Lol, wat een complete onzin. Geef eens wat onderbouwing op basis van de partijprogramma's.quote:Op zondag 9 mei 2010 12:24 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
![]()
![]()
Bij de de linkse partijen wat alles wat (gezamelijk) meer dan 1x modaal verdient keihard in de portomonnee getroffen.
Voor de duidelijk dat zijn gewoon normale gezinnen die in een tussenwoning, een gezinonderhouden en daarvoor twee salarissen nodig hebben om de hypotheek te betalen, en levensonderhoud te voorzien en het nog een klein beetje leuk te hebben.
Links Nederland kleed deze groep liever nog wat verder uit ten gunste van (populistische gezegt) de bankzitters. Als je meet dan 1x modaal verdient bij bijv. de PVDA dan val je al onder de categorie rijk en moet je aangepakt worden. Dat wat we noemen sociaal beleid.
Ik als Jan Modaal in tussenwoning en een verzamelinkomen van 47k voel mij het best vertegenwoordigt bij de VVD.
Je eigen zakken vullen is wel aan rechts besteed, maar als je wat weg geeft van je eigen kapitaal of het anders wilt verdelen, terwijl je het zelf goed hebt, dan ben je opeens verdacht....iets voor anderen doen en niet alleen aan je zelf denken is blijkbaar een moeilijk te begrijpen concept voor de hebberds onder ons.quote:Op zondag 9 mei 2010 11:50 schreef dubbel1 het volgende:
[..]
Of zo proberen ze voor zichzelf hun enorme egoisme goed te praten.
Met 47K ben je dan ook geen Jan Modaal meer, dat ben je meer met 30K.quote:Op zondag 9 mei 2010 12:24 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik als Jan Modaal in tussenwoning en een verzamelinkomen van 47k voel mij het best vertegenwoordigt bij de VVD.
Ik vind het eerder egoistisch als je denkt: laat anderen maar werken, dan hou ik mijn hand wel op.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:47 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Principiëel stem ik niet meer, maar anders zou het eerder links als rechts zijn.
Heel simpel gezegd vanwege het feit dat ik rechts egoistisch vind (vooral op economisch gebied)....ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken.
Dus profiteren van anderen is sociaal?quote:De vragen die je stelt geven al precies aan waar het verschil zit: sociaal versus egoisme.
Beetje als van die vervelende types die in de kroeg gaan berekenen of iedereen wel evenveel rondjes gegeven heeft als je met een groep mensen op stap bent.
Het maakt mij wel uit hoe het met de medemens gaat, maar er moet altijd een prikkel zijn om te werken. Dat halfzachte geregel hier in Nederland, nee, onzinnig gewoon. Als je iets mankeert dan kan je ander werk gaan doen.quote:Ik gun iedereen het beste en ben meer dan tevreden met wat ik heb....als je niet tevreden bent en/of steeds meer wilt en het je niet uitmaakt hoe het met je medemens gaat, dan kun je idd beter rechts stemmen.
Ontslagrecht moet versoepeld worden.quote:Op zondag 9 mei 2010 11:16 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ja, Jan Modaal zal heel blij zijnmet de VVD als het ontslagrecht fors wordt versoepeld (waarbij de theorie is dat er sneller mensen worden aangenomen, maar dat is geen zekerheid), de lonen dalen (want die zijn altijd te hoog volgens de rechtse partijen) en er nog meer werk naar het buitenland gaat omdat de baas graag nog een procentje meer winst wilt maken.
Er zijn echter ook voorbeelden van de andere kant natuurlijk. Een baas die een werknemer gewoon niet meer mag en hem/haar het liefst zo snel mogelijk kwijt is. Dus niet alleen maar denken aan de gevallen waarbij het goed is als het ontslagrecht zou worden versoepeld, maar ook aan de vele andere situaties waarbij dat níet zo is.quote:Op zondag 9 mei 2010 12:55 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Ontslagrecht moet versoepeld worden.
Als je 20 jaar ergens werkt heb je een opzegtermijn van 2 maanden ofzo. Als je baas van je af wil omdat je niet (meer) funcioneert kost hem dat ongeveer twee jaarsalarissen. Als jij binnen 2 maanden weg bent moet je baas maar zien hoe hij jouw werk opvangt.
Belachelijk gewoon.
Inderdaad de grootst mogelijk waanzin.quote:Op zondag 9 mei 2010 12:35 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Lol, wat een complete onzin. Geef eens wat onderbouwing op basis van de partijprogramma's.
Daar heb je een punt natuurlijk maar het is toch oneerlijk dat nu alleen de werknemer wordt beschermd?quote:Op zondag 9 mei 2010 13:06 schreef dubbel1 het volgende:
[..]
Er zijn echter ook voorbeelden van de andere kant natuurlijk. Een baas die een werknemer gewoon niet meer mag en hem/haar het liefst zo snel mogelijk kwijt is. Dus niet alleen maar denken aan de gevallen waarbij het goed is als het ontslagrecht zou worden versoepeld, maar ook aan de vele andere situaties waarbij dat níet zo is.
geef eens voorbeelden?quote:Op zondag 9 mei 2010 12:24 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
![]()
![]()
Bij de de linkse partijen wat alles wat (gezamelijk) meer dan 1x modaal verdient keihard in de portomonnee getroffen.
Voor de duidelijk dat zijn gewoon normale gezinnen die in een tussenwoning, een gezinonderhouden en daarvoor twee salarissen nodig hebben om de hypotheek te betalen, en levensonderhoud te voorzien en het nog een klein beetje leuk te hebben.
Links Nederland kleed deze groep liever nog wat verder uit ten gunste van (populistische gezegt) de bankzitters. Als je meet dan 1x modaal verdient bij bijv. de PVDA dan val je al onder de categorie rijk en moet je aangepakt worden. Dat wat we noemen sociaal beleid.
Dat viel mij ook al op. De vraag wanneer TS stopt met lezen lijkt me dan ook een stuk minder interessant dan de vraag wanneer hij begint met nadenken.quote:Op zondag 9 mei 2010 12:33 schreef Pool het volgende:
[..]
Er worden hier allemaal uitgebreid onderbouwde verhalen gepost en jij hebt nu met een paar oneliner-posts en één plaatje gereageerd. Wordt het niveau van je eigen topic je iets te hoog? Dan moet je het zeggen hoor.
Zijn basispremie is hetzelfde, ja. Da's het idee van een basispremie. De andere grote component, de werkgevers premie, is hoger, en daar wordt door de persoon zelf belasting over betaald. Tenzij jullie allebei in de hoogste belastingschaal vallen betaalt je kennis dus wel degelijk meer. Sowieso betaalt iemand die 2x jouw salaris betaalt al meer aan belasting, zowel absoluut als relatief.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:09 schreef Lubbert het volgende:
Ik ken iemand die 2 keer zoveel verdient als ik en net zoveel zorgpremie betaald als ik, noem jij dat inkomensafhakelijk.
Ik mag niet klagenquote:Op zaterdag 8 mei 2010 17:20 schreef Monco10 het volgende:
...op het droge heeft ?
Ok, als je je bevindt in de onderlaag van de samenleving snap ik dat je links stemt.
Maar wie zijn eigenlijk die linkse stemmers die hun leven goed op de rit hebben?
Ik denk dat je een beetje een vreemd beeld hebt van links dat niet bepaald klopt. Ook de meer linkse partijen hebben grote bezuinigingen in de planning staan en ook een coalitie met de VVD ontkomt niet aan verhoging van de lasten.quote:Waarom zou je bijvoorbeeld meer belasting willen betalen?
Waarom zou je de werkloze niet willen stimuleren weer aan het werk te gaan?
Waarom zou je de hypotheekrente willen afschaffen?
Wil je gewoon graag solidair zijn, is dat het? Leg het me uit.
Zei de radicaal rechtse hongaarse. Ik zal erop letten, omdat jij het zegt. -edit, doe eens lief-quote:Op zondag 9 mei 2010 18:50 schreef Dr.Nikita het volgende:
Let maar op. Bij een linkse regering is de sociale zekerheid eerder aangetast dan bij een rechtse.
Waar zeg ik dat links niet wil bezuinigen? Dat willen ze inderdaad, alleen de manier waarop is totaal anders. Inkomensafhankelijke belastingen bijvoorbeeld, laat me niet lachen.quote:Op zondag 9 mei 2010 18:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik mag niet klagen. Prima baan en links progressief.
[..]
Ik denk dat je een beetje een vreemd beeld hebt van links dat niet bepaald klopt. Ook de meer linkse partijen hebben grote bezuinigingen in de planning staan
Dat wordt ook met rechts een meerjaren plan. Wat de VVD voorstelt is ook maar gerommel in de marge en weinig realistisch.quote:Op zondag 9 mei 2010 20:08 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat links niet wil bezuinigen? Dat willen ze inderdaad, alleen de manier waarop is totaal anders. Inkomensafhankelijke belastingen bijvoorbeeld, laat me niet lachen.
En het begrotingstekort wegwerken zal door links een meerjarenplan worden, terwijl we daar net vaart mee moeten maken.
Ja, en meer bouwen doet 'de markt' alleen in het hogere segment, want arme mensen zijn niet interessant. Het daaraan overlaten lijkt me dus ook niks.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 22:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Subsidies in een markt met tekorten leiden tot hogere prijzen. Het tekort aan woningen los je op 1 manier op: meer bouwen.
Dat is zeer onverstandig. Dan bouw je voor leegstand. De vergrijzing nadert met rasse schreden. Nu een groot aantal woningen uit de grond stampen is ronduit stupide. Deze wijsheid heb ik overigens opgedaan tijdens een gesprek met de directeur van een woningstichting.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 22:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Subsidies in een markt met tekorten leiden tot hogere prijzen. Het tekort aan woningen los je op 1 manier op: meer bouwen.
quote:Op zondag 9 mei 2010 18:50 schreef Dr.Nikita het volgende:
Let maar op. Bij een linkse regering is de sociale zekerheid eerder aangetast dan bij een rechtse.
Ik ken veel standpunten ja, maar sociaal economisch lijkt me toch wel de belangrijkste.quote:Op zondag 9 mei 2010 21:40 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Jij weet alles van ieder mogelijk onderwerp waar de politiek over gaat? Of stem je niet?
Dat is een persoonlijke keuze. Ik vind het een van de minst belangrijke, voor mij persoonlijk. Ik hou er rekening mee dat veel andere mensen er anders over denken en pas me daar enigszins op aan, maar wat mij persoonlijk betreft, als ik even volledig irrationeel en egoistisch ben, mag de hele economie instorten en gaan we allemaal weer moestuinieren op de heide en gezellig ruilhandelen. Ik heb echt niks met economie, het maakt het leven alleen maar nodeloos ingewikkeld. Voor mij hebben natuur en milieu de hoogste prioriteit.quote:Op zondag 9 mei 2010 23:25 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Ik ken veel standpunten ja, maar sociaal economisch lijkt me toch wel de belangrijkste.
Je lacht als een boer met kiespijn. Maar als je echt denkt dat de linkse partijen de hemel op aarde zullen zijn voor de minder bedeelden ben je nog veel naiever dan ik dacht.quote:
Ik zie niet in hoe de grafieken de beweringen onderbouwen. van 1977 tot 1981, net nadat Den Uyl allerlei gigantische dure maatregelen had ingevoerd waardoor de volgende kabinetten ineens met een gat zaten. En in Lubbers III is er massaal gesaneerd, dankzij deze sanering en de economische opleving kon Kok een goede begroting presenteren.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:31 schreef ethiraseth het volgende:
Het wordt vast afgedaan als linkse leugens vanwege de bron, maar rechtse kabinetten zijn eigenlijk altijd juist heel slecht voor de overheidsbegroting geweest: link
De tekorten zijn aan het eind van de regeerperioden berekend, dus na 4 jaar lang de effecten van het beleid te voelen. Blijkbaar duurt het dus meer dan 4 jaar voor iets enig effect heeft, of worden alle ingrepen ingevoerd aan het einde van een regeerperiode?quote:Op maandag 10 mei 2010 16:42 schreef Johan_Haas_ het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe de grafieken de beweringen onderbouwen. van 1977 tot 1981, net nadat Den Uyl allerlei gigantische dure maatregelen had ingevoerd waardoor de volgende kabinetten ineens met een gat zaten. En in Lubbers III is er massaal gesaneerd, dankzij deze sanering en de economische opleving kon Kok een goede begroting presenteren.
Naïeve mutsquote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Denk je? Ik weet het niet. Denk dat de VVD toch meer opkomt voor Jan Modaal dan welke andere partij ook.
Hear Hear!quote:Op zondag 9 mei 2010 23:33 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Dat is een persoonlijke keuze. Ik vind het een van de minst belangrijke, voor mij persoonlijk. Ik hou er rekening mee dat veel andere mensen er anders over denken en pas me daar enigszins op aan, maar wat mij persoonlijk betreft, als ik even volledig irrationeel en egoistisch ben, mag de hele economie instorten en gaan we allemaal weer moestuinieren op de heide en gezellig ruilhandelen. Ik heb echt niks met economie, het maakt het leven alleen maar nodeloos ingewikkeld. Voor mij hebben natuur en milieu de hoogste prioriteit.
Ik probeer daar een politiek haalbaar en maatschappelijk aanvaardbaar compromis voor te vinden. Maar persoonlijk snap ik niet zo goed waarom iemand een grotere auto leuker vindt dan een hangoorkonijn.
Leegstand m'n reet, alsof al die huizen over 30 jaar nog netjes bewoonbaar zijnquote:Op zondag 9 mei 2010 21:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is zeer onverstandig. Dan bouw je voor leegstand. De vergrijzing nadert met rasse schreden. Nu een groot aantal woningen uit de grond stampen is ronduit stupide. Deze wijsheid heb ik overigens opgedaan tijdens een gesprek met de directeur van een woningstichting.
Nee? Zo'n leuke Peruaanse, met van die flapjes?quote:Op maandag 10 mei 2010 18:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Naief prima, muts zeg je maar tegen iemand anders
En belastingen zijn niet nu al inkomensafhankelijk???quote:Op zondag 9 mei 2010 20:08 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat links niet wil bezuinigen? Dat willen ze inderdaad, alleen de manier waarop is totaal anders. Inkomensafhankelijke belastingen bijvoorbeeld, laat me niet lachen.
En het begrotingstekort wegwerken zal door links een meerjarenplan worden, terwijl we daar net vaart mee moeten maken.
Ja okee, die zijn leuk, maar ik denk niet dat Grrrrrr dat zo bedoeltquote:Op maandag 10 mei 2010 18:02 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Nee? Zo'n leuke Peruaanse, met van die flapjes?
Ah..we sluiten ons eindelijk aan bij Letland, Litouwen, Georgie, Romenie en andere geslaagde landen?quote:Op maandag 10 mei 2010 18:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En belastingen zijn niet nu al inkomensafhankelijk???
Of heb ik iets gemist en is de vlaktax inmiddels ingevoerd?
En ach eigenlijk zijn alle werkbare vlaktaks methodes ook in meer of mindere mate progressief.quote:Op maandag 10 mei 2010 18:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En belastingen zijn niet nu al inkomensafhankelijk???
Of heb ik iets gemist en is de vlaktax inmiddels ingevoerd?
Alsof alle ambtenaren stemmen uit eigenbelang, je maakt een karikatuur van ambtenaren. Bovendien geloof ik niet wat je zegt, het slaat werkelijk nergens op. Echt waar er zijn mensen die bij olieproducenten werken en toch links stemmen.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:26 schreef Johan_Haas_ het volgende:
De linkse mensen die ik ken en die de schapen op het droogjes hebben zijn vaak ambtenaren die of mensen die indirect werken voor de overheid. Ze stemmen links ze voorstander zijn van een zo'n groot mogelijke overheid, die goede voorwaarden creëert voor ambtenaren.
Persoonlijk stem ik als armoedzaaier recht. Ik ben voorstander van particulier initiatief, veel vrijheid, lage belastingen, en een zo'n klein mogelijke overheid met zo weinig mogelijk ambtenaren.
Of bij banken en verzekeraars die links stemmenquote:Op maandag 10 mei 2010 18:13 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Alsof alle ambtenaren stemmen uit eigenbelang, je maakt een karikatuur van ambtenaren. Bovendien geloof ik niet wat je zegt, het slaat werkelijk nergens op. Echt waar er zijn mensen die bij olieproducenten werken en toch links stemmen.![]()
Sowiso een kut topic eigenlijk.
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 17:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind dat zo'n overdreven vergelijking, vergeet niet dat er genoeg mensen zijn die met een iets meer dan modaal nérgens voor in aanmerking komen en graag datgene wat ze nu hebben ook willen houden, en niet nog meer in willen leveren zodat ze straks de hypotheek niet meer kunnen betalen.
Maar de enige partij die jij rechts vindt is toch de PVV en die zijn op sociaal economisch vlk juist uitermate links.quote:Op zondag 9 mei 2010 18:50 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ja, was het maar zo'n feest. Ben links maar kom voor geen enkele vorm van subsidie of toeslag in aanmerkingquote:Op maandag 10 mei 2010 18:33 schreef Zith het volgende:
...net zoals het overdreven is dat linksen allemaal hun handje ophouden natuurlijk
Maar je stemt VVD vertelde je van de week? Best tegenstrijdig eigenlijk voor een linksmens.Ik had verwacht dat je PvdA zou stemmen .quote:Op maandag 10 mei 2010 20:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, was het maar zo'n feest. Ben links maar kom voor geen enkele vorm van subsidie of toeslag in aanmerking
Nee, heb tijdens de gemeenteraadsverkiezingen VVD gestemdquote:Op maandag 10 mei 2010 21:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar je stemt VVD vertelde je van de week? Best tegenstrijdig eigenlijk voor een linksmens.Ik had verwacht dat je PvdA zou stemmen .
Tuurlijkquote:Op maandag 10 mei 2010 20:13 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Maar de enige partij die jij rechts vindt is toch de PVV en die zijn op sociaal economisch vlk juist uitermate links.
Knap van jou dat jij schijnt te weten wat iemand rechts of links vindt.quote:Op maandag 10 mei 2010 20:13 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Maar de enige partij die jij rechts vindt is toch de PVV en die zijn op sociaal economisch vlk juist uitermate links.
Jij kan het ik kan het maar een rechts georienteerd persoon KAN dat niet. Die wil het lieftst helemaal niets betalen alleen maar inkasseren. De grote man wil niet minderen bezit, hij wil alleen maar meer. En waarom het een arbeider makkelijk maken... ze moeten harder en meer werken en voor minder loon! Dat is hun innerlijke gedachte. Lekkere goedkope arbeidskrachten, niet zeuren maar harder werken.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:17 schreef lente84 het volgende:
[..]
Je zou bijvoorbeeld zo kunnen denken:
Ik heb veel, meer dan ik nodig heb. Ik vind het belangrijk dat mijn medemens ook genoeg heeft. Met mijn belasting geld kan een hoop goeds gedaan worden voor mijn minder bedeelde medemens. Ik zou best wel wat meer belasting willen betalen.
wat een onzin.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 09:14 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Jij kan het ik kan het maar een rechts georienteerd persoon KAN dat niet. Die wil het lieftst helemaal niets betalen alleen maar inkasseren. De grote man wil niet minderen bezit, hij wil alleen maar meer. En waarom het een arbeider makkelijk maken... ze moeten harder en meer werken en voor minder loon! Dat is hun innerlijke gedachte. Lekkere goedkope arbeidskrachten, niet zeuren maar harder werken.
Oh mijn God.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 09:27 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
wat een onzin.
bovendien maken de "rijken" werkweken van 70 uur, de "arbeiders" gaan als het even kan nog voor de zoemer hun jas aantrekken
Veel uren op kantoor zitten =/= werken.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 09:27 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
wat een onzin.
bovendien maken de "rijken" werkweken van 70 uur, de "arbeiders" gaan als het even kan nog voor de zoemer hun jas aantrekken
Hij heeft het over de RIJKEN lees beter.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 09:54 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Veel uren op kantoor zitten =/= werken.
Ahum, ik ben een zogenaamde 'rijke'.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 09:56 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Hij heeft het over de RIJKEN lees beter.
En ik wil het ook niet echt werken noemen, op kantoor zitten. Het is een functie, werken dat doe je met je handen.
Heb je daar geen Hongaars forum voor?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:00 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ahum, ik ben een zogenaamde 'rijke'.
Dus kom maar op met je gefrusteerde geleuter.
Zeker wel maar wat is de relevantie?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:02 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Heb je daar geen Hongaars forum voor?
Nee een gedachte gaat niet uit zichzelf aan de slag. Die gedachte wordt op kantoor uitgewerkt en er wordt een bouwtekening gemaakt, of werk je liever zonder?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 09:56 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Hij heeft het over de RIJKEN lees beter.
En ik wil het ook niet echt werken noemen, op kantoor zitten. Het is een functie, werken dat doe je met je handen.
Een gedachte gaat niet uitzichzelf aan het bouwen.
Dat is exact wat ik me dus afvraag: hoe relevant zijn de mening en sociale status van iemand in Hongarije mbt de Nederlandse politiek en publieke opinie?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:05 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Zeker wel maar wat is de relevantie?
Och, er wordt best gewerkt op kantoor. Maar ik werk nu bij een financieel bedrijf en hoewel een hoop mensen hier dagen van 10+ uur maken, zijn ze effectief maar 2-4 uur per dag aan het werk. De rest zit vol nutteloze vergaderingen, internetten, domme bureaucratie en andere bedrijfsmatige nonsens. Ze zeggen zelf ook dat ze vooral veel tijd op kantoor doorbrengen voor de vorm, en om meer uren te kunnen declareren. Wat ik begreep van de mensen die ook bij andere bedrijven hebben gewerkt is dit de normale gang van zaken in deze wereld. Het is echt te belachelijk voor woorden eigenlijk.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee een gedachte gaat niet uit zichzelf aan de slag. Die gedachte wordt op kantoor uitgewerkt en er wordt een bouwtekening gemaakt, of werk je liever zonder?
Ik begin de afgunst te begrijpen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 09:47 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Oh mijn God.
Werkweken van 70 uur? Ik ken arbeiders die werken MET HUN HANDEN (in de beton) 80-90 uur per week.
Maar de rijken werken volgens jou? Op hun kont zitten hun eigen winsten te berekenen en hoe ze die nog groter kunnen maken, werken noem je dat???
Die mensen die voor de zoemer hun jas al aan hebben werken niet voor hun plezier nee, ze zijn blij dat ze eindelijk naar huis mogen. Die "rijke" waar jij het over hebt die blijft VRIJwillig, di ewil nog net ff meer uit de dag halen wat tijd is geld, Dat is de enige reden dat deze "rijken" zolang achter hun bureau blijven zitten. Man schaam je diep om dat werken te noemen!!!!
Het is 10:34, zou jij niet aan het werk moeten zijn ipv op internet?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:34 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Och, er wordt best gewerkt op kantoor. Maar ik werk nu bij een financieel bedrijf en hoewel een hoop mensen hier dagen van 10+ uur maken, zijn ze effectief maar 2-4 uur per dag aan het werk. De rest zit vol nutteloze vergaderingen, internetten, domme bureaucratie en andere bedrijfsmatige nonsens. Ze zeggen zelf ook dat ze vooral veel tijd op kantoor doorbrengen voor de vorm, en om meer uren te kunnen declareren. Wat ik begreep van de mensen die ook bij andere bedrijven hebben gewerkt is dit de normale gang van zaken in deze wereld. Het is echt te belachelijk voor woorden eigenlijk.
Mwah... Het moet wel een reeele keuze zijn. Niet iedereen heeft het in zich om zijn hele ziel en zaligheid te leggen in weinig meer dan wat getalletjes, ook al kun je er heel veel mee verdienen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:37 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Ik begin de afgunst te begrijpen.
(ben ook geen type om langer dan 5 uur te blijven, maar ik heb die kift ook niet.)
Het werd met een reclame voor cup-a-soup wat belachelijk gemaakt maar: SUCCES IS EEN KEUZE
Werken op kantoor is wel werkenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 09:54 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Veel uren op kantoor zitten =/= werken.
AOW behouden rechts?quote:
Als je iets echt wil kan je het. Iemand die ik vorige vakantie sprak heeft MAVO, hij is nu miljonair. Ik heb VWO en ben een loonslaaf. Mijn keuze, zijn keuze.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:40 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Mwah... Het moet wel een reeele keuze zijn. Niet iedereen heeft het in zich om zijn hele ziel en zaligheid te leggen in weinig meer dan wat getalletjes, ook al kun je er heel veel mee verdienen.
Voor sommige mensen is die keus minder makkelijk.
En er zijn natuurlijk de mensen die simpelweg de capaciteiten niet hebben.
Nee, echt niet.quote:
Middelbare schoolopleiding zegt me niet zoveel. Zoveel mensen die er op dat moment gewoon met de pet naar gooien of andere zaken aan hun hoofd hebben.quote:Iemand die ik vorige vakantie sprak heeft MAVO, hij is nu miljonair. Ik heb VWO en ben een loonslaaf. Mijn keuze, zijn keuze.
Nee. ik ben er allang achter dat hoe minder ik doe, hoe meer ik gewaardeerd word. 15% loonsverhoging en een promotie vorig jaar, terwijl ik de helft van mijn taken heb weten af te stoten.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:38 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Het is 10:34, zou jij niet aan het werk moeten zijn ipv op internet?
Ik werk in ploegendienst en wat is jouw reden om dit tijdstip te internetten???quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:38 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Het is 10:34, zou jij niet aan het werk moeten zijn ipv op internet?
Nee die schoffelleunders werken inderdaad niet erg hard, maar altijd nog harder dan jij...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:42 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Werken op kantoor is wel werken
shaggies roken terwijl je op je schoffel leunt is geen werken
Nee ik heb nu vakantie.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:00 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Nee die schoffelleunders werken inderdaad niet erg hard, maar altijd nog harder dan jij...
Jij werkt nu ook zeker? In het belang van je baan is het nodig om hier te komen neem ik aan???
Ja Hennie v/d Most had helemaal geen opleiding, ja lagere school en kijk wat een multi-miljonair het nu is, hij is begonnen met het ophalen van oud ijzer.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:44 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Als je iets echt wil kan je het. Iemand die ik vorige vakantie sprak heeft MAVO, hij is nu miljonair. Ik heb VWO en ben een loonslaaf. Mijn keuze, zijn keuze.
cliché!!quote:Op dinsdag 11 mei 2010 09:27 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
wat een onzin.
Kan je dat bewijzen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:05 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Nee ik heb nu vakantie.
En ik werk harder dan de schoffelleunders. Maar 70 uur per week daar pas ik voor.
Ik klaag dus ook niet dat iemand anders dat wel wil doen en daarom 52% IB mag betalen, en vervolgens ook 52% van zijn hypotheekrente mag verrekenen.
Ben niet zo jaloers.
Een week heeft 7 dagen, maar wij zijn zo verwend dat we ondertussen slechts 5 werkdagen als norm hebben. Met de huidige crisis zouden we weer terug moeten naar vroeger....minimaal 48 uur p.w. werken....we zijn zoveel gezonder geworden, dat dat makkelijk zou moeten kunnen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:53 schreef BeffJeck het volgende:
hmmm 70 uur per week werken..dat is 14 uur per dag. Dat is om 8 uur beginnen en dan 's-avonds om 10 uur klaar zijn. Nou dat geloof ik niet!! Zijn maar heel weinig mensen die dat doen. Die ene gek of fantast daar gelaten!
Natuurlijk kán dat wel, maar waarom zouden we? In een samenleving waar mensen veel moeten werken om überhaupt hun basisvoorzieningen te kunnen financieren zijn lange werkweken inderdaad nodig. Een vrije dag waarop je honger en dorst hebt is niet echt een leuke vrije dag.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:45 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Een week heeft 7 dagen, maar wij zijn zo verwend dat we ondertussen slechts 5 werkdagen als norm hebben. Met de huidige crisis zouden we weer terug moeten naar vroeger....minimaal 48 uur p.w. werken....we zijn zoveel gezonder geworden, dat dat makkelijk zou moeten kunnen.
Hahahahaha. Ja, of we doen dat niet. Leven om te werken, kom de fuck op zeg.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:45 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Een week heeft 7 dagen, maar wij zijn zo verwend dat we ondertussen slechts 5 werkdagen als norm hebben. Met de huidige crisis zouden we weer terug moeten naar vroeger....minimaal 48 uur p.w. werken....we zijn zoveel gezonder geworden, dat dat makkelijk zou moeten kunnen.
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:34 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Och, er wordt best gewerkt op kantoor. Maar ik werk nu bij een financieel bedrijf en hoewel een hoop mensen hier dagen van 10+ uur maken, zijn ze effectief maar 2-4 uur per dag aan het werk. De rest zit vol nutteloze vergaderingen, internetten, domme bureaucratie en andere bedrijfsmatige nonsens. Ze zeggen zelf ook dat ze vooral veel tijd op kantoor doorbrengen voor de vorm, en om meer uren te kunnen declareren. Wat ik begreep van de mensen die ook bij andere bedrijven hebben gewerkt is dit de normale gang van zaken in deze wereld. Het is echt te belachelijk voor woorden eigenlijk.
Je denkt wel erg gepolariseerd. Wie zijn de rijken. En iedereen die niet aan die definitie voldoet, werkt keihard? Want dat insinueer je nu.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 09:47 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Oh mijn God.
Werkweken van 70 uur? Ik ken arbeiders die werken MET HUN HANDEN (in de beton) 80-90 uur per week.
Maar de rijken werken volgens jou? Op hun kont zitten hun eigen winsten te berekenen en hoe ze die nog groter kunnen maken, werken noem je dat???
Die mensen die voor de zoemer hun jas al aan hebben werken niet voor hun plezier nee, ze zijn blij dat ze eindelijk naar huis mogen. Die "rijke" waar jij het over hebt die blijft VRIJwillig, di ewil nog net ff meer uit de dag halen wat tijd is geld, Dat is de enige reden dat deze "rijken" zolang achter hun bureau blijven zitten. Man schaam je diep om dat werken te noemen!!!!
Er moet hier bijvoorbeeld een schriftelijk verzoek bij een secretaresse worden ingediend om bijvoorbeeld een nieuwe pen of printerpapier uit de voorraadkast (die op slot zit) te krijgen. En het goedkeuren ervan duurt geregeld 1-3 dagen. Wie de fuck dat bedacht heeft moeten ze echt afschieten.quote:
Open een topic over als je zo nieuwsgierig bent naar mijn handel en wandel.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:31 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Dat is exact wat ik me dus afvraag: hoe relevant zijn de mening en sociale status van iemand in Hongarije mbt de Nederlandse politiek en publieke opinie?
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:07 schreef Pool het volgende:
[..]
Natuurlijk kán dat wel, maar waarom zouden we? In een samenleving waar mensen veel moeten werken om überhaupt hun basisvoorzieningen te kunnen financieren zijn lange werkweken inderdaad nodig. Een vrije dag waarop je honger en dorst hebt is niet echt een leuke vrije dag.
Maar inmiddels hebben we een samenleving waarin de meeste mensen met een halve werkweek al voldoende verdienen voor hun voedsel, basiskleding en onderdak. De rest van de week werk je voor je telefoonabbo, je televise & internet, je wat luxere voedsel en kleding, je zon- en skivakanties en sommige mensen nog voor hun zeiljacht of hun binnenzwembad.
Vrije tijd is daardoor leuker. Een uur extra werken tegenover een uur minder vrije tijd is daardoor in economische zin 'duurder' geworden dan vroeger. Jij noemt dat negatief 'verwend', ik noem dat positief 'economisch rationeel'.
Natuurlijk mogen ondernemers en workaholics meer uren maken als ze daar nog gelukkiger van worden. Part-timers mogen nog minder uren werken als ze daar nog gelukkiger van worden. Maar de normale norm van 36-40 uur, daarvan snap ik niet wat er mis mee is.
en vertel eens wat een economie draaiende houdt... ik denk dat je dan uitkomt op die TV en telefoonabonnement etc... of dacht je dat zonder afzetmarkt je nog steeds werk had?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:25 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Die norm geeft iig aan dat er niet zoiets bestaat als "de hardwerkende burger" waar wel eens mee gegooid wordt....36-40 uur is voor een gezond mens echt een peulenschil.
Helaas heb je helemaal gelijk dat het economisch rationeel is en je geeft precies aan tot wat we verworden zijn....egoistische passievelingen die alleen geinteresseerd zijn in hun eigen TV of telefoonabbonement....als we dat kunnen betalen, dan hebben we wel weer genoeg gewerkt.
Wat mij betreft mag de economie helemaal in elkaar storten, zodat we weer 50 uur p.w. moeten gaan werken.....scheelt een hoop geklaag en luxeproblemen....terug naar de basis om als maatschappij gezonder te worden en de doorgedraaide ADHD maatschappij waarin we nu leven tot stilstand te brengen.
Jij kies voor een samenleving zoals Charles Dickens die beschrijft.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:25 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Die norm geeft iig aan dat er niet zoiets bestaat als "de hardwerkende burger" waar wel eens mee gegooid wordt....36-40 uur is voor een gezond mens echt een peulenschil.
Helaas heb je helemaal gelijk dat het economisch rationeel is en je geeft precies aan tot wat we verworden zijn....egoistische passievelingen die alleen geinteresseerd zijn in hun eigen TV of telefoonabbonement....als we dat kunnen betalen, dan hebben we wel weer genoeg gewerkt.
Wat mij betreft mag de economie helemaal in elkaar storten, zodat we weer 50 uur p.w. moeten gaan werken.....scheelt een hoop geklaag en luxeproblemen....terug naar de basis om als maatschappij gezonder te worden en de doorgedraaide ADHD maatschappij waarin we nu leven tot stilstand te brengen.
Laat me raden, je bent protestant/calvinist?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:25 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik dik het inderdaad erg aan, maar dat om een duidelijk punt te maken.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:12 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je denkt wel erg gepolariseerd. Wie zijn de rijken. En iedereen die niet aan die definitie voldoet, werkt keihard? Want dat insinueer je nu.
Laat ik een concreet voorbeeld nemen. De publieksdienst van de gemeente Haarlem. Is alleen doordeweeks open, en na 5 uur hoef je er niet op te rekenen dat je door iemand geholpen wordt. Er werken om en nabij 250 mensen alleen al in dat pand. Wil jij nou met droge ogen beweren dat die mensen de hele dag keihard aan het zwoegen zijn? Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat het gros van die mensen uberhaupt uitvoert.
Ik zou niet weten wie er verder allemaal in het buitenland wonen, eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:21 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Open een topic over als je zo nieuwsgierig bent naar mijn handel en wandel.
Maarreh, ik zie je dergelijke opmerkingen niet richting anderen maken die in het buitenland wonen, Oh, wacht, ze lullen in jouw straatje. Eigenlijk ben je wel een erg zielig mannetje zeg met je verkapte opmerking dat ik geen recht zou hebben hier te posten.
Je kunt lang of breed lullen maar dat je nu je boerenverstandgelul probeert goed te praten weet jij net zo goed als ik.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:26 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ik zou niet weten wie er verder allemaal in het buitenland wonen, eerlijk gezegd.
Je hebt wat mij betreft alle recht om hier te posten, ik vraag me alleen af waarom het voor jou zulke spannende tijden zijn en ik zet mijn vraagtekens bij de waarde van je posts over de situatie in Nederland en de relevantie van jouw sociale status in Hongarije voor de politiek in NL en vice versa.
Het zal je, als je goed kijkt, opvallen dat ik dit soort opmerkingen niet maak wanneer we algemenere zaken bespreken die minder regiogebonden zijn.
Maar dat je geen recht hebt hier te posten? Alsof ik je dat kan beletten. Compleet onzinnig idee dus.
Ga nou gewoon die reacties lezen, dan leer je nog eens watquote:Op woensdag 12 mei 2010 07:27 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je kunt lang of breed lullen maar dat je nu je boerenverstandgelul probeert goed te praten weet jij net zo goed als ik.
wat kan ik bewijzen?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:54 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Kan je dat bewijzen.
Ach..de arbeiders van vroeger zijn de kantoormensen van nu!
Doe ik ook niet.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:08 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Hahahahaha. Ja, of we doen dat niet. Leven om te werken, kom de fuck op zeg.
Ik denk eerder dat veel mensen vinden dat een grote groep Nederlanders buiten hun schuld om veel te weinig heeft.quote:Op woensdag 12 mei 2010 09:29 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Doe ik ook niet.
Er zijn er die dat wel willen, en dat zijn dus die rijken waar jullie zo jaloers op zijn.
"ze hebben zoveel, ze kunnen best wat missen
"er kan best een procentje extra belasting bij, ze hebben toch genoeg"
zijn van die typische reacties van jaloerse mensen.
Vreemd, iedereen vindt maar dat een ander wel genoeg heeft
Ja, vooral de werkgevers, die vinden dat werknemers wel genoeg krijgen. Want stel je voor dat je mensen eens echt gaat belonen voor wat ze doen, dat kan niet. Dan gaan bedrijven zogenaamd failliet.quote:Op woensdag 12 mei 2010 09:29 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Doe ik ook niet.
Er zijn er die dat wel willen, en dat zijn dus die rijken waar jullie zo jaloers op zijn.
"ze hebben zoveel, ze kunnen best wat missen
"er kan best een procentje extra belasting bij, ze hebben toch genoeg"
zijn van die typische reacties van jaloerse mensen.
Vreemd, iedereen vindt maar dat een ander wel genoeg heeft
Wat een gelul, niemand verplicht je te werken.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:00 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ja, vooral de werkgevers, die vinden dat werknemers wel genoeg krijgen. Want stel je voor dat je mensen eens echt gaat belonen voor wat ze doen, dat kan niet. Dan gaan bedrijven zogenaamd failliet.
Er is niet echt een alternatief. Je kunt natuurlijk een eigen bedrijf starten, maar lang niet iedereen is hier geschikt voor, zeker niet in deze tijd waar concurrentie fel is.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:24 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Wat een gelul, niemand verplicht je te werken.
Dit antwoord slaat helemaal nergens op in relatie tot mijn post. Maar hey, het komt van Dr. Nikita, dus wat dat betreft ligt het antwoord volledig in de lijn der verwachtingen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:24 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Wat een gelul, niemand verplicht je te werken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |