Welja, praat hij je gewoon een schuldgevoel aan. Daar kan ik me dus boos om maken.quote:Op woensdag 28 april 2010 21:40 schreef Linda2205 het volgende:
(De arts zei dat door gebrekkige hygiene, Lotte een ontsteking heeft gehad en het daardoor verkleefd is. Terwijl iedereen tegen mij zei (artsen dus) en ik op inet gelezen had dat het gewoon een onopgeloste verkleving is, zoals jongetjes een oningedaalde bal kunnen hebbenSowieso let ik echt wel op de hygiene van mijn baby
).
Heerlijke posting juist.quote:en sorry voor het enorme lief-dagboek-gehalte, maar ik vond het gewoon allemaal zo leuk, moest het even met iemand delen![]()
Nou ja zeg, wat een onzin verkondigd die hork artsquote:Op woensdag 28 april 2010 21:40 schreef Linda2205 het volgende:
Volgens mij bedoel je Fruppel, Claudia.
Oscar waterpokken? Wat sneu BE! Lijkt hij er last van te hebben?
We waren vandaag de hele dag op stap met z'n drietjes. Echt heel gezellig. Eerst naar het ziekenhuis, inderdaad een zalfje gekregen. (De arts zei dat door gebrekkige hygiene, Lotte een ontsteking heeft gehad en het daardoor verkleefd is. Terwijl iedereen tegen mij zei (artsen dus) en ik op inet gelezen had dat het gewoon een onopgeloste verkleving is, zoals jongetjes een oningedaalde bal kunnen hebbenSowieso let ik echt wel op de hygiene van mijn baby
). Nouja, we hebben ruim een uur in de wachtkamer gezeten voor een gesprek van 5 minuutjes.
Daarna hebben we gegeten op een terrasje in het zonnetjes en Lotte had een kinderstoel, met allemaal lekker dingetjes op het blad (rijstwafel, komkommer, sla en 1 patatje, maar die gooide ze heel verontwaardigd op de grond). Toen zijn we wezen shoppen en nu heb ik voor het eerst sinds 2 jaar weer kleren die ik echt met plezier aan kan trekken
Nu is ze supermoe, maar besloot om 20:00u wel genoeg geslapen te hebbenAlsnog avondeten, nog even spelen, nog een keertje drinken en nu ligt ze weer. Hopelijk slaapt ze nu lekker de nacht door.
en sorry voor het enorme lief-dagboek-gehalte, maar ik vond het gewoon allemaal zo leuk, moest het even met iemand delen![]()
ik ook, maar tot die tijd moet ik toch ook wat aan. En dan liever iets wat niet tot mn navel komt ivm mega-explosie-boobs en vetrolquote:Op woensdag 28 april 2010 21:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Welja, praat hij je gewoon een schuldgevoel aan. Daar kan ik me dus boos om maken.
[..]
Heerlijke posting juist.En fijn dat jij weer kleren voor jezelf hebt waar je je prettig bij voelt. Ik wil er nog niet aan want ik-wil-gewoon-afvallen. Maarja.
Dan kom ik bij je wonen. De Pfaff villa staat te koop, dan nemen we die. Dat zijn 2 huizen in 1quote:Op woensdag 28 april 2010 21:57 schreef oeke het volgende:
Oja, ik vond je post ook heel fijn klinken, hoor Linda.![]()
Enne, als we baby's gaan jatten, moet ik echt groter gaan wonen, want ik wil ze allemaal!
Joh ik gebruik alleen bij diarree wegwerpwashandjes en water en anders gewoon billendoekjes om mee af te vegen. Of bedoel je om echt te wassen? Esmee gaat bijna elke avond in bad dus verder alleen maar de doekjes.quote:Op woensdag 28 april 2010 22:02 schreef Linda2205 het volgende:
En over die verkleving, ze zei dat als ik zo door zou blijven gaan () het supersnel weer terug zou komen. Dus... het kwam trouwens omdat ik vochtige doekjes gebruik ipv water en wattenschijfjes. Echt, vochtige doekjes zijn echt de hel als je iedere Duitse arts/verloskundige/kraamverzorgster moet geloven.
Ben ik nou zo raar bezig? Gebruiken jullie vochtige doekjes of afgekoeld gekookt water en een wattenschijfje?
Thijs is een klein playertje, die heeft veel teveel chickies, daar leent Lotte zich niet voor. Die wil onverdeelde aandachtquote:Op woensdag 28 april 2010 22:04 schreef McLaura het volgende:
Stomme arts zeg... jouw dochter een verkleving, mijn zoon een niet ingedaalde bal. Zou het een band scheppen?
Nou, weet je, Thijs heeft alleen maar van die huppelmiepjes. Sophie heeft ook een Senne, Isabeau heeft een hele harem inc nog een Thijs. Dus wie weetquote:Op woensdag 28 april 2010 22:06 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Thijs is een klein playertje, die heeft veel teveel chickies, daar leent Lotte zich niet voor. Die wil onverdeelde aandacht
Moet je volgens de artsen dan de poep met natte wattenschijfjes weghalen?quote:Op woensdag 28 april 2010 22:05 schreef Linda2205 het volgende:
Nee, na het verschonen. Als ze alleen geplast heeft doe ik een tissue om te deppen en als ze gepoept heeft heb ik van die sensitive-doekjes. Maar wat een schande is dat zeg, bel de kinderbescherming, pak je hooivorkvalt het op dat ik er echt moe van word, iedere keer hetzelfde geneuzel?
![]()
Voor het hele tussenbeense gebied zeg maarquote:Op woensdag 28 april 2010 22:06 schreef McLaura het volgende:
En als je 'daaro' teveel schoonmaakt kan het lichaam het ook niet zelf in balans houden, en dat is helemaal niet goed. Tenminste, ik neem aan dat de watjes en water voor 'daaro' bedoeld waren volgens de Duitse?
Ja, en daar hebben ze hier speciale, grotere, rechthoekige wattenschijfjes voor. Eventueel mag je ook tissues gebruiken. Met afgekoeld gekookt water en anders met een beetje babyolie. Vriendinnetje van mij heeft dus op de commode een thermoskan staan, daar kookt ze iedere morgen water voor en dan kan ze er weer een dag tegen aan. Ik heb het geprobeerd toen Lotte zo'n last van luieruitslag had, maar daar werd het alleen maar erger van, omdat ik als een gek moest boenen om d'r schoon te krijgen. Sowieso heeft ze altijd luieruitslag, welke creme, doekjes, luiers ik ook gebruik.quote:Op woensdag 28 april 2010 22:08 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Moet je volgens de artsen dan de poep met natte wattenschijfjes weghalen?
Slapen blijft toch maar een lastig iets, he, met die kleintjes. Fijn dat hij slaapt.quote:Op woensdag 28 april 2010 20:40 schreef Claudia_x het volgende:
Oef, waterpokken. Arme Oscar. Ik heb ze gehad toen ik de wandelvierdaagse zou lopen en ik was toen héél verdrietig.
Ivan slaapt gelukkig alweer. Vaak werkt het even bij hem blijven toch beter dan "controlled crying" heb ik gemerkt. Hij kwam moeilijk in slaap omdat hij kapot was; hij was al vanaf 3 uur 's middags wakker! Dat is ineens een hele omschakeling, want een maand geleden konden we hem met moeite 1,5 uur wakker houden tussen voedingen in. Nu zit hij op 2 slaapjes per dag.
Wij gebruiken vochtige doekjes. En volgens mijn huisarts hoefden we niet eens afgekoeld gekookt water te gebruiken voor het schoonmaken van Ivans ogen. (Een bevriend oogarts had haar dat gegarandeerd.)quote:Op woensdag 28 april 2010 22:02 schreef Linda2205 het volgende:
Ben ik nou zo raar bezig? Gebruiken jullie vochtige doekjes of afgekoeld gekookt water en een wattenschijfje?
Hopelijk blijft het werken! Het geeft je in ieder geval iets om te doen en dat kan heel fijn zijn. Bij Ivan ga ik soms zelfs even heel gek doen om hem te laten lachen en uit het gesnik te halen en daarna zing ik alsnog zijn slaapliedje.quote:Op woensdag 28 april 2010 22:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Slapen blijft toch maar een lastig iets, he, met die kleintjes. Fijn dat hij slaapt.
Ik heb hier een advies van gisteren aan het bedritueeltje toegevoegd, en ik ben gematigd optimistisch. Gisteren en vandaag bij het naar bed gaan niet meteen in bed in de slaapzak gelegd, maar in de stoel op schoot de slaapzak aangetrokken en intussen de dag een beetje doorgenomen. Geeindigd met haar even dicht tegen me aan houden, zeggen dat de dag nu echt afgelopen is en ze nu gaat slapen. Ze huilde wel eventjes toen ik haar in bed legde, maar veel minder heftig dan anders. Dus dat lijkt goed te gaan!
nou... mijn nichtje heeft wel een verkleving gehad als gevolg van slechte hygiëne. Ze was toen wel al ruim 3 dus het is wel iets anders dan bij een baby'tje, maar het kan wel hoor.quote:Op woensdag 28 april 2010 22:12 schreef oeke het volgende:
Wat een stom gedoe, Linda. Volgens mij moet je er gewoon niet teveel aan rommelen. Zo'n verkleving lijkt me niet daardoor te komen hoor. Dat zou toch gek zijn. Het lijkt me eerder iets zoals een niet ingedaalde bal inderdaad.
Enne, dames, ik zal jullie dochters met rust laten morgen! Maar dan moet ik me wel heel erg inhouden!
Nouja, nu ga ik dus aan mezelf twijfelen he. Want mij is gezegd dat als ze zo'n beetje witte smurrie heeft (jaja, lekker weerquote:Op woensdag 28 april 2010 22:17 schreef huuphuup het volgende:
[..]
nou... mijn nichtje heeft wel een verkleving gehad als gevolg van slechte hygiëne. Ze was toen wel al ruim 3 dus het is wel iets anders dan bij een baby'tje, maar het kan wel hoor.
Linda ik vind het maar een gek verhaal. Jij weet zelf dat je Lotje gewoon goed schoonmaakt dus daar zou ik me niet druk om maken, daar ligt het echt niet aan. Slechte hygiëne dan moet je echt denken aan heul slecht![]()
Hier in Nederland zijn doekjes standaard toch, vochtige doekjes, lijkt me niet dat verklevingen hier extreem meer voorkomen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |