Bron?quote:Op maandag 10 mei 2010 15:56 schreef semexo het volgende:
De reden dat ze die koepel er niet op kunnen krijgen, is niet de vorming van ijskristallen (de olie is immers gloeiend heet omdat het direct uit de aarde komt), maar omdat de koepel eenvoudigweg omhooggeblazen wordt door de druk.
En er kunnen uit de oliebron geen gassen vrijkomen waarbij het zo is dat wanneer een gas expandeerd deze opeens veel warmte aan de omgeving kan ontrekken en zodoende dus wel ijsvorming tot gevolg kan hebben.quote:Op maandag 10 mei 2010 15:56 schreef semexo het volgende:
De reden dat ze die koepel er niet op kunnen krijgen, is niet de vorming van ijskristallen (de olie is immers gloeiend heet omdat het direct uit de aarde komt), maar omdat de koepel eenvoudigweg omhooggeblazen wordt door de druk.
quote:Oil Spill Hearings Begin Tuesday - 'Nitrogen Cement' and 'Failure to Place Cement Plug' Testimony Likely
Three congressional hearings will begin Tuesday regarding the cause of the Deepwater Horizon blowout. Newspaper reports available this evening indicate one set of testimony may be with respect to nitrogen cement, which is "puffier and lighter" than regular cement. [..]
Is dat de CEOquote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:10 schreef mediacurator het volgende:
BP CEO Reveals Plan B and Beyond for Gulf Oil Spill Disaster
[ afbeelding ]
This is a rush transcript from "On the Record," May 10, 2010. This copy may not be in its final form and may be updated.
GRETA VAN SUSTEREN, FOX NEWS HOST: Well, it simply will not stop. Oil is continuing to pour into the Gulf of Mexico. Crews are working frantically 24/7 to try and stop it. Now, plan A has just failed, and now crews are moving on to plan B. British Petroleum CEO Tony Hayward goes "On the Record."
bron: foxnews.com
Het is echt geen toeval dat hij er zo bij zit hoor.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:39 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Is dat de CEO?
Jeetje, ff haar kammen en pak aan is teveel gevraagd tegenwoordig?
Oh ja spindoctors, even vergetenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:49 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het is echt geen toeval dat hij er zo bij zit hoor.
Een simpele zoekactie op Google afbeeldingen levert alleen foto's van Tony Hayward strak in pak op.
Waarschijnlijk had BP hem het liefst zelfs afgebeeld in een oliebesmeurde regenjas terwijl hij samen met z'n mannen dag en nacht werkt om de bron stil te leggen.
Het laatste wat ze nu uit willen stralen is een te gladde en zorgeloze CEO ergens op de penthouse verdieping van BP HQ in een te groot kantoor met een smetteloos Italiaans maatpak aan.
Ik ga voorlopig ffe niet meer tanken bij de BP totdat ze die olievlek opruimen!quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:39 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Is dat de CEO?
Jeetje, ff haar kammen en pak aan is teveel gevraagd tegenwoordig?
Dat is 11 miljoen barrels, dagelijkse werelwijde productie is momenteel 80 miljoen vaten/dag. Lijkt me wel vrij veel nl. Het allergrootste olieveld op aarde heeft dit nog nooit gehaald (ok, is een gecontroleerde productie, dus daar zit wel verschil in)quote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:49 schreef mediacurator het volgende:
BREAKING - Oil Flow is 480 million gal/day minimum - HAS YET TO BE DEBUNKED!
UPDATE: Two individuals applied their own formulas to the data variables. Conclusion was the same. This is enough evidence to hold weight in court.
We are facing these figures as authentic oil flow.
Skeptical? Completely understood! Do the math yourself and you will see.
END UPDATES
It seems crazy but I have to show you guys.
I will include all data and tools used to get to this conclusion.
Flow Calculator
[link to http://www.pipeflowcalculations.com/naturalgas/index.htm]
Data
L = Length of pipe from seafloor to oil = 9,754 meters
D = Diameter of pipe = 914 mm to 215 mm
note - standard diameters for oil drilling, lowest value is used due to depth.
P1 = Pressure in oil reserve = 15,000 psi to 70,000 psi
P2 = Pressure at release point = 2,000 psi
P1-P2 = Pressure difference in transit = 13,000 to 68,000 psi
T = Temperature of oil in reserve = 633*K
note - 35,000 feet is averaged at 360*C
Q = Volumetric Flow Rate
G = Mass Flow Rate
rho = Density of oil = 924 kg/m3
The Calculators Results
70k PSI in Oil Reserve
Q = 352,259 m3/hr
G = 3.25487872E+008 kg/h = 325,487,872 kg/h = 116,301,122 gal/hr
15k PSI in Oil Reserve
Q = 64,210 m3/hr
G = 5.9330372E+007 kg/h = 59,330,372 kg/h = 21,199,527 gal/hr
Conclusion
21 to 116 million gallons per hour
This is mathematical fact and all variables are sound and factual. Please try to debunk this!
I hope I am wrong but I would like others to calculate themselves.
Ik lees net ditquote:Op woensdag 12 mei 2010 00:15 schreef waht het volgende:
11 miljoen barrels per dag uit dit veld is onwaarschijnlijk idd.
Als we uitgaan van max dan zitten op op meer dan 60 miljoen barrels per dagquote:Conclusion
21 to 116 million gallons per hour
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop