Kom op, die cartoonisten zoeken gewoon problemen op. Alsof je vrijheid van meningsuiting niet anders kan uitdrukken dan door moslims te beledigen. En de profeet van hen als een hond af te drukken gaat wat verder dan meningsuiting hoorquote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:10 schreef prefap. het volgende:
ze moeten maar eens leren kritiek te accepteren
Elke ideologie die meent dat het geweldsmonopolie niet bij de staat maar exclusief bij hen thuishoort verklaart in wezen de oorlog aan de maatschappij.quote:Op woensdag 12 mei 2010 04:28 schreef Megumi het volgende:
[..]
Mensen die in een waarheid geloven en dat met geweld menen te moeten opdringen aan anderen discrimineren. Denk daar eens over na. En dat soort idioten vindt je wel in elke religie of ideologie.
Natuurlijk is het niet zo dat alle moslims evil zijn. Maar daar tegenover staat dat ik maar weinig moslims tegen kom in de binnenlandse en buitenlandse media die aanslagen gepleegd door moslim terroristen afkeuren. Eerder het tegendeel. Dus dat dit het denken van mensen negatief beïnvloed is niet zo gek.quote:Op woensdag 12 mei 2010 04:22 schreef dubbel1 het volgende:
[..]
Jij laat je overduidelijk te makkelijk beinvloeden door gekleurde berichtgeving. Jij denkt echt dat alle moslims evil zijn, terwijl dat alles behalve waar is. Maar de dag dat jij dat zult inzien is de dag dat pasen en pinksteren op 1 dag vallen ben ik bang. Sorry dat ik het zeg, maar het ontbreekt je gewoon aan hersens.
Rustig maar jongen, je vriendjes hebben hem al omgelegd.quote:Op woensdag 12 mei 2010 04:34 schreef dubbel1 het volgende:
[..]
Fortuyn ja.. Daar is maar 1 reactie op mogelijk
Wie doet dat dan? Je kunt toch niet 1 idioot als standaard zien voor alle tegenstanders van Fortuyn, hoe grag je het ook zou willen! Maar mensen als Hitler, Foruyn, Wilders (en zo zijn er in europa nog wat meer) dienen wel gestopt te worden. De geschiednis heeft ons geleerd wat er kan gebeuren als je zulke mensen hun gang laat gaan. We stoten ons toch geen tweede keer aan dezelfde steen hoop ik?quote:Op woensdag 12 mei 2010 04:28 schreef Megumi het volgende:
[..]
Mensen die in een waarheid geloven en dat met geweld menen te moeten opdringen aan anderen discrimineren. Denk daar eens over na. En dat soort idioten vindt je wel in elke religie of ideologie.
Ok, als je als religie je poten niet thuis kunt houden provoceer je de rechtsstaat en trappen we je uiteindelijk met moskee en al Europa uit. Eigen schuld, dikke bult.quote:Op woensdag 12 mei 2010 04:34 schreef Jason__ het volgende:
[..]
Kom op, die cartoonisten zoeken gewoon problemen op. Alsof je vrijheid van meningsuiting niet anders kan uitdrukken dan door moslims te beledigen. En de profeet van hen als een hond af te drukken gaat wat verder dan meningsuiting hoor![]()
Eigen schuld dikke buld
Jawel, dat doen we duidelijk wel. Mensen 'stoppen' omdat hun opvattingen je niet bevallen, dat is precies wat er gebeurd is in WO II, lekkere intelligente na-oorlogse verzetsheld van me.quote:Op woensdag 12 mei 2010 04:37 schreef dubbel1 het volgende:
[..]
Wie doet dat dan? Je kunt toch niet 1 idioot als standaard zien voor alle tegenstanders van Fortuyn, hoe grag je het ook zou willen! Maar mensen als Hitler, Foruyn, Wilders (en zo zijn er in europa nog wat meer) dienen wel gestopt te worden. De geschiednis heeft ons geleerd wat er kan gebeuren als je zulke mensen hun gang laat gaan. We stoten ons toch geen tweede keer aan dezelfde steen hoop ik?
Ik ben niet zo naïef om daar in te geloven.quote:Op woensdag 12 mei 2010 04:37 schreef dubbel1 het volgende:
We stoten ons toch geen tweede keer aan dezelfde steen hoop ik?
Precies de menselijke geschiedenis kenmerkt zich tot het het steeds maken van dezelfde fouten. Hooguit zijn we een meer technologische samenleving geworden. Maar veel verschil tussen iemand doodslaan met een knuppel. Of iemand doodschieten met een geweer is er natuurlijk niet.quote:Op woensdag 12 mei 2010 04:41 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
Jawel, dat doen we duidelijk wel. Mensen 'stoppen' omdat hun opvattingen je niet bevallen, dat is precies wat er gebeurd is in WO II, lekkere intelligente na-oorlogse verzetsheld van me.
Kijk eens waar het antisemitisme vandaag de dag vandaan komt. En dan kun je inderdaad concluderen dat we echt nog NIETS geleerd hebben.
Maar als het om religie gaat, blijven we ons kapot stoten aan dezelfde steen. Als de geschiedenis ons iets geleerd heeft is dat het geloof, in als zijn ziekelijke facetten, de oorzaak is van alle ellende in de wereld. Al duizenden jaren. Kruistochten, Inquisitie, Jihad...die shit moet eerst gestopt worden, de rest is symtoombestrijding.quote:Op woensdag 12 mei 2010 04:37 schreef dubbel1 het volgende:
[..]
Maar mensen als Hitler, Foruyn, Wilders (en zo zijn er in europa nog wat meer) dienen wel gestopt te worden. De geschiednis heeft ons geleerd wat er kan gebeuren als je zulke mensen hun gang laat gaan. We stoten ons toch geen tweede keer aan dezelfde steen hoop ik?
Vrijheid van Meningsuiting volgens wikipedia:quote:Op woensdag 12 mei 2010 04:27 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
Ik heb m'n ballen tenminste nog. En die hersens van jou vertellen je alleen maar hoe hard je weg moet rennen als dit voor je huis gebeurt.
En trouwens, de islam is evil, niet de moslims. Want de moslims die er geen zin in hebben en gewoon aardig willen zijn tegen andere mensen krijgen er nog harder van langs van de relischizo's dan lui zoals dees cartoonist.
Zoals de katholieken pedo's sanctioneren, gunt de islam de sociopatische moordenaar een heldenstatus.
En die neem jij weer in bescherming, want dat staat zo 'intelligent'.
Oke, waar woont Islam? Ik ga even naar hem toe en gooi hem op straat. Ik wil wel weten wat voor huis Islam heeft, zeker wel een kleine, want hij kan namelijk zijn poten niet thuis houden.quote:Op woensdag 12 mei 2010 04:37 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
Ok, als je als religie je poten niet thuis kunt houden provoceer je de rechtsstaat en trappen we je uiteindelijk met moskee en al Europa uit. Eigen schuld, dikke bult.
Ik hoop dat een wetenschapper binnen de komende tien jaar 'god' in kaart heeft gebracht zodat je er iets medisch tegen kunt voorschrijven. Dat kon dan wel eens de laatste Nobelprijs voor de vrede zijn.quote:Op woensdag 12 mei 2010 04:48 schreef Megumi het volgende:
[..]
Precies de menselijke geschiedenis kenmerkt zich tot het het steeds maken van dezelfde fouten. Hooguit zijn we een meer technologische samenleving geworden. Maar veel verschil tussen iemand doodslaan met een knuppel. Of iemand doodschieten met een geweer is er natuurlijk niet.
Er zijn door de eeuwen heen best mensen te vinden die vonden dat het anders kan en moet. Maar daar wordt niet naar geluisterd. En als ze veel invloed kregen binnen het bestaande machtsysteem was dat vaak laten we het zo maar stellen slecht voor hun gezondheid.
Of juist dat iemand bewijst dat God wel bestaat? Dat is nou de vraag.quote:Op woensdag 12 mei 2010 04:59 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
Ik hoop dat een wetenschapper binnen de komende tien jaar 'god' in kaart heeft gebracht zodat je er iets medisch tegen kunt voorschrijven. Dat kon dan wel eens de laatste Nobelprijs voor de vrede zijn.
Nope. De moslims MOETEN het zijn, of ze nou willen of niet. Ze worden daartoe gedwongen door de hufters die binnen de islam een warm plekje hebben. Wist je dat de islam een echte gedankenpolizei kent? Eentje waar de PvdA slechts van kan dromen?quote:
Sorry, maar het zijn de hele tijd de mocros die beginnen te gillen over hoe hard ze mijn moeder anaal gaan nemen als ik kritiek heb op roof, groepsverkrachting en andere culturele vrijetijdsbestedingen van ze. Dom, te snel gereageerd, excuus, Kleine tip mijnerzijds: met die gasten wil je echt niet in verband gebracht worden, laat de moeders van je medefokkers er maar buiten.quote:Op woensdag 12 mei 2010 05:03 schreef Jason__ het volgende:
[..]
Ben ik een moslim?
Ik zeg ALS. wat begrijp je niet aan het woord ALS? het is maar een vergelijking. Maar ja nu zie je alweer hoe dom de gemiddelde Nederlander is
Alstie wel bestaat is het helemaal prima, kunnen we eindelijk eens rechtstreeks doorcommuniceren naar elkaar toe wat er nou eigenlijk van ons verwacht wordt naast het inelkaar slaan van elkaars hersenpan.quote:Op woensdag 12 mei 2010 05:05 schreef Jason__ het volgende:
[..]
Of juist dat iemand bewijst dat God wel bestaat? Dat is nou de vraag.
Zal een wetenschapper ooit het niet- of wel bestaan ontdekken?
1 manier om erachter te komen en dat is wachten
HELL YEAH!!quote:Op woensdag 12 mei 2010 04:54 schreef Pek het volgende:
Kruistochten, Inquisitie, Jihad...die shit moet eerst gestopt worden, de rest is symtoombestrijding.
quote:Op woensdag 12 mei 2010 05:30 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
Ik beschouw iedereen die op voorbaat van mening is dat ik als zijnde ketter hoor te branden in hun hel als mentaal niet helemaal jofel. Zeker als ze me alvast een voorproefje willen geven als ik me niet gedraag conform hun religieuze handleiding.
Maar ik kan me vergissen natuurlijk.
Die vrijblijvendheid waar jij het over hebt, zovan 'als je gelooft is dat jouw probleem'...
Jongen, als het daarbij bleef was het wmb prima. Maar al die relidwazen willen maar 1 ding: jouw ziel bij hun verzameling. Desnoods met dwang en andersoortig geweld, zoals we vandaag weer hebben kunnen zien. Om een fukking tekeningetje!
Nogmaals, het kan aan mij liggen, maar ik zie dat niet als ideaal menselijk gedrag.
Toch nog even wijzen op deze blunder, -kan het niet laten- want hier ga je echt helemaal de mist in. Dat is het probleem met de islam, ze hebben niet alleen regels voor zichzelf, ook voor ons. En je raadt het nooit, maar wij als niet-islamieten komen er niet zo plezierig af in de hadith, sharia en de koran.quote:Op woensdag 12 mei 2010 05:42 schreef Jason__ het volgende:
Die regels worden de niet-moslims niet toe gedwongen, dus ga niet offensief beginnen door te zeggen: '' die regels zijn juist fout en wij moeten het ook doen volgens hen ''
quote:Op woensdag 12 mei 2010 06:15 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
Toch nog even wijzen op deze blunder, -kan het niet laten- want hier ga je echt helemaal de mist in. Dat is het probleem met de islam, ze hebben niet alleen regels voor zichzelf, ook voor ons. En je raadt het nooit, maar wij als niet-islamieten komen er niet zo plezierig af in de hadith, sharia en de koran.
Waarom gelden die regels hier niet? Dat doen ze al, op straat. En zodra de meerderheid van een land uit moslims bestaat zijn ze verplicht met geweld de sharia op te leggen.
En dan kun je wel stellen dat slechts een paar duizend moslims dat geweld toepassen, hoeveel moslims zie jij ze tegenhouden?
Denk je dat jouw vrienden tussen jou en een mullah in gaan staan?
Ik denk het niet, want dan zijn je vrienden nog zwaarder de lul dan jij volgens het islamitisch recht.
Je hebt je gewoon te onderwerpen, that's it. En je kunt begrijpen tot je een ons weegt, dit is gewoon een simpel geval van grof geweld. Waar je het liefst met net iets meer geweld -of heel veel meer, is ook goed- op moet REageren.
Oke. Je hebt hier gelijk.quote:En dan kun je wel stellen dat slechts een paar duizend moslims dat geweld toepassen, hoeveel moslims zie jij ze tegenhouden?
quote:Waarom gelden die regels hier niet? Dat doen ze al, op straat. En zodra de meerderheid van een land uit moslims bestaat zijn ze verplicht met geweld de sharia op te leggen.
Dat je al de sharia samen met de hadith en koran noemt geeft al aan dat je fout zit, laat staan de rest van je tekstquote:Toch nog even wijzen op deze blunder, -kan het niet laten- want hier ga je echt helemaal de mist in. Dat is het probleem met de islam, ze hebben niet alleen regels voor zichzelf, ook voor ons. En je raadt het nooit, maar wij als niet-islamieten komen er niet zo plezierig af in de hadith, sharia en de koran.
Verdomd. Al die hoogleraren, al die universiteiten, ze zitten er allemaal naast. De sharia is NIET islamitisch. Welnee. Hoe wij daarop komen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 06:23 schreef Jason__ het volgende:
Hier ga jij nou de mist in.
De Sharia is niet Islamitisch, het is exclusief.
Nee, ik zie een groep sociopaten die door de islam een heldenstatus hebben gekregen en die de gewone islamieten met geweld in het gareel houden; zoals dat al honderden jaren gaat in de islamitische wereld.quote:Nogmaals, jij bent geen mensenkenner.
Jij ziet de meerderheid van moslims als mensen die alleen maar geweld plegen en de sharia willen op te leggen.
Omdat dat demoraliseert. Als jij en ik dat doen is het offensief.quote:Oke. Je hebt hier gelijk.
Maar waarom moeten alleen moslims ze tegenhouden?
Maar echt niet afdoende. Vergeet niet dat zij meer te verliezen hebbenquote:En er zijn weldegelijk moslims die hen ook tegenhouden.
Ik ben zo bloedirritant in dit type discussies omdat ik de open deur als wapen weet te hanteren. Daarmee maak je overigens alleen slachtoffers in de wat minder bekwame hoek, maar dat had ik even nodig na dit nieuwtje. Niet verheffend, weet ik. Maar wel lekker opluchtend.quote:Dit is een vraag waar je automatisch gelijk op hebt, ik geef toe je hebt me hier te pakken![]()
Omdat jij het niet ziet klopt mijn logica niet? ???quote:![]()
![]()
![]()
Waarom zie ik dan geen Nederlandse of wat dan ook voor etnische groep vrouwen die hoofddoeken/boerka's moeten dragen op straat? Je logica klopt hier weer niet.
?quote:Dat je al de sharia samen met de hadith en koran noemt geeft al aan dat je fout zit, laat staan de rest van je tekst
Ja, dat vind ik heel raar, ik heb niets te maken met die gasten die geweld gebruiken.quote:Op woensdag 12 mei 2010 10:31 schreef fratsman het volgende:
En nog vinden ze het raar dat ze door de halve wereld worden uitgekotst.
Oh, we hebben dus een echter internetheld te pakkenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:42 schreef Martin73 het volgende:
[..]
Yep.Maar eerst moet je achter mijn identiteit zien te komen voordat je mij een trap kunt geven.
Die cartoonist gedraagt zich als een internettrol in de echte wereld. En dat wordt afgestraft.
maar je praat het wel goed.quote:Op woensdag 12 mei 2010 10:33 schreef Santello het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik heel raar, ik heb niets te maken met die gasten die geweld gebruiken.
Dat "begrip" snap ik ook niet nee.quote:
Wat als ik een militante beweging opricht, die elke burger neerschiet die de vrijheid van meningsuiting predikt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 03:37 schreef dubbel1 het volgende:
Kopstoot is terecht. We weten zo langzamerhand welke reactie het oplevert bij een (klein) aantal moslims, dus gewoon NIET doen. Ik vloek ook niet in het bijzijn van iemand die erg christelijk is. Daarmee kun je het vergelijken. Een beetje respect voor elkaar mensen. Het is echt niet zo moeilijk.
quote:Op woensdag 12 mei 2010 03:37 schreef dubbel1 het volgende:
Kopstoot is terecht. We weten zo langzamerhand welke reactie het oplevert bij een (klein) aantal moslims, dus gewoon NIET doen. Ik vloek ook niet in het bijzijn van iemand die erg christelijk is. Daarmee kun je het vergelijken. Een beetje respect voor elkaar mensen. Het is echt niet zo moeilijk.
Mensen zoals dubbel1 zouden gewoon opgesloten moeten worden voor verheerlijking van zinloos geweld.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:05 schreef MikeyMo het volgende:
Met mensen als Dubbel1 aan je zijde heb je geen vijanden nodig
hooguit een preek.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:01 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Als ik zou vloeken in het bijzijn van een christen krijg ik geen kopstoot.
Nee. Ook provocatie is een vorm van meningsuiting. Heeft u daar moeite mee, dan lijkt het mij beter naar een land te vertrekken waar men zonder deze vorm van communicatie wenst te leven.quote:Op woensdag 12 mei 2010 04:34 schreef Jason__ het volgende:
[..]
Kom op, die cartoonisten zoeken gewoon problemen op. Alsof je vrijheid van meningsuiting niet anders kan uitdrukken dan door moslims te beledigen. En de profeet van hen als een hond af te drukken gaat wat verder dan meningsuiting hoor![]()
Eigen schuld dikke buld
Inderdaad, wat triest.:')quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:36 schreef tjoptjop het volgende:
En zo'n schreeuwtokkie op de achtergrond met Allah Ahkbar
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:24 schreef rutger05 het volgende:
Ken de prent verder niet. Ik begrijp ook wel dat moslims sommige prenten erg kwetsend vinden, hoeft van mij ook niet altijd zo provocerend, maar het bedreigen, aanvallen en vermoorden van mensen daarvoor gaat mij veel te ver.
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:32 schreef KoosVogels het volgende:
Helemaal mee eens. Nogmaals, het is een slechte prent maar dat is natuurlijk geen reden om de maker aan te vallen. Ga dan met hem in debat en vertel dat hij verrekte weinig fantasie heeft en bovendien een weinig getalenteerd tekenaar is.
Ik zou denken dat als je zo'n gastspreker uitnodigt je dat vooraf meldt. In het berichtje staat ook dat er demonstraties waren, dus wisten ze vooraf al dat hij er was. Ga dan of naar huis, of bereid je voor op zoiets want je weet dat hij eerder al kwetsende cartoons heeft gemaakt.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:51 schreef Santello het volgende:
Ik heb het meer over de manier waarop, als hij zo een filmpje in zijn kelder maakt en
dat lekt uit of hij upload het is dat zijn probleem. Feit is wel dat hij weet dat er bij de
bijeenkomst leerlingen aanwezig zijn met een moslim geloof.
Meneer speelt doodleuk een kwetsend filmpje af alsof er niks aan de hand is. Ik heb het niet over het feit
dat hij het filmpje gemaakt heeft.
Een gesprek voeren met verschillende meningen is heel wat anders dan wat hij daar nu
heeft geflikt.
Miss is het hier een voordeel dat de basisbeurs wordt afgeschaft.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:03 schreef msnk het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat dit geen studenten zijn maar oproerkraaiers zoals wij die hier kennen, want als dit de toekomst is van studenten zie ik het somber in, ook voor ons
quote:Op woensdag 12 mei 2010 04:41 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
Kijk eens waar het antisemitisme vandaag de dag vandaan komt. En dan kun je inderdaad concluderen dat we echt nog NIETS geleerd hebben.
Dan mag jij verklaren waarom meerdere landen die over 90%+ islamitische inwoners beschikken nog geen sharia hebben ingevoerd?quote:Op woensdag 12 mei 2010 06:15 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
En zodra de meerderheid van een land uit moslims bestaat zijn ze verplicht met geweld de sharia op te leggen.
Dat doen ze in Iran toch ook. Vele moslims die tegen mullah's demonstreren.quote:Denk je dat jouw vrienden tussen jou en een mullah in gaan staan?
quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:00 schreef Henk-B het volgende:
Alles proberen op te lossen door geweld.
...
Die is op trainingskamp in het torabora gebiedquote:Op woensdag 12 mei 2010 13:31 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Welcome to the islam.
The islam is a peaceful religion and we will kill you to prove it![]()
Waar is Meki trouwens , ik mis haar wel een beetje
quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:11 schreef tho_Omas het volgende:
Ach, volgens wikipedia zitten we nu in de Islamitische jaargang 1431-1432. Dat verklaart alles.Nog maar 578 jaar te gaan en het is vrede.
Druppel op een gloeiende plaat, het hele filmpje is natuurlijk een en al baggerquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:19 schreef Copycat het volgende:
Zo te zien flipte men vanwege een afbeelding van een kunstwerk van Sooreh Hera.
Uit deze lijn:
[ afbeelding ]
Ja ja, de criteria die door sommige kneuzen voor dat "verdienen" op na worden gehouden kennen we ondertussen al. "Jij mij "te lang" aan kijken, jij klapjes krijgen", en het maar raar vinden dat je dan als primitief volk wordt neergezet en gelijk "rassiesmoe disskriemienazi" janken als je zelf dan eens een koekje van eigen deeg krijgt.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:05 schreef Santello het volgende:
Vragen om problemen, opzettelijk iemand boos maken is heel irritant. Pak slaag verdien je dan gewoon.
Ik voel me totaal niet aangesproken als dat is wat je probeert te bereiken met je post.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:41 schreef ErictheSwift het volgende:
[..]
Ja ja, de criteria die door sommige kneuzen voor dat "verdienen" op na worden gehouden kennen we ondertussen al. "Jij mij "te lang" aan kijken, jij klapjes krijgen", en het maar raar vinden dat je dan als primitief volk wordt neergezet en gelijk "rassiesmoe disskriemienazi" janken als je zelf dan eens een koekje van eigen deeg krijgt.
Oh rlly? Dan is het zeker ook OK voor mij om een paar van die wollah wollah schreeuwerds het ziekenhuis in te trappen omdat ik me daaraan erger? Het feit dat je die kopstoot probeert goed te praten zegt al genoeg.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:48 schreef Santello het volgende:
Ik voel me totaal niet aangesproken als dat is wat je probeert te bereiken met je post.
Het feit dat je een persoon individu afrekent op vooroordeel is ontzettend sneu.
quote:Op donderdag 13 mei 2010 00:47 schreef Santello het volgende:
Ik praat het nergens goed. Als je vader bij jou een HEEL gevoelig iets is, en ik scheld hem
uit waar je bij staat, dan verdien ik ook een pak slaag. Dat ik eventueel een pak slaag krijg
is niet goed te praten omdat geweld verkeerd is. Maar omdat jij je emoties niet kan bedwingen
en ik er eigenlijk wel een beetje om vraag als ik je vader verrot zou schelden in je gezicht.
SNAPPIE?
Waarom zou dat zo zijn?quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:11 schreef tho_Omas het volgende:
Ach, volgens wikipedia zitten we nu in de Islamitische jaargang 1431-1432. Dat verklaart alles.Nog maar 578 jaar te gaan en het is vrede.
Je hebt er niet veel van begrepen hèh? Mijn punt was juist dat je, met die mentaliteit die je in je eerste post in dit draadje aan de dag legde, nogal "makkelijk haalbare" en selectieve/flexibele criteria erop na kan houden om iemand een kopstoot te geven of héé, nu we er toch over beginnen, een paar kogels en messen in zn lijf te planten (Does Mohammed B. ring a bellquote:Op donderdag 13 mei 2010 00:47 schreef Santello het volgende:
Ik praat het nergens goed. Als je vader bij jou een HEEL gevoelig iets is, en ik scheld hem
uit waar je bij staat, dan verdien ik ook een pak slaag. Dat ik eventueel een pak slaag krijg
is niet goed te praten omdat geweld verkeerd is. Maar omdat jij je emoties niet kan bedwingen
en ik er eigenlijk wel een beetje om vraag als ik je vader verrot zou schelden in je gezicht.
SNAPPIE?
De Islam is helemaal niet achterlijk. Een aantal figuren is achterlijk, net zoals de katholieke kerk een flink aantal achterlijken kent (misbruik enzo) en ook de christelijke kerk enz enz. Ik ken heel erg veel moslims die alles wat gewelddadig is afkeuren. Ze zijn meer vredelievend dan welke andere autochtoon die ik ken dan ook. Overal kun je wel iets negatiefs vinden.... en als je dat dan ook maar steeds blijft posten op een forum als fok, dan gaat een aantal simpele zielen het nog geloven ook. Dit land is daar niet mee gebaat.quote:Op donderdag 13 mei 2010 03:56 schreef AryaMehr het volgende:
De islam is en blijft achterlijk. We kunnen wel politiek correct de islam en diens volgelingen als twee aparte organen behandelen, maar dit is volstrekt flauwekul. Ik begrijp overigens niet waarom aan die achterlijke idioten toch telkens de ruimte wordt gegeven om onbestraft hun gang te gaan? Mensen die zich hier weigeren aan te passen en westerse normen en waarden als vrijheid van meningsuiting niet respecteren hebben hier helemaal niets te zoeken.
Hmm denk dat we dan wel iets anders vinden om elkaar het elven zuur te maken. Als religie er niet zou zijn.quote:Op donderdag 13 mei 2010 04:28 schreef Pek het volgende:
Geen enkel land is gebaat bij religie, daar komt alleen maar ellende van.
Als de geschiedenis ons iets geleerd heeft, is dat het wel. Eencellige haatzaaiers
De islam is wel degelijk achterlijk. In de zin van dat er een boel conservatieve overtuigingen wordt gepropagandeerd die haaks staan op hetgeen wat we in onze samenleving als beschaafd achten. Ik hoor overigens vaker dergelijke geluiden, maar die komen nu eenmaal van mensen die de islam nooit aan den lijve ondervonden hebben noch zich er in verdiept hebben.quote:Op donderdag 13 mei 2010 04:05 schreef dubbel1 het volgende:
[..]
De Islam is helemaal niet achterlijk. Een aantal figuren is achterlijk, net zoals de katholieke kerk een flink aantal achterlijken kent (misbruik enzo) en ook de christelijke kerk enz enz. Ik ken heel erg veel moslims die alles wat gewelddadig is afkeuren. Ze zijn meer vredelievend dan welke andere autochtoon die ik ken dan ook. Overal kun je wel iets negatiefs vinden.... en als je dat dan ook maar steeds blijft posten op een forum als fok, dan gaat een aantal simpele zielen het nog geloven ook. Dit land is daar niet mee gebaat.
Tsja, dat werd weer duidelijk toen FC Twente er pas geleden met de landstitel vandoor ging ipv ajax; toen waren de calimero- en hateposts uit het 020-kamp ook niet van de lucht. Wat me gelijk bij mn punt van de treffende overeenkomst tussen voetbal en religie, en hoe fanatiek deze door hun beider aanhang beleefd (kunnen) worden.quote:
Wafa Sultan in een interview:quote:Op donderdag 13 mei 2010 05:08 schreef ErictheSwift het volgende:
Overigens, in de bijbel en de talmud staan net zulke ranzige teksten als in de qu'ran, dus wat dat betreft is het totaal niet nodig het bruingetinte volk telkens de hand boven het hoofd te houden.
quote:Je ziet zulke zinnen ook in de Thora en in de Bijbel.
‘De mensheid wordt op dit moment geconfronteerd met een probleem, eigenlijk een crisis: de islam. En niet met het judaïsme of christendom. De wereld heeft geen problemen met de joden, waarom zouden we ons daar druk over maken? Joden zijn maar met vijftien miljoen mensen op deze wereld. Maar als slechts twee procent van de moslims radicaliseert, zal de hele wereld een crisis beleven. Ik ben ervan overtuigd dat elk geloof een slechte kant kent. Net als bij een ziekte. Als ik tegen je zeg dat een patiënt van me verkouden is, dan zeg ik dat die patiënt ‘ziek’ is, toch? Maar als hij terminale hersenkanker heeft, zeg ik nog steeds dat hij ‘ziek’ is. Toch is er een groot verschil tussen de twee patiënten.’
Religie is niet het probleem. Probleem is geloven in een waarheid. En dat vervolgens met geweld aan anderen willen opdringen. En dat soort gedrag is niet alleen voorbehouden aan religieuze fanatici.quote:Op donderdag 13 mei 2010 05:44 schreef ErictheSwift het volgende:
Dan is het alleen een kwestie van aantallen en niet een kwestie van welk labeltje ze hebben. Maar daarom zeg ik ook "òf op alle (grote) religies en hun brainfarts schijten, òf gewoon straal negeren, maar niet eentje buiten schot houden"
Religie an sich niet, maar het dogmatisch karakter ervan wel.quote:Op donderdag 13 mei 2010 05:46 schreef Megumi het volgende:
[..]
Religie is niet het probleem. Probleem is geloven in een waarheid. En dat vervolgens met geweld aan anderen willen opdringen. En dat soort gedrag is niet alleen voorbehouden aan religieuze fanatici.
Ook dat is niet voorbehouden aan religie's.quote:Op donderdag 13 mei 2010 05:49 schreef ErictheSwift het volgende:
[..]
Religie an sich niet, maar het dogmatisch karakter ervan wel.
De vrijheid hebben je niet aan te hoeven passen is een van die Westerse waarden, me dunkt. Ben jij misschien degene die hier niets te zoeken heeft?quote:Op donderdag 13 mei 2010 03:56 schreef AryaMehr het volgende:
Mensen die zich hier weigeren aan te passen en westerse normen en waarden als vrijheid van meningsuiting niet respecteren hebben hier helemaal niets te zoeken.
Dit noem ik iets van spijker en kop.quote:Op woensdag 12 mei 2010 04:35 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
Elke ideologie die meent dat het geweldsmonopolie niet bij de staat maar exclusief bij hen thuishoort verklaart in wezen de oorlog aan de maatschappij.
Jammer dat de moslims niet overwegend blank en hoogopgeleid zijn, anders hadden de politiek-correcte sukkels het racistische van de ideologie kunnen waarnemen. Nu zien ze alleen maar zielige derdewereld allochtoontjes waar ze de verlichte gulle westerling over kunnen spelen. Eigenlijk zo racistisch als het maar kan, maar ga ze dat nu nog uitleggen met alle informatie die voor het oprapen ligt.
Men heeft de vrijheid zich niet aan te passen, maar dat betekent niet dat daar geen consequenties tegenover staan.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:24 schreef Monidique het volgende:
De vrijheid hebben je niet aan te hoeven passen is een van die Westerse waarden, me dunkt.
Want?quote:Ben jij misschien degene die hier niets te zoeken heeft?
Conform het cultuur relativistische geblaat dat er helemaal geen westerse waarden bestaan, natuurlijk. Maar die zijn er wel, het bij voortduring niet aanpassen daaraan betekent onherroepelijk het einde ervan.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:24 schreef Monidique het volgende:
[..]
De vrijheid hebben je niet aan te hoeven passen is een van die Westerse waarden, me dunkt. Ben jij misschien degene die hier niets te zoeken heeft?
Als die vrijheid deportatie inhoudt, dan is dat geen vrijheid, hè.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:01 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Men heeft de vrijheid zich niet aan te passen, maar dat betekent niet dat daar geen consequenties tegenover staan.
Zo lastig is dat niet. Jij hecht weinig waarde aan een Westerse waarde als vrijheid (om je niet aan te passen), zo lijkt het. Van mij mag je lekker blijven, maar volgens jouw logica kun je beter een land opzoeken waar ze meer van dergelijk wettelijk conformisme houden; Saoedi-Arabië, ofzo, of Iran.quote:Want?
Vanwaar de illusie dat vrijheid ongelimiteerd is?quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:28 schreef Monidique het volgende:
Als die vrijheid deportatie inhoudt, dan is dat geen vrijheid, hè.
Als jij de wettelijke vrijheid hebt om iets te doen, dan houdt dat in dat er geen wettelijke consequenties volgen na het toepassen van die vrijheid. Als er een gelimiteerde vrijheid is, dan is er geen vrijheid om het gelimiteerde te overschrijden, kortom, die vrijheid is er niet. De vrijheid om je niet aan te passen is er echter weldegelijk en kan dus ook niet bestraft worden. Dit is allemaal zeer logisch.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:33 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Vanwaar de illusie dat vrijheid ongelimiteerd is?
Maar die wettelijke vrijheid is niet aanwezig. Er is sowieso geen sprake van absolute vrijheid hier in het westen. Aan de meeste handelingen worden nu eenmaal consequenties verbonden en als het aan mij ligt worden mensen die belangrijke en essentiële westerse waarden willen ondermijnen het land uitgezet. Die mensen hebben hier helemaal niets te zoeken.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:48 schreef Monidique het volgende:
[..]
Als jij de wettelijke vrijheid hebt om iets te doen, dan houdt dat in dat er geen wettelijke consequenties volgen na het toepassen van die vrijheid. Als er een gelimiteerde vrijheid is, dan is er geen vrijheid om het gelimiteerde te overschrijden, kortom, die vrijheid is er niet. De vrijheid om je niet aan te passen is er echter weldegelijk en kan dus ook niet bestraft worden. Dit is allemaal zeer logisch.
Exact, zoals de vrijheid om je niet aan te hoeven passen. Kortom, ben jij dus niet degene die maar beter op kan krassen?quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:52 schreef AryaMehr het volgende:
Aan de meeste handelingen worden nu eenmaal consequenties verbonden en als het aan mij ligt worden mensen die belangrijke en essentiële westerse waarden willen ondermijnen het land uitgezet.
Nee. Waar haal je overigens vandaan dat de vrijheid om je niet aan te hoeven passen hier een recht is? Het is overigens ten eerste veel te abstract. Men moet zich haast op elke plek aanpassen aan hetgeen wat daar als gewoonlijk wordt bestempeld, in zekere mate dan. Een goed voorbeeld hiervan is de wet.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:58 schreef Monidique het volgende:
[..]
Exact, zoals de vrijheid om je niet aan te hoeven passen. Kortom, ben jij dus niet degene die maar beter op kan krassen?
Als je wettelijk ergens toe verplicht bent, dan heb je niet de vrijheid je eraan te onttrekken. Kortom, dan is die vrijheid er niet. De vrijheid om je niet aan te passen, die inderdaad tamelijk abstract is -maar hé, ik ben niet degene die mensen om zoiets abstracts wil deporteren-, is er in zoverre deze niet gelimiteerd wordt door wetten of andere regels. Echt, eenvoudiger dan dit kan het nauwelijks.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:02 schreef AryaMehr het volgende:
Een goed voorbeeld hiervan is de wet.
Zoals ik al zei: aan elke handeling is haast een consequentie verbonden. Mensen die zich stelselmatig weigeren aan te passen en belangrijke en essentiële westerse waarden willen ondermijnen horen hier niet thuis. De vrijheid om je niet helemaal aan te hoeven passen en een zekere mate van eigen identiteit behouden is een recht, maar ook die is gelimiteerd. Net zoals elke vrijheid dat is.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:08 schreef Monidique het volgende:
[..]
Als je wettelijk ergens toe verplicht bent, dan heb je niet de vrijheid je eraan te onttrekken. Kortom, dan is die vrijheid er niet. De vrijheid om je niet aan te passen, die inderdaad tamelijk abstract is -maar hé, ik ben niet degene die mensen om zoiets abstracts wil deporteren-, is er in zoverre deze niet gelimiteerd wordt door wetten of andere regels. Echt, eenvoudiger dan dit kan het nauwelijks.
En het cirkeltje is weer rond. Met jouw houding dat mensen die zich niet aanpassen, ook al hoeven zij dat wettelijk niet, gedeporteerd dienen te worden, keer jij je tegen een van de kernwaarden van het Westen, me dunkt, namelijk individualisme, de eigen wil, een eigen identiteit. Waardoor je volgens je eigen regeltjes gedeporteerd dient te worden. Nogmaals, van mij hoeft het niet, en van mij mag je je conformistische ideetjes blijven verkondigen, maar als jij in zo'n land wilt leven, dan kun beter naar zoiets als Iran gaan, waar ze meer op heb hebben met een dergelijke houding.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:16 schreef AryaMehr het volgende:
Mensen die zich stelselmatig weigeren aan te passen en belangrijke en essentiële westerse waarden willen ondermijnen horen hier niet thuis.
Je quote selectief. Ik heb het punt van het behoudt van eigen identiteit aangekaart, maar daaraan ook een limiet gesteld. Net zoals elke vrijheid gelimiteerd is. Waarom weiger je dat in te zien? Overigens toont het gebrek aan kennis over landen als Iran en Saoedi-Arabië al aan dat je niet echt weet waar je het over hebt. Helaas niet zo veel tijd, maar ik wil de discussie best een keer voortzetten in F&L.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:21 schreef Monidique het volgende:
[..]
En het cirkeltje is weer rond. Met jouw houding dat mensen die zich niet aanpassen, ook al hoeven zij dat wettelijk niet, gedeporteerd dienen te worden, keer jij je tegen een van de kernwaarden van het Westen, me dunkt, namelijk individualisme, de eigen wil, een eigen identiteit. Waardoor je volgens je eigen regeltjes gedeporteerd dient te worden. Nogmaals, van mij hoeft het niet, en van mij mag je je conformistische ideetjes blijven verkondigen, maar als jij in zo'n land wilt leven, dan kun beter naar zoiets als Iran gaan, waar ze meer op heb hebben met een dergelijke houding.
Dit is zeer eenvoudig, eenvoudiger kan haast niet. Verder gaan met deze "discussie" vind ik zinloos.
Als je al zelf met selectief quoten, zwart-wit denken en omkeer-redeneringen op basis daarvan blijft komen is er idd weinig sprake van een discussie. Tot zover je "\weldenkendheid"quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:21 schreef Monidique het volgende:
[..]
En het cirkeltje is weer rond. Met jouw houding dat mensen die zich niet aanpassen, ook al hoeven zij dat wettelijk niet, gedeporteerd dienen te worden, keer jij je tegen een van de kernwaarden van het Westen, me dunkt, namelijk individualisme, de eigen wil, een eigen identiteit. Waardoor je volgens je eigen regeltjes gedeporteerd dient te worden. Nogmaals, van mij hoeft het niet, en van mij mag je je conformistische ideetjes blijven verkondigen, maar als jij in zo'n land wilt leven, dan kun beter naar zoiets als Iran gaan, waar ze meer op heb hebben met een dergelijke houding.
Dit is zeer eenvoudig, eenvoudiger kan haast niet. Verder gaan met deze "discussie" vind ik zinloos.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |