Goed antwoord op mijn vraag, hier kan ik echt wat beters mee dan afschieten met "je schiet in de stress als je geen startknop ziet".quote:Op zondag 2 mei 2010 18:05 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Dat is wat ik zei: als je net tussen noob en nerd in hangt (zoals ik), dan is Ubuntu m.i. nog steeds ongeschikt.
En ik probeer het serieus 1 of 2x per jaar (vaak bij een nieuwe versie). M'goed, als je mijn observaties/ervaringen liever probeert af te schieten met:
- je schiet waarschijnlijk in de stress als je geen Start-knop ziet
- je doet waarschijnlijk gewoon wat fout
Tja... dan kan ik dat alleen maar typische nerd-reacties vinden.
Zelfde probleemquote:Op zondag 2 mei 2010 20:18 schreef Cliffy het volgende:
[..]
Heb het via een andere mirror weer gedownload en ga het nu op een DVDtje zetten, hoop dat het nu wel goed gaat anders was het zoeken van een werkende Windows key makkelijker geweest
Je zult toch op zijn minst wel weten waar je toen mee bezig was?quote:Op zondag 2 mei 2010 21:23 schreef DennisMoore het volgende:
Zie de volgende post dan, waarin ik nog iets uit de archieven heb opgeduikeld, mocht het je interesseren.
Of verwacht je serieus dat ik nu nog precies weet welke handelingen ik allemaal uitvoerde waardoor het voor de zoveelste keer allemaal mis ging?
Zie de post met quotes in Kan de 'gewone' gebruiker al overstappen naar Ubuntu?quote:Op zondag 2 mei 2010 21:31 schreef Dee. het volgende:
Je zult toch op zijn minst wel weten waar je toen mee bezig was?
Het enige wat ik verder nog zie in je posts is iets over codecs... Maar codecs installeren is een kwestie van 2x op OK klikken, dus dat kan het haast niet zijn lijkt me.
Sorry hoor, maar dat is onzin. Ik heb het gisteren nog op een laptop gezet en ik ben echt geen ICT'er. Binnen een kwartier is het geinstalleerd en alles wat je nodig hebt, werkt. Browser, e-mail, Flash, Java, er zit een DVD brandprogramma in, een torrent programma, een media-player, Open Office. Draadloos Internet werkt, bekabeld Internet werkt en nogmaals: Ik ben geen nerd, geen ICT'er, maar iemand die wel iets van computers weet.quote:Op zondag 2 mei 2010 21:34 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ubuntu is vast prima als je het door iemand anders laat installeren en verder overal met je tengels vanaf blijft.
Net m'n Windows 7 partitie geformat, wat moet ik als "Mount point" opgeven voor Ubuntu?quote:Op zondag 2 mei 2010 21:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dat is onzin. Ik heb het gisteren nog op een laptop gezet en ik ben echt geen ICT'er. Binnen een kwartier is het geinstalleerd en alles wat je nodig hebt, werkt. Browser, e-mail, Flash, Java, er zit een DVD brandprogramma in, een torrent programma, een media-player, Open Office. Draadloos Internet werkt, bekabeld Internet werkt en nogmaals: Ik ben geen nerd, geen ICT'er, maar iemand die wel iets van computers weet.
Het schijnt dat jouw installatie perikelen maar onzin zijn. Je kunt het namelijk allemaal zo in een kwartiertje installeren zonder IT'er te zijn. Je weet toch wel wat een mount point is?quote:Op zondag 2 mei 2010 21:45 schreef Cliffy het volgende:
Net m'n Windows 7 partitie geformat, wat moet ik als "Mount point" opgeven voor Ubuntu?
<- Linux newb
En welk file system?quote:Op zondag 2 mei 2010 21:45 schreef Cliffy het volgende:
[..]
Net m'n Windows 7 partitie geformat, wat moet ik als "Mount point" opgeven voor Ubuntu?
<- Linux newb
in 1 uur erop gezetquote:Op zondag 2 mei 2010 21:00 schreef De_Kardinaal het volgende:
Cd was geen succes dus nu maar via usb proberen.
Heb je lang over gedaan dan! Zeker met USB-stick moet het in een kwartiertje kunnen.quote:
Doe gewoon ubuntu de partities in laten delen. Als je zelf wilt indelen zou ik het volgende aanraden:quote:Op zondag 2 mei 2010 22:02 schreef Cliffy het volgende:
[..]
Welk file system en mount point heb jij gebruikt?
Ja dan gebruikt ie dus m'n hele 500gb schijf, dat is ff niet de bedoelingquote:Op zondag 2 mei 2010 22:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Je hoeft alleen maar op 'Verdergaan' te klikken. Bij de partities geef je aan dat je de hele schijf wilt gebruiken (tweede optie) en klaar. Niks 'mounten' of 'filesystem' Ubuntu doet het allemaal zelf.
Laat mij het ff weten als zo'n topic er isquote:Op zondag 2 mei 2010 22:21 schreef PietjePuk007 het volgende:
Is er ergens een ubuntu-for-dummies topic? Ik heb chrome for linux gedownload, krijg een melding met package explorer, volgens mij is ie geinstalleerd maar waar kan ik ´m nu terugvinden?
Neuh alleen een linux for dummies: [Linux/Unix] [/Gurus/helpen/newbies]$ ./deel 30quote:Op zondag 2 mei 2010 22:21 schreef PietjePuk007 het volgende:
Is er ergens een ubuntu-for-dummies topic? Ik heb chrome for linux gedownload, krijg een melding met package explorer, volgens mij is ie geinstalleerd maar waar kan ik ´m nu terugvinden?
Dan gebruik je de optie om een gedeelte van de schijf te gebruiken, kun je de slider gebruiken om te bepalen hoeveel ruimte ubuntu moet gebruiken.quote:Op zondag 2 mei 2010 22:18 schreef Cliffy het volgende:
[..]
Ja dan gebruikt ie dus m'n hele 500gb schijf, dat is ff niet de bedoeling
Ja die had ik ookquote:Op zondag 2 mei 2010 22:44 schreef Cliffy het volgende:
Na een restart met een scherm vol IO errors lijkt installatie dan toch gelukt
Meestal hou ik als ik windows ga installeren een ubuntu-stickje bij de handquote:Op zondag 2 mei 2010 23:02 schreef Cliffy het volgende:
[..]
Ik hou de Windows installatiedisk nog ff bij de hand
Lekker snel maar ik heb de ballen verstand van file systems en mount point etc :pquote:Op zondag 2 mei 2010 23:03 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik vond het gebruiksvriendelijker installeren dan windows eigenlijk.
Dat kun je dan ook gewoon automatisch door de installer laten doen, als je dat wilt.quote:Op zondag 2 mei 2010 23:09 schreef Cliffy het volgende:
[..]
Lekker snel maar ik heb de ballen verstand van file systems en mount point etc :p
Mijn moeder flipt al als ik Firefox voor haar installeer.. laat staan een heel ander OSquote:Op zondag 2 mei 2010 23:58 schreef slacker_nl het volgende:
Ja hoor, ik heb inmiddels m'n vriendin weten te converten en die geeft nu zelfs aan dat der ouders ook maar Ubuntu moeten gaan gebruiken. De wonderen zijn de wereld nog niet uit
Gister ook W7 op m'n laptop vervangen door Ubunt 10.04. Werkt prima en snel, alleen de wifi deed het niet meteen, maar dat was met een beetje googlen snel opgelost.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 12:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik draai op mijn laptop ook Ubuntu. Het enige wat niet werkt is de draadloze netwerkverbinding. Maar aangezien ik thuis bedraad werk, is dat niet erg. Maar ik wil dat nog wel aan de gang hebben, dus verderpeuteren is de leus
Weet niet zeker, maar dit kan volgens mij ook wel grafisch met NdisWrapper, voor de windowsmensen...quote:Op maandag 3 mei 2010 10:48 schreef remlof het volgende:
Ow het ging trouwens wel om de 64 bit versie, die kreeg ik aan de praat na te volgen wat hier staat: Broadcom 43xx (4318) Wireless on 64 Bit Ubuntu
2 sec google en je hebt daar een oplossing voor.quote:Op maandag 3 mei 2010 13:42 schreef Cliffy het volgende:
Kan niet zeggen dat ik het echt fijn vind werken.. en veel sneller dan Win7 is het ook niet volgens mij, dat ik geen .rar meer kan uitpakken is ook nogal een gamebreaker
Natuurlijk kun je wel rar-files uitpakken met Ubuntuquote:Op maandag 3 mei 2010 13:42 schreef Cliffy het volgende:
dat ik geen .rar meer kan uitpakken is ook nogal een gamebreaker
quote:Op maandag 3 mei 2010 13:42 schreef Cliffy het volgende:
Kan niet zeggen dat ik het echt fijn vind werken.. en veel sneller dan Win7 is het ook niet volgens mij, dat ik geen .rar meer kan uitpakken is ook nogal een gamebreaker
Ja ik vraag het me af; die zelfredzaamheid is niet zozeer aan linux verbonden als wel aan computer gebruikers in het algemeen. Wie heeft er hier nou geen kennissen die altijd maar weer beroep op je willen doen om naar hun pc te kijken.quote:Op maandag 3 mei 2010 13:50 schreef -Techno- het volgende:
[..]
2 sec google en je hebt daar een oplossing voor.
Ik zelf gebruik Kubuntu en voor elk "probleem" wat ik tegen kom is wel een oplossing te vinden.
Ubuntu/Kubuntu is vrijheid. Echter betekent vrijheid ook zelfredzaamheid en dat laatste is een eigenschap die veel beginnend linux gebruikers niet hebben.
Ik snap heel goed dat dat gewoon moet kunnen maar volgens ubuntu zijn al mijn .rars corruptquote:Op maandag 3 mei 2010 13:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk kun je wel rar-files uitpakken met Ubuntu
En dan is je conclusie dat Ubuntu geen rarfiles kan uitpakken en dan switch van je besturingssysteem? Neem je altijd zulke extreme maatregelen als je tegen een probleem aan loopt?quote:Op maandag 3 mei 2010 14:03 schreef Cliffy het volgende:
[..]
Ik snap heel goed dat dat gewoon moet kunnen maar volgens ubuntu zijn al mijn .rars corrupt
Ik kan prima mijn naam invullen en automatisch een partitie laten aanwijzen!quote:Op zondag 2 mei 2010 23:09 schreef Cliffy het volgende:
[..]
Lekker snel maar ik heb de ballen verstand van file systems en mount point etc :p
Zo ziet de nieuwste er standaard uit. Alles is uiteraard aan te passen. De windowanimaties (met compiz) zijn 10x mooier dan windows natuurlijkquote:Op maandag 3 mei 2010 15:09 schreef Hard_Feesten het volgende:
Ik heb het in het verleden wel eens geprobeerd en het werkte ook wel, maar ik werd uiteindelijk altijd zo somber van al dat bruin. Ziet het er inmiddels al wat beter uit?
Ik heb via vista een lege partitie gemaakt. Intussen heeft mijn laptop nu FAT32/NTFS & dan wat de hel ubuntu ook mag gebruiken!quote:Op maandag 3 mei 2010 15:22 schreef Loohcs het volgende:
Kleuren/uitelijk van vensters e.d kun je toch al heel lang aanpassen?
File system vond ik ook wel lastig bij een dual boot. Je kunt Ubuntu zelf laten kiezen, maar ik wilde wel zeker weten dat ie van m'n XP-partitie 'afbleef'. Als je er dan voor kiest om het zelf te doen is er wel wat meer kennis vereist: nogal veel verschillende file systems (en ik kon maar 1 ntfs partitie toewijzen), en hoe zit 't met een swap partitie. Uiteindelijk heb ik daar maar wat gedaan (geen swap partitie vanwege te weinig ruimte) en is 't toch goed gekomen.
Een swap partitie is wel aan te raden, anders crashed je computer als je ram geheugen vol zit.quote:Op maandag 3 mei 2010 15:22 schreef Loohcs het volgende:
Kleuren/uitelijk van vensters e.d kun je toch al heel lang aanpassen?
File system vond ik ook wel lastig bij een dual boot. Je kunt Ubuntu zelf laten kiezen, maar ik wilde wel zeker weten dat ie van m'n XP-partitie 'afbleef'. Als je er dan voor kiest om het zelf te doen is er wel wat meer kennis vereist: nogal veel verschillende file systems (en ik kon maar 1 ntfs partitie toewijzen), en hoe zit 't met een swap partitie. Uiteindelijk heb ik daar maar wat gedaan (geen swap partitie vanwege te weinig ruimte) en is 't toch goed gekomen.
Het belangrijkste verschil is dat NTFS niet open is en EXT* wel. Als je een bestand wegschrijft op een NTFS-schijf, heeft eigenlijk niemand enig idee wat er gebeurt. De enige reden dat NTFS toch werkt in Linux, is omdat ze jaren bezig zijn geweest om het systeem te reverse-engineren waardoor er uiteindelijk een werkbare Linuximplementatie is ontstaan. Maar hoe NTFS ècht werkt, weten ze alleen bij Microsoft en die willen het niet vertellen.quote:Op maandag 3 mei 2010 16:12 schreef Joooo-pi het volgende:
Waarom dit verschil? Omdat NTFS best slecht is eigenlijk. EXT4 is beter.
Helaas is het wel vaak zo dat de "gemiddelde" gebruiker in de stress schiet als er geen startknop staat, de messenger er anders uitziet, of zelfs de browser maar een ander icoontje is. "Wat de boer niet kent dat vreet ie niet."quote:Op zondag 2 mei 2010 17:25 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Ik schiet echt niet in de stress als ik geen Start-knop zie staan.
Typische nerd-reactie: "De gebruiker wil het gewoon niet snappen".
Nee, dat maak jij ervan, ik snap ook wel dat ik .rars gewoon moet kunnen uitpakken en dat er dus ergens ff iets fout gaat, sorry dat ik niet direct de tijd had om het op te lossen..quote:Op maandag 3 mei 2010 14:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
En dan is je conclusie dat Ubuntu geen rarfiles kan uitpakken en dan switch van je besturingssysteem? Neem je altijd zulke extreme maatregelen als je tegen een probleem aan loopt?
Persoonlijk vind ik 4 vinkjes zetten in synaptic aanzienlijk makkelijker dan googlen, zoeken, donwladen, installeren en dan maar hopen dat je geen virus opgelopen hebt...quote:Op maandag 3 mei 2010 18:36 schreef Cliffy het volgende:
[..]
Anyway, na 4 () extra installs uit Software Center (wat dan wel weer handig is
) lijkt het nu te werken
Nee, ben benieuwd! Er is zelfs een heuse netbook versiequote:Op maandag 3 mei 2010 18:53 schreef GewoneMan het volgende:
iemand ervaring met Ubuntu op mini laptop? heb zelf een Samsung N120 en zou het daar weleens op willen testen
nee, bij linux moet je googlen, zoeken, downloaden, proberen en hopen dat het werkt.quote:Op maandag 3 mei 2010 18:44 schreef Dee. het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik 4 vinkjes zetten in synaptic aanzienlijk makkelijker dan googlen, zoeken, donwladen, installeren en dan maar hopen dat je geen virus opgelopen hebt...
Probeer Kubuntu eensquote:Op maandag 3 mei 2010 15:09 schreef Hard_Feesten het volgende:
Ik heb het in het verleden wel eens geprobeerd en het werkte ook wel, maar ik werd uiteindelijk altijd zo somber van al dat bruin. Ziet het er inmiddels al wat beter uit?
Dat is toch logisch als je een beginnend gebruiker bentquote:
Dat heb je ook met windows, plug and prayquote:downloaden, proberen en hopen dat het werkt.
Ik ervaar linux echt als vrijheid. Geen gezeik met virusscanners, makkelijk updaten zonder opnieuw op te starten, geen opdringerige schermpjes meer zoals update meldingen/ verouderde software/ enz.quote:Ik begrijp dat je pro linux bent, maar om te doen alsof het godsgeschenk is, is nou ook weer overdreven.
Persoonlijk inderdaadquote:Persoonlijk vind ik de feel van Linux niet erg fijn. Maar de packet manager is leuk.
Behalve dat 10.4 LTS is, en we nu op het werk eindelijk over kunnen stappen van 9.4 naar 10.4quote:Op dinsdag 4 mei 2010 04:26 schreef maartena het volgende:
Verder werkt tot nu toe alles prima.... maar niet beter/slechter dan 9.10.
Ga ik eens onderzoeken voor mijn Asus netbook, misschien dat de prestaties dan beter zijn. Ben benieuwd, de digibordsoftware die ik gebruik zal wel windows-only zijn. Maar daar zijn ook oplossingen voor heb ik begrepen.quote:Op maandag 3 mei 2010 19:58 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee, ben benieuwd! Er is zelfs een heuse netbook versie
Het voordeel van Linux is vooral dat als je tegen een probleem aanloopt en je gaat Googlen, je daadwerkelijk nuttige tips vindt van mensen die hetzelfde probleem hebben of hadden. Bij Windows is het hopen dat Microsoft er iets over bekend heeft gemaakt en zo niet, dan is het tasten in het duister.quote:Op maandag 3 mei 2010 20:02 schreef Adames het volgende:
[..]
nee, bij linux moet je googlen, zoeken, downloaden, proberen en hopen dat het werkt.
Sorry hoor, maar 9 van de 10 keer dat ik een programma nodig heb, open ik het software centrum, vul ik een zoekwoord in en klik ik wat aan. Dat werkt echt wel veel makkelijker dan het hele wereldwijde web afstruinen naar allerlei programma's waarvan de helft duur betaald is en de andere helft vol met spyware zit.quote:Op maandag 3 mei 2010 20:02 schreef Adames het volgende:
[..]
nee, bij linux moet je googlen, zoeken, downloaden, proberen en hopen dat het werkt.
Ik begrijp dat je pro linux bent, maar om te doen alsof het godsgeschenk is, is nou ook weer overdreven.
Persoonlijk vind ik de feel van Linux niet erg fijn. Maar de packet manager is leuk.
Batterij: het kan zijn dat die nog gecalibreert(spelling?) moet worden door Ubuntu.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 04:26 schreef maartena het volgende:
Ik heb op mijn laptop Ubuntu 10.04 draaien, multiboot met Windows 7 - beiden 64.
Een paar opmerkingen:
- Gaming is, en zo zal het nog wel even blijven, nog steeds een achtergesteld kindje onder Linux.
- Ubuntu 10.04 lijkt mijn batterij sneller leeg te slurpen. Ong. 2 uur in Linux, zeker 2.5 uur in Windows 7.
Dat zoeken zorgt er wel voor dat je heel snel een inhaalslag maakt. Linux is anders en dus moet het wennen. En dat is dus inderdaad googlen en zoeken. Maar wat bedoel je met downloaden? Voor de normale gebruiker is het softwarecenter juist perfect: alleen zoeken. Downloaden doet het OS wel. Met als gevolg dat de software te vertrouwen is.quote:Op maandag 3 mei 2010 20:02 schreef Adames het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je pro linux bent, maar om te doen alsof het godsgeschenk is, is nou ook weer overdreven.
Persoonlijk vind ik de feel van Linux niet erg fijn. Maar de packet manager is leuk.
Anderhalf jaar heb ik gnome gedraaid (ubuntu 8.04 dacht ik), gnome. En daarnaast regelmatig KDE van opensuse, fedora en ook kubuntu.quote:Op donderdag 6 mei 2010 09:35 schreef wdn het volgende:
Dat je de "feel" van linux niet fijn vind: ok. Kan ik inkomen. Maar dan zou je ipv. gnome eens kde kunnen proberen. gnome is vrij kaal maar dat is een bewuste keuze van de ontwikkelaars. kde daarentegen is meer van het: als het ingesteld moeten kunnen worden moet het in een grafisch scherm kunnen (wat dus soms de bizarre situatie oplevert dat je op 5 plekken hetzelfde kunt instellen).
Aangezien er (blijkbaar) een Linux-versie van Steam uit gaat komen, zal ook dat wel een stuk beter worden. Momenteel is het inderdaad huilen met de pet op.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 04:26 schreef maartena het volgende:
Ik heb op mijn laptop Ubuntu 10.04 draaien, multiboot met Windows 7 - beiden 64.
Een paar opmerkingen:
- Gaming is, en zo zal het nog wel even blijven, nog steeds een achtergesteld kindje onder Linux.
- Ubuntu 10.04 lijkt mijn batterij sneller leeg te slurpen. Ong. 2 uur in Linux, zeker 2.5 uur in Windows 7.
Wat mooie een omgekeerde redenering.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:15 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Ligt aan de gebruiker.. Je kan gewoon opslaan als .doc.. Ik vind het niet fair om linux daarop af te rekenen.
Verder kan je in linux juist alles wat in windows gemaakt is openen/lezen. Andersom ( omdat linux vele open standaarden gebruikt ) niet. Maar dat is in mijn ogen ( nog) een gebrek van Windows, al komt er verbetering in.
Hangt af van de SW. Linux fora zijn meestal erg slecht omdat er veel nerds lopen die gewoon niet begrijpen dat een n00b geeneens weet hoe ze een host file moeten bewerken. Als je iets moet compilen of dependencies erbij zoeken dan is het some weleens lastig om opmerkingen te lezen als.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het voordeel van Linux is vooral dat als je tegen een probleem aanloopt en je gaat Googlen, je daadwerkelijk nuttige tips vindt van mensen die hetzelfde probleem hebben of hadden. Bij Windows is het hopen dat Microsoft er iets over bekend heeft gemaakt en zo niet, dan is het tasten in het duister.
Daarom is Ubuntu ook zo newbie vriendelijk: op ubuntuforums.org is de stelling dat bovenstaande niet het antwoord mag zijn op een vraag.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:13 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Hangt af van de SW. Linux fora zijn meestal erg slecht omdat er veel nerds lopen die gewoon niet begrijpen dat een n00b geeneens weet hoe ze een host file moeten bewerken. Als je iets moet compilen of dependencies erbij zoeken dan is het some weleens lastig om opmerkingen te lezen als.
"Simply compile it" en dan uren bezig zijn omdat ze vergeten wat versie nummers erbij te gooien etc.
Linux nerds vinden alles simpel.
(En ik zette Slackware servers en PBX's in elkaar dus moest uren over die fora struinen)
ik denk korter voor linux, gezien de ervaringen die ik heb met die categorie. Denk ook aan het "beheren" van de virusscanner en de firewall en het zoeken/installeren van programma's.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:26 schreef wdn het volgende:
[..]
Indien het gebruik niet verder gaat dan mailen, chatten, browsen, muziek en video (kleine kinderen, Opa en Oma bijvoorbeeld) dat moet die gebruiker zondermeer met Linux overweg kunnen omdat de leercurve voor en Windows en Linux even hoog zal liggen.
...
Dat is op de fora van Ubuntu echt wel anders.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:13 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Hangt af van de SW. Linux fora zijn meestal erg slecht omdat er veel nerds lopen die gewoon niet begrijpen dat een n00b geeneens weet hoe ze een host file moeten bewerken. Als je iets moet compilen of dependencies erbij zoeken dan is het some weleens lastig om opmerkingen te lezen als.
"Simply compile it" en dan uren bezig zijn omdat ze vergeten wat versie nummers erbij te gooien etc.
Linux nerds vinden alles simpel.
(En ik zette Slackware servers en PBX's in elkaar dus moest uren over die fora struinen)
Ja heb je gelijk in maar "Linux kent geen virussen" kost soms aardig wat tijd om uit te leggenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:36 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
ik denk korter voor linux, gezien de ervaringen die ik heb met die categorie. Denk ook aan het "beheren" van de virusscanner en de firewall en het zoeken/installeren van programma's.
Niet op die van redhat. Daar hebben wij een betaalde service overeenkomst en zelfs dan is het commentaar soms te erg voor woorden ...quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is op de fora van Ubuntu echt wel anders.
Ja, dat heb ik ook meegemaakt. De drang om dan toch echt een virusscanner te willen installeren is zo grootquote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:39 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja heb je gelijk in maar "Linux kent geen virussen" kost soms aardig wat tijd om uit te leggen
En het "de router is de firewall dus je hoeft geen programma zoals zonealarm te installeren" soms ook
Mag ik even als opmerking maken dat ik full-time, zowel thuis als op het werk, ubuntu gebruiker ben... maar wat je bedoelt met "compile it", zegt me helemaal niets; en ja ik heb thuis Ubuntu zelf geinstalleerd....quote:
Ik weet ook niet hoe het moet...quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:03 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Mag ik even als opmerking maken dat ik full-time, zowel thuis als op het werk, ubuntu gebruiker ben... maar wat je bedoelt met "compile it", zegt me helemaal niets; en ja ik heb thuis Ubuntu zelf geinstalleerd....
Je kunt software op meerdere manieren installeren. Even de simpele methodes (software centere/synaptic/.deb's enzo) buiten beschouwing laten kennen we ook nog installatie via "source files". Dan download je dus een stuk sofware wat nog niet is voorbereid op het systeem waar je het op wilt installeren. Dan krijg je bij die download ook bestanden om deze software samen te stellen voor je systeem. Je hebt dan een paar pakketten nodig (zoals build-essentials) en dan kun je metquote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:03 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Mag ik even als opmerking maken dat ik full-time, zowel thuis als op het werk, ubuntu gebruiker ben... maar wat je bedoelt met "compile it", zegt me helemaal niets; en ja ik heb thuis Ubuntu zelf geinstalleerd....
ik weet wel wat het is hoor, maar ik wil niet weten hoe het moetquote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:35 schreef wdn het volgende:
joooo-pi... ogen dicht
En dit is helemaal niet voor newbies
[..]
Je kunt software op meerdere manieren installeren. Even de simpele methodes (software centere/synaptic/.deb's enzo) buiten beschouwing laten kennen we ook nog installatie via "source files". Dan download je dus een stuk sofware wat nog niet is voorbereid op het systeem waar je het op wilt installeren. Dan krijg je bij die download ook bestanden om deze software samen te stellen voor je systeem. Je hebt dan een paar pakketten nodig (zoals build-essentials) en dan kun je met
configure
make
make install
die software gebruiksklaar maken.
Maar dat gaat erg ver en heb ik zelf pas 1x gedaan in de afgelopen 5 jaar.
Tutorial: http://www.tuxfiles.org/linuxhelp/softinstall.html
Probeer het eens met de huidige versie, wifi-ondersteuning komt akelig dicht bij de 100% tegenwoordig. En mocht je toch buiten de boot vallen, zijn er allerhande tutorials te vinden over hoe je bijv. met Ndiswrapper je wifi aan de praat kunt krijgen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:11 schreef fs180 het volgende:
Tvp
Vorige versie eens geprobeerd, maar kreeg de wifi niet aan de praat en dat was me toch wel cruciaal. Ik weet dat er een verschil zit tussen games op windows en op linux, ik wou graag een simpel online spelletje spelen (pent 2/3 pc kan het al aan) maar gaat dat werken op linux? Dus zonder dual boot en dan in windows spelen maar echt in linux?
Er zijn echt 1000den games te vinden. De meeste zijn bordgames dat dan wel weerquote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:11 schreef fs180 het volgende:
Tvp
Vorige versie eens geprobeerd, maar kreeg de wifi niet aan de praat en dat was me toch wel cruciaal. Ik weet dat er een verschil zit tussen games op windows en op linux, ik wou graag een simpel online spelletje spelen (pent 2/3 pc kan het al aan) maar gaat dat werken op linux? Dus zonder dual boot en dan in windows spelen maar echt in linux?
CoD 4 MW heb ik ook aan de praat gehad in linux, maar dat draaide slechter dan native onder windows. Mijn computer kan het in windows net een beetje behoorlijk draaien, maar in wine was het onder de maat. Daarbij is het vervelende dat het spel dus wel werkt, maar X-Fire of Punkbuster dan weer nietquote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:47 schreef wdn het volgende:
[..]
Er zijn echt 1000den games te vinden. De meeste zijn bordgames dat dan wel weer![]()
Maar bijvoorbeeld Planescape:Torment (RPG) en doom (shooter) werken onder Linux.
Zo ook Ragnarok Online (mmorpg) of afgeleides daar van (zoals manaworld).
Zolang het maar geen dx9/dx10 nodig heeft
Okay, dat ziet er positief uit, het is een geen nieuw spel, 2004 dacht ik, en dus ondersteuning van nieuw dx zal dus ook wel ontbrekenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:18 schreef Dee. het volgende:
[..]
Probeer het eens met de huidige versie, wifi-ondersteuning komt akelig dicht bij de 100% tegenwoordig. En mocht je toch buiten de boot vallen, zijn er allerhande tutorials te vinden over hoe je bijv. met Ndiswrapper je wifi aan de praat kunt krijgen.
Over games: ligt eraan watvoor/welke game je spelen wilt. Veruit de meeste games worden alleen voor windows uitgebracht, maar er zijn er best een hoop die m.b.v. Wine toch ook onder linux draaien (in een enkel geval zelfs beter dan onder windows)
Ja, want vista trok ie net niet! Dit dus welquote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:26 schreef mgerben het volgende:
[..]
Gefeliciteerd.
Patser.
En nou lekker snel draaien zeker?
Erhm, Chromium is iets anders hoor.quote:Op zondag 9 mei 2010 00:32 schreef remlof het volgende:
Google Chrome is beschikbaar als Chromium trouwens, zie het Ubuntu Software Center of de Synaptic Package Manager.
[ afbeelding ]
Chromium is iets anders, maar het komt er wel heeeel dicht bij in de buurt.quote:Op zondag 9 mei 2010 01:45 schreef popolon het volgende:
[..]
Erhm, Chromium is iets anders hoor.
Chrome is gewoon te vinden als 'google-chrome-beta'.
Bloedsnelquote:5.0.375.29 beta
Ik heb gewoon firefoxquote:
Ik heb windows7 er weer afgeknikkerd omdat het na verloop van tijd takketraag werd. En ik doe NIKS met mijn windows installatie, die start ik alleen op om GTA4 te spelenquote:Op zondag 2 mei 2010 19:59 schreef Athlon64x het volgende:
Sinds ik Windows 7 heb totaal geen behoefte aan Linux
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |