Ik verschoon zonder poespas.. dus ook geen cremes en talgpoedertje enzo.. Bij het kdv doen ze standaard sudocreme onder, maar daar heb ik al meteen gevraagd dat niet te doen. Zolang de boel er onder niet rood of geirriteerd uitziet meot de huid zichzelf kunnen herstellen en verweren. Als het geirrieterd is dan is het een ander verhaal, dan smeer ik heeeel licht een cremetje en gaat Jen in katoen. Dan is het met een dag ook weer weg.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:32 schreef Linda2205 het volgende:
Lotte drinkt uit een tuitbeker, maar ze weigert 'm vast te houdenGaat heel maf met haar armpjes gespreid zitten.
Miss, zoals jij verschoond doe ik het ook inderdaadIk heb net bij het verschonen even gekeken, maar ik snapte niet waar ze nou zo'n heisa van maakte. Er zaten gewoon een paar plekjes met sudocreme
Doekjes mochten trouwens niet omdat daar ook zeep in zit enzo, water zou beter zijn. Volwassenen zouden zich natuurlijk ook beter niet met zeep kunnen wassen, down under.
AlexaZiet er wijs uit joh!
Karin,voor je kleine vriendje. Hopelijk is hij snel weer de oude!
Als er niks te zien is, smeer ik ook niet. Maar vaak is het er dan toch weer, binnen een dag of 2. Wie vroeg het nou van de maizena? Had ik inderdaad ook geprobeerd. En normale babypoeder ook, helpt ook niks.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik verschoon zonder poespas.. dus ook geen cremes en talgpoedertje enzo.. Bij het kdv doen ze standaard sudocreme onder, maar daar heb ik al meteen gevraagd dat niet te doen. Zolang de boel er onder niet rood of geirriteerd uitziet meot de huid zichzelf kunnen herstellen en verweren. Als het geirrieterd is dan is het een ander verhaal, dan smeer ik heeeel licht een cremetje en gaat Jen in katoen. Dan is het met een dag ook weer weg.
Als haar huidje zo gevoelig is voor douchespullen, dan zou ik inderdaad haar billen niet meer met de standaard doekjes schoonmaken, maar gewoon een hydrofielwashand en water en poetsen maar..quote:Op donderdag 29 april 2010 11:42 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Als er niks te zien is, smeer ik ook niet. Maar vaak is het er dan toch weer, binnen een dag of 2. Wie vroeg het nou van de maizena? Had ik inderdaad ook geprobeerd. En normale babypoeder ook, helpt ook niks.Het zal wel gewoon bij dr horen. Ze heeft ook snel exceem-plekjes van douchespul enzo en rode geirriteerde huid in dr knieholtes, nek, oksels en elleboogkneepjes (hoe heet dat?
)
Probleem was dus dat ik de poep er niet makkelijk afkreeg met warm water en daardoor heel goed moest poetsen wat weer extra irriteerde. Maar toen had ze nog bv-poep. Toch maar weer eens proberen dan. En inderdaad van de zomer op een handdoekje met een zwembroekje ofzo, maar zonder luier. (Dat heeft toch alsnog zin, met een zwembroekje erover? Wij hebben alleen een grasveld voor de deur en daar kijken alle huizen op uit. Voel me dan toch niet vrij genoeg om d'r in dr blote billetjes te leggenquote:Op donderdag 29 april 2010 11:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Als haar huidje zo gevoelig is voor douchespullen, dan zou ik inderdaad haar billen niet meer met de standaard doekjes schoonmaken, maar gewoon een hydrofielwashand en water en poetsen maar..
(En zo lekker in de zomer in de blote billen)
Als het maar lekker kan ademen...quote:Op donderdag 29 april 2010 11:51 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Probleem was dus dat ik de poep er niet makkelijk afkreeg met warm water en daardoor heel goed moest poetsen wat weer extra irriteerde. Maar toen had ze nog bv-poep. Toch maar weer eens proberen dan. En inderdaad van de zomer op een handdoekje met een zwembroekje ofzo, maar zonder luier. (Dat heeft toch alsnog zin, met een zwembroekje erover? Wij hebben alleen een grasveld voor de deur en daar kijken alle huizen op uit. Voel me dan toch niet vrij genoeg om d'r in dr blote billetjes te leggen
Ja, ik ook! En ik wilde nog vragen hoe je zo'n kokosnoot open krijgt. Dat is mij nog niet gelukt en ik heb er al een boel gereedschap op los gelaten (met uitzondering van een boorquote:Op donderdag 29 april 2010 11:08 schreef Twinkly het volgende:
Owja daar wilde ik nog op reageren!
Wat geweldig dat jullie saampjes uit een kokosnoot hebben gedronken Oeke![]()
![]()
![]()
LOLquote:Op donderdag 29 april 2010 12:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, ik ook! En ik wilde nog vragen hoe je zo'n kokosnoot open krijgt. Dat is mij nog niet gelukt en ik heb er al een boel gereedschap op los gelaten (met uitzondering van een boor).
slecht voor de tandjes...quote:Op donderdag 29 april 2010 12:18 schreef Claudia_x het volgende:
Waarom is het eigenlijk zo belangrijk dat kinderen al zo snel uit een gewone beker drinken? Ben ik raar als ik denk dat een kind nog de rest van z'n leven heeft om dat te doen?
En wat is het voordeel van een rietjesbeker t.o.v. een tuitbeker?
Gaan die naar voren staan van het drinken uit een tuitbeker?quote:
Nee het heeft volgens mij meer te maken met dat het drinken langer in de mond zit en daardoor het glazuur aantast...quote:Op donderdag 29 april 2010 12:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Gaan die naar voren staan van het drinken uit een tuitbeker?
Maar dat zal dan toch alleen opgaan voor diksap?quote:Op donderdag 29 april 2010 12:26 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee het heeft volgens mij meer te maken met dat het drinken langer in de mond zit en daardoor het glazuur aantast...
Ja, dat snap ik! Ik noem Ivan "knapperd" dus het is wel duidelijk dat ik hem altijd mooi vind.quote:Op donderdag 29 april 2010 15:16 schreef Linda2205 het volgende:
Even inhakend op het kleine-babietjes-topic, nav. Claudia's post:
Zo probeer ik er ook op te letten dat ik niet zeg dat ze er mooi uit ziet, als ze bepaalde kleertjes aanheeft. Ze is altijd mooi en prachtig, de kleertjes zelf zijn hooguit mooi. Snappie?![]()
Ik weet zeker dat Ivan al een tijd op zijn naam reageert (ik heb het er toen zelfs in het kleine baby'tjestopic over gehad). Als ik IE (hoge toon) VAN (lage toon) zeg dan draait hij zich om en kijkt hij naar me. Hij zal vast nog niet begrijpen dat het zijn naam is, maar hij herkent het patroon/de intonatie wel.quote:Nog een vraagje, reageren jullie kindjes al op hun naam? En vanaf wanneer gaan ze zwaaien?
Lotte reageert idd ook, maar ik wist niet of ik mezelf voor de gek hieldquote:Op donderdag 29 april 2010 15:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik! Ik noem Ivan "knapperd" dus het is wel duidelijk dat ik hem altijd mooi vind.Ik denk dat ik me vrij bewust ben van termen als "trots" doordat ik met pubers werk die heel gevoelig voor dat soort predicaten zijn.
[..]
Ik weet zeker dat Ivan al een tijd op zijn naam reageert (ik heb het er toen zelfs in het kleine baby'tjestopic over gehad). Als ik IE (hoge toon) VAN (lage toon) zeg dan draait hij zich om en kijkt hij naar me. Hij zal vast nog niet begrijpen dat het zijn naam is, maar hij herkent het patroon/de intonatie wel.
a) nu een paar weken, denk ik. Maar alleen als ze er zin in heeft hoorquote:Op donderdag 29 april 2010 15:16 schreef Linda2205 het volgende:
Nog een vraagje, reageren jullie kindjes al op hun naam? En vanaf wanneer gaan ze zwaaien?
jongere kinderen (kunnen dat) ook (zijn)quote:Op donderdag 29 april 2010 15:32 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk dat ik me vrij bewust ben van termen als "trots" doordat ik met pubers werk die heel gevoelig voor dat soort predicaten zijn.
Want normaal gesproken zeg je natuurlijk geen woord, dus ze was blij dat er eindelijk weer wat uit kwam!quote:Op donderdag 29 april 2010 15:34 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Lotte reageert idd ook, maar ik wist niet of ik mezelf voor de gek hieldMiss was ze wel gewoon blij dat ik weer wat zei ofzo
quote:Op donderdag 29 april 2010 15:39 schreef innepin het volgende:
b) net een weekje of 2![]()
zooo leuk dat zwaaien! De ene keer is het een soort Heil Hitler en de andere keer is het meer een gemep alsof er een vlieg om haar hoofd heen buzzt, maar tis zo schattig <3 en ze is dan ook zo trots!
Ik vind het leuk dat je het vaak over je zoons hebt in plaats van alleen maar over Leah. De liefde voor ál je kinderen spat er vanaf! En ze lijken me zo leuk.quote:Op donderdag 29 april 2010 15:45 schreef lily het volgende:
[..]
jongere kinderen (kunnen dat) ook (zijn)
als ik bijvoorbeeld tegen mijn vijfjarige zeg dat ik trots op hem ben dan roept mijn 9 jarige al; en ik dan? en ik dan? Ben je ook trots op mij?
Ja, maar nu even op je broertje omdat....
terwijl je eigenlijk altijd trots op ze bent
quote:Op donderdag 29 april 2010 15:37 schreef Ticootje het volgende:
En Jen noemt zichzelf "Beffe"...Maar das ook al een stukkie ouder..
quote:Op vrijdag 30 april 2010 13:49 schreef innepin het volgende:
Esmee![]()
Wat sneu
![]()
Kersjes,dat deed Willow woensdag ook! *smeltmoment*
Karin, wat leuk dat Meike aan d'r broertje begint te wennen
Ik heb geen idee of alle baby's dit doen maar ik vind het er zó leuk uitzien dat ik het maar es heb gefilmd... ik moet er elke keer weer om lachen...
Bekijk deze YouTube-video
Wat knapquote:Op vrijdag 30 april 2010 13:49 schreef innepin het volgende:
Esmee![]()
Wat sneu
![]()
Ik heb geen idee of alle baby's dit doen maar ik vind het er zó leuk uitzien dat ik het maar es heb gefilmd... ik moet er elke keer weer om lachen...
Bekijk deze YouTube-video
quote:Op vrijdag 30 april 2010 13:49 schreef innepin het volgende:
Esmee![]()
Wat sneu
![]()
quote:Op zaterdag 1 mei 2010 19:20 schreef Brighteyes het volgende:
Hij ligt er al de hele middag zo bij:
[ afbeelding ]
De fokker waar we onze hond vandaan hebben organiseert elk jaar een meeting waarbij zo'n beetje al 'hun' honden komen.quote:
Jep.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 18:24 schreef Claudia_x het volgende:
Vandaag zijn we naar Oeke's ergste nachtmerrie geweest: een schuur vol met 80 honden.[
In Duiven?quote:
Haha ja!!quote:Op zaterdag 1 mei 2010 20:58 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
In Duiven?
En had je een rood/paarsige doek?
Die je bij het family hoekje stond te knopen?
Dan heb ik je gezien haha.
Nog wat gekocht?
Haha, net een locomotiefje idd! Ik krijg het er gewoon benauwd van als ze dat doet. Je zou ervan gaan hyperventileren.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 21:00 schreef miss_sly het volgende:
Ow Sserpente, dat klinkt heel bekend. Senna heeft ook dat gieren van het lachen door in te ademen ontdekt. Het is net een locomotiefjeEn het klimmen en de knopjes en het hele huis door gaan en niet slapen
![]()
Wat heb je dan ineens een grote meid al hè? En wat is het dan snel gegaan... Als ik dan weer zo'n klein baby'tje zie, probeer ik altijd nog intenser en bewuster van het 'nu' te genieten. Want voor je het weet is het voorbij.quote:En toen was ik vandaag op kraamvistie en daar was zo'n klein babymeisje van 9 dagenWat een verschil dan, in zo korte tijd!
Hihi hoe reageerde je man, die van mij vind me een zwaarverslaafde mafkeesquote:Op zaterdag 1 mei 2010 21:05 schreef het-is-mij het volgende:
ik zei tegen de mr; vlgs mij zag ik net iemand van internet haha
Groot vloerkleed waar tijn lekker op kan spelen, spul voor taarten maken, steakmessen, slabbers (soort sillybillyz) stapeltorentje voor in t kraampakket van vrienden, dat was het vlgs mij wel
Dat wisselt. De ene dag slaapt ze nauwelijks en de volgende bijna de hele dag. Ze zal morgen dus wel weer een slaapdagje hebben. Tot nu toe heeft ze die bijna altijd op de kinderopvang gehad. Ze denken daar dat ze thuis ook de hele dag ligt te slapen.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 21:06 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Zo keken wij laatst de film van een pasgeboren Larsje....oef wat mini. En dat huilen ook, zo baby-ig!
Twinkly, wat een uitkomst he, de doek. Lars is er ook zo dol op.
En idd wat ssserpente zegt, wat naar dat hij autorijden zo ellendig vindt, zou hij al wagenziek kunnen zijn oid? Misschien wordt het wel beter als hij straks (ooit....duurt nog ff) in een grotere stoel kan.
En Lente houdt haar ouders dus bezig, tjonge, wat slaapt ze weinig zeg! Is dat altijd zo?
Lars doet nog 3 slaapjes op een dag....
En verder issie nog niet aan het kruipen oid, hij vindt op zijn buik liggen ook echt stom, maar ik laat hem nu wel steeds even, want hoe moet hij anders ooit leren kruipen?
Gelukkig is Meike tegenwoordig van hoge entertainmentwaarde....
Ja die van mij vind het ook niet echt wat en snapt het ook niet zo haha.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 21:08 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Hihi hoe reageerde je man, die van mij vind me een zwaarverslaafde mafkees![]()
Wij zaten nog te twijfelen over een vloerkleed omdat we zo'n gladde vloer hebben, ik vond de groene met zwarte beestjes van de kinderafdeling leuk. Uiteindelijk toch maar niet gedaan want hij zal er toch afkruipen (?) Welke hebben jullie gekocht?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |