Ookal zou Nederland helemaal vrij zijn van as. Als de directe buurlanden dat niet zijn kun je geen kant op. Daarnaast kun je door de zeer lastige detectie van asdeeltjes in de lucht nooit voorspellen waar de concentratie te gevaarlijk is. Daarom moet men generaliseren en in een groter gebied het luchtruim op slot gooien.quote:Op maandag 19 april 2010 14:37 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
KLM heeft meer dan 10 vluchten boven NL gistere uitgevoerd, waar ze geen last van as ondervonden. Dit bleek ook uit de technische inspecties. Waar ik op doel is dat niet heel nederland CONTINU gehinderd is door het as.
Dat waren relatief 10 korte vluchten (het waren er trouwens 7 vanuit Dusseldorf plus 2 richting het oosten, 9 dus). Hoelanger een vliegtuig in de lucht hangt hoe meer as deze motoren binnen kunnen krijgen.quote:Op maandag 19 april 2010 14:37 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
KLM heeft meer dan 10 vluchten boven NL gistere uitgevoerd, waar ze geen last van as ondervonden. Dit bleek ook uit de technische inspecties. Waar ik op doel is dat niet heel nederland CONTINU gehinderd is door het as.
De voorgaande ervaringen vonden niet plaats met dezelfde condities als boven HEEL NL !!.quote:Op maandag 19 april 2010 14:38 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
En gezien de voorgaande ervaringen met aswolken zijn deze risico's dus niet acceptabel.
Daarnaast vlogen ze het grootste gedeelte van de tijd boven FL410, en dus ook boven de aswolkquote:Op maandag 19 april 2010 14:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat waren relatief 10 korte vluchten (het waren er trouwens 7 vanuit Dusseldorf plus 2 richting het oosten, 9 dus). Hoelanger een vliegtuig in de lucht hangt hoe meer as deze motoren binnen kunnen krijgen.
Plus 1 vanochtend naar Parijs.quote:Op maandag 19 april 2010 14:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat waren relatief 10 korte vluchten (het waren er trouwens 7 vanuit Dusseldorf plus 2 richting het oosten, 9 dus). Hoelanger een vliegtuig in de lucht hangt hoe meer as deze motoren binnen kunnen krijgen.
Relatie kort ?? sorry hoor maar de as concentraties strekken niet tot azie maar iztten boven NL. 3 of 2 vluchten waren long-distance, richting azie.quote:Op maandag 19 april 2010 14:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat waren relatief 10 korte vluchten (het waren er trouwens 7 vanuit Dusseldorf plus 2 richting het oosten, 9 dus). Hoelanger een vliegtuig in de lucht hangt hoe meer as deze motoren binnen kunnen krijgen.
Ja en dan zegt Eurlings dat er morgen weer gevlogen kan worden terwijl die wolk dan precies boven NL hangt. Lijkt me beter om dan weer opnieuw te testen en dan weer te kijken wat de resultaten zijn. Bekijkt Eurlings dit soort voorspellingen niet?quote:Op maandag 19 april 2010 14:40 schreef -serendipity- het volgende:
Lekker dan:
http://www.weerdirect.nl/pages/dossiers/10/verwachtingaswolk.html
Hij had het over gisterenquote:
Dit is een heel grappig opmerking, ze vlogen niet hoog boven de as omdat er weining mensen inzaten, dat deden ze omdie luchtlaag te testen omdat er toen daar zogenaamd veel as zou zitten.quote:Op maandag 19 april 2010 14:43 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Daarnaast vlogen ze het grootste gedeelte van de tijd boven FL410, en dus ook boven de aswolkMet passagiers ben je zwaarder en vlieg je dus ook iets lager, en dan dus wel in de wolk. Nee, nuttige tests dan..
Leer eens lezen gast.quote:Op maandag 19 april 2010 14:44 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
Relatie kort ?? sorry hoor maar de as concentraties strekken niet tot azie maar iztten boven NL. 3 of 2 vluchten waren long-distance, richting azie.
Als je vanuit NL naar VS vliegt, vlieg je niet continu door de oppervlakte waar nu as zit, maar zit je hoogstens met aangepaste route tijdje in as.
quote:KLM heeft van de autoriteiten toestemming voor de
vluchten gekregen, ook al is de definitieve eindbestemming nog niet bekend,
aldus de maatschappij.
Standaardcruisehoogte is ook op de top inderdaad rond de FL400, alleen bereik je die een stuk langzamer dichterbij je MTOW. Omdat je het eerste gedeelte van je vlucht met die aswolk te maken hebt zul je juist die tijd lager zitten (zo rond de FL320 tot FL350).quote:Op maandag 19 april 2010 14:46 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
Dit is een heel grappig opmerking, ze vlogen niet hoog boven de as omdat er weining mensen inzaten, dat deden ze omdie luchtlaag te testen omdat er toen daar zogenaamd veel as zou zitten.
Met passagiers is de standaard cruise hoogte ook boven FL410
Plus zoals je aangeeft, mocht je over of langs de aswolk kunnen vliegen dan moet je dat toch doen ipv heel luchtruim dichtgooien. dat is juist mijn standpunt ! dat is was ze overal in de wereld doen !
Net of wij daar met z'n allen over kunnen oordelen. Je praat alsof je authoriteit op dit gebied bent, terwijl je waarschijnlijk net als 99,9% hier hooguit professor in het napraten bent. Niet verwijtend, alleen constaterend. En om je voor te zijn: Ik maak er ook gebruik van en praat voor mijn eigen hachje (zo snel mogelijk thuiskomen that is...).quote:Op maandag 19 april 2010 14:43 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Daarnaast vlogen ze het grootste gedeelte van de tijd boven FL410, en dus ook boven de aswolkMet passagiers ben je zwaarder en vlieg je dus ook iets lager, en dan dus wel in de wolk. Nee, nuttige tests dan..
Je herhaalt jezefl steeds. Met je relatie korte vluchten en tijden...Er was een tijdframe dat het kon, er zijn meerdere tijdframse gistere gweest waar gewoon door de praktische vlucht al bleek dat je kon vliegen, toch hielde ze de luchtruim dicht !quote:
DIE ASWOLK IS ZO GROOT DAT HIJ OVER GEHELE HET NEDERLANDSE LUCHTRUIM HANGT.quote:Op maandag 19 april 2010 14:46 schreef Xiaolong het volgende:
Plus zoals je aangeeft, mocht je over of langs de aswolk kunnen vliegen dan moet je dat toch doen ipv heel luchtruim dichtgooien. dat is juist mijn standpunt ! dat is was ze overal in de wereld doen !
Vlucht gevolgd op de radar en radiofrequenties. En ja, die indicaties zijn accuraat.quote:Op maandag 19 april 2010 14:48 schreef Coelho het volgende:
[..]
Net of wij daar met z'n allen over kunnen oordelen. Je praat alsof je authoriteit op dit gebied bent, terwijl je waarschijnlijk net als 99,9% hier hooguit professor in het napraten bent. Niet verwijtend, alleen constaterend. En om je voor te zijn: Ik maak er ook gebruik van en praat voor mijn eigen hachje (zo snel mogelijk thuiskomen that is...).
Neee ! dat is niet zo ! er zijn toch vluchten geweest zonder hinder ! zonder enige aanwijzing van as, het hangt niet continu boven grote delen van het land ! dat is ook wat minister Eurlings zei en wat ook luchtvaartmaatschappijen zeggen.quote:Op maandag 19 april 2010 14:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
DIE ASWOLK IS ZO GROOT DAT HIJ OVER GEHELE HET NEDERLANDSE LUCHTRUIM HANGT.
Wat snap je hieraan niet?
Wat maak jij je druk, joh.quote:Op maandag 19 april 2010 14:49 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
Neee ! dat is niet zo ! er zijn toch vluchten geweest zonder hinder ! zonder enige aanwijzing van as, het hangt niet continu boven grote delen van het land ! dat is ook wat minister Eurlings zei en wat ook luchtvaartmaatschappijen zeggen.
Je kunt dat niet detecteren. Dat die KLM vliegtuigen niets tegengekomen zijn is dus heel mooi, maar je kunt daar geen voorspellingen op los laten, en dus is bij wijze van spreke de volgende vlucht wel de pineut, en dat wil je niet met pax. Nederland ligt geheel in het risicogebied, en dus is het risico te groot, punt.quote:Op maandag 19 april 2010 14:49 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
Neee ! dat is niet zo ! er zijn toch vluchten geweest zonder hinder ! zonder enige aanwijzing van as, het hangt niet continu boven grote delen van het land ! dat is ook wat minister Eurlings zei en wat ook luchtvaartmaatschappijen zeggen.
En er zijn ook vluchten geweest met hinder.quote:Op maandag 19 april 2010 14:49 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
Neee ! dat is niet zo ! er zijn toch vluchten geweest zonder hinder ! zonder enige aanwijzing van as, het hangt niet continu boven grote delen van het land ! dat is ook wat minister Eurlings zei en wat ook luchtvaartmaatschappijen zeggen.
* Flappekz vindt het wel vermakelijkquote:
De minister vindt dat Europa een voorbeeld moet nemen aan de Verenigde Staten waar bij een aswolk niet het hele luchtruim wordt gesloten, maar alleen die delen waar de wolk vliegen onveilig maakt.quote:Op maandag 19 april 2010 14:50 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Je kunt dat niet detecteren. Dat die KLM vliegtuigen niets tegengekomen zijn is dus heel mooi, maar je kunt daar geen voorspellingen op los laten, en dus is bij wijze van spreke de volgende vlucht wel de pineut, en dat wil je niet met pax.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |