quote:Alleenstaand kan ik mooi alles doen wat ik wil. Nooit iemand op sleeptouw nemen, nooit iets 'moeten' doen tegen m`n zin in. Ik hou het zo nog wel vol hoor.
Oh ja, belangrijkste ik kan m`n geld tenminste beter besteden.
Maar goed, ik ben dan ook nog lang geen 30.
hihi, hoiquote:Op woensdag 5 mei 2010 02:35 schreef raebyddet het volgende:
Allebei heeft z'n voor- en nadelen.
Voor mij geldt dit :
[..]
Goed je kan ook zeggen dat je gewoon faalt.quote:Op woensdag 5 mei 2010 02:43 schreef Chowi het volgende:
Niets is zo erg als mensen die de pijn van het alleen zijn proberen te verzachten door te doen alsof het een eigen keuze is om single te zijn..
Het is ook een keuze, van de andere seksequote:Op woensdag 5 mei 2010 02:43 schreef Chowi het volgende:
Niets is zo erg als mensen die de pijn van het alleen zijn proberen te verzachten door te doen alsof het een eigen keuze is om single te zijn..
quote:
Ik kijk naar m'n omgeving en ik zie dat iedereen die een relatie heeft, zwaar ongelukkig is. Net of een relatie een last is, dat hoeft het niet te zijn. Maar dat is wat ik zie, dus dan vind ik niet dat ik faal. Vind het wel goed zo, met niemand rekening hoeven te houden, geen gezeur etc.quote:Op woensdag 5 mei 2010 02:45 schreef HugoChavez het volgende:
[..]
Goed je kan ook zeggen dat je gewoon faalt.
Maar dat geldt dan niet alleen voor TS, maar voor iedereen hier op FOK! (mezelf inclusief).
Leuke omgeving heb je danquote:Op woensdag 5 mei 2010 02:50 schreef raebyddet het volgende:
Ik kijk naar m'n omgeving en ik zie dat iedereen die een relatie heeft, zwaar ongelukkig is. Net of een relatie een last is, dat hoeft het niet te zijn. Maar dat is wat ik zie, dus dan vind ik niet dat ik faal. Vind het wel goed zo, met niemand rekening hoeven te houden, geen gezeur etc.
Dat dusquote:Op woensdag 5 mei 2010 02:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Leuke omgeving heb je dan
Ik, niet vrijgezel, ben heel erg gelukkig met mijn vriend vriendinnetje.
Vrijgezel zijn was ook leuk hoor, vooral het doen waar je zelf alleen maar zin in hebt is leuk, maar een relatie is toch meer mijn ding
Dat kan he. Ieder z'n ding. De één is gelukkiger zonder een relatie en de ander met. Maar wat ik probeer te zeggen is dat je niet perse een relatie hoeft te hebben om gelukkig te zijn.quote:Op woensdag 5 mei 2010 02:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Leuke omgeving heb je dan
Ik, niet vrijgezel, ben heel erg gelukkig met mijn vriend.
Vrijgezel zijn was ook leuk hoor, vooral het doen waar je zelf alleen maar zin in hebt is leuk, maar een relatie is toch meer mijn ding
Dat denk ik ook niet en teveel mensen laten zichzelf ongelukkig maken door het ideaalplaatje van 'De Relatie'quote:Op woensdag 5 mei 2010 02:58 schreef raebyddet het volgende:
Dat kan he. Ieder z'n ding. De één is gelukkiger zonder een relatie en de ander met. Maar wat ik probeer te zeggen is dat je niet perse een relatie hoeft te hebben om gelukkig te zijn.
Dat klopt, ik zie het ook in m'n omgeving. Ze laten zich teveel leiden door wat andere mensen denken. En daar gaan ze al de fout in. Ze worden er in ieder geval niet gelukkiger van.quote:Op woensdag 5 mei 2010 03:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet en teveel mensen laten zichzelf ongelukkig maken door het ideaalplaatje van 'De Relatie'
Soms vind ik het wel jammer ja (in dat ene eenzame uurtje), maar over het algemeen ben ik blij met het single zijn, met de huidige gang van zaken zou ik sowieso nooit de tijd kunnen opbrengen voor een gezin of wat dan ookquote:Op woensdag 5 mei 2010 02:43 schreef Chowi het volgende:
Ook één van de weinigen die blij is met het single zijn.quote:Op woensdag 5 mei 2010 03:11 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Soms vind ik het wel jammer ja, maar over het algemeen ben ik blij met het single zijn
Geluk hoor je ook te delen met elkaar en hoort niet af te hangen van de ander.quote:Op woensdag 5 mei 2010 02:58 schreef raebyddet het volgende:
[..]
Dat kan he. Ieder z'n ding. De één is gelukkiger zonder een relatie en de ander met. Maar wat ik probeer te zeggen is dat je niet perse een relatie hoeft te hebben om gelukkig te zijn.
Ik las laatst een wijze spreuk. Die spreuk hield in dat je geluk niet uit jezelf haalt maar uit andere mensen. Ik kon me er wel in vinden. Niet dat je per se een relatie moet hebben dan...quote:Op woensdag 5 mei 2010 02:58 schreef raebyddet het volgende:
[..]
Hoezo niet? Jij stopt op je 67e met leven?quote:Op woensdag 5 mei 2010 10:34 schreef sempron2400 het volgende:
Ik ben al een leven lang alleenstaand en 30 jaar. Ik ben er verre van blij mee, de maatschappij is nu eenmaal meest ingericht op samenwonenden. Voordeel is dat ik me niet druk hoeft te maken over mijn toekomstige pensioen.
Heb je ook nog nooit iets met een meisje gedaan?quote:Op woensdag 5 mei 2010 02:25 schreef D.D.W. het volgende:
Zijn er hier misschien lezers die ook altijd single zijn geweest?
Ik ben namelijk 30 jaar, en heb nog nooit een vriendin gehad. Het hebben van een vriendin heb ik nooit als een gemis gezien, ik zie het eerder als een eventuele aanvulling. Ondanks dat steekt het af en toe wel eens als ik op straat een lekker wijf zie lopen, maar paar seconden erna voel ik me weer helemaal goed. Ik denk ook maar altijd; er is al zoveel armoede en overbevolking op de wereld, ik hoef niet aan het ideaalplaatje te voldoen.
Doordat ik geen relatie heb (en kinderen) leid ik een best relaxt bestaan, over het algemeen heb ik weinig tot geen stress en kan ik doen en laten wat ik wil.
Ik zie het mij nog wel makkelijk een jaar of 30 volhouden zonder relatie (en evt. kinderen).
Hoe denken jullie er over, altijd single zijn?
Groeten,
D.D.W.
Pardon?quote:Voordeel is dat ik me niet druk hoeft te maken over mijn toekomstige pensioen.
Hier met passend voorbeeldquote:Op woensdag 5 mei 2010 02:50 schreef raebyddet het volgende:
[..]
Ik kijk naar m'n omgeving en ik zie dat iedereen die een relatie heeft, zwaar ongelukkig is. Net of een relatie een last is, dat hoeft het niet te zijn. Maar dat is wat ik zie, dus dan vind ik niet dat ik faal. Vind het wel goed zo, met niemand rekening hoeven te houden, geen gezeur etc.
Oh ik denk er weleens stiekem aan hoorquote:Op woensdag 5 mei 2010 05:16 schreef maartena het volgende:
Tja, ik ben alweer 12 jaar samen met mijn vrouw, waarvan 10 jaar getrouwd..... en ik moet er niet aan DENKEN om alleen thuis te komen eigenlijk.
Zulk een waarheid! Maar dat neemt niet weg dat de rest van de relatie zwaar opweegt ten opzichte van die enkele keer iets 'moeten' doen tegen je zin in. Tenminste, als je het goed voor elkaar hebt.quote:Op woensdag 5 mei 2010 02:32 schreef Juicyhil het volgende:
Alleenstaand kan ik mooi alles doen wat ik wil. Nooit iemand op sleeptouw nemen, nooit iets 'moeten' doen tegen m`n zin in. Ik hou het zo nog wel vol hoor.
Klopt, TS moet zich inderdaad niet meten aan andere mensen, maar wat goed voor HEM is.quote:Op woensdag 5 mei 2010 02:29 schreef trovey het volgende:
Niets mis mee hoor, als je er gelukkig mee bent gewoon doen. Natuurlijk heeft elke manier van leven zijn voor- en nadelen maar als je gelukkig bent met je leven is het blijkbaar de juiste levenswijze voor je.
Praat je uit eigen ervaring ?quote:Op woensdag 5 mei 2010 02:43 schreef Chowi het volgende:
Het is verschrikkelijk man. Maar je moet toch door. Ik zie het maar als een handicap waar je mee moet leven.quote:Op woensdag 5 mei 2010 02:25 schreef D.D.W. het volgende:
Zo zien veel mensen hun vrouw ook.quote:Op woensdag 5 mei 2010 15:59 schreef Frederick_Blah het volgende:
Het is verschrikkelijk man. Maar je moet toch door. Ik zie het maar als een handicap waar je mee moet leven.
quote:Op woensdag 5 mei 2010 05:23 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Geluk hoor je ook te delen met elkaar en hoort niet af te hangen van de ander.
Verder:
En waarom heb je nu dan nog een relatie?quote:Op woensdag 5 mei 2010 17:09 schreef RVP67 het volgende:
Het lijkt mij heerlijk om weer vrijgezel te zijn. Heb al 30 jaar achterelkaar relaties gehad dus ik ken ook de andere kant. Mocht mijn huidige vriendin ooit bij mij weg gaan of weg willen, dan komt er nooit meer een ander mijn huis in. En neuken ???? Dat kan ook bij een hoertje of even rukken en je lust gevoel is gratis weg.
Rukken vergelijken met seks samen met je vriendin.quote:Op woensdag 5 mei 2010 17:09 schreef RVP67 het volgende:
Het lijkt mij heerlijk om weer vrijgezel te zijn. Heb al 30 jaar achterelkaar relaties gehad dus ik ken ook de andere kant. Mocht mijn huidige vriendin ooit bij mij weg gaan of weg willen, dan komt er nooit meer een ander mijn huis in. En neuken ???? Dat kan ook bij een hoertje of even rukken en je lust gevoel is gratis weg.
In de happy single geloof ik niet, dus ik zou het behoorlijk naar gaan vinden denk ik. Ik denk dat je makkelijk kan stellen dat men 1) of iemand zoekt of 2) iemand heeft (of een rare combinatie van beiden, maar die laat ik voor het gemak even buiten beschouwing).quote:Op woensdag 5 mei 2010 02:25 schreef D.D.W. het volgende:
Hoezo? Zo oud ben je niet (gezien je fotoboek). Nog genoeg tijd toch?quote:Op woensdag 5 mei 2010 17:16 schreef Friek_ het volgende:
[..]
In de happy single geloof ik niet, dus ik zou het behoorlijk naar gaan vinden denk ik. Ik denk dat je makkelijk kan stellen dat men 1) of iemand zoekt of 2) iemand heeft.
Toch zal ik er mee moeten leven dat ik mogelijk single blijf. Niet dat ik zo lelijk ben, zo tergend oninteressant of iets dergelijks, maar doordat het steeds moeilijker en moeilijker wordt om een langdurige relatie te hebben met iemand. Tussendoor een paar maandjes een scharrel of toevallig een kleine verliefdheid tel ik allemaal niet mee; ik doel echt op serieuze relaties waarbij er (als men daar zin in heeft) kinderen, een gedeeld huis en meer aan te pas komen.
Mocht dat daadwerkelijk gebeuren ga ik gewoon de hele wereld rondreizen. Internationale lesbevoegdheid halen en overal op de wereld een keer lesgegeven te hebben. Als ik niet iets vind wat me hier kan houden ga ik er maar op uit.
Oh eh, bedankt.quote:Op woensdag 5 mei 2010 17:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hoezo? Zo oud ben je niet (gezien je fotoboek). Nog genoeg tijd toch?
En lelijk ben je inderdaad zeker niet.
90 % van de vrouwen is labiel, verbaast me niks dat er mensen zijn die kiezen voor levenslang single zijnquote:Op woensdag 5 mei 2010 02:43 schreef Chowi het volgende:
Sorry hoor, maar dan kijk je blijkbaar naar de verkeerde vrouwen. Om nou te zeggen dat 90% ervan labiel is, is een beetje generaliseren, vind je ook niet?quote:Op woensdag 5 mei 2010 17:42 schreef psaexorp het volgende:
[..]
90 % van de vrouwen is labiel, verbaast me niks dat er mensen zijn die kiezen voor levenslang single zijn
Oh en wat een pijn zeg, compleet vrij zijn en doen wat je wilt.
Je moet ook een vrouw tegenkomen die je wil versieren, hè.quote:Op woensdag 5 mei 2010 18:22 schreef Faerie het volgende:
Ik vind daar wel een kern van waarheid in zitten. Ik wil niet generaliseren maar de mannen die ik tegen ben gekomen die al jaren single zijn, zijn single om een reden. Ze zijn verlegen, kunnen niet versieren, kleden zich heel saai, blijven alleen maar thuis zitten.
Het is puur mijn eigen ervaring en het hoeft niet altijd zo te zijn, maar ik heb ook nooit iemand ontmoet die er ontzettend goed uitzag en spontaan was, en nog nooit een relatie had gehad.
Volgens mij kun je gewoon veel zelf in de hand hebben.
Ach, ik kom sowieso weinig mensen (wel of geen relatie) tegen die alle eigenschappen hierboven wel bezitten.quote:Op woensdag 5 mei 2010 18:22 schreef Faerie het volgende:
Ik vind daar wel een kern van waarheid in zitten. Ik wil niet generaliseren maar de mannen die ik tegen ben gekomen die al jaren single zijn, zijn single om een reden. Ze zijn verlegen, kunnen niet versieren, kleden zich heel saai, blijven alleen maar thuis zitten.
Het is puur mijn eigen ervaring en het hoeft niet altijd zo te zijn, maar ik heb ook nooit iemand ontmoet die er ontzettend goed uitzag en spontaan was, en nog nooit een relatie had gehad.
Volgens mij kun je gewoon veel zelf in de hand hebben.
Verschil: Ik ben getrouwd en heb bewust geen kinderen.quote:Op woensdag 5 mei 2010 11:49 schreef Mwanatabu het volgende:
Oh ik denk er weleens stiekem aan hoorKom je thuis: woonkamer een impressie van Katrina, kinderkamers een reflectie van Haïti en een rust als op de bazaar in Kandahar vlak na de papaver-oogst. Piepstemmetjes, gegraai in je zakken, vingertjes die nog onder de WC-deur aan toe worden gestoken voor AANDACHT MAMAMAMAMAMA.
Maja, dan gaan ze es een paar dagen weg en dan zit je daar in dat lege huis met je diepvriespizza voor de pc te eten.
Het is ook nooit goed.
Hij doelt wellicht vooral op jullie "ik moet even wat tijd voor mezelf hebben / mijn biologische klokt tikt / ik moet erachter komen wie ik ben / ik zoek bevestiging / ik heb twijfels over dit en dat" houding.quote:Op woensdag 5 mei 2010 18:32 schreef Chowi het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dan kijk je blijkbaar naar de verkeerde vrouwen. Om nou te zeggen dat 90% ervan labiel is, is een beetje generaliseren, vind je ook niet?
Het probleem is natuurlijk wel.... dat hoe ouder je wordt, hoe meer bagage vrouwen meenemen. Voor je het weet zit je in de 30, en zijn de vrijgezelle vrouwen veelal gescheiden vrouwen met gedeelde voogdij over een kleutertje, en heb je dus ook weer met de ex-man te maken en zo.... Andersom is dat net zo goed natuurlijk, een eventuele toekomstige relatie met een vent kan ook een ex-vrouw+kind hebben waar je gewoon nooit meer vanaf komt tot het kind 21+ is of zoquote:Op woensdag 5 mei 2010 17:24 schreef -Strawberry- het volgende:
Hoezo? Zo oud ben je niet (gezien je fotoboek). Nog genoeg tijd toch?
En lelijk ben je inderdaad zeker niet.
Ik dacht dat oude mannen het bij de 'net-rijpen' ook wel goed deden?quote:Op woensdag 5 mei 2010 19:25 schreef maartena het volgende:
[..]
Het probleem is natuurlijk wel.... dat hoe ouder je wordt, hoe meer bagage vrouwen meenemen. Voor je het weet zit je in de 30, en zijn de vrijgezelle vrouwen veelal gescheiden vrouwen met gedeelde voogdij over een kleutertje, en heb je dus ook weer met de ex-man te maken en zo.... Andersom is dat net zo goed natuurlijk, een eventuele toekomstige relatie met een vent kan ook een ex-vrouw+kind hebben waar je gewoon nooit meer vanaf komt tot het kind 21+ is of zo
Totdat je erachter komt dat vrijheid om te doen en laten wat je wilt een behoorlijk overschat goed is.quote:Op woensdag 5 mei 2010 17:42 schreef psaexorp het volgende:
[..]
90 % van de vrouwen is labiel, verbaast me niks dat er mensen zijn die kiezen voor levenslang single zijn
Oh en wat een pijn zeg, compleet vrij zijn en doen wat je wilt.
Het is wel wat burgerlijk, maar of dat men het nu doet puur omdat het de zogenaamde de norm is vind ik wat overdreven. Mensen denken voortaan zo liberaal dat eenieder gewoon kan doen wat hij- of zijzelf wilt. Dan zie ik kinderen nemen, een Rabobankhypotheek, CDA stemmen, een rijtjeshuis, labrador en elk jaar met de caravan naar Zuid-Frankrijk gewoon als bewuste keuzes. Dat je bij zo'n burgerlijk leven een schrijnend gebrek aan levensbeschouwing hebt is dan een tweede.quote:Op woensdag 5 mei 2010 19:35 schreef Monco10 het volgende:
Of draai het om, mensen die gaan voor huisje boompje beestje, omdat dat zo hoort volgens anderen.
Het is maar net waar je waarde aan hecht. De mooiste relaties heb ik gehad met de mannen die dat begrepen en me die vrijheid gunden (omdat ze dat zelf ook konden waarderen), ik heb nooit het gevoel gehad dat die vrijheid overschat is. Het impliceert ook een beetje dat vrijheid en liefde - in welke vorm dan ook - niet naast elkaar kunnen bestaan, dat is imo absoluut niet het geval. Mijn vrijheid is me alles waard.quote:Op woensdag 5 mei 2010 20:46 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Totdat je erachter komt dat vrijheid om te doen en laten wat je wilt een behoorlijk overschat goed is.
Ligt er ook weer een beetje aan hoe je vrijheid definieert natuurlijk. Als ik kijk naar het vrijheidsbegrip wat psaexorp hanteert vind ik dat maar suf. Als vrijheid is doen en laten wat je wilt zonder met iemand (een partner in dit geval) rekening te houden heb je maar een vulgair idee ervan. Zo'n vrijheid kan zeker niet naast een relatie bestaan, aangezien een relatie juist helemaal draait om het rekening houden met elkaar.quote:Op woensdag 5 mei 2010 20:59 schreef Lily-Ella het volgende:
[..]
Het is maar net waar je waarde aan hecht. De mooiste relaties heb ik gehad met de mannen die dat begrepen en me die vrijheid gunden (omdat ze dat zelf ook konden waarderen), ik heb nooit het gevoel gehad dat die vrijheid overschat is. Het impliceert ook een beetje dat vrijheid en liefde - in welke vorm dan ook - niet naast elkaar kunnen bestaan, dat is imo absoluut niet het geval. Mijn vrijheid is me alles waard.
Ik heb geen van die zinnen ooit uitgesproken in mijn leven. Groei ik daardoor nu ineens een penis ofzo?quote:Op woensdag 5 mei 2010 19:23 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Hij doelt wellicht vooral op jullie "ik moet even wat tijd voor mezelf hebben / mijn biologische klokt tikt / ik moet erachter komen wie ik ben / ik zoek bevestiging / ik heb twijfels over dit en dat" houding.
Eens!quote:Op woensdag 5 mei 2010 21:10 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ligt er ook weer een beetje aan hoe je vrijheid definieert natuurlijk. Als ik kijk naar het vrijheidsbegrip wat psaexorp hanteert vind ik dat maar suf. Als vrijheid is doen en laten wat je wilt zonder met iemand (een partner in dit geval) rekening te houden heb je maar een vulgair idee ervan. Zo'n vrijheid kan zeker niet naast een relatie bestaan, aangezien een relatie juist helemaal draait om het rekening houden met elkaar.
Persoonlijk denk ik ook niet dat zulke vrijheid zoveel waard is. Je kan ervoor kiezen, maar ik geloof niet dat je in die losbandige vrijheid geluk kan vinden. Geluk is voor mij iets dat je vindt en deelt met mensen.
quote:Op woensdag 5 mei 2010 02:43 schreef Chowi het volgende:
Ditquote:Op woensdag 5 mei 2010 13:30 schreef Skylark. het volgende:
Mensen die zichzelf aan praten 'happy single' te zijn omdat het niet lukt iemand te krijgen.
Geen idee of ik vrijwillig single ben, ik heb er in ieder geval geen moeite mee. Ik vind het heerlijk, ik hoef alleen rekening te houden met mezelf en als ik naar mijn bankrekening kijk komt er een glimlach op mijn gezicht, dat heb je al snel als je geen koters hoeft op te voeden. Wat mijn leven betreft, mijn zaakjes heb ik gewoon op orde. Een faalhaas ben je pas als een relatie of vriendin het enigste in je leven is wat je gelukkig maakt of kan maken.quote:Op woensdag 5 mei 2010 22:45 schreef BazerDanBowser het volgende:
Je bent echt niet vrijwillig single hoor. Je bent gewoon een faalhaas die niks aan zijn leven wil doen en liever in een slachtofferpositie blijft. Lekker makkelijk! En ondertussen jezelf maar aanpraten dat je het wil... Je bent nog net niet zo sneu als Schenkstroop. (Alleen maar omdat jij wel een baan hebt)
Dat zegt dan idd genoeg over die ex. Misschien is dit nummer wel een goede test aan het begin van de relatie. Zet het gewoon een keertje op en kijk hoe je nieuwe vlam erop reageert. Snapt ze het niet, kan ze gelijk weg!quote:Op woensdag 5 mei 2010 17:00 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
![]()
Wat een bazenliedje.
Mijn ex begreep dit nooit![]()
Klinkt een beetje onvolwassen dit, het is toch geen schande om verantwoordelijkheid af te leggen aan iemand die veel voor je betekent? Is dat juist niet een integraal onderdeel van een relatie, het feit dat je rekening moet houden met elkaar??quote:Op woensdag 5 mei 2010 21:45 schreef Lily-Ella het volgende:
[..]
En dat is het: als ik weet dat het niet moet, dat niets verplicht is, dan wil ik wél graag vijf keer per week komen melden.
En op een gegeven moment kom je erachter dat dat een heel leeg bestaan is. Je hebt immers ook niemand om alles mee te delen en dat is toch wel een van de meest waardevolle dingen in een relatie. Daarbij: geld over?? Als single is alles juist veel duurder dan als je samen bent. Ik ben ook heel lang single geweest, maar ben toch wel heel blij met mijn huidige relatie, maar je moet wel net de juiste tegenkomen. Een relatie aangaan om maar een relatie te hebben is ontzettend sneu, je moet graag bij de ander willen zijn. Maar dan moet je diegene wel vinden natuurlijk, maar ik geloof ook niet in de happy single... Ken geen enkel persoon die single is zonder daarvoor duidelijk aanwijsbare reden.quote:Op woensdag 5 mei 2010 19:28 schreef Monco10 het volgende:
Mensen die niet geloven dat de Happy single bestaat![]()
Omkomen in het geld, doen wat je wilt, geen gezeik aan je kop en neuken wie je wilt.
Inderdaad zoals hierboven al eerder werd gesteld, wat een pijn zeg.
Daar gaan we:quote:Op woensdag 5 mei 2010 02:25 schreef D.D.W. het volgende:
Zijn er hier misschien lezers die ook altijd single zijn geweest?
Ik ben namelijk 30 jaar, en heb nog nooit een vriendin gehad. Het hebben van een vriendin heb ik nooit als een gemis gezien, ik zie het eerder als een eventuele aanvulling. Ondanks dat steekt het af en toe wel eens als ik op straat een lekker wijf zie lopen, maar paar seconden erna voel ik me weer helemaal goed. Ik denk ook maar altijd; er is al zoveel armoede en overbevolking op de wereld, ik hoef niet aan het ideaalplaatje te voldoen.
Doordat ik geen relatie heb (en kinderen) leid ik een best relaxt bestaan, over het algemeen heb ik weinig tot geen stress en kan ik doen en laten wat ik wil.
Ik zie het mij nog wel makkelijk een jaar of 30 volhouden zonder relatie (en evt. kinderen).
Groeten,
D.D.W.
Waarom zou je je eigen identiteit opgeven als je een relatie aangaat? Dan heb je m.i. de verkeerde relatie...quote:Op donderdag 6 mei 2010 16:01 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Daar gaan we:
Ik snap het best. Niet willen voldoen aan het plaatje, dat is een gedachte die ik zeker deel.
Ik vind dat ik het zo goed heb momenteel, ik zie het nut van delen niet. Veel mensen kunnen sowieso niet waarderen wat ik waardeer, en ik wil niet dat er een smet komt op de dingen die ik leuk/mooi acht. Ik geniet van de dingen alleen. Als ik uit wil, zijn er vrienden, maar het is allemaal drama-loos.
Ik ben van mening dat relaties soms teveel bestaan uit delen en samenzijn en plakken en constant bij elkaar zijn. Mensen raken zichzelf kwijt.
Ik weet wie ik ben, wat ik aan mezelf heb, en ik zou het niet op willen geven. Misschien komt er een keer iemand langs die bij me past, misschien niet. Het zal me om het even zijn
Nee, het is Lamon.quote:Op woensdag 5 mei 2010 02:49 schreef MacorgaZ het volgende:
Schenkstroop, sinds wanneer ben je 30? Gefeliciteerd man.
Je doet het onbewust toch, omdat je prioriteiten gaat stellen. Je komt tijd tekort. Dus je laat je vrienden wat vaker schieten, je gaat minder sporten, of wat je dan ook doet.quote:Op donderdag 6 mei 2010 16:03 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Waarom zou je je eigen identiteit opgeven als je een relatie aangaat? Dan heb je m.i. de verkeerde relatie...
Klopt helemaal. En daarom heb ik dus ook geen relatiequote:Op donderdag 6 mei 2010 15:21 schreef Untouchables het volgende:
[..]
Klinkt een beetje onvolwassen dit, het is toch geen schande om verantwoordelijkheid af te leggen aan iemand die veel voor je betekent? Is dat juist niet een integraal onderdeel van een relatie, het feit dat je rekening moet houden met elkaar??
Je klinkt als iemand die wilt doen en laten wat ze wilt en die het niet duldt als iemand ook maar iets er tegenin brengt..want o nee, straks beperk je mijn vrijheid..
Dat kan natuurlijk ook komen omdat zeurderige negatieve mensen sneller in de steek worden gelaten. En hele angstige mensen zitten ook in die groep van mensen zonder relatie.quote:Op donderdag 6 mei 2010 18:21 schreef ShadyLane het volgende:
Of een relatie leuker is? Dat lijkt me wel ja, anders begin je er niet aan. Mensen stappen in een relatie omdat ze verwachten dat het een meerwaarde biedt en ze houden eraan vast zolang de meerwaarde er is. Vandaar ook dat uit onderzoek blijkt dat mensen met een relatie gemiddeld gelukkiger zijn.
Mee eens.quote:Op donderdag 6 mei 2010 18:33 schreef ehqo. het volgende:
Waarom mag men het overal over oneens zijn, behalve dat je de keuze maakt om single te zijn? Sommigen hier lijken wel reli-fanaten die niet kunnen geloven dat je niet in een God gelooft.
Of OUD-posters die niet kunnen geloven dat je geen kinderen wilt.quote:Op donderdag 6 mei 2010 18:33 schreef ehqo. het volgende:
Waarom mag men het overal over oneens zijn, behalve dat je de keuze maakt om single te zijn? Sommigen hier lijken wel reli-fanaten die niet kunnen geloven dat je niet in een God gelooft.
En wanhopige mensen storten zich sneller in relaties, en mensen die slecht alleen kunnen zijn storten zich sneller in relaties, en mensen met grote financiele problemen storten zich sneller in relaties, en mensen die als de dood zijn voor wat hun traditionele pa en ma zullen vinden storten zich sneller in relaties.quote:Op donderdag 6 mei 2010 19:24 schreef Dichtpiet. het volgende:
Dus het is niet zozeer relaties die gelukkig maken, maar gelukkige mensen die zich sneller in avonturen storten. Avonturen zoals relaties.
En daar krijg je dan geen andere leuke dingen voor terugquote:Op donderdag 6 mei 2010 16:15 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Je doet het onbewust toch, omdat je prioriteiten gaat stellen. Je komt tijd tekort. Dus je laat je vrienden wat vaker schieten, je gaat minder sporten, of wat je dan ook doet.
Heeft niets te maken met de verkeerde relatie.
Hier ben ik het ook niet mee eens. Het is zéker niet zo dat gelukkige mensen zich sneller in relaties storten, ik vind juist dat mensen die minder gelukkig zijn dat sneller doen.quote:Op donderdag 6 mei 2010 19:24 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk ook komen omdat zeurderige negatieve mensen sneller in de steek worden gelaten. En hele angstige mensen zitten ook in die groep van mensen zonder relatie.
Dus het is niet zozeer relaties die gelukkig maken, maar gelukkige mensen die zich sneller in avonturen storten. Avonturen zoals relaties. En gelukkige mensen, mensen met een passie, zijn weer boeiend voor andere mensen, dus behouden ze die relaties ook.
Dus ben het niet helemaal eens met wat jij hier de oorzaak noemt en wat het gevolg.
Maar die mensen breken wel weer sneller met hun partner ...quote:Op donderdag 6 mei 2010 19:38 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
En wanhopige mensen storten zich sneller in relaties, en mensen die slecht alleen kunnen zijn storten zich sneller in relaties, en mensen met grote financiele problemen storten zich sneller in relaties, en mensen die als de dood zijn voor wat hun traditionele pa en ma zullen vinden storten zich sneller in relaties.
Dus nee, ik hang jouw theorie niet aan en blijf bij de mijne.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |