Welja, praat hij je gewoon een schuldgevoel aan. Daar kan ik me dus boos om maken.quote:Op woensdag 28 april 2010 21:40 schreef Linda2205 het volgende:
(De arts zei dat door gebrekkige hygiene, Lotte een ontsteking heeft gehad en het daardoor verkleefd is. Terwijl iedereen tegen mij zei (artsen dus) en ik op inet gelezen had dat het gewoon een onopgeloste verkleving is, zoals jongetjes een oningedaalde bal kunnen hebbenSowieso let ik echt wel op de hygiene van mijn baby
).
Heerlijke posting juist.quote:en sorry voor het enorme lief-dagboek-gehalte, maar ik vond het gewoon allemaal zo leuk, moest het even met iemand delen![]()
Nou ja zeg, wat een onzin verkondigd die hork artsquote:Op woensdag 28 april 2010 21:40 schreef Linda2205 het volgende:
Volgens mij bedoel je Fruppel, Claudia.
Oscar waterpokken? Wat sneu BE! Lijkt hij er last van te hebben?
We waren vandaag de hele dag op stap met z'n drietjes. Echt heel gezellig. Eerst naar het ziekenhuis, inderdaad een zalfje gekregen. (De arts zei dat door gebrekkige hygiene, Lotte een ontsteking heeft gehad en het daardoor verkleefd is. Terwijl iedereen tegen mij zei (artsen dus) en ik op inet gelezen had dat het gewoon een onopgeloste verkleving is, zoals jongetjes een oningedaalde bal kunnen hebbenSowieso let ik echt wel op de hygiene van mijn baby
). Nouja, we hebben ruim een uur in de wachtkamer gezeten voor een gesprek van 5 minuutjes.
Daarna hebben we gegeten op een terrasje in het zonnetjes en Lotte had een kinderstoel, met allemaal lekker dingetjes op het blad (rijstwafel, komkommer, sla en 1 patatje, maar die gooide ze heel verontwaardigd op de grond). Toen zijn we wezen shoppen en nu heb ik voor het eerst sinds 2 jaar weer kleren die ik echt met plezier aan kan trekken
Nu is ze supermoe, maar besloot om 20:00u wel genoeg geslapen te hebbenAlsnog avondeten, nog even spelen, nog een keertje drinken en nu ligt ze weer. Hopelijk slaapt ze nu lekker de nacht door.
en sorry voor het enorme lief-dagboek-gehalte, maar ik vond het gewoon allemaal zo leuk, moest het even met iemand delen![]()
ik ook, maar tot die tijd moet ik toch ook wat aan. En dan liever iets wat niet tot mn navel komt ivm mega-explosie-boobs en vetrolquote:Op woensdag 28 april 2010 21:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Welja, praat hij je gewoon een schuldgevoel aan. Daar kan ik me dus boos om maken.
[..]
Heerlijke posting juist.En fijn dat jij weer kleren voor jezelf hebt waar je je prettig bij voelt. Ik wil er nog niet aan want ik-wil-gewoon-afvallen. Maarja.
Dan kom ik bij je wonen. De Pfaff villa staat te koop, dan nemen we die. Dat zijn 2 huizen in 1quote:Op woensdag 28 april 2010 21:57 schreef oeke het volgende:
Oja, ik vond je post ook heel fijn klinken, hoor Linda.![]()
Enne, als we baby's gaan jatten, moet ik echt groter gaan wonen, want ik wil ze allemaal!
Joh ik gebruik alleen bij diarree wegwerpwashandjes en water en anders gewoon billendoekjes om mee af te vegen. Of bedoel je om echt te wassen? Esmee gaat bijna elke avond in bad dus verder alleen maar de doekjes.quote:Op woensdag 28 april 2010 22:02 schreef Linda2205 het volgende:
En over die verkleving, ze zei dat als ik zo door zou blijven gaan () het supersnel weer terug zou komen. Dus... het kwam trouwens omdat ik vochtige doekjes gebruik ipv water en wattenschijfjes. Echt, vochtige doekjes zijn echt de hel als je iedere Duitse arts/verloskundige/kraamverzorgster moet geloven.
Ben ik nou zo raar bezig? Gebruiken jullie vochtige doekjes of afgekoeld gekookt water en een wattenschijfje?
Thijs is een klein playertje, die heeft veel teveel chickies, daar leent Lotte zich niet voor. Die wil onverdeelde aandachtquote:Op woensdag 28 april 2010 22:04 schreef McLaura het volgende:
Stomme arts zeg... jouw dochter een verkleving, mijn zoon een niet ingedaalde bal. Zou het een band scheppen?
Nou, weet je, Thijs heeft alleen maar van die huppelmiepjes. Sophie heeft ook een Senne, Isabeau heeft een hele harem inc nog een Thijs. Dus wie weetquote:Op woensdag 28 april 2010 22:06 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Thijs is een klein playertje, die heeft veel teveel chickies, daar leent Lotte zich niet voor. Die wil onverdeelde aandacht
Moet je volgens de artsen dan de poep met natte wattenschijfjes weghalen?quote:Op woensdag 28 april 2010 22:05 schreef Linda2205 het volgende:
Nee, na het verschonen. Als ze alleen geplast heeft doe ik een tissue om te deppen en als ze gepoept heeft heb ik van die sensitive-doekjes. Maar wat een schande is dat zeg, bel de kinderbescherming, pak je hooivorkvalt het op dat ik er echt moe van word, iedere keer hetzelfde geneuzel?
![]()
Voor het hele tussenbeense gebied zeg maarquote:Op woensdag 28 april 2010 22:06 schreef McLaura het volgende:
En als je 'daaro' teveel schoonmaakt kan het lichaam het ook niet zelf in balans houden, en dat is helemaal niet goed. Tenminste, ik neem aan dat de watjes en water voor 'daaro' bedoeld waren volgens de Duitse?
Ja, en daar hebben ze hier speciale, grotere, rechthoekige wattenschijfjes voor. Eventueel mag je ook tissues gebruiken. Met afgekoeld gekookt water en anders met een beetje babyolie. Vriendinnetje van mij heeft dus op de commode een thermoskan staan, daar kookt ze iedere morgen water voor en dan kan ze er weer een dag tegen aan. Ik heb het geprobeerd toen Lotte zo'n last van luieruitslag had, maar daar werd het alleen maar erger van, omdat ik als een gek moest boenen om d'r schoon te krijgen. Sowieso heeft ze altijd luieruitslag, welke creme, doekjes, luiers ik ook gebruik.quote:Op woensdag 28 april 2010 22:08 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Moet je volgens de artsen dan de poep met natte wattenschijfjes weghalen?
Slapen blijft toch maar een lastig iets, he, met die kleintjes. Fijn dat hij slaapt.quote:Op woensdag 28 april 2010 20:40 schreef Claudia_x het volgende:
Oef, waterpokken. Arme Oscar. Ik heb ze gehad toen ik de wandelvierdaagse zou lopen en ik was toen héél verdrietig.
Ivan slaapt gelukkig alweer. Vaak werkt het even bij hem blijven toch beter dan "controlled crying" heb ik gemerkt. Hij kwam moeilijk in slaap omdat hij kapot was; hij was al vanaf 3 uur 's middags wakker! Dat is ineens een hele omschakeling, want een maand geleden konden we hem met moeite 1,5 uur wakker houden tussen voedingen in. Nu zit hij op 2 slaapjes per dag.
Wij gebruiken vochtige doekjes. En volgens mijn huisarts hoefden we niet eens afgekoeld gekookt water te gebruiken voor het schoonmaken van Ivans ogen. (Een bevriend oogarts had haar dat gegarandeerd.)quote:Op woensdag 28 april 2010 22:02 schreef Linda2205 het volgende:
Ben ik nou zo raar bezig? Gebruiken jullie vochtige doekjes of afgekoeld gekookt water en een wattenschijfje?
Hopelijk blijft het werken! Het geeft je in ieder geval iets om te doen en dat kan heel fijn zijn. Bij Ivan ga ik soms zelfs even heel gek doen om hem te laten lachen en uit het gesnik te halen en daarna zing ik alsnog zijn slaapliedje.quote:Op woensdag 28 april 2010 22:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Slapen blijft toch maar een lastig iets, he, met die kleintjes. Fijn dat hij slaapt.
Ik heb hier een advies van gisteren aan het bedritueeltje toegevoegd, en ik ben gematigd optimistisch. Gisteren en vandaag bij het naar bed gaan niet meteen in bed in de slaapzak gelegd, maar in de stoel op schoot de slaapzak aangetrokken en intussen de dag een beetje doorgenomen. Geeindigd met haar even dicht tegen me aan houden, zeggen dat de dag nu echt afgelopen is en ze nu gaat slapen. Ze huilde wel eventjes toen ik haar in bed legde, maar veel minder heftig dan anders. Dus dat lijkt goed te gaan!
nou... mijn nichtje heeft wel een verkleving gehad als gevolg van slechte hygiëne. Ze was toen wel al ruim 3 dus het is wel iets anders dan bij een baby'tje, maar het kan wel hoor.quote:Op woensdag 28 april 2010 22:12 schreef oeke het volgende:
Wat een stom gedoe, Linda. Volgens mij moet je er gewoon niet teveel aan rommelen. Zo'n verkleving lijkt me niet daardoor te komen hoor. Dat zou toch gek zijn. Het lijkt me eerder iets zoals een niet ingedaalde bal inderdaad.
Enne, dames, ik zal jullie dochters met rust laten morgen! Maar dan moet ik me wel heel erg inhouden!
Nouja, nu ga ik dus aan mezelf twijfelen he. Want mij is gezegd dat als ze zo'n beetje witte smurrie heeft (jaja, lekker weerquote:Op woensdag 28 april 2010 22:17 schreef huuphuup het volgende:
[..]
nou... mijn nichtje heeft wel een verkleving gehad als gevolg van slechte hygiëne. Ze was toen wel al ruim 3 dus het is wel iets anders dan bij een baby'tje, maar het kan wel hoor.
Linda ik vind het maar een gek verhaal. Jij weet zelf dat je Lotje gewoon goed schoonmaakt dus daar zou ik me niet druk om maken, daar ligt het echt niet aan. Slechte hygiëne dan moet je echt denken aan heul slecht![]()
Hier in Nederland zijn doekjes standaard toch, vochtige doekjes, lijkt me niet dat verklevingen hier extreem meer voorkomen?
Ben je niet bang dat het dan weer opnieuw begint?quote:Op woensdag 28 april 2010 22:19 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan slaapt nog steeds!En ik had me ingesteld op een moeilijke avond. Ik ga hem nu eruit halen voor zijn laatste voeding en dan duik ik mijn bed in. Ik ben benieuwd hoe het vannacht gaat. Morgen rapporteer ik weer illegaal verder.
quote:Op woensdag 28 april 2010 22:20 schreef Kersjes het volgende:
En in de categorie bizar: in Israel verkopen ze apparaatjes die de kant-en-klare luierdoekjes voorverwarmen. Anders is het toch zo koud op die o zo gevoelige babybilletjes
Oei echt waar? Ik schatte gewoon niet in dat zoiets kon als je gewoon schoonmaakt met een doekje en daarom dacht ik dat het meer iets aangeborens was, zoals die andere artsen zeiden.quote:Op woensdag 28 april 2010 22:17 schreef huuphuup het volgende:
nou... mijn nichtje heeft wel een verkleving gehad als gevolg van slechte hygiëne. Ze was toen wel al ruim 3 dus het is wel iets anders dan bij een baby'tje, maar het kan wel hoor.
Linda ik vind het maar een gek verhaal. Jij weet zelf dat je Lotje gewoon goed schoonmaakt dus daar zou ik me niet druk om maken, daar ligt het echt niet aan. Slechte hygiëne dan moet je echt denken aan heul slecht![]()
Hier in Nederland zijn doekjes standaard toch, vochtige doekjes, lijkt me niet dat verklevingen hier extreem meer voorkomen?
Nee nog niet. Ondertussen wel: iets tegen schimmel, Penaten (soort Duitse Zwitsal), Sudocreme, Bepanthen, zinkzalf, zalfje van de dokter, zalfje van de huidarts en niks helptquote:Op woensdag 28 april 2010 22:17 schreef Stiemie het volgende:
Ik gebruik voor de dames altijd huggies pure. Voelt aan als katoen met water. Dan zouden al dievolgens die arts Nederlandse kindjes met zulke verklevingen moeten rondlopen![]()
Heb je al eens billenbalsem van weleda gebruikt tegen luieruitslag? Gebruiken we hier nu ruim 2,5 jaar en nog nooit luieruitslag gehad!
het kan ook niet als je het gewoon schoonmaakt met een doekje. (tenminste, die gevallen lijken me hoogst uitzonderlijk)... dit ging meer over helemaal niet schoonmakenquote:Op woensdag 28 april 2010 22:23 schreef oeke het volgende:
[..]
Oei echt waar? Ik schatte gewoon niet in dat zoiets kon als je gewoon schoonmaakt met een doekje en daarom dacht ik dat het meer iets aangeborens was, zoals die andere artsen zeiden.
Vervelend dat je vertrouwen zo afneemt, Linda. Maar ik kan het me wel voorstellen.![]()
Nou ja, dat wordt hier de volgende stap. Ze krijgt na het badje een flesje met pyjamapapje, maar ze slaapt eigenlijk alleen maar goed als ik het gegeven heb. En als ik thuis ben, hoef ik het door schaap niet eens te laten doen, want dan drinkt ze niet en wil ze alleen maar naar mij toe. Terwijl ze zich wel prima door hem in bed laat leggen. Raar meisje van onsquote:Op woensdag 28 april 2010 22:23 schreef oeke het volgende:
[..]
Oei echt waar? Ik schatte gewoon niet in dat zoiets kon als je gewoon schoonmaakt met een doekje en daarom dacht ik dat het meer iets aangeborens was, zoals die andere artsen zeiden.
Vervelend dat je vertrouwen zo afneemt, Linda. Maar ik kan het me wel voorstellen.![]()
Dat klinkt fijn Miss. Ik moet hier ook aan gaan werken, we zijn het nu zo gewoon dat Ko drinkt en dan in slaap valt. Maar dat is niet zo handig natuurlijk, als ik weg ga is het moeilijk voor P. om hem in bed te leggen.
Ik maak er tussennatuurlijk ook wel schoonquote:Op woensdag 28 april 2010 22:25 schreef miss_sly het volgende:
Kersjes
Succes claudia, ik hoop dat ie na de fles lekker doorslaapt en jij ook
Hmm, nooit over nagedacht, de hygiene bij een meisjesbaby. Senna gaat iedere avond in bad en dan was ik haar (gewoon met het water waar ze in zit en met mijn handen, geen xtra zeep of washandje). En als ik een luier verschoon doe ik bij een plasluier idd even zachtjes met een pamper sensitive doekje om op te frissen en bij een poepluier even zachtjes goed poetsen met dezelfde doekjes. Ik doe dan trouwens wel altijd even tussen de schaamlipjes schoonmaken, want als daar poep zit, lijkt me dat niet echt heel fris en gezond.
Nee, hij is gewend dat hij er tussen tien en half 11 wordt uitgehaald, dus hij herkent dat patroon. Hij drinkt die voeding goed op maar valt wel altijd meteen snel in slaap (soms slaapt hij al als ik hem tegen me aan gedrukt houd en naar zijn kamer loop om hem in bed te doen). Ik zou eerder bang zijn dat ik bijvooreeld om 22:00 uur naar bed ga en hij dan uit zichzelf net na half 11 wakker wordt voor een voeding. Maar goed, het laten vervallen van de laatste fles is de volgende horde.quote:Op woensdag 28 april 2010 22:20 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ben je niet bang dat het dan weer opnieuw begint?Daarom maakte ik Lotte nooit wakker voor een voeding, wilde niet zelf het positieve doorbreken zeg maar
Beetje laat maar hier wilde ik wel even op reageren...quote:Op woensdag 28 april 2010 22:02 schreef Linda2205 het volgende:
En over die verkleving, ze zei dat als ik zo door zou blijven gaan () het supersnel weer terug zou komen. Dus... het kwam trouwens omdat ik vochtige doekjes gebruik ipv water en wattenschijfjes. Echt, vochtige doekjes zijn echt de hel als je iedere Duitse arts/verloskundige/kraamverzorgster moet geloven.
Wat zijn meisjes ingewikkeld!quote:Op donderdag 29 april 2010 08:31 schreef Rubey het volgende:
Linda, volgens mij mag je wel gewoon tusen de grote en kleine schaamlipjes in schoonmaken. Alleen niet tussen de kleine schaamlipjes zelf. Althans dat is wat mijn kraamverzorgster zei. Ik begin nu ook te twijfelen...
Haha, mijn idee.quote:
haha! Maar dat zou saai zijnquote:Op donderdag 29 april 2010 09:31 schreef Claudia_x het volgende: Baby's hebben echt een gebruiksaanwijzing; als ze nou gewoon allemaal hetzelfde waren zou ons leven er een stuk makkelijker op worden.![]()
Ieuwwwwquote:Op woensdag 28 april 2010 22:24 schreef huuphuup het volgende:
[..]
het kan ook niet als je het gewoon schoonmaakt met een doekje. (tenminste, die gevallen lijken me hoogst uitzonderlijk)... dit ging meer over helemaal niet schoonmakendaar krijg je dus wel verklevingen van. Maar goed, wat ik zei, dan heb je het wel over héle slechte hygiëne en dat lijkt me toch dat je daar niet over in hoeft te zitten Linda
en daar werd ook echt niet om de dag gedoucht hoor Linda! echt, niet druk om maken!
I agree!quote:
Bij het CB zien ze geloof ik het liefst dat ze bij 7/8 maanden al uit een normale beker drinken...quote:Op donderdag 29 april 2010 10:39 schreef Takkembah het volgende:
Ehmmzz ff een drink vraag trouwens...
Omdat we een fleske aan het abouwen zijn, willen we ook bij de broodkorst wat water of sap gaan geven maar in wat voor beker....
Gebruiken jullie hier een tuitbeker daarvoor? En drinken de kids dan zelf of bij jullie en rechtop of niet?
Heb ook al eens gehoord van die boogbekers die mensen al vanaf 7mnd gebruiken...
Tot nu toe is Alexa alleen maar op de bekers aan het kauwen....
thnx!quote:Op donderdag 29 april 2010 10:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bij het CB zien ze geloof ik het liefst dat ze bij 7/8 maanden al uit een normale beker drinken...
Jen dronk gewoon sap uit een fles hoor... En later uit een tuitbeker. Als ik tijd en zin had in troep kreeg ze een normale beker, het liefst met water ofzo.
Dat is helemaal goed gekomen hoor... Gewoon lekker laten oefenen, kliederen op zn tijd..
Tjemig wat naar lijkt me dat.quote:Op donderdag 29 april 2010 10:38 schreef seilram het volgende:
BE, fijn dat Oscar er niet echt last van heeft zeg. Een kindje van vrienden van ons heeft nu ook waterpokken, maar die zitten zelfs in zijn mond en keel. Zo zielig, hij kan niet zo goed slikken en ademen.
Wat gaat het snel! Joep alweer 1 jaar oud!quote:Niet te geloven, mijn jongen is volgende week al jarig. Hij heeft sinds kort zijn loopwagen ontdekt en dan kijkt ie zo trots als ie als een speer door de kamer sjeest. Zijn voetjes nog helemaal naar buitenstaand, maar hij vind het prachtig!
Wat lief!quote:Op donderdag 29 april 2010 10:57 schreef Ticootje het volgende:
Jen snapt niet hoe een rietjesbeker werkt.. Ze houd m op zn kop...
Je een pakje of gewone beker met rietje kan ze wel... alleen die beker... Tja.. Ze is wel blondt he?quote:Op donderdag 29 april 2010 11:03 schreef oeke het volgende:
[..]
Wat lief!
Ik vind het wel handig, kan hij ook op andere plekken uit een rietje drinken. Bv als hij in de doek zit en zijn moeder koopt een kokosnoot.
Ko doet het zo wel even voor.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:04 schreef miss_sly het volgende:
Senna drinkt uit een fles. Tuitbeker wil ze niet, gewone beker gaat gewoon echt nog niet. Heb net wel de rietjesbeker van de Hema gekocht om daarmee te oefenen, dus ik ben benieuwd. Soms doet ze aan de speen van de fles ook zuigen terwijl ze die niet omhoog houdt, dus wellicht dat een rietjesbeker ook wel werkt
quote:Op donderdag 29 april 2010 11:03 schreef oeke het volgende:
[..]
Wat lief!
Ik vind het wel handig, kan hij ook op andere plekken uit een rietje drinken. Bv als hij in de doek zit en zijn moeder koopt een kokosnoot.
Mooie blonde eigenwijs!quote:Op donderdag 29 april 2010 11:10 schreef Ticootje het volgende:
Je een pakje of gewone beker met rietje kan ze wel... alleen die beker... Tja.. Ze is wel blondt he?
quote:Op donderdag 29 april 2010 11:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je een pakje of gewone beker met rietje kan ze wel... alleen die beker... Tja.. Ze is wel blondt he?
Oh ja met recht he?! Zoek eigenwijs maar eens op... Daar staat haar foto bij hoor.quote:
Ah dat verklaard een heleboelquote:Op donderdag 29 april 2010 11:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh ja met recht he?! Zoek eigenwijs maar eens op... Daar staat haar foto bij hoor.
We hadden haar net zo goed Jennifer eigenwijs esmee kunnen noemen.
Ik verschoon zonder poespas.. dus ook geen cremes en talgpoedertje enzo.. Bij het kdv doen ze standaard sudocreme onder, maar daar heb ik al meteen gevraagd dat niet te doen. Zolang de boel er onder niet rood of geirriteerd uitziet meot de huid zichzelf kunnen herstellen en verweren. Als het geirrieterd is dan is het een ander verhaal, dan smeer ik heeeel licht een cremetje en gaat Jen in katoen. Dan is het met een dag ook weer weg.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:32 schreef Linda2205 het volgende:
Lotte drinkt uit een tuitbeker, maar ze weigert 'm vast te houdenGaat heel maf met haar armpjes gespreid zitten.
Miss, zoals jij verschoond doe ik het ook inderdaadIk heb net bij het verschonen even gekeken, maar ik snapte niet waar ze nou zo'n heisa van maakte. Er zaten gewoon een paar plekjes met sudocreme
Doekjes mochten trouwens niet omdat daar ook zeep in zit enzo, water zou beter zijn. Volwassenen zouden zich natuurlijk ook beter niet met zeep kunnen wassen, down under.
AlexaZiet er wijs uit joh!
Karin,voor je kleine vriendje. Hopelijk is hij snel weer de oude!
Als er niks te zien is, smeer ik ook niet. Maar vaak is het er dan toch weer, binnen een dag of 2. Wie vroeg het nou van de maizena? Had ik inderdaad ook geprobeerd. En normale babypoeder ook, helpt ook niks.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik verschoon zonder poespas.. dus ook geen cremes en talgpoedertje enzo.. Bij het kdv doen ze standaard sudocreme onder, maar daar heb ik al meteen gevraagd dat niet te doen. Zolang de boel er onder niet rood of geirriteerd uitziet meot de huid zichzelf kunnen herstellen en verweren. Als het geirrieterd is dan is het een ander verhaal, dan smeer ik heeeel licht een cremetje en gaat Jen in katoen. Dan is het met een dag ook weer weg.
Als haar huidje zo gevoelig is voor douchespullen, dan zou ik inderdaad haar billen niet meer met de standaard doekjes schoonmaken, maar gewoon een hydrofielwashand en water en poetsen maar..quote:Op donderdag 29 april 2010 11:42 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Als er niks te zien is, smeer ik ook niet. Maar vaak is het er dan toch weer, binnen een dag of 2. Wie vroeg het nou van de maizena? Had ik inderdaad ook geprobeerd. En normale babypoeder ook, helpt ook niks.Het zal wel gewoon bij dr horen. Ze heeft ook snel exceem-plekjes van douchespul enzo en rode geirriteerde huid in dr knieholtes, nek, oksels en elleboogkneepjes (hoe heet dat?
)
Probleem was dus dat ik de poep er niet makkelijk afkreeg met warm water en daardoor heel goed moest poetsen wat weer extra irriteerde. Maar toen had ze nog bv-poep. Toch maar weer eens proberen dan. En inderdaad van de zomer op een handdoekje met een zwembroekje ofzo, maar zonder luier. (Dat heeft toch alsnog zin, met een zwembroekje erover? Wij hebben alleen een grasveld voor de deur en daar kijken alle huizen op uit. Voel me dan toch niet vrij genoeg om d'r in dr blote billetjes te leggenquote:Op donderdag 29 april 2010 11:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Als haar huidje zo gevoelig is voor douchespullen, dan zou ik inderdaad haar billen niet meer met de standaard doekjes schoonmaken, maar gewoon een hydrofielwashand en water en poetsen maar..
(En zo lekker in de zomer in de blote billen)
Als het maar lekker kan ademen...quote:Op donderdag 29 april 2010 11:51 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Probleem was dus dat ik de poep er niet makkelijk afkreeg met warm water en daardoor heel goed moest poetsen wat weer extra irriteerde. Maar toen had ze nog bv-poep. Toch maar weer eens proberen dan. En inderdaad van de zomer op een handdoekje met een zwembroekje ofzo, maar zonder luier. (Dat heeft toch alsnog zin, met een zwembroekje erover? Wij hebben alleen een grasveld voor de deur en daar kijken alle huizen op uit. Voel me dan toch niet vrij genoeg om d'r in dr blote billetjes te leggen
Ja, ik ook! En ik wilde nog vragen hoe je zo'n kokosnoot open krijgt. Dat is mij nog niet gelukt en ik heb er al een boel gereedschap op los gelaten (met uitzondering van een boorquote:Op donderdag 29 april 2010 11:08 schreef Twinkly het volgende:
Owja daar wilde ik nog op reageren!
Wat geweldig dat jullie saampjes uit een kokosnoot hebben gedronken Oeke![]()
![]()
![]()
LOLquote:Op donderdag 29 april 2010 12:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, ik ook! En ik wilde nog vragen hoe je zo'n kokosnoot open krijgt. Dat is mij nog niet gelukt en ik heb er al een boel gereedschap op los gelaten (met uitzondering van een boor).
slecht voor de tandjes...quote:Op donderdag 29 april 2010 12:18 schreef Claudia_x het volgende:
Waarom is het eigenlijk zo belangrijk dat kinderen al zo snel uit een gewone beker drinken? Ben ik raar als ik denk dat een kind nog de rest van z'n leven heeft om dat te doen?
En wat is het voordeel van een rietjesbeker t.o.v. een tuitbeker?
Gaan die naar voren staan van het drinken uit een tuitbeker?quote:
Nee het heeft volgens mij meer te maken met dat het drinken langer in de mond zit en daardoor het glazuur aantast...quote:Op donderdag 29 april 2010 12:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Gaan die naar voren staan van het drinken uit een tuitbeker?
Maar dat zal dan toch alleen opgaan voor diksap?quote:Op donderdag 29 april 2010 12:26 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee het heeft volgens mij meer te maken met dat het drinken langer in de mond zit en daardoor het glazuur aantast...
Ja, dat snap ik! Ik noem Ivan "knapperd" dus het is wel duidelijk dat ik hem altijd mooi vind.quote:Op donderdag 29 april 2010 15:16 schreef Linda2205 het volgende:
Even inhakend op het kleine-babietjes-topic, nav. Claudia's post:
Zo probeer ik er ook op te letten dat ik niet zeg dat ze er mooi uit ziet, als ze bepaalde kleertjes aanheeft. Ze is altijd mooi en prachtig, de kleertjes zelf zijn hooguit mooi. Snappie?![]()
Ik weet zeker dat Ivan al een tijd op zijn naam reageert (ik heb het er toen zelfs in het kleine baby'tjestopic over gehad). Als ik IE (hoge toon) VAN (lage toon) zeg dan draait hij zich om en kijkt hij naar me. Hij zal vast nog niet begrijpen dat het zijn naam is, maar hij herkent het patroon/de intonatie wel.quote:Nog een vraagje, reageren jullie kindjes al op hun naam? En vanaf wanneer gaan ze zwaaien?
Lotte reageert idd ook, maar ik wist niet of ik mezelf voor de gek hieldquote:Op donderdag 29 april 2010 15:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik! Ik noem Ivan "knapperd" dus het is wel duidelijk dat ik hem altijd mooi vind.Ik denk dat ik me vrij bewust ben van termen als "trots" doordat ik met pubers werk die heel gevoelig voor dat soort predicaten zijn.
[..]
Ik weet zeker dat Ivan al een tijd op zijn naam reageert (ik heb het er toen zelfs in het kleine baby'tjestopic over gehad). Als ik IE (hoge toon) VAN (lage toon) zeg dan draait hij zich om en kijkt hij naar me. Hij zal vast nog niet begrijpen dat het zijn naam is, maar hij herkent het patroon/de intonatie wel.
a) nu een paar weken, denk ik. Maar alleen als ze er zin in heeft hoorquote:Op donderdag 29 april 2010 15:16 schreef Linda2205 het volgende:
Nog een vraagje, reageren jullie kindjes al op hun naam? En vanaf wanneer gaan ze zwaaien?
jongere kinderen (kunnen dat) ook (zijn)quote:Op donderdag 29 april 2010 15:32 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk dat ik me vrij bewust ben van termen als "trots" doordat ik met pubers werk die heel gevoelig voor dat soort predicaten zijn.
Want normaal gesproken zeg je natuurlijk geen woord, dus ze was blij dat er eindelijk weer wat uit kwam!quote:Op donderdag 29 april 2010 15:34 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Lotte reageert idd ook, maar ik wist niet of ik mezelf voor de gek hieldMiss was ze wel gewoon blij dat ik weer wat zei ofzo
quote:Op donderdag 29 april 2010 15:39 schreef innepin het volgende:
b) net een weekje of 2![]()
zooo leuk dat zwaaien! De ene keer is het een soort Heil Hitler en de andere keer is het meer een gemep alsof er een vlieg om haar hoofd heen buzzt, maar tis zo schattig <3 en ze is dan ook zo trots!
Ik vind het leuk dat je het vaak over je zoons hebt in plaats van alleen maar over Leah. De liefde voor ál je kinderen spat er vanaf! En ze lijken me zo leuk.quote:Op donderdag 29 april 2010 15:45 schreef lily het volgende:
[..]
jongere kinderen (kunnen dat) ook (zijn)
als ik bijvoorbeeld tegen mijn vijfjarige zeg dat ik trots op hem ben dan roept mijn 9 jarige al; en ik dan? en ik dan? Ben je ook trots op mij?
Ja, maar nu even op je broertje omdat....
terwijl je eigenlijk altijd trots op ze bent
quote:Op donderdag 29 april 2010 15:37 schreef Ticootje het volgende:
En Jen noemt zichzelf "Beffe"...Maar das ook al een stukkie ouder..
quote:Op vrijdag 30 april 2010 13:49 schreef innepin het volgende:
Esmee![]()
Wat sneu
![]()
Kersjes,dat deed Willow woensdag ook! *smeltmoment*
Karin, wat leuk dat Meike aan d'r broertje begint te wennen
Ik heb geen idee of alle baby's dit doen maar ik vind het er zó leuk uitzien dat ik het maar es heb gefilmd... ik moet er elke keer weer om lachen...
Bekijk deze YouTube-video
Wat knapquote:Op vrijdag 30 april 2010 13:49 schreef innepin het volgende:
Esmee![]()
Wat sneu
![]()
Ik heb geen idee of alle baby's dit doen maar ik vind het er zó leuk uitzien dat ik het maar es heb gefilmd... ik moet er elke keer weer om lachen...
Bekijk deze YouTube-video
quote:Op vrijdag 30 april 2010 13:49 schreef innepin het volgende:
Esmee![]()
Wat sneu
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |