abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80817264
Vorige topic: Het grote babietjes topic (6-12 maanden) deel 18

De grote baby's:

29 april 2009: Ties, zoon van Marlieske
12 mei 2009: Tessel Eloise, dochter van Noli
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Rocker', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
19 oktober 2009: Jochem Tobias Aaron, zoon van Troel en Bert
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
Fake it till you make it...
pi_80817276
Mijn laatste post:

Wat zijn die grote kleine kinders toch hard aan het ontwikkelen. Tandjes, kiesjes, staan, wiebelen op handen en knieën .
En het gaat zo hard allemaal!
  woensdag 28 april 2010 @ 20:27:22 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80817649
Gaaf he! Zo leuk om te zien dat er steeds meer 'persoonlijkheid' naar boven komt ook!

De waterpokken hebben Oscar toch gevonden. Score is nu een pok of 10. Ben benieuwd hoe het morgen is en of hij er net zo makkelijk doorheen fietst als Sasha. *afklopt*
pi_80817847
ow BE, dat is niet fijn. Heeft hij al jeuk of anderszins last ervan?

Ik vind het ook zo leuk om te zien. En soms ineens lijkt ze ook echt al groot. Ik heb een paar puntjes van haar lokken afgeknipt en nu valt haar haar anders. En toen keek ze me aan vanaf schaaps schoot en toen leek ze ineens geen baby meer. Maar net aan de borst is ze dan toch weer een klein baby'tje
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 28 april 2010 @ 20:33:01 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80817929
Nee, volgens mij valt het tot nu toe wel mee. Ik ontdekte ze vanmiddag bij de helmcontrole. Heb maar even verteld dat hij z'n instrumenten maar even moest ontsmetten.
Er zitten er 3 op zijn voorhoofd, 1 grote en 2 kleintjes en een flinke op zijn schouders en dan nog een paar kleintjes bovenaan op zijn bovenlichaam.
pi_80818059
haha, ja die instrumenten ontsmetten is een goede ik hoop dat Oscar er niet te veel last van krijgt!
pi_80818135
T. kan staan

Martine, beterschap voor je mannetje!

Oscar waterpokken
Hopelijk zal het allemaal mevallen, dat was bij Toby afgezien van de koorts ook het geval.

Dames dames, ik heb goed gegeten vanavond maar door jullie heerlijke verhalen krijg ik meteen weer zin om te eten

Ko ook al zo'n olijvensnoeper!

Heerlijk, Devin is er ook dol op. Daar snoepte hij als baby al van, net als van andere gezonde tussendoortjes.
Nog een paar ideetjes: soepstengels (die met sesam erop zijn favoriet bij Toby ), (yoghurt)rozijntjes, tomaatjes, (half)rauwe worteltjes, (zelfgemaakte of zelfgekochte) appelchips, blokjes kaas, komkommerplakjes etcetc. Zelf heb ik eigenlijk altijd als we van huis gaan wel zoiets mee, daar mag lekker onbeperkt van en aan geknaagd worden.

Toby was vandaag de hele dag huilerig en hangerig, had vanmiddag 38,9 koorts en zelfs met paracetamol op bleef hij maar zielig Ik ben eerder van mijn werk weggegaan om bij hem te kunnen zijn, en wat denk je? Ik trof een gezellig en supervrolijk mannetje! Hij miste zijn mama gewoon

En vanavond hadden we broccoli, voor het eerst dat hij er echt van gegeten heeft
En dat na het zeker 8x eerder aangeboden te hebben en hij er niks van moest hebben. Er is dus nog hoop!!!
.... met gevoel voor drama....
pi_80818279
Oef, waterpokken. Arme Oscar. Ik heb ze gehad toen ik de wandelvierdaagse zou lopen en ik was toen héél verdrietig.

Ivan slaapt gelukkig alweer. Vaak werkt het even bij hem blijven toch beter dan "controlled crying" heb ik gemerkt. Hij kwam moeilijk in slaap omdat hij kapot was; hij was al vanaf 3 uur 's middags wakker! Dat is ineens een hele omschakeling, want een maand geleden konden we hem met moeite 1,5 uur wakker houden tussen voedingen in. Nu zit hij op 2 slaapjes per dag.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_80818581
Agos Oscar aan de pokkies. Hopelijk heeft ie er niet te veel last van inderdaad!
pi_80818876
Stiemie, wanneer gaan we nou met de honden wandelen!
pi_80819335
Uh welke honden? Ik heb helemaal geen hond

Maar je mag best eens met je hond(en) gezellig langskomen hoor
pi_80819606
Oscar met pokkies, hopelijk krijg je er niet al teveel last van meneertje!

Miss Sly, heeft Senna al zo lang haar dat je het moest knippen?! Iris heeft alleen van die "lokjes" bij haar oren die steeds alle kanten op sprieten, maar dat is denk ik een kwestie van geduld tot ze lang genoeg zijn dat het erachter blijft zitten. Verder is het een grasmatje van een cm ofzo .

Toby, fijn he als mama weer thuis is!

Mn grote baby heeft zo lekker zitten smikkelen aan tafel vanavond. Worteltjes, boontjes, aardappel het ging er allemaal even goed in en ze bleef maar doorladen .
pi_80821249
Volgens mij bedoel je Fruppel, Claudia.

Oscar waterpokken? Wat sneu BE! Lijkt hij er last van te hebben?

We waren vandaag de hele dag op stap met z'n drietjes. Echt heel gezellig. Eerst naar het ziekenhuis, inderdaad een zalfje gekregen. (De arts zei dat door gebrekkige hygiene, Lotte een ontsteking heeft gehad en het daardoor verkleefd is. Terwijl iedereen tegen mij zei (artsen dus) en ik op inet gelezen had dat het gewoon een onopgeloste verkleving is, zoals jongetjes een oningedaalde bal kunnen hebben Sowieso let ik echt wel op de hygiene van mijn baby ). Nouja, we hebben ruim een uur in de wachtkamer gezeten voor een gesprek van 5 minuutjes.
Daarna hebben we gegeten op een terrasje in het zonnetjes en Lotte had een kinderstoel, met allemaal lekker dingetjes op het blad (rijstwafel, komkommer, sla en 1 patatje, maar die gooide ze heel verontwaardigd op de grond ). Toen zijn we wezen shoppen en nu heb ik voor het eerst sinds 2 jaar weer kleren die ik echt met plezier aan kan trekken

Nu is ze supermoe, maar besloot om 20:00u wel genoeg geslapen te hebben Alsnog avondeten, nog even spelen, nog een keertje drinken en nu ligt ze weer. Hopelijk slaapt ze nu lekker de nacht door.

en sorry voor het enorme lief-dagboek-gehalte, maar ik vond het gewoon allemaal zo leuk, moest het even met iemand delen
Lotte!
Noah!
pi_80821457
Linda, wat heerlijk en oprecht fijn dat je zo genoten hebt van even "echt met zn 3tjes" !!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_80821492
Ja hallo, gaan jullie mijn list om Esmeetje te ontmoeten en Linde stiekem mee naar huis te nemen nu om zeep helpen.
pi_80821678
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:40 schreef Linda2205 het volgende:
(De arts zei dat door gebrekkige hygiene, Lotte een ontsteking heeft gehad en het daardoor verkleefd is. Terwijl iedereen tegen mij zei (artsen dus) en ik op inet gelezen had dat het gewoon een onopgeloste verkleving is, zoals jongetjes een oningedaalde bal kunnen hebben Sowieso let ik echt wel op de hygiene van mijn baby ).
Welja, praat hij je gewoon een schuldgevoel aan. Daar kan ik me dus boos om maken.
quote:
en sorry voor het enorme lief-dagboek-gehalte, maar ik vond het gewoon allemaal zo leuk, moest het even met iemand delen
Heerlijke posting juist. En fijn dat jij weer kleren voor jezelf hebt waar je je prettig bij voelt. Ik wil er nog niet aan want ik-wil-gewoon-afvallen. Maarja.
  woensdag 28 april 2010 @ 21:48:46 #17
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_80821696
Esmee is lief En heeft geweldig haar Da's ook een goeie om mee te smokkelen Claudia
pi_80821989
Gaan we baby's jatten hier? Dan wil ik Rienk
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_80822018
Arme Oscar, waterpokken. Hopelijk ben je snel weer beter.

Toby, lekker gegeten en lekker geknuffeld met mama!

Iris ook al zo lekker aan het smikkelen.

En Linda, dat klinkt als een fijne dag!
Op die arts na, wat lekker tegenstrijdig weer. Maar goed, in ieder geval hebben jullie een zalfje ervoor.

Zo, die olijven zijn laxerend! Sowieso heeft Ko ineens een redelijk regelmatige stoelgang. Erg fijn.
Wat trouwens wel stom is, dat ik gewoon niet gewend ben aan poepen, dus als Ko bezig is en mij aankijkt met een rood hoofd, ik echt moet opletten dat ik niet keihard ga lachen.
Dat zou ik zeer onbeleefd vinden, maar het is zo'n grappig gezicht. Zo oers.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_80822025
He geen grappen over het originele kapsel van mijn dochter he? Dat is toevallig helemaal trendy om voor hele lange lokken te hebben en achter een kale lig-plek

Linda wat fijn dat jullie zo'n heerlijke dag samen hebben gehad En wat een ongelovelijke $%#$ die arts zeg
pi_80822044
Claudia wat fijn dat Ivan in slaap gevallen is! Ik herken dat lange wakker zijn wel, maar Niels heeft eigenlijk meer slaap nodig dan hij dan wil nemen, ik kan hem wel in bed leggen maar hij gaat echt niet slapen. Zoals net, hij was wakker vanaf 16 uur en sliep pas weer om 20.30 uur, dan moet ik enorm veel moeite doen om hem tot rust te brengen en te laten slapen. Je merkt ook dat hij dan doodmoe is aan dat hij hyper wordt en om alles gaat schaterlachen terwijl hij dat normaal niet doet.

Oscar waterpokken, wat sneu, vooral onder zijn helmpje zal dat broeien en meer jeuken denk ik? Hopelijk heeft hij er niet zoveel last van
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:40 schreef Linda2205 het volgende:
Volgens mij bedoel je Fruppel, Claudia.

Oscar waterpokken? Wat sneu BE! Lijkt hij er last van te hebben?

We waren vandaag de hele dag op stap met z'n drietjes. Echt heel gezellig. Eerst naar het ziekenhuis, inderdaad een zalfje gekregen. (De arts zei dat door gebrekkige hygiene, Lotte een ontsteking heeft gehad en het daardoor verkleefd is. Terwijl iedereen tegen mij zei (artsen dus) en ik op inet gelezen had dat het gewoon een onopgeloste verkleving is, zoals jongetjes een oningedaalde bal kunnen hebben Sowieso let ik echt wel op de hygiene van mijn baby ). Nouja, we hebben ruim een uur in de wachtkamer gezeten voor een gesprek van 5 minuutjes.
Daarna hebben we gegeten op een terrasje in het zonnetjes en Lotte had een kinderstoel, met allemaal lekker dingetjes op het blad (rijstwafel, komkommer, sla en 1 patatje, maar die gooide ze heel verontwaardigd op de grond ). Toen zijn we wezen shoppen en nu heb ik voor het eerst sinds 2 jaar weer kleren die ik echt met plezier aan kan trekken

Nu is ze supermoe, maar besloot om 20:00u wel genoeg geslapen te hebben Alsnog avondeten, nog even spelen, nog een keertje drinken en nu ligt ze weer. Hopelijk slaapt ze nu lekker de nacht door.

Nou ja zeg, wat een onzin verkondigd die hork arts
Klinkt verder als een hele leuke dag met jullie drietjes En zulk soort posts zijn juist leuk
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_80822218
Oja, ik vond je post ook heel fijn klinken, hoor Linda.

Enne, als we baby's gaan jatten, moet ik echt groter gaan wonen, want ik wil ze allemaal!
pi_80822219
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Welja, praat hij je gewoon een schuldgevoel aan. Daar kan ik me dus boos om maken.
[..]

Heerlijke posting juist. En fijn dat jij weer kleren voor jezelf hebt waar je je prettig bij voelt. Ik wil er nog niet aan want ik-wil-gewoon-afvallen. Maarja.
ik ook, maar tot die tijd moet ik toch ook wat aan. En dan liever iets wat niet tot mn navel komt ivm mega-explosie-boobs en vetrol
Lotte!
Noah!
pi_80822411
En over die verkleving, ze zei dat als ik zo door zou blijven gaan ( ) het supersnel weer terug zou komen. Dus... het kwam trouwens omdat ik vochtige doekjes gebruik ipv water en wattenschijfjes. Echt, vochtige doekjes zijn echt de hel als je iedere Duitse arts/verloskundige/kraamverzorgster moet geloven.

Ben ik nou zo raar bezig? Gebruiken jullie vochtige doekjes of afgekoeld gekookt water en een wattenschijfje?
Lotte!
Noah!
pi_80822414
Hmm ik denk dat ik mijn kroost morgen maar extra goed in de gaten hou als Davinia, miss sly en Oeke langskomen. Zelf heb ik toevallig al een heule grote boodschappentas klaarliggen
pi_80822457
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:57 schreef oeke het volgende:
Oja, ik vond je post ook heel fijn klinken, hoor Linda.

Enne, als we baby's gaan jatten, moet ik echt groter gaan wonen, want ik wil ze allemaal!
Dan kom ik bij je wonen. De Pfaff villa staat te koop, dan nemen we die. Dat zijn 2 huizen in 1
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_80822491
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:02 schreef Linda2205 het volgende:
En over die verkleving, ze zei dat als ik zo door zou blijven gaan ( ) het supersnel weer terug zou komen. Dus... het kwam trouwens omdat ik vochtige doekjes gebruik ipv water en wattenschijfjes. Echt, vochtige doekjes zijn echt de hel als je iedere Duitse arts/verloskundige/kraamverzorgster moet geloven.

Ben ik nou zo raar bezig? Gebruiken jullie vochtige doekjes of afgekoeld gekookt water en een wattenschijfje?
Joh ik gebruik alleen bij diarree wegwerpwashandjes en water en anders gewoon billendoekjes om mee af te vegen. Of bedoel je om echt te wassen? Esmee gaat bijna elke avond in bad dus verder alleen maar de doekjes.
pi_80822521
Stomme arts zeg... jouw dochter een verkleving, mijn zoon een niet ingedaalde bal. Zou het een band scheppen?
pi_80822569
Nee, na het verschonen. Als ze alleen geplast heeft doe ik een tissue om te deppen en als ze gepoept heeft heb ik van die sensitive-doekjes. Maar wat een schande is dat zeg, bel de kinderbescherming, pak je hooivork valt het op dat ik er echt moe van word, iedere keer hetzelfde geneuzel?
Lotte!
Noah!
pi_80822584
Ik gebruik 2 keer in de week water en zeep (oftewel, dan gaat hij in bad, anders droogt hij uit) en bij verschonen altijd doekjes (pampers sensitive).
pi_80822610
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:04 schreef McLaura het volgende:
Stomme arts zeg... jouw dochter een verkleving, mijn zoon een niet ingedaalde bal. Zou het een band scheppen?
Thijs is een klein playertje, die heeft veel teveel chickies, daar leent Lotte zich niet voor. Die wil onverdeelde aandacht
Lotte!
Noah!
  Moderator woensdag 28 april 2010 @ 22:06:24 #32
5428 crew  miss_sly
pi_80822617
Ik was van plan Senna lekker in het gras te laten rondscharrelen, maar ik denk dat ik dat maar niet doe

Linda, klinkt als een fijne dag En hier ook gewoon kant-en-klare vochtige doekjes, hoor. Ook nooit gehoord dat dat niet zou mogen.
pi_80822642
En als je 'daaro' teveel schoonmaakt kan het lichaam het ook niet zelf in balans houden, en dat is helemaal niet goed. Tenminste, ik neem aan dat de watjes en water voor 'daaro' bedoeld waren volgens de Duitse?
pi_80822681
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:06 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Thijs is een klein playertje, die heeft veel teveel chickies, daar leent Lotte zich niet voor. Die wil onverdeelde aandacht
Nou, weet je, Thijs heeft alleen maar van die huppelmiepjes. Sophie heeft ook een Senne, Isabeau heeft een hele harem inc nog een Thijs. Dus wie weet
pi_80822698
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:05 schreef Linda2205 het volgende:
Nee, na het verschonen. Als ze alleen geplast heeft doe ik een tissue om te deppen en als ze gepoept heeft heb ik van die sensitive-doekjes. Maar wat een schande is dat zeg, bel de kinderbescherming, pak je hooivork valt het op dat ik er echt moe van word, iedere keer hetzelfde geneuzel?
Moet je volgens de artsen dan de poep met natte wattenschijfjes weghalen?
pi_80822710
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:06 schreef McLaura het volgende:
En als je 'daaro' teveel schoonmaakt kan het lichaam het ook niet zelf in balans houden, en dat is helemaal niet goed. Tenminste, ik neem aan dat de watjes en water voor 'daaro' bedoeld waren volgens de Duitse?
Voor het hele tussenbeense gebied zeg maar
Lotte!
Noah!
pi_80822766
Pfff dan vind ik watjes en water juist overdreven. Even een lapje (billendoekje) erlangs en klaar. Maak je niet druk hoor, je doet het prima.
pi_80822837
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:08 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Moet je volgens de artsen dan de poep met natte wattenschijfjes weghalen?
Ja, en daar hebben ze hier speciale, grotere, rechthoekige wattenschijfjes voor. Eventueel mag je ook tissues gebruiken. Met afgekoeld gekookt water en anders met een beetje babyolie. Vriendinnetje van mij heeft dus op de commode een thermoskan staan, daar kookt ze iedere morgen water voor en dan kan ze er weer een dag tegen aan. Ik heb het geprobeerd toen Lotte zo'n last van luieruitslag had, maar daar werd het alleen maar erger van, omdat ik als een gek moest boenen om d'r schoon te krijgen. Sowieso heeft ze altijd luieruitslag, welke creme, doekjes, luiers ik ook gebruik.
Lotte!
Noah!
  Moderator woensdag 28 april 2010 @ 22:11:17 #39
5428 crew  miss_sly
pi_80822840
quote:
Op woensdag 28 april 2010 20:40 schreef Claudia_x het volgende:
Oef, waterpokken. Arme Oscar. Ik heb ze gehad toen ik de wandelvierdaagse zou lopen en ik was toen héél verdrietig.

Ivan slaapt gelukkig alweer. Vaak werkt het even bij hem blijven toch beter dan "controlled crying" heb ik gemerkt. Hij kwam moeilijk in slaap omdat hij kapot was; hij was al vanaf 3 uur 's middags wakker! Dat is ineens een hele omschakeling, want een maand geleden konden we hem met moeite 1,5 uur wakker houden tussen voedingen in. Nu zit hij op 2 slaapjes per dag.
Slapen blijft toch maar een lastig iets, he, met die kleintjes. Fijn dat hij slaapt.

Ik heb hier een advies van gisteren aan het bedritueeltje toegevoegd, en ik ben gematigd optimistisch. Gisteren en vandaag bij het naar bed gaan niet meteen in bed in de slaapzak gelegd, maar in de stoel op schoot de slaapzak aangetrokken en intussen de dag een beetje doorgenomen. Geeindigd met haar even dicht tegen me aan houden, zeggen dat de dag nu echt afgelopen is en ze nu gaat slapen. Ze huilde wel eventjes toen ik haar in bed legde, maar veel minder heftig dan anders. Dus dat lijkt goed te gaan!

Vreemde was wel dat ze binnen het eerste half uur dat ze in bed lag, 3 keer even heel verdrietig begon te huilen, en telkens net weer gestopt was toen ik aanstalten maakte om haar toch te gaan troosten. Misschien gewoon de drukte van de dag en het helemaal overgeven aan de slaap ofzo.
pi_80822864
quote:
Wij gebruiken vochtige doekjes. En volgens mijn huisarts hoefden we niet eens afgekoeld gekookt water te gebruiken voor het schoonmaken van Ivans ogen. (Een bevriend oogarts had haar dat gegarandeerd.)
pi_80822875
Wat een stom gedoe, Linda. Volgens mij moet je er gewoon niet teveel aan rommelen. Zo'n verkleving lijkt me niet daardoor te komen hoor. Dat zou toch gek zijn. Het lijkt me eerder iets zoals een niet ingedaalde bal inderdaad.

Enne, dames, ik zal jullie dochters met rust laten morgen! Maar dan moet ik me wel heel erg inhouden!
pi_80822878
Lol babytjes stelen... ik blij dat ik in zo'n uithoek woon (zie het heeft toch zo zn voordelen...).

Linda, klinkt als een geslaagde dag, afgezien van die arts dan. Maar als ik het water en watjes verhaal hoor dan heb ik zeker veel mazzel met die 2 meiden van me, want wij gebruiken ook altijd luierdoekjes (sensitive van pampers).
pi_80822937
Miss, wat fijn dat het lijkt te helpen om de dag door te nemen!
pi_80823014
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Slapen blijft toch maar een lastig iets, he, met die kleintjes. Fijn dat hij slaapt.

Ik heb hier een advies van gisteren aan het bedritueeltje toegevoegd, en ik ben gematigd optimistisch. Gisteren en vandaag bij het naar bed gaan niet meteen in bed in de slaapzak gelegd, maar in de stoel op schoot de slaapzak aangetrokken en intussen de dag een beetje doorgenomen. Geeindigd met haar even dicht tegen me aan houden, zeggen dat de dag nu echt afgelopen is en ze nu gaat slapen. Ze huilde wel eventjes toen ik haar in bed legde, maar veel minder heftig dan anders. Dus dat lijkt goed te gaan!
Hopelijk blijft het werken! Het geeft je in ieder geval iets om te doen en dat kan heel fijn zijn. Bij Ivan ga ik soms zelfs even heel gek doen om hem te laten lachen en uit het gesnik te halen en daarna zing ik alsnog zijn slaapliedje.

Het is maar goed dat hier geen verborgen camera hangt. Ik voel me soms echt een mafketel met al dat gezang en geppffrrtt, koetsjiekoe, en MA-MA-MA-MA.
pi_80823048
Miss, dat klinkt fijn zeg! Hopelijk was dat huilend wakkerworden een eenmalig iets.

En ik ga me er idd maar gewoon niks van aantrekken. Maar ik verlies steeds meer het vertrouwen in de artsen hier en dat lijkt me toch niet de bedoeling.
Lotte moest trouwens in zo'n gyneacologen-stoel, heb me rot gelachen. Ik in die stoel, Lotte op schoot, beentjes wijd. Ze kon precies bij de beugels, wat natuurlijk niet hoefde, maar het zag er wel moppig uit
Lotte!
Noah!
pi_80823106
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:12 schreef oeke het volgende:
Wat een stom gedoe, Linda. Volgens mij moet je er gewoon niet teveel aan rommelen. Zo'n verkleving lijkt me niet daardoor te komen hoor. Dat zou toch gek zijn. Het lijkt me eerder iets zoals een niet ingedaalde bal inderdaad.

Enne, dames, ik zal jullie dochters met rust laten morgen! Maar dan moet ik me wel heel erg inhouden!
nou... mijn nichtje heeft wel een verkleving gehad als gevolg van slechte hygiëne. Ze was toen wel al ruim 3 dus het is wel iets anders dan bij een baby'tje, maar het kan wel hoor.

Linda ik vind het maar een gek verhaal. Jij weet zelf dat je Lotje gewoon goed schoonmaakt dus daar zou ik me niet druk om maken, daar ligt het echt niet aan. Slechte hygiëne dan moet je echt denken aan heul slecht
Hier in Nederland zijn doekjes standaard toch, vochtige doekjes, lijkt me niet dat verklevingen hier extreem meer voorkomen?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80823123
Ik gebruik voor de dames altijd huggies pure. Voelt aan als katoen met water. Dan zouden al dievolgens die arts Nederlandse kindjes met zulke verklevingen moeten rondlopen

Heb je al eens billenbalsem van weleda gebruikt tegen luieruitslag? Gebruiken we hier nu ruim 2,5 jaar en nog nooit luieruitslag gehad!
pi_80823224
Ivan slaapt nog steeds! En ik had me ingesteld op een moeilijke avond. Ik ga hem nu eruit halen voor zijn laatste voeding en dan duik ik mijn bed in. Ik ben benieuwd hoe het vannacht gaat. Morgen rapporteer ik weer illegaal verder.
pi_80823230
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:17 schreef huuphuup het volgende:

[..]

nou... mijn nichtje heeft wel een verkleving gehad als gevolg van slechte hygiëne. Ze was toen wel al ruim 3 dus het is wel iets anders dan bij een baby'tje, maar het kan wel hoor.

Linda ik vind het maar een gek verhaal. Jij weet zelf dat je Lotje gewoon goed schoonmaakt dus daar zou ik me niet druk om maken, daar ligt het echt niet aan. Slechte hygiëne dan moet je echt denken aan heul slecht
Hier in Nederland zijn doekjes standaard toch, vochtige doekjes, lijkt me niet dat verklevingen hier extreem meer voorkomen?
Nouja, nu ga ik dus aan mezelf twijfelen he. Want mij is gezegd dat als ze zo'n beetje witte smurrie heeft (jaja, lekker weer ), van dat huidsmeer zeg maar, je dan niet de boel uit elkaar mocht duwen om het schoon te maken. Ik doe dus wel schoonmaken, maar niet heel erg aan de schaamlippen uit elkaar halen, want dat was slecht en dan kon het kapot gaan ofzo.

Maar verder is ze niet vies en ze gaat om de dag in bad
Lotte!
Noah!
  woensdag 28 april 2010 @ 22:20:06 #50
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_80823238
Raaaare mensen zijn die Duitsers toch

Wij gebruiken ook luierdoekjes.
En in de categorie bizar: in Israel verkopen ze apparaatjes die de kant-en-klare luierdoekjes voorverwarmen. Anders is het toch zo koud op die o zo gevoelige babybilletjes
pi_80823270
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:19 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan slaapt nog steeds! En ik had me ingesteld op een moeilijke avond. Ik ga hem nu eruit halen voor zijn laatste voeding en dan duik ik mijn bed in. Ik ben benieuwd hoe het vannacht gaat. Morgen rapporteer ik weer illegaal verder.
Ben je niet bang dat het dan weer opnieuw begint? Daarom maakte ik Lotte nooit wakker voor een voeding, wilde niet zelf het positieve doorbreken zeg maar
Lotte!
Noah!
pi_80823346
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:20 schreef Kersjes het volgende:
En in de categorie bizar: in Israel verkopen ze apparaatjes die de kant-en-klare luierdoekjes voorverwarmen. Anders is het toch zo koud op die o zo gevoelige babybilletjes
pi_80823389
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:17 schreef huuphuup het volgende:

Oei echt waar? Ik schatte gewoon niet in dat zoiets kon als je gewoon schoonmaakt met een doekje en daarom dacht ik dat het meer iets aangeborens was, zoals die andere artsen zeiden.
Vervelend dat je vertrouwen zo afneemt, Linda. Maar ik kan het me wel voorstellen.

Dat klinkt fijn Miss. Ik moet hier ook aan gaan werken, we zijn het nu zo gewoon dat Ko drinkt en dan in slaap valt. Maar dat is niet zo handig natuurlijk, als ik weg ga is het moeilijk voor P. om hem in bed te leggen.
pi_80823398
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:17 schreef Stiemie het volgende:
Ik gebruik voor de dames altijd huggies pure. Voelt aan als katoen met water. Dan zouden al dievolgens die arts Nederlandse kindjes met zulke verklevingen moeten rondlopen

Heb je al eens billenbalsem van weleda gebruikt tegen luieruitslag? Gebruiken we hier nu ruim 2,5 jaar en nog nooit luieruitslag gehad!
Nee nog niet. Ondertussen wel: iets tegen schimmel, Penaten (soort Duitse Zwitsal), Sudocreme, Bepanthen, zinkzalf, zalfje van de dokter, zalfje van de huidarts en niks helpt

Kersjes, echt?! Haha, ben benieuwd hoe dat werkt dan. Drogen de doekjes dan niet uit?
Lotte!
Noah!
pi_80823487
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:23 schreef oeke het volgende:

[..]

Oei echt waar? Ik schatte gewoon niet in dat zoiets kon als je gewoon schoonmaakt met een doekje en daarom dacht ik dat het meer iets aangeborens was, zoals die andere artsen zeiden.
Vervelend dat je vertrouwen zo afneemt, Linda. Maar ik kan het me wel voorstellen.

het kan ook niet als je het gewoon schoonmaakt met een doekje. (tenminste, die gevallen lijken me hoogst uitzonderlijk)... dit ging meer over helemaal niet schoonmaken daar krijg je dus wel verklevingen van. Maar goed, wat ik zei, dan heb je het wel over héle slechte hygiëne en dat lijkt me toch dat je daar niet over in hoeft te zitten Linda en daar werd ook echt niet om de dag gedoucht hoor Linda! echt, niet druk om maken!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator woensdag 28 april 2010 @ 22:25:37 #56
5428 crew  miss_sly
pi_80823539
Kersjes

Succes claudia, ik hoop dat ie na de fles lekker doorslaapt en jij ook

Hmm, nooit over nagedacht, de hygiene bij een meisjesbaby. Senna gaat iedere avond in bad en dan was ik haar (gewoon met het water waar ze in zit en met mijn handen, geen xtra zeep of washandje). En als ik een luier verschoon doe ik bij een plasluier idd even zachtjes met een pamper sensitive doekje om op te frissen en bij een poepluier even zachtjes goed poetsen met dezelfde doekjes. Ik doe dan trouwens wel altijd even tussen de schaamlipjes schoonmaken, want als daar poep zit, lijkt me dat niet echt heel fris en gezond.
  woensdag 28 april 2010 @ 22:26:32 #57
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_80823587
Geen idee Linda, mijn moeder vroeg 3 jaar geleden of ik er ook een wilde toen ze er op vakantie waren. Mijn nicht en d'r vriendinnen waren er lyrisch over
  Moderator woensdag 28 april 2010 @ 22:27:51 #58
5428 crew  miss_sly
pi_80823671
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:23 schreef oeke het volgende:

[..]

Dat klinkt fijn Miss. Ik moet hier ook aan gaan werken, we zijn het nu zo gewoon dat Ko drinkt en dan in slaap valt. Maar dat is niet zo handig natuurlijk, als ik weg ga is het moeilijk voor P. om hem in bed te leggen.
Nou ja, dat wordt hier de volgende stap. Ze krijgt na het badje een flesje met pyjamapapje, maar ze slaapt eigenlijk alleen maar goed als ik het gegeven heb. En als ik thuis ben, hoef ik het door schaap niet eens te laten doen, want dan drinkt ze niet en wil ze alleen maar naar mij toe. Terwijl ze zich wel prima door hem in bed laat leggen. Raar meisje van ons
pi_80824563
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:25 schreef miss_sly het volgende:
Kersjes

Succes claudia, ik hoop dat ie na de fles lekker doorslaapt en jij ook

Hmm, nooit over nagedacht, de hygiene bij een meisjesbaby. Senna gaat iedere avond in bad en dan was ik haar (gewoon met het water waar ze in zit en met mijn handen, geen xtra zeep of washandje). En als ik een luier verschoon doe ik bij een plasluier idd even zachtjes met een pamper sensitive doekje om op te frissen en bij een poepluier even zachtjes goed poetsen met dezelfde doekjes. Ik doe dan trouwens wel altijd even tussen de schaamlipjes schoonmaken, want als daar poep zit, lijkt me dat niet echt heel fris en gezond.
Ik maak er tussennatuurlijk ook wel schoon Maar om echt goed tussen de kleine en grote schaamlipjes te komen met een doekje (en dus ook vinger) moeten ze heel ver uit elkaar en dat mocht niet. Gewoon oppervlakkig schoonmaken zeiden ze. Dus klein beetje uit elkaar en dan een doekje (wattenschijfje dus )
Lotte!
Noah!
pi_80830897
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:20 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ben je niet bang dat het dan weer opnieuw begint? Daarom maakte ik Lotte nooit wakker voor een voeding, wilde niet zelf het positieve doorbreken zeg maar
Nee, hij is gewend dat hij er tussen tien en half 11 wordt uitgehaald, dus hij herkent dat patroon. Hij drinkt die voeding goed op maar valt wel altijd meteen snel in slaap (soms slaapt hij al als ik hem tegen me aan gedrukt houd en naar zijn kamer loop om hem in bed te doen). Ik zou eerder bang zijn dat ik bijvooreeld om 22:00 uur naar bed ga en hij dan uit zichzelf net na half 11 wakker wordt voor een voeding. Maar goed, het laten vervallen van de laatste fles is de volgende horde.

Het ging vannacht super! Hij heeft alleen maar geslapen voor zover ik weet, want ik heb hem helemaal niet gehoord. Ik weet niet precies wat er gebeurt als hij 's nachtst wel wakker wordt (kan hij dan opnieuw in slaap vallen?), maar misschien is dat vannacht ook wel gebeurd zonder dat ik het wist. Meestal schrikt hij ineens wakker als hij in de slaapzak slaapt en begint hij hard te snikken, maar vanochtend werd hij als vanouds wakker, gewoon vrolijk pratend.

Hij ligt nu nog even met zijn ochtendknuffel te spelen in bed en zometeen haal ik hem eruit! (Ik laat hem 's ochtends altijd even rustig wakker worden.)
pi_80831248
Oh wauw Claudia wat goed van Ivan dat hij doorgeslapen heeft! Hij moet wel weer zelf in slaap gevallen zijn

Hier ging het wat minder helaas. Het leek er de laatste dagen op dat Niels beter slaapt in zijn eigen kamertje maar vannacht werd hij weer iedere 3 en een keer 2 uur wakker en wilde hij ook niet gaan slapen na de voedingen. Ik denk dat het ermee te maken heeft dat hij half in slaap valt aan de borst en dan liever aan de borst wil blijven dan in zijn bedje te liggen (geef hem geen ongelijk ) Nu lijkt hij dus hetzelfde patroon te ontwikkelen als in de co-sleeper.
Vanmorgen om 6 uur was hij wakker en hij had zichzelf op zijn rug gedraaid. Zie je wel dat hij het kan
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  donderdag 29 april 2010 @ 08:07:48 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80831390
Linda, heb je al eens maizena op haar billetjes geprobeerd? Niet tegen de kinder-gyn vertellen natuurlijk!

Oscar had vanmorgen wel wat meer pokjes maar geen verhoging en hij was gewoon vrolijk dus hij is nu gewoon naar het kdv. We zullen het wel merken vandaag. Wel zonder helm trouwens want er zaten best wat pokjes tussen zijn haren ook.
pi_80831504
Owja Linda dat lotiondoekjes niet hygiënisch genoeg zouden zijn kan ik me echt niet voorstellen, het zijn eigenlijk toch ook tissues met een waterige oplossing.
pi_80831626
Linda, volgens mij mag je wel gewoon tusen de grote en kleine schaamlipjes in schoonmaken. Alleen niet tussen de kleine schaamlipjes zelf. Althans dat is wat mijn kraamverzorgster zei. Ik begin nu ook te twijfelen...
pi_80831859
quote:

Beetje laat maar hier wilde ik wel even op reageren...

Voor Jen gebruik ik elke vochtige doekjes bij poep. Bij plas gebruik ik dus niets.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_80831877
claudia, lekker dat Ivan zo lekker heeft geslapen en jij dus ook

Twinkly hahaha zelf op zn rug gedraaid
pi_80831903
quote:
Op donderdag 29 april 2010 08:31 schreef Rubey het volgende:
Linda, volgens mij mag je wel gewoon tusen de grote en kleine schaamlipjes in schoonmaken. Alleen niet tussen de kleine schaamlipjes zelf. Althans dat is wat mijn kraamverzorgster zei. Ik begin nu ook te twijfelen...
Wat zijn meisjes ingewikkeld!
pi_80832642
quote:
Op donderdag 29 april 2010 08:52 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Haha, mijn idee.

Die Niels, gewoon naar z'n rug gedraaid! Wat een rakker.

Lastig dat hij weer zo vaak wakker is geworden. Hoe laat je hem nu slapen 's nachts? Je doet hem in een slaapzakje (met deken of laken erboven?) en legt hem op zijn buik in zijn eigen kamer? Heeft hij nog een speen, gebruikt hij zijn slaapknuffel of sabbelt hij op zijn knuistje? En heeft hij honger 's nachts, bied je hem de borst aan omdat je dat gewoon bent te doen of valt hij anders niet meer in slaap?

Nu ik de deken heb weggehaald tref ik Ivan helemaal niet meer bovenin z'n bed aan. Hij lijkt dus inderdaad rustiger te slapen (lees: minder te woelen) als hij niet onder een deken ligt. Baby's hebben echt een gebruiksaanwijzing; als ze nou gewoon allemaal hetzelfde waren zou ons leven er een stuk makkelijker op worden.
pi_80832715
quote:
Op donderdag 29 april 2010 09:31 schreef Claudia_x het volgende: Baby's hebben echt een gebruiksaanwijzing; als ze nou gewoon allemaal hetzelfde waren zou ons leven er een stuk makkelijker op worden.
haha! Maar dat zou saai zijn

Ik heb inderdaad de deken weggehaald omdat hij steeds onder deken schoof Hij ligt op zijn buikje in een pyjamaatje in een slaapzak en voelt niet te koud of te warm aan*. Als hij wakker wordt en ik probeer hem gewoon te troosten zonder te voeden dan werkt dat soms maar dan wordt hij na 5 minuten weer wakker, schijnbaar dus toch wel echte honger.
Hij heeft aan beide kanten een knuffelpopje liggen waarvan hij altijd de rechter pakt, maar ik ontdekte gisteren dat hij het heel fijn vindt om met een hydrofieldoek te knuffelen, die nam hij mee zijn bed in vanaf mijn schouder

*behalve gisteravond toen hij niet wilde slapen, maar zonder slaapzak ging het al helemaal niet omdat hij zichzelf dan veel te goed kan afzetten aan het bed en zichzelf hyper maakt (zoals in het filmpje).
pi_80832933
Ahh, wat lief! Ik heb na een posting van Huup een gewoonte ervan gemaakt om zijn knuffels vast te zetten tussen de spijlen 's nachts omdat ik ook ineens panisch werd van de gedachte dat hij erin zou stikken of zo. Ik zou niet weten hoe, maar goed. Vanochtend vond ik allebei de knuffeltjes op een heel andere plaats, dus ik denk dat hij ze toch 'gebruikt'. Ivan vindt het trouwens ook fijn om met een hydrofiel te 'knuffelen' (ik vraag me af of hij echt knuffelt, het is bij hem meer spelen/verkennen/voelen).

Als je er energie voor hebt en als je het ziet zitten zou je eens kunnen proberen wat er 's nachts gebeurt als je hem niet de borst aanbiedt maar gewoon blijft troosten. Ik vraag me af of hij echt honger heeft als hij toch weer in slaap valt na troosten, ookal wordt hij na 5 minuten weer wakker. Ivan zou NOOIT in slaap vallen als hij honger had, ook niet eventjes. Maar goed, ik kan natuurlijk moeilijk beoordelen of Niels honger heeft of niet.
  donderdag 29 april 2010 @ 09:45:03 #71
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_80832964
Damnzzz ik heb twee heule topiques gemist
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  donderdag 29 april 2010 @ 09:55:45 #72
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_80833196
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:24 schreef huuphuup het volgende:

[..]

het kan ook niet als je het gewoon schoonmaakt met een doekje. (tenminste, die gevallen lijken me hoogst uitzonderlijk)... dit ging meer over helemaal niet schoonmaken daar krijg je dus wel verklevingen van. Maar goed, wat ik zei, dan heb je het wel over héle slechte hygiëne en dat lijkt me toch dat je daar niet over in hoeft te zitten Linda en daar werd ook echt niet om de dag gedoucht hoor Linda! echt, niet druk om maken!
Ieuwwww

Naja, Linda is denk datje een beetje betuttelend bang gemaakt bent door die arts.... Wel frappant als je hier af en toe leest hoeveel verschillen er tussen landen / arsten / CB's zit. Lekker duidelijk voor ons niet-altijd-heel-zekere-mama's

Ik heb een poging tot bijlees gedaan

Hopelijk voelt Oscar zich niet te slecth met de waterpokken...
Toby die zijn mama mist!! Heerlijk thuiskomen is dat dan hoor BE!

Miss sly die tijd hebben wij hier ook gehad met Alexa, dat krijs-huil-krijs-schreeuw naar bed gaan. Wat heb ik me toen ellendig gevoeld... Uiteindelijk was Manlief toen een week skieen en kan ik op een gegeven moment niets anders meer dan haar maar even laten gaan.... Ik heb toen ook jouw nieuwe tactiek toegepast en het was toch binnen een par dagen beter... Hopelijk zit er vanavond weer wat schot in

En mede een reden waarom ik minder tiet heb om te Fok!ken is deze

dus we moeten haar zeg maar vaker in de gaten gaan houden. Dat kind klimt overal op, valt, staat op, kruipt, ahhhgrrrr nu begint het pas echt of niet
en ze kan ook zo heerlijk Alexa-frusti doen als het niet lukt
Alexa en Seth zijn lief
pi_80833322
quote:
Op donderdag 29 april 2010 08:52 schreef Twinkly het volgende:
I agree!

Raar Twinkly, die wisselvallige nachten.
Hier ook een mindere nacht tegenover gister een hele goede nacht.
En Ko kan trouwens ook weer in slaap vallen met honger en 5-10-15 minuten later weer huilen.
Even gefopt door troost of speen!
En borstkindjes hebben sowieso vaak nog behoefte aan een nachtvoeding.

Grappig hoe dat verschilt per ouder, ik heb helemaal geen angst dat Ko kan stikken in iets 's nachts.
Hij is al vanaf zijn geboorte heel sterk in zijn nek, misschien scheelt dat.
Wij legden hem minimaal 5 minuten op zijn buik per dag, waardoor hij nog sterker werd.
Verder zie ik dat hij het heel fijn vind iets, een T-shirt van mij of een hydrofieldoek in zijn bed te hebben. Dat hij daar beter door slaapt.

Ik legde hem net in bed voor zijn ochtendslaapje en hij lag lekker op zijn rug, maar draaide zich als een speer om. Hij slaapt de laatste tijd overdag steeds het liefst op zijn buik met zijn kont in de lucht.
pi_80833346
Takkembah, heel herkenbaar!
pi_80833380
Alexa! Lekker de wereld ontdekken!
  Moderator donderdag 29 april 2010 @ 10:08:24 #76
5428 crew  miss_sly
pi_80833515
Nog even over nagedacht, over die hygiene bij meisjes, want het hield me toch bezig.
Ik denk dat lotiondoekjes heel prima kunnen. Ze zijn net zo hygienisch en schoon als een watje met afgekoeld gekookt water. En ook voorzichtig tussen de buitenste schaamlippen zal toch moeten, want tenmisnte bij Senna zit daar ook echt wel eens poep, en dat zal toch weggehaald moeten worden, zeker ook uit de plooitjes enzo. Wat ik wel altijd doe, zeker met een poepluier, is meerdere doekjes gebruiken: eerst eentje om de ergste poep van de billetjes weg te halen, daarmee kom ik niet in de buurt van de vagina. Daarna eentje om de plooitjes en vagina schoon te maken en daarna pas de overgebleven plekken op de billtjes. En als laatste doe ik nog een keer met een schoon doekje alles na, ook altijd eerst te beginnen met de plooitjes aan de voorkant, schaamlipjes en dan pas de billetjes. Ik zorg er dus zeg maar altijd heel goed voor niet met een doekje dat bij poep in de buurt is geweest bij de vagina te komen. En ik vouw de doekjes tijdens het poetsen ook iedere keer zo dat ik weer een schoon ongebruikt stukje heb.

haha, wat een verhandeling he meisjes zijn ingewikkeld, maar ook lief

Wat fijn Claudia dat Ivan zo goed geslapen heeft!

En wat jammer Twinkly dat het bij jullie minder goed ging.

Takkembah, ze staat ja, dan heb je ineens alleen nog maar tijd voor dingetjes als ze slaapt

Senna heeft wel goed geslapen weer een of twee keer even gehoord, maar dat was kort en niet heel erg dringend, dus ze sliep weer zelf in.
pi_80833651
Als ik dat hier zo lees hebben wij maar mazzel met ons doorslapertje.
Hij krijgt tegen half 8/acht uur de laatste fles, gaat dan naar bed, en slaapt tot de volgende ochtend half 8.
Heerlijk!
Meike is ook een goeie slaper, dus dat combineert leuk haha

Oh Takkembah, Alexa staat dus ook al! Jeumig, wat gaan ze toch snel hier!!!
Lars doet verder nog niet zoveel behalve omdraaien. Hoeft ook nog niet volgens het CB.
Hij vindt het het aller-allerfijnst om lekker in de draagdoek tegen mama aan te hangen.
En dat vindt deze mama helemaal niet erg....!

Oeke, wat lijkt dat schattig he, zo'n pamperkontje de lucht in!

BE, beterschap voor je kleine man met de pokjes.

Kersjes, dat verhaal van dat klimrek...dan heb je wel echt even een met-je-handen-in-je-haar moment ja!

Mikoxx, wat goed dat T gaat staan!
Nu moet je dus echt oppassen met wat je op tafel zet enzo!

Lars heeft even een dipje de laatste dagen. Wil alleen zijn flessen drinken, geen fruit/groente, en is wat sneller pieperig. misschien dattie ergens tegenaan hangt?
Dat vind ik wel lastig bij Lars, want als hij niet helemaal in zijn hum zit ga je meteen zoeken waar het van komt, wat hij heeft gegeten...en of het dus eeen reactie is.
Hij heeft de laatste dagen sochtends een theelepel rijstebloem door de fles gehad (advies van dietiste, om hem wat meer energie te geven) en zou het dan daarvan zijn? We gaan toch nog maar even ermee door, hopen dat we dan een reeel beeld krijgen van wat de rijstebloem met hem doet!

Vicky, als je het nog lees (maar jij blijft vast wel up-to-date met je foon) Veel plezier op vakantie!!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  donderdag 29 april 2010 @ 10:17:30 #78
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_80833749
Die Lars toch met zijn eten ... wel fijn dat hij lekker slaapt en nog een lekkere knuffelkont is!!!

Ik zou willen dat ik eet/voedingtips voor je had Karin, maar helaas....

Sly, fijn dat Senna lekker heeft geslapen
Alexa en Seth zijn lief
  Moderator donderdag 29 april 2010 @ 10:18:14 #79
5428 crew  miss_sly
pi_80833767
Ik vergeet Oscar! Fijn dat ie er nog niet ziek van lijkt, BE, ik hoop dat het zo blijft!

Ach Karin, wat lijkt me dat lastig dat je altijd aan het zoeken bent naar een boosdoener in eten. Ik weet niet of rijstebloem dat effect kan hebben.
pi_80833917
Nou het hoeft ook helemaal niet eens aan het eten te liggen he, we voelen ons allemaal wel eens even niet zo lekker....
Maar het feit dat je niet weet waar het vandaan komt is frustrerend.
Hoop zo dat de rijstebloem gewoon kan bij Lars, want de dietiste vond dat er wel heel veel was dat hij niet verdraagt, konden rijstebloem en een aardappeltje nog proberen, gaat dat niet dan adviseert ze om naar de kinderarts te gaan voor verder onderzoek. en dat zou ik hem zo graag besparen, die onderzoeken
  donderdag 29 april 2010 @ 10:38:15 #81
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_80834413
Karin, dat lijkt me inderdaad ook frusterend. Hoop dat ie snel weer lekker in zijn velletje zit.

Wat gaan jullie trouwens hard! Ik heb gewoon een heel topic bij moeten lezen, maar vast niet alles onthouden hahaha.

Twinkle, ik heb ook geen deken meer in bed. Sowieso is het nu echt niet koud en Joep ging er ook telkens met zijn hoofd op liggen en ik was ook bang dat ie er per ongeluk onder zou komen ofzo.

Linda, wat een rare arts. Bah, jou een beetje een rot gevoel geven.

BE, fijn dat Oscar er niet echt last van heeft zeg. Een kindje van vrienden van ons heeft nu ook waterpokken, maar die zitten zelfs in zijn mond en keel. Zo zielig, hij kan niet zo goed slikken en ademen.

Miss, goed dat je iets hebt gevonden wat schijnt te werken! Geeft je toch een beter gevoel, ik vind het ook altijd zo naar als Joep moet huilen bij het slapen.

Niet te geloven, mijn jongen is volgende week al jarig. Hij heeft sinds kort zijn loopwagen ontdekt en dan kijkt ie zo trots als ie als een speer door de kamer sjeest. Zijn voetjes nog helemaal naar buitenstaand, maar hij vind het prachtig!
Niet mieten! Door gieten!
  donderdag 29 april 2010 @ 10:39:54 #82
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_80834460
Ehmmzz ff een drink vraag trouwens...

Omdat we een fleske aan het abouwen zijn, willen we ook bij de broodkorst wat water of sap gaan geven maar in wat voor beker....

Gebruiken jullie hier een tuitbeker daarvoor? En drinken de kids dan zelf of bij jullie en rechtop of niet?
Heb ook al eens gehoord van die boogbekers die mensen al vanaf 7mnd gebruiken...

Tot nu toe is Alexa alleen maar op de bekers aan het kauwen ....
Alexa en Seth zijn lief
pi_80834587
quote:
Op donderdag 29 april 2010 10:39 schreef Takkembah het volgende:
Ehmmzz ff een drink vraag trouwens...

Omdat we een fleske aan het abouwen zijn, willen we ook bij de broodkorst wat water of sap gaan geven maar in wat voor beker....

Gebruiken jullie hier een tuitbeker daarvoor? En drinken de kids dan zelf of bij jullie en rechtop of niet?
Heb ook al eens gehoord van die boogbekers die mensen al vanaf 7mnd gebruiken...

Tot nu toe is Alexa alleen maar op de bekers aan het kauwen ....
Bij het CB zien ze geloof ik het liefst dat ze bij 7/8 maanden al uit een normale beker drinken...
Jen dronk gewoon sap uit een fles hoor... En later uit een tuitbeker. Als ik tijd en zin had in troep kreeg ze een normale beker, het liefst met water ofzo.
Dat is helemaal goed gekomen hoor... Gewoon lekker laten oefenen, kliederen op zn tijd..
pi_80834769
Thijs drinkt uit de rietjesbeker. Ze waren stomverbaasd bij het CB
  donderdag 29 april 2010 @ 10:50:29 #85
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_80834810
quote:
Op donderdag 29 april 2010 10:43 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Bij het CB zien ze geloof ik het liefst dat ze bij 7/8 maanden al uit een normale beker drinken...
Jen dronk gewoon sap uit een fles hoor... En later uit een tuitbeker. Als ik tijd en zin had in troep kreeg ze een normale beker, het liefst met water ofzo.
Dat is helemaal goed gekomen hoor... Gewoon lekker laten oefenen, kliederen op zn tijd..
thnx!

We hebben hier zo'n beker met boog en een tuitbeker, dus we zullen het eens afwisselen idd...
Alexa en Seth zijn lief
pi_80835016
quote:
Op donderdag 29 april 2010 10:38 schreef seilram het volgende:
BE, fijn dat Oscar er niet echt last van heeft zeg. Een kindje van vrienden van ons heeft nu ook waterpokken, maar die zitten zelfs in zijn mond en keel. Zo zielig, hij kan niet zo goed slikken en ademen.
Tjemig wat naar lijkt me dat. Fijn dat Oscar er niet zo veel last van heeft.
quote:
Niet te geloven, mijn jongen is volgende week al jarig. Hij heeft sinds kort zijn loopwagen ontdekt en dan kijkt ie zo trots als ie als een speer door de kamer sjeest. Zijn voetjes nog helemaal naar buitenstaand, maar hij vind het prachtig!
Wat gaat het snel! Joep alweer 1 jaar oud! En wat klinkt dat lief, dat sjesen.

Karin, ik hoop met je mee dat die onderzoeken Lars bespaart blijven. En dat hij gewoon een dipje heeft, maar dat het niks met eten te maken heeft. Misschien kan hij zo wel tijgeren ofzo.

Fijn Miss, dat het werkt.

Takkembah, Ko drinkt ook uit een rietjesbeker.
Ik vind het zo lief. Dan hoor je echt gloek gloek gloek.
Uit een gewone beker kan hij ook drinken, maar dat duurt wel lang. En dat oefenen we meestal in bad.
pi_80835054
Jen snapt niet hoe een rietjesbeker werkt.. Ze houd m op zn kop...
pi_80835259
quote:
Op donderdag 29 april 2010 10:57 schreef Ticootje het volgende:
Jen snapt niet hoe een rietjesbeker werkt.. Ze houd m op zn kop...
Wat lief!
Ik vind het wel handig, kan hij ook op andere plekken uit een rietje drinken. Bv als hij in de doek zit en zijn moeder koopt een kokosnoot.
  Moderator donderdag 29 april 2010 @ 11:04:34 #89
5428 crew  miss_sly
pi_80835310
Senna drinkt uit een fles. Tuitbeker wil ze niet, gewone beker gaat gewoon echt nog niet. Heb net wel de rietjesbeker van de Hema gekocht om daarmee te oefenen, dus ik ben benieuwd. Soms doet ze aan de speen van de fles ook zuigen terwijl ze die niet omhoog houdt, dus wellicht dat een rietjesbeker ook wel werkt
pi_80835488
Owja daar wilde ik nog op reageren!
Wat geweldig dat jullie saampjes uit een kokosnoot hebben gedronken Oeke

Niels wil heel graag uit het glas drinken waar ik op dat moment uit drink De keren dat we het probeerden liet hij al het water weer uit zijn mond lopen, maar een lol dat hij had! In bad heeft hij een plastic bekertje om mee te spelen en die zet hij ook vaak aan zijn mond.
pi_80835570
quote:
Op donderdag 29 april 2010 11:03 schreef oeke het volgende:

[..]

Wat lief!
Ik vind het wel handig, kan hij ook op andere plekken uit een rietje drinken. Bv als hij in de doek zit en zijn moeder koopt een kokosnoot.
Je een pakje of gewone beker met rietje kan ze wel... alleen die beker... Tja.. Ze is wel blondt he?
pi_80835575
quote:
Op donderdag 29 april 2010 11:04 schreef miss_sly het volgende:
Senna drinkt uit een fles. Tuitbeker wil ze niet, gewone beker gaat gewoon echt nog niet. Heb net wel de rietjesbeker van de Hema gekocht om daarmee te oefenen, dus ik ben benieuwd. Soms doet ze aan de speen van de fles ook zuigen terwijl ze die niet omhoog houdt, dus wellicht dat een rietjesbeker ook wel werkt
Ko doet het zo wel even voor.

Het was ook heel leuk, Twinkly!
Niels is volgens mij trouwens echt ontpopt tot een guitige lachebek.
  donderdag 29 april 2010 @ 11:11:02 #93
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_80835585
quote:
Op donderdag 29 april 2010 11:03 schreef oeke het volgende:

[..]

Wat lief!

Wat cool!
Alexa en Seth zijn lief
pi_80835599
quote:
Op donderdag 29 april 2010 11:10 schreef Ticootje het volgende:
Je een pakje of gewone beker met rietje kan ze wel... alleen die beker... Tja.. Ze is wel blondt he?
Mooie blonde eigenwijs!
pi_80835791
Ik heb een slungelbaby

pi_80835878
quote:
Op donderdag 29 april 2010 11:10 schreef Ticootje het volgende:

[..]

pi_80835994
Takkembah, Iris drinkt uit een rietjesbeker van Difrax. Gaat goed, tuitbeker kreeg ze niks uit of het liep net zo hard haar mond weer uit.
Dit gaat een stuk beter. Melk wel gewoon uit de fles, maar de rest uit de rietjesbeker. En dan hoef ik ook niet te helpen, scheel voor mij ook weer .
En een gewone beker gaan we wel mee oefenen als het straks buiten in de zon zit weer is met een beker water. Is bij de oudste ook goed gekomen .

Joep al bijna 1, wat gaat dat snel!

Thijs, lang end!
pi_80836024
quote:
Op donderdag 29 april 2010 11:11 schreef oeke het volgende:

[..]

Mooie blonde eigenwijs!
Oh ja met recht he?! Zoek eigenwijs maar eens op... Daar staat haar foto bij hoor.

We hadden haar net zo goed Jennifer eigenwijs esmee kunnen noemen.
pi_80836155
Hier ook gewoon steeds een fles gegeven. Die beker oefenen ze maar lekker in bad, of met heel mooi weer buiten/op het balkon. Wilde best vaker oefenen met Linde, maar dan kwam de mevrouw van het cb maar lekker steeds bij mij dweilen en kind omkleden Bij Esmee gaan we het net zo doen denk ik
pi_80836179
quote:
Op donderdag 29 april 2010 11:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh ja met recht he?! Zoek eigenwijs maar eens op... Daar staat haar foto bij hoor.

We hadden haar net zo goed Jennifer eigenwijs esmee kunnen noemen.
Ah dat verklaard een heleboel
pi_80836346
Lotte drinkt uit een tuitbeker, maar ze weigert 'm vast te houden Gaat heel maf met haar armpjes gespreid zitten.

Miss, zoals jij verschoond doe ik het ook inderdaad Ik heb net bij het verschonen even gekeken, maar ik snapte niet waar ze nou zo'n heisa van maakte. Er zaten gewoon een paar plekjes met sudocreme Doekjes mochten trouwens niet omdat daar ook zeep in zit enzo, water zou beter zijn. Volwassenen zouden zich natuurlijk ook beter niet met zeep kunnen wassen, down under.

Alexa Ziet er wijs uit joh!

Karin, voor je kleine vriendje. Hopelijk is hij snel weer de oude!
Lotte!
Noah!
pi_80836440
quote:
Op donderdag 29 april 2010 11:32 schreef Linda2205 het volgende:
Lotte drinkt uit een tuitbeker, maar ze weigert 'm vast te houden Gaat heel maf met haar armpjes gespreid zitten.

Miss, zoals jij verschoond doe ik het ook inderdaad Ik heb net bij het verschonen even gekeken, maar ik snapte niet waar ze nou zo'n heisa van maakte. Er zaten gewoon een paar plekjes met sudocreme Doekjes mochten trouwens niet omdat daar ook zeep in zit enzo, water zou beter zijn. Volwassenen zouden zich natuurlijk ook beter niet met zeep kunnen wassen, down under.

Alexa Ziet er wijs uit joh!

Karin, voor je kleine vriendje. Hopelijk is hij snel weer de oude!
Ik verschoon zonder poespas.. dus ook geen cremes en talgpoedertje enzo.. Bij het kdv doen ze standaard sudocreme onder, maar daar heb ik al meteen gevraagd dat niet te doen. Zolang de boel er onder niet rood of geirriteerd uitziet meot de huid zichzelf kunnen herstellen en verweren. Als het geirrieterd is dan is het een ander verhaal, dan smeer ik heeeel licht een cremetje en gaat Jen in katoen. Dan is het met een dag ook weer weg.
pi_80836711
quote:
Op donderdag 29 april 2010 11:35 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik verschoon zonder poespas.. dus ook geen cremes en talgpoedertje enzo.. Bij het kdv doen ze standaard sudocreme onder, maar daar heb ik al meteen gevraagd dat niet te doen. Zolang de boel er onder niet rood of geirriteerd uitziet meot de huid zichzelf kunnen herstellen en verweren. Als het geirrieterd is dan is het een ander verhaal, dan smeer ik heeeel licht een cremetje en gaat Jen in katoen. Dan is het met een dag ook weer weg.
Als er niks te zien is, smeer ik ook niet. Maar vaak is het er dan toch weer, binnen een dag of 2. Wie vroeg het nou van de maizena? Had ik inderdaad ook geprobeerd. En normale babypoeder ook, helpt ook niks. Het zal wel gewoon bij dr horen. Ze heeft ook snel exceem-plekjes van douchespul enzo en rode geirriteerde huid in dr knieholtes, nek, oksels en elleboogkneepjes (hoe heet dat? )
Lotte!
Noah!
pi_80836992
quote:
Op donderdag 29 april 2010 11:42 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Als er niks te zien is, smeer ik ook niet. Maar vaak is het er dan toch weer, binnen een dag of 2. Wie vroeg het nou van de maizena? Had ik inderdaad ook geprobeerd. En normale babypoeder ook, helpt ook niks. Het zal wel gewoon bij dr horen. Ze heeft ook snel exceem-plekjes van douchespul enzo en rode geirriteerde huid in dr knieholtes, nek, oksels en elleboogkneepjes (hoe heet dat? )
Als haar huidje zo gevoelig is voor douchespullen, dan zou ik inderdaad haar billen niet meer met de standaard doekjes schoonmaken, maar gewoon een hydrofielwashand en water en poetsen maar..
(En zo lekker in de zomer in de blote billen)

Het kan ook aan het merk luiers liggen. Jen krijgt gegarandeerd uitslag van pampers, maar weer niet van huggies. Dat zou je ook kunnen proberen. Bij de etos hebben ze van die luiers op basis van mais (natural babies ofzo) die zijn ook heel lekker bij kindjes die snel last hebben van uitslag.
(En anders in katoentjes )
pi_80837094
quote:
Op donderdag 29 april 2010 11:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Als haar huidje zo gevoelig is voor douchespullen, dan zou ik inderdaad haar billen niet meer met de standaard doekjes schoonmaken, maar gewoon een hydrofielwashand en water en poetsen maar..
(En zo lekker in de zomer in de blote billen)
Probleem was dus dat ik de poep er niet makkelijk afkreeg met warm water en daardoor heel goed moest poetsen wat weer extra irriteerde. Maar toen had ze nog bv-poep. Toch maar weer eens proberen dan. En inderdaad van de zomer op een handdoekje met een zwembroekje ofzo, maar zonder luier. (Dat heeft toch alsnog zin, met een zwembroekje erover? Wij hebben alleen een grasveld voor de deur en daar kijken alle huizen op uit. Voel me dan toch niet vrij genoeg om d'r in dr blote billetjes te leggen
Lotte!
Noah!
pi_80837115
quote:
Op donderdag 29 april 2010 11:51 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Probleem was dus dat ik de poep er niet makkelijk afkreeg met warm water en daardoor heel goed moest poetsen wat weer extra irriteerde. Maar toen had ze nog bv-poep. Toch maar weer eens proberen dan. En inderdaad van de zomer op een handdoekje met een zwembroekje ofzo, maar zonder luier. (Dat heeft toch alsnog zin, met een zwembroekje erover? Wij hebben alleen een grasveld voor de deur en daar kijken alle huizen op uit. Voel me dan toch niet vrij genoeg om d'r in dr blote billetjes te leggen
Als het maar lekker kan ademen...
pi_80837829
quote:
Op donderdag 29 april 2010 11:08 schreef Twinkly het volgende:
Owja daar wilde ik nog op reageren!
Wat geweldig dat jullie saampjes uit een kokosnoot hebben gedronken Oeke
Ja, ik ook! En ik wilde nog vragen hoe je zo'n kokosnoot open krijgt. Dat is mij nog niet gelukt en ik heb er al een boel gereedschap op los gelaten (met uitzondering van een boor ).
pi_80838013
quote:
Op donderdag 29 april 2010 12:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, ik ook! En ik wilde nog vragen hoe je zo'n kokosnoot open krijgt. Dat is mij nog niet gelukt en ik heb er al een boel gereedschap op los gelaten (met uitzondering van een boor ).
LOL Ik zie het echt voor me, met een boor.

Ik sla erop met een hamer, op die 3 (?) zwakke plekjes (rondjes).
En als je eruit wilt drinken een spijker door die rondjes slaan denk ik? Of met een handboor een gaatje maken?

Haha Niels is net alweer giechelend van het speelkleed achteruit afgetijgerd en nu zit hij mij trots aan te kijken en te lachen vanaf de vloer.

OMG Takkembah, wat knap van Alexa, dat is echt vroeg!!
pi_80838187
Waarom is het eigenlijk zo belangrijk dat kinderen al zo snel uit een gewone beker drinken? Ben ik raar als ik denk dat een kind nog de rest van z'n leven heeft om dat te doen?

En wat is het voordeel van een rietjesbeker t.o.v. een tuitbeker?
pi_80838327
quote:
Op donderdag 29 april 2010 12:18 schreef Claudia_x het volgende:
Waarom is het eigenlijk zo belangrijk dat kinderen al zo snel uit een gewone beker drinken? Ben ik raar als ik denk dat een kind nog de rest van z'n leven heeft om dat te doen?

En wat is het voordeel van een rietjesbeker t.o.v. een tuitbeker?
slecht voor de tandjes...
pi_80838458
quote:
Op donderdag 29 april 2010 12:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

slecht voor de tandjes...
Gaan die naar voren staan van het drinken uit een tuitbeker?
pi_80838487
quote:
Op donderdag 29 april 2010 12:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Gaan die naar voren staan van het drinken uit een tuitbeker?
Nee het heeft volgens mij meer te maken met dat het drinken langer in de mond zit en daardoor het glazuur aantast...
  donderdag 29 april 2010 @ 12:35:55 #113
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_80838796
Uit een tuit op fles drinken is slecht voor de spraakontwikkeling zeggen ze hier. Pfff heb heel lang uit een fles gedronken en praat prima hoor al zeg ik het zelf.
Gezeur altijd op het Cb. Ze moeten ook vaak wel 1 punt van kritiek hebben volgens mij.
pi_80838853
quote:
Op donderdag 29 april 2010 12:26 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee het heeft volgens mij meer te maken met dat het drinken langer in de mond zit en daardoor het glazuur aantast...
Maar dat zal dan toch alleen opgaan voor diksap?
pi_80839452
En vruchtensappen.
pi_80839597
Geef je dan vruchtensappen? Da's toch overbodig als je al fruit geeft? Ik drink zelf alleen water en thee en eet fruit in normale vorm omdat je dan ook de vezels binnenkrijgt en omdat een glas sap relatief meer fruitsuikers bevat.
pi_80843002
Linda, wij gebruikten in het begin wattenbolletjes met water (gewoon uit de kraan) en een beetje babyolie. Door de babyolie hoef je niet zo te boenen. Wij smeren 's morgens na het wassen en 's avonds als ze naar bed gaat Bepanthen. En tussendoor als ze gepoept heeft ook. Ik gebruik niet bij elke verschoning doekjes, daar kan L. niet tegen. Op deze manier heeft ze eigenlijk nooit zere billetjes.
  donderdag 29 april 2010 @ 15:05:03 #118
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_80843701
Wij geven nu tussendoor wat diksap en wat water....

Maar Alexa weigert om uit haar gewone fles iets anders dan melk te drinken ze kijkt dan echt met een blik van: what the hell?

En vanmiddag op het terras heeft ze lekker op broodkorst zitten zemmelen en heeft ze water met mij meegedronken... wat gezellig toch, zo'n kleine.

En claudia, heb gehoord dat het idd ivm gaatjes en splaakgeblekken te maken heeft, maar goed ik heb er zelf nog niet veel over gelezen. Volgens mij is het bij gaatjes m.n. bij sappen en flessen die mee naar bed worden genomen....

* Takkembah gaat snel eens ScienceDirect raadplegen

[ Bericht 6% gewijzigd door Takkembah op 29-04-2010 15:11:05 ]
Alexa en Seth zijn lief
  donderdag 29 april 2010 @ 15:12:01 #119
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_80843957
Alexa, grote meid

Rietjesbeker, die heeft Devin ook nooit gesnapt

Of Toby me gemist heeft gister? Vast wel, dat dacht ik vannacht ook nog toen hij zo vaak wilde drinken en alleen maar tegen mij aan wilde slapen. Hij gloeide wel behoorlijk, dus even tempen en 39.9
Toch maar (weer ) naar de huisarts gegaan omdat hij sinds de ab-kuur van 3 weken terug wel ietsje opgeknapt was, maar toch nog bleef kwakkelen. Alles was schoon, gewoon een virusje dus. Ik hou hem goed in de gaten vandaag, hij drinkt heel weinig en spuugt er ook bij. En dat met die temepraturen van vandaag
Gelukkig had ik het niet warm ofzo, loop al de hele dag met een kacheltje tegen me aan in de draagdoek
pi_80844131
Even inhakend op het kleine-babietjes-topic, nav. Claudia's post:
Zo probeer ik er ook op te letten dat ik niet zeg dat ze er mooi uit ziet, als ze bepaalde kleertjes aanheeft. Ze is altijd mooi en prachtig, de kleertjes zelf zijn hooguit mooi. Snappie?

Nog een vraagje, reageren jullie kindjes al op hun naam? En vanaf wanneer gaan ze zwaaien?
Lotte!
Noah!
pi_80844747
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:16 schreef Linda2205 het volgende:
Even inhakend op het kleine-babietjes-topic, nav. Claudia's post:
Zo probeer ik er ook op te letten dat ik niet zeg dat ze er mooi uit ziet, als ze bepaalde kleertjes aanheeft. Ze is altijd mooi en prachtig, de kleertjes zelf zijn hooguit mooi. Snappie?
Ja, dat snap ik! Ik noem Ivan "knapperd" dus het is wel duidelijk dat ik hem altijd mooi vind. Ik denk dat ik me vrij bewust ben van termen als "trots" doordat ik met pubers werk die heel gevoelig voor dat soort predicaten zijn.
quote:
Nog een vraagje, reageren jullie kindjes al op hun naam? En vanaf wanneer gaan ze zwaaien?
Ik weet zeker dat Ivan al een tijd op zijn naam reageert (ik heb het er toen zelfs in het kleine baby'tjestopic over gehad). Als ik IE (hoge toon) VAN (lage toon) zeg dan draait hij zich om en kijkt hij naar me. Hij zal vast nog niet begrijpen dat het zijn naam is, maar hij herkent het patroon/de intonatie wel.
pi_80844820
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik! Ik noem Ivan "knapperd" dus het is wel duidelijk dat ik hem altijd mooi vind. Ik denk dat ik me vrij bewust ben van termen als "trots" doordat ik met pubers werk die heel gevoelig voor dat soort predicaten zijn.
[..]

Ik weet zeker dat Ivan al een tijd op zijn naam reageert (ik heb het er toen zelfs in het kleine baby'tjestopic over gehad). Als ik IE (hoge toon) VAN (lage toon) zeg dan draait hij zich om en kijkt hij naar me. Hij zal vast nog niet begrijpen dat het zijn naam is, maar hij herkent het patroon/de intonatie wel.
Lotte reageert idd ook, maar ik wist niet of ik mezelf voor de gek hield Miss was ze wel gewoon blij dat ik weer wat zei ofzo
Lotte!
Noah!
pi_80844936
En Jen noemt zichzelf "Beffe"... Maar das ook al een stukkie ouder..
pi_80845029
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:16 schreef Linda2205 het volgende:
a) nu een paar weken, denk ik. Maar alleen als ze er zin in heeft hoor
en
b) net een weekje of 2 zooo leuk dat zwaaien! De ene keer is het een soort Heil Hitler en de andere keer is het meer een gemep alsof er een vlieg om haar hoofd heen buzzt, maar tis zo schattig <3 en ze is dan ook zo trots!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  donderdag 29 april 2010 @ 15:41:04 #125
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_80845082
Bij de oudste kwamen we er op een gegeven moment achter dat we hem vaker bij z'n eigen naam moesten noemen Hij reageerde niet op zijn eigen naam, maar des te beter op de koosnaampjes
pi_80845238
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:32 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk dat ik me vrij bewust ben van termen als "trots" doordat ik met pubers werk die heel gevoelig voor dat soort predicaten zijn.
jongere kinderen (kunnen dat) ook (zijn)

als ik bijvoorbeeld tegen mijn vijfjarige zeg dat ik trots op hem ben dan roept mijn 9 jarige al; en ik dan? en ik dan? Ben je ook trots op mij?
Ja, maar nu even op je broertje omdat....
terwijl je eigenlijk altijd trots op ze bent
pi_80845444
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:34 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Lotte reageert idd ook, maar ik wist niet of ik mezelf voor de gek hield Miss was ze wel gewoon blij dat ik weer wat zei ofzo
Want normaal gesproken zeg je natuurlijk geen woord, dus ze was blij dat er eindelijk weer wat uit kwam!
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:39 schreef innepin het volgende:

b) net een weekje of 2 zooo leuk dat zwaaien! De ene keer is het een soort Heil Hitler en de andere keer is het meer een gemep alsof er een vlieg om haar hoofd heen buzzt, maar tis zo schattig <3 en ze is dan ook zo trots!
pi_80845527
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:45 schreef lily het volgende:

[..]

jongere kinderen (kunnen dat) ook (zijn)

als ik bijvoorbeeld tegen mijn vijfjarige zeg dat ik trots op hem ben dan roept mijn 9 jarige al; en ik dan? en ik dan? Ben je ook trots op mij?
Ja, maar nu even op je broertje omdat....
terwijl je eigenlijk altijd trots op ze bent

Ik vind het leuk dat je het vaak over je zoons hebt in plaats van alleen maar over Leah. De liefde voor ál je kinderen spat er vanaf! En ze lijken me zo leuk.
pi_80845835
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:37 schreef Ticootje het volgende:
En Jen noemt zichzelf "Beffe"... Maar das ook al een stukkie ouder..

Lily & Claudia, da's inderdaad wel iets om bij stil te staan ja.
Ik heb als ik hier lees altijd het gevoel dat jullie met z'n allen veel meer over dingen nadenken dan ik
pi_80848287
Rietjesbeker en tuitbeker zijn slechter dan een gewone beker omdat kindjes dan steeds kleine slokjes nemen en dan na elk slokje een "zuuraanval" op de tandjes krijgen. Bij een gewone beker moeten ze het meestal in 1 keer op drinken en dan krijgen ze dus maar 1x zo'n "zuuraanval". Dat was wat ik ervan begreep in ieder geval

En Esmee reageert op haar naam hoor
  Moderator donderdag 29 april 2010 @ 17:06:10 #131
5428 crew  miss_sly
pi_80848436
Op het cb zeiden ze tegen mij ook te gaan oefenen met een gewone beker, maar niet vanwege tanden, maar vanwege het trainen van mondspieren. Door uit een gewone beker te drinken, trainen ze andere (brede) mondspieren, dan wanneer ze uit een speen, tepel, tuit of rietje drinken; dat zijn allemaal min of meer gespitste lipspieren.
  donderdag 29 april 2010 @ 17:48:18 #132
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_80849690
Hoe snel worden paracetamol zetpillen opgenomen?
Toby had 39.7 koorts en nog geen 5 minuten nadat ik hem een zetpil had gegeven poepte hij zijn luier vol
pi_80849724
Volgens mij duurt het wel een minuutje of 10 Kersjes... Anders even huisartsenpost bellen om te vragen?
  donderdag 29 april 2010 @ 18:09:43 #134
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_80850236
Thanks Stiemie, ik heb gebeld en het is inderdaad 10 minuten. Ik mocht hem dus nog een zetpil geven. Zielig mannetje ligt nu weer in bed.
pi_80854471
zooo, ik heb geloof ik ook een topic of twee gemist. En net heel snel proberen bij te lezen en daardoor waarschijnlijk de helft al weer vergeten.
Oscar, hoe gaat het met je pokjes? Hopelijk niet veel last!
Kersjes, nog een zetpilletje, laten we hopen dat ie lang genoeg blijft zitten om zijn werk te doen.
Linda, nu ben ik nog blijer dat ik een jongetje heb. Stomme hork van een arts.
Takkembah, ze staat! Dat is snel...
ehh, wat was er nou nog meer...
Driekus reageert op zijn naam ja, heel duidelijk. En hij begrijpt ook dat we het over de konijnen hebben als ik ze roep, dan kijkt hij ze na.
We hebben hier net vandaag voor het eerst een tuitbeker van de hema gebruikt met harde tuit. Tot nu toe had ie een speciale tuitspeen op de fles en dat ging prima, maar die tuit is dan ook zacht. De tuit van de beker is hard, maar het maakte em niet uit, het ging prima naar binnen. Ik verdenk em er van dat ie stiekem oefent op het kdv. Oja, wat is een boogbeker?
En verder gaat het hier nog steeds niet lekker met het slaapschema, hij wordt nog steeds om 5 uur wakker met honger.
Oja, Karin, ik hoop dat Lars gewoon niet lekker was, niet als reactie op het een of ander.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_80857525
Hoe is het nou met Toby?

Pff ik bracht anderhalf uur geleden Esmee naar bed en die ging zoals altijd huilen, maar na een minuutje of 10 was ze stil om vervolgens na een half uur keihard te krijsen. Dus ik sneaky om het hoekje van de deur kijken (als ze me ziet, blijft ze brullen en dan wil ze eruit) Maar ik zag niks vreemds. Maar even aankijken dus. Na een paar minuten was het weer stil en daarna weer keihard krijsen. Bleek dat haar armpje tussen de spijlen van de wieg klemzat, maar dat zag ik niet vanuit mijn gluurpositie Arme pullikje Maar flink getroost en toen moest ze er na zo'n 10 minuutjes toch weer in, maar daar was ze het dus echt niet mee eens en ik blijf haar steeds weer horen...
  donderdag 29 april 2010 @ 23:23:03 #137
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_80860572
Agossie Esmee...
Wat kun je je dan even flink rot voelen he Stiemie?
Ik heb een keer gehad dat ik Devin z'n smoesjes die hij 's avonds vanuit bed riep om eruit te mogen zo zat was ("Mamaaaaaa, ik wil nog even water uit de kraan drinken/de plantjes water geven/kleien/iets eten/Toby knuffen/naar mijn fiets kijken/oma bellen" etcetc....) dat ik zijn geroep op een gegeven moment maar negeerde na tig keer bij hem langs te zijn geweest. En toen begon hij te jammeren en heel zielig te roepen. Sterk zijn en volhouden, hij test je uit! Maar toen hij na een paar minuten hysterisch werd en ik naar hem toe rende bleek hij overgegeven te hebben. Het jochie was gewoon ziek

Toby is zojuist door M. in bed gelegd. Hij was bovenop me in slaap gevallen
Rechtovereind met zijn hoofd op mijn borst, net als toen hij nog een klein baby'tje was
pi_80866237
Da's ook mijn tactiek, om het hoekje gluren! Sneu hoor, dat haar arm vast zat. Hoe kan dat trouwens? Die spijlen staan toch vrij ver uit elkaar? Ah, ze ligt nog in het wiegje. En hoe zijn de avond en nacht uiteindelijk verlopen, Stiemie?

Hier weer een goede nacht gehad. Volgens mij zijn we gewoon definitief over op de gewone slaapzak.
pi_80872472
Hey wat goed van Ivan! fijn zeg!

Lars is weer beter te pas, wat ie nou had? rijstebloem gaat gewoon goed!
Nu voor de 3e dag gehad, en geen reactie dus. Nu de hoeveelheid ophogen (hij kreeg tot nu toe een theelepel rijstebloem...moeten heel voorzichtig zijn)
Appeltje ging er ook weer lekker in vanmorgen.

Hij begint steeds meer klanken te maken, tis nu veel "dadada" wat we horen. Meike vindt het ook steeds leuker met haar broertje, gaat met hem samen op het kleed liggen. Als hij huilt pakt ze wat speelgoed, en zegt dan "och stil maar Lars!"
Dat komt toch ook allemaal goed.
(in eerste instantie negeerde ze hem compleet, en ze heeft ook weleens gezegd dat hij wel bij opa en oma mocht wonen)
pi_80872586
Awh Toby, hopelijk bne je snel weer beter
Wat fijn dat Ivan in de gewone slaapzak kan slapen dat is een hele opluchting he Claudia!
Oh wat ontzettend fijn dat Lars niet op rijstebloem reageert Karin Hopelijk ook niet op de appel!

Niels is net in bad geweest en daar raakt hij zo oververmoeid van dat hij helemaal hysterisch wordt als ik hem naar bed breng. Vrijwel ontroostbaar maar gelukkig werd hij rustig van de borst. Hebben jullie kindjes dat ook? Hij vindt in bad gaan wel super leuk en ik houd het kort.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_80872665
Esmee Wat sneu

Kersjes,dat deed Willow woensdag ook! *smeltmoment*

Karin, wat leuk dat Meike aan d'r broertje begint te wennen

Ik heb geen idee of alle baby's dit doen maar ik vind het er zó leuk uitzien dat ik het maar es heb gefilmd... ik moet er elke keer weer om lachen...

Bekijk deze YouTube-video

pi_80872719
whehe grappig innepin! Ik heb een nichtje die dat ook altijd deed. Meike kon het niet. Die pakte met haar hand de speen eruit en deed hem er dan goed weer in...en Lars duimt.

Twinkly, appel zal goed gaan, want dat gaat al heel lang goed.
Appel/mango en boontjes zijn het menu van Lars tot nu. We gaan morgen denk ik spinazie proberen.
pi_80872721
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 13:49 schreef innepin het volgende:
Esmee Wat sneu

Ik heb geen idee of alle baby's dit doen maar ik vind het er zó leuk uitzien dat ik het maar es heb gefilmd... ik moet er elke keer weer om lachen...

!

Het deed me hieraan denken:

vrijdag 30 april 2010 @ 13:51:57 #144
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80872722
quote:
Esmee Wat sneu

Wat knap .
pi_80873008
Leuk hè? Ik doe nu heel vaak expres de speen verkeerd om in d'r mond omdat ik het zo grappig vind Dat hoofd er ook bij op 't filmpje, "huuu heb ik wat grappigs gedaan ofzo? "

Echt, ik heb zo'n leuk kind
pi_80873539
Ze ligt nu al ruim 2 uur te slapen... maar ze was heus niet moe hoor. Echt.

Oh en over de eerste-verjaardag-cadeaus, ik denk dat wij een wheelybug gaan kopen En aan m'n moeder vragen we een zwembadje, want ze had zo'n leuke voor mijn neefje gekocht, met opblaasbeesten er aan vast en een grote zonnebloem waar je de tuinslang aan kon doen, waardoor ie een watervalachtig/douche-effect heeft. Erg tof
  Moderator vrijdag 30 april 2010 @ 16:08:00 #147
5428 crew  miss_sly
pi_80875628
haha dat filmpje van Willow
Klinkt als een superleuk zwembadje, trouwens

appel, mango en boontjes iss idd niet veel, Karin, maar toch iig wel iets. Ik hoop dat er zo langzaam maar zeker steeds meer dingen bijkomen.
  Moderator vrijdag 30 april 2010 @ 16:29:56 #148
5428 crew  miss_sly
pi_80876106
Ik zat vanmiddag weer vol verwondering naar mijn dochter te kijken. Zo geweldig om de ontwikkeling te zien. Ze had zich met wat moeite opgetrokken aan de tripp trapp. Dus ze stond daar met haar twee handjes eigenlijk een beetje te hoog, maar dat 'danste' wel even lekker. Maar ja, toen wilde ze dus weer naar de grond. Dus een handje naar de grond toe brengend, kwam ze tot de conclusie dat dat te ver was. Dus nog ene ker geprobeerd, maar dat lukte niet. Even stond ze nog aan de stoel, toen pakte ze zich weer goed vast met twee handjes, liet zich door de knietjes zakken en toen ze weer op haar knietjes zat, konden de handjes los.

Ik vond dat zooo knap he, dat ze zelf die oplossing bedacht
  vrijdag 30 april 2010 @ 18:55:44 #149
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_80879516
Joep zit te lachen naar t willow filmpje.
Niet mieten! Door gieten!
pi_80879532
Miss, wat klinkt dat heelijk

En Willow, creatief hoor
Lotte!
Noah!
  vrijdag 30 april 2010 @ 20:14:27 #151
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80881695
Oscar heeft de waterpokken toch wel flink te pakken hoor... sinds gisteren vrijwel constant 39-40gr. koorts en gewoon echt heel erg ellendig.
Hij houdt ook geen gewoon eten binnen. Dus vandaag weer terug over op 5 flessen. Die blijven er wel in.
Gisterenavond de groente en vanmorgen het fruit kwamen er linea recta weer uit zetten. Arm ventje.
  vrijdag 30 april 2010 @ 20:15:48 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80881742
quote:
Esmee Wat sneu

Zonder verblikken of verblozen!
  Moderator vrijdag 30 april 2010 @ 20:20:28 #153
5428 crew  miss_sly
pi_80881891
Och gut, wat sneu voor Oscar ik hoop dat ie gauw opknapt BE. Kan dat lang duren, waterpokken? geen verstand van nog, gelukkig!
  vrijdag 30 april 2010 @ 20:22:39 #154
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80881942
Ik heb geen idee. Sasha fietste er zo doorheen, maar als ik het waterpokken topic zo eens vluchtig lees kan de echte koorts ook wel een dag of 3-4 aanhouden geloof ik.
Hij slaapt nu ook heel onrustig. Steeds heel eventjes huilen en dan weer wegzakken...
  Moderator vrijdag 30 april 2010 @ 20:30:30 #155
5428 crew  miss_sly
pi_80882203
Zielig is dat. Hopelijk maakt ie straks wel een beetje een goede nacht. Slapen kan al zoveel doen.
Sterkte en beterschap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')