abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81379486
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 06:58 schreef draaijer het volgende:
Sorry ik was even weg

Mensen maken opmerkingen dat ik een VVD'er ben en liberaal moet zijn bla bla bla, ik vind het gewoon ongepast dat mensen die veel meer te besteden hebben in een sociale huurwoning blijven hangen. Er zijn andere mensen die het harder nodig hebben. Daarvoor zouden we dus ruimte moeten creeren.
Vervolgens hebben sommige gasten over het feit dat ze dan een fucking duur koophuis moeten kopen.. Maar dat is iets wat je natuurlijk zelf moet bepalen.
Hoezo harder nodig hebben? Wie ben jij om dat voor die mensen te bepalen? Die ruimte die jij wilt creeren moet je doen in de vorm van betaalbare nieuwbouw. Dat is ook helemaal geen hocus pocus maar wel iets wat veel van de VVD vriendjes niet willen, die willen maximaal blijven zuigen aan deze eerste levensbehoefte.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_81379605
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:53 schreef KoosVogels het volgende:

Ze zijn onderdeel van het probleem.
Onzin, zij zijn geen probleem, zij zijn juist het slachtoffer van een falend beleid. Het is gewoon krankzinnig wat je hier in NL geacht word door sommigen te betalen aan iets simpels als huisvesting.
I'll sing you a lullaby.
pi_81379621
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gelul, ze worden gewoon tot zondebok benoemt.
De ware schande is dat we 65 jaar na de oorlog nog steeds woningnood hebben. In Duitsland waar geen steen meer op de andere stond na de oorlog is een woningoverschot. En kom niet aan met Duitsland is groter, NRW is net zo groot als NL en heeft ongeveer net zo een economie en net zoveel inwoners. En slechts een 10% van Nederland is bebouwt.
Een willekeurig huis in Zwijnaarde (België), vlak bij Gent: 3 slaapkamers, 2 toiletten, te huur via een makelaar (dus particulier): 725 euro per maand.

http://www.vlan.be/nl/immo/add_detail.do?ID=15394548&tab=SUMMARY

En zo zou ik vele voorbeelden kunnen vinden. In feite is in België enkel de grensstreek met Nederland wat duurder en Brussel, omdat expats e.d. daar de prijs opdrijven.
pi_81379728
Huisvesting is juist heel goedkoop om te realiseren, maar kennelijk willen overheden en marktpartijen, maximaal zuigen tegen minimale tegenwaarde. Feit is dat we gekaapt worden door de overheid, de vastgoedmaffia en de banken.
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 13 mei 2010 @ 14:14:51 #105
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81379853
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:10 schreef xenobinol het volgende:
Huisvesting is juist heel goedkoop om te realiseren, maar kennelijk willen overheden en marktpartijen, maximaal zuigen tegen minimale tegenwaarde. Feit is dat we gekaapt worden door de overheid, de vastgoedmaffia en de banken.
Het is niet de opstal die het duur maakt, maar de grond. Een gemeente kan heel makkelijk landbouwgrond kopen voor een paar euro de meter. Bestemmingsplan wijzigen, prefab huizen plaatsen voor de onderklasse. Moet voor 50-60 K per ruim eensgezinswoning te doen zijn.
dat is zeg, 3000 euro rente per jaar, 250 pm. 150 euro pm aan afschrijving en onderhoud, 400 euro huur per maand voor een eensgezinswoning. Let wel, dit zijn de kosten zonder subsidies, of sociaal gelul.
Er hoeft geen geld van de belastingbetaler bij voor deze sociale woningbouw.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_81379908
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:14 schreef Pietverdriet het volgende:

Het is niet de opstal die het duur maakt, maar de grond. Een gemeente kan heel makkelijk landbouwgrond kopen voor een paar euro de meter. Bestemmingsplan wijzigen, prefab huizen plaatsen voor de onderklasse. Moet voor 50-60 K per ruim eensgezinswoning te doen zijn.
Absoluut, maar daar verdienen ze dan niet genoeg aan. Wat ik raar vind is dat wij dit als burgers maar gewoon pikken, zijn we dan echt allemaal zulke domme schapen?

Ps. ik mis de input van DAM wel een beetje in dit topic
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 13 mei 2010 @ 14:20:30 #107
45206 Pietverdriet
pi_81380023
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:16 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Absoluut, maar daar verdienen ze dan niet genoeg aan. Wat ik raar vind is dat wij dit als burgers maar gewoon pikken, zijn we dan echt allemaal zulke domme schapen?

Ps. ik mis de input van DAM wel een beetje in dit topic
Dat mensen dom zijn zie je toch wel aan de sociaal bewogen schapen die direct geloven dat de scheefhuurders het probleem zijn?
pi_81380135
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Goed, ik verzin dit ook niet. Dit heb ik allemaal gehoord van directeuren van woningcoorperaties alsmede wethouders van verschillende gemeenten. Nieuwbouw moet aan banden worden gelegd en dat gebeurt dan ook.
Nieuwbouw moet veel meer gebeuren, maar dan ook energiezuinige woningen en indien nodig oudere corporatiewoningen slopen
I don't know if God exists, but it would be better for His reputation if He didn't.
Als de HEER zou mogen stemmen, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat hij op het CDA zou stemmen
pi_81380182
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat mensen dom zijn zie je toch wel aan de sociaal bewogen schapen die direct geloven dat de scheefhuurders het probleem zijn?
Mensen die zeiken over scheefhuren noem ik niet dom, echter ik neem ze ook niet langer serieus
I'll sing you a lullaby.
pi_81380260
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:24 schreef Bruno25 het volgende:

Nieuwbouw moet veel meer gebeuren, maar dan ook energiezuinige woningen en indien nodig oudere corporatiewoningen slopen
Waarom slopen? en waarom alleen corporatiewoningen? Genoeg koopwoningen die totaal verkrot zijn, met een goed uitgevoerde renovatie kan een woning vaak een prima tweede leven krijgen.
I'll sing you a lullaby.
pi_81380387
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:27 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Waarom slopen? en waarom alleen corporatiewoningen? Genoeg koopwoningen die totaal verkrot zijn, met een goed uitgevoerde renovatie kan een woning vaak een prima tweede leven krijgen.
maar herbouw is vaak beter, veel corporatieflats zijn achterhaald in milieu en energieoogpunt , momenteel bouwt men geen galerijflats meer bv vanwege veiligheidsnormen
I don't know if God exists, but it would be better for His reputation if He didn't.
Als de HEER zou mogen stemmen, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat hij op het CDA zou stemmen
pi_81380977
Belachelijk. Als ik bekijk wat wij aan vaste lasten kwijt zijn Heb ik het nog niet eens over internet etc komen we al op bijna 1200. Puur de huur, gas, water enelektrisch. +verzekeringen
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 23:11 schreef BaggerUser het volgende:

[..]

Als student zit je sowieso al met een grens van ik meen 13.000 euro bruto per jaar. Als alleenstaande moeder met uitkering krijg je al 1700 euro netto uitgekeerd per maand en een boel belastingvoordeel.

Mensen moeten niet huilen dat hardwerkende mensen hun huis uit moeten, ze moeten niet zeuren maar werken!
Van welke planeet kom jij? Mijn vriendin is 3 jaar alleen staande moeder geweest. ex-man wilde geen alimentatie betalen (verdiende drieduizend euro) Hij was trouwens degene die weg is gegaan voor een scharreltje. Toen ze hem niet terug nam, betaalde hij uit wraak niets meer. Ze werkte 20 uur met behoud van bijstandsuitkering. Drie kleine kinderen. In de verste verte geen 1700 euro. 2 kinderen zitten nu op het VWO. Tien jaar later heeft de uitkeringsinstantie nog geen donder gedaan om alimentatie van die vent te krijgen zodat de bijstand aangepast kon worden en ze zich zou redden zonder die bijstand.

Na een rechtszaak van een andere vereniging, moet hij eindelijk alimentatie betalen voor de kinderen.

Het was 1100 in totaal per maand waar zij zich van moest redden met drie kinderen (dus met belastingkorting)

Het is dus pure fantasie wat je hier zit te verkondigen
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_81381117
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:50 schreef paddy het volgende:

Mensen vinden het leuk om bijstandsmoeders met een paar huilende kinderen in de goot te trappen, Bijstand is ellende, diepe ellende
pi_81381239
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:54 schreef Bruno25 het volgende:

[..]

Mensen vinden het leuk om bijstandsmoeders met een paar huilende kinderen in de goot te trappen, Bijstand is ellende, diepe ellende
Ze redde zich wel met die 1100, maar het was zwaar, en ik ben eigenlijk nog pissig op haar ex, waar wel 3000 per maand binnenkwam. Het geld had dus niet eens uit een uitkeringspotje hoeven komen achteraf. Deze vader die niet wilde betalen kan je dus beter op foeteren dan de bijstandsmoeders. Vaders die hun verantwoording dus gewoon op de gemeenschap afschuiven. Ze heeft het nu trouwens goed met haar huidige man.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  donderdag 13 mei 2010 @ 15:11:07 #115
45206 Pietverdriet
pi_81381549
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:50 schreef paddy het volgende:
Belachelijk. Als ik bekijk wat wij aan vaste lasten kwijt zijn Heb ik het nog niet eens over internet etc komen we al op bijna 1200. Puur de huur, gas, water enelektrisch. +verzekeringen
[..]

Van welke planeet kom jij? Mijn vriendin is 3 jaar alleen staande moeder geweest. ex-man wilde geen alimentatie betalen (verdiende drieduizend euro) Hij was trouwens degene die weg is gegaan voor een scharreltje. Toen ze hem niet terug nam, betaalde hij uit wraak niets meer. Ze werkte 20 uur met behoud van bijstandsuitkering. Drie kleine kinderen. In de verste verte geen 1700 euro. 2 kinderen zitten nu op het VWO. Tien jaar later heeft de uitkeringsinstantie nog geen donder gedaan om alimentatie van die vent te krijgen zodat de bijstand aangepast kon worden en ze zich zou redden zonder die bijstand.

Na een rechtszaak van een andere vereniging, moet hij eindelijk alimentatie betalen voor de kinderen.

Het was 1100 in totaal per maand waar zij zich van moest redden met drie kinderen (dus met belastingkorting)

Mij komen de tranen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_81381716
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 15:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mij komen de tranen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb geen moeite met het betalen voor mensen die het echt nodig hebben. Schijt alleen een beetje op mannen/vrouwen die het wel kunnen betalen en de boel saboteren op die manier en dat een uitkeringsinstantie daar aan mee werkt.

Maar we hadden het over geen lage huur mogen hebben van middenstand. En wat zou te lage huur zijn? Ik vind 660 excusief elektra niet echt goedkoop voor een middenstander. Zo duur zijn de vierkamer flatjes hier in een mindere wijk
pi_81382876
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 15:18 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik heb geen moeite met het betalen voor mensen die het echt nodig hebben. Schijt alleen een beetje op mannen/vrouwen die het wel kunnen betalen en de boel saboteren op die manier en dat een uitkeringsinstantie daar aan mee werkt.

Maar we hadden het over geen lage huur mogen hebben van middenstand. En wat zou te lage huur zijn? Ik vind 660 excusief elektra niet echt goedkoop voor een middenstander. Zo duur zijn de vierkamer flatjes hier in een mindere wijk
Als huren omhoog gaan dan krijg je Russische toestanden, mensen die een huis gaan delen, jongeren die op kamers kinderen krijgen enz

Grote huurwoningen, waar tien mensen wonen die gezamenlijk de kosten delen, maar dat zal dan ook wel weer verboden worden hier

Terwijl de bouw juist een stimulatie is voor de economie , gaat men de bouw tegenwerken, dat lijkt me niet goed

Overigens, mensen verplichten een woning te kopen dat is dus, hypotheken geven aan mensen met nauwelijks inkomen, dat lijkt me ook niet leuk voor die bank of gaat de staat dan garanties geven net als de studieleningen?

