abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81329250
Islam Is vrede
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_81330902
En nog vinden ze het raar dat ze door de halve wereld worden uitgekotst.
pi_81330965
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 10:31 schreef fratsman het volgende:
En nog vinden ze het raar dat ze door de halve wereld worden uitgekotst.
Ja, dat vind ik heel raar, ik heb niets te maken met die gasten die geweld gebruiken.
  woensdag 12 mei 2010 @ 10:44:36 #129
285351 dalaiblama
too much bla
pi_81331311
Ik ben een groot voorstander van vrijheid van meningsuiting.
Ook ben ik een groot voorstander van wraak
Ik vind het belangrijk om mensen, ongeacht afkomst, geloof of kleur op een respectvolle manier te benaderen. Mocht iemand mij persoonlijk beschadigen, dan ben ik doorgaans niet zo vredelievend.
Mijn mening probeer ik altijd op zo'n manier te geven, dat ik mijn standpunt duidelijk kan maken, maar niemand kwets of intentioneel beledig. Dat is overigens lastig als je een keuze moet maken tussen waarheid en het bewaren van vrede.

Wat deze man heeft gedaan, is het bewust overgaan van een morele grens.
Als je weet dat honden voor Moslims alles wat slecht is belichaamt, dan is het natuurlijk ontzettend lame om hun heilige profeet af te beelden op een hondenlichaam.
Dan wil je bewust een groep mensen kwetsen. Een ander punt maakt hij namelijk niet.

De Deense cartoon was heel anders en wat mij betreft binnen de grenzen van het acceptabele, met een boodschap.
Wat mij betreft heeft deze Zweed het over zichzelf afgeroepen en moet hij zich realiseren dat deze 'aanval' net zo gericht was als de zijne.
pi_81332217
Dalaiblama

Leuke naam
  woensdag 12 mei 2010 @ 11:21:46 #131
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_81332626
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 23:42 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Yep. Maar eerst moet je achter mijn identiteit zien te komen voordat je mij een trap kunt geven.

Die cartoonist gedraagt zich als een internettrol in de echte wereld. En dat wordt afgestraft.
Oh, we hebben dus een echter internetheld te pakken Wat dat betreft pas je wel bij de groep die je verdedigd, die durven ook alleen een grote bek te hebben als ze in de meerderheid zijn, face to face zijn het watjes.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_81332833
Lekker tolerant groepje in die zaal

Die gasten hebben bewust deze man hierin opgezocht en dan verbaasd zijn als hij "provocerend" is..ja dat is zijn 'taak' als cartoonist.

Belachelijk dat ze zich weer moeten verlagen tot het gebruik van geweld.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_81333010
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 10:33 schreef Santello het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik heel raar, ik heb niets te maken met die gasten die geweld gebruiken.
maar je praat het wel goed.
pi_81333103
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 11:30 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

maar je praat het wel goed.
Dat "begrip" snap ik ook niet nee.
Hoe kun je geweld goedpraten tegen een tekening of een filmpje? Met geweld maak je de zaken alleen maar erger, je lost er niks mee op.

Kijk maar eens wat dit met het imago doet van de moslimgemeenschap. Geheel onterecht, want je kan mij niet wijsmaken dat het gros van de moslims zo denkt.
pi_81334109
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 03:37 schreef dubbel1 het volgende:
Kopstoot is terecht. We weten zo langzamerhand welke reactie het oplevert bij een (klein) aantal moslims, dus gewoon NIET doen. Ik vloek ook niet in het bijzijn van iemand die erg christelijk is. Daarmee kun je het vergelijken. Een beetje respect voor elkaar mensen. Het is echt niet zo moeilijk.
Wat als ik een militante beweging opricht, die elke burger neerschiet die de vrijheid van meningsuiting predikt.
En deze beweging is zo goed georganiseerd dat ze nauwelijks uit te roeien zijn. Zou mijn ideologie dan ook gewoon de norm moeten worden?

Generaal mohammed heeft trouwens veel onschuldig bloed aan zijn handen kleven. Dus vind ik de cartoon een belediging voor honden.
pi_81334391
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 03:37 schreef dubbel1 het volgende:
Kopstoot is terecht. We weten zo langzamerhand welke reactie het oplevert bij een (klein) aantal moslims, dus gewoon NIET doen. Ik vloek ook niet in het bijzijn van iemand die erg christelijk is. Daarmee kun je het vergelijken. Een beetje respect voor elkaar mensen. Het is echt niet zo moeilijk.

Als ik zou vloeken in het bijzijn van een christen krijg ik geen kopstoot.
  woensdag 12 mei 2010 @ 12:05:44 #137
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_81334558
Met mensen als Dubbel1 aan je zijde heb je geen vijanden nodig
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_81334649
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 12:05 schreef MikeyMo het volgende:
Met mensen als Dubbel1 aan je zijde heb je geen vijanden nodig
Mensen zoals dubbel1 zouden gewoon opgesloten moeten worden voor verheerlijking van zinloos geweld.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2010 12:07:52 ]
pi_81334776
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 12:01 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Als ik zou vloeken in het bijzijn van een christen krijg ik geen kopstoot.
hooguit een preek.
pi_81335727
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 04:34 schreef Jason__ het volgende:

[..]

Kom op, die cartoonisten zoeken gewoon problemen op. Alsof je vrijheid van meningsuiting niet anders kan uitdrukken dan door moslims te beledigen. En de profeet van hen als een hond af te drukken gaat wat verder dan meningsuiting hoor

Eigen schuld dikke buld
Nee. Ook provocatie is een vorm van meningsuiting. Heeft u daar moeite mee, dan lijkt het mij beter naar een land te vertrekken waar men zonder deze vorm van communicatie wenst te leven.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 mei 2010 @ 12:56:29 #141
862 Arcee
Look closer
pi_81336514
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 23:36 schreef tjoptjop het volgende:
En zo'n schreeuwtokkie op de achtergrond met Allah Ahkbar
Inderdaad, wat triest.:')
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 12 mei 2010 @ 12:58:40 #142
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_81336582
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 21:24 schreef rutger05 het volgende:

Ken de prent verder niet. Ik begrijp ook wel dat moslims sommige prenten erg kwetsend vinden, hoeft van mij ook niet altijd zo provocerend, maar het bedreigen, aanvallen en vermoorden van mensen daarvoor gaat mij veel te ver.
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 21:32 schreef KoosVogels het volgende:

Helemaal mee eens. Nogmaals, het is een slechte prent maar dat is natuurlijk geen reden om de maker aan te vallen. Ga dan met hem in debat en vertel dat hij verrekte weinig fantasie heeft en bovendien een weinig getalenteerd tekenaar is.

Spot on.

Mijn familie bestaat vrijwel voor 99% uit moslims, en ik kan tot op een zekere hoogte ook inbeelden hoe kwetsend die beelden (een provocerend filmpje van dumpert zegt genoeg) voor hen zijn, maar zo reageer je gewoon niet.

Er zat één (bedekt)meisje tussen die gewoon haar spullen pakte en wegliep (voor zover we kunnen zien) en dat is hoe je ook zou moeten reageren. Niemand dwingt je om het te bekijken, you're free to leave.
AFC AJAX
  woensdag 12 mei 2010 @ 13:00:25 #143
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_81336643
Alles proberen op te lossen door geweld.
Bevalt het je niet kijk je de andere kant op, zo gaat dat in een samenleving.

Net zoals vele Marokkanen bijv. een man in de trein in elkaar slaan de rest van de mensen ook de andere kant opkijken!
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
  woensdag 12 mei 2010 @ 13:03:55 #144
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_81336768
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 23:51 schreef Santello het volgende:
Ik heb het meer over de manier waarop, als hij zo een filmpje in zijn kelder maakt en
dat lekt uit of hij upload het is dat zijn probleem. Feit is wel dat hij weet dat er bij de
bijeenkomst leerlingen aanwezig zijn met een moslim geloof.

Meneer speelt doodleuk een kwetsend filmpje af alsof er niks aan de hand is. Ik heb het niet over het feit
dat hij het filmpje gemaakt heeft.

Een gesprek voeren met verschillende meningen is heel wat anders dan wat hij daar nu
heeft geflikt.
Ik zou denken dat als je zo'n gastspreker uitnodigt je dat vooraf meldt. In het berichtje staat ook dat er demonstraties waren, dus wisten ze vooraf al dat hij er was. Ga dan of naar huis, of bereid je voor op zoiets want je weet dat hij eerder al kwetsende cartoons heeft gemaakt.

Ik hoop eigenlijk dat dit geen studenten zijn maar oproerkraaiers zoals wij die hier kennen, want als dit de toekomst is van studenten zie ik het somber in, ook voor ons
AFC AJAX
pi_81336844
Ik blijf het apart vinden dat dit heeft kunnen plaatsvinden terwijl men toch weet dat zo iemand op zijn minst bij elke spreekbeurt,waar dan ook, beveiliging nodig heeft gezien het verleden? Dit is echt weer zo een lakse houding en waar men dan achteraf schande over spreekt terwijl het voorkomen had kunnen worden.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_81337052
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:03 schreef msnk het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat dit geen studenten zijn maar oproerkraaiers zoals wij die hier kennen, want als dit de toekomst is van studenten zie ik het somber in, ook voor ons
Miss is het hier een voordeel dat de basisbeurs wordt afgeschaft.
pi_81337660
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 04:41 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Kijk eens waar het antisemitisme vandaag de dag vandaan komt. En dan kun je inderdaad concluderen dat we echt nog NIETS geleerd hebben.
Over hoeveel tientallen jaren gaan de moslims dan de macht overnemen zodat ze een tweede holocaust kunnen aanrichten?

Je lult slap. Als er al van nieuwe nazi's gesproken wordt, dan hebben we het vooral over jouw soort, net als 70 jaar geleden, toen waren de daders ook voornamelijk Europese christenen. Als je nu een atheïst bent, dan heb je iig 1 ding gemeen met de nazi's.
pi_81337694
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 06:15 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

En zodra de meerderheid van een land uit moslims bestaat zijn ze verplicht met geweld de sharia op te leggen.
Dan mag jij verklaren waarom meerdere landen die over 90%+ islamitische inwoners beschikken nog geen sharia hebben ingevoerd?
quote:
Denk je dat jouw vrienden tussen jou en een mullah in gaan staan?
Dat doen ze in Iran toch ook. Vele moslims die tegen mullah's demonstreren.
  woensdag 12 mei 2010 @ 13:31:21 #149
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_81337967
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:00 schreef Henk-B het volgende:
Alles proberen op te lossen door geweld.
...

Welcome to the islam.
The islam is a peaceful religion and we will kill you to prove it

Waar is Meki trouwens , ik mis haar wel een beetje
Ik ben inmiddels overleden
pi_81338216
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:31 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Welcome to the islam.
The islam is a peaceful religion and we will kill you to prove it

Waar is Meki trouwens , ik mis haar wel een beetje