abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80481825
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:37 schreef Xiaolong het volgende:

[..]

KLM heeft meer dan 10 vluchten boven NL gistere uitgevoerd, waar ze geen last van as ondervonden. Dit bleek ook uit de technische inspecties. Waar ik op doel is dat niet heel nederland CONTINU gehinderd is door het as.
Ookal zou Nederland helemaal vrij zijn van as. Als de directe buurlanden dat niet zijn kun je geen kant op. Daarnaast kun je door de zeer lastige detectie van asdeeltjes in de lucht nooit voorspellen waar de concentratie te gevaarlijk is. Daarom moet men generaliseren en in een groter gebied het luchtruim op slot gooien.
Het is niet alsof men bij de luchtverkeersleiding een AshDetector 5000© heeft staan waar ze fijn op kunnen zien dat er momenteel boven Almere een aswolk hangt, ofzo
pi_80481895
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:37 schreef Xiaolong het volgende:

[..]

KLM heeft meer dan 10 vluchten boven NL gistere uitgevoerd, waar ze geen last van as ondervonden. Dit bleek ook uit de technische inspecties. Waar ik op doel is dat niet heel nederland CONTINU gehinderd is door het as.
Dat waren relatief 10 korte vluchten (het waren er trouwens 7 vanuit Dusseldorf plus 2 richting het oosten, 9 dus). Hoelanger een vliegtuig in de lucht hangt hoe meer as deze motoren binnen kunnen krijgen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_80481913
tvp weer
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_80481926
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:38 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

En gezien de voorgaande ervaringen met aswolken zijn deze risico's dus niet acceptabel.
De voorgaande ervaringen vonden niet plaats met dezelfde condities als boven HEEL NL !!.
pi_80481953
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dat waren relatief 10 korte vluchten (het waren er trouwens 7 vanuit Dusseldorf plus 2 richting het oosten, 9 dus). Hoelanger een vliegtuig in de lucht hangt hoe meer as deze motoren binnen kunnen krijgen.
Daarnaast vlogen ze het grootste gedeelte van de tijd boven FL410, en dus ook boven de aswolk Met passagiers ben je zwaarder en vlieg je dus ook iets lager, en dan dus wel in de wolk. Nee, nuttige tests dan..
pi_80481994
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dat waren relatief 10 korte vluchten (het waren er trouwens 7 vanuit Dusseldorf plus 2 richting het oosten, 9 dus). Hoelanger een vliegtuig in de lucht hangt hoe meer as deze motoren binnen kunnen krijgen.
Plus 1 vanochtend naar Parijs.
pi_80481998
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dat waren relatief 10 korte vluchten (het waren er trouwens 7 vanuit Dusseldorf plus 2 richting het oosten, 9 dus). Hoelanger een vliegtuig in de lucht hangt hoe meer as deze motoren binnen kunnen krijgen.
Relatie kort ?? sorry hoor maar de as concentraties strekken niet tot azie maar iztten boven NL. 3 of 2 vluchten waren long-distance, richting azie.

Als je vanuit NL naar VS vliegt, vlieg je niet continu door de oppervlakte waar nu as zit, maar zit je hoogstens met aangepaste route tijdje in as.
  maandag 19 april 2010 @ 14:44:58 #59
299967 Luchtje
Geen vuiltje aan de lucht
pi_80482020
quote:
Ja en dan zegt Eurlings dat er morgen weer gevlogen kan worden terwijl die wolk dan precies boven NL hangt. Lijkt me beter om dan weer opnieuw te testen en dan weer te kijken wat de resultaten zijn. Bekijkt Eurlings dit soort voorspellingen niet?
pi_80482046
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:44 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Plus 1 vanochtend naar Parijs.
Hij had het over gisteren
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_80482058
En maar weer verder afwachten...
pi_80482073
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:43 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Daarnaast vlogen ze het grootste gedeelte van de tijd boven FL410, en dus ook boven de aswolk Met passagiers ben je zwaarder en vlieg je dus ook iets lager, en dan dus wel in de wolk. Nee, nuttige tests dan..
Dit is een heel grappig opmerking, ze vlogen niet hoog boven de as omdat er weining mensen inzaten, dat deden ze omdie luchtlaag te testen omdat er toen daar zogenaamd veel as zou zitten.
Met passagiers is de standaard cruise hoogte ook boven FL410

Plus zoals je aangeeft, mocht je over of langs de aswolk kunnen vliegen dan moet je dat toch doen ipv heel luchtruim dichtgooien. dat is juist mijn standpunt ! dat is was ze overal in de wereld doen !
pi_80482075
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:44 schreef Xiaolong het volgende:

[..]

Relatie kort ?? sorry hoor maar de as concentraties strekken niet tot azie maar iztten boven NL. 3 of 2 vluchten waren long-distance, richting azie.

Als je vanuit NL naar VS vliegt, vlieg je niet continu door de oppervlakte waar nu as zit, maar zit je hoogstens met aangepaste route tijdje in as.
Leer eens lezen gast.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_80482099
quote:
KLM heeft van de autoriteiten toestemming voor de
vluchten gekregen, ook al is de definitieve eindbestemming nog niet bekend,
aldus de maatschappij.
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch iets anders mij zal kunnen scheiden van de liefde van God.
pi_80482117
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:46 schreef Xiaolong het volgende:

[..]

Dit is een heel grappig opmerking, ze vlogen niet hoog boven de as omdat er weining mensen inzaten, dat deden ze omdie luchtlaag te testen omdat er toen daar zogenaamd veel as zou zitten.
Met passagiers is de standaard cruise hoogte ook boven FL410

Plus zoals je aangeeft, mocht je over of langs de aswolk kunnen vliegen dan moet je dat toch doen ipv heel luchtruim dichtgooien. dat is juist mijn standpunt ! dat is was ze overal in de wereld doen !
Standaardcruisehoogte is ook op de top inderdaad rond de FL400, alleen bereik je die een stuk langzamer dichterbij je MTOW. Omdat je het eerste gedeelte van je vlucht met die aswolk te maken hebt zul je juist die tijd lager zitten (zo rond de FL320 tot FL350).
  maandag 19 april 2010 @ 14:48:02 #66
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_80482125
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:43 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Daarnaast vlogen ze het grootste gedeelte van de tijd boven FL410, en dus ook boven de aswolk Met passagiers ben je zwaarder en vlieg je dus ook iets lager, en dan dus wel in de wolk. Nee, nuttige tests dan..
Net of wij daar met z'n allen over kunnen oordelen. Je praat alsof je authoriteit op dit gebied bent, terwijl je waarschijnlijk net als 99,9% hier hooguit professor in het napraten bent. Niet verwijtend, alleen constaterend. En om je voor te zijn: Ik maak er ook gebruik van en praat voor mijn eigen hachje (zo snel mogelijk thuiskomen that is...).
pi_80482140
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:46 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Leer eens lezen gast.
Je herhaalt jezefl steeds. Met je relatie korte vluchten en tijden...Er was een tijdframe dat het kon, er zijn meerdere tijdframse gistere gweest waar gewoon door de praktische vlucht al bleek dat je kon vliegen, toch hielde ze de luchtruim dicht !

ik kan goedsnappen dat de internationale luchtvaart bodies europa uitlachen !
pi_80482141
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:46 schreef Xiaolong het volgende:


Plus zoals je aangeeft, mocht je over of langs de aswolk kunnen vliegen dan moet je dat toch doen ipv heel luchtruim dichtgooien. dat is juist mijn standpunt ! dat is was ze overal in de wereld doen !
DIE ASWOLK IS ZO GROOT DAT HIJ OVER GEHELE HET NEDERLANDSE LUCHTRUIM HANGT.

Wat snap je hieraan niet?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_80482168
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:48 schreef Coelho het volgende:

[..]

Net of wij daar met z'n allen over kunnen oordelen. Je praat alsof je authoriteit op dit gebied bent, terwijl je waarschijnlijk net als 99,9% hier hooguit professor in het napraten bent. Niet verwijtend, alleen constaterend. En om je voor te zijn: Ik maak er ook gebruik van en praat voor mijn eigen hachje (zo snel mogelijk thuiskomen that is...).
Vlucht gevolgd op de radar en radiofrequenties. En ja, die indicaties zijn accuraat.
pi_80482180
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

DIE ASWOLK IS ZO GROOT DAT HIJ OVER GEHELE HET NEDERLANDSE LUCHTRUIM HANGT.

Wat snap je hieraan niet?
Neee ! dat is niet zo ! er zijn toch vluchten geweest zonder hinder ! zonder enige aanwijzing van as, het hangt niet continu boven grote delen van het land ! dat is ook wat minister Eurlings zei en wat ook luchtvaartmaatschappijen zeggen.
  maandag 19 april 2010 @ 14:50:30 #71
6941 APK
Factual, I think.
pi_80482223
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:49 schreef Xiaolong het volgende:

[..]

Neee ! dat is niet zo ! er zijn toch vluchten geweest zonder hinder ! zonder enige aanwijzing van as, het hangt niet continu boven grote delen van het land ! dat is ook wat minister Eurlings zei en wat ook luchtvaartmaatschappijen zeggen.
Wat maak jij je druk, joh.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_80482233
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:49 schreef Xiaolong het volgende:

[..]

Neee ! dat is niet zo ! er zijn toch vluchten geweest zonder hinder ! zonder enige aanwijzing van as, het hangt niet continu boven grote delen van het land ! dat is ook wat minister Eurlings zei en wat ook luchtvaartmaatschappijen zeggen.
Je kunt dat niet detecteren. Dat die KLM vliegtuigen niets tegengekomen zijn is dus heel mooi, maar je kunt daar geen voorspellingen op los laten, en dus is bij wijze van spreke de volgende vlucht wel de pineut, en dat wil je niet met pax. Nederland ligt geheel in het risicogebied, en dus is het risico te groot, punt.
pi_80482254
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:49 schreef Xiaolong het volgende:

[..]

Neee ! dat is niet zo ! er zijn toch vluchten geweest zonder hinder ! zonder enige aanwijzing van as, het hangt niet continu boven grote delen van het land ! dat is ook wat minister Eurlings zei en wat ook luchtvaartmaatschappijen zeggen.
En er zijn ook vluchten geweest met hinder.

En aangezien niemand hier kan zeggen waar momenteel de concentratie as het grootst is hebben ze groot gelijk dat het luchtruim niet open gesteld is.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 19 april 2010 @ 14:51:20 #74
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_80482257
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:50 schreef APK het volgende:

[..]

Wat maak jij je druk, joh.
* Flappekz vindt het wel vermakelijk

typen alsof je leven er van afhangt
Ik ben van pindavlees
pi_80482292
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:50 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Je kunt dat niet detecteren. Dat die KLM vliegtuigen niets tegengekomen zijn is dus heel mooi, maar je kunt daar geen voorspellingen op los laten, en dus is bij wijze van spreke de volgende vlucht wel de pineut, en dat wil je niet met pax.
De minister vindt dat Europa een voorbeeld moet nemen aan de Verenigde Staten waar bij een aswolk niet het hele luchtruim wordt gesloten, maar alleen die delen waar de wolk vliegen onveilig maakt.

http://www.rnw.nl/nederla(...)s-luchtruim-gesloten

Blijkbaar wel, amerikanen en indonesiers etc doen het zo ! Als je door een simulatie kan voorspellen en ervoor zorgen dat je de heel luchtruim dichtgooit kan je ipv dat te doen de sim gebruiken om alleen schadelijk concentratie gebieden te sluiten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')