[ Bericht 4% gewijzigd door Bruno25 op 13-05-2010 16:00:04 ]
pi_81383462
Dit is een leuke link trouwens (de grafiek is wel wat klein, dus je moet goed kijken). Het draait om hoeveel bouwoppervlakte verschillende Europese inwoners ter beschikking hebben:

http://www.ruimtemonitor.nl/kennisportaal/default.aspx?menucomid=26&pid=34&id=4648&themeId=328

België heeft gigantisch veel meer ruimte beschikbaar gesteld voor wonen en werken, alleen Bulgarije en Roemenië scoren hoger. Nederland scoort heel laag op dit vlak in Europa.

Op de vraag hoeveel ruimte er is voor landbouw, bos en natuur scoren België en Nederland ongeveer gelijk (Europees gezien vrij laag, wat logisch is voor dichtbevolkte landen).

Dan vraag je je toch af waar nu eigenlijk het verschil ligt. Misschien dat Nederland gewoon meer flats bouwt, maar ik betwijfel of dat het verschil helemaal goedmaakt.
pi_81384269
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 15:18 schreef paddy het volgende:
Natuurlijk is het asociaal en onverantwoordelijk gedrag dat hij die alimentatie niet wilde betalen. Maar waarschijnlijk is er wel een bedrag vastgesteld bijj de scheiding. Dit moet dan toch ook af te dwingen zijn via de rechter inclusief dwangsom. Ik denk dus dat het ook falen is van het rechtssysteem.
quote:
Er zijn meerdere problemen die huren duur maken: corporaties bouwen woningen op basis van een bedrag dat huurders in theorie kunnen betalen, niet wat ze willen betalen. Tevens stimuleert de overheid hoge huren door sloop van woningen aan te moedigen, door te weinig bouwgrond beschikbaar te stellen, door starre bestemmingsplannen en door andere regelgeving (splitsingsvergunningen, kamerquota per straat, belastingheffing over kamerverhuur, etc.). Dus als vanouds: de overheid moet de teugels eens meer laten vieren.
pi_81384433
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:12 schreef Krantenman het volgende:
Dit is een leuke link trouwens (de grafiek is wel wat klein, dus je moet goed kijken). Het draait om hoeveel bouwoppervlakte verschillende Europese inwoners ter beschikking hebben:

http://www.ruimtemonitor.nl/kennisportaal/default.aspx?menucomid=26&pid=34&id=4648&themeId=328

België heeft gigantisch veel meer ruimte beschikbaar gesteld voor wonen en werken, alleen Bulgarije en Roemenië scoren hoger. Nederland scoort heel laag op dit vlak in Europa.
We hebben teveel geld over voor melkkoeien
pi_81448977
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:04 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Hoezo harder nodig hebben? Wie ben jij om dat voor die mensen te bepalen? Die ruimte die jij wilt creeren moet je doen in de vorm van betaalbare nieuwbouw. Dat is ook helemaal geen hocus pocus maar wel iets wat veel van de VVD vriendjes niet willen, die willen maximaal blijven zuigen aan deze eerste levensbehoefte.
Waaom nieuw bouwen als er nog zoveel leeg staat? Gun jij niet iemand die nu net een sociale huurwoning zou kunnen betalen een huis? Jij blijft er liever zelf inwonen en dat terwijl je misschien wel 2x zoveel maandelijks binnen harkt? Ik vind die gedachte egoïstisch
  zaterdag 15 mei 2010 @ 09:05:47 #122
45206 Pietverdriet
pi_81449540
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 06:41 schreef draaijer het volgende:

[..]

Waaom nieuw bouwen als er nog zoveel leeg staat? Gun jij niet iemand die nu net een sociale huurwoning zou kunnen betalen een huis? Jij blijft er liever zelf inwonen en dat terwijl je misschien wel 2x zoveel maandelijks binnen harkt? Ik vind die gedachte egoïstisch
Waar staat zoveel leeg?
pi_81449578
IK geloof niet dat er huurhuizen leegstaan, terwijl in een vrije markt dat wel zou moeten om keuze en concurrentie te hebben
  zaterdag 15 mei 2010 @ 09:26:15 #124
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_81449707
Worden woningen tot 650 euro al bestempeld als sociale woningbouw??? Ik vind 650 euro nogal wat voor een huurwoning... Dat is gvd meer dan ik netto aan mijn hypotheek kwijt ben.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 09:41:33 #125
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_81449888
tvp
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
  zaterdag 15 mei 2010 @ 10:20:36 #126
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_81450463
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 23:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mij komen de tranen, zeker nooit wat gedaan aan een pensioen en nu alleen AOW ?
Boe fucking hoe
Oh, jij denkt dat alles altijd al zo geweest is als nu? Zo dom. Ik kan er kwaad om worden.
Die mevrouw van 83 komt nog uit een tijd dat pensioenen helemaal nog niet zo goed geregeld waren en voor vrouwen al helemaal niet. Die werden immers geacht te stoppen met werken zodra ze trouwden. Vaak moest je ook gewoon vertrekken als je trouwde.
Mijn eigen moeder zit ook in zo'n positie. Iets jonger dan dat (74), 48 jaar gewerkt (meestal als secretaresse) , maar nu nauwelijks pensioen. Mijn vader is inmiddels overleden, maar ze kregen allebei alleen maar pensioen over hun banen die ze vanaf ongeveer halverwege jaren 70 hadden gehad. Dat is dus maar een klein beetje, want ze waren al lang daarvoor aan het werk. En aangezien ze ook niet bepaald topinkomens hadden, viel er ook niet veel te sparen.

Als je wilt ageren tegen de babyboomers, prima. Die hebben inderdaad overal van kunnen profiteren en hebben nu hun schaapjes op het droge. Maar de generatie die ouder is (dan nu zeg maar een jaar of 65), heeft het vaak ook helemaal niet breed (gehad), omdat er voor een deel van hun werkzame leven ook geen mooie regelingen waren, zeker niet voor vrouwen. Bovendien heeft de 70+ generatie een deel van hun schooltijd in oorlogstijd doorgebracht, wat voor veel mensen betekende dat ze ook niet de opleiding hebben gehad die nodig was voor een topinkomen.

Niet zeiken over de generatie vóór de babyboomers. Die mensen hebben vaak voor weinig geld gewerkt om het land weer op te bouwen na de oorlog en om het leven beter te maken voor de generatie na hen. En dat is gelukt, getuige de situatie van de babyboomers nu. Alleen jammer dat die babyboomers zelf niet zo vriendelijk zijn geweest om dat ook te doen voor de generaties na hén.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_81450574
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 06:41 schreef draaijer het volgende:

Ga je ook naar de winkel toe en daar je beklag doen dat ze teveel brood gebakken hebben en nu een hoop 'ongebruikt' brood moeten weggooien? Overschot is een noodzakelijk kwaad om een hoog welvaartsniveau te bereiken. Trouwens als er zoveel huizen leeg staan? Waarom gaan die mensen die dan niet huren? Waarom verkopen huizenbezitters hun huis niet voor een normale prijs aan starters? Waarom is dat niet egoistisch, ik ben heel benieuwd naar jouw hypocriete mening
I'll sing you a lullaby.
pi_81450595
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 09:26 schreef AchJa het volgende:
Worden woningen tot 650 euro al bestempeld als sociale woningbouw??? Ik vind 650 euro nogal wat voor een huurwoning... Dat is gvd meer dan ik netto aan mijn hypotheek kwijt ben.
'Sociaal' is bij de meeste corporaties dan ook een groot misverstand.
I'll sing you a lullaby.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 11:00:13 #129
45206 Pietverdriet
pi_81451203
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 10:20 schreef Jane het volgende:

knip
Twee woorden
Eigen verantwoording
pi_81451706
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 11:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Twee woorden
Eigen verantwoording
Wat? Geen gebruik maken van mogelijkheden die er niet zijn?
Of heb je het over de post-babyboomers? Ik ben het met je eens dat die meer kansen hebben.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 11:31:24 #131
45206 Pietverdriet
pi_81451855
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 11:24 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Wat? Geen gebruik maken van mogelijkheden die er niet zijn?
Mensen hebben een eigen verantwoording te zorgen voor hun aanvullend pensioen, doe je dat niet, moet je niet miepen.
quote:
Of heb je het over de post-babyboomers? Ik ben het met je eens dat die meer kansen hebben.
Nee, juist die generatie krijgt maar al te vaak alleen een pensioen op basis van gespaard geld. De generaties ervoor op basis van laatst verdiende inkomen. Deze werden maar al te vaak misbruikt door mensen die een korte tijd voor hun pensioen zaten en promotie te geven zodat ze er dan warmpjes bij zaten. Dit is dan voor collectieve pensioenen van de pensioenfondsen. Viel je daar niet onder had je daar gewoon zelf voor moeten zorgen.
  zondag 16 mei 2010 @ 11:34:26 #132
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_81482422
Als gevolg van nieuwe Europese wetgeving dreigt de woningmarkt in Amsterdam nog verder vast te lopen. Brussel komt met twee nieuwe regels om valse concurrentie tussen corporaties en private ontwikkelaars tegen te gaan. Door de nieuwe regels kunnen woningcorporaties straks minder makkelijk woningen bouwen. Ook komen mensen met een hoger inkomen niet meer in aanmerking voor goedkope huurwoningen.

Mensen die meer dan 33.000 euro per jaar verdienen komen niet meer in aanmerking voor huurwoningen tot 648 euro. Als gevolg van deze maatregel vrezen huurdersverenigingen en corporaties dat de woningmarkt alleen maar verder op slot gaat. Amsterdammers met een net iets hoger inkomen dan 33.000 euro per jaar, een groep die vrij groot is, zijn aangewezen op duurdere huur of koop. De middeninkomens worden op deze manier de stad uitgejaagd en bovendien zullen mensen die een woning hebben niet zo snel meer verhuizen.

Verder komen woningcorporaties niet langer in aanmerking voor het goedkoop lenen van geld om woningen neer te zetten. Het effect hiervan is dat er zo'n 6000 woningen per jaar minder gebouwd kunnen worden.

Het gevolg van deze maatregelen is dat de stad een grotere scheiding tussen arme en rijke wijken gaat krijgen. Een verdeelde stad zal het effect zijn, aldus de huurdersvereniging.

http://www.at5.nl/artikel(...)cht-voor-woningmarkt

Tja, miljarden verslonden, toegenomen immigratie en nu verwoesting van de woningmarkt. Als je nu nog tegen 1 Europa bent dan weet ik het ook niet meer. Dus al die D66 ers hebben toch gelijk. Kom zing met me mee: EUROPA yes, EUROPA yes one Europe holadieeeee.
pi_81482473
Je moet Europa niet bedanken, je moet de volksverraders bedanken die ons land aan Europa uit geleverd hebben. Of nee, je moet degenen bedanken die hen dat mandaat gegeven hebben.

Oh nee, wacht, dat zijn 'we' zelf.
  zondag 16 mei 2010 @ 11:38:37 #134
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_81482530
quote:
Op zondag 16 mei 2010 11:36 schreef Gulo het volgende:
Je moet Europa niet bedanken, je moet de volksverraders bedanken die ons land aan Europa uit geleverd hebben. Of nee, je moet degenen bedanken die hen dat mandaat gegeven hebben.

We hebben 1 keer mogen stemmen en daarvan is de uitkomst bekend. Ik was een van de tegenstemmers dus ik heb geen mandaat gegeven.
  zondag 16 mei 2010 @ 11:39:52 #135
3140 PhalanX
Technarchy
pi_81482558
quote:
Op zondag 16 mei 2010 11:36 schreef Gulo het volgende:

Idealisme noemen ze dat, daar ben jij toch juist zo'n grote voorstander van... jij zou dit moeten zien als iets prachtigs, iets moois... iets nobel.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_81482580
quote:
Op zondag 16 mei 2010 11:38 schreef Harde_Kip het volgende:

[..]

We hebben 1 keer mogen stemmen en daarvan is de uitkomst bekend. Ik was een van de tegenstemmers dus ik heb geen mandaat gegeven.
Dat was een raadgevend referendum. Ik doel op het mandaat dat de volksvertegenwoordigers gekregen hebben door op die eikels te stemmen.

Nu ook weer. PVDA is érg pro-Europa, CDA net zo goed. Toch gaan de mensen daar weer en masse op stemmen. Dáár doelde ik op.
  zondag 16 mei 2010 @ 11:41:26 #137
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_81482596
Als Europa zich nou eens lekker bezig gaat houden met Europese zaken en dit soort dingen aan het land zelf over laat.
Zorg voor een sterk, gezamenlijk, buitenlands beleid. Zorg voor bevordering van internationale handel tussen EU landen en de rest en hou je buiten de interne aangelegenheden.

Laat ze in Europa eens ophouden met het micromanagen van elke inwoner.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_81482599
quote:
Op zondag 16 mei 2010 11:39 schreef PhalanX het volgende:

[..]

Idealisme noemen ze dat, daar ben jij toch juist zo'n grote voorstander van... jij zou dit moeten zien als iets prachtigs, iets moois... iets nobel.
Je hebt de essentie van mijn betoog duidelijk niet begrepen. Jammer hoor.
pi_81482605
quote:

[..]

Ben jij dom ofzo? We stemden tegen ONZE regering toen! De media en Balkie zeiden het zelf!
pi_81482630
quote:

[..]

En dan krijg je wantoestanden als Griekenland die niet aangesproken konden worden op hun beleid

Maar die inkomenseis van 33.000 en een huur van 650, is dat overal in Europa of komt dat doordat de huizenprijzen in Nederland relatief hoog zijn?
  zondag 16 mei 2010 @ 11:43:30 #141
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_81482637
quote:
Op zondag 16 mei 2010 11:40 schreef Gulo het volgende:

[..]

Dat was een raadgevend referendum. Ik doel op het mandaat dat de volksvertegenwoordigers gekregen hebben door op die eikels te stemmen.

Nu ook weer. PVDA is érg pro-Europa, CDA net zo goed. Toch gaan de mensen daar weer en masse op stemmen. Dáár doelde ik op.
Dat zijn inderdaad debielen en die vlieger gaat voor mij niet op. Ik heb op een partij gestemd die tegen Europa is in de huidige vorm. En die partij is niet knettergek. Ik denk dat je nu wel weet op welke partij ik heb gestemd of niet?
pi_81482665
quote:
Op zondag 16 mei 2010 11:41 schreef baba117 het volgende:

[..]

Ben jij dom ofzo? We stemden tegen ONZE regering toen! De media en Balkie zeiden het zelf!
hij doelde er denk ik meer op van: het maakt niet uit wat je stemt, Bult-ellende en consorten doen toch wel wat ze zelf " het beste lijkt"
Gewoon, omdat het kan.
  zondag 16 mei 2010 @ 11:45:22 #143
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_81482672
quote:
Op zondag 16 mei 2010 11:41 schreef baba117 het volgende:

[..]

Wat Zei Balkie dit echt? Oh dan heb ik me misschien vergist.
  zondag 16 mei 2010 @ 11:47:00 #144
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_81482712
Ik wil al die D66-stemmers, die zo pro-europa zijn, hierbij oproepen alvast hun goedkope woningen te verlaten.

Kom D66 common boy.
  zondag 16 mei 2010 @ 12:05:57 #145
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_81483298
quote:
Op zondag 16 mei 2010 11:41 schreef Dagonet het volgende:
Als Europa zich nou eens lekker bezig gaat houden met Europese zaken en dit soort dingen aan het land zelf over laat.
Zorg voor een sterk, gezamenlijk, buitenlands beleid. Zorg voor bevordering van internationale handel tussen EU landen en de rest en hou je buiten de interne aangelegenheden.

Laat ze in Europa eens ophouden met het micromanagen van elke inwoner.
Precies

Dan houden ze eens tijd over voor echt belangrijke dingen, zoals koffiecontracten
quote:
EC daagt Nederland vanwege koffieautomaten
05-05-2010 @ 23:05

De provincie Noord-Holland heeft bij het verlenen van een koffiecontract de geldende EU-regels voor overheidsopdrachten niet nageleefd. Daarom daagt de Europese Commissie Nederland voor het EU-hof van justitie.

Volgens de Europese Commissie is de aanbesteding niet eerlijk verlopen omdat bij de aanbesteding specifiek gevraagd is om biologische of fairtradekoffie. Hierdoor zou een aantal fabrikanten al bij voorbaat buitenspel zijn gezet.

In november vorig jaar waarschuwde het dagelijks bestuur van de Europese Unie Nederland al voor het feit dat het provinciebestuur zich bij de aanbesteding voor de levering en het beheer van de koffieautomaten niet aan de EU-regels hield. Daar werd toen geen bevredigend antwoord op gegeven.

Dit is natuurlijk schandalig: het is nog veel erger dan de EC het laat lijken! Niet alleen wordt een deel van de koffiefabrikanten zo al bij voorbaat buitenspel gezet, maar ook de theefabrikanten, koekjesbakkers, limonadefabrikanten, klusjesmannen, makelaars, groentenmannen en garages worden uitgesloten
Ja, met zo'n instelling blijf je natuurlijk zwakbegaafd
pi_81483495
Bedankt Balkenellende
  zondag 16 mei 2010 @ 12:14:30 #147
3140 PhalanX
Technarchy
pi_81483562
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:12 schreef pervertedhermit het volgende:
Bedankt Balkenellende
De PvdA en D66 hebben anders net zo hard meegedaan wat dat betreft.

Job Cohen krijgt tegenwoordig zelfs een stijve pielemans van Europa.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  zondag 16 mei 2010 @ 12:20:00 #148
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_81483738
quote:
Op zondag 16 mei 2010 11:41 schreef Dagonet het volgende:

Zorg voor een sterk, gezamenlijk, buitenlands beleid.
Liever economisch beleid. Omdat elke euroland, behalve het braafste jongetje van de klas Nederland, hun eigen plan trokken zit de gehele Europese gemeenschap in een Eurocrisis.

Voor het overige ben ik het met je eens.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zondag 16 mei 2010 @ 12:21:52 #149
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_81483801
Hmm, probleem. Ik huur ook erg goedkoop en mijn jaar inkomen zit boven die 33k. Probleem is dat ik geen huis wil kopen vanwege mijn religie.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zondag 16 mei 2010 @ 12:22:50 #150
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_81484295
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:21 schreef BansheeBoy het volgende:
Hmm, probleem. Ik huur ook erg goedkoop en mijn jaar inkomen zit boven die 33k. Probleem is dat ik geen huis wil kopen vanwege mijn religie.

²
Je hebt tegenwoordig toch ook halal-hypotheken?
  zondag 16 mei 2010 @ 12:50:40 #152
13462 BansheeBoy
pi_81484735
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:37 schreef Gulo het volgende:

[..]

Je hebt tegenwoordig toch ook halal-hypotheken?
Nee, die ware even hot in de media. Maar ze bestaan niet in Nederland.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_81485114
Was die huizenmarkt al niet helemaal verrot dan?
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
pi_81487488
Gaat goed, nog meer discriminatie naar inkomen.

Nu nog wachten op wanneer je bij Appie je boodschappen naar inkomen afrekent.
  zondag 16 mei 2010 @ 14:02:32 #155
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_81487501
Inkomenseis is goed, bouwbeperking is slecht.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_81487789
quote:

²
  zondag 16 mei 2010 @ 14:10:45 #157
8369 speknek
Another day another slay
pi_81487893
Europa heeft groot gelijk, woningbouwcorporaties zijn een van de redenen waarom de Nederlandse huizenmarkt naar de klote is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_81487916
quote:
Op zondag 16 mei 2010 14:08 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

Wat is hier grappig aan? Mensen raken nu tussen wal en schip. Ik zie hier het lollige niet zo van in.
pi_81488866
quote:
Op zondag 16 mei 2010 11:40 schreef Gulo het volgende:

[..]

De enige anti-Europa partijen in de 2e kamer zijn CU, SP en PVV.

daar wil je ook niet op stemmen.
pi_81488995
quote:
Op zondag 16 mei 2010 14:11 schreef Gulo het volgende:

[..]

Wat is hier grappig aan? Mensen raken nu tussen wal en schip. Ik zie hier het lollige niet zo van in.
een huis kopen vanwege je religie
pi_81489321
quote:
Op zondag 16 mei 2010 14:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
Gaat goed, nog meer discriminatie naar inkomen.

Nu nog wachten op wanneer je bij Appie je boodschappen naar inkomen afrekent.
je hebt je inkomen dan ook voor een groot deel te danken aan de gemeenschap/overheid. denk aan onderwijs, infrastructuur, etc.
  zondag 16 mei 2010 @ 14:45:16 #162
13462 BansheeBoy
pi_81489348
quote:
Op zondag 16 mei 2010 14:37 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

Het betalen en ontvangen van rente is in de Islam een grote zonde. Vandaar dat ik huur en wil blijven huren.

²
  zondag 16 mei 2010 @ 14:45:56 #163
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_81489380
quote:

²
Nou dan zoek je toch gewoon een duurder huurhuis ? Simpel zat hoor
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 16 mei 2010 @ 14:46:51 #164
13462 BansheeBoy
pi_81489429
quote:
Op zondag 16 mei 2010 14:45 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Nou dan zoek je toch gewoon een duurder huurhuis ? Simpel zat hoor
Klopt, dat is de enige oplossing, hij is minder prettig, maar het is een solution van wederzijds formaat.

²
  zondag 16 mei 2010 @ 14:48:20 #165
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_81489489
quote:
Op zondag 16 mei 2010 14:46 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Klopt, dat is de enige oplossing, hij is minder prettig, maar het is een solution van wederzijds formaat.

²
Och je moet er wat voor over hebben hé ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 16 mei 2010 @ 14:49:12 #166
13462 BansheeBoy
pi_81489515
quote:
Op zondag 16 mei 2010 14:48 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Och je moet er wat voor over hebben hé ?
En dat heb ik dus.

²
pi_81489564
quote:
Op zondag 16 mei 2010 14:45 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het betalen en ontvangen van rente is in de Islam een grote zonde. Vandaar dat ik huur en wil blijven huren.

²
ik heb echt medelijden met mensen zoals jij
pi_81489604
quote:
Op zondag 16 mei 2010 14:37 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

Het gaat niet zozeer om een huis kopen maar om het feit dat het haram is om rente te betalen (of ontvangen).

En ja, als je een hypotheek neemt moet je rente betalen. Of je moet de aankoopsom in een keer voldoen, maar dat is voor weinig mensen weggelegd.

Er bestaat het concept van een halalhypotheek, maar dat wordt door de overheid (fiscus) tegengewerkt.
  zondag 16 mei 2010 @ 14:54:27 #169
13462 BansheeBoy
pi_81489717
quote:
Op zondag 16 mei 2010 14:50 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

ik heb echt medelijden met mensen zoals jij
Dat hoef je écht niet te hebben, ik ga zo, in mijn auto van de zaak, naar de zaal, lekker ballen met vrienden.

²
  zondag 16 mei 2010 @ 14:58:30 #170
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_81489852
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:02 schreef Appelknaller het volgende:
Was die huizenmarkt al niet helemaal verrot dan?
Dat. Daar hebben we Europa helemaal niet voor nodig gehad.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  zondag 16 mei 2010 @ 15:02:49 #171
33189 RM-rf
1/998001
pi_81490011
quote:
Op zondag 16 mei 2010 14:58 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Dat. Daar hebben we Europa helemaal niet voor nodig gehad.

dat klopt, al dat 'europa-gejammer' is gejank en calimeroeen door mensen die niet doorhebben dat je eeuwig en alles _overal_ subsidies op kunt geven en dan denken 'dat de boel gezond is'...

al die subsidie en 'aftrekposten' zélf zijn gigantisch ongezond én bovenal een 'sigaar uit eigen doos', omdat je indirekt toch heus zélf weer meebetaalt aan die subsidieregels, via de belasting die je betaalt.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_81490794
quote:
Op zondag 16 mei 2010 14:44 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

je hebt je inkomen dan ook voor een groot deel te danken aan de gemeenschap/overheid. denk aan onderwijs, infrastructuur, etc.
Dat klopt. Ik ben zelfs heel dankbaar en daarom heb ik al vele malen het geinvesteerde bedrag in mij terugbetaald en betaal nog steeds met plezier.
Maar daar gaat het niet om. Het gaat mij om het discrimineren. Je weet wel, Artikel 1 van de Grondwet waar alle inwoners gelijk behandeld dienen te worden ongeacht... blablabla, waar dus discriminatie verboden is en daar staat deze maatregel haaks op. Net zoals hoe meer je verdient hoe hoger het percentage belastbaar loon.
Loepzuiver bekeken is het dus pure discriminatie.
  zondag 16 mei 2010 @ 16:13:40 #173
pi_81492521
quote:
Op zondag 16 mei 2010 15:25 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Dat klopt. Ik ben zelfs heel dankbaar en daarom heb ik al vele malen het geinvesteerde bedrag in mij terugbetaald en betaal nog steeds met plezier.
Maar daar gaat het niet om. Het gaat mij om het discrimineren. Je weet wel, Artikel 1 van de Grondwet waar alle inwoners gelijk behandeld dienen te worden ongeacht... blablabla, waar dus discriminatie verboden is en daar staat deze maatregel haaks op. Net zoals hoe meer je verdient hoe hoger het percentage belastbaar loon.
Loepzuiver bekeken is het dus pure discriminatie.
Terechte discriminatie aangezien veelverdieners veel meer profiteren van de overheid, subsidies en belastingmaatregelen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zondag 16 mei 2010 @ 16:18:12 #174
8369 speknek
Another day another slay
pi_81492710
.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 16 mei 2010 @ 16:24:24 #175
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_81492960
quote:
Op zondag 16 mei 2010 14:45 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Hoe ontvang je jouw loon dan, mits je gewoon werkt (wat mij lijkt, daar je trots op je inkomen was.bent), of heb je met de desbetreffende bank een regeling dat je 0% rente ontvangt?
  zondag 16 mei 2010 @ 16:25:24 #176
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_81493007
quote:
Op zondag 16 mei 2010 16:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Terechte discriminatie aangezien veelverdieners veel meer profiteren van de overheid, subsidies en belastingmaatregelen.

Pardon?!
  zondag 16 mei 2010 @ 16:25:28 #177
277212 stavromulabeta
LOAD "$",8,1
pi_81493011
quote:
Op zondag 16 mei 2010 14:10 schreef speknek het volgende:
Europa heeft groot gelijk, woningbouwcorporaties zijn een van de redenen waarom de Nederlandse huizenmarkt naar de klote is.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zondag 16 mei 2010 @ 16:32:42 #178
pi_81493297
quote:
Op zondag 16 mei 2010 16:25 schreef fs180 het volgende:

[..]

Pardon?!
HRA iemand?
pi_81493515
De verwoesting van onze woningmarkt hebben we in Nederland vooral aan onszelf te danken, niet aan een paar aangrenzende regels die Europa stelt. Er is in Nederland veel te weinig ondernomen tegen speculatie, tegen de woningnood (vraag en aanbod niet in balans) en bovendien hebben we het gedrocht dat hypotheekrenteaftrek heet, wat een prijsopdrijvend effect met zich meebrengt.
  zondag 16 mei 2010 @ 16:39:06 #180
277212 stavromulabeta
LOAD "$",8,1
pi_81493565
quote:
Op zondag 16 mei 2010 16:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

HRA iemand?
En huursubsidieen belastingvoordelen voor woningbouwvereningen etc waardoor de lagere inkomens gigantisch onder de marktprijs kunnen wonen. Ik zie het verschil niet.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zondag 16 mei 2010 @ 16:41:47 #181
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_81493677
quote:

[..]

HRA iemand?
En dat heeft te maken met sociale woningbouw??? Zonder HRA zouden er nog veel meer mensen in een huurhut zitten.
  zondag 16 mei 2010 @ 16:43:12 #182
17061 mvt
blame Canada
pi_81493741
quote:

²
Nee, je wilt geen hypotheekrente betalen vanwege je religie. Ik neem aan dat huizenbezit niet haram is volgens de Islam.

Tevens vind ik het voor marktwerking een goede ontwikkeling, in het middensegment is het voor commerciële verhuurders niet interessant om te verhuren. Dus die zitten alleen echt goed in de bovenkant van de markt.
Wat dat betreft is het hetzelfde met andere gesubsidieerde sectoren. Geen marktwerking mogelijk, dus geen markt, dus zit je vast aan de instanties die in principe je niet als klant willen houden.
We were to understand there would be pie and punch?
  zondag 16 mei 2010 @ 16:44:42 #183
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_81493807
Dat gaat leuk worden de komende jaren. Iedereen die nu in een mooi en betaalbaar huurhuis zit blijft natuurlijk lekker zitten.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zondag 16 mei 2010 @ 19:08:30 #184
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_81499980
quote:
Op zondag 16 mei 2010 14:51 schreef Gulo het volgende:

Er bestaat het concept van een halalhypotheek, maar dat wordt door de overheid (fiscus) tegengewerkt.
Een halalhypotheek zou gewoon op het zelfde neerkomen, maar dan met een ander etketje op 'rente'.

Van een beetje hypocrisie is ten slotte niemand vies als het om het geloof gaat. De orthodoxe joden zijn daar trouwens ook meester in.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  zondag 16 mei 2010 @ 21:34:42 #185
13462 BansheeBoy
pi_81509186
quote:
Op zondag 16 mei 2010 16:24 schreef fs180 het volgende:

[..]

Hoe ontvang je jouw loon dan, mits je gewoon werkt (wat mij lijkt, daar je trots op je inkomen was.bent), of heb je met de desbetreffende bank een regeling dat je 0% rente ontvangt?
De rente die ik krijg destroy ik.

²
  zondag 16 mei 2010 @ 21:45:18 #186
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_81510022
quote:

[..]

HRA iemand?
Moet je daar wel voor in aanmerking komen
  zondag 16 mei 2010 @ 21:46:01 #187
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_81510079
quote:
Op zondag 16 mei 2010 16:37 schreef Boldface het volgende:
De verwoesting van onze woningmarkt hebben we in Nederland vooral aan onszelf te danken, niet aan een paar aangrenzende regels die Europa stelt. Er is in Nederland veel te weinig ondernomen tegen speculatie, tegen de woningnood (vraag en aanbod niet in balans) en bovendien hebben we het gedrocht dat hypotheekrenteaftrek heet, wat een prijsopdrijvend effect met zich meebrengt.
Speculatie is juist enkel in de hand gewerkt toen er actief tegen krakers werd gehandeld.
  zondag 16 mei 2010 @ 21:47:08 #188
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_81510155
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:34 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Vertel eens, ben erg benieuwd
  zondag 16 mei 2010 @ 21:47:40 #189
pi_81510190
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:45 schreef fs180 het volgende:

[..]

Moet je daar wel voor in aanmerking komen
Gewoon een huis kopen.
pi_81510466
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:47 schreef fs180 het volgende:
Vertel eens, ben erg benieuwd
Ben ook benieuwd op welke manier hij geld "destroyt".
  zondag 16 mei 2010 @ 21:52:50 #191
13462 BansheeBoy
pi_81510586
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:51 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ben ook benieuwd op welke manier hij geld "destroyt".
Door het te doneren of er bv. wc papier voor te kopen. Het doneren is dan zonder er een beloning voor te verwachten.

²
  zondag 16 mei 2010 @ 22:12:08 #192
299076 Bruno25
brunoboy
pi_81512022
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:53 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Je mag gewoon als alleenstaande een eensgezinwoning huren hoor, doe ik ook. Waarom zou ik dat niet mogen? Ik betaal toch ook de huur.
idem hier
maar op zolderverdieping zit een kennis van me, daar heb ik een was/ kookgelegenheid voor gemaakt
  zondag 16 mei 2010 @ 22:15:32 #193
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_81512252
Bio woont prima in een huurhuis met ruim meer dan modaal.

Huur 525, 4 kamers, 120m2.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  zondag 16 mei 2010 @ 22:16:55 #194
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_81512340
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Gewoon een huis kopen.
Oh oke, dan doe ik dat. En als ik dat niet wil?
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  zondag 16 mei 2010 @ 22:51:26 #195
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_81514726
quote:
Op zondag 16 mei 2010 22:15 schreef Biogarde het volgende:
Bio woont prima in een huurhuis met ruim meer dan modaal.

Huur 525, 4 kamers, 120m2.
Jij vuige profiteur!!! Ga eens heel rap verhuizen naar een hut van 900 euro p/m!
  zondag 16 mei 2010 @ 23:05:24 #196
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_81515516
quote:
Op zondag 16 mei 2010 22:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jij vuige profiteur!!! Ga eens heel rap verhuizen naar een hut van 900 euro p/m!
Nee joh, ik koop gewoon een huis van 2.5, 3 ton hier in Utrecht. Heb ik minder ruimte en moet ik alles zelf betalen. En oh, veel hogere maandlasten.
  Moderator zondag 16 mei 2010 @ 23:10:06 #197
249559 crew  Lavenderr
pi_81515730
quote:
Op zondag 16 mei 2010 23:05 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Nee joh, ik koop gewoon een huis van 2.5, 3 ton hier in Utrecht. Heb ik minder ruimte en moet ik alles zelf betalen. En oh, veel hogere maandlasten.
Je zou wel gek zijn.
pi_81517699
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:34 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Mag je het van je geloof dan wel eerst verrekenen met inflatie? anders snij je jezelf lelijk in de vingers
  maandag 17 mei 2010 @ 00:18:01 #199
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 17 mei 2010 @ 00:22:11 #200
13462 BansheeBoy
pi_81519212
quote:
Op zondag 16 mei 2010 23:50 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Mag je het van je geloof dan wel eerst verrekenen met inflatie? anders snij je jezelf lelijk in de vingers
Nee, dat is niet toegestaan. Als je genoeg spaart, op regelmatige basis dus, merk je niet zoveel van de inflatie.

²
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')