Want?quote:Op woensdag 28 april 2010 23:19 schreef Mikkie het volgende:
Nu, tien jaar later, begin ik pas te merken hoe irritant het is dat mijn topografische kennis zo matig is.
Ja, begint iemand vol trots te vertellen waar ze op vakantie zijn geweest.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:19 schreef Mikkie het volgende:
Nu, tien jaar later, begin ik pas te merken hoe irritant het is dat mijn topografische kennis zo matig is.
Omdat hij straks met het WK om 3 uur snachts klaarzit voor een wedstrijd terwijl er geen tijdsverschil is met Zuid Afrika.quote:
Ja, en als je een keer inzicht nodig hebt in plaats van als een verstandelijk mindere plaatjes moet onthouden?quote:Op woensdag 28 april 2010 23:20 schreef donroyco het volgende:
Dat is toch kei makkelijk? Ik had altijd 8'en of hoger voor topografie.
Het is af en toe best handig om parate kennis te hebben. Wanneer je bijvoorbeeld in het nieuws hoort dat in de stad Jos rellen tussen christenen en moslims zijn uitgebroken, is het handig om te weten in welk land dat is om het te koppelen aan je voorheen opgedane kennis.quote:
Fotografisch geheugen, beat that.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:22 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Ja, en als je een keer inzicht nodig hebt in plaats van als een verstandelijk mindere plaatjes moet onthouden?
Dude....Je weet dat het bij ons zomer is, wanneer het bij hen winter is? Dus 12 uur tijdsverschil....Kijk maar naar oa Australie.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:22 schreef Beavis het volgende:
[..]
Omdat hij straks met het WK om 3 uur snachts klaarzit voor een wedstrijd terwijl er geen tijdsverschil is met Zuid Afrika.
Als dit topic een weerspiegeling van je hersenen is dan voorspel ik niet veel goeds voor je toekomst.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:19 schreef Lespaulspelert het volgende:
maar laat die waardevolle toekomstbepalende vwo hersenen heel en val ze niet lastig met je onzin.
quote:Op woensdag 28 april 2010 23:22 schreef donroyco het volgende:
TS, geef eens een indicatie van wat je moet leren?
quote:Op woensdag 28 april 2010 23:19 schreef Lespaulspelert het volgende:maar laat die waardevolle toekomstbepalende vwo hersenen heel en val ze niet lastig met je onzin.
Verdomd, nooit aan gedachtquote:Op woensdag 28 april 2010 23:23 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Dude....Je weet dat het bij ons zomer is, wanneer het bij hen winter is? Dus 12 uur tijdsverschil....Kijk maar naar oa Australie.
Mensen die naar Peking rijdenquote:Op woensdag 28 april 2010 23:24 schreef Sobraine het volgende:
Ik heb dit vaak ook nooit met glans gehaald, als ik nu dus naar Peking wil rijden dan weet ik niet waar ik langs moet. Gelukkig kom ik wel probleemloos door Duitsland, Italië, Frankrijk, Portugal, Spanje, België en Nederland dus ik zie het probleem niet.
Als later Frits Bom naast je neus staat en die wijst een land aan op de kaart die hij bij zich heeft. Jij moet raden welk land dat is, dan sta je wel met je bek vol tanden als je niet weet welk land hij bedoelt.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:24 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
De namen en hoofdsteden van 120 landen, wat het ook moge zijn, ik heb een kaart/gps systeem/telefoon/computer/navigatie/landkaarten naast de weg, dus wanneer ga ik dit ooit toepassen, laat het vak volgend jaar trouwens toch vallen. Aardrijkskunde is gewoon 50 minuten circus, verspild belastingsgeld.
quote:
Oke.quote:
quote:Fotografisch geheugen, of eidetisch geheugen, is een term die gebruikt wordt voor het vermogen beelden 'als een foto' op te slaan in het menselijk geheugen, en zelfs 'als een film' (wat in feite foto's achter elkaar zijn). Hoewel het bestaan van fotografisch geheugen ter discussie staat, lijken sommige autistische savanten of mensen met het Syndroom van Asperger in staat te zijn beelden perfect na te tekenen uit hun geheugen [1].
quote:
Dan verlicht mij eens met je kennis.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:24 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Te dom om het nut van topografie te snappen. Kneus
Hoe wil jij een op inzicht gebaseerd geheugen gebruiken, zonder feitenkennis?quote:Op woensdag 28 april 2010 23:28 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Oke.
[..]
http://www.google.nl/search?client=safari&rls=en&q=Fotografisch%20geheugen%20wiki&ie=UTF-8&oe=UTF-8&redir_esc=&ei=p6fYS63GEYyIOKzm2L0G
Een hoop info op het internet, dat het eigenlijk maar gezever is, of een vervanger van een normaal functionerend geheugen, anyways, liever een op inzicht-gebaseerd geheugen (serieus, met bio is dat zo handig) dan een fotografisch geheugen.
Kan je niet beter de andere kant op gaan?quote:Op woensdag 28 april 2010 23:28 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
je wilt ze de kost niet geven.
Schijnt een leuke challenge te zijn voor mens en machine.
Je wordt er niet slimmer van, je leert iets ongelofelijks stoms, een plaatje herinneren. Je verspilt hersencellen aan iets totaal onnozels wat je geen enkel extra denkvermogen oplevert noch het handig is in het dagelijks leven. Nu jij.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:28 schreef Nico_Galijk het volgende:
Je hebt toch het internet? Waarom uberhaupt nog les hebben?
[/sarcasme]
TS ontiegelijke kneus
quote:Op woensdag 28 april 2010 23:28 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
je wilt ze de kost niet geven.
Schijnt een leuke challenge te zijn voor mens en machine.
Of hosselenquote:Op woensdag 28 april 2010 23:30 schreef KermitKikker het volgende:
Eens met de klacht, je kan de tijd beter in je nederlands steken
Moest lachen.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:30 schreef KermitKikker het volgende:
Eens met de klacht, je kan de tijd beter in je nederlands steken
Hmm, even vertalen. Zo is het bijvoorbeeld logisch dat pleuritis een ontsteking is in het vliesje rond je longen (pleura). Dat kan een droge of een natte zijn, dus of het schuurt tussen die ruimtes (je longen en die lichaamsdelen eromheen, ik weet ze niet in het nederlandsquote:Op woensdag 28 april 2010 23:29 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Hoe wil jij een op inzicht gebaseerd geheugen gebruiken, zonder feitenkennis?
Och, eerst Duits ennog een reading file. Zijn maar veertig zinnen joh, en nog maar twee documentaires, een boekverslag, filmverslag en twee tekstverslagen voor in een reading file. Oftewel, die reading file was ik 'vergeten'quote:Op woensdag 28 april 2010 23:29 schreef Ayca het volgende:
Wat een kutschool TS, eerst scheikunde en nu ook al aardrijkskunde.
En al die termen heb je nooit geleerd maar zijn volkomen logisch.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:33 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Hmm, even vertalen. Zo is het bijvoorbeeld logisch dat pleuritis een ontsteking is in het vliesje rond je longen (pleura). Dat kan een droge of een natte zijn, dus of het schuurt tussen die ruimtes (je longen en die lichaamsdelen eromheen, ik weet ze niet in het nederlands) of er zit vocht, een onsteking zorgt voor een grotere aanmaak van een stofje die dat ik niet ken in het nNederlands maar ik gok op cytokines cytokine, wat weer zorgt voor typische ontstekingsverschijnselen. Zo, even een vorobeeld voorbeeld.
Dit is waarquote:Op woensdag 28 april 2010 23:33 schreef shiftknop het volgende:
In 2012 wordt de wereld toch veranderd
Inderdaad, maar daar boven zit tvwo, je zou zeggen, alles in het Engels, niks aan. Maar die leraren geven les met de gedachte 'Ja, dit is tvwo, die kunnen toch net iets meer', dus wij hebben nog meer dan die vwo-fags.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:35 schreef KermitKikker het volgende:
Stel je niet aan, VWO is een eitje PUNT
quote:Op woensdag 28 april 2010 23:36 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
En al die termen heb je nooit geleerd maar zijn volkomen logisch.
Zo, even een voorbeeld van feitenkennis.
Ja, natuurlijk leer je ze, maar het is niet stampen. Het is een (online) model bekijken en daar informatie uithalen, in plaats van dom zinnetjes stampen, je moet het begrijpen alsof je het zelf maakt, sommigemensen kunnen dat snel en dan is alles heel makkelijk, dan ga je toch geen godvergeten topo doen. Ohja, en die typos komen door het boek wat onder mijn armen ligt.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:36 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
En al die termen heb je nooit geleerd maar zijn volkomen logisch.
Zo, even een voorbeeld van feitenkennis.
Alsof Aardrijkskunde op het VWO alleen bestaat uit topografiequote:Op woensdag 28 april 2010 23:24 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
De namen en hoofdsteden van 120 landen, wat het ook moge zijn, ik heb een kaart/gps systeem/telefoon/computer/navigatie/landkaarten naast de weg, dus wanneer ga ik dit ooit toepassen, laat het vak volgend jaar trouwens toch vallen. Aardrijkskunde is gewoon 50 minuten circus, verspild belastingsgeld.
Oke, een iets groter ei, nog steeds een eitje, de examens gaan je sowieso keihard meevallenquote:Op woensdag 28 april 2010 23:37 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Inderdaad, maar daar boven zit tvwo, je zou zeggen, alles in het Engels, niks aan. Maar die leraren geven les met de gedachte 'Ja, dit is tvwo, die kunnen toch net iets meer', dus wij hebben nog meer dan die vwo-fags.
Welke aardrijkskundemethode?quote:
TTOquote:Op woensdag 28 april 2010 23:37 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Inderdaad, maar daar boven zit tvwo, je zou zeggen, alles in het Engels, niks aan. Maar die leraren geven les met de gedachte 'Ja, dit is tvwo, die kunnen toch net iets meer', dus wij hebben nog meer dan die vwo-fags.
Ja, eigenlijk wel. Er is geen zak aan, leraar kan niet goed engels (smerige achterhoeker), alles haal je minimaal een zes voor, anders haal je dat omhoog met een of ander homofiel kermisprojectje wat hij verzint, maar nu heeft ie der dus topo bij gedaan.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:39 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Alsof Aardrijkskunde op het VWO alleen bestaat uit topografie.
Herkenbaar. Deal with it TS, hoeveel jaar nog? Middelbare school blijft pauper tot en met vwo 6. Succes.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:40 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk wel. Er is geen zak aan, leraar kan niet goed engels (smerige achterhoeker), alles haal je minimaal een zes voor, anders haal je dat omhoog met een of ander homofiel kermisprojectje wat hij verzint, maar nu heeft ie der dus topo bij gedaan.
Ach, ons onderwijs hier is ronduit triest, maar daar ga ik nog een keer een mastertopic over openen. Serieus, het is zo laag en zo simpel en zo primitief. Al die veertig plussers die geen enkel flauwbenul hebben van hoe wij denken. Maar goed, ons engels zou veel beter moeten zijn, leraren besteden er te weinig aandacht aan vind ik. Ik voel me alsof ik een proefkonijn ben.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:40 schreef Rookert het volgende:
[..]
TTO![]()
Na middelbare school blijkt hoe verwend ik ben met native speakers, sommige accenten zijn echt te erg voor worden, idem dito voor het Engels van andere studenten met vage zinsopbouw e.d.
Derde nu, dus nog 3 1/3e.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:42 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Herkenbaar. Deal with it TS, hoeveel jaar nog? Middelbare school blijft pauper tot en met vwo 6. Succes.
Bij jou ging het toch alleen maar over veen? Nou, welke methode gebruikten jullie dan?quote:
Gewoon die gast ging in z'n boek lezen en dan ging het over veenquote:Op woensdag 28 april 2010 23:44 schreef donroyco het volgende:
[..]
Bij jou ging het toch alleen maar over veen? Nou, welke methode gebruikten jullie dan?
Wees blij ondankbare lul, met je vwoquote:Op woensdag 28 april 2010 23:19 schreef Lespaulspelert het volgende:
Waarom wordt dat nog steeds op de middelbare school gegeven? Waarom moet ik godverdomme een plaatje uit mn kop kennen wat ik toch nooit ga toepassen? Waarom moet ik een trucje doen wat ze een circusaapje ook leren? Dat er nou vmbo en havo hersenen aan worden verspild, kan ik me nog wel wat bij voorstellen, maar laat die waardevolle toekomstbepalende vwo hersenen heel en val ze niet lastig met je onzin.
Klacht: Moet nog 100 plaatsen leren, wereldwijd (land+hoofdstad)
Klacht extra: Aardrijkskunde.
Oh.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:45 schreef Skonk het volgende:
[..]
Gewoon die gast ging in z'n boek lezen en dan ging het over veen
Juist niet, ik wil mijn gave goed besteden en niet laten verneuken door die babyboomerts.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:47 schreef Verlengmijnsnoer het volgende:
[..]
Wees blij ondankbare lul, met je vwo
jij bent fucking stoerquote:Op woensdag 28 april 2010 23:48 schreef Lespaulspelert het volgende:
Ik zit er aan te denken om die falende leraren te gaan filmen, gewoon telefoon in etui. Wel andere plaats gaan zitten dan. En dan laten zien hoe hard ze falen, recencies van lessen maken, alle aantekeningen verzamelen en laten zien hoe hard ze falen met hun proefwerken, elke fout die een leraar maakt in het engels opmerken, en elk woord dat nederlands wordt gesproken (wat eigenlijk engels moet zijn, maar het is tachtig procent nederlands) noteren. Ik word er kotsmisselijk van, ik wil godverdomme met een normaal engels accent kunnen spreken, het is nu zwaar triest. Gelukkig krijgen we een uur les van onze engels lerares die we volgend jaar krijgen, en zijn we begonnen met stylistic devices (iemand ervaring) we zijn nu met irony, similarities en metaphors bezig. Die leraar is ook net iets jonger, rond de 30, terwijl onze huidige 60 is, echjt zo een gek seniel oud wijf die onze tijd verneukt.![]()
![]()
nee echt, jij gaat het makenquote:Op woensdag 28 april 2010 23:49 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Juist niet, ik wil mijn gave goed besteden en niet laten verneuken door die babyboomerts.
Dat inderdaad. Vroeger was ik het weliswaar met TS eens, maar nu schaam ik me voor mijn gebrekkige kennis van plaatsen.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:19 schreef Mikkie het volgende:
quote:Op woensdag 28 april 2010 23:51 schreef Lespaulspelert het volgende:
Rot op Yreal, jij beseft niet hoe kut het is om op een dorpse plattelandsschool te zitten als je werkelijk talent en visie hebt.
Leuke hobby om jezelf mee uit te drukken, en om goed met een taal om te gaan, als je toch goed in talen bent en je er een boterham mee wilt verdienen?quote:Op woensdag 28 april 2010 23:53 schreef BasementDweller het volgende:
"Literatuur" is inderdaad wel het afvoerputje van de maatschappij
Het is niet eens moeilijk te leren en het komt later regelmatig goed van pas dus wat loop je nu te zeikenquote:Op woensdag 28 april 2010 23:54 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Leuke hobby om jezelf mee uit te drukken, en om goed met een taal om te gaan, als je toch goed in talen bent en je er een boterham mee wilt verdienen?
Daarentegen, topografie.
quote:Op woensdag 28 april 2010 23:55 schreef Verlengmijnsnoer het volgende:
[..]
Het is niet eens moeilijk te leren en het komt later regelmatig goed van pas dus wat loop je nu te zeiken
Wacht maar, over 3 jaar verwacht ik een topic in KLB over het nutteloze kutvak dat literatuur heet.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:54 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Leuke hobby om jezelf mee uit te drukken, en om goed met een taal om te gaan, als je toch goed in talen bent en je er een boterham mee wilt verdienen?
Daarentegen, topografie.
Moet je nog een IB certificaat halen in de 6e? Want in de 5e en 6e begint het Engels pas écht te komen hoor, superchillquote:Op woensdag 28 april 2010 23:43 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Ach, ons onderwijs hier is ronduit triest, maar daar ga ik nog een keer een mastertopic over openen. Serieus, het is zo laag en zo simpel en zo primitief. Al die veertig plussers die geen enkel flauwbenul hebben van hoe wij denken. Maar goed, ons engels zou veel beter moeten zijn, leraren besteden er te weinig aandacht aan vind ik. Ik voel me alsof ik een proefkonijn ben.![]()
Ohja, in het vierde hoef ik geen engels meer te praten, LIKE WTF. Maak gewoon een goede opleiding? Triest ministerie van onderwijs, dat duurt godverdomme lang voordat er engelse eindexamens komen, ik haat die switch die ik moet gaan maken aan het eind van dit schooljaar, ik hoop dat ze lang mogen branden.
Het lijkt me ergens toch erg nuttig wanneer je weet dat Helsinki in Australie ligt.quote:
Tuurlijk jongen, wat jij zegtquote:Op woensdag 28 april 2010 23:56 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Je kunt zeveren wat je wilt, maarhet is toch wel zo.
IB?quote:Op woensdag 28 april 2010 23:57 schreef Rookert het volgende:
[..]
Moet je nog een IB certificaat halen in de 6e? Want in de 5e en 6e begint het Engels pas écht te komen hoor, superchill
Geef me een praktisch hedendaags voorbeeld, kloot.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:57 schreef Verlengmijnsnoer het volgende:
[..]
Het lijkt me ergens toch erg nuttig wanneer je weet dat Helsinki in Australie ligt.
Oh noes, Helsinki ligt helemaal niet in Australie, had ik toch maar mijn best gedaan.
Die biologische termen van je komen waarschijnlijk minder van pas tenzij je later arts o.i.d. wil worden, maar daar ben je wel weer over te spreken. Vreemdquote:
Lijkt het je niet nuttig wanneer je het nieuws kijkt en je hoort dat er ergens iets gaande is dat je ook een beeld hebt van waar het zich afspeelt?quote:Op woensdag 28 april 2010 23:59 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Geef me een praktisch hedendaags voorbeeld, kloot.
Het verbetert je logisch denkvermogen, ik vind dat wel handig?quote:Op donderdag 29 april 2010 00:00 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Die biologische termen van je komen waarschijnlijk minder van pas tenzij je later arts o.i.d. wil worden, maar daar ben je wel weer over te spreken. Vreemd
Haha je bent oudquote:Op donderdag 29 april 2010 00:01 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik moest nog landen als Oost- en West-Duitsland, Joegoslavië, USSR en Tsjecho-Slowakije leren. Toen die in een tijdsbestek van zo'n drie jaar allemaal veranderden, had ik geen vertrouwen meer in de wereldkaart en heb ik uit principe aardrijkskunde uit mijn vakkenpakket gegooid.
Dat eerste, weet je altijd wel, daar heb ik deze zielige proefwerken niet voor nodig, en ander staat er zo een mooi kaartje in beeld of verdiep ik me er in.quote:Op donderdag 29 april 2010 00:01 schreef Verlengmijnsnoer het volgende:
[..]
Lijkt het je niet nuttig wanneer je het nieuws kijkt en je hoort dat er ergens iets gaande is dat je ook een beeld hebt van waar het zich afspeelt?
Wat doe je met je vakantie, zit je ieder jaar op een zielig bungalowparkje hier in Nederland?
Ik heb geen vertrouwen in de USSR, wat nu?quote:Op donderdag 29 april 2010 00:01 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik moest nog landen als Oost- en West-Duitsland, Joegoslavië, USSR en Tsjecho-Slowakije leren. Toen die in een tijdsbestek van zo'n drie jaar allemaal veranderden, had ik geen vertrouwen meer in de wereldkaart en heb ik uit principe aardrijkskunde uit mijn vakkenpakket gegooid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 29 april 2010 00:02 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Dat eerste, weet je altijd wel, daar heb ik deze zielige proefwerken niet voor nodig, en ander staat er zo een mooi kaartje in beeld of verdiep ik me er in.
Wat ik met vakantie doe? Gewoon, een reisbureau bellen, en dan hebben we nog iets dat internet heet.
En topografie verbetert je vermogen om veel informatie op te kunnen slaan in korte tijd, omdat je natuurlijk pas de avond van te voren begint met leren.quote:Op donderdag 29 april 2010 00:01 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Het verbetert je logisch denkvermogen, ik vind dat wel handig?
Te druk om in mn lange termijngeheugen te krijgen, dan maar in het korte, en dit is voor mij de beste manier. (heb ook geen keuzequote:Op donderdag 29 april 2010 00:04 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
En topografie verbetert je vermogen om veel informatie op te kunnen slaan in korte tijd, omdat je natuurlijk pas de avond van te voren begint met leren.
Nee, jij bent gewoon een puisterig pisventje.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb toch een vaag idee waar het afspeelt, tjap. Ik wilhet toch niet precies kunnen aanwijzen.quote:Op donderdag 29 april 2010 00:03 schreef Verlengmijnsnoer het volgende:
[..]
Ofcourse en hoe weet je dat eerste dan
quote:Op woensdag 28 april 2010 23:51 schreef Lespaulspelert het volgende:
Rot op Yreal, jij beseft niet hoe kut het is om op een dorpse plattelandsschool te zitten als je werkelijk talent en visie hebt.
Lekker handig als je op een reisbureau en alleen het internet aangewezen bent. Een beetje kennis over de wereld is niks mis mee, maar nee, meneer voelt zich te goed.quote:Op donderdag 29 april 2010 00:07 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Ik heb toch een vaag idee waar het afspeelt, tjap. Ik wilhet toch niet precies kunnen aanwijzen.
En je tweede argument, dat is bij deze (ver/ont)kracht?
quote:Op donderdag 29 april 2010 00:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wereldvisie Ideetje van wat je wel en niet aanstaat en waar je je in thuis voelt in vwo3 .. Dude !
quote:Op donderdag 29 april 2010 00:08 schreef Verlengmijnsnoer het volgende:
[..]
Lekker handig als je op een reisbureau en alleen het internet aangewezen bent. Een beetje kennis over de wereld is niks mis mee, maar nee, meneer voelt zich te goed.
Twente is een provincie, Enschede niet, dus Twente kan nooit in Enschede zitten, gewoon stomme vraag.quote:Op donderdag 29 april 2010 00:08 schreef BasementDweller het volgende:
Ik weet trouwens wel een goed voorbeeld waar topo goed voor kan zijn. Ik herinner me een gesprek tussen een leerling en een leraar in de 6e. De leraar noemde dat zijn zoon in Enschede woonde en een universitaire studie deed. De leerling zei: "maar er is toch helemaal geen uni in Enschede". Leraar: "Jawel, de universiteit Twente". Leerling: "JAH maar da's toch niet in Enschede!".
Je faalt gewoon publiekelijk als je geen algemene kennis hebt.
quote:Op donderdag 29 april 2010 00:16 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Twente is een provincie, Enschede niet, dus Twente kan nooit in Enschede zitten, gewoon stomme vraag.
quote:Op donderdag 29 april 2010 00:16 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Twente is een provincie, Enschede niet, dus Twente kan nooit in Enschede zitten, gewoon stomme vraag.
en daaaaarom moet je nou je steden leren .quote:Op donderdag 29 april 2010 00:16 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Gelderland, maar goed, mijn posts hierboven staan nog steeds.quote:Op donderdag 29 april 2010 00:19 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Drenthe is inderdaad een provincie [ afbeelding ]
Maar daar ligt Twente niet
Iddquote:
quote:Op donderdag 29 april 2010 00:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
en daaaaarom moet je nou je steden leren .
oh en in 3vwo mag je nog niet eens brommer rijden, goh wat een levenservaring .. Ja dat is wel visie waardig
Ga nou eens in op dat eerste, waarom is het zo gek dat iemand in het derde een visie heeft?quote:Op donderdag 29 april 2010 00:30 schreef Yreal het volgende:
Door 3 fouten achter elkAar te maken?
De eckte eckte gaan dan gewoon zelf studeren uit goede boeken omdat ze kennisgeil zijn
Ik heb een visie op ons/mijn huidig onderwijs. En nee.quote:Op donderdag 29 april 2010 00:33 schreef Yreal het volgende:
Je hebt nog niks meegemaakt . Maar vertel die visie nou eens, en waar ligt Enschede .
Hoi trol. Erg he, dat ik, als ik dat zou willen, onderbouwd mijn onderwijs wat ik geniet zou kunnen bekritiseren, met het doel om niet, zoals jij, te trollen maar er zelf van te kunnen profiteren.quote:Op donderdag 29 april 2010 00:33 schreef sexygirl14 het volgende:
TS is een stoere jongen. Lekker rebels, lekker gek. Toe maar jongen, schop maar lekker tegen de gevestigde orde. Je opstandige manier van handelen wind me enorm op. Die heelijke recalcitrante houding van je gaat je ver brengen in het leven. Toe maar jongetje, toe maar.
Dat heb ik al gepost, en ga dat nog een keer uitgebreider posten, maar het heeft hoofdzakelijk met de manier van les geven, het te snel uitreiken van Cambridge certificaten aan leraren en profielen te maken.quote:Op donderdag 29 april 2010 00:35 schreef Yreal het volgende:
Vertel, hoe kan het beter ? Oh en faalhaas
Wat ergquote:Op woensdag 28 april 2010 23:19 schreef Lespaulspelert het volgende:
Ja, of ik besteed die tijd beter.quote:Op donderdag 29 april 2010 00:38 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Wat erg![]()
Met je vwo brains moet dat toch makkelijk lukken.
![]()
Oh ik trol niet hoor. Simplist. Ik ben een meisje van 14 en vind jouw mening betreffende het onderwijs nogal kortzichtig en ronduit dom. Waar moet het onderwijs dan wel op gebasseerd zijn?quote:Op donderdag 29 april 2010 00:35 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Hoi trol. Erg he, dat ik, als ik dat zou willen, onderbouwd mijn onderwijs wat ik geniet zou kunnen bekritiseren, met het doel om niet, zoals jij, te trollen maar er zelf van te kunnen profiteren.
Hier ga ik nog een topic over openen, dan ben ik ook wakkerderder en kan ik beterder nadenken.quote:Op donderdag 29 april 2010 00:39 schreef Yreal het volgende:
Wat is "beter" lesgeven dan? Cambridge certificaten, waarom? Doel ? Waarvan ? Waneer?
En wat moet er nou weer worden veranderd aan profielen?
Wat doe je op school als ik vragen mag?quote:Op donderdag 29 april 2010 00:39 schreef sexygirl14 het volgende:
[..]
Oh ik trol niet hoor. Simplist. Ik ben een meisje van 14 en vind jouw mening betreffende het onderwijs nogal kortzichtig en ronduit dom. Waar moet het onderwijs dan wel op gebasseerd zijn?
Onderwijs volgen. Om mij zelf te kunnen ontplooien. En jij?quote:Op donderdag 29 april 2010 00:41 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Wat doe je op school als ik vragen mag?
Wat voor onderwijs?quote:Op donderdag 29 april 2010 00:43 schreef sexygirl14 het volgende:
[..]
Onderwijs volgen. Om mij zelf te kunnen ontplooien. En jij?
Nee hoor, truste, mijn topic komt nog wel, verklaart alles.quote:Op donderdag 29 april 2010 00:45 schreef sexygirl14 het volgende:
[..]
Voortgezet wetenschappelijk onderwijs. Verder nog iets dat wat je wilt weten?
Oké.quote:Op donderdag 29 april 2010 00:48 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Nee hoor, truste, mijn topic komt nog wel, verklaart alles.
jij "hebt" wel visie dan hè, dan kon je hem in 5 regels uitleggen. Nelson Mandela had visie, jij bent een opstandig kut kindquote:Op donderdag 29 april 2010 00:41 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Hier ga ik nog een topic over openen, dan ben ik ook wakkerderder en kan ik beterder nadenken.
Inderdaad, wat een rebel he. Hij weet wel beter, hij zoekt al zijn kennis wel op via internet.quote:Op donderdag 29 april 2010 01:08 schreef Yreal het volgende:
[..]
jij "hebt" wel visie dan hè, dan kon je hem in 5 regels uitleggen. Nelson Mandela had visie, jij bent een opstandig kut kind
quote:Op donderdag 29 april 2010 00:20 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Gelderland, maar goed, mijn posts hierboven staan nog steeds.
En om een fatsoenlijke sollicitatiebrief te kunnen schrijven en dus uberhaupt werk te kunnen vinden. Daarnaast is het voor veel functies van belang dat iemand de Nederlandse taal goed beheerst.quote:Op donderdag 29 april 2010 07:08 schreef Yreal het volgende:
oh en tenzij je de nieuwe mullisch word, is er moet Nederlands op zich geen droog brood te verdienen. Tis een vaardigheid die je nodig hebt om tijdens je werk een fatsoenlijke brief te schrijven
quote:Op donderdag 29 april 2010 00:41 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Hier ga ik nog een topic over openen, dan ben ik ook wakkerderder en kan ik beterder nadenken.
Is nederlands nog steeds een ondersteunende vaardigheidquote:Op donderdag 29 april 2010 09:36 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
En om een fatsoenlijke sollicitatiebrief te kunnen schrijven en dus uberhaupt werk te kunnen vinden. Daarnaast is het voor veel functies van belang dat iemand de Nederlandse taal goed beheerst.
Tenzij je bij de plaatselijke snackbar wilt werken, daar zal niet zoveel waarde aan foutloos Nederlands gehecht worden.
Een vaardigheid die van groot belang is. Sollicitatiebrieven die vol met fouten staan gaan bij ons regelrecht de prullenbak is.quote:Op donderdag 29 april 2010 14:32 schreef Yreal het volgende:
Is nederlands nog steeds een ondersteunende vaardigheid
quote:Op woensdag 28 april 2010 23:23 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Dude....Je weet dat het bij ons zomer is, wanneer het bij hen winter is? Dus 12 uur tijdsverschil....Kijk maar naar oa Australie.
Ik moest lachen.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:23 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Wij nemen geen mensen aan die niet kunnen spellen, dat is iets anders.quote:Op donderdag 29 april 2010 14:37 schreef Yreal het volgende:![]()
jij neemt mensen aan die alleen kunnen spellen?
Bij Rusland. Er grenzen een stuk voor 200 landen aan, dus het moet wel kloppen.quote:
QFTWquote:Op donderdag 29 april 2010 17:04 schreef Frankkk het volgende:
TS is een mannetje van 14 die nu al denkt dat hij beter is dan iedereen in zijn omgeving. Allemaal leuk en aardig, but nobdody likes a smartass.
Bovendien onderstreept het feit dat jij het nu van topologie niet inziet je tekortkomende intelligentie alleen maar.
Ga nu maar weer met je LEGO spelen
Amen.quote:Op donderdag 29 april 2010 17:04 schreef Frankkk het volgende:
TS is een mannetje van 14 die nu al denkt dat hij beter is dan iedereen in zijn omgeving. Allemaal leuk en aardig, but nobdody likes a smartass.
Bovendien onderstreept het feit dat jij het nu van topologie niet inziet je tekortkomende intelligentie alleen maar.
Ga nu maar weer met je LEGO spelen
Valt me van je tegen.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:19 schreef Lespaulspelert het volgende:
Waarom wordt dat nog steeds op de middelbare school gegeven? Waarom moet ik godverdomme een plaatje uit mn kop kennen wat ik toch nooit ga toepassen? Waarom moet ik een trucje doen wat ze een circusaapje ook leren? Dat er nou vmbo en havo hersenen aan worden verspild, kan ik me nog wel wat bij voorstellen, maar laat die waardevolle toekomstbepalende vwo hersenen heel en val ze niet lastig met je onzin.
Nothing on the hand.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:40 schreef Rookert het volgende:
[..]
TTO![]()
Na middelbare school blijkt hoe verwend ik ben met native speakers, sommige accenten zijn echt te erg voor worden, idem dito voor het Engels van andere studenten met vage zinsopbouw e.d.
Dude, tijdzones gaan van west naar oost, niet van noord naar zuid!quote:Op woensdag 28 april 2010 23:23 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Wheheheh, dikke fail.quote:Op donderdag 29 april 2010 23:21 schreef Zuunigerd het volgende:
[..]
Dude, tijdzones gaan van west naar oost, niet van noord naar zuid!
Tijdzones gaan toch van noord naar oost?quote:Op donderdag 29 april 2010 23:21 schreef Zuunigerd het volgende:
[..]
Dude, tijdzones gaan van west naar oost, niet van noord naar zuid!
Van Noord naar Zuid met af en toe verschillen in oost en westquote:Op vrijdag 30 april 2010 08:52 schreef BroodjePindakaas het volgende:
[..]
Tijdzones gaan toch van noord naar oost?
Retard?quote:Op vrijdag 30 april 2010 10:04 schreef henrydg het volgende:
[..]
Van Noord naar Zuid met af en toe verschillen in oost en west
quote:Op vrijdag 30 april 2010 14:51 schreef Moira. het volgende:
[..]
Retard?
Alles van noord naar zuid heeft dezelfde tijd.
Alles van oost naar west heeft verschillen in tijd.
In Australië is het 12 uur tijdsverschil. Dit heeft te maken met dat het aan de andere kant van de wereld ligt, niet dat Australië zuidelijk ligt en Nederland noordelijk.
Kijk maar naar Afrika. Een groot van dat continent hebben precies dezelfde tijd als wij hier in Nederland, terwijl wij toch echt noord zijn en zij een stuk zuidelijker, heeft dus geen reet te maken met noord/zuid.
Groot-Brittannië ligt op dezelfde hoogte als Nederland, maar heeft toch 1 uur tijdsverschil omdat de grens van de tijzone net tussen Nederland en Engeland in de Noordzee ligt.
Ieder land dat op dezelfde lengtegraad ligt heeft dezelfde tijd.
Is 't nou serieus echt zo dat je dit mensen nog moet uit gaan leggen?
Omdat ze denken dat tijdzones van noord naar oost (wtf is dat nou weer?) of van noord naar zuid gaan?
Serieus, het is wel erg slecht gesteld met deze wereld
Ja, maar dat betekent dus dat van boven naar onder dezelfde tijd isquote:Op vrijdag 30 april 2010 14:55 schreef henrydg het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die lijnen lopen toch van boven naar onder debiel
Nee, maar jij begrijpt me niet debiel.quote:Op vrijdag 30 april 2010 14:59 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ja, maar dat betekent dus dat van boven naar onder dezelfde tijd is
Als je van links naar rechts gaat (of andersom) verschilt de tijd dus.
Debiel
De LIJNEN lopen van noord naar zuid ja.quote:Op vrijdag 30 april 2010 15:00 schreef henrydg het volgende:
[..]
Nee, maar jij begrijpt me niet debiel.
Tijdzones lopen toch van noord naar zuid, die lijnen zijn toch van boven naar beneden gekleurd of niet soms?!
En met verschillen in oost en west bedoel ik dat het geen rechte lijnen zijn.
Debiel
Die lijnen ( en dus de gekleurde ruimte ertussenin ) is een tijdzone, en díe lopen toch van boven naar beneden, debielquote:Op vrijdag 30 april 2010 15:01 schreef Moira. het volgende:
[..]
De LIJNEN lopen van noord naar zuid ja.
De tijdZONES niet![]()
Debiel
Maar ze verschillen dus niet van noord naar zuid, maar van oost naar west.quote:Op vrijdag 30 april 2010 15:02 schreef henrydg het volgende:
[..]
Die lijnen ( en dus de gekleurde ruimte ertussenin ) is een tijdzone, en díe lopen toch van boven naar beneden, debiel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fuck the EBU.
Fout, tussen winter en zomer zit een half jaar, dus is er een half jaar tijdsverschil!quote:Op woensdag 28 april 2010 23:23 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Oftewel: zomer en winter hebben niets met tijdsverschil (verdeeld over de breedte van de aarde in 24 zones met verschil per uur) te makenquote:Op vrijdag 30 april 2010 15:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Fout, tussen winter en zomer zit een half jaar, dus is er een half jaar tijdsverschil!
quote:Op vrijdag 30 april 2010 15:03 schreef Moira. het volgende:
[..]
Maar ze verschillen dus niet van noord naar zuid, maar van oost naar west.
DebielSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Henk, Ingrid, Ali en Fatima betalen voor de onzin van de VVD en PVV
quote:Op vrijdag 30 april 2010 15:09 schreef henrydg het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fuck the EBU.
Tuurlijk wel, er zit toch een half jaar tijd tussen zomer en winter? Dat is op het zuidelijk halfrond niet anders dan hier, ergo: een half jaar tijdverschil tussen Nederland en ZAquote:Op vrijdag 30 april 2010 15:08 schreef Moira. het volgende:
[..]
Oftewel: zomer en winter hebben niets met tijdsverschil (verdeeld over de breedte van de aarde in 24 zones met verschil per uur) te maken![]()
Oh, en TS is een faalhaas.
Wait.. whut?quote:Op vrijdag 30 april 2010 15:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, er zit toch een half jaar tijd tussen zomer en winter? Dat is op het zuidelijk halfrond niet anders dan hier, ergo: een half jaar tijdverschil tussen Nederland en ZA
Ik heb er ook spijt van, maar beter dan economiequote:Op vrijdag 30 april 2010 15:12 schreef henrydg het volgende:
Aardrijkskunde![]()
Ik vraag me af waarom ik dat vak überhaupt kies voor mn examen
quote:Op vrijdag 30 april 2010 15:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, er zit toch een half jaar tijd tussen zomer en winter? Dat is op het zuidelijk halfrond niet anders dan hier, ergo: een half jaar tijdverschil tussen Nederland en ZA
Ik heb AK én EC gekozenquote:Op vrijdag 30 april 2010 15:13 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik heb er ook spijt van, maar beter dan economie
Overigens is TS wel een mongool dat hij loopt te janken om topografie.
AK is misschien een nutteloos kutvak waarin vrijwel alleen maar nutteloze kutdingen worden aangeleerd, maar topografie is dan nog wel het énige zinnige aan dat kutvak
Het is gewoon in ZA een half jaar eerder winter dan hier, dus een half jaar tijdsverschil!quote:
Seizoenen hebben niets met de uren van de dag te maken schatjequote:Op vrijdag 30 april 2010 15:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het is gewoon in ZA een half jaar eerder winter dan hier, dus een half jaar tijdsverschil!
Wat zij zegt, GRRRquote:Op vrijdag 30 april 2010 16:18 schreef Moira. het volgende:
[..]
Seizoenen hebben niets met de uren van de dag te maken schatje
Het is nu november in Zuid Afrika!quote:Op vrijdag 30 april 2010 15:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het is gewoon in ZA een half jaar eerder winter dan hier, dus een half jaar tijdsverschil!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 15 januari 2010 17:14 schreef Runselpink het volgende:
TS verdient een standbeeld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rekwisieten naar de veldhond.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |