abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80827334
quote:
Op woensdag 28 april 2010 23:35 schreef KermitKikker het volgende:
Stel je niet aan, VWO is een eitje PUNT
Inderdaad, maar daar boven zit tvwo, je zou zeggen, alles in het Engels, niks aan. Maar die leraren geven les met de gedachte 'Ja, dit is tvwo, die kunnen toch net iets meer', dus wij hebben nog meer dan die vwo-fags.
pi_80827337
quote:
Op woensdag 28 april 2010 23:36 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

En al die termen heb je nooit geleerd maar zijn volkomen logisch.

Zo, even een voorbeeld van feitenkennis.
  woensdag 28 april 2010 @ 23:38:14 #53
267444 Skonk
Free Skonk
pi_80827371
Bij ons ging het alleen maar over veen
pi_80827390
quote:
Op woensdag 28 april 2010 23:36 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

En al die termen heb je nooit geleerd maar zijn volkomen logisch.

Zo, even een voorbeeld van feitenkennis.
Ja, natuurlijk leer je ze, maar het is niet stampen. Het is een (online) model bekijken en daar informatie uithalen, in plaats van dom zinnetjes stampen, je moet het begrijpen alsof je het zelf maakt, sommigemensen kunnen dat snel en dan is alles heel makkelijk, dan ga je toch geen godvergeten topo doen. Ohja, en die typos komen door het boek wat onder mijn armen ligt.
pi_80827407
quote:
Op woensdag 28 april 2010 23:24 schreef Lespaulspelert het volgende:

[..]

De namen en hoofdsteden van 120 landen, wat het ook moge zijn, ik heb een kaart/gps systeem/telefoon/computer/navigatie/landkaarten naast de weg, dus wanneer ga ik dit ooit toepassen, laat het vak volgend jaar trouwens toch vallen. Aardrijkskunde is gewoon 50 minuten circus, verspild belastingsgeld.
Alsof Aardrijkskunde op het VWO alleen bestaat uit topografie .
pi_80827408
quote:
Op woensdag 28 april 2010 23:37 schreef Lespaulspelert het volgende:

[..]

Inderdaad, maar daar boven zit tvwo, je zou zeggen, alles in het Engels, niks aan. Maar die leraren geven les met de gedachte 'Ja, dit is tvwo, die kunnen toch net iets meer', dus wij hebben nog meer dan die vwo-fags.
Oke, een iets groter ei, nog steeds een eitje, de examens gaan je sowieso keihard meevallen
  woensdag 28 april 2010 @ 23:39:53 #57
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_80827430
quote:
Op woensdag 28 april 2010 23:38 schreef Skonk het volgende:
Bij ons ging het alleen maar over veen
Welke aardrijkskundemethode?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_80827437
Jij stampt zinnetjes met topugrafie
  woensdag 28 april 2010 @ 23:40:09 #59
267444 Skonk
Free Skonk
pi_80827445
quote:
Op woensdag 28 april 2010 23:39 schreef donroyco het volgende:

[..]

Welke aardrijkskundemethode?
Wat?
pi_80827448
quote:
Op woensdag 28 april 2010 23:37 schreef Lespaulspelert het volgende:

[..]

TTO

Na middelbare school blijkt hoe verwend ik ben met native speakers, sommige accenten zijn echt te erg voor worden, idem dito voor het Engels van andere studenten met vage zinsopbouw e.d.
pi_80827464
quote:
Op woensdag 28 april 2010 23:39 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Alsof Aardrijkskunde op het VWO alleen bestaat uit topografie .
Ja, eigenlijk wel. Er is geen zak aan, leraar kan niet goed engels (smerige achterhoeker), alles haal je minimaal een zes voor, anders haal je dat omhoog met een of ander homofiel kermisprojectje wat hij verzint, maar nu heeft ie der dus topo bij gedaan.
pi_80827520
quote:
Op woensdag 28 april 2010 23:40 schreef Lespaulspelert het volgende:

[..]

Ja, eigenlijk wel. Er is geen zak aan, leraar kan niet goed engels (smerige achterhoeker), alles haal je minimaal een zes voor, anders haal je dat omhoog met een of ander homofiel kermisprojectje wat hij verzint, maar nu heeft ie der dus topo bij gedaan.
Herkenbaar. Deal with it TS, hoeveel jaar nog? Middelbare school blijft pauper tot en met vwo 6. Succes.
pi_80827561
quote:
Op woensdag 28 april 2010 23:40 schreef Rookert het volgende:

[..]

TTO

Na middelbare school blijkt hoe verwend ik ben met native speakers, sommige accenten zijn echt te erg voor worden, idem dito voor het Engels van andere studenten met vage zinsopbouw e.d.
Ach, ons onderwijs hier is ronduit triest, maar daar ga ik nog een keer een mastertopic over openen. Serieus, het is zo laag en zo simpel en zo primitief. Al die veertig plussers die geen enkel flauwbenul hebben van hoe wij denken. Maar goed, ons engels zou veel beter moeten zijn, leraren besteden er te weinig aandacht aan vind ik. Ik voel me alsof ik een proefkonijn ben.

Ohja, in het vierde hoef ik geen engels meer te praten, LIKE WTF. Maak gewoon een goede opleiding? Triest ministerie van onderwijs, dat duurt godverdomme lang voordat er engelse eindexamens komen, ik haat die switch die ik moet gaan maken aan het eind van dit schooljaar, ik hoop dat ze lang mogen branden.
pi_80827579
quote:
Op woensdag 28 april 2010 23:42 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Herkenbaar. Deal with it TS, hoeveel jaar nog? Middelbare school blijft pauper tot en met vwo 6. Succes.
Derde nu, dus nog 3 1/3e.
  woensdag 28 april 2010 @ 23:44:15 #65
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_80827604
quote:
Op woensdag 28 april 2010 23:40 schreef Skonk het volgende:

[..]

Wat?
Bij jou ging het toch alleen maar over veen? Nou, welke methode gebruikten jullie dan?
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  woensdag 28 april 2010 @ 23:45:08 #66
267444 Skonk
Free Skonk
pi_80827635
quote:
Op woensdag 28 april 2010 23:44 schreef donroyco het volgende:

[..]

Bij jou ging het toch alleen maar over veen? Nou, welke methode gebruikten jullie dan?
Gewoon die gast ging in z'n boek lezen en dan ging het over veen
pi_80827694
quote:
Op woensdag 28 april 2010 23:19 schreef Lespaulspelert het volgende:
Waarom wordt dat nog steeds op de middelbare school gegeven? Waarom moet ik godverdomme een plaatje uit mn kop kennen wat ik toch nooit ga toepassen? Waarom moet ik een trucje doen wat ze een circusaapje ook leren? Dat er nou vmbo en havo hersenen aan worden verspild, kan ik me nog wel wat bij voorstellen, maar laat die waardevolle toekomstbepalende vwo hersenen heel en val ze niet lastig met je onzin.

Klacht: Moet nog 100 plaatsen leren, wereldwijd (land+hoofdstad)
Klacht extra: Aardrijkskunde.
Wees blij ondankbare lul, met je vwo
okeokeoke
pi_80827723
Die switch naar Nederlands is overigens echt geen big deal. Eerder een verlossing van al die stuntelende leraren. Bovendien is de voertaal in veel bachelors op universiteiten ook Nederlands (al is de literatuur vrijwel altijd Engels).

Wat ik vooral pauper vond waren die Engels lessen als je tto doet of gedaan hebt... die zijn gewoon van een tergend laag niveau. Het wordt op een gegeven moment toch wel tenenkrommend als een leraar steeds een woordje aan je moet vragen omdat ie niet uit zijn woorden komt in het Engels
pi_80827727
Ik zit er aan te denken om die falende leraren te gaan filmen, gewoon telefoon in etui. Wel andere plaats gaan zitten dan. En dan laten zien hoe hard ze falen, recencies van lessen maken, alle aantekeningen verzamelen en laten zien hoe hard ze falen met hun proefwerken, elke fout die een leraar maakt in het engels opmerken, en elk woord dat nederlands wordt gesproken (wat eigenlijk engels moet zijn, maar het is tachtig procent nederlands) noteren. Ik word er kotsmisselijk van, ik wil godverdomme met een normaal engels accent kunnen spreken, het is nu zwaar triest. Gelukkig krijgen we een uur les van onze engels lerares die we volgend jaar krijgen, en zijn we begonnen met stylistic devices (iemand ervaring) we zijn nu met irony, similarities en metaphors bezig. Die leraar is ook net iets jonger, rond de 30, terwijl onze huidige 60 is, echjt zo een gek seniel oud wijf die onze tijd verneukt.
  woensdag 28 april 2010 @ 23:49:01 #70
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_80827748
quote:
Op woensdag 28 april 2010 23:45 schreef Skonk het volgende:

[..]

Gewoon die gast ging in z'n boek lezen en dan ging het over veen
Oh.
pi_80827771
quote:
Op woensdag 28 april 2010 23:47 schreef Verlengmijnsnoer het volgende:

[..]

Wees blij ondankbare lul, met je vwo
Juist niet, ik wil mijn gave goed besteden en niet laten verneuken door die babyboomerts.
pi_80827801
quote:
Op woensdag 28 april 2010 23:48 schreef Lespaulspelert het volgende:
Ik zit er aan te denken om die falende leraren te gaan filmen, gewoon telefoon in etui. Wel andere plaats gaan zitten dan. En dan laten zien hoe hard ze falen, recencies van lessen maken, alle aantekeningen verzamelen en laten zien hoe hard ze falen met hun proefwerken, elke fout die een leraar maakt in het engels opmerken, en elk woord dat nederlands wordt gesproken (wat eigenlijk engels moet zijn, maar het is tachtig procent nederlands) noteren. Ik word er kotsmisselijk van, ik wil godverdomme met een normaal engels accent kunnen spreken, het is nu zwaar triest. Gelukkig krijgen we een uur les van onze engels lerares die we volgend jaar krijgen, en zijn we begonnen met stylistic devices (iemand ervaring) we zijn nu met irony, similarities en metaphors bezig. Die leraar is ook net iets jonger, rond de 30, terwijl onze huidige 60 is, echjt zo een gek seniel oud wijf die onze tijd verneukt.
jij bent fucking stoer
pi_80827815
quote:
Op woensdag 28 april 2010 23:49 schreef Lespaulspelert het volgende:

[..]

Juist niet, ik wil mijn gave goed besteden en niet laten verneuken door die babyboomerts.
nee echt, jij gaat het maken
pi_80827831
Rot op Yreal, jij beseft niet hoe kut het is om op een dorpse plattelandsschool te zitten als je werkelijk talent en visie hebt.
  woensdag 28 april 2010 @ 23:52:22 #75
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_80827856
quote:
Op woensdag 28 april 2010 23:19 schreef Mikkie het volgende:
Nu, tien jaar later, begin ik pas te merken hoe irritant het is dat mijn topografische kennis zo matig is.
Dat inderdaad. Vroeger was ik het weliswaar met TS eens, maar nu schaam ik me voor mijn gebrekkige kennis van plaatsen.
Een vak dat inderdaad nutteloos blijkt te zijn in het echte leven is Literatuur.
Jesus hates you.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')