Natuurlijk en onschadelijk zijn twee verschillende dingen. Slangengif of nachtschadebesjes zijn ook natuurlijk maar zeker niet onschadelijk.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:56 schreef Casos het volgende:
De olie die rechtstreeks uit de bron de oceaan in stroomt, is natuurlijk zo natuurlijk als het maar zijn kan. Er is nog niks chemisch of wat dan ook mee uitgehaald. Is dit echt zo schadelijk voor de natuur?
Nee. Aardbevingen komen A) niet voor in de Golf van Mexico en B) zorgen er niet voor dat een oliereservoir op zo'n 3 km onder de zeebodem "openscheurt".quote:Op dinsdag 4 mei 2010 14:46 schreef Casos het volgende:
Nouja, ik kan mij voorstellen dat zo'n oliebron niet onaangeroerd zou blijven, al zouden wij mensen er geen enkele interesse in hebben. Een aardbeveing o.i.d. zou de bron toch kunnen treffen?
Ik wil overigens niet de grote van ramp bagatelliseren, maar vroeg mij dit gewoon af. Er schijnt bijv. nogal een verschil te zijn tussen deze olie en de olie die bijv. door de Exxon Valdez werd vervoerd / gelekt.
En wat Perrin zegt had ik even niet goed bij nagedacht. Natuurlijk en onschadelijk zijn idd twee verschillende dingen.
Tevens: olie is verschillend per bron. Uiteindelijk is ruwe olie een mix van verschillende fossiele brandstoffen en andere chemicalien. Dit kan varieren van hele lichte componenten (denk aan aardgas) tot hele zware (denk aan de tarsands in Canada).quote:Op dinsdag 4 mei 2010 14:46 schreef Casos het volgende:
Nouja, ik kan mij voorstellen dat zo'n oliebron niet onaangeroerd zou blijven, al zouden wij mensen er geen enkele interesse in hebben. Een aardbeveing o.i.d. zou de bron toch kunnen treffen?
Ik wil overigens niet de grote van ramp bagatelliseren, maar vroeg mij dit gewoon af. Er schijnt bijv. nogal een verschil te zijn tussen deze olie en de olie die bijv. door de Exxon Valdez werd vervoerd / gelekt.
En wat Perrin zegt had ik even niet goed bij nagedacht. Natuurlijk en onschadelijk zijn idd twee verschillende dingen.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat meer dan 95% (of een dergelijk groot getal) van alle fossiele brandstoffen die ooit is gevormd, 'verloren' is gegaan doordat het geen afsluitende grondlaag heeft genoten zoals de huidige reserves.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 14:49 schreef El_Matador het volgende:
Verreweg de meeste olie en gas zijn allang in de atmosfeer verdwenen in de geologische geschiedenis en ecosystemen passen zich daar dan ook aan aan.
Waar is al die koolstof gebleven dan? In de atmosfeer?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:07 schreef waht het volgende:
[..]
Ik meen ergens gelezen te hebben dat meer dan 95% (of een dergelijk groot getal) van alle fossiele brandstoffen die ooit is gevormd, 'verloren' is gegaan doordat het geen afsluitende grondlaag heeft genoten zoals de huidige reserves.
Zo maar iets om over na te denken.
Precies. Dat is zo. En ook nu gebeurt het (Azerbeidzjan, Colombia, Turkmenistan, Iran, GB, Italie, China, etc.). Het is echt niet zo dat we nu meer afsluitingsgesteentes hebben dan vroeger. Maar periodes met veel zoutvorming, zoals ons eigen Perm (280 Ma -miljoen jaar geleden-) en het Mioceen (~ 5,5 Ma) in de Middellandse Zee gebieden, dat zijn de meest ideale afsluiters.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:07 schreef waht het volgende:
[..]
Ik meen ergens gelezen te hebben dat meer dan 95% (of een dergelijk groot getal) van alle fossiele brandstoffen die ooit is gevormd, 'verloren' is gegaan doordat het geen afsluitende grondlaag heeft genoten zoals de huidige reserves.
Zo maar iets om over na te denken.
Ofwel aan de buitenlucht blootgesteld en vaak ontbrand (zoals gas) en dus in de atmosfeer terechtgekomen, ofwel door bacterien omgezet in gas, zoals bijvoorbeeld bij de teerzanden in Alberta en in Venezuela (Orinoco Heavy Oil Belt) gebeurd is.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:13 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Waar is al die koolstof gebleven dan? In de atmosfeer?
oh..? klikquote:Op dinsdag 4 mei 2010 14:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee. Aardbevingen komen A) niet voor in de Golf van Mexico en B) zorgen er niet voor dat een oliereservoir op zo'n 3 km onder de zeebodem "openscheurt".
Verreweg de meeste olie en gas zijn allang in de atmosfeer verdwenen in de geologische geschiedenis en ecosystemen passen zich daar dan ook aan aan. Maar dit is duidelijk een onnatuurlijke (en schadelijke) ontwikkeling.
Een zeer zeldzaam verschijnsel dus. Grappig, wist ik niet.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:22 schreef woid het volgende:
[..]
oh..? klik
"... in 2006, two events with magnitudes in the 5.2 and 6.0 have occurred..."
[ afbeelding ]
Iets met 2012?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:52 schreef semexo het volgende:
Als het lek niet gedicht wordt zou het wel eens het einde van het leven op de planeet kunnen betekenen.
Die bron bevat zoveel olie, dat het de gehele oppervlak van alle oceanen op aarde kan bedekken met een laag olie.
- Dus geen zuurstof meer uit de oceaan,
- De oceaan wordt veel warmer omdat olie zonnewarmte absorbeert
- Het water kan niet meer verdampen, dus geen regen meer!
- Poolkappen zullen smelten door de toegenomen warmte, dus wereldwijde zondvloed.
Het zou over een jaar al kunnen beginnen!
Ik had deze post gemist.quote:
quote:Eerste succesje in strijd tegen olievlek VS
Uitgegeven: 5 mei 2010 20:15
Laatst gewijzigd: 5 mei 2010 20:15
NEW ORLEANS - Het Britse bedrijf BP is er woensdag in geslaagd een van de drie lekkages te dichten in de olieleiding in de Golf van Mexico, waaruit in de afgelopen twee weken al circa 9,5 miljoen liter olie is gelekt.
quote:Deepwater Horizon: A Firsthand Account
On Friday, April 30th 2010, an anonymous caller contacted the Mark Levin Show to clarify the events that preceded the Deepwater Horizon tragedy. Rigzone has transcribed this broadcast for your convenience.[..]
laten we hopen dat het volgens plan verloopt en ook echt werkt... (liefst natuurlijk nog sneller maar dat zal niet reeel zijn vrees ik) dat zal een hoop schelen...quote:Op woensdag 5 mei 2010 22:32 schreef Internetheld het volgende:
NEW ORLEANS - Een schip met aan boord een 113 ton wegende oliekoepel is woensdag vertokken vanuit een haven in de Amerikaanse staat Louisiana. De koepel moet over de plek in de Golf van Mexico worden geplaatst waar olie in zee loopt. Dat meldden olieconcern BP en de Amerikaanse autoriteiten.
Een door BP geleaset booreiland zonk op 22 april circa 80 kilometer uit de kust van de staat Louisiana. Uit twee lekken op een diepte van circa anderhalve kilometer stromen dagelijks honderdduizenden liters olie.
BP hoopt dat de koepel over uiterlijk zes dagen functioneert. Het is de bedoeling dat de mix van olie en water onder de koepel via pijpleidingen naar de oppervlakte wordt gepompt. Een groot schip vangt de smurrie op en scheidt de componenten. BP denkt circa 85 procent van de lekkende olie te kunnen opvangen met behulp van de ongeveer drie meter hoge koepel.
In het verleden is deze techniek al vaker met succes toegepast. Toen ging het echter om lekkages in veel minder diepe wateren. Volgens BP is het de eerste keer dat een koepel wordt geplaatst op deze diepte
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Makkelijker gezegd dan gedaan.quote:Op woensdag 5 mei 2010 22:48 schreef semexo het volgende:
Ik vraag me af waarom ze er geen enorm groot en zwaar blok beton op kunnen laten neerdalen? Als je het programma "Megastructures" ziet moet dit echt wel mogelijk zijn.
Met een blok beton blokkeer je compleet niks. Je kunt er een beton blok van het formaat Troll opgooien, maar dat heb je niet in een korte periode gefabriceerd. Beter gewoon zo afzuigen en opvangen.quote:Op woensdag 5 mei 2010 22:48 schreef semexo het volgende:
Ik vraag me af waarom ze er geen enorm groot en zwaar blok beton op kunnen laten neerdalen? Als je het programma "Megastructures" ziet moet dit echt wel mogelijk zijn.
The Russian approach.quote:Op donderdag 6 mei 2010 09:17 schreef SemperSenseo het volgende:
Mwhehe, oplossing volgens de Russen: gooi er een atoombom op!![]()
hoeveel hebben ze er opgeblazen is de vraagquote:Op donderdag 6 mei 2010 16:26 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
The Russian approach.![]()
Hoeveel booreilanden hebben die zatlappen eigenlijk?
Waar haal jij je crack?quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:41 schreef semexo het volgende:
Mocht het niet lukken om het gat in de aarde te dichten, dan zullen er uiteindelijk tussen de 3 miljard en 15 miljard vaten olie in de zee stromen, wat vervolgens in de oceanstromingen terecht komt en binnen enkele jaren de complete wereldzeeen met een dikke laag olie bedekt hebben. Gevolg: Geen zuurstofproductie meer en een enorm veranderend, onleefbaar klimaat gezien het zeewater niet meer verdampt.
Hier de cijfers hoeveel olie er in de lekke bron zit:
http://www.msnbc.msn.com/id/14678206/
Jaja, alle oceanen van de zee. Vreselijk.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:06 schreef semexo het volgende:
Hoezo crack gerookt?
Zijn gewoon wetenschappelijke feiten.
In 2 weken tijd zijn er 5000*14 = 70.000 tot 100.000 vaten olie in zee terecht gekomen, wat een oppervlakte ter grootte van Nederland met olie besmeurd heeft.
15.000.000.000 vaten olie zal dus alle oceanen van de zee bedekken.
De wereld heeft een oceaan oppervlak van 361,000,000 km2. Je hebt het hier over een volume van 15 miljard vaten of 2.4 miljard m3. Dat betekent dat als die olie het hele oceaanoppervlak bedekt, je een laag van 0.007mm olie hebt. Dat kun je moeilijk een "dikke laag olie noemen".quote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:06 schreef semexo het volgende:
Hoezo crack gerookt?
Zijn gewoon wetenschappelijke feiten.
In 2 weken tijd zijn er 5000*14 = 70.000 tot 100.000 vaten olie in zee terecht gekomen, wat een oppervlakte ter grootte van Nederland met olie besmeurd heeft.
15.000.000.000 vaten olie zal dus alle oceanen van de zee bedekken.
Uiteindelijk gaat het niet alleen maar om de olie die op het oppervlakte terecht komt, de grote hoeveelheid toxische stoffen die de olie bevat zullen een enorme impact hebben op het leven in de zee. Het ecologische herstel kan tientallen decennia in beslag nemen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:48 schreef Drive-r het volgende:
Wil je nog meer argumenten om die poep van jouw door te spoelen?
Ja, natuurlijk is het een flinke ramp en heeft het potentie om een verschikkelijke ramp te worden. Maar spookverhalen dat straks alle oceanen met een laag olie bedekt zijn, die zijn echt pure onzin.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:07 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat het niet alleen maar om de olie die op het oppervlakte terecht komt, de grote hoeveelheid toxische stoffen die de olie bevat zullen een enorme impact hebben op het leven in de zee. Het ecologische herstel kan tientallen decennia in beslag nemen.
Absoluut, no doubt en inderdaad, dit blijft een enorme ramp.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:07 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat het niet alleen maar om de olie die op het oppervlakte terecht komt, de grote hoeveelheid toxische stoffen die de olie bevat zullen een enorme impact hebben op het leven in de zee. Het ecologische herstel kan tientallen decennia in beslag nemen.
... the Great Pacific Garbage Patch...quote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:08 schreef Perrin het volgende:
Vergeet oceaanstromingen en weersomstandigheden niet. Er drijven vele tonen plastic rommel in de oceaan, dat is ook niet egaal verdeeld, maar wordt door stromingen bijeen gedreven:
[ afbeelding ]
Dawn.... niet normaal meer. Waarom neemt geen enkele overheid een initiatief om de bende op te ruimen? Misschien dat China er wat voor voelt? Zijn ze meteen van een groot grondstof probleem verlostquote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:41 schreef woid het volgende:
[..]
... the Great Pacific Garbage Patch...
een echt probleem waar geen hond iets aan doet.
en waar alle mc donalds troep op straat gooiende fok!bezoekers denken ..."pff boeiend"
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee maar we willen wel goedkoop vervuilen als mensheid zijnde. Wat een viespeuken zijn we toch zolang ons eigen nest maar een beetje schoon is.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:56 schreef jeoff het volgende:
Het lijkt me dat het vrij goed mogelijk is die rotzooi op te ruimen met een zelfde soort schip dat de olie van het water schept. Maar dat kost natuurlijk weer etterlijke miljoenen/miljarden waar geen enkele natie de kosten voor wil dragen.
ook niet altijd....quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee maar we willen wel goedkoop vervuilen als mensheid zijnde. Wat een viespeuken zijn we toch zolang ons eigen nest maar een beetje schoon is.
Dat soort schepen zijn er al en die zijn ook al bezig om op te ruimen. Duh.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:56 schreef jeoff het volgende:
Het lijkt me dat het vrij goed mogelijk is die rotzooi op te ruimen met een zelfde soort schip dat de olie van het water schept. Maar dat kost natuurlijk weer etterlijke miljoenen/miljarden waar geen enkele natie de kosten voor wil dragen.
leg duh .. uh dan eens uit....quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:38 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dat soort schepen zijn er al en die zijn ook al bezig om op te ruimen. Duh.
Google even op oil spil cleanup, dan vind je eindeloos veel methodes. Ik zou hier dolgraag een essay over schrijven voor je, maar in principe wordt er al sinds decennia gebruik gemaakt van drijvende constructies en schepen die dmw in soort fuik oppervlakte water collecteren en vervolgens aan boord olie en water weer scheiden. Gaat niet snel, kost een hoop moeite, maar is vrij basic en wordt ook in dit geval al toegepast.quote:
Mwah, het leven past zich aan. Dat is de essentie van leven.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:07 schreef xenobinol het volgende:
[..]
doe je zelf een lol... en lees ff terug waar je op "duh -t"quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:55 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Google even op oil spil cleanup, dan vind je eindeloos veel methodes. Ik zou hier dolgraag een essay over schrijven voor je, maar in principe wordt er al sinds decennia gebruik gemaakt van drijvende constructies en schepen die dmw in soort fuik oppervlakte water collecteren en vervolgens aan boord olie en water weer scheiden. Gaat niet snel, kost een hoop moeite, maar is vrij basic en wordt ook in dit geval al toegepast.
Veel minder.. minder dan 1mm lijkt me..quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:44 schreef gebrokenglas het volgende:
Hoe dik zal eigenlijk de laag olie zijn die aan de oppervlakte dobbert? 30 cm ofzo (een foot)?
Sorryquote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:13 schreef woid het volgende:
[..]
doe je zelf een lol... en lees ff terug waar je op "duh -t"
het ging om iets anders dan olie.
quote:200+ Lawyers Meet in New Orleans to Discuss BP Lawsuits
According to Bloomberg, a group of about 200 personal injury lawyers gathered in New Orleans on Wednesday to discuss combining their many pending lawsuits against BP and co-defendants Transocean, Halliburton and Cameron.[..]
Wat een aasgieren zijn dat tochquote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:09 schreef waht het volgende:
Dan is het nu tijd om de rijkdom te verdelen...
[..]
Ik vraag me sowieso af of er wel een schuldige aan te wijzen valt.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat een aasgieren zijn dat toch
Ik ben sowieso heel benieuwd wie er nu uiteindelijk voor de schade gaat opdraaien. BP huurt het meeste matreriaal ook maar weer van contractors en deze hele groep kan op deze manier fijn de bal heen en weer gaan schoppen.
Dat is degene die zich het slechst heeft ingedekt. Dat deze partij dan objectief gezien eigenlijk niets te verwijten valt is iets heel anders.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:21 schreef waht het volgende:
Ik vraag me sowieso af of er wel een schuldige aan te wijzen valt.
bron? het gaat allemaal niet zo snel maar hoop toch echt dat het gaat lukken...quote:Op zondag 9 mei 2010 04:14 schreef borbit het volgende:
De "trechter" actie is kennelijk mislukt. Maar zo'n lek gaat rustig 3 maanden door? (3 maanden voordat ze een zijgat? kunnen maken) Hoeveel olie zit er ongeveer in een bron?
BP kan wettelijk maar voor maximaal 75 miljoen aansprakelijk worden gesteld.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik ben sowieso heel benieuwd wie er nu uiteindelijk voor de schade gaat opdraaien. BP huurt het meeste matreriaal ook maar weer van contractors en deze hele groep kan op deze manier fijn de bal heen en weer gaan schoppen.
welke kosten??quote:Op zondag 9 mei 2010 06:11 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
BP kan wettelijk maar voor maximaal 75 miljoen aansprakelijk worden gesteld.
De schade is nu al veel hoger natuurlijk. Sommigen willen nu proberen de aansprakelijkheid voor deze multinationals te verhogen naar 10 miljard. Zelfs als het lukt is het de vraag of het met terugwerkende kracht kan worden toegepast (reken er maar niet op).
Wie uiteindelijk aansprakelijk wordt gesteld is nog de vraag. BP, Transocean, Halliburton enz. Maar de echte kosten komen op het bordje van de burgers, kun je nu al voorspellen.
In deze zit heel veel...Zoveel dat ze zeiden van "olietekort? als we deze gaan gebruiken moeten we eerder zorgen maken of we uberhaupt wel genoeg zuurstof hebben om het allemaal te verbranden".quote:Op zondag 9 mei 2010 04:14 schreef borbit het volgende:
De "trechter" actie is kennelijk mislukt. Maar zo'n lek gaat rustig 3 maanden door? (3 maanden voordat ze een zijgat? kunnen maken) Hoeveel olie zit er ongeveer in een bron?
Eén simpele search en je begrijpt dat het om miljarden schade gaat.quote:
of: The Economic Cost Of The BP Oil Spill: ‘$12.5 Billion Is Only A Starter’quote:BP says it is spending more than $6 million a day to try and contain the oil slick and just announced $25 million grants for four Gulf Coast states affected by the oil spill. But that doesn't include federal and state spending, such as the deployment of National Guard troops, that BP is responsible for reimbursing.
The Pentagon just approved requests from Louisiana and Mississippi for 6,000 Guard members each, Alabama for 3,000 and Florida for 2,500.
Sen. Mary Landrieu, D-La., on Wednesday called for BP to assist the devastated Gulf of Mexico fishing industry. She noted that in 2008, commercial fishermen there generated $659 million in revenue from their harvests and Louisiana seafood industry alone is worth $2.4 billion and employs more than 27,000 jobs.
A Democratic Senate aide working on the new legislation noted a difference between the cleanup costs and "economic damages to small businesses, fisheries -- businesses that are going to suffer through no fault of their own."
"The question is, who's going to make those businesses and families whole again," the aide told FoxNews.com. "In an instance like this, $75 million would be a drop in the bucket compared to what local businesses, fisheries and landowners need to be made whole." [bron]
Daarvoor hebben ze meer dan 11.000 mensen voor ingehuurd die ook betaald moeten worden. Plus materiaal heb je het alweer over aanziennelijke bedragen.quote:Momenteel doet men alles om het van het strand weg te houden, dus enige schade van particulieren, naast de lopende onkosten / opruimwerkzaamheden en het boorplatform is er niet.
quote:Op zondag 9 mei 2010 04:46 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
bron? het gaat allemaal niet zo snel maar hoop toch echt dat het gaat lukken...
Over 2 dagen dan nog een poging zoas ik het hier lees, maar hoe men dan het vrijkomen van de gashydraten wilt gaan voorkomen is natuurlijk weer de grote vraag.quote:125 Teletekst zo 09 mei
BP haalt trechter in Golf weer weg
` De oliemaatschappij BP heeft de grote
trechter die moet helpen om het olielek
in de Golf van Mexico te dichten,weer
weggehaald.Er zijn problemen ontstaan
door de ophoping van gashydraten in de
opening van de trechter.De hydraten
vormen slijk dat de opening verstopt.
BP verwacht dat het oplossen van de
problemen twee dagen duurt.Van een
mislukking wil het bedrijf nog niet
spreken.
Vrijdag werd een begin gemaakt met het
afzinken van de trechter boven het
olielek.Het was de bedoeling om vanaf
morgen zo'n 85 procent van de olie op
te vangen en veilig weg te pompen.
quote:Op zondag 9 mei 2010 07:49 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
In deze zit heel veel...Zoveel dat ze zeiden van "olietekort? als we deze gaan gebruiken moeten we eerder zorgen maken of we uberhaupt wel genoeg zuurstof hebben om het allemaal te verbranden".
Klopt. Zie de teerzanden in Canada: veel olie, geen druk.quote:Op zondag 9 mei 2010 22:04 schreef tjoptjop het volgende:
De hoeveelheid olie in de bron is ook niet echt relevant. Waar het om gaat is hoelang er druk is
Wat is dat nu voor triest bedrag voor z'n megabedrijf als BP.quote:Op zondag 9 mei 2010 06:11 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
BP kan wettelijk maar voor maximaal 75 miljoen aansprakelijk worden gesteld.
De schade is nu al veel hoger natuurlijk. Sommigen willen nu proberen de aansprakelijkheid voor deze multinationals te verhogen naar 10 miljard. Zelfs als het lukt is het de vraag of het met terugwerkende kracht kan worden toegepast (reken er maar niet op).
Wie uiteindelijk aansprakelijk wordt gesteld is nog de vraag. BP, Transocean, Halliburton enz. Maar de echte kosten komen op het bordje van de burgers, kun je nu al voorspellen.
de link die ik al eerder geplaatst hebt rept over 200.000 gallons per dag.quote:Op maandag 10 mei 2010 09:19 schreef jeoff het volgende:
Een professor zegt dat de hoeveelheid olie dat lekt in de Golf 5 keer groter is dan wordt gemeld door de Coast guard, BP en de Media:
The amount of oil gushing from BP's Deepwater Horizon oil disaster is five times more than what the oil company and the U.S. Coast Guard are currently estimating, said a Florida State University oceanography professor on Saturday.
At an oil spill environmental forum at the Hilton Pensacola Beach Gulf Front, Ian MacDonald said the blowout is gushing 25,000 barrels a day
The Coast Guard and BP estimate 5,000 barrels a day of crude is spewing into the Gulf.
MacDonald said his estimate is based on satellite images and government maps forecasting the slick's trajectory.
Bron?quote:Op maandag 10 mei 2010 15:56 schreef semexo het volgende:
De reden dat ze die koepel er niet op kunnen krijgen, is niet de vorming van ijskristallen (de olie is immers gloeiend heet omdat het direct uit de aarde komt), maar omdat de koepel eenvoudigweg omhooggeblazen wordt door de druk.
En er kunnen uit de oliebron geen gassen vrijkomen waarbij het zo is dat wanneer een gas expandeerd deze opeens veel warmte aan de omgeving kan ontrekken en zodoende dus wel ijsvorming tot gevolg kan hebben.quote:Op maandag 10 mei 2010 15:56 schreef semexo het volgende:
De reden dat ze die koepel er niet op kunnen krijgen, is niet de vorming van ijskristallen (de olie is immers gloeiend heet omdat het direct uit de aarde komt), maar omdat de koepel eenvoudigweg omhooggeblazen wordt door de druk.
quote:Oil Spill Hearings Begin Tuesday - 'Nitrogen Cement' and 'Failure to Place Cement Plug' Testimony Likely
Three congressional hearings will begin Tuesday regarding the cause of the Deepwater Horizon blowout. Newspaper reports available this evening indicate one set of testimony may be with respect to nitrogen cement, which is "puffier and lighter" than regular cement. [..]
Is dat de CEOquote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:10 schreef mediacurator het volgende:
BP CEO Reveals Plan B and Beyond for Gulf Oil Spill Disaster
[ afbeelding ]
This is a rush transcript from "On the Record," May 10, 2010. This copy may not be in its final form and may be updated.
GRETA VAN SUSTEREN, FOX NEWS HOST: Well, it simply will not stop. Oil is continuing to pour into the Gulf of Mexico. Crews are working frantically 24/7 to try and stop it. Now, plan A has just failed, and now crews are moving on to plan B. British Petroleum CEO Tony Hayward goes "On the Record."
bron: foxnews.com
Het is echt geen toeval dat hij er zo bij zit hoor.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:39 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Is dat de CEO?
Jeetje, ff haar kammen en pak aan is teveel gevraagd tegenwoordig?
Oh ja spindoctors, even vergetenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:49 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het is echt geen toeval dat hij er zo bij zit hoor.
Een simpele zoekactie op Google afbeeldingen levert alleen foto's van Tony Hayward strak in pak op.
Waarschijnlijk had BP hem het liefst zelfs afgebeeld in een oliebesmeurde regenjas terwijl hij samen met z'n mannen dag en nacht werkt om de bron stil te leggen.
Het laatste wat ze nu uit willen stralen is een te gladde en zorgeloze CEO ergens op de penthouse verdieping van BP HQ in een te groot kantoor met een smetteloos Italiaans maatpak aan.
Ik ga voorlopig ffe niet meer tanken bij de BP totdat ze die olievlek opruimen!quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:39 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Is dat de CEO?
Jeetje, ff haar kammen en pak aan is teveel gevraagd tegenwoordig?
Dat is 11 miljoen barrels, dagelijkse werelwijde productie is momenteel 80 miljoen vaten/dag. Lijkt me wel vrij veel nl. Het allergrootste olieveld op aarde heeft dit nog nooit gehaald (ok, is een gecontroleerde productie, dus daar zit wel verschil in)quote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:49 schreef mediacurator het volgende:
BREAKING - Oil Flow is 480 million gal/day minimum - HAS YET TO BE DEBUNKED!
UPDATE: Two individuals applied their own formulas to the data variables. Conclusion was the same. This is enough evidence to hold weight in court.
We are facing these figures as authentic oil flow.
Skeptical? Completely understood! Do the math yourself and you will see.
END UPDATES
It seems crazy but I have to show you guys.
I will include all data and tools used to get to this conclusion.
Flow Calculator
[link to http://www.pipeflowcalculations.com/naturalgas/index.htm]
Data
L = Length of pipe from seafloor to oil = 9,754 meters
D = Diameter of pipe = 914 mm to 215 mm
note - standard diameters for oil drilling, lowest value is used due to depth.
P1 = Pressure in oil reserve = 15,000 psi to 70,000 psi
P2 = Pressure at release point = 2,000 psi
P1-P2 = Pressure difference in transit = 13,000 to 68,000 psi
T = Temperature of oil in reserve = 633*K
note - 35,000 feet is averaged at 360*C
Q = Volumetric Flow Rate
G = Mass Flow Rate
rho = Density of oil = 924 kg/m3
The Calculators Results
70k PSI in Oil Reserve
Q = 352,259 m3/hr
G = 3.25487872E+008 kg/h = 325,487,872 kg/h = 116,301,122 gal/hr
15k PSI in Oil Reserve
Q = 64,210 m3/hr
G = 5.9330372E+007 kg/h = 59,330,372 kg/h = 21,199,527 gal/hr
Conclusion
21 to 116 million gallons per hour
This is mathematical fact and all variables are sound and factual. Please try to debunk this!
I hope I am wrong but I would like others to calculate themselves.
Ik lees net ditquote:Op woensdag 12 mei 2010 00:15 schreef waht het volgende:
11 miljoen barrels per dag uit dit veld is onwaarschijnlijk idd.
Als we uitgaan van max dan zitten op op meer dan 60 miljoen barrels per dagquote:Conclusion
21 to 116 million gallons per hour
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |