Wafa Sultan in een interview:quote:Op donderdag 13 mei 2010 05:08 schreef ErictheSwift het volgende:
Overigens, in de bijbel en de talmud staan net zulke ranzige teksten als in de qu'ran, dus wat dat betreft is het totaal niet nodig het bruingetinte volk telkens de hand boven het hoofd te houden.
quote:Je ziet zulke zinnen ook in de Thora en in de Bijbel.
‘De mensheid wordt op dit moment geconfronteerd met een probleem, eigenlijk een crisis: de islam. En niet met het judaïsme of christendom. De wereld heeft geen problemen met de joden, waarom zouden we ons daar druk over maken? Joden zijn maar met vijftien miljoen mensen op deze wereld. Maar als slechts twee procent van de moslims radicaliseert, zal de hele wereld een crisis beleven. Ik ben ervan overtuigd dat elk geloof een slechte kant kent. Net als bij een ziekte. Als ik tegen je zeg dat een patiënt van me verkouden is, dan zeg ik dat die patiënt ‘ziek’ is, toch? Maar als hij terminale hersenkanker heeft, zeg ik nog steeds dat hij ‘ziek’ is. Toch is er een groot verschil tussen de twee patiënten.’
Religie is niet het probleem. Probleem is geloven in een waarheid. En dat vervolgens met geweld aan anderen willen opdringen. En dat soort gedrag is niet alleen voorbehouden aan religieuze fanatici.quote:Op donderdag 13 mei 2010 05:44 schreef ErictheSwift het volgende:
Dan is het alleen een kwestie van aantallen en niet een kwestie van welk labeltje ze hebben. Maar daarom zeg ik ook "òf op alle (grote) religies en hun brainfarts schijten, òf gewoon straal negeren, maar niet eentje buiten schot houden"
Religie an sich niet, maar het dogmatisch karakter ervan wel.quote:Op donderdag 13 mei 2010 05:46 schreef Megumi het volgende:
[..]
Religie is niet het probleem. Probleem is geloven in een waarheid. En dat vervolgens met geweld aan anderen willen opdringen. En dat soort gedrag is niet alleen voorbehouden aan religieuze fanatici.
Ook dat is niet voorbehouden aan religie's.quote:Op donderdag 13 mei 2010 05:49 schreef ErictheSwift het volgende:
[..]
Religie an sich niet, maar het dogmatisch karakter ervan wel.
De vrijheid hebben je niet aan te hoeven passen is een van die Westerse waarden, me dunkt. Ben jij misschien degene die hier niets te zoeken heeft?quote:Op donderdag 13 mei 2010 03:56 schreef AryaMehr het volgende:
Mensen die zich hier weigeren aan te passen en westerse normen en waarden als vrijheid van meningsuiting niet respecteren hebben hier helemaal niets te zoeken.
Dit noem ik iets van spijker en kop.quote:Op woensdag 12 mei 2010 04:35 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
Elke ideologie die meent dat het geweldsmonopolie niet bij de staat maar exclusief bij hen thuishoort verklaart in wezen de oorlog aan de maatschappij.
Jammer dat de moslims niet overwegend blank en hoogopgeleid zijn, anders hadden de politiek-correcte sukkels het racistische van de ideologie kunnen waarnemen. Nu zien ze alleen maar zielige derdewereld allochtoontjes waar ze de verlichte gulle westerling over kunnen spelen. Eigenlijk zo racistisch als het maar kan, maar ga ze dat nu nog uitleggen met alle informatie die voor het oprapen ligt.
Men heeft de vrijheid zich niet aan te passen, maar dat betekent niet dat daar geen consequenties tegenover staan.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:24 schreef Monidique het volgende:
De vrijheid hebben je niet aan te hoeven passen is een van die Westerse waarden, me dunkt.
Want?quote:Ben jij misschien degene die hier niets te zoeken heeft?
Conform het cultuur relativistische geblaat dat er helemaal geen westerse waarden bestaan, natuurlijk. Maar die zijn er wel, het bij voortduring niet aanpassen daaraan betekent onherroepelijk het einde ervan.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:24 schreef Monidique het volgende:
[..]
De vrijheid hebben je niet aan te hoeven passen is een van die Westerse waarden, me dunkt. Ben jij misschien degene die hier niets te zoeken heeft?
Als die vrijheid deportatie inhoudt, dan is dat geen vrijheid, hè.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:01 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Men heeft de vrijheid zich niet aan te passen, maar dat betekent niet dat daar geen consequenties tegenover staan.
Zo lastig is dat niet. Jij hecht weinig waarde aan een Westerse waarde als vrijheid (om je niet aan te passen), zo lijkt het. Van mij mag je lekker blijven, maar volgens jouw logica kun je beter een land opzoeken waar ze meer van dergelijk wettelijk conformisme houden; Saoedi-Arabië, ofzo, of Iran.quote:Want?
Vanwaar de illusie dat vrijheid ongelimiteerd is?quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:28 schreef Monidique het volgende:
Als die vrijheid deportatie inhoudt, dan is dat geen vrijheid, hè.
Als jij de wettelijke vrijheid hebt om iets te doen, dan houdt dat in dat er geen wettelijke consequenties volgen na het toepassen van die vrijheid. Als er een gelimiteerde vrijheid is, dan is er geen vrijheid om het gelimiteerde te overschrijden, kortom, die vrijheid is er niet. De vrijheid om je niet aan te passen is er echter weldegelijk en kan dus ook niet bestraft worden. Dit is allemaal zeer logisch.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:33 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Vanwaar de illusie dat vrijheid ongelimiteerd is?
Maar die wettelijke vrijheid is niet aanwezig. Er is sowieso geen sprake van absolute vrijheid hier in het westen. Aan de meeste handelingen worden nu eenmaal consequenties verbonden en als het aan mij ligt worden mensen die belangrijke en essentiële westerse waarden willen ondermijnen het land uitgezet. Die mensen hebben hier helemaal niets te zoeken.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:48 schreef Monidique het volgende:
[..]
Als jij de wettelijke vrijheid hebt om iets te doen, dan houdt dat in dat er geen wettelijke consequenties volgen na het toepassen van die vrijheid. Als er een gelimiteerde vrijheid is, dan is er geen vrijheid om het gelimiteerde te overschrijden, kortom, die vrijheid is er niet. De vrijheid om je niet aan te passen is er echter weldegelijk en kan dus ook niet bestraft worden. Dit is allemaal zeer logisch.
Exact, zoals de vrijheid om je niet aan te hoeven passen. Kortom, ben jij dus niet degene die maar beter op kan krassen?quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:52 schreef AryaMehr het volgende:
Aan de meeste handelingen worden nu eenmaal consequenties verbonden en als het aan mij ligt worden mensen die belangrijke en essentiële westerse waarden willen ondermijnen het land uitgezet.
Nee. Waar haal je overigens vandaan dat de vrijheid om je niet aan te hoeven passen hier een recht is? Het is overigens ten eerste veel te abstract. Men moet zich haast op elke plek aanpassen aan hetgeen wat daar als gewoonlijk wordt bestempeld, in zekere mate dan. Een goed voorbeeld hiervan is de wet.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:58 schreef Monidique het volgende:
[..]
Exact, zoals de vrijheid om je niet aan te hoeven passen. Kortom, ben jij dus niet degene die maar beter op kan krassen?
Als je wettelijk ergens toe verplicht bent, dan heb je niet de vrijheid je eraan te onttrekken. Kortom, dan is die vrijheid er niet. De vrijheid om je niet aan te passen, die inderdaad tamelijk abstract is -maar hé, ik ben niet degene die mensen om zoiets abstracts wil deporteren-, is er in zoverre deze niet gelimiteerd wordt door wetten of andere regels. Echt, eenvoudiger dan dit kan het nauwelijks.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:02 schreef AryaMehr het volgende:
Een goed voorbeeld hiervan is de wet.
Zoals ik al zei: aan elke handeling is haast een consequentie verbonden. Mensen die zich stelselmatig weigeren aan te passen en belangrijke en essentiële westerse waarden willen ondermijnen horen hier niet thuis. De vrijheid om je niet helemaal aan te hoeven passen en een zekere mate van eigen identiteit behouden is een recht, maar ook die is gelimiteerd. Net zoals elke vrijheid dat is.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:08 schreef Monidique het volgende:
[..]
Als je wettelijk ergens toe verplicht bent, dan heb je niet de vrijheid je eraan te onttrekken. Kortom, dan is die vrijheid er niet. De vrijheid om je niet aan te passen, die inderdaad tamelijk abstract is -maar hé, ik ben niet degene die mensen om zoiets abstracts wil deporteren-, is er in zoverre deze niet gelimiteerd wordt door wetten of andere regels. Echt, eenvoudiger dan dit kan het nauwelijks.
En het cirkeltje is weer rond. Met jouw houding dat mensen die zich niet aanpassen, ook al hoeven zij dat wettelijk niet, gedeporteerd dienen te worden, keer jij je tegen een van de kernwaarden van het Westen, me dunkt, namelijk individualisme, de eigen wil, een eigen identiteit. Waardoor je volgens je eigen regeltjes gedeporteerd dient te worden. Nogmaals, van mij hoeft het niet, en van mij mag je je conformistische ideetjes blijven verkondigen, maar als jij in zo'n land wilt leven, dan kun beter naar zoiets als Iran gaan, waar ze meer op heb hebben met een dergelijke houding.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:16 schreef AryaMehr het volgende:
Mensen die zich stelselmatig weigeren aan te passen en belangrijke en essentiële westerse waarden willen ondermijnen horen hier niet thuis.
Je quote selectief. Ik heb het punt van het behoudt van eigen identiteit aangekaart, maar daaraan ook een limiet gesteld. Net zoals elke vrijheid gelimiteerd is. Waarom weiger je dat in te zien? Overigens toont het gebrek aan kennis over landen als Iran en Saoedi-Arabië al aan dat je niet echt weet waar je het over hebt. Helaas niet zo veel tijd, maar ik wil de discussie best een keer voortzetten in F&L.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:21 schreef Monidique het volgende:
[..]
En het cirkeltje is weer rond. Met jouw houding dat mensen die zich niet aanpassen, ook al hoeven zij dat wettelijk niet, gedeporteerd dienen te worden, keer jij je tegen een van de kernwaarden van het Westen, me dunkt, namelijk individualisme, de eigen wil, een eigen identiteit. Waardoor je volgens je eigen regeltjes gedeporteerd dient te worden. Nogmaals, van mij hoeft het niet, en van mij mag je je conformistische ideetjes blijven verkondigen, maar als jij in zo'n land wilt leven, dan kun beter naar zoiets als Iran gaan, waar ze meer op heb hebben met een dergelijke houding.
Dit is zeer eenvoudig, eenvoudiger kan haast niet. Verder gaan met deze "discussie" vind ik zinloos.
Als je al zelf met selectief quoten, zwart-wit denken en omkeer-redeneringen op basis daarvan blijft komen is er idd weinig sprake van een discussie. Tot zover je "\weldenkendheid"quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:21 schreef Monidique het volgende:
[..]
En het cirkeltje is weer rond. Met jouw houding dat mensen die zich niet aanpassen, ook al hoeven zij dat wettelijk niet, gedeporteerd dienen te worden, keer jij je tegen een van de kernwaarden van het Westen, me dunkt, namelijk individualisme, de eigen wil, een eigen identiteit. Waardoor je volgens je eigen regeltjes gedeporteerd dient te worden. Nogmaals, van mij hoeft het niet, en van mij mag je je conformistische ideetjes blijven verkondigen, maar als jij in zo'n land wilt leven, dan kun beter naar zoiets als Iran gaan, waar ze meer op heb hebben met een dergelijke houding.
Dit is zeer eenvoudig, eenvoudiger kan haast niet. Verder gaan met deze "discussie" vind ik zinloos.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |