Goed antwoord op mijn vraag, hier kan ik echt wat beters mee dan afschieten met "je schiet in de stress als je geen startknop ziet".quote:Op zondag 2 mei 2010 18:05 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Dat is wat ik zei: als je net tussen noob en nerd in hangt (zoals ik), dan is Ubuntu m.i. nog steeds ongeschikt.
En ik probeer het serieus 1 of 2x per jaar (vaak bij een nieuwe versie). M'goed, als je mijn observaties/ervaringen liever probeert af te schieten met:
- je schiet waarschijnlijk in de stress als je geen Start-knop ziet
- je doet waarschijnlijk gewoon wat fout
Tja... dan kan ik dat alleen maar typische nerd-reacties vinden.
Zelfde probleemquote:Op zondag 2 mei 2010 20:18 schreef Cliffy het volgende:
[..]
Heb het via een andere mirror weer gedownload en ga het nu op een DVDtje zetten, hoop dat het nu wel goed gaat anders was het zoeken van een werkende Windows key makkelijker geweest
Je zult toch op zijn minst wel weten waar je toen mee bezig was?quote:Op zondag 2 mei 2010 21:23 schreef DennisMoore het volgende:
Zie de volgende post dan, waarin ik nog iets uit de archieven heb opgeduikeld, mocht het je interesseren.
Of verwacht je serieus dat ik nu nog precies weet welke handelingen ik allemaal uitvoerde waardoor het voor de zoveelste keer allemaal mis ging?
Zie de post met quotes in Kan de 'gewone' gebruiker al overstappen naar Ubuntu?quote:Op zondag 2 mei 2010 21:31 schreef Dee. het volgende:
Je zult toch op zijn minst wel weten waar je toen mee bezig was?
Het enige wat ik verder nog zie in je posts is iets over codecs... Maar codecs installeren is een kwestie van 2x op OK klikken, dus dat kan het haast niet zijn lijkt me.
Sorry hoor, maar dat is onzin. Ik heb het gisteren nog op een laptop gezet en ik ben echt geen ICT'er. Binnen een kwartier is het geinstalleerd en alles wat je nodig hebt, werkt. Browser, e-mail, Flash, Java, er zit een DVD brandprogramma in, een torrent programma, een media-player, Open Office. Draadloos Internet werkt, bekabeld Internet werkt en nogmaals: Ik ben geen nerd, geen ICT'er, maar iemand die wel iets van computers weet.quote:Op zondag 2 mei 2010 21:34 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ubuntu is vast prima als je het door iemand anders laat installeren en verder overal met je tengels vanaf blijft.
Net m'n Windows 7 partitie geformat, wat moet ik als "Mount point" opgeven voor Ubuntu?quote:Op zondag 2 mei 2010 21:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dat is onzin. Ik heb het gisteren nog op een laptop gezet en ik ben echt geen ICT'er. Binnen een kwartier is het geinstalleerd en alles wat je nodig hebt, werkt. Browser, e-mail, Flash, Java, er zit een DVD brandprogramma in, een torrent programma, een media-player, Open Office. Draadloos Internet werkt, bekabeld Internet werkt en nogmaals: Ik ben geen nerd, geen ICT'er, maar iemand die wel iets van computers weet.
Het schijnt dat jouw installatie perikelen maar onzin zijn. Je kunt het namelijk allemaal zo in een kwartiertje installeren zonder IT'er te zijn. Je weet toch wel wat een mount point is?quote:Op zondag 2 mei 2010 21:45 schreef Cliffy het volgende:
Net m'n Windows 7 partitie geformat, wat moet ik als "Mount point" opgeven voor Ubuntu?
<- Linux newb
En welk file system?quote:Op zondag 2 mei 2010 21:45 schreef Cliffy het volgende:
[..]
Net m'n Windows 7 partitie geformat, wat moet ik als "Mount point" opgeven voor Ubuntu?
<- Linux newb
in 1 uur erop gezetquote:Op zondag 2 mei 2010 21:00 schreef De_Kardinaal het volgende:
Cd was geen succes dus nu maar via usb proberen.
Heb je lang over gedaan dan! Zeker met USB-stick moet het in een kwartiertje kunnen.quote:
Doe gewoon ubuntu de partities in laten delen. Als je zelf wilt indelen zou ik het volgende aanraden:quote:Op zondag 2 mei 2010 22:02 schreef Cliffy het volgende:
[..]
Welk file system en mount point heb jij gebruikt?
Ja dan gebruikt ie dus m'n hele 500gb schijf, dat is ff niet de bedoelingquote:Op zondag 2 mei 2010 22:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Je hoeft alleen maar op 'Verdergaan' te klikken. Bij de partities geef je aan dat je de hele schijf wilt gebruiken (tweede optie) en klaar. Niks 'mounten' of 'filesystem' Ubuntu doet het allemaal zelf.
Laat mij het ff weten als zo'n topic er isquote:Op zondag 2 mei 2010 22:21 schreef PietjePuk007 het volgende:
Is er ergens een ubuntu-for-dummies topic? Ik heb chrome for linux gedownload, krijg een melding met package explorer, volgens mij is ie geinstalleerd maar waar kan ik ´m nu terugvinden?
Neuh alleen een linux for dummies: [Linux/Unix] [/Gurus/helpen/newbies]$ ./deel 30quote:Op zondag 2 mei 2010 22:21 schreef PietjePuk007 het volgende:
Is er ergens een ubuntu-for-dummies topic? Ik heb chrome for linux gedownload, krijg een melding met package explorer, volgens mij is ie geinstalleerd maar waar kan ik ´m nu terugvinden?
Dan gebruik je de optie om een gedeelte van de schijf te gebruiken, kun je de slider gebruiken om te bepalen hoeveel ruimte ubuntu moet gebruiken.quote:Op zondag 2 mei 2010 22:18 schreef Cliffy het volgende:
[..]
Ja dan gebruikt ie dus m'n hele 500gb schijf, dat is ff niet de bedoeling
Ja die had ik ookquote:Op zondag 2 mei 2010 22:44 schreef Cliffy het volgende:
Na een restart met een scherm vol IO errors lijkt installatie dan toch gelukt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |