abonnement Unibet Coolblue
pi_84520689
Heb als het goed is woensdag de Cube LTD Team *O*
Was eerst van plan de LTD Pro te kopen, maar nu wordt het toch de LTD Team
**********
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
pi_84622571
Heb de Cube LTD Team gisteren gekocht, erg mooie en fijne fiets ^O^
**********
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
pi_84734890
Ik heb me gister wat ingelezen over de type mountainbikes. Kan ik de conclusie trekken dat wanneer een Mountainbike luchtvering heeft, hij meer geschikt is voor CrossCountry, en bij een stalen vering hij meer geschikt is voor enduro/Allmountain ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Un-X-PecteD op 01-08-2010 15:08:50 ]
Wanna hug it out? Let's hug it out, bitch!
pi_84833409
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:48 schreef Un-X-PecteD het volgende:
Ik heb me gister wat ingelezen over de type mountainbikes. Kan ik de conclusie trekken dat wanneer een Mountainbike luchtvering heeft, hij meer geschikt is voor CrossCountry, en bij een stalen vering hij meer geschikt is voor enduro/Allmountain ?
Kan. Luchtvering is meestal lichter. Stalen vering lijkt mij minder fragiel.
pi_84833932
quote:
Op maandag 19 juli 2010 22:39 schreef nzw het volgende:
Ik ga op 10 oktober voor het eerst de Bart Brentjes Challenge rijden. Dit wordt me eerste tourtocht, dus ik doe de 55 km. Ben toch wel benieuwd. Ik ga er ook wat fanatieker voor trainen. Zijn er nog meer mensen die 10 oktober naar Limburg afzakken?

Gr
Ik ben ook van de partij. :s) Gisteren ingeschreven voor de 100 km. *O* Wij gaan em met een lang weekend Ardennen combineren. Vanuit daar is het minder dan 1 uur rijden naar Eijsden.
Vorig jaar ook de 100 km marathon gereden. Was toen mijn eerste marathon en meteen in zeer natte omstandigheden.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 08:52:09 #56
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_84842212
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:48 schreef Un-X-PecteD het volgende:
Ik heb me gister wat ingelezen over de type mountainbikes. Kan ik de conclusie trekken dat wanneer een Mountainbike luchtvering heeft, hij meer geschikt is voor CrossCountry, en bij een stalen vering hij meer geschikt is voor enduro/Allmountain ?
Het is eigenlijk andersom: als je een crosscountry fiets bouwt, zet je er (meestal) een luchtveer in en als je een FR/DH fiets bouwt een stalen (of titanium) veer. Een luchtveer is lichter, dat is voordelig voor crosscountry en iets minder van belang voor FR/DH. Maar een metalen veer is weer gevoeliger en reageert dus meer op kleine hobbeltjes (een luchtveer heeft strakke afdichtingen die wat wrijving hebben). En een nadeel van een luchtveer voor DH is dat tijdens een run de lucht in de demper opwarmt door de compressies en daardoor (en door opwarmen van de demperolie) gaat de demper anders reageren.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen, goedkope crosscountry fietsen met een goedkope merkloze stalen veer en FR/DH fietsen met een luchtdemper (die zijn dan juist weer duur, Fox DHX Air enzo). Santa Cruz Syndicate gaat volgens mij ook met een luchtdemper op hun wedstrijd DH-fietsen rijden met een systeem om de demping constant te houden zelfs al verandert de temperatuur (RockShox Vivid Air met Hot Rod).
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_84890923
Okay, thanks voor de info. Ik heb nu mijn oog op een Bulls Crossmover 2, maar er liggen vrij smalle bandjes op, dus ik ben bang dat die niet is gemaakt voor offroad te gaan, heb ik dat goed ?

[edit] Hij valt op de bulls site onder crosscountry, dus niet echt iets om heel wild mee te gaan doen :{

[ Bericht 35% gewijzigd door Un-X-PecteD op 05-08-2010 14:09:26 ]
Wanna hug it out? Let's hug it out, bitch!
pi_84914533
heb maar eens foto's gemaakt van mijn neue fiets *O*

**********
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
  Designer donderdag 5 augustus 2010 @ 22:44:01 #59
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_84914734
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 22:40 schreef tubacloud het volgende:
heb maar eens foto's gemaakt van mijn neue fiets *O*

[ afbeelding ]
netjes, *O*

al wat leuks mee gereden?
🐙
pi_84915556
Leuk fietsie.
pi_84915647
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 22:44 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

netjes, *O*

al wat leuks mee gereden?
heb nog niet echt door de bossen gereden, wel naar mijn opa en oma 40 km verderop :D
gaat veel beter dan met de vorige fiets die ik gebruikte... de daadwerkelijke veerweg is ook veel groter, die zit nu op 9 cm ofzo, terwijl ik met de suntour vork nog geen 3 cm haalde :')
fiets gaat morgen mee naar spanje, hopelijk kan ik daar nog een paar leuke offroad paadjes vinden :D
**********
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 08:13:16 #62
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_84925893
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:59 schreef Un-X-PecteD het volgende:
Okay, thanks voor de info. Ik heb nu mijn oog op een Bulls Crossmover 2, maar er liggen vrij smalle bandjes op, dus ik ben bang dat die niet is gemaakt voor offroad te gaan, heb ik dat goed ?

[edit] Hij valt op de bulls site onder crosscountry, dus niet echt iets om heel wild mee te gaan doen :{
Er zijn natuurlijk nog veel meer verschillen tussen XC en FR/DH dan alleen het type vering en de hoeveelheid veerweg. De frames zijn voor DH veel steviger, dus zwaarder maar ook een hele andere geometrie (balhoofdhoek van 66 graden in plaats van 70 voor een XC fiets bijvoorbeeld). En andere onderdelen, wielen..... noem het maar op.

Bij de Bulls site waar ik even op keek, valt die Crossmover onder de 'Cross' groep, niet onder 'Crosscountry' groep ;). Het is een hybride, soort mix van een mountainbike met een straatfiets, vandaar de smalle en gladde bandjes en de dunne (lees: slap in de verkeerde richtingen) voorvork en de grote tandwielen voor. Als je bij Bulls wilt blijven voor een XC mountainbike, kom je uit op een Copperhead 1 voor dezelfde prijs. Die heeft wel brede banden en een redelijke voorvork (maar is wel ietsie zwaarder). Als je bij de geometrie kijkt, zie je ook dat de Copperhead wat compacter is (bovenbuis korter, achterbrug korter) en een iets minder steile balhoofdhoek heeft. Dat laatste is gunstig, dan is de fiets wat stabieler.

Ik raad je aan ook 's te kijken bij Cube of Canyon. Succes met uitzoeken.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_84934525
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 08:13 schreef FHR het volgende:

Er zijn natuurlijk nog veel meer verschillen tussen XC en FR/DH dan alleen het type vering en de hoeveelheid veerweg. De frames zijn voor DH veel steviger, dus zwaarder maar ook een hele andere geometrie (balhoofdhoek van 66 graden in plaats van 70 voor een XC fiets bijvoorbeeld). En andere onderdelen, wielen..... noem het maar op.
Mja, zo'n vermoeden had ik al. Het frame zag er bij die Bulls ook vrij dun uit, vandaar dat ik er maar vanaf heb gezien.

quote:
Bij de Bulls site waar ik even op keek, valt die Crossmover onder de 'Cross' groep, niet onder 'Crosscountry' groep ;). Het is een hybride, soort mix van een mountainbike met een straatfiets, vandaar de smalle en gladde bandjes en de dunne (lees: slap in de verkeerde richtingen) voorvork en de grote tandwielen voor. Als je bij Bulls wilt blijven voor een XC mountainbike, kom je uit op een Copperhead 1 voor dezelfde prijs. Die heeft wel brede banden en een redelijke voorvork (maar is wel ietsie zwaarder). Als je bij de geometrie kijkt, zie je ook dat de Copperhead wat compacter is (bovenbuis korter, achterbrug korter) en een iets minder steile balhoofdhoek heeft. Dat laatste is gunstig, dan is de fiets wat stabieler.

Ik raad je aan ook 's te kijken bij Cube of Canyon. Succes met uitzoeken.
Ik ben nu gewoon marktplaats aan het afstruinen. Het hoeft voor nu nog niet zo heel duur te zijn, aangezien ik nog aan het kijken ben of ik dit wil blijven doen, maar er is weinig in mijn maat te vinden :{
Wanna hug it out? Let's hug it out, bitch!
pi_85001392
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 22:40 schreef tubacloud het volgende:
heb maar eens foto's gemaakt van mijn neue fiets *O*

[ afbeelding ]
Ben geen fan van CUBE maar qua looks doen ze het vrij goed.
Ik zou er nog een flatbar op leggen ipv dat stuur wat er nu opzit.
pi_85280872
Ik had even een vraagje. Tijdje geleden ging ik MTB'en net nadat het geregend had. Oftewel ik kwam redelijk onder de modder thuis. Nu vroeg ik me af hoe je het beste te werk kan gaan met schoonmaken. Ik heb m'n fiets meteen afgespoten met de tuinslang en vervolgens gewoon laten drogen. Heb de metingen ofzo niet ingespoten of iets. Is dat nodig of niet?
En m'n kleding kreeg ik ook niet helemaal schoon. Heb m'n broek en shirt in een emmer met een handwarm sopje gezet maar in m'n shirt gingen niet alle vlekken helemaal uit. Is het slim om - net als m'n fiets - ook mezelf even af te sproeien met de tuinslang? En m'n MTB schoenen kunnen die daar ook gewoon tegen?

Het viel nu nog wel mee qua modder (hier en daar een flinke plas) maar kan me voorstellen dat als ik in de herfst door de bossen ga rijden ik wel wat modderiger thuis kom, dus daarom dat ik maar vast even wat schoonmaak/onderhoud tips vraag ;).
pi_85314771
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 15:46 schreef Jort227 het volgende:
Ik had even een vraagje. Tijdje geleden ging ik MTB'en net nadat het geregend had. Oftewel ik kwam redelijk onder de modder thuis. Nu vroeg ik me af hoe je het beste te werk kan gaan met schoonmaken. Ik heb m'n fiets meteen afgespoten met de tuinslang en vervolgens gewoon laten drogen.
In ieder gevaal GEEN hogedrukspuit gebruiken.

Afspoelen met water met een een beetje zeepsop. Ik gebruik er zelf een borstel erbij. Alles laten drogen en ketting en andere draaiende delen goed smeren .
  maandag 16 augustus 2010 @ 23:11:30 #67
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_85372189
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:29 schreef klaasdj het volgende:

[..]

Alleen de alpen in op de weg. Verder af en toe een bospaadje misschien. Ik wilde voor een racefiets of veldfiets gaan, maar budgetmountainbikes spreken me wel aan. 8-) Scheelt zo 200 euro voor vergelijkbare kwaliteit. (hoewel verschillende doelen.)
Ik zit een beetje met dezelfde overweging. Voor mijn voornaamste gebruik zou ik zo een racefiets kunnen kiezen maar omdat ik ook wel hobbeltje op en stoeprandje afros ga ik toch voor de mountainbike kiezen.
Life is what you make it.
pi_85725347
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 17:33 schreef Skwish het volgende:

[..]

In ieder gevaal GEEN hogedrukspuit gebruiken.

Afspoelen met water met een een beetje zeepsop. Ik gebruik er zelf een borstel erbij. Alles laten drogen en ketting en andere draaiende delen goed smeren .
Ik gebruik sowieso geen hogedrukspuit alleen tuinslang ;). Maar bedankt voor de tip. En wat ik zei is het echt nodig iedere keer de ketting te smeren? En mijn kleding (vooral m'n schoenen) kan ik die ook gewoon onder de kraan afspoelen of kunnen ze daar niet tegen (of ligt dat eraan wat voor schoenen ik heb)?

En ik had nog 2 vraagjes: is er een richtlijn voor de hoogte van het zadel of moet je gewoon zittend met je voeten aan de grond kunnen?
En wat is slimmer voor in de winter/herfst: lange zeembroek en lang shirt kopen of gewoon been en armstukken?
pi_85741706
Ook eindelijk een nieuwe bike gekocht:

pi_85840200
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:36 schreef Monco10 het volgende:
Ook eindelijk een nieuwe bike gekocht:

[ afbeelding ]
sooww... mooie bike!
pi_85946223
Ik vind Scott ook echt mooie fietsen hebben.

Ik heb een vraagje. Ik heb een aantal weken geleden een mountainbike overgenomen, maar de casette en tandwielen moeten vervangen worden. Nu wil ik de losse onderdelen bestellen en deze zelf gaan vervangen, om er ook nog eens wat van te leren. Nu heeft de mtb 8 versnellingen, en ik wil er een Deore crankstel opleggen, maar daarbij staat dat die voor 9speed kettingen is.

https://rose.nl/onderdele(...)ail=10&detail2=22561

https://rose.nl/onderdele(...)tail=10&detail2=2173

Vallen deze 2 onderdelen te combineren ?
Wanna hug it out? Let's hug it out, bitch!
  woensdag 1 september 2010 @ 22:10:23 #72
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_85966288
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:16 schreef Un-X-PecteD het volgende:
Ik vind Scott ook echt mooie fietsen hebben.

Ik heb een vraagje. Ik heb een aantal weken geleden een mountainbike overgenomen, maar de casette en tandwielen moeten vervangen worden. Nu wil ik de losse onderdelen bestellen en deze zelf gaan vervangen, om er ook nog eens wat van te leren. Nu heeft de mtb 8 versnellingen, en ik wil er een Deore crankstel opleggen, maar daarbij staat dat die voor 9speed kettingen is.

https://rose.nl/onderdele(...)ail=10&detail2=22561

https://rose.nl/onderdele(...)tail=10&detail2=2173

Vallen deze 2 onderdelen te combineren ?
De ketting van 9-speed is smaller dan van 8-speed, dus de bladen zitten denk ik iets dichter bij elkaar. Het schijnt wel te werken, maar je hebt iets meer kans dat de ketting langs de bladen gaat schuren als je flink scheef geschakeld hebt (van klein blad voor naar klein tandwiel achter, maar ja, dat moet je sowieso niet doen). Je zou ook een 9-speed ketting kunnen gaan gebruiken, die werkt volgens mij ook op 8-speed cassettes.

Je kan natuurlijk ook (als het budget het toe laat) helemaal over gaan op 9-speed. Maar dan moet je er ook nog een achterderailleur en shifter bij kopen. En een nieuwe derailleurkabel (of twee, ook één voor voor) is ook wel prettig. De 9-speed cassette past gewoon op een 8-speed achternaaf als ik me goed herinner.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_86034913
Thanks voor de info, ik heb gister mijn onderdelen besteld, en vanmiddag ontvangen. Ik kom er alleen achter dat ik vergeten ben een cassette afnemer te bestellen, dus die heb ik nog niet vervangen. Crankstel ligt er nu wel op :)

Ik zit alleen met een nieuw probleempje. Gisteren tijdens het fietsen maakte de fiets een hard tikkend geluid, ook wanneer ik mijn trappers niet bewoog. Fietsenmaker concludeerde dat er iets met de achteras/naaf was.

Nu zijn die dingen niet zo heel duur, maar als ik het goed heb moet je dus alle spaken loshalen, en daar heb ik dan minder trek in. Mij viel net wel op dat ik dat binnenste gedeelte van de naaf ietsjes losser kon draaien, waardoor ik de kogeltjes kon zien zitten. Nu vraag ik me af of dit verstandig is om uit elkaar te halen, en proberen schoon te maken ?

En een cassette, worden die in het engels ook wel freewheels en sprockets genoemd ?
Wanna hug it out? Let's hug it out, bitch!
pi_86345198
Tweedehandsje, maar die kerel heeft hem zo gigantisch goed onderhouden..



¤500,- voor betaald :7
pi_86354452
quote:
Op zondag 12 september 2010 15:37 schreef SnowLeopard het volgende:
Tweedehandsje, maar die kerel heeft hem zo gigantisch goed onderhouden..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

¤500,- voor betaald :7
Ah een Cube _O_

Al een kleine upgrade in gedachten? SPD pedaaltjes?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')