Bron: Eerste joodse parade sinds oorlogquote:Voor het eerst sinds de Tweede Wereldoorlog hebben joden in Duitsland vandaag een parade gehouden. Door de straten van de Berlijnse wijk Charlottenburg trokken ongeveer 1500 joden achter drie rijk versierde wagens. Dat heeft een woordvoerster van de joodse gemeente Chabad Lubawitsch in de Duitse hoofdstad gezegd.
Na de parade vieren joodse verenigingen en organisaties een feest voor vrede en tolerantie. Meer dan twintig joodse organisaties, instellingen en verenigingen steunden de parade. Ook de Israëlische ambassade deed mee. Zij willen volgens Chabad Lubawitsch laten zien dat het joodse leven in Duitsland meer dan ooit bloeit. De parade gaat terug op een feest dat joden al tweeduizend jaar vieren. Toen kwam in Israël een einde aan een plaag waaraan verscheidene mensen overleden. In Londen, New York en Parijs worden soortgelijke manifestaties gehouden.
Inderdaad, moet je de mensen hier eens gaan horen als moslims een Islamitische Parade door de straten van Amsterdam houden.quote:Op zondag 2 mei 2010 20:55 schreef IHVK het volgende:
In Amerika heeft ieder 'volk' wel zijn 'parade' volgens mij.
Zo heb je Italiaanse parade, Ierse parade, Turkse parade. Iedereen heeft wel zijn dag.
Maar daar zijn ze ook niet gefixeerd op aanpassen als wij hier in Europa.
Ik raad iedereen aan om op de bron te klikken en mijn berichten eens te lezen. Dan kunnen jullie zien wat voor verwerpelijke joodse organisatie Chabad L. isquote:
Zo grappig is dit niet.quote:Op zondag 2 mei 2010 20:49 schreef Jareth het volgende:
[..]
Bron: Eerste joodse parade sinds oorlog
Hoe moet ik dat zien? Soort van Jew Pride?
Waarom kopieer ze anders niet even naar dit topic. Lijkt me wel zo overzichtelijk voor eenieder.quote:Op zondag 2 mei 2010 20:58 schreef Billy-jazz het volgende:
[..]
Ik raad iedereen aan om op de bron te klikken en mijn berichten eens te lezen. Dan kunnen jullie zien wat voor verwerpelijke joodse organisatie Chabad L. is
Uh, sinds wanneer zijn joden oververtegenwoordig onder kinderlokkers/pedofielen? Dat lijkt me meer iets voor de katholieke kerk.quote:
Your wish is my commandquote:Op zondag 2 mei 2010 21:14 schreef Gulo het volgende:
[..]
Waarom kopieer ze anders niet even naar dit topic. Lijkt me wel zo overzichtelijk voor eenieder.
Dit gaat over Chabad-Lubavitch, een zeer radicale chassidische beweging.quote:Op zondag 2 mei 2010 21:42 schreef IHVK het volgende:
Hm ik heb geen idee waar dit allemaal over gaat verder.
Hey joodquote:Op zondag 2 mei 2010 21:41 schreef Gulo het volgende:
[..]
Uh, sinds wanneer zijn joden oververtegenwoordig onder kinderlokkers/pedofielen? Dat lijkt me meer iets voor de katholieke kerk.
Eigenlijk ben ik gestopt met kijken na het eerste beeldje.quote:Op zondag 2 mei 2010 21:42 schreef Billy-jazz het volgende:
[..]
Your wish is my command
Chabad Lubawitsch is een zeer extremistische groepering!
Lees en huiver
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
New Republic Magazine had het volgende te zeggen over Chabad:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu heb ik nog een vraag. Hoe is het mogelijk dat zulke extremisten overal in het westen door presidenten en premiers worden ontvangen? Zien jullie het al voor je dat al deze leiders een ontmoeting hebben met Bin Laden?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:David Ernest Duke (born July 1, 1950) is an American white nationalist, former Grand Wizard of the Knights of the Ku Klux Klan,[3][4] former Louisiana State Representative, and a candidate in the Democratic presidential primaries in 1988 and in the general election for President in 1992 as a member of the Republican Party.
Duke describes himself as a racial realist asserting that "all people have a basic human right to preserve their own heritage".[5] He speaks in favor of voluntary racial segregation and white separatism.[6][7][8]
Duke has also unsuccessfully run for the Louisiana State Senate, U.S. Senate, U.S. House of Representatives, Governor of Louisiana, and twice for President of the United States.
Dat David Duke niet Koosjer is lijdt geen twijfel.quote:Op zondag 2 mei 2010 21:52 schreef DeParo het volgende:
[..]
Eigenlijk ben ik gestopt met kijken na het eerste beeldje.
Daarin stond een verwijzing naar David Duke, nou, wie is David Duke.
[..]
[ afbeelding ]
Er staan in die beelden allemaal uitspraken die niet of nauwelijks kloppen of volledig uit de context zijn gerukt.
Bovendien wordt het op een grote Joodse Zionistische samenzwering gegooid.
[ afbeelding ]
Overdrevenquote:Op zondag 2 mei 2010 21:58 schreef DeParo het volgende:
[..]
Vertel eens P8, wat gaat er dan gebeuren, wat vind jij van de Holocaust.
Hehe, wat een dubbelzinnig antwoord.quote:
Ik ga eigenlijk niet de discussie aan tot dat die post is aangepast. Want ik vind dit niet kunnen, daarna wil ik best over die groep praten, maar als je P8 en Billy-Jaz ziet reageren dan wacht ik eerst de reactie van enkele moderators af.quote:Op zondag 2 mei 2010 21:58 schreef Gulo het volgende:
[..]
Dat David Duke niet Koosjer is lijdt geen twijfel.
Dit neemt nochtans niet weg dat die uitspraken wel degelijk door die Rebbe gedaan zijn, toch?
Dus wat verandert dat aan de ernst van de zaak? Of vind je dit wel acceptabel. Ik hoop dat jij als rechtgeaarde zionist hier toch ook wat morele bedenkingen bij hebt...
Als Islamitische geestelijken dit soort uitspraken zouden doen, zou het land te klein zijn.
Grappig hoor.quote:
Je inhoudelijke reactie kan toch los staan van de reactie van moderators op die post van Billy-Jaz. Ik mis hier het verband denk ik.quote:Op zondag 2 mei 2010 22:00 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik ga eigenlijk niet de discussie aan tot dat die post is aangepast. Want ik vind dit niet kunnen, daarna wil ik best over die groep praten, maar als je P8 en Billy-Jaz ziet reageren dan wacht ik eerst de reactie van enkele moderators af.
Ja, vanwege David Duke zie ik dit als heel erg storend, dit filmpje is op die manier geplaatst met een bepaalde bedoeling. Het filmpje mag ook wel blijven staan, maar al die plaatjes, dat vind ik te ver gaan.quote:Op zondag 2 mei 2010 22:07 schreef Gulo het volgende:
[..]
Je inhoudelijke reactie kan toch los staan van de reactie van moderators op die post van Billy-Jaz. Ik mis hier het verband denk ik.
Sowieso; Als dat filmpje verwijderd wordt, soit, maar die plaatjes kunnen toch gewoon blijven staan. Dit zijn toch uitspraken die in het verleden door Rebbes uit deze concrete beweging gedaan zijn? Dit is alleszins relevant en ik zie daardoor ook geen noodzaak deze te verwijderen. Jij wel?
Waarom de "boodschapper" aanvallen? Misschien moet je de rabbi's veroordelen want zij zijn degenen geweest die deze uitspraken hebben gedaan, niet ik!quote:Op zondag 2 mei 2010 22:12 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ja, vanwege David Duke zie ik dit als heel erg storend, dit filmpje is op die manier geplaatst met een bepaalde bedoeling. Het filmpje mag ook wel blijven staan, maar al die plaatjes, dat vind ik te ver gaan.
Over een filmpje valt nog best een discussie te voeren wie het ook gemaakt heeft.
Maar al die plaatjes maken het een soort reclame/propaganda van voor dat filmpje daarom dus eigenlijk.
Ze hebben zelfs een Tulip Festival/Holland Day in de VSquote:Op zondag 2 mei 2010 20:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Inderdaad, moet je de mensen hier eens gaan horen als moslims een Islamitische Parade door de straten van Amsterdam houden.
Oh, jij ziet het precies andersom.quote:Op zondag 2 mei 2010 22:12 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ja, vanwege David Duke zie ik dit als heel erg storend, dit filmpje is op die manier geplaatst met een bepaalde bedoeling. Het filmpje mag ook wel blijven staan, maar al die plaatjes, dat vind ik te ver gaan.
Over een filmpje valt nog best een discussie te voeren wie het ook gemaakt heeft.
Maar al die plaatjes maken het een soort reclame/propaganda van voor dat filmpje daarom dus eigenlijk.
Dat gebeurt toch regelmatig? In Den Haag althans wel. Al regelmatig asjoera-optochten gezien. Niets mis mee.quote:Op zondag 2 mei 2010 20:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Inderdaad, moet je de mensen hier eens gaan horen als moslims een Islamitische Parade door de straten van Amsterdam houden.
Ik heb net het interview gezien. Het is inderdaad wel vervelend voor hem dat hij nog steeds achtervolgd wordt voor deelname aan de KKK, iets was meer dan 30 jaar geleden was. Maar goed, hij heeft er zelf voor gekozen om daar bij te gaan.quote:Op zondag 2 mei 2010 22:13 schreef Billy-jazz het volgende:
[..]
David Duke is op CNN geweest:
En Youtube heeft zijn video niet verwijderd, ondanks dat de extremisten niet willen dat dit soort feiten naar buiten worden gebracht.
Dat in die laatste alinea, weet iemand over welke ex KKK-pipo dit gaat? Dit is mij namelijk niet bekend, maar het is wel interessant.quote:Op zondag 2 mei 2010 @ 17:52 schreef Anastacia1980 het volgende:
[..]
Al was het Bassie die met deze teksten kwam, het zijn en blijven feiten. Jouw woorden zullen dat niet veranderen.
De heer Duke is idd fout bezig geweest toen ie jong was. Hij was volgens mij een ex-KKK leider? Maar daarna heeft ie dat leven achter zich gelaten, is tot Dr. gepromoveerd en is democratisch gekozen door de Amerikanen!
Hij is populair omdat ie niet zijn mond laat snoeren door de extremistische joden, hoe vaak die sukkels ook 'antisemitisme' roepen!
Er is trouwens nog een ex-KKK leider die tegenwoordig 100% pro-Israël en pro-Zionisme is. De subjectieve media noemen David Duke telkens een "former KKK-leader" terwijl ze met geen woord reppen over het verleden van die andere pro-Israëlische former KKK-leader.
Zeg, kan jij niet lezen ofzo!?!?!?!?!quote:Op zondag 2 mei 2010 22:20 schreef IHVK het volgende:
Ik ben nu een beetje in de war.
Dit topic ging over een joodse parade. Toen ging het over moslims. Daarna over extremistische joden en een zionistisch complot. Vervolgens dubieuze opmerkingen over de holocaust.
Even kijken of er NWS mods in de buurt zijn.
Ik bedoelde het niet zo. Dus ik ben dan niet duidelijk geweest.quote:Op zondag 2 mei 2010 22:23 schreef Gulo het volgende:
[..]
Zeg, kan jij niet lezen ofzo!?!?!?!?!
In de OP gaat het juist over Chabad Lubawitsch. Dat zijn dus die extremistische joden.
Je doet nu niet over er een liberale joodse gemeente een parade hield, en dat het topic daarna over extremistisch joden ging (hetgeen dan niet relevant zou zijn). Nu is dit wel degelijk relevant. Dat begrijp je toch wel? Lees de OP anders eens.
Ten eerste, nee dit zijn geen feiten, dit zijn compleet uit hun verband gerukte uitspraken.quote:Op zondag 2 mei 2010 22:14 schreef Gulo het volgende:
[..]
Oh, jij ziet het precies andersom.![]()
Waarom mogen die plaatjes niet blijven staan? Dat zijn toch feiten?
Volgens mij begrijpt die Dr. Duke het verschil tussen Joden en Zionisten overigens niet helemaal. Hij heeft het immers over een zionistisch Matrix of Power. Vervolgens haalt ie veelal citaten uit van Rebbes uit Lubavitcher beweging, terwijl dit helemaal geen zionisten zijn.(al staan ze wel pal achter Israel). Dus of Duke begrijpt dit niet, of misschien mag hij het niet expliciet over Joden hebben, maar wel over zionisten en doet hij het daarom zo (ik ben totaal niet bekend met de Amerikaanse wetgeving hieromtrent).
Bovendien wordt niet benoemd zijn standpunt jegens Napoleon. Ik vind het een groot leider, en dat deden veel Joodse groepen, maar hij niet ondanks zijn steun voor het Jodendom, hij vond het een dictator, wellusteling.quote:In his rare statement to the press, Kotler added: “In looking at the specific points allegedly contained in the sefer, I can certainly tell you that they are not reflective of normative Jewish thought and are certainly not the philosophy of our yeshivah. Our philosophy asserts that every human being is created in the image of the Lord and the primacy of integrity and honesty in all dealings without exception. I strongly repudiate any assertions in the name of Judaism that do not represent and reflect this philosophy.”
Ok, dan begrijp ik je. Ja wat is extreem? Ultra-orthodox gecombineerd met bepaalde uitspraken vind ik toch behoorlijk extreem.quote:Op zondag 2 mei 2010 22:29 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik bedoelde het niet zo. Dus ik ben dan niet duidelijk geweest.
Maar ik wilde er niet meteen het predicaat extreem op plakken, omdat de enige bronnen die heb gezien een youtube filmpje en wat foto's zijn. En dat is doorgaans niet heel betrouwbaar.
Blijft staan dat de 'jullie komen ook wel aan de beurt' opmerking niet echt smakelijk is.
Ik onderschrijf een deel van je vorige post wel , zeker wat betreft het feit dat je iets moet bekijken in het kader van de tijd waar het in geschreven is.quote:Op zondag 2 mei 2010 22:42 schreef DeParo het volgende:
Ik wil niet zeggen dat er geen absurde en radicale uitspraken zijn gedaan in het verleden door dergelijke groepen. Maar is dit dan zo uniek, zegt dit iets over het Zionisme, zegt dit iets over de Joodse mensen of over het Jodendom, nee, dit soort groepen zijn er juist om zich af te scheiden in grote mate van de gemeenschap, ze hebben hun eigen wereld, hoe kan je dan nog spreken over overheersing.
Daarom zijn die plaatjes onzin en hebben ze geen enkele meerwaarde.
Maar hoe representatief is zo'n man, dat is het punt, het uiverkoren zijn valt op zich wel mee.quote:Op zondag 2 mei 2010 22:53 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik onderschrijf een deel van je vorige post wel , zeker wat betreft het feit dat je iets moet bekijken in het kader van de tijd waar het in geschreven is.
Echter vind ik niet dat je hier alles mee kan vergoelijken.
Sowieso is het latere werk van de laatste Rebbe natuurlijk ook gewoon in het 'moderne' Amerika geschreven. Ik vind dat in veel van zijn werk de eigen superioriteit én ook de inferioriteit van anderen er van af druipt. Zo vreemd is dat natuurlijk ook niet gezien het 'uitverkorene zijn' een van de belangrijkste pijlers is van het Joodse geloof in het algemeen.
Ze hebben hun eigen gemeenschappen, hun eigen dorpjes, hun eigen groepen.quote:Wat betreft, zich afscheiden van de gemeenschap. Ook dat ben ik niet helemaal met je eens hoor. Met name onder Menachem Schneerson is de Baal Tesjoeva beweging immers enorm uitgegroeid. Hier mee richt je je dus expliciet buiten je eigen gemeenschap.
Dat heeft voornamelijk te maken met erkenning van de groep.quote:En die foto's die Billly Jazz plaatste (van die ontmoetingen) geven nou ook niet echt blijk van het feit dat zich alleen in hun eigen wereld begeven. Zonder hier verder een waardeoordeel over te geven, ben je dat toch met me eens neem ik aan?
meervoud...veel meer meervoud dus.quote:Na de parade vieren joodse verenigingen en organisaties
Leg eens uit.quote:
Twente kampioenquote:Op maandag 3 mei 2010 08:56 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Leg eens uit.
Ik snap hier helemaal niets van.
Rara, wat klopt hier niet?quote:Na de parade vieren joodse verenigingen en organisaties een feest voor vrede en tolerantie. Meer dan twintig joodse organisaties, instellingen en verenigingen steunden de parade. Ook de Israëlische ambassade deed mee
meer joden -> ajaxquote:Op maandag 3 mei 2010 09:12 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Twente kampioen
dus feest
dus een parade
(in duitsland)
zoiets
laat maar, mislukte grapquote:Op maandag 3 mei 2010 18:20 schreef paddy het volgende:
Sinds wanneer is Ajax weer een joodse club? Ik snap die humor als droogkloot nooit zo
Zo! Moge de ware antisemiet opstaan!quote:Op zondag 2 mei 2010 21:42 schreef Billy-jazz het volgende:
[..]
Your wish is my command
Chabad Lubawitsch is een zeer extremistische groepering!
Lees en huiver
http://i40.tinypic.com/2a00if.jpg
http://i41.tinypic.com/14y39fa.jpg
http://i40.tinypic.com/2ln8nma.jpg
New Republic Magazine had het volgende te zeggen over Chabad:
http://i39.tinypic.com/bhc9cp.jpg
http://i40.tinypic.com/o9qntv.jpg
Nu heb ik nog een vraag. Hoe is het mogelijk dat zulke extremisten overal in het westen door presidenten en premiers worden ontvangen? Zien jullie het al voor je dat al deze leiders een ontmoeting hebben met Bin Laden?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |