quote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:13 schreef dalaiblama het volgende:
Nee, stiekem filmen mag dus niet.
Daarbij, als je toch gefilmd bent, dan kunnen zij ook aantonen dat jij ten tijde van het versturen van de mail op je plek zat ?
Kaats de bal maar lekker terug, wat een stel idioten
In dit land ben je onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Je onschuld bewijzen is namelijk onmogelijk.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:01 schreef linda456 het volgende:
Deze man had een heel verhaal over een collega die een dreigmail had gekregen. Ze hebben een ict'er ingeschakeld en deze man is op mijn computer uitgekomen.
Het staat nu zwart op wit dat ik deze mail heb gestuurd wat ik dus overigens absoluut niet gedaan heb.
Ik weet niet hoe ik mijn onschuld hierin kan bewijzen.
Dat kan iemand anders daar toch ook wel bedenken?!quote:Ik zit regelmatig beneden op de werkvloer en dan staat mijn pc boven aan. Het enige wat ik kan bedenken dat is dat iemand zo flauw is geweest om het vanaf mijn pc te sturen.
Stap eens naar een rechtswinkel!quote:Maar gefilmd. Mag een werkgever dit zo maar stiekem doen? Ik was er erg van geschrokken.
Prima toch? Als je onschuldig bent moet dat geen probleem zijn. Het "bewijs" is trouwens wel heeeeel mager, zelfs als je je computer lockt, heeft in ieder geval de systeembeheerder nog toegang. Hell, de ICTer die jou beschuldigd kan het net zo goed zelf geweest zijn...quote:Tevens geeft meneer aan dat als ik niet toegeef hij aangifte doet bij de politie en dit een strafzaak wordt.
mac adres is netwerkkaart gebonden.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:23 schreef motorbloempje het volgende:
Daarbij:
als je wel gelocked bent, dan kan idd de admin nog steeds op jouw pc inloggen, waarbij je pc als het goed is hetzelfde mac adres en ipadres houdt
ja, daarom, ip zit verbonden aan mac adres (toch?) en die wijzigt niet, omdat die kaartegebonden is (dusquote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:23 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
mac adres is netwerkkaart gebonden.
Klopt, maar dan wordt de huidige sessie uitgelogd.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:23 schreef motorbloempje het volgende:
Daarbij:
als je wel gelocked bent, dan kan idd de admin nog steeds op jouw pc inloggen, waarbij je pc als het goed is hetzelfde mac adres en ipadres houdt
is dat zo? zal 't straks eens laten proberen hierquote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:25 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Klopt, maar dan wordt de huidige sessie uitgelogd.
mailheaders bevatten genoeg info omdat de achterhalen, maar ik ben benieuwd hoe die eraan komt idd.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:22 schreef Netsplitter het volgende:
Hoe is die it'er tot de conclusie gekomen dat de mail van jou pc gestuurd is?
Hebben jullie daar remote software op de pc's draaien waar men gebruik van kan maken bij problemen?
Hoe staat die ingesteld?
Moet je toestemming verlenen of kunnen ze er direct bij?
Die is ook te spoofenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:23 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
mac adres is netwerkkaart gebonden.
<insert hippe analysatiefilmpjes>quote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:31 schreef Pheno het volgende:
[..]
Die is ook te spoofen
Maar goed, leuke werkgever heeft TS, maar laat ze maar kijken of er verschillende vingerafdrukken gevonden kunnen worden op het toestenbord a la CSI![]()
Het is een publieke pc, dus het zegt geheel niets.
Mja, als ze dan toch al met camera's gaan werken....quote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
<insert hippe analysatiefilmpjes>
Als ze administratief medewerkster is, is het niet eens vreemd, maar ik denk dat meneer zich een echte Peter R. de Vries voelt. Dus dat kan ze makkelijk weerleggen. Laat hun maar bewijzen dat zij die e-mail gestuurd heeft. Het is een pc die te bereiken is voor meerdere mensen, ja jammer dat ze de pc niet locked, maar kom, dat is nu niet relevant, alleen een wijze les voor nu.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:38 schreef Snapcount2 het volgende:
Wat betreft de camerabeelden, leuk dat die meneer het vreemd vind dat jij in die kast zit. Met die informatie kan je niet zoveel.
Wat dacht je van de logfiles van de mailserver? Daar staan de accountgegevens, tijden en ip-adressen in.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:22 schreef Netsplitter het volgende:
Hoe is die it'er tot de conclusie gekomen dat de mail van jou pc gestuurd is?
Hebben jullie daar remote software op de pc's draaien waar men gebruik van kan maken bij problemen?
Hoe staat die ingesteld?
Moet je toestemming verlenen of kunnen ze er direct bij?
maar ff serieus, niemand heeft zin in een strafzaak of een groot conflict, zoals iedereen hier zo stoer roept. TS zoekt (denk ik) gewoon een nette oplossing om zichzelf hieruit te krijgen, eventueel met wat bewijs van haar kant dat ze het NIET was. Dat lijkt mij ook de beste oplossing hiervoor. Het ontslag is toch al getekend enzo?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:38 schreef Snapcount2 het volgende:
Ze hebben bewijs dat de mail van jouw pc verstuurd is. Prima, dat is (volgens mij) geen bewijs dat jij die mail verstuurd hebt. Zij zullen moeten bewijzen dat jij de mail verstuurd hebt.
Wat betreft de camerabeelden, leuk dat die meneer het vreemd vind dat jij in die kast zit. Met die informatie kan je niet zoveel.
Niet toegeven, laat ze er maar een strafzaak van maken en zoek een goede advocaat. (wat overigens makkelijk gezegd is, er komt heel veel stress en onrust bij kijken...)
oh, en natuurlijk kijken of er vaker mails vanaf die account gestuurd zijn, wie weet wel 100x vanaf een andere pc, en maar 1x vanaf de jouwequote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:59 schreef crazy987 het volgende:
ik zou gewoon eerst eens kijken of er misschien niet iemand wat verstand heeft van mac-spoofing.
hoewel het redelijk makkelijk is, moet je ook weten hoe je aan andermans mac kan komen, en zonder de juiste tools is dat een stukje lastiger.
tevens als jij zegt dat het van een mail adres komt wat jou onbekend is (dan neem ik aan dat deze ook voor de werkgever onbekend is) dan zou ik zelf of samen met de SysBeh eens kijken of er wat malware op je pc staat.
dat kan ook voor irritante mails zorgen (ervaring)
en welke beheertools draaien er allemaal op jou pc van de SysBeh?
Er zijn geen bijzondere tools voor nodig. Zonder tools is het in een paar seconden te vinden.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:59 schreef crazy987 het volgende:
ik zou gewoon eerst eens kijken of er misschien niet iemand wat verstand heeft van mac-spoofing.
hoewel het redelijk makkelijk is, moet je ook weten hoe je aan andermans mac kan komen, en zonder de juiste tools is dat een stukje lastiger.
Wat dacht je van Open Relay?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:54 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Wat dacht je van de logfiles van de mailserver? Daar staan de accountgegevens, tijden en ip-adressen in.
Als iemand achter de PC van TS kruipt terwijl ze even weg is, heb je niets aan al die gegevens.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:54 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Wat dacht je van de logfiles van de mailserver? Daar staan de accountgegevens, tijden en ip-adressen in.
Als het goed is is dat via AD ingeregeld.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:08 schreef Gnomestein het volgende:
Dit is geen oplossing voor je probleem, maar wel een tip voor in de toekomst.
Jullie werken bij de overheid als het goed is met terminals, dan wel met computers die via het netwerk inloggen op een server voor je data en mail etc. Als het is heb jij net als mij bij de NS / NedTrain de mogelijkheid om jouw account/computer op het moment dat je niet aanwezig bent via het scherm van CTRL+ALT+DEL tijdelijk te vergrendeling, totdat jij om het systeem te ontgrendelen weer je wachtwoord hebt ingevoerd. Wij deden dit eigenlijk uit gewoonte standaard om te voorkomen dat mensen op welke wijze gebruik kunnen maken van onze account.
Windows+L werkt snellerquote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:08 schreef Gnomestein het volgende:
Dit is geen oplossing voor je probleem, maar wel een tip voor in de toekomst.
Jullie werken bij de overheid als het goed is met terminals, dan wel met computers die via het netwerk inloggen op een server voor je data en mail etc. Als het is heb jij net als mij bij de NS / NedTrain de mogelijkheid om jouw account/computer op het moment dat je niet aanwezig bent via het scherm van CTRL+ALT+DEL tijdelijk te vergrendeling, totdat jij om het systeem te ontgrendelen weer je wachtwoord hebt ingevoerd. Wij deden dit eigenlijk uit gewoonte standaard om te voorkomen dat mensen op welke wijze gebruik kunnen maken van onze account.
Denk je dat de werksituatie nu nog lekker is.? Die is zwaar verneukt door die dreigementen.. Ik zou daar niet meer willen werken als ze dat soort grappen uithalenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:00 schreef G-NiLES het volgende:
[..]
maar ff serieus, niemand heeft zin in een strafzaak of een groot conflict, zoals iedereen hier zo stoer roept. TS zoekt (denk ik) gewoon een nette oplossing om zichzelf hieruit te krijgen, eventueel met wat bewijs van haar kant dat ze het NIET was. Dat lijkt mij ook de beste oplossing hiervoor. Het ontslag is toch al getekend enzo?
Het was toch een eindgesprek waar dit ter sprake kwam?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:24 schreef Bootje84 het volgende:
Denk je dat de werksituatie nu nog lekker is.? Die is zwaar verneukt door die dreigementen.. Ik zou daar niet meer willen werken als ze dat soort grappen uithalen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |