Bron: Eerste joodse parade sinds oorlogquote:Voor het eerst sinds de Tweede Wereldoorlog hebben joden in Duitsland vandaag een parade gehouden. Door de straten van de Berlijnse wijk Charlottenburg trokken ongeveer 1500 joden achter drie rijk versierde wagens. Dat heeft een woordvoerster van de joodse gemeente Chabad Lubawitsch in de Duitse hoofdstad gezegd.
Na de parade vieren joodse verenigingen en organisaties een feest voor vrede en tolerantie. Meer dan twintig joodse organisaties, instellingen en verenigingen steunden de parade. Ook de Israëlische ambassade deed mee. Zij willen volgens Chabad Lubawitsch laten zien dat het joodse leven in Duitsland meer dan ooit bloeit. De parade gaat terug op een feest dat joden al tweeduizend jaar vieren. Toen kwam in Israël een einde aan een plaag waaraan verscheidene mensen overleden. In Londen, New York en Parijs worden soortgelijke manifestaties gehouden.
Inderdaad, moet je de mensen hier eens gaan horen als moslims een Islamitische Parade door de straten van Amsterdam houden.quote:Op zondag 2 mei 2010 20:55 schreef IHVK het volgende:
In Amerika heeft ieder 'volk' wel zijn 'parade' volgens mij.
Zo heb je Italiaanse parade, Ierse parade, Turkse parade. Iedereen heeft wel zijn dag.
Maar daar zijn ze ook niet gefixeerd op aanpassen als wij hier in Europa.
Ik raad iedereen aan om op de bron te klikken en mijn berichten eens te lezen. Dan kunnen jullie zien wat voor verwerpelijke joodse organisatie Chabad L. isquote:
Zo grappig is dit niet.quote:Op zondag 2 mei 2010 20:49 schreef Jareth het volgende:
[..]
Bron: Eerste joodse parade sinds oorlog
Hoe moet ik dat zien? Soort van Jew Pride?
Waarom kopieer ze anders niet even naar dit topic. Lijkt me wel zo overzichtelijk voor eenieder.quote:Op zondag 2 mei 2010 20:58 schreef Billy-jazz het volgende:
[..]
Ik raad iedereen aan om op de bron te klikken en mijn berichten eens te lezen. Dan kunnen jullie zien wat voor verwerpelijke joodse organisatie Chabad L. is
Uh, sinds wanneer zijn joden oververtegenwoordig onder kinderlokkers/pedofielen? Dat lijkt me meer iets voor de katholieke kerk.quote:
Your wish is my commandquote:Op zondag 2 mei 2010 21:14 schreef Gulo het volgende:
[..]
Waarom kopieer ze anders niet even naar dit topic. Lijkt me wel zo overzichtelijk voor eenieder.
Dit gaat over Chabad-Lubavitch, een zeer radicale chassidische beweging.quote:Op zondag 2 mei 2010 21:42 schreef IHVK het volgende:
Hm ik heb geen idee waar dit allemaal over gaat verder.
Hey joodquote:Op zondag 2 mei 2010 21:41 schreef Gulo het volgende:
[..]
Uh, sinds wanneer zijn joden oververtegenwoordig onder kinderlokkers/pedofielen? Dat lijkt me meer iets voor de katholieke kerk.
Eigenlijk ben ik gestopt met kijken na het eerste beeldje.quote:Op zondag 2 mei 2010 21:42 schreef Billy-jazz het volgende:
[..]
Your wish is my command
Chabad Lubawitsch is een zeer extremistische groepering!
Lees en huiver
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
New Republic Magazine had het volgende te zeggen over Chabad:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu heb ik nog een vraag. Hoe is het mogelijk dat zulke extremisten overal in het westen door presidenten en premiers worden ontvangen? Zien jullie het al voor je dat al deze leiders een ontmoeting hebben met Bin Laden?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:David Ernest Duke (born July 1, 1950) is an American white nationalist, former Grand Wizard of the Knights of the Ku Klux Klan,[3][4] former Louisiana State Representative, and a candidate in the Democratic presidential primaries in 1988 and in the general election for President in 1992 as a member of the Republican Party.
Duke describes himself as a racial realist asserting that "all people have a basic human right to preserve their own heritage".[5] He speaks in favor of voluntary racial segregation and white separatism.[6][7][8]
Duke has also unsuccessfully run for the Louisiana State Senate, U.S. Senate, U.S. House of Representatives, Governor of Louisiana, and twice for President of the United States.
Dat David Duke niet Koosjer is lijdt geen twijfel.quote:Op zondag 2 mei 2010 21:52 schreef DeParo het volgende:
[..]
Eigenlijk ben ik gestopt met kijken na het eerste beeldje.
Daarin stond een verwijzing naar David Duke, nou, wie is David Duke.
[..]
[ afbeelding ]
Er staan in die beelden allemaal uitspraken die niet of nauwelijks kloppen of volledig uit de context zijn gerukt.
Bovendien wordt het op een grote Joodse Zionistische samenzwering gegooid.
[ afbeelding ]
Overdrevenquote:Op zondag 2 mei 2010 21:58 schreef DeParo het volgende:
[..]
Vertel eens P8, wat gaat er dan gebeuren, wat vind jij van de Holocaust.
Hehe, wat een dubbelzinnig antwoord.quote:
Ik ga eigenlijk niet de discussie aan tot dat die post is aangepast. Want ik vind dit niet kunnen, daarna wil ik best over die groep praten, maar als je P8 en Billy-Jaz ziet reageren dan wacht ik eerst de reactie van enkele moderators af.quote:Op zondag 2 mei 2010 21:58 schreef Gulo het volgende:
[..]
Dat David Duke niet Koosjer is lijdt geen twijfel.
Dit neemt nochtans niet weg dat die uitspraken wel degelijk door die Rebbe gedaan zijn, toch?
Dus wat verandert dat aan de ernst van de zaak? Of vind je dit wel acceptabel. Ik hoop dat jij als rechtgeaarde zionist hier toch ook wat morele bedenkingen bij hebt...
Als Islamitische geestelijken dit soort uitspraken zouden doen, zou het land te klein zijn.
Grappig hoor.quote:
Je inhoudelijke reactie kan toch los staan van de reactie van moderators op die post van Billy-Jaz. Ik mis hier het verband denk ik.quote:Op zondag 2 mei 2010 22:00 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik ga eigenlijk niet de discussie aan tot dat die post is aangepast. Want ik vind dit niet kunnen, daarna wil ik best over die groep praten, maar als je P8 en Billy-Jaz ziet reageren dan wacht ik eerst de reactie van enkele moderators af.
Ja, vanwege David Duke zie ik dit als heel erg storend, dit filmpje is op die manier geplaatst met een bepaalde bedoeling. Het filmpje mag ook wel blijven staan, maar al die plaatjes, dat vind ik te ver gaan.quote:Op zondag 2 mei 2010 22:07 schreef Gulo het volgende:
[..]
Je inhoudelijke reactie kan toch los staan van de reactie van moderators op die post van Billy-Jaz. Ik mis hier het verband denk ik.
Sowieso; Als dat filmpje verwijderd wordt, soit, maar die plaatjes kunnen toch gewoon blijven staan. Dit zijn toch uitspraken die in het verleden door Rebbes uit deze concrete beweging gedaan zijn? Dit is alleszins relevant en ik zie daardoor ook geen noodzaak deze te verwijderen. Jij wel?
Waarom de "boodschapper" aanvallen? Misschien moet je de rabbi's veroordelen want zij zijn degenen geweest die deze uitspraken hebben gedaan, niet ik!quote:Op zondag 2 mei 2010 22:12 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ja, vanwege David Duke zie ik dit als heel erg storend, dit filmpje is op die manier geplaatst met een bepaalde bedoeling. Het filmpje mag ook wel blijven staan, maar al die plaatjes, dat vind ik te ver gaan.
Over een filmpje valt nog best een discussie te voeren wie het ook gemaakt heeft.
Maar al die plaatjes maken het een soort reclame/propaganda van voor dat filmpje daarom dus eigenlijk.
Ze hebben zelfs een Tulip Festival/Holland Day in de VSquote:Op zondag 2 mei 2010 20:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Inderdaad, moet je de mensen hier eens gaan horen als moslims een Islamitische Parade door de straten van Amsterdam houden.
Oh, jij ziet het precies andersom.quote:Op zondag 2 mei 2010 22:12 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ja, vanwege David Duke zie ik dit als heel erg storend, dit filmpje is op die manier geplaatst met een bepaalde bedoeling. Het filmpje mag ook wel blijven staan, maar al die plaatjes, dat vind ik te ver gaan.
Over een filmpje valt nog best een discussie te voeren wie het ook gemaakt heeft.
Maar al die plaatjes maken het een soort reclame/propaganda van voor dat filmpje daarom dus eigenlijk.
Dat gebeurt toch regelmatig? In Den Haag althans wel. Al regelmatig asjoera-optochten gezien. Niets mis mee.quote:Op zondag 2 mei 2010 20:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Inderdaad, moet je de mensen hier eens gaan horen als moslims een Islamitische Parade door de straten van Amsterdam houden.
Ik heb net het interview gezien. Het is inderdaad wel vervelend voor hem dat hij nog steeds achtervolgd wordt voor deelname aan de KKK, iets was meer dan 30 jaar geleden was. Maar goed, hij heeft er zelf voor gekozen om daar bij te gaan.quote:Op zondag 2 mei 2010 22:13 schreef Billy-jazz het volgende:
[..]
David Duke is op CNN geweest:
En Youtube heeft zijn video niet verwijderd, ondanks dat de extremisten niet willen dat dit soort feiten naar buiten worden gebracht.
Dat in die laatste alinea, weet iemand over welke ex KKK-pipo dit gaat? Dit is mij namelijk niet bekend, maar het is wel interessant.quote:Op zondag 2 mei 2010 @ 17:52 schreef Anastacia1980 het volgende:
[..]
Al was het Bassie die met deze teksten kwam, het zijn en blijven feiten. Jouw woorden zullen dat niet veranderen.
De heer Duke is idd fout bezig geweest toen ie jong was. Hij was volgens mij een ex-KKK leider? Maar daarna heeft ie dat leven achter zich gelaten, is tot Dr. gepromoveerd en is democratisch gekozen door de Amerikanen!
Hij is populair omdat ie niet zijn mond laat snoeren door de extremistische joden, hoe vaak die sukkels ook 'antisemitisme' roepen!
Er is trouwens nog een ex-KKK leider die tegenwoordig 100% pro-Israël en pro-Zionisme is. De subjectieve media noemen David Duke telkens een "former KKK-leader" terwijl ze met geen woord reppen over het verleden van die andere pro-Israëlische former KKK-leader.
Zeg, kan jij niet lezen ofzo!?!?!?!?!quote:Op zondag 2 mei 2010 22:20 schreef IHVK het volgende:
Ik ben nu een beetje in de war.
Dit topic ging over een joodse parade. Toen ging het over moslims. Daarna over extremistische joden en een zionistisch complot. Vervolgens dubieuze opmerkingen over de holocaust.
Even kijken of er NWS mods in de buurt zijn.
Ik bedoelde het niet zo. Dus ik ben dan niet duidelijk geweest.quote:Op zondag 2 mei 2010 22:23 schreef Gulo het volgende:
[..]
Zeg, kan jij niet lezen ofzo!?!?!?!?!
In de OP gaat het juist over Chabad Lubawitsch. Dat zijn dus die extremistische joden.
Je doet nu niet over er een liberale joodse gemeente een parade hield, en dat het topic daarna over extremistisch joden ging (hetgeen dan niet relevant zou zijn). Nu is dit wel degelijk relevant. Dat begrijp je toch wel? Lees de OP anders eens.
Ten eerste, nee dit zijn geen feiten, dit zijn compleet uit hun verband gerukte uitspraken.quote:Op zondag 2 mei 2010 22:14 schreef Gulo het volgende:
[..]
Oh, jij ziet het precies andersom.![]()
Waarom mogen die plaatjes niet blijven staan? Dat zijn toch feiten?
Volgens mij begrijpt die Dr. Duke het verschil tussen Joden en Zionisten overigens niet helemaal. Hij heeft het immers over een zionistisch Matrix of Power. Vervolgens haalt ie veelal citaten uit van Rebbes uit Lubavitcher beweging, terwijl dit helemaal geen zionisten zijn.(al staan ze wel pal achter Israel). Dus of Duke begrijpt dit niet, of misschien mag hij het niet expliciet over Joden hebben, maar wel over zionisten en doet hij het daarom zo (ik ben totaal niet bekend met de Amerikaanse wetgeving hieromtrent).
Bovendien wordt niet benoemd zijn standpunt jegens Napoleon. Ik vind het een groot leider, en dat deden veel Joodse groepen, maar hij niet ondanks zijn steun voor het Jodendom, hij vond het een dictator, wellusteling.quote:In his rare statement to the press, Kotler added: “In looking at the specific points allegedly contained in the sefer, I can certainly tell you that they are not reflective of normative Jewish thought and are certainly not the philosophy of our yeshivah. Our philosophy asserts that every human being is created in the image of the Lord and the primacy of integrity and honesty in all dealings without exception. I strongly repudiate any assertions in the name of Judaism that do not represent and reflect this philosophy.”
Ok, dan begrijp ik je. Ja wat is extreem? Ultra-orthodox gecombineerd met bepaalde uitspraken vind ik toch behoorlijk extreem.quote:Op zondag 2 mei 2010 22:29 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik bedoelde het niet zo. Dus ik ben dan niet duidelijk geweest.
Maar ik wilde er niet meteen het predicaat extreem op plakken, omdat de enige bronnen die heb gezien een youtube filmpje en wat foto's zijn. En dat is doorgaans niet heel betrouwbaar.
Blijft staan dat de 'jullie komen ook wel aan de beurt' opmerking niet echt smakelijk is.
Ik onderschrijf een deel van je vorige post wel , zeker wat betreft het feit dat je iets moet bekijken in het kader van de tijd waar het in geschreven is.quote:Op zondag 2 mei 2010 22:42 schreef DeParo het volgende:
Ik wil niet zeggen dat er geen absurde en radicale uitspraken zijn gedaan in het verleden door dergelijke groepen. Maar is dit dan zo uniek, zegt dit iets over het Zionisme, zegt dit iets over de Joodse mensen of over het Jodendom, nee, dit soort groepen zijn er juist om zich af te scheiden in grote mate van de gemeenschap, ze hebben hun eigen wereld, hoe kan je dan nog spreken over overheersing.
Daarom zijn die plaatjes onzin en hebben ze geen enkele meerwaarde.
Maar hoe representatief is zo'n man, dat is het punt, het uiverkoren zijn valt op zich wel mee.quote:Op zondag 2 mei 2010 22:53 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik onderschrijf een deel van je vorige post wel , zeker wat betreft het feit dat je iets moet bekijken in het kader van de tijd waar het in geschreven is.
Echter vind ik niet dat je hier alles mee kan vergoelijken.
Sowieso is het latere werk van de laatste Rebbe natuurlijk ook gewoon in het 'moderne' Amerika geschreven. Ik vind dat in veel van zijn werk de eigen superioriteit én ook de inferioriteit van anderen er van af druipt. Zo vreemd is dat natuurlijk ook niet gezien het 'uitverkorene zijn' een van de belangrijkste pijlers is van het Joodse geloof in het algemeen.
Ze hebben hun eigen gemeenschappen, hun eigen dorpjes, hun eigen groepen.quote:Wat betreft, zich afscheiden van de gemeenschap. Ook dat ben ik niet helemaal met je eens hoor. Met name onder Menachem Schneerson is de Baal Tesjoeva beweging immers enorm uitgegroeid. Hier mee richt je je dus expliciet buiten je eigen gemeenschap.
Dat heeft voornamelijk te maken met erkenning van de groep.quote:En die foto's die Billly Jazz plaatste (van die ontmoetingen) geven nou ook niet echt blijk van het feit dat zich alleen in hun eigen wereld begeven. Zonder hier verder een waardeoordeel over te geven, ben je dat toch met me eens neem ik aan?
meervoud...veel meer meervoud dus.quote:Na de parade vieren joodse verenigingen en organisaties
Leg eens uit.quote:
Twente kampioenquote:Op maandag 3 mei 2010 08:56 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Leg eens uit.
Ik snap hier helemaal niets van.
Rara, wat klopt hier niet?quote:Na de parade vieren joodse verenigingen en organisaties een feest voor vrede en tolerantie. Meer dan twintig joodse organisaties, instellingen en verenigingen steunden de parade. Ook de Israëlische ambassade deed mee
meer joden -> ajaxquote:Op maandag 3 mei 2010 09:12 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Twente kampioen
dus feest
dus een parade
(in duitsland)
zoiets
laat maar, mislukte grapquote:Op maandag 3 mei 2010 18:20 schreef paddy het volgende:
Sinds wanneer is Ajax weer een joodse club? Ik snap die humor als droogkloot nooit zo
Zo! Moge de ware antisemiet opstaan!quote:Op zondag 2 mei 2010 21:42 schreef Billy-jazz het volgende:
[..]
Your wish is my command
Chabad Lubawitsch is een zeer extremistische groepering!
Lees en huiver
http://i40.tinypic.com/2a00if.jpg
http://i41.tinypic.com/14y39fa.jpg
http://i40.tinypic.com/2ln8nma.jpg
New Republic Magazine had het volgende te zeggen over Chabad:
http://i39.tinypic.com/bhc9cp.jpg
http://i40.tinypic.com/o9qntv.jpg
Nu heb ik nog een vraag. Hoe is het mogelijk dat zulke extremisten overal in het westen door presidenten en premiers worden ontvangen? Zien jullie het al voor je dat al deze leiders een ontmoeting hebben met Bin Laden?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heeft Zalman nou die uitspraken gedaan of niet?quote:Op zondag 2 mei 2010 22:35 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ten eerste, nee dit zijn geen feiten, dit zijn compleet uit hun verband gerukte uitspraken.
Neem bv de uitspraak van Zalman, iemand die in de 18e/19e eeuw heeft geleefd, en onder zware druk stond door haat.
Dit soort groepen probeerden zich juist af te schermen van de samenleving en het niet te overheersen.
Vandaag de dag zou een dergelijke uitspraak niet kunnen maar toentertijd deed iedereen dat.
Ja en?quote:[..]
Bovendien wordt niet benoemd zijn standpunt jegens Napoleon. Ik vind het een groot leider, en dat deden veel Joodse groepen, maar hij niet ondanks zijn steun voor het Jodendom, hij vond het een dictator, wellusteling.
Enigzins, ondanks wat Napoleon bereikt heeft klopt dat ook gewoon, en is dat waar.
Die zinnen snap ik niet. Graag in het Nederlands vertalen.quote:Dan ten tweede uitspraak van bv Friedman. Volledig uit de context gerukt.
Waar hij vooral op probeerde te wijzen met de uitspraak was dat het Westen dit voor Israel hoog ophield en de vijanden van Israel. Maar het zelf wel zo deden. Waarom zou Israel zich daar dan wel aan moeten houden.
Jaja, de aanbeveling om mannen, vrouwen, kinderen en het vee te doden en alle plaatsen te vernietigen (die erg oud-testamentisch is!!) betekent eigenlijk dat je voor iedereen goed moet zorgen.quote:Daarmee bedoelt hij niet dat Israel ook dat daadwerkelijk zou moeten doen.
Feitelijk stelt hij dat de Joodse mensen voor iedereen moeten zorgen, en niet aan hun lot moeten overlaten,
maar waar hij op doelt is dat er een hypocriete stelling aanwezig is
en daar heeft hij ook meer dan gelijk in.
Waarom wat het geval is??quote:Nou, dit zijn dus al zo'n twee voorbeeldjes waarom dit het geval is,
De tekst bij die foto's? Je bedoelt de namen van die wereldleiders? Is dat antisemitisch?quote:en de foto's met al die wereldleiders en de tekst erbij vind ik vooral anti-semitisch.
Oh ja, Duke. Ach. Afleidingsmanoeuvre.quote:Trouwens is deze groep helemaal niet zionistisch ironisch genoeg.
Dus daar gaat de stelling sowieso al van Duke.
Dat heb ik gedaan zoals je kan lezen.quote:Op maandag 3 mei 2010 23:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Heeft Zalman nou die uitspraken gedaan of niet?
Dat iemand anders het er niet mee eens is, doet aan zijn uitspraken niks af.
En als jij een matigend verband weet, geef dat dan maar eens, want ik vind zijn uitspraken niet mis te verstaan.
[..]
Jij gelooft dat ze in die periode al aan levertransplantaties deden, het is niet zijn uitspraak, vergis je niet.quote:Ja en?
Maakt dat het acceptabeler dat je een lever uit een willekeurige voorbijganger kunt pakken?
[..]
Je weet heel erg goed wat er staat en anders lees je door.quote:Die zinnen snap ik niet. Graag in het Nederlands vertalen.
[..]
Ten eerste, voordat je dezelfde fout gaat maken als David Duke, wat je vast niet wilt. Deze uitspraken vertegenwoordigen niet het Joodse Volk, als dit al uitspraken zijn dan zijn van een enkele man, waar de katholieke kerk sommige uitspraken van de Paus niet durft te ontkrachten (een instantie die in geen enkele zin te vergelijken is met de functies die deze mannen bekleden) durven hun eigen Joodse organisaties voor dit soort mensen dat wel, bovendien was de uitspraak van Friedman in z'n geheel onschuldig.quote:Jaja, de aanbeveling om mannen, vrouwen, kinderen en het vee te doden en alle plaatsen te vernietigen (die erg oud-testamentisch is!!) betekent eigenlijk dat je voor iedereen goed moet zorgen.Geen wonder dat joden zo slecht begrepen worden door de rest van de wereld.
[..]
Zie de eerste zin.quote:Waarom wat het geval is??![]()
[..]
Over een zogenaamd groot zionistisch complot, terwijl deze mensen tegen zionisme zijn, niet tegen Israel btw.quote:De tekst bij die foto's? Je bedoelt de namen van die wereldleiders? Is dat antisemitisch?
[..]
Hij heeft het filmpje gemaakt, hij haalt allerlei dingen door elkaar om de gehele groep te kunnen generaliseren, en in combinatie met z'n verleden en z'n eigen ideologiequote:Oh ja, Duke. Ach. Afleidingsmanoeuvre.
Nee, je verzint smoesjes zoals "iedereen deed het" en "hij stond onder druk". En je geeft een citaat van iemand die het niet met hem eens was.quote:
Door die foto wel aan hem toegeschreven. En als hij die uitspraak niet gedaan heeft, waarom zeg je dat dan nu pas?quote:[..]
Jij gelooft dat ze in die periode al aan levertransplantaties deden, het is niet zijn uitspraak, vergis je niet.
Ik snap er de ballen van!quote:[..]
Je weet heel erg goed wat er staat en anders lees je door.
Het wordt er niet minder duidelijk op als je dat vreest.
Dat maakt niet uit dat hun uitspraken ontkracht worden, want zij hebben ze wel gedaan en zij worden dus op goede gronden als extremisten en racisten afgeschilderd.quote:[..]
Ten eerste, voordat je dezelfde fout gaat maken als David Duke, wat je vast niet wilt. Deze uitspraken vertegenwoordigen niet het Joodse Volk, als dit al uitspraken zijn dan zijn van een enkele man, waar de katholieke kerk sommige uitspraken van de Paus niet durft te ontkrachten (een instantie die in geen enkele zin te vergelijken is met de functies die deze mannen bekleden) durven hun eigen Joodse organisaties voor dit soort mensen dat wel, bovendien was de uitspraak van Friedman in z'n geheel onschuldig.
Ik heb alleen gezien dat er namen bij die foto's stonden, niks over een groot complot.quote:[..]
Zie de eerste zin.
[..]
Over een zogenaamd groot zionistisch complot, terwijl deze mensen tegen zionisme zijn, niet tegen Israel btw.
Dat zal best wel, maar dat doet helemaal niks af aan de verwerpelijkheid van bovenaangehaalde citaten en mannen.quote:[..]
Hij heeft het filmpje gemaakt, hij haalt allerlei dingen door elkaar om de gehele groep te kunnen generaliseren, en in combinatie met z'n verleden en z'n eigen ideologie
deze man is niet te vertrouwen en alles behalve een objectieve en betrouwbare bron.
Nou ja, feit is dat die David Duke de plank nog al eens misslaat. Het is vaak een beetje het geval van wel de klok hebben horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt.quote:
Ik heb dat filmpje niet eens gezien, maar neem voetstoots aan dat Duke niet deugt.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:56 schreef Gulo het volgende:
[..]
Nou ja, feit is dat die David Duke de plank nog al eens misslaat. Het is vaak een beetje het geval van wel de klok hebben horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt.
Zoals in dit topic al meermaals aangegeven, maar niet onbelangrijk, heeft Duke het over een zionistisch complot. En hoewel Lubavitcher wel helemaal achter Israel staan zijn ze niet zionistisch. Hier gaat zijn verhaal dus al mank.
Bovendien heeft hij er nog al eens handje van om citaten aan de verkeerde persoon te koppelen volgens mij. Niet dat dat per se afbreuk doet aan de ernst van citaten, maar toch.
Vooral het feit dat hij Chabad neerzet als een zionistisch organisatie is natuurlijk erg slordig, zeker voor een doctor. (of het moet zijn dat hij dit doet om de wet te omzeilen).
Overigens los van deze citaten, iedereen kan de Talmoed lezen. Daar staan ook tal van onfrisse uitspraken in. Mensen die dat te strikt na willen lezen zou je wat mij betreft zonder meer extremistisch kunnen noemen. Ik moet er overigens wel bij zeggen dat ik niet de hele Talmoed gelezen heb (en een Engelse vertaling), maar mijns inziens genoeg om tot deze slotsom te komen.
Misschien zou je dan eens zo'n beetje elk religieus erbij moeten pakken en het in de context plaatsen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:56 schreef Gulo het volgende:
[..]
Nou ja, feit is dat die David Duke de plank nog al eens misslaat. Het is vaak een beetje het geval van wel de klok hebben horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt.
Zoals in dit topic al meermaals aangegeven, maar niet onbelangrijk, heeft Duke het over een zionistisch complot. En hoewel Lubavitcher wel helemaal achter Israel staan zijn ze niet zionistisch. Hier gaat zijn verhaal dus al mank.
Bovendien heeft hij er nog al eens handje van om citaten aan de verkeerde persoon te koppelen volgens mij. Niet dat dat per se afbreuk doet aan de ernst van citaten, maar toch.
Vooral het feit dat hij Chabad neerzet als een zionistisch organisatie is natuurlijk erg slordig, zeker voor een doctor. (of het moet zijn dat hij dit doet om de wet te omzeilen).
Overigens los van deze citaten, iedereen kan de Talmoed lezen. Daar staan ook tal van onfrisse uitspraken in. Mensen die dat te strikt na willen lezen zou je wat mij betreft zonder meer extremistisch kunnen noemen. Ik moet er overigens wel bij zeggen dat ik niet de hele Talmoed gelezen heb (en een Engelse vertaling), maar mijns inziens genoeg om tot deze slotsom te komen.
Het verlicht in ieder geval de ernst van de zaak ja.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:26 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik heb dat filmpje niet eens gezien, maar neem voetstoots aan dat Duke niet deugt.
Ik noemde het een afleidingmanoeuvre, omdat zijn fouten nu gebruikt gaan worden om de verwerpelijke uitspraken van eerder genoemde gasten niet te hoeven bespreken.
Echt smoesjes hoor lool.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, je verzint smoesjes zoals "iedereen deed het" en "hij stond onder druk". En je geeft een citaat van iemand die het niet met hem eens was.
[..]
Ik ben nooit op die uitspraak in gegaan, wel op die erboven, die wel van hem is.quote:Door die foto wel aan hem toegeschreven. En als hij die uitspraak niet gedaan heeft, waarom zeg je dat dan nu pas?
[..]
Bekrompen zielen hebben altijd een bepaald onvermogen om iets te willen snappen.quote:Ik snap er de ballen van!
[..]
Ik zal niet ontkennen dat er zeker fanatici tussen zitten, maar dit zijn uitspraken die voor het grootste gedeelte daar niets mee te maken hebben, bovendien gooit David Duke het niet op fundamentalisme of iets dergelijks, hij gooit het tot een daadwerkelijke overheersing van het Zionisme over de gehele Wereld mbv deze uitspraken.quote:Dat maakt niet uit dat hun uitspraken ontkracht worden, want zij hebben ze wel gedaan en zij worden dus op goede gronden als extremisten en racisten afgeschilderd.
Je hebt mij niet horen zeggen of zien schrijven dat ik alle joden over een kam scheer. Nergens en nog nooit!
Friedman herhaalt oud-testamentische opdrachten van jullie god en die zijn niet in hun geheel onschuldig.
[..]
Want David Duke is zo'n objectief en rationeel persoon. Bovendien zie en weet je het heel goed.quote:Ik heb alleen gezien dat er namen bij die foto's stonden, niks over een groot complot.
[..]
Ten eerste, ja er zijn uitspraken die niet te rijmen vallen met een humane wereld, of die hierboven genoemd zijn valt te betwijfelen.quote:Dat zal best wel, maar dat doet helemaal niks af aan de verwerpelijkheid van bovenaangehaalde citaten en mannen.
DeParo, je lijkt op zich goed op de hoogte. Dan ga je toch niet ontkennen dat Chabad zomaar een onbeduidend groepje is? Zij hebben veel invloed binnen een groot deel van de gehele Joodse gemeenschap. Verder hebben ze ook veel invloed op de politiek/bestuur. Niet alleen middels beďnvloeding van personen, maar ook door personen op de allerhoogste politieke posities die gelieerd aan Chabad.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:11 schreef DeParo het volgende:
Het heeft niets met de religie zelf te maken.
Het heeft niets met de groep te maken.
Onzin, ik zet het juist in de daadwerkelijke context, van hoeveel mensen op het forum ga jij ervan uit dat ze ooit van deze beweging hebben gehoord.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:59 schreef Gulo het volgende:
[..]
DeParo, je lijkt op zich goed op de hoogte. Dan ga je toch niet ontkennen dat Chabad zomaar een onbeduidend groepje is? Zij hebben veel invloed binnen een groot deel van de gehele Joodse gemeenschap. Verder hebben ze ook veel invloed op de politiek/bestuur. Niet alleen middels beďnvloeding van personen, maar ook door personen op de allerhoogste politieke posities die gelieerd aan Chabad.
Waarom doe jij net alsof het hier om een onbeduidend groepje gaat? De laatste Rebbe van deze beweging (waar een deel van citaten van afkomstig zijn) had een gigantische invloed op joden wereldwijd.
Mensen als Shazar, Netanyahu, Begin (een topterrorist die onder andere meerdere aanslagen op de bondskanselier van Duitsland gepleegd heeft), Ariel Sharon en velen andere hoogwaardigheidsbekleders, media-mensen etc. bezochten hem om advies te vragen.
Mijn vraag aan DeParo: waarom wil jij de invloed van deze beweging bagatelliseren?
Ik ben het oude testament eens gaan herlezen nadat ik de koran uithad. Nou, ik vond de koran maar een tam boek, vergeleken met het OT!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:11 schreef DeParo het volgende:
[..]
Misschien zou je dan eens zo'n beetje elk religieus erbij moeten pakken en het in de context plaatsen.
Kan je niets of niemand op afrekenen, en nee, David Duke hoort niets luiden hij wil iets horen luiden.
Het doet niks af aan de ernst van een uitspraak als een of andere gek er iets doms over zegt.quote:[..]
Het verlicht in ieder geval de ernst van de zaak ja.
Als David Duke ermee rond begint te strooien kan het nooit echt ernstig zijn geweest.
Ja, smoesjes. Jij verschuift de schuld voor die uitspraak naar omstandigheden buiten de spreker. Dat zijn smoesjes!quote:[..]
Echt smoesjes hoor lool.
Levertransplantatie?quote:[..]
Ik ben nooit op die uitspraak in gegaan, wel op die erboven, die wel van hem is.
Dit was een taalkwestie: ik heb je meteen gevraagd om in begrijpelijk Nederlands te herschrijven.quote:[..]
Bekrompen zielen hebben altijd een bepaald onvermogen om iets te willen snappen.
Deze fanatici vinden joden superieur, veruit superieur zelfs aan andere mensen. Bijna als mensen t.o.v. dieren, want je mag gewoon organen van ze afpakken als je die nodig hebt en je mag ze met wortel en tak uitroeien. Eigenlijk zijn wij, gewone mensen, een soort proefdieren voor hen.quote:[..]
Ik zal niet ontkennen dat er zeker fanatici tussen zitten, maar dit zijn uitspraken die voor het grootste gedeelte daar niets mee te maken hebben, bovendien gooit David Duke het niet op fundamentalisme of iets dergelijks, hij gooit het tot een daadwerkelijke overheersing van het Zionisme over de gehele Wereld mbv deze uitspraken.
Nou als jij dat wilt geloven Kees22 wees dan een brave burger en laat jezelf vandaag nog aanhouden
aub ty.
GVD, kan ik het nog gaan opzoeken ook!quote:[..]
Want David Duke is zo'n objectief en rationeel persoon. Bovendien zie en weet je het heel goed.
Welke beide kanten??quote:[..]
Ten eerste, ja er zijn uitspraken die niet te rijmen vallen met een humane wereld, of die hierboven genoemd zijn valt te betwijfelen.
Ten tweede, waarom daar een drama over maken, en het brengen als een groot complot.
Het heeft niets met de religie zelf te maken.
Het heeft niets met de groep te maken.
Maar toch wordt het zo gebracht, dat slaat nergens op, bovendien hebben we het hier over een eerste Joodse Parade na de oorlog, dat is een unicum, een nobele daad van beide kanten.
Jij vertrouwt deze groep kennelijk wel??quote:Degene die het eerst weer begon te gooien dat ook deze groep niet te vertrouwen is is toch geen knip voor de neus waard. Of dadelijk als Cohen premier wordt, moeten we het dan weer hebben over die PVV'er, die Joodse man, met z'n pistool dat Joodse politici ofzo niet te vertrouwen zouden zijn
daarom is het onzinnig.
Hij begint erover tsja.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:32 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik ben het oude testament eens gaan herlezen nadat ik de koran uithad. Nou, ik vond de koran maar een tam boek, vergeleken met het OT!
[..][quote]
Natuurlijk vind jij dat.
[quote]Het doet niks af aan de ernst van een uitspraak als een of andere gek er iets doms over zegt.
[..]
Het is een terechte verklaring, maar met weinig kennis of intellectueel vermogen, zal je dat niet begrijpen.quote:Ja, smoesjes. Jij verschuift de schuld voor die uitspraak naar omstandigheden buiten de spreker. Dat zijn smoesjes!
[..]
De quote boven de quote van de levertransplantantie.quote:Levertransplantatie?
[..]
Je snapt het heel goed dus ik zie geen enkele noodzaak om dat te doen.quote:Dit was een taalkwestie: ik heb je meteen gevraagd om in begrijpelijk Nederlands te herschrijven.
[..]
,quote:Deze fanatici vinden joden superieur, veruit superieur zelfs aan andere mensen. Bijna als mensen t.o.v. dieren, want je mag gewoon organen van ze afpakken als je die nodig hebt en je mag ze met wortel en tak uitroeien. Eigenlijk zijn wij, gewone mensen, een soort proefdieren voor hen.
Wat David Duke daarvan maakt is in dat licht volsterkt irrelevant.
[..]
Je maakt het verwijt nu zelf. Zie je bovendien seculiere leiders met Islamitische organisaties,quote:GVD, kan ik het nog gaan opzoeken ook!![]()
Boven die foto's met regeringsleiders etc. staat:
Wat is hier anti-semitisch aan???![]()
[..]
Werden er overal mensen afgeslacht langs de kant van de weg, werden hun levers geroofd, nou nou Kees.quote:Welke beide kanten??
En een eerste joodse parade met zulk tuig? Dat belooft wat voor de toekomst!
[..]
Jij weet niet eens wat loyaliteit is Kees.quote:Jij vertrouwt deze groep kennelijk wel??![]()
Nou ja, onze rattenvanger begon zelf over dubbele loyaliteit!
Grappig: we hebben over deze belediging eens een discussie gehad.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
Hij begint erover tsja.
[..]
Het is een terechte verklaring, maar met weinig kennis of intellectueel vermogen, zal je dat niet begrijpen.
Ik citeer, jij achterlijke drogredenaar!quote:[..]
De quote boven de quote van de levertransplantantie.
[..]
Je snapt het heel goed dus ik zie geen enkele noodzaak om dat te doen.
[..]
,
Tuurlijk Kees, dat is echt de essentie, waarom niet meteen waterputten vergiftigen en kinderen vermoorden.
[..]
Je maakt het verwijt nu zelf.
Daarnet nog schreef je dat het een onbeduidende organisatie was?quote:Zie je bovendien seculiere leiders met Islamitische organisaties,
met Christelijke organisaties bv,
ja dat zie ik gebeuren en dat gebeurt ook dus waarom niet met Joodse organisaties jij bekrompen figuur.
De vergelijking met andere parades, pakweg 80 jaar geleden, dringt zich wel heel erg op.quote:[..]
Werden er overal mensen afgeslacht langs de kant van de weg, werden hun levers geroofd, nou nou Kees.
Ach, laat de rest ook maar.quote:[..]
Jij weet niet eens wat loyaliteit is Kees.
Toen bleek inderdaad dat jij niet uit rationaliteit of wetenschappelijkheid wist te redeneren.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:09 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Grappig: we hebben over deze belediging eens een discussie gehad.
Ik merk dat ze me niks meer doet: alleen maar meewarigheid oproept.
[..]
Haha lool.quote:Ik citeer, jij achterlijke drogredenaar!
[..]
Had jij er dan ooit van gehoord Kees22.quote:Daarnet nog schreef je dat het een onbeduidende organisatie was?Waar niemand ooit van gehoord had?
![]()
[..]
Laat je uit Kees22.quote:De vergelijking met andere parades, pakweg 80 jaar geleden, dringt zich wel heel erg op.
Zeker als we kijken naar het gedachtengoed. Maar ik houd me in!![]()
![]()
[..]
Voordat je jezelf volledig aan het vastpraten bent.quote:Ach, laat de rest ook maar.
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:13 schreef DeParo het volgende:
[..]
Toen bleek inderdaad dat jij niet uit rationaliteit of wetenschappelijkheid wist te redeneren.
Dat maakt voor de tegenstrijdigheid van jouw argumentatie niet uit! Enerzijds betoog je dat het een onbeduidende organisatie is, anderzijds dat het voor haar leden/vertegenwoordigers normaal is om door wereldleiders etc. ontvangen te worden.quote:[..]
Haha lool.
[..]
Had jij er dan ooit van gehoord Kees22.
Wat jij wilt hoor!quote:[..]
Laat je uit Kees22.
[..]
Voordat je jezelf volledig aan het vastpraten bent.
I Rest My Case.quote:
Er worden zoveel groepen en mensen ontvangen door wereldleiders, op dagelijkse basis, waar is dan de tegenstrijdigheid Kees22. Natuurlijk past het in jouw verwachtingen, en het stereotiep van een Joods persoon uit de 19e eeuw ook voor jou, waar was jij rond 20:00 of herdacht je de grijsjassen.quote:Dat maakt voor de tegenstrijdigheid van jouw argumentatie niet uit! Enerzijds betoog je dat het een onbeduidende organisatie is, anderzijds dat het voor haar leden/vertegenwoordigers normaal is om door wereldleiders etc. ontvangen te worden.
Ik had er nooit van gehoord, nee. Maar ik sta ook helemaal niet verbaasd, het past wel in mijn verwachtingen zelfs.
[..]
I Rest My Case.quote:Wat jij wilt hoor!
Onbeduidende groepen waar niemand ooit van gehoord heeft?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:28 schreef DeParo het volgende:
[..]
I Rest My Case.
[..]
Er worden zoveel groepen en mensen ontvangen door wereldleiders, op dagelijkse basis, waar is dan de tegenstrijdigheid Kees22. Natuurlijk past het in jouw verwachtingen, en het stereotiep van een Joods persoon uit de 19e eeuw ook voor jou, waar was jij rond 20:00 of herdacht je de grijsjassen.
quote:[..]
I Rest My Case.
Je bent zo voorspelbaar.
En je had er toch nooit van gehoord.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Onbeduidende groepen waar niemand ooit van gehoord heeft?
Dat was namelijk je verweer tegen Gulo, of ben je dat vergeten?
[..]
Nee, je gaat niet in op mijn argument, dat is wat anders. Ik ben geen wereldleider, dus waar ik van gehoord heb is in jouw argument niet van belang.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:39 schreef DeParo het volgende:
[..]
En je had er toch nooit van gehoord.
I Rest My Case.
Als jij met je koekjesvereniging langs mag komen in Politiek Den Haag, of een kleine ontmoeting hebt met Obama (ontmoetingen die hij dagelijks heeft), dan ben je niet meteen machtige groepering.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, je gaat niet in op mijn argument, dat is wat anders. Ik ben geen wereldleider, dus waar ik van gehoord heb is in jouw argument niet van belang.
Dat klopt, maar ga dan eens in op wat ik eerder vandaag schreef:quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:03 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als jij met je koekjesvereniging langs mag komen in Politiek Den Haag, of een kleine ontmoeting hebt met Obama (ontmoetingen die hij dagelijks heeft), dan ben je niet meteen machtige groepering.
Dat klinkt als een degelijk argument: een koekjesvereniging die langskomt bij Obama.quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:03 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als jij met je koekjesvereniging langs mag komen in Politiek Den Haag, of een kleine ontmoeting hebt met Obama (ontmoetingen die hij dagelijks heeft), dan ben je niet meteen machtige groepering.
http://www.telegraaf.nl/p(...)k_in__.html?sn=prive
Thnx voor het toegeven.quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:14 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat klinkt als een degelijk argument: een koekjesvereniging die langskomt bij Obama.
Je hebt me in één zin helemaal overtuigd hoor.
Ik denk dat ik mijn punt duidelijk heb gemaakt hoe erg de invloed hier, ook nu door jou, wordt overdreven.quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:12 schreef Gulo het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ga dan eens in op wat ik eerder vandaag schreef:
Chabad heeft veel invloed binnen een groot deel van de gehele Joodse gemeenschap. Verder hebben ze ook veel invloed op de politiek/bestuur. Niet alleen middels beďnvloeding van personen, maar ook door personen op de allerhoogste politieke posities die gelieerd aan Chabad.
Waarom doe jij net alsof het hier om een onbeduidend groepje gaat? De laatste Rebbe van deze beweging (waar een deel van citaten van afkomstig zijn) had een gigantische invloed op joden wereldwijd.
Mensen als Shazar, Netanyahu, Begin, Ariel Sharon en velen andere hoogwaardigheidsbekleders, media-mensen etc. bezochten hem om advies te vragen.
-
Je kan toch moeilijk ontkennen Menachem Schneerson zeer invloedrijk was. Toch?
Ik vind dat toch wel grappig hoe dat werkt in mijn geest.quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:36 schreef DeParo het volgende:
[..]
Thnx voor het toegeven.
[..]
Ik denk dat ik mijn punt duidelijk heb gemaakt hoe erg de invloed hier, ook nu door jou, wordt overdreven.
In alle ernst, dat is me niet duidelijk.quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:36 schreef DeParo het volgende:
[..]
Thnx voor het toegeven.
[..]
Ik denk dat ik mijn punt duidelijk heb gemaakt hoe erg de invloed hier, ook nu door jou, wordt overdreven.
Zoals ik al heb gesteld, het is een groep, voor Joodse begrippen een relatief grote groep, die z'n eigen gemeenschap, onderhoudt. Daarvoor vragen ze erkenning, voor die gemeenschap hebben ze regels en wetten, maar goed, veruit de meeste leven buiten die invloedsfeer en gedwongen is niemand om ze op te volgen. Als groep zijn ze niet machtig omdat ze zichzelf ook niet op een dusdanige manier profileren, ze profileren zich alleen naar buiten wanneer ze om erkenning vragen van zowel hun groep, als van Israel.quote:Op woensdag 5 mei 2010 01:10 schreef Gulo het volgende:
[..]
In alle ernst, dat is me niet duidelijk.
Maar jij vindt de invloed van Rebbe Menachem Mendel Schneerson wel meevallen?Jij bent volgens mij de eerste die dat vindt.
Even voor duidelijkheid: Welke invloed vind je wel meevallen? Zijn invloed op bijna de gehele joodse gemeenschap zoals ik zei, of op de politiek?
Wat betreft dat eerste, als je het interessant vindt: David Gelernter heeft o.a. hierover een interessant boek geschreven.
Voor zijn gemeenschap is hij een belangrijk persoon.quote:Op woensdag 5 mei 2010 01:07 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik vind dat toch wel grappig hoe dat werkt in mijn geest.
Een foto van een persoon die de president van Rusland de handen schudt met als onderschrift: "Duidelijk blijkt uit deze foto dat de persoon rechts een volslagen onbekende nitwit is."
Minder stabiele personen kun je hiermee volslagen schizofreen maken. Dan gaan ze zelf die tegenstrijdigheden nog geloven ook.
Is wel handig: ben je nooit alleen.
Nou ja, als een lid van de koekjesvereniging bij Poetin en Bush en allerlei andere regeringsleiders langskwam, zouden ze hem erelid maken. En in de KVF (de KoekjesVerenigingenFederatie) zouden ze hem tot speciaal adviseur benoemen.quote:Op woensdag 5 mei 2010 14:35 schreef DeParo het volgende:
[..]
Voor zijn gemeenschap is hij een belangrijk persoon.
Maar daar is dan ook veel mee gezegd.
Je kan ook geen enkel onderscheid maken tussen de Joodse bevolking en Israel.quote:Op woensdag 5 mei 2010 22:48 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou ja, als een lid van de koekjesvereniging bij Poetin en Bush en allerlei andere regeringsleiders langskwam, zouden ze hem erelid maken. En in de KVF (de KoekjesVerenigingenFederatie) zouden ze hem tot speciaal adviseur benoemen.
Dat is dan wel stom van de Israeli's en/of de joden dat ze dat met die gast niet doen.
En nu nemen ze prominent deel aan een parade in Duitsland, voor vrede en verzoening? Geheel in strijd met wat hun leidsmannen eerder zeiden.
De joodse taal is averechts, ik heb het al eerder moeten constateren.
Ik begrijp werkelijk niet wat je probeert te bereiken met alleen maar ad hominems te spuien.quote:Op woensdag 5 mei 2010 23:05 schreef DeParo het volgende:
[..]
Je kan ook geen enkel onderscheid maken tussen de Joodse bevolking en Israel.
Alles wat Joods is of dat uitdraagt is in jouw ogen fout, nou m'n beste, plak je eigen titel maar op.
Beste Kees, als je zelf geen normaal antwoord kan vormen, dan moet je ook niet reageren.quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:03 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik begrijp werkelijk niet wat je probeert te bereiken met alleen maar ad hominems te spuien.
Iedereen op FOK! weet toch inmiddels wel dat dat geen steekhoudend weerwoord is! Je zet jezelf dus alleen maar voor lul. Denk je dat je iemand daarmee overtuigt of voor je inneemt?
Als ik dat zo lees lijkt het meer op marsen van pakweg 75 jaar geleden. Maar dat had ik al gezegd.quote:
Inderdaad Kees, dat zeg je aan de lopende band, net zoals de Christelijke God een God van liefde is in jouw woorden maar de Joodse God dat is een God vol haat en lust naar bloed, sure, heel betrouwbaar.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 00:03 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als ik dat zo lees lijkt het meer op marsen van pakweg 75 jaar geleden. Maar dat had ik al gezegd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |