 euro p/m!
Je zou wel gek zijn.quote:Op zondag 16 mei 2010 23:05 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Nee joh, ik koop gewoon een huis van 2.5, 3 ton hier in Utrecht. Heb ik minder ruimte en moet ik alles zelf betalen. En oh, veel hogere maandlasten.
Mag je het van je geloof dan wel eerst verrekenen met inflatie? anders snij je jezelf lelijk in de vingersquote:
Dat je hem gelooft...quote:Op zondag 16 mei 2010 23:50 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Mag je het van je geloof dan wel eerst verrekenen met inflatie? anders snij je jezelf lelijk in de vingers
Nee, dat is niet toegestaan. Als je genoeg spaart, op regelmatige basis dus, merk je niet zoveel van de inflatie.quote:Op zondag 16 mei 2010 23:50 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Mag je het van je geloof dan wel eerst verrekenen met inflatie? anders snij je jezelf lelijk in de vingers
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |