abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80482309
Er vliegt hier op Schiphol iets laag rond met een propellor
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_80482325
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

En er zijn ook vluchten geweest met hinder.

En aangezien niemand hier kan zeggen waar momenteel de concentratie as het grootst is hebben ze groot gelijk dat het luchtruim niet open gesteld is.
Nope ! zijn er niet ! de F-16 en F-18 boven finland, ja dat is wat de maarschappijen dus ook zeggen, dat daar hoge dosis van de as ligt.
pi_80482339
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:52 schreef Xiaolong het volgende:

[..]

De minister vindt dat Europa een voorbeeld moet nemen aan de Verenigde Staten waar bij een aswolk niet het hele luchtruim wordt gesloten, maar alleen die delen waar de wolk vliegen onveilig maakt.

http://www.rnw.nl/nederla(...)s-luchtruim-gesloten

Blijkbaar wel, amerikanen en indonesiers etc doen het zo ! Als je door een simulatie kan voorspellen en ervoor zorgen dat je de heel luchtruim dichtgooit kan je ipv dat te doen de sim gebruiken om alleen schadelijk concentratie gebieden te sluiten
En die delen die daar dan gesloten worden zijn inclusief de veiligheidsmarge een stuk groter als Nederland Misschien moet je je globe nog eens bekijken om vervolgens te concluderen dat Nederland slechts een minitieuze pisvlek is vergeleken met de VS.
pi_80482353
KLM-directeur Peter Hartman zei eerder te hopen dat er snel weer lijnvluchten kunnen worden uitgevoerd. Volgens hem is het vliegverbod dat nu geldt gebaseerd op Engelse luchtkaarten, maar tonen verschillende testvluchten aan dat het Europese luchtruim grotendeels veilig is. Alleen een bepaald deel rond IJsland zou onveilig zijn. De KLM vindt dat de autoriteiten soepeler moeten zijn en waar mogelijk vluchten moeten toestaan.

Piloten
Eerder had de Vereniging van Nederlandse Verkeersvliegers erop aangedrongen dat er weer gevlogen gaat worden. Volgens de Nederlandse pilotenorganisatie kunnen de vluchten in elk geval gedeeltelijk worden hervat. Uit testvluchten van KLM en Lufthansa is gebleken dat er zo weinig as in de atmosfeer zit dat er geen gevaar is. Ook de Duitse luchtvaartmaatschappijen Lufthansa en Air Berlin hebben kritiek geuit op de Europese besluitvorming rond de afsluiting van luchtruimen.

pi_80482365
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:52 schreef Xiaolong het volgende:

[..]

De minister vindt dat Europa een voorbeeld moet nemen aan de Verenigde Staten waar bij een aswolk niet het hele luchtruim wordt gesloten, maar alleen die delen waar de wolk vliegen onveilig maakt.

Blijkbaar wel, amerikanen en indonesiers etc doen het zo ! Als je door een simulatie kan voorspellen en ervoor zorgen dat je de heel luchtruim dichtgooit kan je ipv dat te doen de sim gebruiken om alleen schadelijk concentratie gebieden te sluiten
Heel Europa bij elkaar is kleiner dan Amerika.
Niet het hele Europese luchtruim is dicht.

Dus je punt is?
pi_80482489
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:53 schreef Xiaolong het volgende:

[..]

Nope ! zijn er niet ! de F-16 en F-18 boven finland, ja dat is wat de maarschappijen dus ook zeggen, dat daar hoge dosis van de as ligt.
Hoe weet jij dat die F-16 boven Finland vloog?
pi_80482507
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:53 schreef Xiaolong het volgende:

[..]

Het spijt me zeer hoor, maar jij bent wel erg simpel
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch iets anders mij zal kunnen scheiden van de liefde van God.
pi_80482519
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:54 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Heel Europa bij elkaar is kleiner dan Amerika.
Niet het hele Europese luchtruim is dicht.

Dus je punt is?
Je snapt het niet en waarschijnlijk gaat het jouw meer om je gelijk te halen dan het te snappen....ik praat over oppervlaktes ! Als er een uitbarsting is in Indonesie, dan zijn er na paar weken over heel de wereld as deeltjes. Sluit dan iedereen zijn luchtruim in azie, amerika, europa ? neee !! je gaat dan kijken waar er gevaarlijke concentraties aanwezig zijn en die plekken worden gemeden !!!

Heel europa ligt niet continu in gevaarlijke concentratie as ! dat hebben verschillende maatschappijen al laten zien door testvluchten !
pi_80482540
Richting Zuid-Europa...

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_80482560
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:58 schreef Hetiszover het volgende:

[..]

Het spijt me zeer hoor, maar jij bent wel erg simpel
Het is maar dat je mensen het moeilijker maken voorzichzelf..
pi_80482576
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:58 schreef Xiaolong het volgende:

[..]

Je snapt het niet en waarschijnlijk gaat het jouw meer om je gelijk te halen dan het te snappen....ik praat over oppervlaktes ! Als er een uitbarsting is in Indonesie, dan zijn er na paar weken over heel de wereld as deeltjes. Sluit dan iedereen zijn luchtruim in azie, amerika, europa ? neee !! je gaat dan kijken waar er gevaarlijke concentraties aanwezig zijn en die plekken worden gemeden !!!

Heel europa ligt niet continu in gevaarlijke concentratie as ! dat hebben verschillende maatschappijen al laten zien door testvluchten !
Indonesie <--> Nederland
Ijsland <--> Nederland
Dat is hetzelfde ja
pi_80482577
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:59 schreef Aether het volgende:
Richting Zuid-Europa...

[ link | afbeelding ]
Mooi voorbeeld waar je banden ziet van hoge concentraties op een bepaald tijdstip !!!
pi_80482612
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:00 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Indonesie <--> Nederland
Ijsland <--> Nederland
Dat is hetzelfde ja
Again het heeft geen zin om iemand uit te leggen die de begrippen als: gevaarlijke concentraties, tijdsafhankelijkheid etc niet begrijpt
  maandag 19 april 2010 @ 15:01:37 #89
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_80482614
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:00 schreef Xiaolong het volgende:

[..]

Mooi voorbeeld waar je banden ziet van hoge concentraties op een bepaald tijdstip !!!

Vanaf welke grijstint is hoog te hoog?
Ik ben van pindavlees
pi_80482623
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:00 schreef Xiaolong het volgende:

[..]

En hoe wil jij vanuit Nederland naar je bestemming komen zonder die donkere banden te doorkruisen?
pi_80482659
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:01 schreef Xiaolong het volgende:

[..]

Again het heeft geen zin om iemand uit te leggen die de begrippen als: gevaarlijke concentraties, tijdsafhankelijkheid etc niet begrijpt
Dat begrijp ik prima. Je verhaal is alleen niet relevant door de grotere afstand. Over een paar maanden gaat Indonesië ook niet dicht door de wolk uit IJsland. Wij zitten zodanig dichtbij dat het risico op hoge concentraties te hoog is.
pi_80482677
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:01 schreef Flappekz het volgende:

[..]

licht naar donker, je ziet bijvoorbeeld wanneer dit foto was gemaakt, dat net boven adam een hoge concentratie bevond in verglijking met de rest van het land.
pi_80482704
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:01 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Volgens de meeste hier is 1 ppm al genoeg om alles op de grond te houden
  maandag 19 april 2010 @ 15:04:02 #94
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_80482705
http://twitter.com/KLM/
quote:
KLM
Today we will return passengers stranded in Curaçao and Suriname to a european airport
The flight from Curaçao will depart at 16:00 hrs Dutch time. The flight from Paramaribo will depart at 20:00 hrs Dutch time
Ze houden het spannend .
pi_80482708
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:02 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Dat begrijp ik prima. Je verhaal is alleen niet relevant door de grotere afstand. Over een paar maanden gaat Indonesië ook niet dicht door de wolk uit IJsland. Wij zitten zodanig dichtbij dat het risico op hoge concentraties te hoog is.
PRECIES !!! daarmee heeft het te maken...acceptabele niveaus voor vliegen !
pi_80482714
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:03 schreef Xiaolong het volgende:

[..]

licht naar donker, je ziet bijvoorbeeld wanneer dit foto was gemaakt, dat net boven adam een hoge concentratie bevond in verglijking met de rest van het land.
Zonder absolute waarden heb je echter niets aan die grijstinten.
pi_80482729
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:04 schreef Xiaolong het volgende:

[..]

PRECIES !!! daarmee heeft het te maken...acceptabele niveaus voor vliegen !
En hier is het dus NIET acceptabel. Wat is daar nou zo moeilijk aan?
pi_80482744
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:04 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Volgens de meeste hier is 1 ppm al genoeg om alles op de grond te houden
Als ik heel officieel zou zijn, volgens vliegtuigmakers zou je gelijk hebben en zou mijn verhaal BS zijn.

Maar praktisch is er altijd continu vulkanisch stof in de licht, maar heeeeeeeeeeeeeeeeel gering, afnemend concentraties.
  maandag 19 april 2010 @ 15:05:21 #99
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_80482750
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:03 schreef Xiaolong het volgende:

[..]

Dat begrijp ik. Maar vanaf welke tint is de concentratie te hoog om te vliegen?

Ergo: Hoe weten we aan de hand van dit plaatje waar wel en waar niet doorheen gevlogen kan worden?
Ik ben van pindavlees
  maandag 19 april 2010 @ 15:05:24 #100
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_80482754
Zit nu in trein van Amsterdam naar Brussel, bijna bij Schiphol... En rustig dat het is!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')