Ben je niet bang dat het dan weer opnieuw begint?quote:Op woensdag 28 april 2010 22:19 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan slaapt nog steeds!En ik had me ingesteld op een moeilijke avond. Ik ga hem nu eruit halen voor zijn laatste voeding en dan duik ik mijn bed in. Ik ben benieuwd hoe het vannacht gaat. Morgen rapporteer ik weer illegaal verder.
quote:Op woensdag 28 april 2010 22:20 schreef Kersjes het volgende:
En in de categorie bizar: in Israel verkopen ze apparaatjes die de kant-en-klare luierdoekjes voorverwarmen. Anders is het toch zo koud op die o zo gevoelige babybilletjes
Oei echt waar? Ik schatte gewoon niet in dat zoiets kon als je gewoon schoonmaakt met een doekje en daarom dacht ik dat het meer iets aangeborens was, zoals die andere artsen zeiden.quote:Op woensdag 28 april 2010 22:17 schreef huuphuup het volgende:
nou... mijn nichtje heeft wel een verkleving gehad als gevolg van slechte hygiëne. Ze was toen wel al ruim 3 dus het is wel iets anders dan bij een baby'tje, maar het kan wel hoor.
Linda ik vind het maar een gek verhaal. Jij weet zelf dat je Lotje gewoon goed schoonmaakt dus daar zou ik me niet druk om maken, daar ligt het echt niet aan. Slechte hygiëne dan moet je echt denken aan heul slecht![]()
Hier in Nederland zijn doekjes standaard toch, vochtige doekjes, lijkt me niet dat verklevingen hier extreem meer voorkomen?
Nee nog niet. Ondertussen wel: iets tegen schimmel, Penaten (soort Duitse Zwitsal), Sudocreme, Bepanthen, zinkzalf, zalfje van de dokter, zalfje van de huidarts en niks helptquote:Op woensdag 28 april 2010 22:17 schreef Stiemie het volgende:
Ik gebruik voor de dames altijd huggies pure. Voelt aan als katoen met water. Dan zouden al dievolgens die arts Nederlandse kindjes met zulke verklevingen moeten rondlopen![]()
Heb je al eens billenbalsem van weleda gebruikt tegen luieruitslag? Gebruiken we hier nu ruim 2,5 jaar en nog nooit luieruitslag gehad!
het kan ook niet als je het gewoon schoonmaakt met een doekje. (tenminste, die gevallen lijken me hoogst uitzonderlijk)... dit ging meer over helemaal niet schoonmakenquote:Op woensdag 28 april 2010 22:23 schreef oeke het volgende:
[..]
Oei echt waar? Ik schatte gewoon niet in dat zoiets kon als je gewoon schoonmaakt met een doekje en daarom dacht ik dat het meer iets aangeborens was, zoals die andere artsen zeiden.
Vervelend dat je vertrouwen zo afneemt, Linda. Maar ik kan het me wel voorstellen.![]()
Nou ja, dat wordt hier de volgende stap. Ze krijgt na het badje een flesje met pyjamapapje, maar ze slaapt eigenlijk alleen maar goed als ik het gegeven heb. En als ik thuis ben, hoef ik het door schaap niet eens te laten doen, want dan drinkt ze niet en wil ze alleen maar naar mij toe. Terwijl ze zich wel prima door hem in bed laat leggen. Raar meisje van onsquote:Op woensdag 28 april 2010 22:23 schreef oeke het volgende:
[..]
Oei echt waar? Ik schatte gewoon niet in dat zoiets kon als je gewoon schoonmaakt met een doekje en daarom dacht ik dat het meer iets aangeborens was, zoals die andere artsen zeiden.
Vervelend dat je vertrouwen zo afneemt, Linda. Maar ik kan het me wel voorstellen.![]()
Dat klinkt fijn Miss. Ik moet hier ook aan gaan werken, we zijn het nu zo gewoon dat Ko drinkt en dan in slaap valt. Maar dat is niet zo handig natuurlijk, als ik weg ga is het moeilijk voor P. om hem in bed te leggen.
Ik maak er tussennatuurlijk ook wel schoonquote:Op woensdag 28 april 2010 22:25 schreef miss_sly het volgende:
Kersjes
Succes claudia, ik hoop dat ie na de fles lekker doorslaapt en jij ook
Hmm, nooit over nagedacht, de hygiene bij een meisjesbaby. Senna gaat iedere avond in bad en dan was ik haar (gewoon met het water waar ze in zit en met mijn handen, geen xtra zeep of washandje). En als ik een luier verschoon doe ik bij een plasluier idd even zachtjes met een pamper sensitive doekje om op te frissen en bij een poepluier even zachtjes goed poetsen met dezelfde doekjes. Ik doe dan trouwens wel altijd even tussen de schaamlipjes schoonmaken, want als daar poep zit, lijkt me dat niet echt heel fris en gezond.
Nee, hij is gewend dat hij er tussen tien en half 11 wordt uitgehaald, dus hij herkent dat patroon. Hij drinkt die voeding goed op maar valt wel altijd meteen snel in slaap (soms slaapt hij al als ik hem tegen me aan gedrukt houd en naar zijn kamer loop om hem in bed te doen). Ik zou eerder bang zijn dat ik bijvooreeld om 22:00 uur naar bed ga en hij dan uit zichzelf net na half 11 wakker wordt voor een voeding. Maar goed, het laten vervallen van de laatste fles is de volgende horde.quote:Op woensdag 28 april 2010 22:20 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ben je niet bang dat het dan weer opnieuw begint?Daarom maakte ik Lotte nooit wakker voor een voeding, wilde niet zelf het positieve doorbreken zeg maar
Beetje laat maar hier wilde ik wel even op reageren...quote:Op woensdag 28 april 2010 22:02 schreef Linda2205 het volgende:
En over die verkleving, ze zei dat als ik zo door zou blijven gaan () het supersnel weer terug zou komen. Dus... het kwam trouwens omdat ik vochtige doekjes gebruik ipv water en wattenschijfjes. Echt, vochtige doekjes zijn echt de hel als je iedere Duitse arts/verloskundige/kraamverzorgster moet geloven.
Ben ik nou zo raar bezig? Gebruiken jullie vochtige doekjes of afgekoeld gekookt water en een wattenschijfje?
Wat zijn meisjes ingewikkeld!quote:Op donderdag 29 april 2010 08:31 schreef Rubey het volgende:
Linda, volgens mij mag je wel gewoon tusen de grote en kleine schaamlipjes in schoonmaken. Alleen niet tussen de kleine schaamlipjes zelf. Althans dat is wat mijn kraamverzorgster zei. Ik begin nu ook te twijfelen...
Haha, mijn idee.quote:
haha! Maar dat zou saai zijnquote:Op donderdag 29 april 2010 09:31 schreef Claudia_x het volgende: Baby's hebben echt een gebruiksaanwijzing; als ze nou gewoon allemaal hetzelfde waren zou ons leven er een stuk makkelijker op worden.![]()
Ieuwwwwquote:Op woensdag 28 april 2010 22:24 schreef huuphuup het volgende:
[..]
het kan ook niet als je het gewoon schoonmaakt met een doekje. (tenminste, die gevallen lijken me hoogst uitzonderlijk)... dit ging meer over helemaal niet schoonmakendaar krijg je dus wel verklevingen van. Maar goed, wat ik zei, dan heb je het wel over héle slechte hygiëne en dat lijkt me toch dat je daar niet over in hoeft te zitten Linda
en daar werd ook echt niet om de dag gedoucht hoor Linda! echt, niet druk om maken!
I agree!quote:
Bij het CB zien ze geloof ik het liefst dat ze bij 7/8 maanden al uit een normale beker drinken...quote:Op donderdag 29 april 2010 10:39 schreef Takkembah het volgende:
Ehmmzz ff een drink vraag trouwens...
Omdat we een fleske aan het abouwen zijn, willen we ook bij de broodkorst wat water of sap gaan geven maar in wat voor beker....
Gebruiken jullie hier een tuitbeker daarvoor? En drinken de kids dan zelf of bij jullie en rechtop of niet?
Heb ook al eens gehoord van die boogbekers die mensen al vanaf 7mnd gebruiken...
Tot nu toe is Alexa alleen maar op de bekers aan het kauwen....
thnx!quote:Op donderdag 29 april 2010 10:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bij het CB zien ze geloof ik het liefst dat ze bij 7/8 maanden al uit een normale beker drinken...
Jen dronk gewoon sap uit een fles hoor... En later uit een tuitbeker. Als ik tijd en zin had in troep kreeg ze een normale beker, het liefst met water ofzo.
Dat is helemaal goed gekomen hoor... Gewoon lekker laten oefenen, kliederen op zn tijd..
Tjemig wat naar lijkt me dat.quote:Op donderdag 29 april 2010 10:38 schreef seilram het volgende:
BE, fijn dat Oscar er niet echt last van heeft zeg. Een kindje van vrienden van ons heeft nu ook waterpokken, maar die zitten zelfs in zijn mond en keel. Zo zielig, hij kan niet zo goed slikken en ademen.
Wat gaat het snel! Joep alweer 1 jaar oud!quote:Niet te geloven, mijn jongen is volgende week al jarig. Hij heeft sinds kort zijn loopwagen ontdekt en dan kijkt ie zo trots als ie als een speer door de kamer sjeest. Zijn voetjes nog helemaal naar buitenstaand, maar hij vind het prachtig!
Wat lief!quote:Op donderdag 29 april 2010 10:57 schreef Ticootje het volgende:
Jen snapt niet hoe een rietjesbeker werkt.. Ze houd m op zn kop...
Je een pakje of gewone beker met rietje kan ze wel... alleen die beker... Tja.. Ze is wel blondt he?quote:Op donderdag 29 april 2010 11:03 schreef oeke het volgende:
[..]
Wat lief!
Ik vind het wel handig, kan hij ook op andere plekken uit een rietje drinken. Bv als hij in de doek zit en zijn moeder koopt een kokosnoot.
Ko doet het zo wel even voor.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:04 schreef miss_sly het volgende:
Senna drinkt uit een fles. Tuitbeker wil ze niet, gewone beker gaat gewoon echt nog niet. Heb net wel de rietjesbeker van de Hema gekocht om daarmee te oefenen, dus ik ben benieuwd. Soms doet ze aan de speen van de fles ook zuigen terwijl ze die niet omhoog houdt, dus wellicht dat een rietjesbeker ook wel werkt
quote:Op donderdag 29 april 2010 11:03 schreef oeke het volgende:
[..]
Wat lief!
Ik vind het wel handig, kan hij ook op andere plekken uit een rietje drinken. Bv als hij in de doek zit en zijn moeder koopt een kokosnoot.
Mooie blonde eigenwijs!quote:Op donderdag 29 april 2010 11:10 schreef Ticootje het volgende:
Je een pakje of gewone beker met rietje kan ze wel... alleen die beker... Tja.. Ze is wel blondt he?
quote:Op donderdag 29 april 2010 11:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je een pakje of gewone beker met rietje kan ze wel... alleen die beker... Tja.. Ze is wel blondt he?
Oh ja met recht he?! Zoek eigenwijs maar eens op... Daar staat haar foto bij hoor.quote:
Ah dat verklaard een heleboelquote:Op donderdag 29 april 2010 11:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh ja met recht he?! Zoek eigenwijs maar eens op... Daar staat haar foto bij hoor.
We hadden haar net zo goed Jennifer eigenwijs esmee kunnen noemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |