abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81287704
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 11:00 schreef theghostrider het volgende:

[..]

Nee die schoffelleunders werken inderdaad niet erg hard, maar altijd nog harder dan jij...
Jij werkt nu ook zeker? In het belang van je baan is het nodig om hier te komen neem ik aan???
Nee ik heb nu vakantie.

En ik werk harder dan de schoffelleunders. Maar 70 uur per week daar pas ik voor.
Ik klaag dus ook niet dat iemand anders dat wel wil doen en daarom 52% IB mag betalen, en vervolgens ook 52% van zijn hypotheekrente mag verrekenen.
Ben niet zo jaloers.
*verwijderd door Admin*
  dinsdag 11 mei 2010 @ 12:35:04 #177
302279 theghostrider
Time does not exist.
pi_81291165
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 10:44 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

Als je iets echt wil kan je het. Iemand die ik vorige vakantie sprak heeft MAVO, hij is nu miljonair. Ik heb VWO en ben een loonslaaf. Mijn keuze, zijn keuze.
Ja Hennie v/d Most had helemaal geen opleiding, ja lagere school en kijk wat een multi-miljonair het nu is, hij is begonnen met het ophalen van oud ijzer.
Maar dat zou hem hedentendaage niet meer lukken, beginnend met wat oud ijzer ophalen, het dagobert duck principe om van één dubbeltje miljarden te maken.

En eh, is het werkelijk jou keuze om loonslaaf te zijn of ben je nu eenmaal in een wereld geboren waar loonslavernij mogelijk wordt gemaakt en zo gewoontjes gemaakt is, vele generaties zijn er mee opgegroeid en mee gestorven. Wie niet steelt of erft zal werken tot hij sterft.
Ik heb niks tegen werken, maar wel op de manier waarop het gedaan wordt. Er komen steeds meer en meer mensen die aan de kantlijn willen staan, roepen hoe het gedaan moet worden. Manager in dit, manager in dat manager hier manager daar...Je wordt namelijk pas als intelligent gezien als je het anderen voor je laat doen. Vroeger kon je leren voor timmerman of bijv bakker. Nu heb je zoveel opleidingen die ga ik hier niet allemaal opsommen en ik zou er gegarandeerd een stel vergeten.. En de rechtse piramide wordt steeds maar groter, maar alleen de onderste stenen zijn dragend! Hoe meer carriere je gemaakt hebt hoe hoger je mag zitten op de piramide. Onderaan komt er niets meer bij, de stenen verbrokkelen al onder het huidige gewicht, want er komen steeds meer bij die het hogerop zoeken en zo worden het steeds minder stenen die de boel dragend houden en op een gegeven moment zal het instorten.
شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
pi_81297137
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 09:27 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

wat een onzin.

bovendien maken de "rijken" werkweken van 70 uur, de "arbeiders" gaan als het even kan nog voor de zoemer hun jas aantrekken
cliché!!
pi_81297344
hmmm 70 uur per week werken..dat is 14 uur per dag. Dat is om 8 uur beginnen en dan 's-avonds om 10 uur klaar zijn. Nou dat geloof ik niet!! Zijn maar heel weinig mensen die dat doen. Die ene gek of fantast daar gelaten!
pi_81297404
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 11:05 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

Nee ik heb nu vakantie.

En ik werk harder dan de schoffelleunders. Maar 70 uur per week daar pas ik voor.
Ik klaag dus ook niet dat iemand anders dat wel wil doen en daarom 52% IB mag betalen, en vervolgens ook 52% van zijn hypotheekrente mag verrekenen.
Ben niet zo jaloers.
Kan je dat bewijzen.

Ach..de arbeiders van vroeger zijn de kantoormensen van nu!
pi_81299759
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 14:53 schreef BeffJeck het volgende:
hmmm 70 uur per week werken..dat is 14 uur per dag. Dat is om 8 uur beginnen en dan 's-avonds om 10 uur klaar zijn. Nou dat geloof ik niet!! Zijn maar heel weinig mensen die dat doen. Die ene gek of fantast daar gelaten!
Een week heeft 7 dagen, maar wij zijn zo verwend dat we ondertussen slechts 5 werkdagen als norm hebben. Met de huidige crisis zouden we weer terug moeten naar vroeger....minimaal 48 uur p.w. werken....we zijn zoveel gezonder geworden, dat dat makkelijk zou moeten kunnen.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 16:07:02 #182
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_81300753
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 15:45 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Een week heeft 7 dagen, maar wij zijn zo verwend dat we ondertussen slechts 5 werkdagen als norm hebben. Met de huidige crisis zouden we weer terug moeten naar vroeger....minimaal 48 uur p.w. werken....we zijn zoveel gezonder geworden, dat dat makkelijk zou moeten kunnen.
Natuurlijk kán dat wel, maar waarom zouden we? In een samenleving waar mensen veel moeten werken om überhaupt hun basisvoorzieningen te kunnen financieren zijn lange werkweken inderdaad nodig. Een vrije dag waarop je honger en dorst hebt is niet echt een leuke vrije dag.

Maar inmiddels hebben we een samenleving waarin de meeste mensen met een halve werkweek al voldoende verdienen voor hun voedsel, basiskleding en onderdak. De rest van de week werk je voor je telefoonabbo, je televise & internet, je wat luxere voedsel en kleding, je zon- en skivakanties en sommige mensen nog voor hun zeiljacht of hun binnenzwembad.

Vrije tijd is daardoor leuker. Een uur extra werken tegenover een uur minder vrije tijd is daardoor in economische zin 'duurder' geworden dan vroeger. Jij noemt dat negatief 'verwend', ik noem dat positief 'economisch rationeel'.

Natuurlijk mogen ondernemers en workaholics meer uren maken als ze daar nog gelukkiger van worden. Part-timers mogen nog minder uren werken als ze daar nog gelukkiger van worden. Maar de normale norm van 36-40 uur, daarvan snap ik niet wat er mis mee is.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 16:08:15 #183
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_81300815
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 15:45 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Hahahahaha. Ja, of we doen dat niet. Leven om te werken, kom de fuck op zeg.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 16:09:42 #184
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81300903
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 10:34 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Och, er wordt best gewerkt op kantoor. Maar ik werk nu bij een financieel bedrijf en hoewel een hoop mensen hier dagen van 10+ uur maken, zijn ze effectief maar 2-4 uur per dag aan het werk. De rest zit vol nutteloze vergaderingen, internetten, domme bureaucratie en andere bedrijfsmatige nonsens. Ze zeggen zelf ook dat ze vooral veel tijd op kantoor doorbrengen voor de vorm, en om meer uren te kunnen declareren. Wat ik begreep van de mensen die ook bij andere bedrijven hebben gewerkt is dit de normale gang van zaken in deze wereld. Het is echt te belachelijk voor woorden eigenlijk.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 16:12:54 #185
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81301097
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 09:47 schreef theghostrider het volgende:

[..]

Oh mijn God.
Werkweken van 70 uur? Ik ken arbeiders die werken MET HUN HANDEN (in de beton) 80-90 uur per week.
Maar de rijken werken volgens jou? Op hun kont zitten hun eigen winsten te berekenen en hoe ze die nog groter kunnen maken, werken noem je dat???
Die mensen die voor de zoemer hun jas al aan hebben werken niet voor hun plezier nee, ze zijn blij dat ze eindelijk naar huis mogen. Die "rijke" waar jij het over hebt die blijft VRIJwillig, di ewil nog net ff meer uit de dag halen wat tijd is geld, Dat is de enige reden dat deze "rijken" zolang achter hun bureau blijven zitten. Man schaam je diep om dat werken te noemen!!!!
Je denkt wel erg gepolariseerd. Wie zijn de rijken. En iedereen die niet aan die definitie voldoet, werkt keihard? Want dat insinueer je nu.

Laat ik een concreet voorbeeld nemen. De publieksdienst van de gemeente Haarlem. Is alleen doordeweeks open, en na 5 uur hoef je er niet op te rekenen dat je door iemand geholpen wordt. Er werken om en nabij 250 mensen alleen al in dat pand. Wil jij nou met droge ogen beweren dat die mensen de hele dag keihard aan het zwoegen zijn? Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat het gros van die mensen uberhaupt uitvoert.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 16:15:05 #186
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_81301228
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 16:09 schreef eriksd het volgende:

[..]

Er moet hier bijvoorbeeld een schriftelijk verzoek bij een secretaresse worden ingediend om bijvoorbeeld een nieuwe pen of printerpapier uit de voorraadkast (die op slot zit) te krijgen. En het goedkeuren ervan duurt geregeld 1-3 dagen. Wie de fuck dat bedacht heeft moeten ze echt afschieten.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_81301614
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 10:31 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Dat is exact wat ik me dus afvraag: hoe relevant zijn de mening en sociale status van iemand in Hongarije mbt de Nederlandse politiek en publieke opinie?
Open een topic over als je zo nieuwsgierig bent naar mijn handel en wandel.

Maarreh, ik zie je dergelijke opmerkingen niet richting anderen maken die in het buitenland wonen, Oh, wacht, ze lullen in jouw straatje. Eigenlijk ben je wel een erg zielig mannetje zeg met je verkapte opmerking dat ik geen recht zou hebben hier te posten.
pi_81301814
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 16:07 schreef Pool het volgende:

[..]

Natuurlijk kán dat wel, maar waarom zouden we? In een samenleving waar mensen veel moeten werken om überhaupt hun basisvoorzieningen te kunnen financieren zijn lange werkweken inderdaad nodig. Een vrije dag waarop je honger en dorst hebt is niet echt een leuke vrije dag.

Maar inmiddels hebben we een samenleving waarin de meeste mensen met een halve werkweek al voldoende verdienen voor hun voedsel, basiskleding en onderdak. De rest van de week werk je voor je telefoonabbo, je televise & internet, je wat luxere voedsel en kleding, je zon- en skivakanties en sommige mensen nog voor hun zeiljacht of hun binnenzwembad.

Vrije tijd is daardoor leuker. Een uur extra werken tegenover een uur minder vrije tijd is daardoor in economische zin 'duurder' geworden dan vroeger. Jij noemt dat negatief 'verwend', ik noem dat positief 'economisch rationeel'.

Natuurlijk mogen ondernemers en workaholics meer uren maken als ze daar nog gelukkiger van worden. Part-timers mogen nog minder uren werken als ze daar nog gelukkiger van worden. Maar de normale norm van 36-40 uur, daarvan snap ik niet wat er mis mee is.

Die norm geeft iig aan dat er niet zoiets bestaat als "de hardwerkende burger" waar wel eens mee gegooid wordt....36-40 uur is voor een gezond mens echt een peulenschil.

Helaas heb je helemaal gelijk dat het economisch rationeel is en je geeft precies aan tot wat we verworden zijn....egoistische passievelingen die alleen geinteresseerd zijn in hun eigen TV of telefoonabbonement....als we dat kunnen betalen, dan hebben we wel weer genoeg gewerkt.

Wat mij betreft mag de economie helemaal in elkaar storten, zodat we weer 50 uur p.w. moeten gaan werken.....scheelt een hoop geklaag en luxeproblemen....terug naar de basis om als maatschappij gezonder te worden en de doorgedraaide ADHD maatschappij waarin we nu leven tot stilstand te brengen.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 16:28:21 #189
262 Re
Kiss & Swallow
pi_81301929
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 16:25 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Die norm geeft iig aan dat er niet zoiets bestaat als "de hardwerkende burger" waar wel eens mee gegooid wordt....36-40 uur is voor een gezond mens echt een peulenschil.

Helaas heb je helemaal gelijk dat het economisch rationeel is en je geeft precies aan tot wat we verworden zijn....egoistische passievelingen die alleen geinteresseerd zijn in hun eigen TV of telefoonabbonement....als we dat kunnen betalen, dan hebben we wel weer genoeg gewerkt.

Wat mij betreft mag de economie helemaal in elkaar storten, zodat we weer 50 uur p.w. moeten gaan werken.....scheelt een hoop geklaag en luxeproblemen....terug naar de basis om als maatschappij gezonder te worden en de doorgedraaide ADHD maatschappij waarin we nu leven tot stilstand te brengen.
en vertel eens wat een economie draaiende houdt... ik denk dat je dan uitkomt op die TV en telefoonabonnement etc... of dacht je dat zonder afzetmarkt je nog steeds werk had?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 11 mei 2010 @ 16:37:49 #190
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_81302525
quote:

[..]

Jij kies voor een samenleving zoals Charles Dickens die beschrijft.
Ik kies voor een samenleving waarin iedereen het geld heeft om een boek van Dickens te kopen en tijd heeft om het te lezen.

Het is toch mooi dat we elkaar tegenwoordig makkelijk kunnen bellen, dat we allemaal tijd en geld hebben om te sporten, tijd en geld om onze kinderen én goed te kunnen onderhouden én genoeg te kunnen zien, etc.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 16:40:59 #191
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_81302678
quote:

[..]

Laat me raden, je bent protestant/calvinist?
  dinsdag 11 mei 2010 @ 19:18:54 #192
302279 theghostrider
Time does not exist.
pi_81309036
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 16:12 schreef eriksd het volgende:

[..]

Je denkt wel erg gepolariseerd. Wie zijn de rijken. En iedereen die niet aan die definitie voldoet, werkt keihard? Want dat insinueer je nu.

Laat ik een concreet voorbeeld nemen. De publieksdienst van de gemeente Haarlem. Is alleen doordeweeks open, en na 5 uur hoef je er niet op te rekenen dat je door iemand geholpen wordt. Er werken om en nabij 250 mensen alleen al in dat pand. Wil jij nou met droge ogen beweren dat die mensen de hele dag keihard aan het zwoegen zijn? Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat het gros van die mensen uberhaupt uitvoert.
Ik dik het inderdaad erg aan, maar dat om een duidelijk punt te maken.

Nee dat durf ik niet met droge ogen te beweren nee. Ik doel op beroepen waar nog echt gezweet worden, en niet omdat de airco niet aanstaat. Ik durf te beweren dat het leven van een straatmaker net zo zwaar is als dat van een topsporter. een topsporter krijgt lekker betaald, een straatmaker maar een schrijntje. Het wordt zwaar ondergewaardeerd en onderschat. Hoe kwam scheringa aan geld.... oplichting, loansharking, oftewel uitbuiting. Dat is een bank eigenlijk altijd, als je er goed over nadenkt is een bank te zot voor woorden.. maar ja...En wat deze publieksdienst betreft, nee het houdt ze van de straat en krijgen een aardig zakcentje mee, heeft hun oom geregeld, die kent weer iemand die wat hoger geplaatst is..
شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
  dinsdag 11 mei 2010 @ 19:26:19 #193
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_81309337
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 16:21 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Open een topic over als je zo nieuwsgierig bent naar mijn handel en wandel.

Maarreh, ik zie je dergelijke opmerkingen niet richting anderen maken die in het buitenland wonen, Oh, wacht, ze lullen in jouw straatje. Eigenlijk ben je wel een erg zielig mannetje zeg met je verkapte opmerking dat ik geen recht zou hebben hier te posten.
Ik zou niet weten wie er verder allemaal in het buitenland wonen, eerlijk gezegd.

Je hebt wat mij betreft alle recht om hier te posten, ik vraag me alleen af waarom het voor jou zulke spannende tijden zijn en ik zet mijn vraagtekens bij de waarde van je posts over de situatie in Nederland en de relevantie van jouw sociale status in Hongarije voor de politiek in NL en vice versa.

Het zal je, als je goed kijkt, opvallen dat ik dit soort opmerkingen niet maak wanneer we algemenere zaken bespreken die minder regiogebonden zijn.

Maar dat je geen recht hebt hier te posten? Alsof ik je dat kan beletten. Compleet onzinnig idee dus.
Intelligent, but fucked up.
pi_81327381
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 19:26 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Ik zou niet weten wie er verder allemaal in het buitenland wonen, eerlijk gezegd.

Je hebt wat mij betreft alle recht om hier te posten, ik vraag me alleen af waarom het voor jou zulke spannende tijden zijn en ik zet mijn vraagtekens bij de waarde van je posts over de situatie in Nederland en de relevantie van jouw sociale status in Hongarije voor de politiek in NL en vice versa.

Het zal je, als je goed kijkt, opvallen dat ik dit soort opmerkingen niet maak wanneer we algemenere zaken bespreken die minder regiogebonden zijn.

Maar dat je geen recht hebt hier te posten? Alsof ik je dat kan beletten. Compleet onzinnig idee dus.
Je kunt lang of breed lullen maar dat je nu je boerenverstandgelul probeert goed te praten weet jij net zo goed als ik.
  woensdag 12 mei 2010 @ 07:33:14 #195
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_81327401
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 07:27 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Je kunt lang of breed lullen maar dat je nu je boerenverstandgelul probeert goed te praten weet jij net zo goed als ik.
Ga nou gewoon die reacties lezen, dan leer je nog eens wat
Intelligent, but fucked up.
pi_81328986
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 14:54 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

Kan je dat bewijzen.

Ach..de arbeiders van vroeger zijn de kantoormensen van nu!
wat kan ik bewijzen?
*verwijderd door Admin*
pi_81329063
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 16:08 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Hahahahaha. Ja, of we doen dat niet. Leven om te werken, kom de fuck op zeg.
Doe ik ook niet.
Er zijn er die dat wel willen, en dat zijn dus die rijken waar jullie zo jaloers op zijn.

"ze hebben zoveel, ze kunnen best wat missen
"er kan best een procentje extra belasting bij, ze hebben toch genoeg"
zijn van die typische reacties van jaloerse mensen.

Vreemd, iedereen vindt maar dat een ander wel genoeg heeft
*verwijderd door Admin*
pi_81336488
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 09:29 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

Doe ik ook niet.
Er zijn er die dat wel willen, en dat zijn dus die rijken waar jullie zo jaloers op zijn.

Ik denk eerder dat veel mensen vinden dat een grote groep Nederlanders buiten hun schuld om veel te weinig heeft.
  woensdag 12 mei 2010 @ 13:00:11 #199
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_81336631
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 09:29 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

Doe ik ook niet.

Ja, vooral de werkgevers, die vinden dat werknemers wel genoeg krijgen. Want stel je voor dat je mensen eens echt gaat belonen voor wat ze doen, dat kan niet. Dan gaan bedrijven zogenaamd failliet.
pi_81337557
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:00 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ja, vooral de werkgevers, die vinden dat werknemers wel genoeg krijgen. Want stel je voor dat je mensen eens echt gaat belonen voor wat ze doen, dat kan niet. Dan gaan bedrijven zogenaamd failliet.
Wat een gelul, niemand verplicht je te werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')