¤ 14,95 en 2e hands voor ¤ 11,95quote:Op maandag 10 mei 2010 14:27 schreef Stefan het volgende:
Hoe duur is dat boek Echte mannen eten wel kaas.
Dit hoeft niet te kloppen natuurlijk. Ik spijbel ook een heleboel, maar dat wordt de 3/4 van de keren niet eens opgeschreven of gemeld.quote:Op maandag 10 mei 2010 14:09 schreef Stefan het volgende:
[..]
Maria: vanaf dag 1 in de brugklas kwam ik niet meer op school
De feiten: ze heeft in 4 jaar middelbare school slechts 11 verzuimdagen
Klopt, maar 4 jaar lang merken ze echt wel hoor. Dat kan ik je uit persoonlijke ervaring vertellen.quote:Op maandag 10 mei 2010 14:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dit hoeft niet te kloppen natuurlijk. Ik spijbel ook een heleboel, maar dat wordt de 3/4 van de keren niet eens opgeschreven of gemeld.
Als je je boek verkoopt als 'True Crime' en er vervolgens ook prijzen voor krijgt (want geloof me, die kreeg ze niet voor het goede verhaal of de uitmuntende schrijfstijlquote:Op woensdag 5 mei 2010 15:43 schreef wallofdolls het volgende:
Van wie moet "literatuur" waargebeurd zijn?
Hoe strafbaar is het nou werkelijk om een boek te schrijven en te zeggen dat de inhoud op waarheid berust? Zo boeiend is het ook allemaal niet, mensen moesten gewoon eens niet zo goedgelovig zijn. Dat ze daarnaast de Thorbecke school aanklaagde, gaat dan wel weer wat ver. Maar die rechtzaak heeft ze ook niet gewonnen voor zover ik weet. Ze had de namen in het boek ook veranderd, dus dat was verder ook geen probleem.quote:Op maandag 10 mei 2010 13:38 schreef PIETR het volgende:
Boeiend dat Maria Mosterd een paar punten heeft aangedikt om zo het boek interessanter te maken waardoor het meer verkocht wordt. Dat Peter R de Vries daar een issue van maakt is zijn goed recht, maar om dan vervolgens een ander boekie in zn programma aan te prijzen en reclame te maken voor een reportage (uitgezonden op SBS natuurlijk) over die loverboy ..
Heb je dan een bord voor je kop?
Dat is waar.quote:Op maandag 10 mei 2010 14:45 schreef classpc het volgende:
[..]
Klopt, maar 4 jaar lang merken ze echt wel hoor. Dat kan ik je uit persoonlijke ervaring vertellen.
in principe niet, blair witch project ebn paranormal activity kwamen er ook mee wegquote:Op maandag 10 mei 2010 14:47 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Als je je boek verkoopt als 'True Crime' en er vervolgens ook prijzen voor krijgt (want geloof me, die kreeg ze niet voor het goede verhaal of de uitmuntende schrijfstijl) dan zijn er wel mensen die zich flink genaait voelen ja.
Op de desbetreffende school heerste een streng regime wat betreft absentie. Een voormalig klasgenote van Maria kwam aan het woord in de reportage van Peter R. de Vries gister. Zij vertelde dat haar ouders nadat zij een dagje had gespijbeld meteen een telefoontje kregen van de school. Moet je nagaan wat voor consequenties de school zou nemen als een leerling(e) meerdere dagen/voor langere tijd afwezig is.quote:Op maandag 10 mei 2010 14:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dit hoeft niet te kloppen natuurlijk. Ik spijbel ook een heleboel, maar dat wordt de 3/4 van de keren niet eens opgeschreven of gemeld.
Liegen over de waarheid van een verhaal is niet strafbaar. Smaad en laster daar in tegen wel. Ze heeft om te beginnen haar school zwart lopen maken door constant te roepen dat absentie totaal niet wordt bijgehouden. De reputatie van die school heeft daar lokaal waarschijnlijk enorm onder geleden en dat komt (ondanks het vonis) ook niet zo snel meer goed.quote:Op maandag 10 mei 2010 14:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hoe strafbaar is het nou werkelijk om een boek te schrijven en te zeggen dat de inhoud op waarheid berust? Zo boeiend is het ook allemaal niet, mensen moesten gewoon eens niet zo goedgelovig zijn. Dat ze daarnaast de Thorbecke school aanklaagde, gaat dan wel weer wat ver. Maar die rechtzaak heeft ze ook niet gewonnen voor zover ik weet. Ze had de namen in het boek ook veranderd, dus dat was verder ook geen probleem. Alleen nu ze recent de echte naam van Manou naar buiten heeft gebracht, is het wel kwalijk natuurlijk.
Feit:quote:Op maandag 10 mei 2010 14:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ze is zwaar misbruikt door hulpverleners met hun kuttherapietjes en de uitgever.quote:Op maandag 10 mei 2010 15:00 schreef classpc het volgende:
Als zij werkelijkwaar denkt dat dit de waarheid is dan zit er iets niet goed in haar hoofd.
Die school had sowieso al geen goeie reputatie wat betreft loverboys. Dat was nog voor het hele Maria Mosterd gebeuren. Verhalen van drugs dat aangeboden wordt aan bruggers op het schoolplein en loverboys die daar al meerdere slachtoffer gemaakt hebben. En een school die zijn absenties niet goed bijhoudt is verder geen rariteit, maar ik snap ook niet dat Maria de Thorbecke aanklaagt als het verhaal verzonnen is.quote:Op maandag 10 mei 2010 14:57 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Liegen over de waarheid van een verhaal is niet strafbaar. Smaad en laster daar in tegen wel. Ze heeft om te beginnen haar school zwart lopen maken door constant te roepen dat absentie totaal niet wordt bijgehouden. De reputatie van die school heeft daar lokaal waarschijnlijk enorm onder geleden en dat komt (ondanks het vonis) ook niet zo snel meer goed.
Mee eens, maar dat speelt pas sinds ze zijn echte naam bekend heeft gemaakt.quote:Hoe het zit met die Manou dat blijft gissen maar volgens mij is die ook niet half zo slecht als zij hem laat blijken. De beschuldigd hem in het boek wel mooi van verkrachting, drugshandel, moord en zo voort. Dat is zware laster waar hij haar voor kan (en moet) aanklagen.
Zou kunnen inderdaad. Ik ben nou eigenlijk ook wel benieuwd hoeveel uit het boekje Bindi gelogen was, want die heb ik wel gelezen. Erg simpel boekje verder, maar juist de charme was het aspect van non-fictie.quote:En het zou me ook niets verbazen als ze die hele verkrachting van Jason ook gewoon verzonnen heeft. Hoe vaak gebeurt het dat een minderjarig meisje vrijwillig met een jongen naar bed gaat en je vervolgens aangeeft voor verkrachting? Vaak zat. Die jongen zal ook geen engel geweest zijn, maar die doos die liegt volgens mij alles bij elkaar.
Dat ben ik met je eens nu.quote:Ik heb er verder geen problemen mee dat iemand de naïviteit van een ander gebruikt om flink rijk te worden. In dat opzicht hadden de uitgever en Maria en haar moeder een geweldig plan. Als je met een verzonnen verhaal stinkend rijk kan worden dan moet je dat vooral doen, maar niet als je daarbij andere echt bestaande mensen in een slecht daglicht zet. Dat is waarschijnlijk de reden dat Peter er een uitzending over maakte. Niet over de moraal van de waarheid, maar omdat andere mensen nu lijden onder haar leugens.
Ik lees daar nergens dat ze de absenties goed hebben bijgehouden, enkel dit:quote:Op maandag 10 mei 2010 14:58 schreef Stefan het volgende:
[..]
Feit:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)verboy-affaire.dhtml
Maar als ze veel vaker dan 11 keer van school had gespijbeld, hadden medeleerlingen en doctenten dat wel kunnen bevestigen, of het nou werd bijgehouden of niet. Zoiets merk je inderdaad wel.quote:Volgens de school is het in de eerste plaats de plicht van de moeder om te zorgen dat haar dochter naar school gaat. De school stelt door de jaren heen de scholiere zoveel mogelijk te hebben begeleid.
Dat hangt heel erg af van welke lessen je spijbelt. Als je een les spijbelt waar je vrijwel altijd melding wordt gemaakt van afwezigheid, dan ben je de klos. Ik ben één keer gebeld voor mijn absentie, maar al die andere tientallen keren niet. Niet om stoer te doen overigens, maar lessen in het examenjaar zijn zo saai.quote:Op maandag 10 mei 2010 14:54 schreef Fascination het volgende:
[..]
Op de desbetreffende school heerste een streng regime wat betreft absentie. Een voormalig klasgenote van Maria kwam aan het woord in de reportage van Peter R. de Vries gister. Zij vertelde dat haar ouders nadat zij een dagje had gespijbeld meteen een telefoontje kregen van de school. Moet je nagaan wat voor consequenties de school zou nemen als een leerling(e) meerdere dagen/voor langere tijd afwezig is.
Ja, maar als het open en bloot op het schoolplein wordt aangeboden aan onwetende bruggertjes, kan je als school wel ingrijpen hoor.quote:Op maandag 10 mei 2010 15:30 schreef ManianMan het volgende:
Nou op de meeste middelbare scholen kom je in aanmerking met drugs. Zeker als je alle klasgenoten goed kent. 9//10 keer gebruiken ze drugs of ze hebben vrienden die drugs gebruiken.
En buiten de schoolpleinen kan de school ook geen moer doen.quote:Op maandag 10 mei 2010 15:30 schreef ManianMan het volgende:
Nou op de meeste middelbare scholen kom je in aanmerking met drugs. Zeker als je alle klasgenoten goed kent. 9//10 keer gebruiken ze drugs of ze hebben vrienden die drugs gebruiken.
Net alsof leraren buiten zijn tijdens de pauzesquote:Op maandag 10 mei 2010 15:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja, maar als het open en bloot op het schoolplein wordt aangeboden aan onwetende bruggertjes, kan je als school wel ingrijpen hoor.
Kijk er ook al naar uitquote:Op maandag 10 mei 2010 15:48 schreef 3keernix het volgende:
Kijken wat Manou allemaal te zeggen heeft woensdag
Bij ons in het rookhok, waar ook drugs wordt gerookt, wel ja.quote:Op maandag 10 mei 2010 15:48 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Net alsof leraren buiten zijn tijdens de pauzesKom nou ze zitten liever binnen in een lerarenkamer
Bij mijn school waren de docenten en leerlingen gescheiden. De leerlingen moesten buiten roken en de leraren konden boven in een aparte ruimte roken.quote:Op maandag 10 mei 2010 15:49 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Bij ons in het rookhok, waar ook drugs wordt gerookt, wel ja.
En zo moeilijk is het niet om op de hoogte te zijn van wat er gebeurd op een schoolplein. Hoort ook een beetje bij je taak als docent als je het mij vraagt. En als het mooi weer is, willen docenten ook wel eens buiten eten.
Ja maar wat dan? wordt het boek dan 'ongeldig' verklaard?quote:Op maandag 10 mei 2010 15:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Als ik Peter R. de Vries was, zou ik dit voorleggen aan een rechter.
Nee dan krijgt hij misschien zijn geld terugquote:Op maandag 10 mei 2010 15:56 schreef PerrydePool het volgende:
[..]
Ja maar wat dan? wordt het boek dan 'ongeldig' verklaard?
Ik denk dat zo'n 100.000 mensen het boek nu alsnog gaan kopen.quote:Op maandag 10 mei 2010 15:56 schreef PerrydePool het volgende:
[..]
Dan mag Maria en co het geld gaan terugbetalenquote:Op maandag 10 mei 2010 15:56 schreef PerrydePool het volgende:
[..]
Mwah om de leugens in het verhaal te lezen zeker?quote:Op maandag 10 mei 2010 16:02 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik denk dat zo'n 100.000 mensen het boek nu alsnog gaan kopen.
quote:Op maandag 10 mei 2010 17:20 schreef ManianMan het volgende:
Waar is het gastenboek van haar gebleven
quote:Not Found
The requested URL /gastenboek.php was not found on this server.
Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
Apache/1.3.39 Server at www.mariamosterd.nl Port 80
Moet je eens in rijk villabuurten kijken hoeveel stelletjes met kinderen nog samen zijn. Zal je verbazen hoe weinig.quote:Op maandag 10 mei 2010 13:32 schreef MikeyMo het volgende:
en vaders is nergens meer te bekennen?
Stonden daar nog wat pareltjes in dan?quote:Op maandag 10 mei 2010 17:20 schreef ManianMan het volgende:
Waar is het gastenboek van haar gebleven
Het werd compleet volgespamd na de uitzending van Peter gisteravond, rond een uur of 3 's middags hebben ze gewoon die php pagina weggegooid. Laatste update google cache is hier nog te zien:quote:Op maandag 10 mei 2010 20:14 schreef thomaster het volgende:
[..]
Stonden daar nog wat pareltjes in dan?
Die Hyvesberichten zijn wel kansloos overigens, gefrustreerde tienermeisjes die haar voor kankerhoer/racist uitschelden.quote:Op woensdag 5 mei 2010 16:15 schreef -Strawberry- het volgende:
Voor meer foto's en info, twee van haar hyves:
http://emegk.hyves.nl/?ref=sr
http://emegk2.hyves.nl/?ref=sr
Dagelijks nog altijd berichtjes over mensen die het zo erg voor haar vinden.
Wat nou precies waar was moet nog blijken natuurlijk. Bindi is wel een bestaand hondje.![]()
is ze toch nog een hoer!!!quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:41 schreef eightone. het volgende:
[..]
Die Hyvesberichten zijn wel kansloos overigens, gefrustreerde tienermeisjes die haar voor kankerhoer/racist uitschelden.
Op het moment dat personages van het boek er in het echte leven onder gaan lijden. In dit geval Manou en haar school dus. Ik geloof die Manou wel, heb gister de uitzending gezien.quote:Op donderdag 13 mei 2010 10:32 schreef wallofdolls het volgende:
Mensen die nog steeds denken dat in boeken de waarheid wordt geschreven.
Het blijft een eeuwige discussie. Schrijvers die dingen al dan niet op de werkelijkheid hebben gebaseerd. Had Jeroen Brouwers ook niet zijn halve oeuvre bij elkaar verzonnen en het als praktisch waargebeurd verkocht, terwijl daar toch ook geen halfzachte dingen instaan? Het heeft wel mooie literatuur opgeleverd, dus who gives a fuck.
bronquote:Maria Mosterd op zwart zaad
Maria Mosterd, schrijfster van de bestseller over loverboys Echte mannen eten geen kaas, zit helemaal aan de grond. Ze heeft geen geld, geen huis en geen werk, schrijft De Stentor.
Door financiële problemen is de 26-jarige Mosterd haar eigen huis kwijtgeraakt en daarna haar huurwoning uitgezet. Ze kan geen gebruik maken van WW of bijstand omdat haar boeken royalty-geld opleveren; alleen kan ze niet aan dat geld komen omdat de Belastingdienst er beslag op heeft gelegd. Mosterd kreeg landelijke bekendheid met haar boek waarin ze vertelt geronseld te zijn geweest door een loverboy. Later ontstonden twijfels over het waarheidsgehalte van het boek.
Niets, zo lang je er niemand zijn leven mee verneukt en duidelijk aangeeft dat het fictie is.quote:Op zaterdag 28 november 2015 17:36 schreef xzaz het volgende:
Wat is er trouwens mis met een verzinsel schrijven?
It was a matter of time, before the monkey would come out of the sleeve and she would have to lodge in the monkey.quote:Op zondag 29 november 2015 09:03 schreef magnetronkoffie het volgende:
That is mustard after the meal, so unfortunate peanutbutter
That is truth, but in the end is it me sausage who in there is steppedquote:Op zondag 29 november 2015 09:06 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
It was a matter of time, before the monkey would come out of the sleeve and she would have to lodge in the monkey.
It walked out of the hand very fast. I think we made a elephant from a mosquito.quote:Op zondag 29 november 2015 09:15 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
That is truth, but in the end is it me sausage who in there is stepped
Yes, then breaks really mij wooden shoo. Best is around you you there nothing from on to fapquote:Op zondag 29 november 2015 09:18 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
It walked out of the hand very fast. I think we made a elephant from a mosquito.
quote:Op zondag 29 november 2015 09:03 schreef magnetronkoffie het volgende:
That is mustard after the meal, so unfortunate peanutbutter
quote:Op zondag 29 november 2015 09:06 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
It was a matter of time, before the monkey would come out of the sleeve and she would have to lodge in the monkey.
quote:Op zondag 29 november 2015 09:15 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
That is truth, but in the end is it me sausage who in there is stepped
I'm laughing myself a curl in my dick.quote:Op zondag 29 november 2015 09:18 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
It walked out of the hand very fast. I think we made a elephant from a mosquito.
Lekker voor haar. Leugenachtige oplichter dat het is.quote:
Ik niet, dan maar vlug aangepast en jou gequote.quote:Op zaterdag 28 november 2015 16:10 schreef sinadOH het volgende:
Ik wilde op de OP reageren maar zag net op tijd dat dit een kutkick is.
Be yet not such a nagnegroquote:Op zondag 29 november 2015 09:25 schreef Werkman het volgende:
[..]
2010 heefd gebeld, ze willen hun klacht terug!![]()
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)squo-nep-rsquo.dhtml
http://www.mediacourant.n(...)ria-mosterd-getrapt/
Unfortunate peanutbutterquote:Op zondag 29 november 2015 09:25 schreef Werkman het volgende:
[..]
Ik niet, dan maar vlug aangepast en jou gequote.
Better one dick in your hand than ten in your mouth err I meant air.quote:Op zondag 29 november 2015 09:19 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Yes, then breaks really mij wooden shoo. Best is around you you there nothing from on to fap
That women that that book wrote must herself yes nice dicky feel that they came from behind. Now must she on the blisters sit.quote:
Its not all rosesscent and moonshine. Fortune is not for the picking up.quote:Op zondag 29 november 2015 09:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
That women that that book wrote must herself yes nice dicky feel that they came from behind. Now must she on the blisters sit.
Are different enough people through her around the garden leaden and have their pockets empty let beatenquote:Op zondag 29 november 2015 09:46 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Its not all rosesscent and moonshine. Fortune is not for the picking up.
I think the essence of this talk is.quote:Op zondag 29 november 2015 09:49 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Are different enough people through her around the garden leaden and have their pockets empty let beaten
Truth as a cowquote:Op zondag 29 november 2015 10:00 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
I think the essence of this talk is.
Real men eat no cheese.
Dit land somsquote:
Misschien dat Manou haar nu wel echt kan gaan pimpenquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |