abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80744718
Mijn vraag uit het vorige topic:

Zeg, ben ik nou gek of zijn dit eik racevelgen:

http://www.bike2build.nl/(...)bon/16-inch-teamline

Easton EA90 dus. Volgens de Easton site is de EA90 altijd een wegvelg. Hoe zit dat dan?
pi_80754903
Ja, vreemd. EA90 zijn racevelgen. Passen niet eens in een ATB.
pi_80774095
Wat vinden jullie van de Cube Acid 2010? Wil namelijk graag gaan beginnen, maar met een beperkt budget (lees tot ¤ 750) zijn er niet veel alternatieven mijn inziens. Het zal voornamelijk crosscountry zijn en in het begin nog niet heel intensief, meer rond de 40 of 50 kilometer per week.
  dinsdag 27 april 2010 @ 21:23:21 #5
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_80782682
TeeVeePee

Tevens is het na deze school en werkweek af te hebben gemaakt, weer bike tijd

Gisteren even moeite genomen het balhoofd te fixen en hij is weer klaar
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  woensdag 28 april 2010 @ 08:16:54 #6
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_80793628
quote:
Op maandag 26 april 2010 22:03 schreef Modus het volgende:
Mijn vraag uit het vorige topic:

Zeg, ben ik nou gek of zijn dit eik racevelgen:

[ afbeelding ]
http://www.bike2build.nl/(...)bon/16-inch-teamline

Easton EA90 dus. Volgens de Easton site is de EA90 altijd een wegvelg. Hoe zit dat dan?
De Easton Havoc en Haven zijn volgens mij de MTB wielen. Maar als je het plaatje vergroot of op de Cube-site zelf kijkt, zie je er toch echt EA90 op staan. Vreemd.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_80876939
tvp
pi_80877654
Niemand bekend met de Cube Acid?
pi_80906040
Hier een recente review http://www.mtbr.com/cat/b(...)_417651_1527crx.aspx Zo'n ding valt heus niet na 1 ritje offroad uit elkaar, maar uiteindelijk is de lagere prijs toch bepalend voor de levensduur van de verschillende onderdelen. Verder bieden Cubes volgens mij over het algemeen wel veel waar voor hun geld.
pi_80908827
De Cube Acid is een prima fiets, doe je absoluut geen miskoop aan. Maar als je nog wat budget wil overhouden voor helm, kleding en schoenen, dan nam ik deze: http://www.fietssportief.(...)ail-mountainbike/643
Scheelt ¤100,- in prijs, afmontage (met name crankset) is beter, vork is beter. Dus meer fiets voor minder geld. En Xtrail komt goed uit alle testen, prijs/kwalitei winnaar #1.
pi_80925607
tvp
Go hard or go home
pi_80939673
Bedankt voor de tips! Het is toch een aardige investering en aangezien ik een echte beginner ben waardeer ik goede info natuurlijk enorm.
pi_81003210
stap zo op de fiets voor de mtb route over brunssumerheide. Ben benieuwd, kleine training voor limburgs mooiste
Seal my heart and brake my pride
I've nowhere to stand and now nowhere to hide
Align my heart, my body, my mind
To face what I've done and do my time
  dinsdag 4 mei 2010 @ 15:05:09 #14
263827 tubacloud
Carpe diem
pi_81009055
tvp!
is er trouwens mogelijkheid om in Limburg downhill te mountainbiken?
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
pi_81033662
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 12:36 schreef kneiterhard het volgende:
stap zo op de fiets voor de mtb route over brunssumerheide. Ben benieuwd, kleine training voor limburgs mooiste
En hoe ging het?
pi_81040331
Ik wil zo graag beginnen, maar heb het geld voor 'n fiets nog niet bij elkaar
pi_81044865
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:29 schreef ZoneKill het volgende:

[..]

En hoe ging het?
alleen lus 1 gedaan dus ongeveer 25 km denk ik? anderhalf uurtje over gedaan dus voor de 1e keer sinds lange tijd niet slecht.

Leuke route met bijna alleen maar bos soms technisch maar wel zo dat alles gewoon gefietst kan worden.

volgende keer de andere lussen proberen
pi_81047041
Ik stel de eerste rit maar weer uit tot 2011, ga beginnen aan de winterslaap.

[TK] Mountainbike Turner Flux

[ Bericht 40% gewijzigd door Osramp op 05-05-2010 13:24:59 ]
pi_81051837
meer mensen die Limburgs mooiste gaan mountainbiken?Ik heb me ingeschreven voor de 40 km, wat kan ik verwachten?

Is het zwaarder dan een vaste route hier in limburg?
pi_81070186
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:05 schreef kneiterhard het volgende:

[..]

alleen lus 1 gedaan dus ongeveer 25 km denk ik? anderhalf uurtje over gedaan dus voor de 1e keer sinds lange tijd niet slecht.

Leuke route met bijna alleen maar bos soms technisch maar wel zo dat alles gewoon gefietst kan worden.

volgende keer de andere lussen proberen
Alleen route 1 is 15 km. Heb ik zaterdag nog 48 minuten over gedaan.
Route 3 gaat door schinveldse bossen dacht ik, die heb ik zelf nog nooit gereden. Route 2 gaat langs Snowworld en is de zwaarste route van de 3.

De routes:

* Route 1: Brunssummerheide, 13.5 kilometer, 292 hoogtemeters
Dit is de "hoofdlus" rond de Brunssummerheide. Deze bevat zeer veel single trails en korte maar ook langere klimmetjes. Het grootste gedeelte gaat door bos met een vaak zanderige ondergrond. Op veel plekken zijn de paden speciaal voor de mountainbike aangelegd om zo de wandelpaden te ontlasten. Het officiele startpunt is gelegen bij de parkeerplaats van het Bezoekerscentrum "Brunssummerheide" in Heerlen.

* Route 2: Strijthagen, 23.4 kilometer, 549 hoogtemeters
Deze route gaat voor het grootste deel over de Wilhelmina steenberg, maar ook door omliggende bossen. De wilhelmina steenberg is een flinke (afval) berg ontstaan door het opgegraven afval-steen uit de toenmalige Wilhelmina Steenkoolmijn. De beklimmingen en afdalingen van deze berg zijn zeker voor Nederlandse begrippen niet mis.

* Route 3: Rode Beek, 16.5 kilometer, 228 hoogtemeters
Zoals de naam al zegt gaat deze route voor het grootste deel door de Schinvelds bossen. Dit is een vrij groot aan elkaar geschakeld bosgebied tegen de Duitse grens en het daargelegen militaire AWACS vliegveld.

[ Bericht 43% gewijzigd door ZoneKill op 06-05-2010 00:08:51 ]
pi_81078027
oh ik ben begonnen aan de schaapskooiweg dus het was maar 13, faaak dan kom ik aan het trainen nog haha.

maar dan ga ik binnenkort nog eens terug en dan verbind ik route 1 met route 3.
pi_81097245
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 10:32 schreef kneiterhard het volgende:
oh ik ben begonnen aan de schaapskooiweg dus het was maar 13, faaak dan kom ik aan het trainen nog haha.

maar dan ga ik binnenkort nog eens terug en dan verbind ik route 1 met route 3.
Mijn fietscomputer geeft 15 km aan. Ik slinger waarschijnlijk veel.
pi_81122780
moet zelf echt die km-teller erop gaan zetten. Heb echt totaal geen gevoel voor afstand wanneer ik door het bos,veld en kiezel fiets.

Fietsen mensen hier op GPS? Ben ik ook wel heel benieuwd na hoe dat bevalt
  vrijdag 7 mei 2010 @ 10:57:55 #25
52636 M2theC
You designed yourself
pi_81123080
TVP... alleen het weer moet beter worden!!!
There's a valuable lesson learned, so it evens it up for me. When the grass is cut, the snakes will show.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 18:32:56 #26
33800 FHR
pi_81143978
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 10:48 schreef kneiterhard het volgende:
moet zelf echt die km-teller erop gaan zetten. Heb echt totaal geen gevoel voor afstand wanneer ik door het bos,veld en kiezel fiets.

Ik heb ooit een keer een Geko 201 gekocht, maar niet heel veel gebruikt. In het bos is de ontvangst niet al te best en oplaadbare batterijen zijn in no-time leeg. Maar het is wel erg handig als je een GPS-route hebt gedownload, of als je ergens in Frankrijk aan het dwalen bent (op die IGN stafkaarten staat ook het WGS84 grid). En het is leuk om na het fietsen je route op een kaart te zien met de snelheden erbij. Ik heb zelf in Matlab iets geschreven om de data ook in 3D te laten zien en de kleur van de lijn is dan de snelheid. Dat is erg leuk als je in de Alpen hebt gefietst (met liften omhoog zodat je flink op-en-neer gaat). Dat zou ik eigenlijk nog een keer moeten combineren met Google Earth (bestaat vast al voor nieuwere GPS units).

Het is leuk en ook wel handig (routes downloaden), maar een gewone goede kilometerteller vertelt je eigenlijk alles wat je wilt weten. Alhoewel nieuwere GPS units vast alweer stukken beter zijn dan die van mij (betere ontvangst, batterijen minder snel leeg), dus dan wordt het ook weer aantrekkelijker.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 21:23:05 #27
263827 tubacloud
Carpe diem
pi_81191661
quote:
thanks! hier kan ik wel wat mee

owja, heeft er iemand ervaring met een fiets als de Kona One20?
Ik zit een beetje te kijken naar een redelijk betaalbare Allmountain fiets, dus die downhill aankan, freeride etc.
Is dit een geschikte fiets daarvoor?

bedankt voor de hulp!
pi_81196439
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 10:48 schreef kneiterhard het volgende:

Ik rij ruim een jaar met gps. SUPERRR! kan het iedereen aanraden, al geeft het wel extra werk om vooraf je route te plannen. Ook gedownloade routes moet je checken op volledigheid en bruikbaarheid.
Als alternatief voor een fietsklokje, is een gps wat overdone. Gaat prima maar is wel iets erover. Mijn toestel is een oudere Garmin GPSmap 60CSx.
pi_81284926
zo, een paar weken geleden ook een mountainbike gekocht, die ik donderdag even lekker ga testen op het parcours bij Veendam.
Het is een Bulls Comp 5.50 geworden.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_81432707
vandaag lus 1 en lus 3 van de brunssumerheide gedaan. Conditioneel ging het goed alleen met benen zijn nu dood.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 23:24:00 #31
263827 tubacloud
Carpe diem
pi_81440825
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 09:10 schreef Marco001 het volgende:
zo, een paar weken geleden ook een mountainbike gekocht, die ik donderdag even lekker ga testen op het parcours bij Veendam.
Het is een Bulls Comp 5.50 geworden.
hoe is het parcours gegaan?
en is het een fijne fiets?
pi_81580205
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:24 schreef tubacloud het volgende:

[..]

hoe is het parcours gegaan?
en is het een fijne fiets?
Het ging allemaal uitstekend, op die ene boom na, die in de weg stond toen ik een afdaling aan het doen was met een bocht erin. Of ik had natuurlijk gewoon te veel vaart..
Maar Veendam is een uitmuntende route! zit wel een saai stuk in, maar de rest is echt geweldig, lekker veel heuvels, door (droge) sloten, paar kleine jumpheuveltjes.
Een route die ik zeker vaker ga rijden. sommige stukken waren ook behoorlijk technisch.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  woensdag 19 mei 2010 @ 19:12:58 #33
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_81638631
TVP, sinds 2 jaar weer opnieuw aan de MTB
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
pi_82254699
Iemand interesse om vrijdag een rondje te doen rondom Maastricht?
  maandag 21 juni 2010 @ 12:10:07 #35
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_83092712
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 21:13 schreef Osramp het volgende:
Iemand interesse om vrijdag een rondje te doen rondom Maastricht?
Heb wel interesse wanneer je nog eens in de buurt bent Tenzij het XC is natuurlijk
Eigen schuld, plat hoofd
pi_83508416
Ik wist niet dat dit topic er was . Ik heb pas een MTB gekocht. Nu heb ik eigenlijk nog wel wat spullen nodig. Ik heb al wel een fietsbroek (van Rabo) omdat die bij de fietsenwinkel in de opruiming was, maar het liefst heb ik er ook nog een bijpassend shirt bij. De enige winkel waar ik die - best goedkoop - heb gezien was bij Cyclewear, maar daar hebben ze mijn maat niet meer. Weet iemand misschien nog andere goeie online winkels waar ze fietskleding hebben?

Verder moet ik denk ik ook schoenen hebben, omdat ik nu soms van m'n trapper afschiet. Zijn er daar nog dingen waar ik echt op moet letten?
pi_83510054
Ben op zoek naar een mountainbike, die niet al te duur moet zijn, denk aan de prijsklasse 500-800 euro zoiets iig.
Ben bij de fietsenzaak geweest, mooie fietsen moet ik zeggen, maar er was er 1 die er voor mij uitsprong in mijn prijsklasse: de Trek 4900
Om maar even aan te geven waarvoor ik hem zoal wil gaan gebruiken:
Het meeste cross country, maar ook bijvoorbeeld in de ardennen ofzo, waar hij toch wel een flinke afdaling aan moet kunnen, dus rotsachtige bodem, naar beneden, met hoge snelheid (wat voor mij rond de 45 kilometer per uur is )
Andere mogelijkheden/ideeën?
Graag hulp
pi_83645269
Ik ben van plan om binnenkort een mountainbike te gaan kopen. Gewoon recreatief, ik ben een beginner en zal de fiets niet overdreven veel gaan gebruiken. Met name in het bos en omgeving hier als het mooi weer is. Gezien de doeleinden wil ik er dus ook niet teveel geld aan uitgeven, tussen de 300-400 euro max.

Nu twijfel ik erg wat voor mountainbike ik zal kopen. Ik ben bij de Halfords langsgeweest en die hebben voor 300 euro een Gitane staan, wat me op zich vrij degelijk lijkt voor mijn situatie. Voor iets meer geld heb je via internet echter ook een Target of Giant bijvoorbeeld, nadeel hiervan is alleen dat ik er geen testrit op kan maken.

Is een Gitane voldoende voor mij of is dit echt niets en kan ik beter toch verder kijken? Ik snap dat Gitane niet het allerbeste verkrijgbaar is, maar uiteraard rekeninghoudend met mijn doeleinden en budget. Duizenden euro's heb ik niet over voor een beginnende hobby.
pi_83736637
Ik heb vandeweek zelf (jaja ) een spacer weer teruggezet onder mijn stuurpen omdat ik anders wel errug laag/diep zat, maar als ik nu mijn stuur draai maakt het een stuk meer geluid dan wanneer mijn sleutelaar dat doet. Oftewel, hij maakte eerst geen geluid en nu hoor ik wel wat.

Kan je die dingen (boutjes in stuurpen en balhoofdset) ook té vast draaien ofzo? Of hoe zit dat. .
  woensdag 7 juli 2010 @ 20:47:26 #40
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_83778867
De Batavus B1 Torix is goed bevallen de afgelopen 2 dagen. Gebruik hem niet echt als mountainbike, eerder voor langere afstanden te fietsen. Had voor m'n tripje van Eindhoven naar Maastricht toch maar even andere bandjes erop gelegd (CTS Trend) omdat crossbandjes toch niet zo lekker rijden op normale weg. Deze bandjes bevallen uitstekend! (zeker voor wat ze gekost hebben) Ook door bos met losliggend zand was prima te doen. Vandaag nog een stukje gefietst van Utrecht naar Geldermalsen. Volgende week ergens hoop ik vanaf Anna Pauwlowna over de afsluitdijk te fietsen richting Sneek.

Kortom: blij dat ik weer 'n goede fiets heb
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
pi_83783100
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 22:01 schreef tubacloud het volgende:
Ben op zoek naar een mountainbike, die niet al te duur moet zijn, denk aan de prijsklasse 500-800 euro zoiets iig.
Ben bij de fietsenzaak geweest, mooie fietsen moet ik zeggen, maar er was er 1 die er voor mij uitsprong in mijn prijsklasse: de Trek 4900
Om maar even aan te geven waarvoor ik hem zoal wil gaan gebruiken:
Het meeste cross country, maar ook bijvoorbeeld in de ardennen ofzo, waar hij toch wel een flinke afdaling aan moet kunnen, dus rotsachtige bodem, naar beneden, met hoge snelheid (wat voor mij rond de 45 kilometer per uur is )
Andere mogelijkheden/ideeën?
Graag hulp
Ik had hetzelfde budget in gedachte en heb ook onlangs een nieuwe MTB gekocht. Ik heb een KTM Ultra Sport gekocht nadat ik er behoorlijk wat korting op kreeg waardoor de fiets net in mijn budget kwam Ik ben er uitermate tevreden over, volgens mij net wat betere schakelgroepen dan de Trek.
pi_84067858
Wie is er hier bekend met Red Bull fietsen? Is het een budgetmerk ?
pi_84068658
Nee het is het 'huismerk' van een grote Duitse fiets(web)winkel. Kwalitatief best goede frames volgens mij maar uiteindelijk komt het veel meer neer op wat voor componenten je er verder allemaal op hebt.
pi_84193027
Ah, nou ik hou het liever bij de bekendere A-merken

Overigens, nog een vraag over de framemaat: als ik meet zou ik uitkomen op een 48 cm / 19" frame.

Is dit meer een richtlijn en zou je in het algemeen ook kunnen gaan voor in dit geval een 18" of 20" of is daar niks over te zeggen?
pi_84193629
quote:
Op zondag 18 juli 2010 11:44 schreef Monco10 het volgende:
Ah, nou ik hou het liever bij de bekendere A-merken

Overigens, nog een vraag over de framemaat: als ik meet zou ik uitkomen op een 48 cm / 19" frame.

Is dit meer een richtlijn en zou je in het algemeen ook kunnen gaan voor in dit geval een 18" of 20" of is daar niks over te zeggen?
Het zou ook kunnen, oftewel het is afhankelijk van meerdere dingen.
Als ik jou was zou ik proberen te achterhalen welke bovenbuislengte en dan horizontaal gemeten, jou het beste past. Dat is naar mijn mening een veel betere maatstaaf om te bepalen of een fiets passend is.
Maar de 19" is dus inderdaad meer een richtlijn de verhoudingen van fietsen kunnen nogal verschillen per merk/type. Canadese MTB's hebben bijvoorbeeld een relatief korte bovenbuis, Amerikaanse merken hebben juist weer een relatief langere bovenbuis.
De bovenbuis lengte kun je lastiger aanpassen, je kunt een beetje stoeien met een setback zadelpen en een langere/kortere stuurpen, maar dit gaat niet zo makkelijk als het verhogen/verlagen van het zadel, waarmee je dus de zitbuis lengte aanpast.
De maat van het frame is gebaseerd op de lengte van de zitbuis.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  maandag 19 juli 2010 @ 15:06:40 #46
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_84235911
Weet iemand of Stratos een goed merk is? Weet niet precies hoe het afgemonteerd is, maar ziet er van afstandje wel aardig uit.

Volgende link:
http://link.marktplaats.nl/357096358
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_84236283
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:06 schreef klaasdj het volgende:
Weet iemand of Stratos een goed merk is? Weet niet precies hoe het afgemonteerd is, maar ziet er van afstandje wel aardig uit.

Volgende link:
http://link.marktplaats.nl/357096358
Ligt eraan wat je ermee wilt doen he. Voor diehard mountainbiken denk ik dat je beter door kunt zoeken, voor die prijs verwacht ik niet al te veel van de afmontage, en dat is waar het uiteindelijk toch om draait...
  maandag 19 juli 2010 @ 15:29:54 #48
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_84236560
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:19 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je ermee wilt doen he. Voor diehard mountainbiken denk ik dat je beter door kunt zoeken, voor die prijs verwacht ik niet al te veel van de afmontage, en dat is waar het uiteindelijk toch om draait...
Alleen de alpen in op de weg. Verder af en toe een bospaadje misschien. Ik wilde voor een racefiets of veldfiets gaan, maar budgetmountainbikes spreken me wel aan. Scheelt zo 200 euro voor vergelijkbare kwaliteit. (hoewel verschillende doelen.)
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_84237939
Dan zou ik toch gaan kijken naar een normale tour/racefiets als ik jou was. Als je toch graag voor een MTB gaat zou ik eerst even navragen hoe de fiets precies is afgemonteerd. Ook is het wel goed om te weten wat voor een verzet je ermee kunt rijden, zeker als je de bergen in wilt
  maandag 19 juli 2010 @ 22:39:27 #50
138259 nzw
incl fotoboek
pi_84254068
Ik ga op 10 oktober voor het eerst de Bart Brentjes Challenge rijden. Dit wordt me eerste tourtocht, dus ik doe de 55 km. Ben toch wel benieuwd. Ik ga er ook wat fanatieker voor trainen. Zijn er nog meer mensen die 10 oktober naar Limburg afzakken?

Gr
tjaaaaaaaa... daar moet je boven staan!
pi_84520689
Heb als het goed is woensdag de Cube LTD Team *O*
Was eerst van plan de LTD Pro te kopen, maar nu wordt het toch de LTD Team
pi_84622571
Heb de Cube LTD Team gisteren gekocht, erg mooie en fijne fiets ^O^
pi_84734890
Ik heb me gister wat ingelezen over de type mountainbikes. Kan ik de conclusie trekken dat wanneer een Mountainbike luchtvering heeft, hij meer geschikt is voor CrossCountry, en bij een stalen vering hij meer geschikt is voor enduro/Allmountain ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Un-X-PecteD op 01-08-2010 15:08:50 ]
Wanna hug it out? Let's hug it out, bitch!
pi_84833409
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:48 schreef Un-X-PecteD het volgende:
Ik heb me gister wat ingelezen over de type mountainbikes. Kan ik de conclusie trekken dat wanneer een Mountainbike luchtvering heeft, hij meer geschikt is voor CrossCountry, en bij een stalen vering hij meer geschikt is voor enduro/Allmountain ?
Kan. Luchtvering is meestal lichter. Stalen vering lijkt mij minder fragiel.
pi_84833932
quote:
Op maandag 19 juli 2010 22:39 schreef nzw het volgende:
Ik ga op 10 oktober voor het eerst de Bart Brentjes Challenge rijden. Dit wordt me eerste tourtocht, dus ik doe de 55 km. Ben toch wel benieuwd. Ik ga er ook wat fanatieker voor trainen. Zijn er nog meer mensen die 10 oktober naar Limburg afzakken?

Gr
Ik ben ook van de partij. :s) Gisteren ingeschreven voor de 100 km. *O* Wij gaan em met een lang weekend Ardennen combineren. Vanuit daar is het minder dan 1 uur rijden naar Eijsden.
Vorig jaar ook de 100 km marathon gereden. Was toen mijn eerste marathon en meteen in zeer natte omstandigheden.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 08:52:09 #56
33800 FHR
pi_84842212
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:48 schreef Un-X-PecteD het volgende:
Het is eigenlijk andersom: als je een crosscountry fiets bouwt, zet je er (meestal) een luchtveer in en als je een FR/DH fiets bouwt een stalen (of titanium) veer. Een luchtveer is lichter, dat is voordelig voor crosscountry en iets minder van belang voor FR/DH. Maar een metalen veer is weer gevoeliger en reageert dus meer op kleine hobbeltjes (een luchtveer heeft strakke afdichtingen die wat wrijving hebben). En een nadeel van een luchtveer voor DH is dat tijdens een run de lucht in de demper opwarmt door de compressies en daardoor (en door opwarmen van de demperolie) gaat de demper anders reageren.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen, goedkope crosscountry fietsen met een goedkope merkloze stalen veer en FR/DH fietsen met een luchtdemper (die zijn dan juist weer duur, Fox DHX Air enzo). Santa Cruz Syndicate gaat volgens mij ook met een luchtdemper op hun wedstrijd DH-fietsen rijden met een systeem om de demping constant te houden zelfs al verandert de temperatuur (RockShox Vivid Air met Hot Rod).
pi_84890923
Okay, thanks voor de info. Ik heb nu mijn oog op een Bulls Crossmover 2, maar er liggen vrij smalle bandjes op, dus ik ben bang dat die niet is gemaakt voor offroad te gaan, heb ik dat goed ?

[edit] Hij valt op de bulls site onder crosscountry, dus niet echt iets om heel wild mee te gaan doen :{

[ Bericht 35% gewijzigd door Un-X-PecteD op 05-08-2010 14:09:26 ]
pi_84914533
heb maar eens foto's gemaakt van mijn neue fiets *O*

Designer donderdag 5 augustus 2010 @ 22:44:01 #59
266257 crew  DeZwabber
dugga doo dugga dugga doo
pi_84914734
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 22:40 schreef tubacloud het volgende:

[ afbeelding ]
netjes, *O*

al wat leuks mee gereden?
🐙
pi_84915556
Leuk fietsie.
pi_84915647
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 22:44 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

netjes, *O*

al wat leuks mee gereden?
heb nog niet echt door de bossen gereden, wel naar mijn opa en oma 40 km verderop :D
gaat veel beter dan met de vorige fiets die ik gebruikte... de daadwerkelijke veerweg is ook veel groter, die zit nu op 9 cm ofzo, terwijl ik met de suntour vork nog geen 3 cm haalde :')
fiets gaat morgen mee naar spanje, hopelijk kan ik daar nog een paar leuke offroad paadjes vinden :D
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 08:13:16 #62
33800 FHR
pi_84925893
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:59 schreef Un-X-PecteD het volgende:
Okay, thanks voor de info. Ik heb nu mijn oog op een Bulls Crossmover 2, maar er liggen vrij smalle bandjes op, dus ik ben bang dat die niet is gemaakt voor offroad te gaan, heb ik dat goed ?

[edit] Hij valt op de bulls site onder crosscountry, dus niet echt iets om heel wild mee te gaan doen :{
Er zijn natuurlijk nog veel meer verschillen tussen XC en FR/DH dan alleen het type vering en de hoeveelheid veerweg. De frames zijn voor DH veel steviger, dus zwaarder maar ook een hele andere geometrie (balhoofdhoek van 66 graden in plaats van 70 voor een XC fiets bijvoorbeeld). En andere onderdelen, wielen..... noem het maar op.

Bij de Bulls site waar ik even op keek, valt die Crossmover onder de 'Cross' groep, niet onder 'Crosscountry' groep ;). Het is een hybride, soort mix van een mountainbike met een straatfiets, vandaar de smalle en gladde bandjes en de dunne (lees: slap in de verkeerde richtingen) voorvork en de grote tandwielen voor. Als je bij Bulls wilt blijven voor een XC mountainbike, kom je uit op een Copperhead 1 voor dezelfde prijs. Die heeft wel brede banden en een redelijke voorvork (maar is wel ietsie zwaarder). Als je bij de geometrie kijkt, zie je ook dat de Copperhead wat compacter is (bovenbuis korter, achterbrug korter) en een iets minder steile balhoofdhoek heeft. Dat laatste is gunstig, dan is de fiets wat stabieler.

Ik raad je aan ook 's te kijken bij Cube of Canyon. Succes met uitzoeken.
pi_84934525
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 08:13 schreef FHR het volgende:

Er zijn natuurlijk nog veel meer verschillen tussen XC en FR/DH dan alleen het type vering en de hoeveelheid veerweg. De frames zijn voor DH veel steviger, dus zwaarder maar ook een hele andere geometrie (balhoofdhoek van 66 graden in plaats van 70 voor een XC fiets bijvoorbeeld). En andere onderdelen, wielen..... noem het maar op.
Mja, zo'n vermoeden had ik al. Het frame zag er bij die Bulls ook vrij dun uit, vandaar dat ik er maar vanaf heb gezien.

quote:
Bij de Bulls site waar ik even op keek, valt die Crossmover onder de 'Cross' groep, niet onder 'Crosscountry' groep ;). Het is een hybride, soort mix van een mountainbike met een straatfiets, vandaar de smalle en gladde bandjes en de dunne (lees: slap in de verkeerde richtingen) voorvork en de grote tandwielen voor. Als je bij Bulls wilt blijven voor een XC mountainbike, kom je uit op een Copperhead 1 voor dezelfde prijs. Die heeft wel brede banden en een redelijke voorvork (maar is wel ietsie zwaarder). Als je bij de geometrie kijkt, zie je ook dat de Copperhead wat compacter is (bovenbuis korter, achterbrug korter) en een iets minder steile balhoofdhoek heeft. Dat laatste is gunstig, dan is de fiets wat stabieler.

Ik raad je aan ook 's te kijken bij Cube of Canyon. Succes met uitzoeken.
Ik ben nu gewoon marktplaats aan het afstruinen. Het hoeft voor nu nog niet zo heel duur te zijn, aangezien ik nog aan het kijken ben of ik dit wil blijven doen, maar er is weinig in mijn maat te vinden :{
pi_85001392
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 22:40 schreef tubacloud het volgende:

[ afbeelding ]
Ben geen fan van CUBE maar qua looks doen ze het vrij goed.
Ik zou er nog een flatbar op leggen ipv dat stuur wat er nu opzit.
pi_85280872
Ik had even een vraagje. Tijdje geleden ging ik MTB'en net nadat het geregend had. Oftewel ik kwam redelijk onder de modder thuis. Nu vroeg ik me af hoe je het beste te werk kan gaan met schoonmaken. Ik heb m'n fiets meteen afgespoten met de tuinslang en vervolgens gewoon laten drogen. Heb de metingen ofzo niet ingespoten of iets. Is dat nodig of niet?
En m'n kleding kreeg ik ook niet helemaal schoon. Heb m'n broek en shirt in een emmer met een handwarm sopje gezet maar in m'n shirt gingen niet alle vlekken helemaal uit. Is het slim om - net als m'n fiets - ook mezelf even af te sproeien met de tuinslang? En m'n MTB schoenen kunnen die daar ook gewoon tegen?

Het viel nu nog wel mee qua modder (hier en daar een flinke plas) maar kan me voorstellen dat als ik in de herfst door de bossen ga rijden ik wel wat modderiger thuis kom, dus daarom dat ik maar vast even wat schoonmaak/onderhoud tips vraag ;).
pi_85314771
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 15:46 schreef Jort227 het volgende:
Ik had even een vraagje. Tijdje geleden ging ik MTB'en net nadat het geregend had. Oftewel ik kwam redelijk onder de modder thuis. Nu vroeg ik me af hoe je het beste te werk kan gaan met schoonmaken. Ik heb m'n fiets meteen afgespoten met de tuinslang en vervolgens gewoon laten drogen.
In ieder gevaal GEEN hogedrukspuit gebruiken.

Afspoelen met water met een een beetje zeepsop. Ik gebruik er zelf een borstel erbij. Alles laten drogen en ketting en andere draaiende delen goed smeren .
  maandag 16 augustus 2010 @ 23:11:30 #67
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_85372189
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:29 schreef klaasdj het volgende:

[..]

Alleen de alpen in op de weg. Verder af en toe een bospaadje misschien. Ik wilde voor een racefiets of veldfiets gaan, maar budgetmountainbikes spreken me wel aan. 8-) Scheelt zo 200 euro voor vergelijkbare kwaliteit. (hoewel verschillende doelen.)
Ik zit een beetje met dezelfde overweging. Voor mijn voornaamste gebruik zou ik zo een racefiets kunnen kiezen maar omdat ik ook wel hobbeltje op en stoeprandje afros ga ik toch voor de mountainbike kiezen.
Life is what you make it.
pi_85725347
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 17:33 schreef Skwish het volgende:

[..]

In ieder gevaal GEEN hogedrukspuit gebruiken.

Afspoelen met water met een een beetje zeepsop. Ik gebruik er zelf een borstel erbij. Alles laten drogen en ketting en andere draaiende delen goed smeren .
Ik gebruik sowieso geen hogedrukspuit alleen tuinslang ;). Maar bedankt voor de tip. En wat ik zei is het echt nodig iedere keer de ketting te smeren? En mijn kleding (vooral m'n schoenen) kan ik die ook gewoon onder de kraan afspoelen of kunnen ze daar niet tegen (of ligt dat eraan wat voor schoenen ik heb)?

En ik had nog 2 vraagjes: is er een richtlijn voor de hoogte van het zadel of moet je gewoon zittend met je voeten aan de grond kunnen?
En wat is slimmer voor in de winter/herfst: lange zeembroek en lang shirt kopen of gewoon been en armstukken?
pi_85741706
Ook eindelijk een nieuwe bike gekocht:

pi_85840200
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:36 schreef Monco10 het volgende:
Ook eindelijk een nieuwe bike gekocht:

[ afbeelding ]
sooww... mooie bike!
pi_85946223
Ik vind Scott ook echt mooie fietsen hebben.

Ik heb een vraagje. Ik heb een aantal weken geleden een mountainbike overgenomen, maar de casette en tandwielen moeten vervangen worden. Nu wil ik de losse onderdelen bestellen en deze zelf gaan vervangen, om er ook nog eens wat van te leren. Nu heeft de mtb 8 versnellingen, en ik wil er een Deore crankstel opleggen, maar daarbij staat dat die voor 9speed kettingen is.

https://rose.nl/onderdele(...)ail=10&detail2=22561

https://rose.nl/onderdele(...)tail=10&detail2=2173

Vallen deze 2 onderdelen te combineren ?
  woensdag 1 september 2010 @ 22:10:23 #72
33800 FHR
pi_85966288
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:16 schreef Un-X-PecteD het volgende:
Ik vind Scott ook echt mooie fietsen hebben.

Ik heb een vraagje. Ik heb een aantal weken geleden een mountainbike overgenomen, maar de casette en tandwielen moeten vervangen worden. Nu wil ik de losse onderdelen bestellen en deze zelf gaan vervangen, om er ook nog eens wat van te leren. Nu heeft de mtb 8 versnellingen, en ik wil er een Deore crankstel opleggen, maar daarbij staat dat die voor 9speed kettingen is.

https://rose.nl/onderdele(...)ail=10&detail2=22561

https://rose.nl/onderdele(...)tail=10&detail2=2173

Vallen deze 2 onderdelen te combineren ?
De ketting van 9-speed is smaller dan van 8-speed, dus de bladen zitten denk ik iets dichter bij elkaar. Het schijnt wel te werken, maar je hebt iets meer kans dat de ketting langs de bladen gaat schuren als je flink scheef geschakeld hebt (van klein blad voor naar klein tandwiel achter, maar ja, dat moet je sowieso niet doen). Je zou ook een 9-speed ketting kunnen gaan gebruiken, die werkt volgens mij ook op 8-speed cassettes.

Je kan natuurlijk ook (als het budget het toe laat) helemaal over gaan op 9-speed. Maar dan moet je er ook nog een achterderailleur en shifter bij kopen. En een nieuwe derailleurkabel (of twee, ook één voor voor) is ook wel prettig. De 9-speed cassette past gewoon op een 8-speed achternaaf als ik me goed herinner.
pi_86034913
Thanks voor de info, ik heb gister mijn onderdelen besteld, en vanmiddag ontvangen. Ik kom er alleen achter dat ik vergeten ben een cassette afnemer te bestellen, dus die heb ik nog niet vervangen. Crankstel ligt er nu wel op :)

Ik zit alleen met een nieuw probleempje. Gisteren tijdens het fietsen maakte de fiets een hard tikkend geluid, ook wanneer ik mijn trappers niet bewoog. Fietsenmaker concludeerde dat er iets met de achteras/naaf was.

Nu zijn die dingen niet zo heel duur, maar als ik het goed heb moet je dus alle spaken loshalen, en daar heb ik dan minder trek in. Mij viel net wel op dat ik dat binnenste gedeelte van de naaf ietsjes losser kon draaien, waardoor ik de kogeltjes kon zien zitten. Nu vraag ik me af of dit verstandig is om uit elkaar te halen, en proberen schoon te maken ?

En een cassette, worden die in het engels ook wel freewheels en sprockets genoemd ?
pi_86345198
Tweedehandsje, maar die kerel heeft hem zo gigantisch goed onderhouden..

¤500,- voor betaald :7
pi_86354452
quote:
Op zondag 12 september 2010 15:37 schreef SnowLeopard het volgende:
Tweedehandsje, maar die kerel heeft hem zo gigantisch goed onderhouden..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

¤500,- voor betaald :7
Ah een Cube _O_

Al een kleine upgrade in gedachten? SPD pedaaltjes?
pi_86374982
quote:
Op zondag 12 september 2010 20:03 schreef Skwish het volgende:

[..]

Ah een Cube _O_

Al een kleine upgrade in gedachten? SPD pedaaltjes?
Upgraden zit er even niet in ivm geld, ik heb wel al SPD pedalen liggen (kreeg ik erbij :) ) maar ik heb het niet zo op die dingen :P ..
pi_86462884
Nicolai is intussen met een volledig nieuwe Rohloff 'powered' freeride/downhiller gekomen :o

Ding heeft dus een Rohloff versnellingsbak met 14 verzetten. IMO is dit toch wel de weg vooruit met die downhill bakken. Het lijkt wel alsof de grote bedrijven niets nieuws durven te proberen..

Enige nadeel, basisframe zonder demper, met gearbox; 4649 euro
Frame only zoals op de foto qua kleuren en met demper; 5999 euro..

Hier mijn eigen Nicolai beestje weer helemaal in orde gemaakt vandaag in het zonnetje :D

[ Bericht 0% gewijzigd door x3ro op 15-09-2010 19:33:57 ]
Eigen schuld, plat hoofd
pi_86470633
Nadat m'n mountainbike geruime tijd gestolen was en ik hiervoor een hybridefiets had gehaald merk ik nu echt wel dat het lastig fietsen in het bos is met die dunnere banden.

Nu zit ik dus weer even te kijken voor een tweedehands mtb, maximaal 500 euro. Ben zelf 1.92m dus denk aan een 60cm frame. Mensen hier nog tips waar ik op moet letten of wat aan te raden is? Deore minimum of toch maar voor XT gaan?
pi_86471607
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:13 schreef McGilles het volgende:
Nadat m'n mountainbike geruime tijd gestolen was en ik hiervoor een hybridefiets had gehaald merk ik nu echt wel dat het lastig fietsen in het bos is met die dunnere banden.

Nu zit ik dus weer even te kijken voor een tweedehands mtb, maximaal 500 euro. Ben zelf 1.92m dus denk aan een 60cm frame. Mensen hier nog tips waar ik op moet letten of wat aan te raden is? Deore minimum of toch maar voor XT gaan?
Beter voor XT gaan. Ikzelf ben er zeer over te spreken en het prijsverschil in een 2ehands fiets met deore en XT is niet groot :)
Eigen schuld, plat hoofd
pi_86481540
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:13 schreef McGilles het volgende:

Lees dit topic maar eens door waar je op kan letten bij aanschaf van eerste fiets.
pi_86509971
quote:
Op woensdag 15 september 2010 23:09 schreef Skwish het volgende:
Lees dit topic maar eens door waar je op kan letten bij aanschaf van eerste fiets.
Thanks ^O^ Heb het even doorgenomen. Toch maar eens kijken of ik tweedehands voor weinig iets op de kop kan tikken. Behalve Bergschenhoek zijn er geloof ik niet zo heel veel goede/leuke opties in de omgeving Rotterdam geloof ik?

Vind het zoeken en selecteren van MTBs wel erg lastig overigens. Wil er toch niet al teveel geld aan uit geven omdat ik mezelf een beetje ken O-)

Om wat meer gevoel te krijgen, wat zijn de ideeen bij;
http://fietsen-brommers.m(...)jws7Kfj%2B4VB4M&df=1
en
http://fietsen-brommers.m(...)jws7Kfj%2B4VB4M&df=1

Lijkt me wel grappig speelgoed nml..

[ Bericht 41% gewijzigd door FJD op 16-09-2010 21:11:50 ]
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_86537875
Die met xt erop is een prima fiets voor dat geld. de XT die erop ligt zal een wat oudere reeks zijn, maar zolang ze nog in prima staat zijn is er niks mis mee. Alleen jammer dat het zo'n lelijke fiets is.

Die andere vind ik er een stuk beter uitzien. Aliveo/Deore is prima om mee te beginnen, maar na een tijdje zul je erachter komen dat wanneer je actiever gaat fietsen, deze snel slijten, en je toch voor een lx/slx ofzo gaat kijken. Maar als je die fiets voor een 100 euro kunt meenemen, en hij schakelt nog prima, en trap niet door, dan heb je een prima fiets om mee te beginnen.

Waar je vooral op moet letten is de framemaat, deze staat bijna altijd in inches op het frame. even uitzoeken naar welke maat je op zoek bent.
pi_86567316
Thanks ^O^ Heb zojuist voor 80,- een Merida met Alivio/Deore gekocht. Heeft nog flink wat liefde nodig maar ach dat mag ook wel voor dat geld :) Straks meteen naar t parcours hiero :D

-edit-
en weer terug, leuk parcours, boven verwachting eigenlijk. Kon maar 1 rondje doen maar goed. Moet nog wel afstelwerk doen maar dat komt goed.

[ Bericht 17% gewijzigd door FJD op 18-09-2010 18:08:03 ]
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_86833165
Gisteravond een ATB gekocht, vandaag voor het eerst gefietst. Tocht hier in Twente (Enter). Erg mooi, erg snel, erg tof. Zit normaal op de racefiets trouwens.. :)

275 euro. Heeft nieuwe kettingbladen nodig. Afgemonteerd met Deore LX geloof ik.
pi_86865255
Vandaag bij de laatste afdaling twee banden tegelijkertijd lek gereden, zwaar balen.

Gelukkig was er iemand zo behulpzaam om mij op te halen waardoor ik nu weer op tijd op m'n werk zit, vanavond eens even kijken hoe de banden erbij staan, zal wel niet al te best zijn.
pi_86868548
quote:
Op zondag 26 september 2010 17:00 schreef McGilles het volgende:
Vandaag bij de laatste afdaling twee banden tegelijkertijd lek gereden, zwaar balen.

Gelukkig was er iemand zo behulpzaam om mij op te halen waardoor ik nu weer op tijd op m'n werk zit, vanavond eens even kijken hoe de banden erbij staan, zal wel niet al te best zijn.
Ik heb vandaag 2 uurtjes gereden maar het voornamelijk bij asfalt gehouden ;)
pi_87166105
Gisteren weer 40km door het bos zitten crossen, zwaar veel modder door al die regen zaterdagavond :)
pi_87436171
Gisteren met een stralend zonnetje de 100 km Bart Brentjens Challenge gereden. ^O^ Waren er nog meer fok!kers van de partij?
pi_88184232
Vandaag na een lange tijd (door tijdgebrek) weer eens een tochtje gemaakt door het bos. Door de regen van vandaag en gisteren was het lekker modderig, dus heb me wel vermaakt :P.

Merkte alleen wel dat ik nog heel erg moet wennen aan m'n SPD pedalen. 't Was m'n tweede keer ermee, maar het inklikken gaat nog steeds niet heel vlekkeloos. Kan het ook zijn dat als je door het zand hebt gelopen je schoenplaatjes niet meer zo goed inklikken, door het zand? Is hier iets aan te doen?
En heeft iemand misschien algemene tips om beter in te klikken? Want ik heb beetje moeite met het "vinden" van waar ik moet inklikken zeg maar (dus de positie van de plaatjes op m'n schoen).
  maandag 1 november 2010 @ 07:47:30 #90
138259 nzw
incl fotoboek
pi_88199004
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 20:13 schreef Jort227 het volgende:
Vandaag na een lange tijd (door tijdgebrek) weer eens een tochtje gemaakt door het bos. Door de regen van vandaag en gisteren was het lekker modderig, dus heb me wel vermaakt :P.

Merkte alleen wel dat ik nog heel erg moet wennen aan m'n SPD pedalen. 't Was m'n tweede keer ermee, maar het inklikken gaat nog steeds niet heel vlekkeloos. Kan het ook zijn dat als je door het zand hebt gelopen je schoenplaatjes niet meer zo goed inklikken, door het zand? Is hier iets aan te doen?
En heeft iemand misschien algemene tips om beter in te klikken? Want ik heb beetje moeite met het "vinden" van waar ik moet inklikken zeg maar (dus de positie van de plaatjes op m'n schoen).
Je kan ze "stellen". Dan schieten ze er wat sneller in, echter schieten ze er ook wat sneller uit. Dit is misschien voor het wennen wel wat makkelijker, dan kan je ze over een paar weken altijd nog wat strakker zetten.
tjaaaaaaaa... daar moet je boven staan!
pi_88231290
Aah oke, dan ga ik dat eens proberen :).

Dan nog een vraag. Hoe wassen jullie altijd je kleding? Ik ben nu al een paar keer nogal modderig thuisgekomen, en doe m'n fietsbroek en shirt altijd in een emmer met handwarm water en zeep goed afspoelen enzo (op het kaartje bij de broek stond dat hij neit in de wasmachine mocht), maar merk nu toch wel dat er een paar moddervlekken niet meer helemaal uitgaan... Dus iemand misschien tips :P?

Ik heb trouwens qua fietsen wel zin in de herfst/winter. Lekker veel modder en plassen in het bos om doorheen te raggen :D. Dat vind ik wel 1 van de leuke dingen aan mountainbiken, en ook dat het zo lekker "variabel" is... Niet gewoon saai over een weg, maar echt heuveltje op, heuveltje af, door een plas, over zandpad enzo :D.
pi_88407689
quote:
Op maandag 1 november 2010 22:54 schreef Jort227 het volgende:

Ik heb trouwens qua fietsen wel zin in de herfst/winter. Lekker veel modder en plassen in het bos om doorheen te raggen :D. Dat vind ik wel 1 van de leuke dingen aan mountainbiken, en ook dat het zo lekker "variabel" is... Niet gewoon saai over een weg, maar echt heuveltje op, heuveltje af, door een plas, over zandpad enzo :D.
Leuk inderdaad al die plassen en modder, maar vandaag in Drunen zeer veel last van chainsuck, heel irritant en dat met een fiets waar nog geen 250km mee is gefietst in het bos.

Vanavond op m'n gemak maar eens kijken waar het nou precies aan ligt, hoe de tandwielen erbij staan.
pi_88434209
Vandaag weer mooi stukje bosgebied ontdekt, het laatste stuk voert je hoog in de heuvels vlak langs het kanaal met een prachtig uitzicht en vooral onbegaanbaar terrein :) En wat een verschil nu ik scott rijdt, hiervoor had ik een koga in de beginnersklasse, nu snap ik waarom een beetje fiets ook iets mag kosten ;)
pi_88583599
Beste Fokkers,

Ik sta op het moment een MTB te kopen en heb momenteel mijn zinnen gezet op de Bulls Copperhead 3 (2010). Echter zie ik deze bijna overal voor 999,- staan behalve bij Mantel. Nou ving ik van een bekende op dat deze club dozenschuivers waren en je er beter niks kon kopen.

Eigenlijk ben ik dus op zoek naar een leverancier waar je wel (of meer) van op aan kan, maar die 10% korting die er bij Matel op zit is natuurlijk ook niet verkeerd.

Iemand tips?

Mvg. Jeroen
pi_88586348
@Jort: Kleding gooi ik altijd in we wasmachine, en als het er vies is smeer ik wat afwasmiddel op de vieze plekken.

Soms kan er wat modder tussen je pedalen en/of schoenplaatjes zitten. Gewoon een paar keer met het plaatje op het pedaal trappen en de boel komt hopelijk los ;)

Ik rij eigenlijk altijd op een veldrijfiets, maar ik heb ook een ATB en ben van plan daar ook eens een wedstrijdje op te rijden.
pi_88590369
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 08:45 schreef StookerT het volgende:
Beste Fokkers,

Ik sta op het moment een MTB te kopen en heb momenteel mijn zinnen gezet op de Bulls Copperhead 3 (2010). Echter zie ik deze bijna overal voor 999,- staan behalve bij Mantel. Nou ving ik van een bekende op dat deze club dozenschuivers waren en je er beter niks kon kopen.

Eigenlijk ben ik dus op zoek naar een leverancier waar je wel (of meer) van op aan kan, maar die 10% korting die er bij Matel op zit is natuurlijk ook niet verkeerd.

Iemand tips?

Mvg. Jeroen
Ik heb mijn Copperhead 3 bij Dokman in Culemborg gekocht! Superservice, behulpzame mensen en kenning aanwezig, misschien de moeite waard om daar een kijkje te nemen!
pi_88805841
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 07:47 schreef nzw het volgende:

[..]

Je kan ze "stellen". Dan schieten ze er wat sneller in, echter schieten ze er ook wat sneller uit. Dit is misschien voor het wennen wel wat makkelijker, dan kan je ze over een paar weken altijd nog wat strakker zetten.
Aah oke, thanks voor de tip, ga ik dat eens proberen :D.

quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 10:43 schreef Tommeke het volgende:
@Jort: Kleding gooi ik altijd in we wasmachine, en als het er vies is smeer ik wat afwasmiddel op de vieze plekken.

Soms kan er wat modder tussen je pedalen en/of schoenplaatjes zitten. Gewoon een paar keer met het plaatje op het pedaal trappen en de boel komt hopelijk los ;)
Hmm, ja ik gooi het niet in de wasmachine, stond op de kaartjes erbij, dat dat niet mocht :P.
De vorige keer dat ik ging fietsen had ik al wat op m'n pedaal getrapt enzo, maar het ging niet echt los. Misschien ook omdat het wat natte "blubber" modder was, dat het dan beter blijft zitten ofzo?

Iemand van jullie die nog gewoon gaat biken ook al heeft het net hard geregend (zoals afgelopen weekend)? Ik had dit weekend geen tijd, anders was ik wel lekker door de bossen gaan biken :D.
pi_88806012
Dat kan ook, hardnekkige modder :P

Hoe meer bagger, hoe beter :D
pi_88806861
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 00:16 schreef Tommeke het volgende:
Dat kan ook, hardnekkige modder :P

Hoe meer bagger, hoe beter :D
Als het echt zo extreem is sla ik liever een weekendje over. Ik vind het zelf wel leuk die bagger maar mijn fiets niet en heb geen zin om elke 500km vanalles te vervangen.
pi_90421668
Iemand beken met het merk Willier? Hebben ze een beetje goede naam? Ik heb er zelf één (tweedehandsje) waar ik zeer tevreden mee ben, maar ik weet eigenlijk helemaal niet zo veel over de reputatie van het merk, vandaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')