abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80482780
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:05 schreef Xiaolong het volgende:

[..]

Als ik heel officieel zou zijn, volgens vliegtuigmakers zou je gelijk hebben en zou mijn verhaal BS zijn.

Maar praktisch is er altijd continu vulkanisch stof in de licht, maar heeeeeeeeeeeeeeeeel gering, afnemend concentraties.
1 ppm al genoeg? Serieus?
pi_80482783
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:04 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

En hier is het dus NIET acceptabel. Wat is daar nou zo moeilijk aan?
Volgens de praktijkvluchten waren er "windows of opportunities" ! wat is daar zo moeilijk aan ?
pi_80482812
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:06 schreef Xiaolong het volgende:

[..]

Volgens de praktijkvluchten waren er "windows of opportunities" ! wat is daar zo moeilijk aan ?
Tuurlijk zijn er perioden met mindere activiteit, je kunt alleen niet voorspellen wanneer en waar (slechts met waarnemingen achteraf), en dus kun je daar nooit een zinnige dienstregeling op bouwen.
Wat jij voorstelt is gewoon vliegen, en dan concluderen van "oh, kijk! 15 minuten geleden was het niet acceptabel!".. Mja, beetje te laat dan he?
pi_80482836
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:58 schreef Xiaolong het volgende:

[..]

Je snapt het niet en waarschijnlijk gaat het jouw meer om je gelijk te halen dan het te snappen....
quote:
ik praat over oppervlaktes ! Als er een uitbarsting is in Indonesie, dan zijn er na paar weken over heel de wereld as deeltjes. Sluit dan iedereen zijn luchtruim in azie, amerika, europa ? neee !! je gaat dan kijken waar er gevaarlijke concentraties aanwezig zijn en die plekken worden gemeden !!!

Heel europa ligt niet continu in gevaarlijke concentratie as ! dat hebben verschillende maatschappijen al laten zien door testvluchten !
De rest van je onzin is hier boven al tegen gesproken.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_80482870
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:06 schreef stbabylon het volgende:

[..]

1 ppm al genoeg? Serieus?
Sorry het staat volgens mij niet zo gedefineerd maar als no volcanic ash, zoiets dacht ik ooit tegengekome te zijn. Maar No betekent 0 zou je kunnen redeneren (technische philosofie). Maar iedereen weet dat die situatie nooit haalbaar is
pi_80482900
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]


[..]

De rest van je onzin is hier boven al tegen gesproken.
Quote mij aub niet als je niks erop te zeggen hebt. Het is gewoon laag om met een gekrenkte ego aanvallig te doen....we houden hierbij gewoon op
  Moderator maandag 19 april 2010 @ 15:10:02 #107
45833 crew  Fogel
pi_80482915
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:08 schreef Xiaolong het volgende:

[..]

Sorry het staat volgens mij niet zo gedefineerd maar als no volcanic ash, zoiets dacht ik ooit tegengekome te zijn. Maar No betekent 0 zou je kunnen redeneren (teschnische philosofie). Maar iedereen weet dat die situatie nooit haalbaar is.
Je denkt veel, maar weet weinig, dat bleek al uit het vorige topic.
Zou je je theorieen voor je willen houden of onderbouwen zoals een echte wetenschapper betaamd?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_80482974
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:10 schreef Fogel het volgende:

[..]

Je denkt veel, maar weet weinig, dat bleek al uit het vorige topic.
Zou je je theorieen voor je willen houden of onderbouwen zoals een echte wetenschapper betaamd?
Je praat veel maar weet niks dat bleek uit de vorig topic ook, maar toch ga je maar door ?

Het zijn geen theorieen aangezien ik gewoon de praktijk citeer

Niets voor niets lacht de internationale community ons uit
pi_80482976
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:06 schreef Xiaolong het volgende:

[..]

Volgens de praktijkvluchten waren er "windows of opportunities" ! wat is daar zo moeilijk aan ?

Ohh, jij hebt een hotline met die vulcaan die jou door geeft wanneer hij heel veel en wat minder as uit stoot.
Vervolgens pak jij je super-vulvanisch-as-in-de-lucht-scanner erbij en ziet dan dat er tussen 03:00 PM en 06:00 PM prima een aantal vluchten konden opstijgen! In de tussentijd bel je nog even met de piloot om door te geven dat hij iets naar links moet uitwijken om zo de aswolk te ontwijken!
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Moderator maandag 19 april 2010 @ 15:12:36 #110
45833 crew  Fogel
pi_80483014
De vulkaan, nu met klonten in de as:



bron: dagbladet.no
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_80483025
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:11 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ohh, jij hebt een hotline met die vulcaan die jou door geeft wanneer hij heel veel en wat minder as uit stoot.
Vervolgens pak jij je super-vulvanisch-as-in-de-lucht-scanner erbij en ziet dan dat er tussen 03:00 PM en 06:00 PM prima een aantal vluchten konden opstijgen! In de tussentijd bel je nog even met de piloot om door te geven dat hij iets naar links moet uitwijken om zo de aswolk te ontwijken!
Eh, die wolk is gewoon te zien met de juiste apparatuur. En overdag kunnen piloten gewoon op zicht er omheen vliegen.
pi_80483032
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:11 schreef Xiaolong het volgende:

Het zijn geen theorieen aangezien ik gewoon de praktijk citeer
Ik zal ook even uit de praktijk citeren:
quote:
How Volcanic Ash Can Kill An Airplane



As volcanic ash spreads from an eruption under a glacier in the Eyjafjallajokull region of Iceland, the British have taken the drastic step of locking down the country's airspace. Here's why.

The world's bustling air traffic corridors pass over hundreds of volcanoes just like the one in Iceland — all of which are capable of sudden, explosive eruptions of fire and ash. In the United States alone, aircraft carry many thousands of passengers and millions of dollars of cargo over volcanoes each day. As we see today, volcanic ash can be a serious hazard to aviation even thousands of miles from an eruption. Airborne ash can diminish visibility, damage flight control systems, and most importantly, cause jet engines to fail.

In fact, according to Boeing public relations officials, in the past 30 years, more than 90 jet-powered commercial airplanes have encountered clouds of volcanic ash and suffered damage as a result.

Here's an example of one such case.

The Story of KLM Flight 867
On December 15, 1989, clouds of ash from an eruption at Mt. Redoubt Volcano in Alaska nearly caused a Boeing 747 jetliner (KLM Flight 867) carrying 231 passengers to crash land after losing power to all four engines.

As the crew of KLM Flight 867 struggled to restart the plane's engines, "smoke" and a strong odor of sulfur filled the cockpit and cabin. For five long minutes the powerless 747 jetliner, bound for Anchorage, Alaska, with 231 terrified passengers aboard, fell in silence toward the rugged, snow-covered Talkeetna Mountains (7,000 to 11,000 feet high). All four engines had flamed out when the aircraft inadvertently entered a cloud of ash blown from erupting Redoubt Volcano, 150 miles away. The volcano had begun erupting 10 hours earlier on that morning of December 15, 1989. Only after the crippled jet had dropped from an altitude of 27,900 feet to 13,300 feet (a fall of more than 2 miles) was the crew able to restart all engines and land the plane safely at Anchorage. The plane required $80 million in repairs, including the replacement of all four damaged engines.

How did it happen?



It's a process that's sort of like Mother Nature's version of a "Cash for Clunkers" engine getting killed. Volcanic ash normally contains glassy materials, such as silicates, whose melting points are 600 degrees Celsius to 800 degrees Celsius. Since internal temperature of in-flight jet engine exceed 1000 degrees Celsius, glassy particles in volcanic ash inhaled by the engines instantly melt. In the course of exhaust, the glassy materials are rapidly cooled down in the turbine chamber, stick on the turbine vanes, and disturb the flow of high-pressure combustion gases. This disorder of the flow may stop the entire engine in serious cases — such as KLM Flight 867.

Such dangerous and costly encounters between aircraft and volcanic ash can happen because ash clouds are difficult to distinguish from ordinary clouds, both visually and on radar. Also, ash clouds can drift great distances from their source. For example, in less than 3 days, the ash cloud from the June 15, 1991, eruption of Mount Pinatubo in the Philippines traveled more than 5,000 miles to the east coast of Africa. This ash cloud damaged more than 20 aircraft — including the DC-10 shown above — most of which were flying more than 600 miles from the volcano.

So today's decision by British aviation officials to clear UK airspace until at least 1:00 am EST on Friday, while difficult, makes a heck of a lot of sense.
Bron
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_80483045
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:11 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ohh, jij hebt een hotline met die vulcaan die jou door geeft wanneer hij heel veel en wat minder as uit stoot.
Vervolgens pak jij je super-vulvanisch-as-in-de-lucht-scanner erbij en ziet dan dat er tussen 03:00 PM en 06:00 PM prima een aantal vluchten konden opstijgen! In de tussentijd bel je nog even met de piloot om door te geven dat hij iets naar links moet uitwijken om zo de aswolk te ontwijken!
Hmmm dan zou KLM zoiets ook hebben ? Lufthansa ook ? Air France ook ? we hebben denk ik allemaal een hotline en zo een scanner....shit we zijn erbij
pi_80483066
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ik zal ook even uit de praktijk citeren:
[..]

Bron
Één!!! (1) vliegtuig.

Oh wow, ben onder de indruk. Honderden door nalatig onderhoud, toch vliegen we nog gewoon.
pi_80483089
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:13 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Één!!! (1) vliegtuig.
Dan is er al een teveel.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_80483106
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ik zal ook even uit de praktijk citeren:
[..]

Bron
de praktijk van door een hoge concentratie as wolk te vliegen idd !!
Als je misschien een seconden aandacht had geschonken aan het lezen van mijn berichten zou je zien dat ik dit ook niet ontkende, maar ja, dit is jouw manier van discussies

Laten we gewoon deze topic niet verder verzieken en het hierbij laten.
pi_80483112
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:12 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Eh, die wolk is gewoon te zien met de juiste apparatuur. En overdag kunnen piloten gewoon op zicht er omheen vliegen.
Hoe wil jij microscopisch kleine deeltjes op het blote oog waarnemen? Dat ding ziet er echt niet uit als een gewone wolk hoor De term wolk geeft slechts aan dat er op een bepaalde locatie een verhoogde concentratie geldt, en dat betekent niet dat je een grote zwarte wolk in de lucht ziet hangen. Heb je al naar buiten gekeken?
pi_80483124
Oh, en willen de bange poeperts hier niet gaan zeuren als ze de komende 2 jaar niet vliegen (wat goed mogelijk is als ze blijven vast houden dat vliegen met deze concentratie niet kan) over de economie die compleet naar de klote is?
  maandag 19 april 2010 @ 15:15:12 #119
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_80483125
We komen wel dichter bij de essentie: Er kunnen wel mooie kaartjes gemaakt worden met hogere en lagere concentraties, maar tegelijkertijd is het goed om te weten welke concentratie nou uiteindelijk gevaar vormt. Misschien dat die donkergrijze zones (of felrood op andere kaartjes) nog ruim onder de gevaarlijke concentraties zitten.
pi_80483133
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:14 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dan is er al een teveel.
Een die letterlijk door hoge concentratie wolk vloog die situatie heerst niet boven heel europa
pi_80483147
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:14 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Hoe wil jij microscopisch kleine deeltjes op het blote oog waarnemen? Dat ding ziet er echt niet uit als een gewone wolk hoor De term wolk geeft slechts aan dat er op een bepaalde locatie een verhoogde concentratie geldt, en dat betekent niet dat je een grote zwarte wolk in de lucht ziet hangen. Heb je al naar buiten gekeken?
Pardon? De piloten zeggen het gewoon te kunnen zien. Weet jij het beter dan de piloten?
  maandag 19 april 2010 @ 15:15:54 #122
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_80483151
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:15 schreef stbabylon het volgende:
Oh, en willen de bange poeperts hier niet gaan zeuren als ze de komende 2 jaar niet vliegen (wat goed mogelijk is als ze blijven vast houden dat vliegen met deze concentratie niet kan) over de economie die compleet naar de klote is?
Mensen worden inventief, dus er komen vast ook mooie ideeën hieruit voort.
pi_80483169
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:15 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Pardon? De piloten zeggen het gewoon te kunnen zien. Weet jij het beter dan de piloten?
Bron?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_80483250
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:15 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Pardon? De piloten zeggen het gewoon te kunnen zien. Weet jij het beter dan de piloten?
Net als de manier waarop ze de hele luchtruim gevaarlijk hebben bestempeld ---> sims
pi_80483313
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Bron?
Het is idd onzichtbaar !
pi_80483324
Op de site van Hato airport (Curacao) staat er achter vlucht OR362 van ArkeFly dat hij vertrokken is richting Amsterdam om 14.30 uur Nederlandse tijd. ArkeFly lijkt dus ook te vliegen.
pi_80483347
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Bron?
Kan het niet meer terug vinden binnen 5 minuten, maar stond zaterdag op nu.nl
  maandag 19 april 2010 @ 15:23:04 #128
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_80483420
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:20 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Op de site van Hato airport (Curacao) staat er achter vlucht OR362 van ArkeFly dat hij vertrokken is richting Amsterdam om 14.30 uur Nederlandse tijd. ArkeFly lijkt dus ook te vliegen.
Kan zijn dat ie naar een ander (zuid-)Europees vliegveld vertrekt en van daaruit met de bus richting NL. Mooi voor de mensen dat ze iig richting huis kunnen .
pi_80483479
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:23 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Kan zijn dat ie naar een ander (zuid-)Europees vliegveld vertrekt en van daaruit met de bus richting NL. Mooi voor de mensen dat ze iig richting huis kunnen .
Als ze mij ergens in Spanje af zouden zetten dan laat mij nog maar even op Curacao genieten
pi_80483497
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:19 schreef Xiaolong het volgende:

[..]

Het is idd onzichtbaar !
Zijn we het toch ergens samen over eens.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_80483592
Als het onzichbaar is, waarom wordt er dan alleen bij daglicht gevlogen?
  maandag 19 april 2010 @ 15:29:05 #132
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_80483636
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

Ik zal ook even uit de praktijk citeren:
Nogal een verschil of je door de rookwolk boven de vulkaan heenvliegt, of ergens 500 kilometer verderop
Haters everywhere but I don't really care.
pi_80483653
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:27 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Als het onzichbaar is, waarom wordt er dan alleen bij daglicht gevlogen?
Wordt er uberhaupt gevlogen dan? (Op helicopters, kleine vliegtuigjes, luchtbalonnen en zweefvliegtuigen na dan)
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_80483674
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:29 schreef matthijst het volgende:

[..]

Nogal een verschil of je door de rookwolk boven de vulkaan heenvliegt, of ergens 500 kilometer verderop
quote:
including the DC-10 shown above — most of which were flying more than 600 miles from the volcano.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_80483679
Ik denk steeds dat het een 1 april grap is, vind het zo'n raar verhaal.
pi_80483727
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:27 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Als het onzichbaar is, waarom wordt er dan alleen bij daglicht gevlogen?
Omdat er alleen VFR verkeer (op zicht dus) toegestaan is om dat IFR (op instrumenten) mogelijk verstoord kan worden door de aswolk. Dat heeft een meer technische aard dus En op zicht vliegen in de nacht mag sowieso niet.
Iets met statisch geladen asdeeltjes
  maandag 19 april 2010 @ 15:34:00 #137
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_80483832
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
including the DC-10 shown above — most of which were flying more than 600 miles from the volcano.
Inderdaad: de meesten, niet allemaal, dus je punt is?
Die op die relfoto was degene die uit de lucht pleurde en die zal er wel vlak overheen gevlogen zijn lijkt me.


Wat anderen ook zeggen: ga eerst eens meten hoeveel van die zooi er in de lucht zit, beetje creatief mee omgaan ipv. hele luchtruim dichtpleuren.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_80484015
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:34 schreef matthijst het volgende:

[..]

Inderdaad: de meesten, niet allemaal, dus je punt is?
Die op die relfoto was degene die uit de lucht pleurde en die zal er wel vlak overheen gevlogen zijn lijkt me.
Ik zal iets beter quoten:
quote:
This ash cloud damaged more than 20 aircraft — including the DC-10 shown above — most of which were flying more than 600 miles from the volcano.
Enig idee wat het vervangen van 4 vliegtuig motoren kost?
In elk geval meer dan die 15-20 miljoen euro per dag die KLM nu verliest.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 19 april 2010 @ 15:41:51 #139
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_80484143
Prachtig, vreemde is dan wel dat de KLM zelf graag wil vliegen, misschien moet jij ze ff bellen om aan te geven dat ze er helemaal naast zitten?
Ik denk dat ze wel zullen luisteren naar een random Fokker
Haters everywhere but I don't really care.
pi_80484171
ANP:
quote:
ANP572 3 BIN 158 GIJS VAN WETTEN 841 818
LUCHTVAAR19; OGW-AMSTERDAM-NLR-ASWOLK
Plaats aswolk stemt overeen met modellen (2)

VULKAANUITBARSTING

N i e u w bericht, meer informatie

AMSTERDAM (ANP) - De aswolk die na een vulkaanuitbarsting in
IJsland boven Nederland hangt, bevond zich zondagavond op de plek
die de modellen van het KNMI hadden voorspeld. Dat blijkt uit een
testvlucht die gemaakt is met een met meetapparatuur uitgeruste
Cessna Citation van het Nationaal Lucht- en Ruimtevaartlaboratorium
(NLR).

De vlucht was bedoeld ter controle van de modellen die het KNMI
gebruikt om de bewegingen van de aswolk te volgen, meldde het NLR
maandag. Dat is van belang omdat de Nederlandse
luchtvaartinstanties op grond van de berekeningen van het
meteorologische instituut besluiten nemen over de afsluiting dan
wel openstelling van het luchtruim voor commercieel vliegverkeer.

Het laboratoriumvliegtuig is volgens het NLR over de aswolk
gevlogen. Die lag zondagavond op drie kilometer hoogte boven
Zuid-Nederland en had een wisselende dikte. De grenzen van de
aswolk zijn goed zichtbaar. Dat is volgens het NRL belangrijk om te
weten voor piloten als straks het luchtruim weer (gedeeltelijk)
wordt opengesteld.

Er zijn in Europa nog weinig middelen om vulkanische stofwolken met
grote precisie te meten en te volgen. Daarom worden vooral modellen
gebruikt om de plaats en samenstelling van dergelijk wolken te
bepalen. Er is evenmin regelgeving die bepaalt bij welke
concentratie asdeeltjes het veilig wordt verondersteld om te
vliegen en bij welke niet, aldus het NLR.


191533 apr
pi_80484274
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:41 schreef matthijst het volgende:
Prachtig, vreemde is dan wel dat de KLM zelf graag wil vliegen, misschien moet jij ze ff bellen om aan te geven dat ze er helemaal naast zitten?
Ik denk dat ze wel zullen luisteren naar een random Fokker
Ik zit al bij de KLM
Bel jij dan even naar Eurocontrol, misschien dat hun wel naar jou willen luisteren.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 19 april 2010 @ 15:45:29 #142
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
  maandag 19 april 2010 @ 15:48:29 #143
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_80484431
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ik zit al bij de KLM
Bel jij dan even naar Eurocontrol, misschien dat hun wel naar jou willen luisteren.
Als steward zeker, aangezien pilootjes graag willen vliegen

En indien je stiekum toch piloot bent: waarom dan expres de boel opnaaien met foto's van vliegtuigen die dwars door een zwarte wolk op 100km van een vulkaan heengevlogen zijn en dat vergelijken met de miniscule stofdeeltjes die hier in de lucht schijnen te hangen. Zal je baas leuk vinden
Haters everywhere but I don't really care.
pi_80484545
quote:
KLM: geen Europese vluchten tot 20.00 uur
VULKAANUITBARSTING

AMSTELVEEN (ANP) - Luchtvaartmaatschappij KLM voert in ieder geval tot
maandagavond 20.00 uur lokale tijd geen Europese vluchten uit van en naar
Schiphol. Dat staat op de website.

Ook zullen tot die tijd geen intercontinentale vluchten vertrekken vanaf
Amsterdam. Voor aankomende intercontinentale vluchten geldt dat minimaal
vier uur voor de geplande vertrektijd per vlucht wordt besloten.
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch iets anders mij zal kunnen scheiden van de liefde van God.
pi_80484618
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:48 schreef matthijst het volgende:

[..]

Als steward zeker, aangezien pilootjes graag willen vliegen

En indien je stiekum toch piloot bent: waarom dan expres de boel opnaaien met foto's van vliegtuigen die dwars door een zwarte wolk op 100km van een vulkaan heengevlogen zijn en dat vergelijken met de miniscule stofdeeltjes die hier in de lucht schijnen te hangen. Zal je baas leuk vinden
Maak je geen zorgen, ik ben geen piloot en al helemaal geen steward.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 19 april 2010 @ 15:55:13 #146
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_80484730
Wat een ellende zeg....
pi_80484738
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Maak je geen zorgen, ik ben geen piloot en al helemaal geen steward.
bagagemedewerker?
pi_80484780
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:55 schreef StephanL het volgende:

[..]

bagagemedewerker?
Nee
Iets met Software en testen
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_80484855
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:55 schreef Drassss het volgende:
Wat een ellende zeg....
Onwerkelijk inderdaad. Wie dit een week geleden voorspeld had was voor gek verklaard.

Maar ik snap wel dat er met passagiersvliegtuigen gewoon geen risico gelopen mag worden.
  maandag 19 april 2010 @ 16:00:57 #150
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_80485037
De OR362 gaat richting Barcelona
  maandag 19 april 2010 @ 16:03:52 #152
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_80485064
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:58 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Onwerkelijk inderdaad. Wie dit een week geleden voorspeld had was voor gek verklaard.

Maar ik snap wel dat er met passagiersvliegtuigen gewoon geen risico gelopen mag worden.
Het is ook gewoon een afschuwelijk slecht gebied waar dit plaats aan het vinden is. Wind die het voor 90% van de gevallen altijd richting Europa blaast... Tja en misschien kan gezegd worden dat men te snel heeft besloten om alles dicht te gooien en zodoende nu in de problemen zit. Misschien dacht men in het begin dat het na 1 dag wel weg zou trekken ( niet dus... ). Ooit moet de beslissing genomen worden om te vliegen, men kan niet 2 weken blijven wachten.
pi_80485072
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Nee
Iets met Software en testen
Dan valt het nog mee
  maandag 19 april 2010 @ 16:04:13 #154
6941 APK
Factual, I think.
pi_80485074


Deze stoere Viking waagt het er gewoon op.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_80485147
quote:
Piloten: veiligheid boven commercie

VULKAANUITBARSTING

BRUSSEL (ANP) - De European Cockpit Association (ECA) heeft maandag
de autoriteiten opgeroepen om veiligheid voorrang te geven op
commerciële overwegingen. Volgens de organisatie is er meer
informatie nodig over de vraag waar de vulkaanas een bedreiging
vormt voor de veiligheid. Eén vliegtuig, op één route, alleen
overdag bewijst weinig over die veiligheid, aldus de
pilotenorganisatie.

De ECA, die bijna 39.000 piloten uit 38 Europese landen
vertegenwoordigt, vindt dat operationele beslissingen ten aanzien
van de veiligheid en financiële problemen apart benaderd moeten
worden. ,,Die twee moeten nooit op een hoop gegooid worden''. De
organisatie wijst er verder op dat het altijd de piloot is die de
uiteindelijke beslissing neemt of er wel of niet wordt gevlogen.

De ECA deed haar oproep vooruitlopend op overleg van de Europese
verkeersministers over de situatie in het luchtruim.


191601 apr
  maandag 19 april 2010 @ 16:12:34 #156
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_80485324
quote:
Op maandag 19 april 2010 16:06 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
.

http://www.eurocockpit.be(...)ecisions-risks-lives
quote:
Volcanic Ash Clouds: Mixing Commercial and Safety Decisions Risks Lives
Commercial Aviation is the safest form of transport – but only because for decades we have separated commercial and safety decisions. ECA, which represents the nearly 39,000 Professional Flight Crew from 38 European countries who are asked to deliver this safe transport system, call on safety authorities to put safety before commercial considerations.

ECA supports the "safety first" stance adopted by European and National airspace authorities, following carefully considered ICAO guidelines on restricting flights through volcanic ash clouds. Our members have many firsthand experiences of the extremely abrasive and clogging effects of such clouds. Operational decisions should be based on the strong safety culture developed over many decades in our industry, whereas financial problems should be addressed with financial solutions – never should the two be mixed.

  • All operational decisions should be "safety first".
  • More data is needed on where the volcanic matter poses a threat and where it has sufficiently dispersed. However, commercial aircraft should not be used as test aircraft and test programmes should consist of comprehensive and carefully planned trials. One aircraft, on one route, during the "day only" proves little.
  • If after careful consideration, safety authorities have concluded certain airspace poses no further threat, the final decision passes through the airline to the pilot of the particular flight – who must be given as much clear information as is available to make the final decision to fly. Pilots have always been, and always will be, best placed to protect the safety of our passengers, crew and aircraft.

    ECA also calls on the European Authorities to recognise the extraordinary circumstances the industry in Europe is experiencing. European level solutions are needed to address the huge financial burdens which this natural event has placed on our industry, thereby also avoiding unbalanced subsidy and commercial advantage. Temporary absence of air transport has demonstrated that aviation is crucial to our society's smooth functioning, and therefore the EU must allow for swift financial relief to be provided.

    Operational decisions require a "safety first" approach and separately, financial crises require a financial solution. ECA supports the European Authorities in separately addressing both the risks to lives and to the financial survival of our sector.
  •   maandag 19 april 2010 @ 16:15:21 #157
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_80485421
    http://twitter.com/alper/status/12454841028
    quote:
    @eurocontrol Q: If the ash is at 4k. Why don't the planes fly at 1k?
    http://twitter.com/eurocontrol/status/12457600444
    quote:
    @alper because it consumes a lot of fuel and the sky is sliced up vertically to accomodate more planes, not possible if less slices
      maandag 19 april 2010 @ 16:17:17 #158
    156145 Lucifer_Doosje
    Licht ontvlambaar
    pi_80485491
    Welgeteld 2 vliegbewegingen gezien vandaag op SPL. Een een aantal sportmuggen die van de gelegenheid gebruik maken om de luchthaven eens van bovenaf te bekijken
    Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
    lucifer FTW!!!!
      maandag 19 april 2010 @ 16:17:44 #159
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_80485506
    telegraaf:

    Eerste 'aswolk-crash' in Engeland?

    Andover - Nabij Andover in Groot-Brittannië is een vliegtuigje neergestort. De politie houdt rekening met een crash als gevolg van de aswolk uit IJsland.


    Boven Groot-Brittannië geldt een vliegverbod. Dat weerhield twee mannen in een klein toestel er niet van om te vliegen. Het toestel stortte neer en vloog in brand. De mannen zijn allebei overleden.

    Het is nog niet zeker of de stofwolk daadwerkelijk een rol heeft gespeeld in het ongeluk. De politie is nog bezig met onderzoek.
    Beatus vir qui suffert tentationem.
    PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
    Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
    pi_80485594
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 16:17 schreef wdn het volgende:
    telegraaf:

    Eerste 'aswolk-crash' in Engeland?

    Andover - Nabij Andover in Groot-Brittannië is een vliegtuigje neergestort. De politie houdt rekening met een crash als gevolg van de aswolk uit IJsland.


    Boven Groot-Brittannië geldt een vliegverbod. Dat weerhield twee mannen in een klein toestel er niet van om te vliegen. Het toestel stortte neer en vloog in brand. De mannen zijn allebei overleden.

    Het is nog niet zeker of de stofwolk daadwerkelijk een rol heeft gespeeld in het ongeluk. De politie is nog bezig met onderzoek.
    Zal wel niet, BBC meldt helemaal niks hierover
    Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
      maandag 19 april 2010 @ 16:23:50 #161
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_80485721
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 16:17 schreef wdn het volgende:
    telegraaf:

    Eerste 'aswolk-crash' in Engeland?

    Andover - Nabij Andover in Groot-Brittannië is een vliegtuigje neergestort. De politie houdt rekening met een crash als gevolg van de aswolk uit IJsland.


    Boven Groot-Brittannië geldt een vliegverbod. Dat weerhield twee mannen in een klein toestel er niet van om te vliegen. Het toestel stortte neer en vloog in brand. De mannen zijn allebei overleden.

    Het is nog niet zeker of de stofwolk daadwerkelijk een rol heeft gespeeld in het ongeluk. De politie is nog bezig met onderzoek.
    Altijd fijn die paniek reacties van kranten/media etc.
      maandag 19 april 2010 @ 16:24:59 #162
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_80485757
    Sky en The Guardian wel
    Maar daar geen relatie naar aswolk enzo (natuurlijk niet).
    Het blijft de televaag he.
    Beatus vir qui suffert tentationem.
    PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
    Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
    pi_80485788
    Tvp voor dadelijk
      maandag 19 april 2010 @ 16:42:17 #164
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_80486308
    http://twitter.com/SkyNewsBreak/
    quote:
    Scottish airspace will be reopened from 7am tomorrow, air traffic control authority Nats has said.
    quote:
    German air authorities give Lufthansa permission to fly 50 planes back to Germany with passengers.
      maandag 19 april 2010 @ 16:44:15 #165
    251588 JuiceJuice
    What the fuck is this shit?
    pi_80486387
    pi_80486649
      maandag 19 april 2010 @ 16:54:19 #167
    251588 JuiceJuice
    What the fuck is this shit?
    pi_80486801
    Duitsland doet het goed tenminste. Hier ook weer het luchtruim open, is genoeg geweest met die onzin
    pi_80486850
    All Heathrow flights suspended until at least 7am Tuesday morning. Next NATS update 9pm tonight
    http://twitter.com/heathrowairport
      Moderator maandag 19 april 2010 @ 17:03:49 #169
    45833 crew  Fogel
    pi_80487175
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 15:11 schreef Xiaolong het volgende:

    [..]

    Je praat veel maar weet niks dat bleek uit de vorig topic ook, maar toch ga je maar door ?

    Het zijn geen theorieen aangezien ik gewoon de praktijk citeer

    Niets voor niets lacht de internationale community ons uit
    Ach, jij bent degene die jezelf als luchtvaartwetenschapper probeert te positioneren hier, niet ik.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
    pi_80487465
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 17:03 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    Ach, jij bent degene die jezelf als luchtvaartwetenschapper probeert te positioneren hier, niet ik.
    Aan Informatie verschaffen is niets mis mee
    pi_80488616
    RTLnieuws melde dat er net wel een KLM vliegtuig vertrok vanaf Schiphol en als ik zo flightradar zie, zie ik wel wat beweging. Er vliegt een vliegtuig van Commandant der Luchtstrijdkrachten, als ik die radar mag geloven.
    pi_80489238
    quote:
    geinig, maar daar vliegen ze wel door een hele dichte wolk as

    staan idd zomaar 2 3 vliegtuigen op de kaart
    http://casper.frontier.nl/eham/
      maandag 19 april 2010 @ 18:06:13 #173
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_80489414
    http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8630145.stm
    quote:
    The Met office has warned that the volcano's activity has started to increase.

    A Met spokesman told the BBC that whereas eruptions had subsided this morning to between 4,000 and 5,000 feet, they had increased within the past two hours back to a height of 10,000 ft.
    Although this is not back to the initial maximum height of 30,000 ft, the spokesman said the unpredictable nature of the volcano's activity meant that there was still cause for concern.
      Eurovisie Songfestival Queen maandag 19 april 2010 @ 18:14:35 #174
    163650 Greys
    pi_80489683
    quote:
    Tsjah, zo zie je idd maar dat het echt een kwestie van uren is voordat het weer volledig veranderd kan zijn.
    Binnen twee uur de uitstoot weer tot dubbele hoogte.

    So much for dat testvluchtje van de KLM
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      Redactie Frontpage maandag 19 april 2010 @ 18:21:46 #175
    145738 superworm
    is erbij
    pi_80489896
    En ja hoor, daar begint het al. BBC:
    quote:
    The British Air Transport Association, which represents UK-registered airlines, has written to the Transport Secretary, Lord Adonis, asking for financial help.

    A spokesman said: "We welcome the government's support for stranded travellers and we ask the government to stand behind the industry financially at what is a very difficult time."

    He described the nature of the situation the airlines find themselves in as "critical".
    Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
    op FOK!
    op Facebook
    op de website
    pi_80489932
    Zojuist een toestel van ArkeFly vertrokken op Schiphol (PH-TFB).
    pi_80490163
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 18:23 schreef Tourniquet het volgende:
    Zojuist een toestel van ArkeFly vertrokken op Schiphol (PH-TFB).
    Ja zag um ook..ik snap er niets van..ik kan me niet voorstellen dat zij een testvlucht uitvoeren. Weten zij iets wat wij nog niet weten?
    pi_80490302
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 18:23 schreef Tourniquet het volgende:
    Zojuist een toestel van ArkeFly vertrokken op Schiphol (PH-TFB).
    Dat was de OR 081 en dat is zonder passagiers.
    pi_80490329
    Een toestel van de SAS vliegt nu over ons land heen Callsign: SAS9072 op een altitude van 39000 feet, dat lijkt me ook geen testvlucht. Het toestel van Arky Fly lijkt me idd ook geen test..
    Damn, those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!
      maandag 19 april 2010 @ 18:34:18 #180
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_80490357
    Er gaat nog eentje van Arke de lucht in.

    Edit: Oh nee, da's dezelfde met 15 minuten vertraging.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
      maandag 19 april 2010 @ 18:35:49 #181
    251588 JuiceJuice
    What the fuck is this shit?
    pi_80490421
    Een toestel van SAS zie ik nu ook vlak boven Amsterdam.
      Eurovisie Songfestival Queen maandag 19 april 2010 @ 18:35:52 #182
    163650 Greys
    pi_80490423
    Waarschijnlijk is het al dertien keer gevraagd, minstens... maar kunnen de gesneuvelde mariniers wel van Afghanistan naar Ned. gevlogen worden? Hebben dat soort toestellen ontheffing oid?
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_80490431
    Twitter:

    BREAKING -- VOLCANO HEKLA ON ICELAND HAS ERUPTED
    pi_80490451
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 18:33 schreef Drumfire het volgende:
    Een toestel van de SAS vliegt nu over ons land heen Callsign: SAS9072 op een altitude van 39000 feet, dat lijkt me ook geen testvlucht. Het toestel van Arky Fly lijkt me idd ook geen test..
    ArkeFly is zonder passagiers.
    pi_80490458
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 18:34 schreef APK het volgende:
    Er gaat nog eentje van Arke de lucht in.

    Edit: Oh nee, da's dezelfde met 15 minuten vertraging.
    ja enorme FAIL voor Casper site...bleegg moet allemaal weer commercieel worden uitgebuit en als je lapt krijg je real time
    pi_80490507
    tweede vulkaan is net uitgebarsten!! (aldus reuters)
    pi_80490554
    Nu persconferentie Minister Eurlings.
      maandag 19 april 2010 @ 18:39:26 #188
    52191 DABAMaster
    Powered by /me
    pi_80490580
    Reuters: pictures show steam and ash floating out to the northern Atlantic from erupting volcano Hekla, near Eyjafjallajokull
      maandag 19 april 2010 @ 18:39:46 #189
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_80490593
    Vanavond eerste vluchten vanuit NL.
      Eurovisie Songfestival Queen maandag 19 april 2010 @ 18:39:48 #190
    163650 Greys
    pi_80490595
    Gewoon weer vliegen vanavond dus...
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_80490596
    Vanavond eerste vluchten
      maandag 19 april 2010 @ 18:40:12 #192
    95427 Hephaistos.
    ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
    pi_80490611
    Vluchten weer toegestaan
      maandag 19 april 2010 @ 18:40:23 #193
    156145 Lucifer_Doosje
    Licht ontvlambaar
    pi_80490617
    Gaan vanavond idd KLM vluchten naar New York, Shanghai en Dubai vertrekken
    Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
    lucifer FTW!!!!
    pi_80490631
    Alleen vluchten naar buiten europa zo te horen
      maandag 19 april 2010 @ 18:41:08 #195
    95427 Hephaistos.
    ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
    pi_80490647
    Eurlings maakt er een lekker PR-praatje van...
      Donald Duck held maandag 19 april 2010 @ 18:41:24 #196
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_80490664
    he wat?
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
    pi_80490708
    Live images of Hekla volcano: http://www.ruv.is/hekla
      Eurovisie Songfestival Queen maandag 19 april 2010 @ 18:42:55 #198
    163650 Greys
    pi_80490714
    Ik neem aan dat er vanaf Schotland bv gewoon nog niet gevlogen gaat worden?
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      Eurovisie Songfestival Queen maandag 19 april 2010 @ 18:44:06 #199
    163650 Greys
    pi_80490770
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 18:41 schreef Hephaistos. het volgende:
    Eurlings maakt er een lekker PR-praatje van...
    Nou idd. We mogen hem volgens hem wel ENORM dankbaar zijn.
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_80490796
    Barst de Hekla nou uit? De Katla zou toch gaan?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')