quote:Op zondag 16 mei 2010 16:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Terechte discriminatie aangezien veelverdieners veel meer profiteren van de overheid, subsidies en belastingmaatregelen.
quote:Op zondag 16 mei 2010 14:10 schreef speknek het volgende:
Europa heeft groot gelijk, woningbouwcorporaties zijn een van de redenen waarom de Nederlandse huizenmarkt naar de klote is.
HRA iemand?quote:
En huursubsidieen belastingvoordelen voor woningbouwvereningen etc waardoor de lagere inkomens gigantisch onder de marktprijs kunnen wonen. Ik zie het verschil niet.quote:
En dat heeft te maken met sociale woningbouw??? Zonder HRA zouden er nog veel meer mensen in een huurhut zitten.quote:
Nee, je wilt geen hypotheekrente betalen vanwege je religie. Ik neem aan dat huizenbezit niet haram is volgens de Islam.quote:Op zondag 16 mei 2010 12:21 schreef BansheeBoy het volgende:
Hmm, probleem. Ik huur ook erg goedkoop en mijn jaar inkomen zit boven die 33k. Probleem is dat ik geen huis wil kopen vanwege mijn religie.²
Een halalhypotheek zou gewoon op het zelfde neerkomen, maar dan met een ander etketje op 'rente'.quote:Op zondag 16 mei 2010 14:51 schreef Gulo het volgende:
Er bestaat het concept van een halalhypotheek, maar dat wordt door de overheid (fiscus) tegengewerkt.
De rente die ik krijg destroy ik.quote:Op zondag 16 mei 2010 16:24 schreef fs180 het volgende:
[..]
Hoe ontvang je jouw loon dan, mits je gewoon werkt (wat mij lijkt, daar je trots op je inkomen was.bent), of heb je met de desbetreffende bank een regeling dat je 0% rente ontvangt?
Speculatie is juist enkel in de hand gewerkt toen er actief tegen krakers werd gehandeld.quote:Op zondag 16 mei 2010 16:37 schreef Boldface het volgende:
De verwoesting van onze woningmarkt hebben we in Nederland vooral aan onszelf te danken, niet aan een paar aangrenzende regels die Europa stelt. Er is in Nederland veel te weinig ondernomen tegen speculatie, tegen de woningnood (vraag en aanbod niet in balans) en bovendien hebben we het gedrocht dat hypotheekrenteaftrek heet, wat een prijsopdrijvend effect met zich meebrengt.
Gewoon een huis kopen.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:45 schreef fs180 het volgende:
[..]
Moet je daar wel voor in aanmerking komen
Door het te doneren of er bv. wc papier voor te kopen. Het doneren is dan zonder er een beloning voor te verwachten.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:51 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ben ook benieuwd op welke manier hij geld "destroyt".
idem hierquote:Op zondag 16 mei 2010 21:53 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Je mag gewoon als alleenstaande een eensgezinwoning huren hoor, doe ik ook. Waarom zou ik dat niet mogen? Ik betaal toch ook de huur.
Oh oke, dan doe ik dat. En als ik dat niet wil?quote:
Jij vuige profiteur!!! Ga eens heel rap verhuizen naar een hut van 900 euro p/m!quote:Op zondag 16 mei 2010 22:15 schreef Biogarde het volgende:
Bio woont prima in een huurhuis met ruim meer dan modaal.
Huur 525, 4 kamers, 120m2.
Nee joh, ik koop gewoon een huis van 2.5, 3 ton hier in Utrecht. Heb ik minder ruimte en moet ik alles zelf betalen. En oh, veel hogere maandlasten.quote:Op zondag 16 mei 2010 22:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jij vuige profiteur!!! Ga eens heel rap verhuizen naar een hut van 900 euro p/m!
Je zou wel gek zijn.quote:Op zondag 16 mei 2010 23:05 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Nee joh, ik koop gewoon een huis van 2.5, 3 ton hier in Utrecht. Heb ik minder ruimte en moet ik alles zelf betalen. En oh, veel hogere maandlasten.
Mag je het van je geloof dan wel eerst verrekenen met inflatie? anders snij je jezelf lelijk in de vingersquote:
Dat je hem gelooft...quote:Op zondag 16 mei 2010 23:50 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Mag je het van je geloof dan wel eerst verrekenen met inflatie? anders snij je jezelf lelijk in de vingers
Nee, dat is niet toegestaan. Als je genoeg spaart, op regelmatige basis dus, merk je niet zoveel van de inflatie.quote:Op zondag 16 mei 2010 23:50 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Mag je het van je geloof dan wel eerst verrekenen met inflatie? anders snij je jezelf lelijk in de vingers
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |