Want?quote:Op woensdag 28 april 2010 23:19 schreef Mikkie het volgende:
Nu, tien jaar later, begin ik pas te merken hoe irritant het is dat mijn topografische kennis zo matig is.
Ja, begint iemand vol trots te vertellen waar ze op vakantie zijn geweest.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:19 schreef Mikkie het volgende:
Nu, tien jaar later, begin ik pas te merken hoe irritant het is dat mijn topografische kennis zo matig is.
Omdat hij straks met het WK om 3 uur snachts klaarzit voor een wedstrijd terwijl er geen tijdsverschil is met Zuid Afrika.quote:
Ja, en als je een keer inzicht nodig hebt in plaats van als een verstandelijk mindere plaatjes moet onthouden?quote:Op woensdag 28 april 2010 23:20 schreef donroyco het volgende:
Dat is toch kei makkelijk? Ik had altijd 8'en of hoger voor topografie.
Het is af en toe best handig om parate kennis te hebben. Wanneer je bijvoorbeeld in het nieuws hoort dat in de stad Jos rellen tussen christenen en moslims zijn uitgebroken, is het handig om te weten in welk land dat is om het te koppelen aan je voorheen opgedane kennis.quote:
Fotografisch geheugen, beat that.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:22 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Ja, en als je een keer inzicht nodig hebt in plaats van als een verstandelijk mindere plaatjes moet onthouden?
Dude....Je weet dat het bij ons zomer is, wanneer het bij hen winter is? Dus 12 uur tijdsverschil....Kijk maar naar oa Australie.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:22 schreef Beavis het volgende:
[..]
Omdat hij straks met het WK om 3 uur snachts klaarzit voor een wedstrijd terwijl er geen tijdsverschil is met Zuid Afrika.
Als dit topic een weerspiegeling van je hersenen is dan voorspel ik niet veel goeds voor je toekomst.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:19 schreef Lespaulspelert het volgende:
maar laat die waardevolle toekomstbepalende vwo hersenen heel en val ze niet lastig met je onzin.
quote:Op woensdag 28 april 2010 23:22 schreef donroyco het volgende:
TS, geef eens een indicatie van wat je moet leren?
quote:Op woensdag 28 april 2010 23:19 schreef Lespaulspelert het volgende:maar laat die waardevolle toekomstbepalende vwo hersenen heel en val ze niet lastig met je onzin.
Verdomd, nooit aan gedachtquote:Op woensdag 28 april 2010 23:23 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Dude....Je weet dat het bij ons zomer is, wanneer het bij hen winter is? Dus 12 uur tijdsverschil....Kijk maar naar oa Australie.
Mensen die naar Peking rijdenquote:Op woensdag 28 april 2010 23:24 schreef Sobraine het volgende:
Ik heb dit vaak ook nooit met glans gehaald, als ik nu dus naar Peking wil rijden dan weet ik niet waar ik langs moet. Gelukkig kom ik wel probleemloos door Duitsland, Italië, Frankrijk, Portugal, Spanje, België en Nederland dus ik zie het probleem niet.
Als later Frits Bom naast je neus staat en die wijst een land aan op de kaart die hij bij zich heeft. Jij moet raden welk land dat is, dan sta je wel met je bek vol tanden als je niet weet welk land hij bedoelt.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:24 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
De namen en hoofdsteden van 120 landen, wat het ook moge zijn, ik heb een kaart/gps systeem/telefoon/computer/navigatie/landkaarten naast de weg, dus wanneer ga ik dit ooit toepassen, laat het vak volgend jaar trouwens toch vallen. Aardrijkskunde is gewoon 50 minuten circus, verspild belastingsgeld.
quote:
Oke.quote:
quote:Fotografisch geheugen, of eidetisch geheugen, is een term die gebruikt wordt voor het vermogen beelden 'als een foto' op te slaan in het menselijk geheugen, en zelfs 'als een film' (wat in feite foto's achter elkaar zijn). Hoewel het bestaan van fotografisch geheugen ter discussie staat, lijken sommige autistische savanten of mensen met het Syndroom van Asperger in staat te zijn beelden perfect na te tekenen uit hun geheugen [1].
quote:
Dan verlicht mij eens met je kennis.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:24 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Te dom om het nut van topografie te snappen. Kneus
Hoe wil jij een op inzicht gebaseerd geheugen gebruiken, zonder feitenkennis?quote:Op woensdag 28 april 2010 23:28 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Oke.
[..]
http://www.google.nl/search?client=safari&rls=en&q=Fotografisch%20geheugen%20wiki&ie=UTF-8&oe=UTF-8&redir_esc=&ei=p6fYS63GEYyIOKzm2L0G
Een hoop info op het internet, dat het eigenlijk maar gezever is, of een vervanger van een normaal functionerend geheugen, anyways, liever een op inzicht-gebaseerd geheugen (serieus, met bio is dat zo handig) dan een fotografisch geheugen.
Kan je niet beter de andere kant op gaan?quote:Op woensdag 28 april 2010 23:28 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
je wilt ze de kost niet geven.
Schijnt een leuke challenge te zijn voor mens en machine.
Je wordt er niet slimmer van, je leert iets ongelofelijks stoms, een plaatje herinneren. Je verspilt hersencellen aan iets totaal onnozels wat je geen enkel extra denkvermogen oplevert noch het handig is in het dagelijks leven. Nu jij.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:28 schreef Nico_Galijk het volgende:
Je hebt toch het internet? Waarom uberhaupt nog les hebben?
[/sarcasme]
TS ontiegelijke kneus
quote:Op woensdag 28 april 2010 23:28 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
je wilt ze de kost niet geven.
Schijnt een leuke challenge te zijn voor mens en machine.
Of hosselenquote:Op woensdag 28 april 2010 23:30 schreef KermitKikker het volgende:
Eens met de klacht, je kan de tijd beter in je nederlands steken
Moest lachen.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:30 schreef KermitKikker het volgende:
Eens met de klacht, je kan de tijd beter in je nederlands steken
Hmm, even vertalen. Zo is het bijvoorbeeld logisch dat pleuritis een ontsteking is in het vliesje rond je longen (pleura). Dat kan een droge of een natte zijn, dus of het schuurt tussen die ruimtes (je longen en die lichaamsdelen eromheen, ik weet ze niet in het nederlandsquote:Op woensdag 28 april 2010 23:29 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Hoe wil jij een op inzicht gebaseerd geheugen gebruiken, zonder feitenkennis?
Och, eerst Duits ennog een reading file. Zijn maar veertig zinnen joh, en nog maar twee documentaires, een boekverslag, filmverslag en twee tekstverslagen voor in een reading file. Oftewel, die reading file was ik 'vergeten'quote:Op woensdag 28 april 2010 23:29 schreef Ayca het volgende:
Wat een kutschool TS, eerst scheikunde en nu ook al aardrijkskunde.
En al die termen heb je nooit geleerd maar zijn volkomen logisch.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:33 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Hmm, even vertalen. Zo is het bijvoorbeeld logisch dat pleuritis een ontsteking is in het vliesje rond je longen (pleura). Dat kan een droge of een natte zijn, dus of het schuurt tussen die ruimtes (je longen en die lichaamsdelen eromheen, ik weet ze niet in het nederlands) of er zit vocht, een onsteking zorgt voor een grotere aanmaak van een stofje die dat ik niet ken in het nNederlands maar ik gok op cytokines cytokine, wat weer zorgt voor typische ontstekingsverschijnselen. Zo, even een vorobeeld voorbeeld.
Dit is waarquote:Op woensdag 28 april 2010 23:33 schreef shiftknop het volgende:
In 2012 wordt de wereld toch veranderd
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |