Ik zou klompen gaan dragen, dan doet het minder zeer als ze op je lange tenen gaat staan.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 22:45 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
lul niet, zelfs mijn neefje van 5 kan zien welke foto's meer-van-hetzelfde zijn en welke dat niet zijn.
Miss PABO 2008
http://frontpage.fok.nl/s(...)-miss-pabo-2008.html
eerste 8 en de allerlaatste zijn van mij (dacht ik, het is lang geleden), de rest van M3cabrio; again, er is geen redactionele filtering toegepast (beetje teveel winnares foto's bijv.). En zoals je ziet, van de 423 foto's die ik had, heb ik er 9 (of 10? ) uitgezocht op uniekheid.
Anthrax & Devil Driver:
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/42181239
Ik heb 10 foto's ingeleverd, de redactie heeft er 8 geplaatst. Dat van de 540, waarvan het gros hetzelfde-maar-dan-net-anders is.
Panna
Van Freud en mijn foto's heeft NG wel een mooie selectie kunnen maken (of Freud heeft het gedaan)
FOK! op het NK panna
goed advies voor merendeel van de 5mei kiekjes mensenquote:Op zaterdag 8 mei 2010 23:25 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik zou klompen gaan dragen, dan doet het minder zeer als ze op je lange tenen gaat staan.
Puala had het er over dat de fotografen die lopen af te geven op de vrijheidsfestival-serie zelf niet meededen. En dan sta je dus als beste schipper aan de wal.
Oow, ze had het niet over mij dan. Mijn excuses aan haar.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 23:25 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik zou klompen gaan dragen, dan doet het minder zeer als ze op je lange tenen gaat staan.
Puala had het er over dat de fotografen die lopen af te geven op de vrijheidsfestival-serie zelf niet meededen. En dan sta je dus als beste schipper aan de wal.
Nee hoor. Als je argumenten (en in mindere mate die van S.B) hout zouden snijden, dan had je gelijk. Maar de schijn heb je tegen. Je weet niet wat de opdracht was, en als die je wordt uitgelegd dan zeik je vrolijk door. De commentaren zijn gewoon te hard op de fotografen gericht, en dat is niet terecht. Binnen de opdracht zijn het gewoon goeie fotos. Op de eindredactie valt wat af te dingen, maar ik weet zeker dat dat opgepakt gaat worden in de toekomst. En jullie zitten beiden vol commentaar, maar weigeren zelf het beter te laten zien. Prima, hou dan lekker je mond.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 23:29 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
goed advies voor merendeel van de 5mei kiekjes mensen
mis je je kleurtje?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 23:34 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Nee hoor. Als je argumenten (en in mindere mate die van S.B) hout zouden snijden, dan had je gelijk. Maar de schijn heb je tegen. Je weet niet wat de opdracht was, en als die je wordt uitgelegd dan zeik je vrolijk door. De commentaren zijn gewoon te hard op de fotografen gericht, en dat is niet terecht. Binnen de opdracht zijn het gewoon goeie fotos. Op de eindredactie valt wat af te dingen, maar ik weet zeker dat dat opgepakt gaat worden in de toekomst. En jullie zitten beiden vol commentaar, maar weigeren zelf het beter te laten zien. Prima, hou dan lekker je mond.
Aan de andere kant: als het niveau je te laag is, wat doe je hier dan nog?
morge freud.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 23:39 schreef freud het volgende:
Goeie discussie hier trouwens.![]()
Goeiemorgen PK
Goed argumentquote:
Probeer het eens met goede argumenten, in plaats van met stokpaardjes. Want die kun je van mij steken waar bij jou de zon nooit komt.quote:ik ben hier nog, omdat.
ik best leuke foto's zou willen maken voor fok.
ik me alleen irriteer aan hoe sommige dingen geregeld worden. (dus kom eens in de paar maanden in dit topic kijken)
als ieder alleen maar roept dat het geweldig is, ook al is het bagger,
dan voel ik me de aangewezen persoon om even ieder weer met 2 beentjes op de grond te zetten in plaats van met een armpje op een plek waar de zon nooit schijnt.
waarom worden de krenten uit de pap gegeven aan de mensen achter de schermen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 23:42 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Probeer het eens met goede argumenten, in plaats van met stokpaardjes. Want die kun je van mij steken waar bij jou de zon nooit komt.
Het doet me verdriet dat jij je aangevallen voelt, en dat terwijl ik jouw serie nog bekomplimenteerde. Misschien vind je dat je het op moet nemen voor de andere fotografen. Dat is je recht. Maar ik zie niet in dat als ik mijn tien miljoen op elkaar lijkende foto's inlever dat het dan ook maar iets zal verbeteren aan de redactionele kant van het geheel. Leg mij dat eens uit. Of wil je dat ik bij de PR van fok ga als FOK! vrijwilliger? (je weet hoe dat 'vrijwilliger' afliep vorige keerquote:Op zaterdag 8 mei 2010 23:34 schreef RonaldV het volgende:
En jullie zitten beiden vol commentaar, maar weigeren zelf het beter te laten zien. Prima, hou dan lekker je mond.
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:41 schreef Cheiron het volgende:
Mocht er behoefte zijn aan wat foto's vand e Giro (kwaliteit voorbehouden... ), laat het gerust weten. Misschien om de nieuwsberichtjes wat op te fleuren..
Ik heb de SA / Manager die daarover gaat een link gestuurd.quote:
Oh, ok.quote:Op zondag 9 mei 2010 01:30 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ik heb de SA / Manager die daarover gaat een link gestuurd.
Ik kap nu de discussie hier omtrent af.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 23:39 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
mis je je kleurtje?
ik ben hier nog, omdat.
ik best leuke foto's zou willen maken voor fok.
ik me alleen irriteer aan hoe sommige dingen geregeld worden. (dus kom eens in de paar maanden in dit topic kijken)
als ieder alleen maar roept dat het geweldig is, ook al is het bagger,
dan voel ik me de aangewezen persoon om even ieder weer met 2 beentjes op de grond te zetten in plaats van met een armpje op een plek waar de zon nooit schijnt.
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 23:47 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
waarom worden de krenten uit de pap gegeven aan de mensen achter de schermen.
ook bij aanvraag voor iets wat nog lang niet gaat spelen, zelfs dan worden de plekken al verdeelt achter de schermen. ook al heeft iemand anders er eerder om gevraagd.
en als het nu geweldige fotoreportages zouden zijn allemaal.... dan kan ik het me voorstellen.
verder blijven het in en in trieste reportages die je zo nu en dan voorbij ziet komen.
en dan kunnen we wel met z'n allen roepen dat het mooie foto's zijn.
maar daar leert niemand van.
ik mag toch aan nemen dat er wel een beetje kwaliteit verwacht word.
maar blijkbaar is die lat niet echt hoog.
[Giro] Peloton doorkruist Midden-Nederlandquote:Op zondag 9 mei 2010 01:30 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ik heb de SA / Manager die daarover gaat een link gestuurd.
stuur alsjeblieft even jullie naam en website mee voor een bronvermeldingquote:Op zondag 9 mei 2010 16:39 schreef JJdJ1984 het volgende:
430 px en het mailadres is sport at fok dot nl.
Tnx
Kan je nog lang wachten denk ik..quote:Op zondag 9 mei 2010 20:44 schreef JJdJ1984 het volgende:
Voor degene die foto's van de tour hebben. Ik zou graag voor 22:00 uur de foto's ontvangen. Dan zijn we er redelijk op tijd bij.
welke site?quote:Op zondag 9 mei 2010 22:49 schreef Puala het volgende:
Oh oeps, vergeten te melden. Zou je willen linken naar mijn site? puala.nl
Even geduld. Als het goed is duurt het gewoon lang, maar werkt ie wel.quote:Op zondag 9 mei 2010 23:55 schreef prupke het volgende:
[..]
welke site?
http://www.puala.nl/ ??
die doet niets??
Welcome to the home of puala.nlquote:Op maandag 10 mei 2010 00:03 schreef Puala het volgende:
[..]
Even geduld. Als het goed is duurt het gewoon lang, maar werkt ie wel.
Nu doet hij het welquote:Op maandag 10 mei 2010 00:37 schreef Puala het volgende:
Ah, net nog wel. Ik ga er morgen wel mee bezig
edit: eerste album staat er op.
als je de moeite had genomen de OP te lezen had je het gewetenquote:Op maandag 10 mei 2010 09:04 schreef MrDeek het volgende:
Ik zou graag mijn camera willen misbruiken voor jullie![]()
Dus meldt me bij deze aan! wie wat en hoe verder?
True truequote:Op maandag 10 mei 2010 11:27 schreef fraubitch het volgende:
[..]
als je de moeite had genomen de OP te lezen had je het geweten
Je mag wmb de tien beste sturenquote:Op maandag 10 mei 2010 19:43 schreef Netsplitter het volgende:
Roep het nr maar en welk formaat en waarheen te mailen.
Zo zeg. en zo kwam ik dan onderaan het FOK! Fotografen forum aan.quote:Op zondag 9 mei 2010 12:08 schreef iteejer het volgende:
een fotograaf kan alleen maar 'heel goed' genoemd worden, als er anderen zijn die minder goed zijn.
in een forum als dit zou het zo moeten zijn dat je van elkaar kunt leren. omdat ook die als minder goed beoordeelde foto's iets eigens hebben, en het de moeite waard is om daar tijd in te steken, om betreffende fotograaf cq mede-fokker te helpen, suggesties te doen, etc.
Hoi!quote:Op maandag 10 mei 2010 22:14 schreef mrmpro het volgende:
[..]
Zo zeg. en zo kwam ik dan onderaan het FOK! Fotografen forum aan.
Nog helemaal nieuw, nog geen echt bericht geschreven.
Op 3 mei aangewezen (na mezelf opgegeven te hebben) om het bevrijdingsfestival in Assen te gaan fotograferen. Ik had deze site nog niet doorgekeken of gelezen. Sterker nog, kon het zo snel niet eens vinden. Maar goed nu ben ik er wel.
En wat schets mijn verbazing als ik hier een hele verhandeling voorbij zie komen over hoe slecht we het allemaal (me included) wel niet hebben gedaan.
Mijn toch al niet te kleine bekkie viel nog even wat verder open. Wat heeft het voor nut om zonder een persoon aan te spreken, of een specifieke foto te noemen, iedereen over 1 kam te scheren.
Wees zo'n held om, zoals iteejer het al zij mensen aan te spreken op wat ze maken, door positief een bijdrage te leveren aan het verbeteren van andermans werk.
Ik ben niet echt behept met een goede eigendunk wat het mijn foto's betreft, Maar toch zou ik rustig met iemand willen discusseren over wat en hoe ik het anders cq beter kan doen.
Ik wil naar de redacties van de site en het forum nog even kwijt dat ik me verbaasd heb over het feit hoe goed en netjes het allemaal geregeld was. Ik vond het erg gaaf om hier deel van uit te mogen maken.
En ik zeg erbij dat ik met plezier het zo weer zou doen.
Met vriendelijke groet,
Martin Melissen
Mocht er nog interesse zijn (het is immers al weer wat later) in nog een paar foto's, hier heb ik wat online gezet. Ze zijn allemaal al 430px breed dus ze kunnen in principe zo gebruikt worden. Behalve als ik heb zitten slapen en de hoogte ook maximaal 430px moet zijn...quote:Op maandag 10 mei 2010 19:30 schreef JJdJ1984 het volgende:
Ik zou er wel een aantal voor een fotoreportage willen hebben
Ten eerste ben ik te oud om me al te gauw gek te laten maken dus dat zal wel meevallen.quote:Op maandag 10 mei 2010 22:33 schreef RonaldV het volgende:
Hoi!Allereerst: Welkom aan boord. Laat je niet gek maken door de kritieken, FOK! staat niet bekend als een plek waar 'subtiel' echt belangrijk is. Neemt niet weg dat je niet over je heen hoeft te laten lopen. Maar ze bedoelen het goed, moet je maar denken.
Ik heb alle bijdragen bekeken en ik was aangenaam verrast door het totaal. Ik hoop dat je dus nog 'even' blijft hangen hier.
Maar laten we dat niet hier doenquote:Op maandag 10 mei 2010 22:41 schreef mrmpro het volgende:
[..]
Daarnaast sta ik wel degelijk open voor opbouwende kritiek. Ik ben over het algemeen niet gauw tevreden over mijn foto's maar dat wil niet zeggen dat ze niet goed zijn. Mits er op een normale manier gesproken wordt ga ik elke discussie aan over mijn foto's
Dauwpop weet ik even niet. Dat regelt Fraubitchquote:Op maandag 10 mei 2010 22:42 schreef mrmpro het volgende:
Voor ik het vergeet. Zijn er nog fotografen nodig voor Dauwpop of is dat allemaal geregeld?
Ook dat kan primaquote:En wat gebeurt er met bijvoorbeeld albumpresentaties van artiesten? is daar intresse voor of valt dat buiten het stramien?
ik wacht op antwoord van een fotografe, maar anders mag jij wel! ik hou je op de hoogte! Heb je je pm box al geactiveerd?quote:Op maandag 10 mei 2010 22:42 schreef mrmpro het volgende:
Voor ik het vergeet. Zijn er nog fotografen nodig voor Dauwpop of is dat allemaal geregeld?
En wat gebeurt er met bijvoorbeeld albumpresentaties van artiesten? is daar intresse voor of valt dat buiten het stramien?
Da groeten![]()
Martin
Ja had ik.quote:Op maandag 10 mei 2010 23:40 schreef fraubitch het volgende:
ik wacht op antwoord van een fotografe, maar anders mag jij wel! ik hou je op de hoogte! Heb je je pm box al geactiveerd?
Graagquote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:11 schreef MrDeek het volgende:
ik heb inmiddels accreditatie voor thuispopfestival in utrecht 9/7 ook hier interesse om ze te posten?
hmm daar zijn al erg veel belangstellenden voor (inclusief ikzelf) ik ben bang dat je dit zal moeten afwachten totdat het bijna zover is, dan komen ook veel afmeldingen enzoot.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:37 schreef mrmpro het volgende:
[..]
Ja had ik.
Maar ik had nog iets. Nou gebeurt er hier in de regio verrekte weinig, maar we hebben hier wel de Zwarte Cross. Is daar toevallig wat van of voor bekend?
Daar valt tenminste nog te komen zonder een tank leeg te moeten rijden:)
Martin
ik ookquote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:06 schreef fraubitch het volgende:
ik heb het nu eens via die invulformulier gedaan Ynske. Ben benieuwd!
Prima, ik blijf het volgen. Was ook gewoon nieuwsgierig.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:58 schreef fraubitch het volgende:
hmm daar zijn al erg veel belangstellenden voor (inclusief ikzelf) ik ben bang dat je dit zal moeten afwachten totdat het bijna zover is, dan komen ook veel afmeldingen enzoot.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |