Ja, en meer bouwen doet 'de markt' alleen in het hogere segment, want arme mensen zijn niet interessant. Het daaraan overlaten lijkt me dus ook niks.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 22:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Subsidies in een markt met tekorten leiden tot hogere prijzen. Het tekort aan woningen los je op 1 manier op: meer bouwen.
Dat is zeer onverstandig. Dan bouw je voor leegstand. De vergrijzing nadert met rasse schreden. Nu een groot aantal woningen uit de grond stampen is ronduit stupide. Deze wijsheid heb ik overigens opgedaan tijdens een gesprek met de directeur van een woningstichting.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 22:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Subsidies in een markt met tekorten leiden tot hogere prijzen. Het tekort aan woningen los je op 1 manier op: meer bouwen.
quote:Op zondag 9 mei 2010 18:50 schreef Dr.Nikita het volgende:
Let maar op. Bij een linkse regering is de sociale zekerheid eerder aangetast dan bij een rechtse.
Ik ken veel standpunten ja, maar sociaal economisch lijkt me toch wel de belangrijkste.quote:Op zondag 9 mei 2010 21:40 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Jij weet alles van ieder mogelijk onderwerp waar de politiek over gaat? Of stem je niet?
Dat is een persoonlijke keuze. Ik vind het een van de minst belangrijke, voor mij persoonlijk. Ik hou er rekening mee dat veel andere mensen er anders over denken en pas me daar enigszins op aan, maar wat mij persoonlijk betreft, als ik even volledig irrationeel en egoistisch ben, mag de hele economie instorten en gaan we allemaal weer moestuinieren op de heide en gezellig ruilhandelen. Ik heb echt niks met economie, het maakt het leven alleen maar nodeloos ingewikkeld. Voor mij hebben natuur en milieu de hoogste prioriteit.quote:Op zondag 9 mei 2010 23:25 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Ik ken veel standpunten ja, maar sociaal economisch lijkt me toch wel de belangrijkste.
Je lacht als een boer met kiespijn. Maar als je echt denkt dat de linkse partijen de hemel op aarde zullen zijn voor de minder bedeelden ben je nog veel naiever dan ik dacht.quote:
Ik zie niet in hoe de grafieken de beweringen onderbouwen. van 1977 tot 1981, net nadat Den Uyl allerlei gigantische dure maatregelen had ingevoerd waardoor de volgende kabinetten ineens met een gat zaten. En in Lubbers III is er massaal gesaneerd, dankzij deze sanering en de economische opleving kon Kok een goede begroting presenteren.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:31 schreef ethiraseth het volgende:
Het wordt vast afgedaan als linkse leugens vanwege de bron, maar rechtse kabinetten zijn eigenlijk altijd juist heel slecht voor de overheidsbegroting geweest: link
De tekorten zijn aan het eind van de regeerperioden berekend, dus na 4 jaar lang de effecten van het beleid te voelen. Blijkbaar duurt het dus meer dan 4 jaar voor iets enig effect heeft, of worden alle ingrepen ingevoerd aan het einde van een regeerperiode?quote:Op maandag 10 mei 2010 16:42 schreef Johan_Haas_ het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe de grafieken de beweringen onderbouwen. van 1977 tot 1981, net nadat Den Uyl allerlei gigantische dure maatregelen had ingevoerd waardoor de volgende kabinetten ineens met een gat zaten. En in Lubbers III is er massaal gesaneerd, dankzij deze sanering en de economische opleving kon Kok een goede begroting presenteren.
Naïeve mutsquote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Denk je? Ik weet het niet. Denk dat de VVD toch meer opkomt voor Jan Modaal dan welke andere partij ook.
Hear Hear!quote:Op zondag 9 mei 2010 23:33 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Dat is een persoonlijke keuze. Ik vind het een van de minst belangrijke, voor mij persoonlijk. Ik hou er rekening mee dat veel andere mensen er anders over denken en pas me daar enigszins op aan, maar wat mij persoonlijk betreft, als ik even volledig irrationeel en egoistisch ben, mag de hele economie instorten en gaan we allemaal weer moestuinieren op de heide en gezellig ruilhandelen. Ik heb echt niks met economie, het maakt het leven alleen maar nodeloos ingewikkeld. Voor mij hebben natuur en milieu de hoogste prioriteit.
Ik probeer daar een politiek haalbaar en maatschappelijk aanvaardbaar compromis voor te vinden. Maar persoonlijk snap ik niet zo goed waarom iemand een grotere auto leuker vindt dan een hangoorkonijn.
Leegstand m'n reet, alsof al die huizen over 30 jaar nog netjes bewoonbaar zijnquote:Op zondag 9 mei 2010 21:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is zeer onverstandig. Dan bouw je voor leegstand. De vergrijzing nadert met rasse schreden. Nu een groot aantal woningen uit de grond stampen is ronduit stupide. Deze wijsheid heb ik overigens opgedaan tijdens een gesprek met de directeur van een woningstichting.
Nee? Zo'n leuke Peruaanse, met van die flapjes?quote:Op maandag 10 mei 2010 18:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Naief prima, muts zeg je maar tegen iemand anders
En belastingen zijn niet nu al inkomensafhankelijk???quote:Op zondag 9 mei 2010 20:08 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat links niet wil bezuinigen? Dat willen ze inderdaad, alleen de manier waarop is totaal anders. Inkomensafhankelijke belastingen bijvoorbeeld, laat me niet lachen.
En het begrotingstekort wegwerken zal door links een meerjarenplan worden, terwijl we daar net vaart mee moeten maken.
Ja okee, die zijn leuk, maar ik denk niet dat Grrrrrr dat zo bedoeltquote:Op maandag 10 mei 2010 18:02 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Nee? Zo'n leuke Peruaanse, met van die flapjes?
Ah..we sluiten ons eindelijk aan bij Letland, Litouwen, Georgie, Romenie en andere geslaagde landen?quote:Op maandag 10 mei 2010 18:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En belastingen zijn niet nu al inkomensafhankelijk???
Of heb ik iets gemist en is de vlaktax inmiddels ingevoerd?
En ach eigenlijk zijn alle werkbare vlaktaks methodes ook in meer of mindere mate progressief.quote:Op maandag 10 mei 2010 18:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En belastingen zijn niet nu al inkomensafhankelijk???
Of heb ik iets gemist en is de vlaktax inmiddels ingevoerd?
Alsof alle ambtenaren stemmen uit eigenbelang, je maakt een karikatuur van ambtenaren. Bovendien geloof ik niet wat je zegt, het slaat werkelijk nergens op. Echt waar er zijn mensen die bij olieproducenten werken en toch links stemmen.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:26 schreef Johan_Haas_ het volgende:
De linkse mensen die ik ken en die de schapen op het droogjes hebben zijn vaak ambtenaren die of mensen die indirect werken voor de overheid. Ze stemmen links ze voorstander zijn van een zo'n groot mogelijke overheid, die goede voorwaarden creëert voor ambtenaren.
Persoonlijk stem ik als armoedzaaier recht. Ik ben voorstander van particulier initiatief, veel vrijheid, lage belastingen, en een zo'n klein mogelijke overheid met zo weinig mogelijk ambtenaren.
Of bij banken en verzekeraars die links stemmenquote:Op maandag 10 mei 2010 18:13 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Alsof alle ambtenaren stemmen uit eigenbelang, je maakt een karikatuur van ambtenaren. Bovendien geloof ik niet wat je zegt, het slaat werkelijk nergens op. Echt waar er zijn mensen die bij olieproducenten werken en toch links stemmen.![]()
Sowiso een kut topic eigenlijk.
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 17:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind dat zo'n overdreven vergelijking, vergeet niet dat er genoeg mensen zijn die met een iets meer dan modaal nérgens voor in aanmerking komen en graag datgene wat ze nu hebben ook willen houden, en niet nog meer in willen leveren zodat ze straks de hypotheek niet meer kunnen betalen.
Maar de enige partij die jij rechts vindt is toch de PVV en die zijn op sociaal economisch vlk juist uitermate links.quote:Op zondag 9 mei 2010 18:50 schreef Dr.Nikita het volgende:
Let maar op. Bij een linkse regering is de sociale zekerheid eerder aangetast dan bij een rechtse.
Ja, was het maar zo'n feest. Ben links maar kom voor geen enkele vorm van subsidie of toeslag in aanmerkingquote:Op maandag 10 mei 2010 18:33 schreef Zith het volgende:
...net zoals het overdreven is dat linksen allemaal hun handje ophouden natuurlijk
Maar je stemt VVD vertelde je van de week? Best tegenstrijdig eigenlijk voor een linksmens.Ik had verwacht dat je PvdA zou stemmen .quote:Op maandag 10 mei 2010 20:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, was het maar zo'n feest. Ben links maar kom voor geen enkele vorm van subsidie of toeslag in aanmerking
Nee, heb tijdens de gemeenteraadsverkiezingen VVD gestemdquote:Op maandag 10 mei 2010 21:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar je stemt VVD vertelde je van de week? Best tegenstrijdig eigenlijk voor een linksmens.Ik had verwacht dat je PvdA zou stemmen .
Tuurlijkquote:Op maandag 10 mei 2010 20:13 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Maar de enige partij die jij rechts vindt is toch de PVV en die zijn op sociaal economisch vlk juist uitermate links.
Knap van jou dat jij schijnt te weten wat iemand rechts of links vindt.quote:Op maandag 10 mei 2010 20:13 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Maar de enige partij die jij rechts vindt is toch de PVV en die zijn op sociaal economisch vlk juist uitermate links.
Jij kan het ik kan het maar een rechts georienteerd persoon KAN dat niet. Die wil het lieftst helemaal niets betalen alleen maar inkasseren. De grote man wil niet minderen bezit, hij wil alleen maar meer. En waarom het een arbeider makkelijk maken... ze moeten harder en meer werken en voor minder loon! Dat is hun innerlijke gedachte. Lekkere goedkope arbeidskrachten, niet zeuren maar harder werken.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:17 schreef lente84 het volgende:
[..]
Je zou bijvoorbeeld zo kunnen denken:
Ik heb veel, meer dan ik nodig heb. Ik vind het belangrijk dat mijn medemens ook genoeg heeft. Met mijn belasting geld kan een hoop goeds gedaan worden voor mijn minder bedeelde medemens. Ik zou best wel wat meer belasting willen betalen.
wat een onzin.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 09:14 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Jij kan het ik kan het maar een rechts georienteerd persoon KAN dat niet. Die wil het lieftst helemaal niets betalen alleen maar inkasseren. De grote man wil niet minderen bezit, hij wil alleen maar meer. En waarom het een arbeider makkelijk maken... ze moeten harder en meer werken en voor minder loon! Dat is hun innerlijke gedachte. Lekkere goedkope arbeidskrachten, niet zeuren maar harder werken.
Oh mijn God.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 09:27 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
wat een onzin.
bovendien maken de "rijken" werkweken van 70 uur, de "arbeiders" gaan als het even kan nog voor de zoemer hun jas aantrekken
Veel uren op kantoor zitten =/= werken.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 09:27 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
wat een onzin.
bovendien maken de "rijken" werkweken van 70 uur, de "arbeiders" gaan als het even kan nog voor de zoemer hun jas aantrekken
Hij heeft het over de RIJKEN lees beter.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 09:54 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Veel uren op kantoor zitten =/= werken.
Ahum, ik ben een zogenaamde 'rijke'.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 09:56 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Hij heeft het over de RIJKEN lees beter.
En ik wil het ook niet echt werken noemen, op kantoor zitten. Het is een functie, werken dat doe je met je handen.
Heb je daar geen Hongaars forum voor?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:00 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ahum, ik ben een zogenaamde 'rijke'.
Dus kom maar op met je gefrusteerde geleuter.
Zeker wel maar wat is de relevantie?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:02 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Heb je daar geen Hongaars forum voor?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |