abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81049657
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 01:10 schreef Gulo het volgende:

[..]

In alle ernst, dat is me niet duidelijk.

Maar jij vindt de invloed van Rebbe Menachem Mendel Schneerson wel meevallen? Jij bent volgens mij de eerste die dat vindt.

Even voor duidelijkheid: Welke invloed vind je wel meevallen? Zijn invloed op bijna de gehele joodse gemeenschap zoals ik zei, of op de politiek?

Wat betreft dat eerste, als je het interessant vindt: David Gelernter heeft o.a. hierover een interessant boek geschreven.
Zoals ik al heb gesteld, het is een groep, voor Joodse begrippen een relatief grote groep, die z'n eigen gemeenschap, onderhoudt. Daarvoor vragen ze erkenning, voor die gemeenschap hebben ze regels en wetten, maar goed, veruit de meeste leven buiten die invloedsfeer en gedwongen is niemand om ze op te volgen. Als groep zijn ze niet machtig omdat ze zichzelf ook niet op een dusdanige manier profileren, ze profileren zich alleen naar buiten wanneer ze om erkenning vragen van zowel hun groep, als van Israel.

Schneerson had wel grote invloed op de verspreiding van bepaalde zaken binnen de Joodse gemeenschap.
Op religieus gebied was hij wel degelijk belangrijk en invloedrijk.
Vergelijk het met elk ander charismatisch figuur in de Nederlandse samenleving die aan invloed wint.
Maar sinds zijn overlijden is ook het belang van zijn groep een beetje ingedommeld.

Politiek heeft hij wel af en toe proberen te lobbyen wanneer hij iets wilde bereiken, dit was eigenlijk voornamelijk in Israel, niet in andere landen. Maar op heus politiek gebied speelde hij nauwelijks een rol
qua
beleid.
pi_81049676
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 01:07 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik vind dat toch wel grappig hoe dat werkt in mijn geest.
Een foto van een persoon die de president van Rusland de handen schudt met als onderschrift: "Duidelijk blijkt uit deze foto dat de persoon rechts een volslagen onbekende nitwit is."

Minder stabiele personen kun je hiermee volslagen schizofreen maken. Dan gaan ze zelf die tegenstrijdigheden nog geloven ook.
Is wel handig: ben je nooit alleen.
Voor zijn gemeenschap is hij een belangrijk persoon.
Maar daar is dan ook veel mee gezegd.
pi_81067104
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 14:35 schreef DeParo het volgende:

[..]

Voor zijn gemeenschap is hij een belangrijk persoon.
Maar daar is dan ook veel mee gezegd.
Nou ja, als een lid van de koekjesvereniging bij Poetin en Bush en allerlei andere regeringsleiders langskwam, zouden ze hem erelid maken. En in de KVF (de KoekjesVerenigingenFederatie) zouden ze hem tot speciaal adviseur benoemen.
Dat is dan wel stom van de Israeli's en/of de joden dat ze dat met die gast niet doen.

En nu nemen ze prominent deel aan een parade in Duitsland, voor vrede en verzoening? Geheel in strijd met wat hun leidsmannen eerder zeiden.
De joodse taal is averechts, ik heb het al eerder moeten constateren.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_81067873
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 22:48 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nou ja, als een lid van de koekjesvereniging bij Poetin en Bush en allerlei andere regeringsleiders langskwam, zouden ze hem erelid maken. En in de KVF (de KoekjesVerenigingenFederatie) zouden ze hem tot speciaal adviseur benoemen.
Dat is dan wel stom van de Israeli's en/of de joden dat ze dat met die gast niet doen.

En nu nemen ze prominent deel aan een parade in Duitsland, voor vrede en verzoening? Geheel in strijd met wat hun leidsmannen eerder zeiden.
De joodse taal is averechts, ik heb het al eerder moeten constateren.
Je kan ook geen enkel onderscheid maken tussen de Joodse bevolking en Israel.
Alles wat Joods is of dat uitdraagt is in jouw ogen fout, nou m'n beste, plak je eigen titel maar op.
pi_81104011
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 23:05 schreef DeParo het volgende:

[..]

Je kan ook geen enkel onderscheid maken tussen de Joodse bevolking en Israel.
Alles wat Joods is of dat uitdraagt is in jouw ogen fout, nou m'n beste, plak je eigen titel maar op.
Ik begrijp werkelijk niet wat je probeert te bereiken met alleen maar ad hominems te spuien.
Iedereen op FOK! weet toch inmiddels wel dat dat geen steekhoudend weerwoord is! Je zet jezelf dus alleen maar voor lul. Denk je dat je iemand daarmee overtuigt of voor je inneemt?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_81393131
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 21:03 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik begrijp werkelijk niet wat je probeert te bereiken met alleen maar ad hominems te spuien.
Iedereen op FOK! weet toch inmiddels wel dat dat geen steekhoudend weerwoord is! Je zet jezelf dus alleen maar voor lul. Denk je dat je iemand daarmee overtuigt of voor je inneemt?
Beste Kees, als je zelf geen normaal antwoord kan vormen, dan moet je ook niet reageren.
Je zit vuil te spuien op een paar mensen, waarvan je niet weet wat ze precies hebben gezegd,
wat ze precies hebben bedoeld, wie die quotes plaatst, en waarom degene die quotes plaatst en je generaliseert het de hele tijd voor de gehele groep, word wakker, en plak je eigen stempel op.
pi_81393173
quote:
Op zondag 2 mei 2010 20:49 schreef Jareth het volgende:

Hoe moet ik dat zien? Soort van Jew Pride?
Jew Parade bedoel je?
pi_81402128
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 20:26 schreef LosPollos het volgende:

[..]

Jew Parade bedoel je?
Als ik dat zo lees lijkt het meer op marsen van pakweg 75 jaar geleden. Maar dat had ik al gezegd.
pi_81402469
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 00:03 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Als ik dat zo lees lijkt het meer op marsen van pakweg 75 jaar geleden. Maar dat had ik al gezegd.
Inderdaad Kees, dat zeg je aan de lopende band, net zoals de Christelijke God een God van liefde is in jouw woorden maar de Joodse God dat is een God vol haat en lust naar bloed, sure, heel betrouwbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')