Wat is dit dan weer voor rare redenatiequote:Op zaterdag 24 april 2010 23:10 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het was geen aardige vent, ondanks wat zijn ahum vrienden zeiden, is natuurlijk al erg genoeg dat je een vriend bent van Hitler maar goed. Hoe kan iemand die zo doelbewust hele volkeren probeert uit te roeien, hoe kan zo iemand, nu aardig zijn, dat kan gewoon niet, ook al is ie het honder keer tegen z'n vrienden, de persoon Hitler is het niet, en ja, iedereen die anders beweert doet de complete ernst af.
Wil je nog een serieuze reactie, moet ik nou voor jou allemaal gaan uitspellen wat Hitler heeft uitgevreten,quote:Op zaterdag 24 april 2010 23:17 schreef teamlead het volgende:
[..]
wat is dat nou voor idiote redenatie? Waar haal jij toch het volstrekt debiele zwart/wit denken vandaan?
Hitler was (en dat blijkt uit alle historische bronnen) een charmante, charismatische man. Dat iemand hem als "ein guter kerl" ervaren heeft is volstrekt logisch.
Dat zegt helemaal niets over wat je vervolgens van de denkbeelden en acties van diezelfde charmante, charismatische guter kerl vindt
Het neemt de complete ernst weg van de situatie, want dan ben je blind voor het doel dat deze persoonlijkheid voor ogen stond, en al deed hij aardig tegen z'n hond voor de camera het had allemaal een gruwelijk doel.quote:Op zaterdag 24 april 2010 23:19 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Wat is dit dan weer voor rare redenatie
Je wil het echt niet snappen he. Dit gaat niet om de massamoorden, concentratiekampen etc. Dit gaat erom dat een man, in BEPAALDE GEVALLEN, best een aardige man kan zijn.quote:Op zaterdag 24 april 2010 23:21 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wil je nog een serieuze reactie, moet ik nou voor jou allemaal gaan uitspellen wat Hitler heeft uitgevreten,
wil je dat serieus, wil je serieus een geschiedenisles, alle namen van de concentratiekampen,
alle namen van de massamoorden, van de oorlogen die hij heeft gevoerd, van de bevolkingsgroepen die hij heeft uitgevoerd, van de opruiten speeches, de opmars naar geweld, zie je niet wat voor gemaakte persoonlijkheid Hitler was, moet dat voor je gekneed worden, ben je zo blind, ben je zo dom,
heb je uberhaupt ooit een Geschiedenisboek opengeslagen want dit is toch vrij absurd
van iemand die zegt dat hij het waard
is om inhoudelijk serieus genomen te willen worden, en dat kan ja nogmaals in prison, maar niet hier.
En nogmaals, dat soort onzinnige stukken, zoals iemand hierboven al zei naieve stukken, die nemen de complete ernst weg uit de situatie, ja Hitler was een mens, en ja mensen zijn tot dit in staat als je niet oplet.quote:Op zaterdag 24 april 2010 23:23 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Je wil het echt niet snappen he. Dit gaat niet om de massamoorden, concentratiekampen etc. Dit gaat erom dat een man, in BEPAALDE GEVALLEN, best een aardige man kan zijn.
Welke ernst haalt dit weg en waarom is dit naief?quote:Op zaterdag 24 april 2010 23:25 schreef DeParo het volgende:
[..]
En nogmaals, dat soort onzinnige stukken, zoals iemand hierboven al zei naieve stukken, die nemen de complete ernst weg uit de situatie, ja Hitler was een mens, en ja mensen zijn tot dit in staat als je niet oplet.
Welke ernst.....?quote:Op zaterdag 24 april 2010 23:26 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Welke ernst haalt dit weg en waarom is dit naief?
en waar beschrijft Kocka dan de holocaustkenntnis en dan met name de "Kenntnis von systematischer Vergasung" die jij het Duitse volk nu toeschrijft?quote:Op zaterdag 24 april 2010 23:15 schreef DeParo het volgende:
[..]
Je past je nog wel aan aan mijn argumentatie.
Dan zijn we weer terug bij af, ik stoor me eraan dat jij alleen maar mijn woorden kan gebruiken, treurig.
Het begon met een geschiedenisboek openslaan en het gaat nu verder dat ik jou juist beschuldigde van totaal geen inhoudelijke argumantatie of enig niveau. Maar fijn dat we nu dus wel jou niveau hebben opgehaald.
Je Duitse Historici: Hans-Ulrich Wehler en Jurgen Kocka, dan heb je nog Christopher Brauning, ik raad je zeker aan zijn boek te lezen wat vooral over Duitse bewuste misdaden gaat, maar goed, waarschijnlijk zal dat een te hoog niveau voor
je zijn, maar open wikipedia maar, ze staan ertussen hoor kan je snel nog ff informatie opduikelen.
[..]
[/quote]quote:Op zaterdag 24 april 2010 23:28 schreef teamlead het volgende:
[..]
en waar beschrijft Kocka dan de holocaustkenntnis en dan met name de "Kenntnis von systematischer Vergasung" die jij het Duitse volk nu toeschrijft?
Ik kan wel plaatjes gaan posten van concentratiekampen, maar goed,quote:
precies.. dus ook mensen die AARDIG kunnen zijn...quote:Op zaterdag 24 april 2010 23:25 schreef DeParo het volgende:
[..]
En nogmaals, dat soort onzinnige stukken, zoals iemand hierboven al zei naieve stukken, die nemen de complete ernst weg uit de situatie, ja Hitler was een mens, en ja mensen zijn tot dit in staat als je niet oplet.
Lees zijn verhandeling maar mbt de conferenties, discussies, (o.a. in wetenschappelijke bladen) hoe we de Tweede Wereldoorlog moeten zien en behandelen. Hetzelfde geldt voor Wehler.quote:
Dat betekent niet dat ze aardig zijn, en nogmaals, ja het is heel naief om te stellen, als iemand je vraagt of Hitler aardig was, en te beantwoorden met ja, want nee, het was geen aardige vent als je de GS een beetje kent.quote:Op zaterdag 24 april 2010 23:35 schreef teamlead het volgende:
[..]
precies.. dus ook mensen die AARDIG kunnen zijn...
Haha, ja die heb je gelezen, uit je reactie hierboven isquote:Op zaterdag 24 april 2010 23:36 schreef teamlead het volgende:
[..]
Lees zijn verhandeling maar mbt de conferenties, discussies, (o.a. in wetenschappelijke bladen) hoe we de Tweede Wereldoorlog moeten zien en behandelen. Hetzelfde geldt voor Wehler.
die heb ik gelezen. En jouw beschuldiging dat het Duitse volk en masse wist van de verschrikkingen uit hij nergens..
En wat wil je daarmee bereiken? Je gaat me echt geen dingen laten zien die ik niet al gezien heb.quote:Op zaterdag 24 april 2010 23:32 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik kan wel plaatjes gaan posten van concentratiekampen, maar goed,
als je nu al niet snapt welke ernst, wat is dan het nut van een dergelijke discussie, tsja.
Weet er ook genoeg vanaf, genoeg in ieder geval om de meest doorgewinterde negationist van repliek te kunnen dienen op details die de meesten nooit toch zich zullen nemen. Maar als het zoals nu gaat om een artiest die uit opportunisme zijn werk bleef doen tijdens de oorlogsjaren en dus ook de vijand diende kan ik nog wel het verschil zien tussen hem en een echte landsverrader. Als hij gestraft was geweest na WO 2 dan had hij hooguit een speelverbod gekregen net zoals bijvoorbeeld Mengelberg een verbod kreeg om te dirigeren. Maar dat ontneemt iemand nog niet de mogelijkheid zijn mening te uiten over de persoonlijke omvang met een doorgedraaide potentaat.quote:Op zaterdag 24 april 2010 23:18 schreef DeParo het volgende:
Heel veel, je zal me niet horen zeggen alles, maar ja ik weet er heel veel van af,
mede door mn studie en functies, mede door familiegeschiedenis inderdaad, heel veel.
Snap je nog niet de ernst van de Tweede Wereldoorlog, van de Holocaust, tsja.quote:Op zaterdag 24 april 2010 23:40 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En wat wil je daarmee bereiken? Je gaat me echt geen dingen laten zien die ik niet al gezien heb.
Heesters is in Dachau geweest ja, maar niet in het concentratiekamp. Het is onwaarschijnlijk dat hij heeft opgetreden voor de SS in het kampdeel waar hij zat. Daarnaast is er twijfel of hij er 'vrijwillig' was. Maar goed, het is een landverrader volgens jou.
En ik snap de ernst niet? Weer een rare gevolgtrekking van je.
Het gaat me er ook niet om dat Heesters voor een rechtbank komt. Het gaat me er ook niet om dat ik Heesters wil vergelijken met al die moordenaars die daar hebben geleefd. Het gaat me er om dat mensen wel degelijk kunnen beseffen, en kunnen onderscheiden, wat goed en wat fout is of was. En de daden van Heesters horen daarbij, waar ik me tegen verzet, is de mentaliteit die het belang daarvan probeert te normaliseren.quote:Op zaterdag 24 april 2010 23:40 schreef Ericr het volgende:
[..]
Weet er ook genoeg vanaf, genoeg in ieder geval om de meest doorgewinterde negationist van repliek te kunnen dienen op details die de meesten nooit toch zich zullen nemen. Maar als het zoals nu gaat om een artiest die uit opportunisme zijn werk bleef doen tijdens de oorlogsjaren en dus ook de vijand diende kan ik nog wel het verschil zien tussen hem en een echte landsverrader. Als hij gestraft was geweest na WO 2 dan had hij hooguit een speelverbod gekregen net zoals bijvoorbeeld Mengelberg een verbod kreeg om te dirigeren. Maar dat ontneemt iemand nog niet de mogelijkheid zijn mening te uiten over de persoonlijke omvang met een doorgedraaide potentaat.
Dat er weinig historisch besef meer is onder gedeelten van de jeugd kan Heesters verder ook weinig aan doen. Zijn opmerking zal niet bedoeld zijn om de jeugd het idee te geven dat Hitler op alle vlakken een aardige kerel was.
quote:Op zaterdag 24 april 2010 23:38 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat betekent niet dat ze aardig zijn, en nogmaals, ja het is heel naief om te stellen, als iemand je vraagt of Hitler aardig was, en te beantwoorden met ja, want nee, het was geen aardige vent als je de GS een beetje kent.
[..]
Haha, ja die heb je gelezen, uit je reactie hierboven is
het dus vrij duidelijk dat je het niet hebt gelezen haha, wie probeer je nu voor de gek te houden,
ja de essentie lag bij de Sonderweg dat weet nog een druif, maar het ging veel verder, zeker de naiviteit van de Duitse bevolking en de grootste leugen van de 20e eeuw ich habe es nicht gewuscht.
quote:Op zaterdag 24 april 2010 23:45 schreef DeParo het volgende:
[..]
Snap je nog niet de ernst van de Tweede Wereldoorlog, van de Holocaust, tsja.
Misschien komt dat wel omdat jij denkt dat Hitler een aardige kerel was nietwaar.
Welke daden in godesnaam? de man heeft staan zingenquote:Op zaterdag 24 april 2010 23:45 schreef DeParo het volgende:
En de daden van Heesters horen daarbij, waar ik me tegen verzet, is de mentaliteit die het belang daarvan probeert te normaliseren.
Dus jij wil Heesters zijn recht op vrijheid van meningsuiting ontzeggen? Zoals gezegd is het toch niet aan hem om historisch besef bij de bevolking bij te brengen. Genoeg doorgewinterde ex-Nazí's die hun leiders prezen ook ver na de oorlog maar dat zal geen verandering aanbrengen in het oordeel van de meesten aangaande Nazi kopstukken. Of je moet inderdaad denken dat Hitler een volkszanger was uit de 18de eeuw of zo, maar dan schort er eerder iets aan het onderwijs.quote:Op zaterdag 24 april 2010 23:45 schreef DeParo het volgende:
Het gaat me er ook niet om dat Heesters voor een rechtbank komt. Het gaat me er ook niet om dat ik Heesters wil vergelijken met al die moordenaars die daar hebben geleefd. Het gaat me er om dat mensen wel degelijk kunnen beseffen, en kunnen onderscheiden, wat goed en wat fout is of was. En de daden van Heesters horen daarbij, waar ik me tegen verzet, is de mentaliteit die het belang daarvan probeert te normaliseren.
Wordt het weer inhoudelijk te moeilijk voor je, je hebt je historici, maar het is nooit goed genoeg he treurig dat je zelfs nu nog niet op je foute stellingen durft terug te komen, dat doe me aan iemand denken, achja Joopie.quote:Op zaterdag 24 april 2010 23:45 schreef teamlead het volgende:
[..]misschien moet jij eerst maar eens afstuderen voor je dit soort onzin begint te blaten....
Nogmaals, met betrekking tot die Joodse toneelgroepen, onderduiken weet je dat wel heel zeker, hoe is het hun vergaan na de inval van Duitsland, bijvoorbeeld en wat was de ideologie van Heesters ook alweer.quote:Op zaterdag 24 april 2010 23:47 schreef teamlead het volgende:
[..]
Welke daden in godesnaam? de man heeft staan zingen![]()
ohja. en een handvol Joodse collega's helpen onderduiken... maar dat vergeet je voor het gemak maar even
=edit=reageer dan nietquote:Op zaterdag 24 april 2010 23:46 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
pardon????
Sorry, maar als je er niet serieus op in wil, of puur hier bent om te rellen zeg dat dan. Een zinnige discussie voeren zit er blijkbaar niet in.
Daarnaast vind ik je beschuldiging op zijn minst grof, zo niet beschamend.
Hij zegt maar wat hij wil, het belangrijkste is, dat hij daarop wel veroordeeld kan worden.quote:Op zaterdag 24 april 2010 23:52 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dus jij wil Heesters zijn recht op vrijheid van meningsuiting ontzeggen? Zoals gezegd is het toch niet aan hem om historisch besef bij de bevolking bij te brengen. Genoeg doorgewinterde ex-Nazí's die hun leiders prezen ook ver na de oorlog maar dat zal geen verandering aanbrengen in het oordeel van de meesten aangaande Nazi kopstukken. Of je moet inderdaad denken dat Hitler een volkszanger was uit de 18de eeuw of zo, maar dan schort er eerder iets aan het onderwijs.
Heesters is niet bezig met een vorm van negationisme, dat zou namelijk wel verwerpelijk zijn geweest.
Geert Mak? Vind het een prutser maar wat heeft Mak dan gedaan?quote:Op zaterdag 24 april 2010 23:57 schreef DeParo het volgende:
Hij zegt maar wat hij wil, het belangrijkste is, dat hij daarop wel veroordeeld kan worden.
Dus als hij zegt dat het een aardige vent was, als hij daar opgetreden heeft, dan dient hij daarover ook bekritiseerd te worden, niets meer, niets minder. Anders gaan andere mensen het normaliseren wat al gebeurt jammer genoeg overal
en ook in Nederland zie bv Geert Mak.
Trieste mannetje. Als je er niet uit komt maar snel beschuldigingen gaan uitenquote:Op zaterdag 24 april 2010 23:57 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik zou me ook schamen ja als ik de ernst van de WOII en de Holocaust niet zou snappen.
die hond hoeft niet meer tegen de muur, dat heeft die aardige meneer zelf al opgelostquote:Op zondag 25 april 2010 00:18 schreef Ericr het volgende:
Maar goed Hitler was ook best een aardige kerel, voor zijn hond o.a. Die hond ook maar tegen de muur!
Opgraven die botten en nog een keer afknallen dan.quote:Op zondag 25 april 2010 00:19 schreef teamlead het volgende:
[..]
die hond hoeft niet meer tegen de muur, dat heeft die aardige meneer zelf al opgelost
140-45 schat ik.quote:Op zondag 25 april 2010 00:51 schreef Ringo het volgende:
Johan Heesters is een Arische Superman. Die wordt 120.
82 toen de Dolly Dots stopten.quote:Op zondag 25 april 2010 01:01 schreef DrDentz het volgende:
Hij was een zestiger toen de Beatles begonnen
enigzins off topic maar optreden voor de troepen in een, volgens sommigen, "vuile" oorlog is niet altijd even poplair!quote:Op donderdag 22 april 2010 23:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
Marilyn Monroe ging in Vietnam de mannen een hart onder de riem steken
quote:Op zondag 25 april 2010 00:14 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Trieste mannetje. Als je er niet uit komt maar snel beschuldigingen gaan uiten
Haha, het trieste is dat jullie er niet uitkomen, en dan mijn woorden gaan gebruiken, ik zal het maar opvatten als een compliment, maar goed, hoeveel posts zal het duren, voordat jullie dat gaan zeggen.quote:Op zondag 25 april 2010 00:17 schreef teamlead het volgende:
ben er wel klaar mee eigenlijk... ik vind het redelijk misselijkmakend dat je insinueert dat iedereen die het niet met je eens is de ernst van de holocaust niet snapt en nog nét niet beschuldigd van Nazi-sympathieën en je gelijk probeert te halen op je eigen gebrekkige interpretatie van historische bronnen
Nogmaals, ik zeg niet dat we hem moeten ophangen, en misschien is z'n muziek wel heel leuk dat maakt me niets uit. Het gaat puur om de mentaliteit die bepaalde daden probeert te normaliseren.quote:Op zondag 25 april 2010 00:11 schreef Ericr het volgende:
[..]
Geert Mak? Vind het een prutser maar wat heeft Mak dan gedaan?
Natuurlijk mag je Heesters bekritiseren maar de kerel is 106 jaar oud en heeft zelf geen directe invloed gehad op de acties van de Nazi's. Of zou zijn muziek misschien de Nazi's hebben aangespoord om hier en daar nog wat ovens hoger op te stoken? Denk dat we de man maar gewoon lekker moeten laten genieten van zijn laatste maanden of jaren, het is geen Demjanjuk of zo.
Wie nam van Gogh nu serieus, wie nam zoveel filosofen serieus, wie nam schrijvers serieus, wie nam veel wetenschappers serieus, wie nam degene die riep dat de aarde rond was serieus, ach ja AR, ik snap dat jij liever jezelf vermaakt onder de schijn van enige intelligentie, ik doe het liever met de echte variant, en ja, als je die niet hebt dan zal dat een hoop sensatie opleveren. Maar goed, gelukkig weten we nu, dat de aarde rond is.quote:Op zondag 25 april 2010 00:31 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Leer DeParo kennen. Slechts weinig mensen die hem nog enigszins serieus nemen hier. Maar goed, tenminste wel sensatie in elke topic waar hij verschijnt. Blijf zo doorgaan DeParo, ik vermaak mij wel.![]()
Vertel mij dan eens.quote:Op zondag 25 april 2010 02:33 schreef DrDentz het volgende:
Mja, DeParo denkt een beetje te simpel, als in: hunnie zijn de slechteriken en wij (wie dat ook zijn) de goeden. De wereld zit (helaas) iets ingewikkelder in elkaar. Ook Hitler kon een aardige kerel zijn.
Ah, je weet het dus niet, maar dat betekent eigenlijk ook automatisch dat je opmerking daarvoor nergens op sloeg. En verder, want blijkbaar leest niemand in dit topic, niemand ontkent dat Hitler menselijk was.quote:Op zondag 25 april 2010 02:43 schreef DrDentz het volgende:
Nou nou, daar ben ik te jong voor.. vraag het Johan Heesters. Hij doet me denken aan die man uit het filmpje.. The Man from Earth.. opkomst en ondergang van de Sovjetunie zien, twee wereldoorlogen meemaken, dan ga je de dingen wel in perspectief zien. Hij weet dat Hitler ook een man van vlees en bloed was, niet de duivel die mensen graag in hem zien. Hitler moet zover mogelijk van hunzelf geplaatst worden, het ultieme kwaad, en kan geen 'guter kerl' geweest zijn. Tja, dus wel.
Hitler was geen aardige kerel, dat weet jij net zo goed als ik, en nogmaals, je verdraait m'n woorden expres mbt het vermoorden, je weet precies wat ik zeg over mentaliteit, ach al die stompzinnige Nederlanders die net als hun grootouders weerquote:Op zondag 25 april 2010 00:18 schreef Ericr het volgende:
Maar goed Hitler was ook best een aardige kerel, voor zijn hond o.a. Die hond ook maar tegen de muur!
Mja, zijn nicht en een aantal ex-minaressen dachten daar r geloof ik ook anders over, net als zijn slachtoffers.Maar hij zal vast voor bepaalde personen aardig geweest zijn. Ook mensen met een kronkel in hun hoofd kunnen af en toe aardig zijn.quote:Op zondag 25 april 2010 02:33 schreef DrDentz het volgende:
Mja, DeParo denkt een beetje te simpel, als in: hunnie zijn de slechteriken en wij (wie dat ook zijn) de goeden. De wereld zit (helaas) iets ingewikkelder in elkaar. Ook Hitler kon een aardige kerel zijn.
Nope. Het Hitler-haten van tegenwoordig is net zo volgzaam als toen met de armen omhoog zijn naam uitschreeuwen. Zonder zelf na te denken de meute volgen. Anders word je weggezet als wereldvreemd.quote:Op zondag 25 april 2010 02:47 schreef DeParo het volgende:
daarom was hij dus niet aardig, als je dat zegt dan ben je net zo volgzaam als al die mensen die met hun armen omhoog zijn naam uitschreeuwden
(...)
als je dat doet dan ben je toch echt wereldvreemd.
quote:Op zondag 25 april 2010 02:53 schreef AryaMehr het volgende:
Hitler was wellicht in jouw ogen geen aardige kerel, maar dat betekent niet dat de mensen die destijds in zijn omgeving vertoefden hem geen 'aardige' kerel kunnen/konden vinden.
Het gaat er om dat je dan ook wel behoorlijk naief bent. Toch niet de persoon met wie je graag zou optrekken tenzij je zelf een kronkel in je hoofd hebt of andere motieven.quote:Op zondag 25 april 2010 02:53 schreef paddy het volgende:
[..]
Mja, zijn nicht en een aantal ex-minaressen dachten daar r geloof ik ook anders over, net als zijn slachtoffers.Maar hij zal vast voor bepaalde personen aardig geweest zijn. Ook mensen met een kronkel in hun hoofd kunnen af en toe aardig zijn.
Opvallend aan al zijn relaties is dat veel van deze vrouwen zelfmoordpogingen hebben ondernomen.
Maar daar gaat het hier niet om. die man deed dus gewoon zijn werk.
Story of his life.quote:Op zondag 25 april 2010 02:33 schreef DrDentz het volgende:
Mja, DeParo denkt een beetje te simpel
Ah, dus als ik Hitler haat om wat hij heeft gedaan, dan ben ik slechts een meeloper, maar als ik hem een aardige vent vond, dan ben ik dus historisch correct, nou nou, leuke tijden komen eraan zeg.quote:Op zondag 25 april 2010 02:56 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Nope. Het Hitler-haten van tegenwoordig is net zo volgzaam als toen met de armen omhoog zijn naam uitschreeuwen. Zonder zelf na te denken de meute volgen. Anders word je weggezet als wereldvreemd.
Ik wil nu niet op de inhoud ingaan - voor zover daarvan sprake is -, maar wel even een tip geven: stop met het overmatig gebruik van emoticons in je reacties. Komt een beetje kinderlijk over en doet het net lijken alsof je ze gebruikt om het gebrek aan inhoud in je reacties te camoufleren. Ik neem aan dat je de MSN-tijd al hebt gehad?quote:Op zondag 25 april 2010 02:59 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zegt degene die z'n emoties niet wil uiten![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
.
Tijdens dat concert was er ook nog een anti-Heesters 'tegenconcert', gegeven door een paar laffe verzetsstrijders in vredestijd.quote:Op zondag 25 april 2010 03:06 schreef Braddie het volgende:
Je kan veel zeggen over die man.
Maar luister dit maar eens:
Rond 3:10 tot 3:20 wat een stem!!! op die leeftijd!
Was dat niet het concert, waarbij ze in een Amersfoortse kerk ernaast,quote:Op zondag 25 april 2010 03:06 schreef Braddie het volgende:
Je kan veel zeggen over die man.
Maar luister dit maar eens:
Rond 3:10 tot 3:20 wat een stem!!! op die leeftijd!
Ohja, want Heesters de verrader die mag altijd herdacht blijven worden, of zolang hij leeft gehoord, maar degene die omgekomen zijn, moeten die vergeten worden, dacht het niet he, zo simpel is het niet nietwaar.quote:Op zondag 25 april 2010 03:07 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Tijdens dat concert was er ook nog een anti-Heesters 'tegenconcert', gegeven door een paar laffe verzetsstrijders in vredestijd.
Dit is veel leuker.quote:Op zondag 25 april 2010 03:06 schreef DrDentz het volgende:
Fuck dit. Ik ga wel over voetbal posten.
De Paro? Wil je een normaal antwoord? Zal je toch op moeten houden met...je bent dom/naïef etc want je deelt mijn mening niet.quote:Op zondag 25 april 2010 02:57 schreef DeParo het volgende:
[..]
[..]
Het gaat er om dat je dan ook wel behoorlijk naief bent. Toch niet de persoon met wie je graag zou optrekken tenzij je zelf een kronkel in je hoofd hebt of andere motieven.
Vergelijk bijvoorbeeld de broers Herman Goring en Albert Goring. De een een enorme profiteur, de ander, een ware held.
Uhm, dat naief had betrekking op de mensen die Hitler aardig vonden, zoals dus bijvoorbeeld Heesters en niet op degene die dat hier stellen. Maak dat onderscheid maar eerst.quote:Op zondag 25 april 2010 03:20 schreef paddy het volgende:
[..]
De Paro? Wil je een normaal antwoord? Zal je toch op moeten houden met...je bent dom/naïef etc want je deelt mijn mening niet.
De informatie die ik van Hitler heb? Maakt dat ik het gevoel heb dat het een man met twee gezichten was. Niet voor niets hebben veel van zijn exen een zelfmoordpoging gedaan.
Heesters deed wat veel joden ook deden. Hun beroep uitoefenen. Denk je nu echt dat jij het anders zou doen? Ja, misschien wanneer jij je eigen leven niet veel waard vindt, maar ik ou ook sax gaan spelen wanneer me dat gevraagd werd. Noem me laf, maar ik ben liever laf dan dood.
Nee zeggen in die tijd was er gewoon niet bij. Ik heb genoeg dramaverhalen gehoord om te weten dat ook joden speelden terwijl hun gezinnen werden afgevoerd. Puur om de tijd te doden van het wachten.
Fijn dat jij je aansloot bij het naziconcert grut.quote:Op zondag 25 april 2010 03:19 schreef DrDentz het volgende:
Erg hoor wat er destijds met die componisten is gebeurd, maar dat tegenconcert was vreselijk. Ik zag er beelden van op televisie. Allemaal veertigers die zichzelf op de borst klopten want ze waren toch wel erg dapper en nobel, helden, ze durfden op te staan tegen een waar naziconcert.
Euhm, ik heb verhalen van mijn grootvader gehoord die je volledig tegenspreken. Hij heeft zijn vriend verloren toen die uit principe niet mee wilde werken aan iets. Was geen Jood en werd door zijn weigering gewoon neergeknald...of moet ik zeggen afgeknald. Niets gevangenis. Mijn grootvader heeft de oorlog overleefd door de ondergrondse trouwens, want werd ook afgevoerd naar een werkkamp waar hij het 100% niet zou gaan overleven. Deze grootvader heeft trouwens twee joodse kinderen verborgen en een Britse vlieger.quote:Hij hoefde niet tegen een loop van een pistool aan te kijken.
Of tegen een ingang van een gaskamer, meneer had geen spijt, meneer distantieerde zich niet van de Nazi's.
Huhquote:Dus als we nu het spelletje gaan spelen, dat de Joodse mensen die afgevoerd en afgeslacht werden de laffaards waren, geef dan even een hintje
Dat past wel in het rijtje verhalen van al die Nederlanders die zogenaamd oorlogsheld waren, omdat ze zo goed mee hadden geholpen, nou dat aantal van 90% zakte al heel vlug door de jaren naar een minimaal aantal.quote:Op zondag 25 april 2010 03:41 schreef paddy het volgende:
[..]
Euhm, ik heb verhalen van mijn grootvader gehoord die je volledig tegenspreken. Hij heeft zijn vriend verloren toen die uit principe niet mee wilde werken aan iets. Was geen Jood en werd door zijn weigering gewoon neergeknald...of moet ik zeggen afgeknald. Niets gevangenis.
Dus a.u.b doe niet of je de wijsheid in pacht hebt in dergelijke gevallen.
En Hitler kon charmant zijn, maar had twee gezichten. Het gezicht van het beest nam alleen de overhand. Hij heeft toch relaties gehad. Niet met zomaar gewone vrouwen. Van deze vrouwen hebben er een aantal een zelfmoordpoging gedaan. Die hebben dus die andere kant gezien.
Denk dus wel dat Hitler twee gezichten had.
Denk dat Heesters de leuke kant van hem zag. Mao kon ook charmant zijn hoorde ik, maar toch heeft hij heel veel mensen afgeslacht.
Een seriemoordenaar kan ook heel charmant zijn
En die paar mensen, die hun lesje geleerd hebben, die probeer jij nu de grond in te praten.quote:Op zondag 25 april 2010 03:51 schreef DrDentz het volgende:
Nog steeds een laf volkje, daarom kan die arme Jopie hier niet fatsoenlijk een concert geven. Moeten er weer een paar schijnheilige malloten een tegenconcert geven.
Ja, blijf jij ook steeds herhalen?quote:Op zondag 25 april 2010 03:51 schreef DrDentz het volgende:
Nog steeds een laf volkje, daarom kan die arme Jopie hier niet fatsoenlijk een concert geven. Moeten er weer een paar schijnheilige malloten een tegenconcert geven.
En ik dan lol, zoveel mensen die zichzelf blijven herhalen, denk je dan dat ik origineler kan wordenquote:Op zondag 25 april 2010 03:57 schreef paddy het volgende:
[..]
Ja, blijf jij ook steeds herhalen?
Ik ga slapen
Lijkt me een goed plan voor je, een beetje kunde is toch wel vereist zeker van jouw kant,quote:Op zondag 25 april 2010 03:55 schreef paddy het volgende:
Ga eens die pc uit doen en morgen het nog eens proberen?
"Gezegend is hij die niets verwacht, want hij zal nooit teleurgesteld worden."quote:Op zondag 25 april 2010 03:55 schreef paddy het volgende:
Ga eens die pc uit doen en morgen het nog eens proberen?
Je hebt de site gevonden zie ik zo.quote:Op zondag 25 april 2010 04:13 schreef DeParo het volgende:
"Man braucht nich immer denselben Standpunkt zu vertreten, denn niemand kann einen daran hindern klüger zu werden."
- Konrad Adenauer
"Nehmen Sie die Menschen wie sie sind, andere gibt's nicht."
- Konrad Adenauer
Niet liegen Paro.quote:Op zondag 25 april 2010 04:17 schreef DeParo het volgende:
[..]
Lang geleden.
Je dacht toch niet dat ik ze allemaal kon onthouden.
Niet. Je hebt mijn citaat gegloogled waardoor je op die website uitkwam.quote:Op zondag 25 april 2010 04:20 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ok, ik onthoud ze,
sorry voor mijn nederigheid.
En de andere helft niet?quote:Op zondag 25 april 2010 04:21 schreef popolon het volgende:
Oh, voor de speurpipo's,: Zoek nog even verder, dan kom je er achter dat half Nederland fout zat.
Zoek het eens op.quote:
Nee, want ik eerlijk gezegd dacht ik serieus dat jij het gewoon wistquote:Op zondag 25 april 2010 04:21 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Niet. Je hebt mijn citaat gegloogled waardoor je op die website uitkwam.
Wat? Dat 50% van de Nederlanders fout zat? Ik zal toch zeggen dat het percentage hoger moet liggen.quote:
Ik wist het ook.quote:Op zondag 25 april 2010 04:24 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nee, want ik eerlijk gezegd dacht ik serieus dat jij het gewoon wist![]()
,
blijkbaar overschat.
Ik lees het morgen wel, maar wat zou ik moeten roepen waar ik spijt van zou krijgenquote:Op zondag 25 april 2010 04:02 schreef DeParo het volgende:
[..]
En ik dan lol, zoveel mensen die zichzelf blijven herhalen, denk je dan dat ik origineler kan worden
maar goed.
[..]
Lijkt me een goed plan voor je, een beetje kunde is toch wel vereist zeker van jouw kant,
voordat je dadelijk dingen gaat roepen waar je spijt van krijgt, en dat wil ik niet op m'n geweten hebben, lool.
Nee? Bepaalde citaten zijn gewoon klassiekers, op verscheidene websites te vinden. Ik haal de meeste citaten gewoon uit boeken.quote:Op zondag 25 april 2010 04:25 schreef DrDentz het volgende:
Dus jullie halen die chique quotes gewoon ordinair van websites? Mijn wereldbeeld.
quote:
Ik mijne ook, ik onthoud ze alleen niet, en daarvoor is de site dus heel erg handig, ik gebruik wel vaker quotes hoor, van beroemde personen. Nee Dr Dentz, we of ik tenminste, weten dat ze bestaan, maar het geheugen is selectief en onthoudt de grote lijn, ahoewel ik natuurlijk ook moet zeggen, dat ik tijdens mijn zoektocht in het geheugen wel eens op die site een onbekende maar geniale quote ben tegengekomen.quote:Op zondag 25 april 2010 04:25 schreef DrDentz het volgende:
Dus jullie halen die chique quotes gewoon ordinair van websites? Mijn wereldbeeld.
Blijkbaar lees je met je ogen half open, want ik heb gezegd dat er veel vrijwillig gingen, maar ook veel werden gedwongen. Er zijn verschillen, zeker wanneer men vlucht, dat vergt toch enige moed.quote:Op zondag 25 april 2010 04:25 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik lees het morgen wel, maar wat zou ik moeten roepen waar ik spijt van zou krijgen
Een beetje kunde? Wat heeft dat nu met je posts te maken? En denk jij nu echt dat de Nederlanders vrijwillig naar die werkkampen gingen? Waar haal je die fantasie verhalen vandaan? Welke bron fluistert je dit in?
Intellectuelen niet.quote:Op zondag 25 april 2010 04:28 schreef DeParo het volgende:
Nee Dr Dentz, we of ik tenminste, weten dat ze bestaan, maar het geheugen is selectief en onthoudt de grote lijn
- Louis Ferdinand Celine.quote:''Hij had het gebrek van alle intellectuelen, hij verloor zich eindeloos in details''
Blijf dan ook een beetje op niveau. Die van mij staan er allemaal nog.quote:Op zondag 25 april 2010 04:30 schreef popolon het volgende:
Moderatiemedewerker, ga niet zo maar reacties wissen.
Nee, mensen met een fotografisch geheugen niet, of die beroemde zinnetjes die je nooit meer vergeet.quote:Op zondag 25 april 2010 04:31 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Intellectuelen niet.
[..]
- Louis Ferdinand Celine.
Oh ja verdimme nou zeg!quote:Op zondag 25 april 2010 04:31 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Blijf dan ook een beetje op niveau. Die van mij staan er allemaal nog.
quote:Op zondag 25 april 2010 04:32 schreef DeParo het volgende:
Maar we zijn allebei mensen AR.
quote:''AryaMehr is like.. half man half amazing.."
Eentje speciaal voor jou.quote:Op zondag 25 april 2010 04:31 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Blijf dan ook een beetje op niveau. Die van mij staan er allemaal nog.
Die ken ik. Dus doe er je voordeel mee en lees mijn posts goed.quote:Op zondag 25 april 2010 04:36 schreef DeParo het volgende:
[..]
Eentje speciaal voor jou.
“The greatest education in the world is watching the masters at work.”
- Michael Jackson
Ik denk, dat MJ niet het op zichzelf betrok,quote:Op zondag 25 april 2010 04:37 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Die ken ik. Dus doe er je voordeel mee en lees mijn posts goed.
Prachtige site he? Je bent wel een meester in het googlen moet ik zeggen.quote:Op zondag 25 april 2010 04:38 schreef DeParo het volgende:
[..]
Inkoppertje![]()
.
"Onwetendheid is de moeder der hoogmoed."
Erasmus (anti-semiet![]()
)
Niet eens deze keer.quote:Op zondag 25 april 2010 04:40 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Prachtige site he? Je bent wel een meester in het googlen moet ik zeggen.
Waarom heb je moeite om het toe te geven? Je kende de site niet, tot nu, vandaar het overmatig gebruik van citaten.quote:Op zondag 25 april 2010 04:44 schreef DeParo het volgende:
[..]
Niet eens deze keer.
Enne, een laatste, want ik ga slapen AR, iemand van wie je fan bent, meen ik.
"Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven."
- Friedrich Nietzsche
Ik weet ook wel dat ik geen oude wijsgeer als display heb en iets in het latijn eronder.quote:Op zondag 25 april 2010 04:39 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik denk, dat MJ niet het op zichzelf betrok,
aangezien jij hem als Display gebruikt, zie hoe de meester te werk gaat, en durf er niet tegen in te gaan![]()
.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |