1 ppm al genoeg? Serieus?quote:Op maandag 19 april 2010 15:05 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
Als ik heel officieel zou zijn, volgens vliegtuigmakers zou je gelijk hebben en zou mijn verhaal BS zijn.
Maar praktisch is er altijd continu vulkanisch stof in de licht, maar heeeeeeeeeeeeeeeeel gering, afnemend concentraties.
Volgens de praktijkvluchten waren er "windows of opportunities" ! wat is daar zo moeilijk aan ?quote:Op maandag 19 april 2010 15:04 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
En hier is het dus NIET acceptabel. Wat is daar nou zo moeilijk aan?
Tuurlijk zijn er perioden met mindere activiteit, je kunt alleen niet voorspellen wanneer en waar (slechts met waarnemingen achteraf), en dus kun je daar nooit een zinnige dienstregeling op bouwen.quote:Op maandag 19 april 2010 15:06 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
Volgens de praktijkvluchten waren er "windows of opportunities" ! wat is daar zo moeilijk aan ?
quote:Op maandag 19 april 2010 14:58 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
Je snapt het niet en waarschijnlijk gaat het jouw meer om je gelijk te halen dan het te snappen....
De rest van je onzin is hier boven al tegen gesproken.quote:ik praat over oppervlaktes ! Als er een uitbarsting is in Indonesie, dan zijn er na paar weken over heel de wereld as deeltjes. Sluit dan iedereen zijn luchtruim in azie, amerika, europa ? neee !! je gaat dan kijken waar er gevaarlijke concentraties aanwezig zijn en die plekken worden gemeden !!!
Heel europa ligt niet continu in gevaarlijke concentratie as ! dat hebben verschillende maatschappijen al laten zien door testvluchten !
Sorry het staat volgens mij niet zo gedefineerd maar als no volcanic ash, zoiets dacht ik ooit tegengekome te zijn. Maar No betekent 0 zou je kunnen redeneren (technische philosofie). Maar iedereen weet dat die situatie nooit haalbaar isquote:
Quote mij aub niet als je niks erop te zeggen hebt. Het is gewoon laag om met een gekrenkte ego aanvallig te doen....we houden hierbij gewoon opquote:Op maandag 19 april 2010 15:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
![]()
[..]
De rest van je onzin is hier boven al tegen gesproken.
Je denkt veel, maar weet weinig, dat bleek al uit het vorige topic.quote:Op maandag 19 april 2010 15:08 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
Sorry het staat volgens mij niet zo gedefineerd maar als no volcanic ash, zoiets dacht ik ooit tegengekome te zijn. Maar No betekent 0 zou je kunnen redeneren (teschnische philosofie). Maar iedereen weet dat die situatie nooit haalbaar is.
Je praat veel maar weet niks dat bleek uit de vorig topic ook, maar toch ga je maar door ?quote:Op maandag 19 april 2010 15:10 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je denkt veel, maar weet weinig, dat bleek al uit het vorige topic.
Zou je je theorieen voor je willen houden of onderbouwen zoals een echte wetenschapper betaamd?
quote:Op maandag 19 april 2010 15:06 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
Volgens de praktijkvluchten waren er "windows of opportunities" ! wat is daar zo moeilijk aan ?
Eh, die wolk is gewoon te zien met de juiste apparatuur. En overdag kunnen piloten gewoon op zicht er omheen vliegen.quote:Op maandag 19 april 2010 15:11 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ohh, jij hebt een hotline met die vulcaan die jou door geeft wanneer hij heel veel en wat minder as uit stoot.
Vervolgens pak jij je super-vulvanisch-as-in-de-lucht-scanner erbij en ziet dan dat er tussen 03:00 PM en 06:00 PM prima een aantal vluchten konden opstijgen! In de tussentijd bel je nog even met de piloot om door te geven dat hij iets naar links moet uitwijken om zo de aswolk te ontwijken!
Ik zal ook even uit de praktijk citeren:quote:Op maandag 19 april 2010 15:11 schreef Xiaolong het volgende:
Het zijn geen theorieen aangezien ik gewoon de praktijk citeer![]()
Bronquote:How Volcanic Ash Can Kill An Airplane
As volcanic ash spreads from an eruption under a glacier in the Eyjafjallajokull region of Iceland, the British have taken the drastic step of locking down the country's airspace. Here's why.
The world's bustling air traffic corridors pass over hundreds of volcanoes just like the one in Iceland — all of which are capable of sudden, explosive eruptions of fire and ash. In the United States alone, aircraft carry many thousands of passengers and millions of dollars of cargo over volcanoes each day. As we see today, volcanic ash can be a serious hazard to aviation even thousands of miles from an eruption. Airborne ash can diminish visibility, damage flight control systems, and most importantly, cause jet engines to fail.
In fact, according to Boeing public relations officials, in the past 30 years, more than 90 jet-powered commercial airplanes have encountered clouds of volcanic ash and suffered damage as a result.
Here's an example of one such case.
The Story of KLM Flight 867
On December 15, 1989, clouds of ash from an eruption at Mt. Redoubt Volcano in Alaska nearly caused a Boeing 747 jetliner (KLM Flight 867) carrying 231 passengers to crash land after losing power to all four engines.
As the crew of KLM Flight 867 struggled to restart the plane's engines, "smoke" and a strong odor of sulfur filled the cockpit and cabin. For five long minutes the powerless 747 jetliner, bound for Anchorage, Alaska, with 231 terrified passengers aboard, fell in silence toward the rugged, snow-covered Talkeetna Mountains (7,000 to 11,000 feet high). All four engines had flamed out when the aircraft inadvertently entered a cloud of ash blown from erupting Redoubt Volcano, 150 miles away. The volcano had begun erupting 10 hours earlier on that morning of December 15, 1989. Only after the crippled jet had dropped from an altitude of 27,900 feet to 13,300 feet (a fall of more than 2 miles) was the crew able to restart all engines and land the plane safely at Anchorage. The plane required $80 million in repairs, including the replacement of all four damaged engines.
How did it happen?
It's a process that's sort of like Mother Nature's version of a "Cash for Clunkers" engine getting killed. Volcanic ash normally contains glassy materials, such as silicates, whose melting points are 600 degrees Celsius to 800 degrees Celsius. Since internal temperature of in-flight jet engine exceed 1000 degrees Celsius, glassy particles in volcanic ash inhaled by the engines instantly melt. In the course of exhaust, the glassy materials are rapidly cooled down in the turbine chamber, stick on the turbine vanes, and disturb the flow of high-pressure combustion gases. This disorder of the flow may stop the entire engine in serious cases — such as KLM Flight 867.
Such dangerous and costly encounters between aircraft and volcanic ash can happen because ash clouds are difficult to distinguish from ordinary clouds, both visually and on radar. Also, ash clouds can drift great distances from their source. For example, in less than 3 days, the ash cloud from the June 15, 1991, eruption of Mount Pinatubo in the Philippines traveled more than 5,000 miles to the east coast of Africa. This ash cloud damaged more than 20 aircraft — including the DC-10 shown above — most of which were flying more than 600 miles from the volcano.
So today's decision by British aviation officials to clear UK airspace until at least 1:00 am EST on Friday, while difficult, makes a heck of a lot of sense.
Hmmm dan zou KLM zoiets ook hebben ? Lufthansa ook ? Air France ook ? we hebben denk ik allemaal een hotline en zo een scanner....shit we zijn erbijquote:Op maandag 19 april 2010 15:11 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ohh, jij hebt een hotline met die vulcaan die jou door geeft wanneer hij heel veel en wat minder as uit stoot.
Vervolgens pak jij je super-vulvanisch-as-in-de-lucht-scanner erbij en ziet dan dat er tussen 03:00 PM en 06:00 PM prima een aantal vluchten konden opstijgen! In de tussentijd bel je nog even met de piloot om door te geven dat hij iets naar links moet uitwijken om zo de aswolk te ontwijken!
Één!!! (1) vliegtuig.quote:Op maandag 19 april 2010 15:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik zal ook even uit de praktijk citeren:
[..]
Bron
Dan is er al een teveel.quote:
de praktijk van door een hoge concentratie as wolk te vliegen idd !!quote:Op maandag 19 april 2010 15:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik zal ook even uit de praktijk citeren:
[..]
Bron
Hoe wil jij microscopisch kleine deeltjes op het blote oog waarnemen? Dat ding ziet er echt niet uit als een gewone wolk hoorquote:Op maandag 19 april 2010 15:12 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Eh, die wolk is gewoon te zien met de juiste apparatuur. En overdag kunnen piloten gewoon op zicht er omheen vliegen.
Een die letterlijk door hoge concentratie wolk vloogquote:
Pardon? De piloten zeggen het gewoon te kunnen zien. Weet jij het beter dan de piloten?quote:Op maandag 19 april 2010 15:14 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Hoe wil jij microscopisch kleine deeltjes op het blote oog waarnemen? Dat ding ziet er echt niet uit als een gewone wolk hoorDe term wolk geeft slechts aan dat er op een bepaalde locatie een verhoogde concentratie geldt, en dat betekent niet dat je een grote zwarte wolk in de lucht ziet hangen. Heb je al naar buiten gekeken?
Mensen worden inventief, dus er komen vast ook mooie ideeën hieruit voort.quote:Op maandag 19 april 2010 15:15 schreef stbabylon het volgende:
Oh, en willen de bange poeperts hier niet gaan zeuren als ze de komende 2 jaar niet vliegen (wat goed mogelijk is als ze blijven vast houden dat vliegen met deze concentratie niet kan) over de economie die compleet naar de klote is?
Bron?quote:Op maandag 19 april 2010 15:15 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Pardon? De piloten zeggen het gewoon te kunnen zien. Weet jij het beter dan de piloten?
Net als de manier waarop ze de hele luchtruim gevaarlijk hebben bestempeld ---> simsquote:Op maandag 19 april 2010 15:15 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Pardon? De piloten zeggen het gewoon te kunnen zien. Weet jij het beter dan de piloten?
Kan zijn dat ie naar een ander (zuid-)Europees vliegveld vertrekt en van daaruit met de bus richting NL. Mooi voor de mensen dat ze iig richting huis kunnenquote:Op maandag 19 april 2010 15:20 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Op de site van Hato airport (Curacao) staat er achter vlucht OR362 van ArkeFly dat hij vertrokken is richting Amsterdam om 14.30 uur Nederlandse tijd. ArkeFly lijkt dus ook te vliegen.
Als ze mij ergens in Spanje af zouden zetten dan laat mij nog maar even op Curacao genietenquote:Op maandag 19 april 2010 15:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Kan zijn dat ie naar een ander (zuid-)Europees vliegveld vertrekt en van daaruit met de bus richting NL. Mooi voor de mensen dat ze iig richting huis kunnen.
Zijn we het toch ergens samen over eens.quote:
Nogal een verschil of je door de rookwolk boven de vulkaan heenvliegt, of ergens 500 kilometer verderopquote:Op maandag 19 april 2010 15:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ik zal ook even uit de praktijk citeren:
Wordt er uberhaupt gevlogen dan? (Op helicopters, kleine vliegtuigjes, luchtbalonnen en zweefvliegtuigen na dan)quote:Op maandag 19 april 2010 15:27 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Als het onzichbaar is, waarom wordt er dan alleen bij daglicht gevlogen?
quote:Op maandag 19 april 2010 15:29 schreef matthijst het volgende:
[..]
Nogal een verschil of je door de rookwolk boven de vulkaan heenvliegt, of ergens 500 kilometer verderop
quote:including the DC-10 shown above — most of which were flying more than 600 miles from the volcano.
Omdat er alleen VFR verkeer (op zicht dus) toegestaan is om dat IFR (op instrumenten) mogelijk verstoord kan worden door de aswolk. Dat heeft een meer technische aard dusquote:Op maandag 19 april 2010 15:27 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Als het onzichbaar is, waarom wordt er dan alleen bij daglicht gevlogen?
Inderdaad: de meesten, niet allemaal, dus je punt is?quote:Op maandag 19 april 2010 15:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
including the DC-10 shown above — most of which were flying more than 600 miles from the volcano.
Ik zal iets beter quoten:quote:Op maandag 19 april 2010 15:34 schreef matthijst het volgende:
[..]
Inderdaad: de meesten, niet allemaal, dus je punt is?
Die op die relfoto was degene die uit de lucht pleurde en die zal er wel vlak overheen gevlogen zijn lijkt me.
Enig idee wat het vervangen van 4 vliegtuig motoren kost?quote:This ash cloud damaged more than 20 aircraft — including the DC-10 shown above — most of which were flying more than 600 miles from the volcano.
quote:ANP572 3 BIN 158 GIJS VAN WETTEN 841 818
LUCHTVAAR19; OGW-AMSTERDAM-NLR-ASWOLK
Plaats aswolk stemt overeen met modellen (2)
VULKAANUITBARSTING
N i e u w bericht, meer informatie
AMSTERDAM (ANP) - De aswolk die na een vulkaanuitbarsting in
IJsland boven Nederland hangt, bevond zich zondagavond op de plek
die de modellen van het KNMI hadden voorspeld. Dat blijkt uit een
testvlucht die gemaakt is met een met meetapparatuur uitgeruste
Cessna Citation van het Nationaal Lucht- en Ruimtevaartlaboratorium
(NLR).
De vlucht was bedoeld ter controle van de modellen die het KNMI
gebruikt om de bewegingen van de aswolk te volgen, meldde het NLR
maandag. Dat is van belang omdat de Nederlandse
luchtvaartinstanties op grond van de berekeningen van het
meteorologische instituut besluiten nemen over de afsluiting dan
wel openstelling van het luchtruim voor commercieel vliegverkeer.
Het laboratoriumvliegtuig is volgens het NLR over de aswolk
gevlogen. Die lag zondagavond op drie kilometer hoogte boven
Zuid-Nederland en had een wisselende dikte. De grenzen van de
aswolk zijn goed zichtbaar. Dat is volgens het NRL belangrijk om te
weten voor piloten als straks het luchtruim weer (gedeeltelijk)
wordt opengesteld.
Er zijn in Europa nog weinig middelen om vulkanische stofwolken met
grote precisie te meten en te volgen. Daarom worden vooral modellen
gebruikt om de plaats en samenstelling van dergelijk wolken te
bepalen. Er is evenmin regelgeving die bepaalt bij welke
concentratie asdeeltjes het veilig wordt verondersteld om te
vliegen en bij welke niet, aldus het NLR.
191533 apr
Ik zit al bij de KLMquote:Op maandag 19 april 2010 15:41 schreef matthijst het volgende:
Prachtig, vreemde is dan wel dat de KLM zelf graag wil vliegen, misschien moet jij ze ff bellen om aan te geven dat ze er helemaal naast zitten?
Ik denk dat ze wel zullen luisteren naar een random Fokker![]()
Als steward zeker, aangezien pilootjes graag willen vliegenquote:Op maandag 19 april 2010 15:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik zit al bij de KLM![]()
Bel jij dan even naar Eurocontrol, misschien dat hun wel naar jou willen luisteren.
quote:KLM: geen Europese vluchten tot 20.00 uur
VULKAANUITBARSTING
AMSTELVEEN (ANP) - Luchtvaartmaatschappij KLM voert in ieder geval tot
maandagavond 20.00 uur lokale tijd geen Europese vluchten uit van en naar
Schiphol. Dat staat op de website.
Ook zullen tot die tijd geen intercontinentale vluchten vertrekken vanaf
Amsterdam. Voor aankomende intercontinentale vluchten geldt dat minimaal
vier uur voor de geplande vertrektijd per vlucht wordt besloten.
Maak je geen zorgen, ik ben geen piloot en al helemaal geen steward.quote:Op maandag 19 april 2010 15:48 schreef matthijst het volgende:
[..]
Als steward zeker, aangezien pilootjes graag willen vliegen
En indien je stiekum toch piloot bent: waarom dan expres de boel opnaaien met foto's van vliegtuigen die dwars door een zwarte wolk op 100km van een vulkaan heengevlogen zijn en dat vergelijken met de miniscule stofdeeltjes die hier in de lucht schijnen te hangen. Zal je baas leuk vinden![]()
bagagemedewerker?quote:Op maandag 19 april 2010 15:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, ik ben geen piloot en al helemaal geen steward.
Neequote:
Onwerkelijk inderdaad. Wie dit een week geleden voorspeld had was voor gek verklaard.quote:Op maandag 19 april 2010 15:55 schreef Drassss het volgende:
Wat een ellende zeg....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |