quote:
Op zondag 25 april 2010 03:20 schreef paddy het volgende:[..]
De Paro? Wil je een normaal antwoord? Zal je toch op moeten houden met...je bent dom/naïef etc want je deelt mijn mening niet.
De informatie die ik van Hitler heb? Maakt dat ik het gevoel heb dat het een man met twee gezichten was. Niet voor niets hebben veel van zijn exen een zelfmoordpoging gedaan.
Heesters deed wat veel joden ook deden. Hun beroep uitoefenen. Denk je nu echt dat jij het anders zou doen? Ja, misschien wanneer jij je eigen leven niet veel waard vindt, maar ik ou ook sax gaan spelen wanneer me dat gevraagd werd. Noem me laf, maar ik ben liever laf dan dood.
Nee zeggen in die tijd was er gewoon niet bij. Ik heb genoeg dramaverhalen gehoord om te weten dat ook joden speelden terwijl hun gezinnen werden afgevoerd. Puur om de tijd te doden van het wachten.
Uhm, dat naief had betrekking op de mensen die Hitler aardig vonden, zoals dus bijvoorbeeld Heesters en niet op degene die dat hier stellen. Maak dat onderscheid maar eerst.
En ach, ik heb historici gegeven, ik heb het onderbouwd, maar mensen lezen niet, en dan krijg je frustraties als de discussie doorgaat, zeker als het tegen eentje is, altijd eerlijk.
En nogmaals Paddy, waar ik me totaal aan frustreer is de historische ontwetendheid die regeert in dit topic,
want meneer Heesters werd niet gedwongen door de Duitsers om op te treden.
Hij hoefde niet tegen een loop van een pistool aan te kijken.
Of tegen een ingang van een gaskamer, meneer had geen spijt, meneer distantieerde zich niet van de Nazi's.
Als je dat allemaal weet, als je dat allemaal hebt gelezen, dan krijg je dus wel degelijk het beeld dat Heesters fout was. Als je niets weet van wat Heesters deed, en denkt dat hij gedwongen werd met een pistool tegen z'n achterhoofd, of met z'n gezin vastgebonden in een huisje ver weg, achja dan kan je het misschien denken, maar meneer dacht alleen aan geld en aan profiteren.
Dus als we nu het spelletje gaan spelen, dat de Joodse mensen die afgevoerd en afgeslacht werden de laffaards waren, geef dan even een hintje, want ik hoef de Joodse groep niet te laten vergelijken met laffaards zoals Heesters, met moordenaars, of met ander tuig dat
de Holocaust mogelijk maakte.
En dat bedoel ik dus met de mentaliteit die de geschiedenis en de Holocaust normaliseert Paddy, ach het was oorlog, ze wisten niet beter, ze waren bang, ze wisten het gewoon niet, het spreekt elkaar allemaal zo tegen Paddy, mensen stikken in leugens om hun eigen lafheid te verdoezelen,
maar ik ben blij voor je dat jouw familie niet hoefde te vluchten, en niet afgevoerd hoefden te worden,
want ach, ze wisten het toch niet, wat wisten ze nou, ach die Joodse mensen werden afgevoerd naar een werkkamp, of hun eigen land ver in het Oosten.
Die vervloekte mentaliteit die weigert dat mensen hun bek houden uit respect voor de slachtoffers dadelijk op 4 mei, of heb je niet gezien dat dat plein met het jaar leger wordt, ik wel.
En als jij niet kan respecteren dat een man als Heesters fout was, dat een dergelijke mentaliteit, die inderdaad heerste bij zoveel mensen, ervoor zorgde dat de Holocaust plaats kon vinden, wat houdt een nieuwe Hitler tegen om dan nog
precies hetzelfde te doen.
quote:
Op zondag 25 april 2010 03:19 schreef DrDentz het volgende:Erg hoor wat er destijds met die componisten is gebeurd, maar dat tegenconcert was vreselijk. Ik zag er beelden van op televisie. Allemaal veertigers die zichzelf op de borst klopten want ze waren toch wel erg dapper en nobel, helden, ze durfden op te staan tegen een waar naziconcert.
Fijn dat jij je aansloot bij het naziconcert grut.
Weet je wel wat er gedraaid werd bij het andere concert, ja dat heb je gelezen, de vervloekte generatie.