Hoezo? Zo oud ben je niet (gezien je fotoboek). Nog genoeg tijd toch?quote:Op woensdag 5 mei 2010 17:16 schreef Friek_ het volgende:
[..]
In de happy single geloof ik niet, dus ik zou het behoorlijk naar gaan vinden denk ik. Ik denk dat je makkelijk kan stellen dat men 1) of iemand zoekt of 2) iemand heeft.
Toch zal ik er mee moeten leven dat ik mogelijk single blijf. Niet dat ik zo lelijk ben, zo tergend oninteressant of iets dergelijks, maar doordat het steeds moeilijker en moeilijker wordt om een langdurige relatie te hebben met iemand. Tussendoor een paar maandjes een scharrel of toevallig een kleine verliefdheid tel ik allemaal niet mee; ik doel echt op serieuze relaties waarbij er (als men daar zin in heeft) kinderen, een gedeeld huis en meer aan te pas komen.
Mocht dat daadwerkelijk gebeuren ga ik gewoon de hele wereld rondreizen. Internationale lesbevoegdheid halen en overal op de wereld een keer lesgegeven te hebben. Als ik niet iets vind wat me hier kan houden ga ik er maar op uit.
Oh eh, bedankt.quote:Op woensdag 5 mei 2010 17:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hoezo? Zo oud ben je niet (gezien je fotoboek). Nog genoeg tijd toch?
En lelijk ben je inderdaad zeker niet.
90 % van de vrouwen is labiel, verbaast me niks dat er mensen zijn die kiezen voor levenslang single zijnquote:Op woensdag 5 mei 2010 02:43 schreef Chowi het volgende:
Niets is zo erg als mensen die de pijn van het alleen zijn proberen te verzachten door te doen alsof het een eigen keuze is om single te zijn..
Sorry hoor, maar dan kijk je blijkbaar naar de verkeerde vrouwen. Om nou te zeggen dat 90% ervan labiel is, is een beetje generaliseren, vind je ook niet?quote:Op woensdag 5 mei 2010 17:42 schreef psaexorp het volgende:
[..]
90 % van de vrouwen is labiel, verbaast me niks dat er mensen zijn die kiezen voor levenslang single zijn
Oh en wat een pijn zeg, compleet vrij zijn en doen wat je wilt.
Je moet ook een vrouw tegenkomen die je wil versieren, hè.quote:Op woensdag 5 mei 2010 18:22 schreef Faerie het volgende:
Ik vind daar wel een kern van waarheid in zitten. Ik wil niet generaliseren maar de mannen die ik tegen ben gekomen die al jaren single zijn, zijn single om een reden. Ze zijn verlegen, kunnen niet versieren, kleden zich heel saai, blijven alleen maar thuis zitten.
Het is puur mijn eigen ervaring en het hoeft niet altijd zo te zijn, maar ik heb ook nooit iemand ontmoet die er ontzettend goed uitzag en spontaan was, en nog nooit een relatie had gehad.
Volgens mij kun je gewoon veel zelf in de hand hebben.
Ach, ik kom sowieso weinig mensen (wel of geen relatie) tegen die alle eigenschappen hierboven wel bezitten.quote:Op woensdag 5 mei 2010 18:22 schreef Faerie het volgende:
Ik vind daar wel een kern van waarheid in zitten. Ik wil niet generaliseren maar de mannen die ik tegen ben gekomen die al jaren single zijn, zijn single om een reden. Ze zijn verlegen, kunnen niet versieren, kleden zich heel saai, blijven alleen maar thuis zitten.
Het is puur mijn eigen ervaring en het hoeft niet altijd zo te zijn, maar ik heb ook nooit iemand ontmoet die er ontzettend goed uitzag en spontaan was, en nog nooit een relatie had gehad.
Volgens mij kun je gewoon veel zelf in de hand hebben.
Verschil: Ik ben getrouwd en heb bewust geen kinderen.quote:Op woensdag 5 mei 2010 11:49 schreef Mwanatabu het volgende:
Oh ik denk er weleens stiekem aan hoorKom je thuis: woonkamer een impressie van Katrina, kinderkamers een reflectie van Haïti en een rust als op de bazaar in Kandahar vlak na de papaver-oogst. Piepstemmetjes, gegraai in je zakken, vingertjes die nog onder de WC-deur aan toe worden gestoken voor AANDACHT MAMAMAMAMAMA.
Maja, dan gaan ze es een paar dagen weg en dan zit je daar in dat lege huis met je diepvriespizza voor de pc te eten.
Het is ook nooit goed.
Hij doelt wellicht vooral op jullie "ik moet even wat tijd voor mezelf hebben / mijn biologische klokt tikt / ik moet erachter komen wie ik ben / ik zoek bevestiging / ik heb twijfels over dit en dat" houding.quote:Op woensdag 5 mei 2010 18:32 schreef Chowi het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dan kijk je blijkbaar naar de verkeerde vrouwen. Om nou te zeggen dat 90% ervan labiel is, is een beetje generaliseren, vind je ook niet?
Het probleem is natuurlijk wel.... dat hoe ouder je wordt, hoe meer bagage vrouwen meenemen. Voor je het weet zit je in de 30, en zijn de vrijgezelle vrouwen veelal gescheiden vrouwen met gedeelde voogdij over een kleutertje, en heb je dus ook weer met de ex-man te maken en zo.... Andersom is dat net zo goed natuurlijk, een eventuele toekomstige relatie met een vent kan ook een ex-vrouw+kind hebben waar je gewoon nooit meer vanaf komt tot het kind 21+ is of zoquote:Op woensdag 5 mei 2010 17:24 schreef -Strawberry- het volgende:
Hoezo? Zo oud ben je niet (gezien je fotoboek). Nog genoeg tijd toch?
En lelijk ben je inderdaad zeker niet.
Ik dacht dat oude mannen het bij de 'net-rijpen' ook wel goed deden?quote:Op woensdag 5 mei 2010 19:25 schreef maartena het volgende:
[..]
Het probleem is natuurlijk wel.... dat hoe ouder je wordt, hoe meer bagage vrouwen meenemen. Voor je het weet zit je in de 30, en zijn de vrijgezelle vrouwen veelal gescheiden vrouwen met gedeelde voogdij over een kleutertje, en heb je dus ook weer met de ex-man te maken en zo.... Andersom is dat net zo goed natuurlijk, een eventuele toekomstige relatie met een vent kan ook een ex-vrouw+kind hebben waar je gewoon nooit meer vanaf komt tot het kind 21+ is of zo
Totdat je erachter komt dat vrijheid om te doen en laten wat je wilt een behoorlijk overschat goed is.quote:Op woensdag 5 mei 2010 17:42 schreef psaexorp het volgende:
[..]
90 % van de vrouwen is labiel, verbaast me niks dat er mensen zijn die kiezen voor levenslang single zijn
Oh en wat een pijn zeg, compleet vrij zijn en doen wat je wilt.
Het is wel wat burgerlijk, maar of dat men het nu doet puur omdat het de zogenaamde de norm is vind ik wat overdreven. Mensen denken voortaan zo liberaal dat eenieder gewoon kan doen wat hij- of zijzelf wilt. Dan zie ik kinderen nemen, een Rabobankhypotheek, CDA stemmen, een rijtjeshuis, labrador en elk jaar met de caravan naar Zuid-Frankrijk gewoon als bewuste keuzes. Dat je bij zo'n burgerlijk leven een schrijnend gebrek aan levensbeschouwing hebt is dan een tweede.quote:Op woensdag 5 mei 2010 19:35 schreef Monco10 het volgende:
Of draai het om, mensen die gaan voor huisje boompje beestje, omdat dat zo hoort volgens anderen.
Het is maar net waar je waarde aan hecht. De mooiste relaties heb ik gehad met de mannen die dat begrepen en me die vrijheid gunden (omdat ze dat zelf ook konden waarderen), ik heb nooit het gevoel gehad dat die vrijheid overschat is. Het impliceert ook een beetje dat vrijheid en liefde - in welke vorm dan ook - niet naast elkaar kunnen bestaan, dat is imo absoluut niet het geval. Mijn vrijheid is me alles waard.quote:Op woensdag 5 mei 2010 20:46 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Totdat je erachter komt dat vrijheid om te doen en laten wat je wilt een behoorlijk overschat goed is.
Ligt er ook weer een beetje aan hoe je vrijheid definieert natuurlijk. Als ik kijk naar het vrijheidsbegrip wat psaexorp hanteert vind ik dat maar suf. Als vrijheid is doen en laten wat je wilt zonder met iemand (een partner in dit geval) rekening te houden heb je maar een vulgair idee ervan. Zo'n vrijheid kan zeker niet naast een relatie bestaan, aangezien een relatie juist helemaal draait om het rekening houden met elkaar.quote:Op woensdag 5 mei 2010 20:59 schreef Lily-Ella het volgende:
[..]
Het is maar net waar je waarde aan hecht. De mooiste relaties heb ik gehad met de mannen die dat begrepen en me die vrijheid gunden (omdat ze dat zelf ook konden waarderen), ik heb nooit het gevoel gehad dat die vrijheid overschat is. Het impliceert ook een beetje dat vrijheid en liefde - in welke vorm dan ook - niet naast elkaar kunnen bestaan, dat is imo absoluut niet het geval. Mijn vrijheid is me alles waard.
Ik heb geen van die zinnen ooit uitgesproken in mijn leven. Groei ik daardoor nu ineens een penis ofzo?quote:Op woensdag 5 mei 2010 19:23 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Hij doelt wellicht vooral op jullie "ik moet even wat tijd voor mezelf hebben / mijn biologische klokt tikt / ik moet erachter komen wie ik ben / ik zoek bevestiging / ik heb twijfels over dit en dat" houding.
Eens!quote:Op woensdag 5 mei 2010 21:10 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ligt er ook weer een beetje aan hoe je vrijheid definieert natuurlijk. Als ik kijk naar het vrijheidsbegrip wat psaexorp hanteert vind ik dat maar suf. Als vrijheid is doen en laten wat je wilt zonder met iemand (een partner in dit geval) rekening te houden heb je maar een vulgair idee ervan. Zo'n vrijheid kan zeker niet naast een relatie bestaan, aangezien een relatie juist helemaal draait om het rekening houden met elkaar.
Persoonlijk denk ik ook niet dat zulke vrijheid zoveel waard is. Je kan ervoor kiezen, maar ik geloof niet dat je in die losbandige vrijheid geluk kan vinden. Geluk is voor mij iets dat je vindt en deelt met mensen.
quote:Op woensdag 5 mei 2010 02:43 schreef Chowi het volgende:
Niets is zo erg als mensen die de pijn van het alleen zijn proberen te verzachten door te doen alsof het een eigen keuze is om single te zijn..
Ditquote:Op woensdag 5 mei 2010 13:30 schreef Skylark. het volgende:
Mensen die zichzelf aan praten 'happy single' te zijn omdat het niet lukt iemand te krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |