Ligt er maar net aan hoe je het rekent.quote:Op maandag 19 april 2010 14:20 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
Precies, een maatschappijk heeft geen enkel belang om EEN vliegtuig te riskeren als ze niet zeker zijn. Zoiets kost meer dan 10 dagen niet vliegen !
Eh nee, dat zegt die kerel nou juist, dat ze dat in de VS dus niet doen.quote:Op maandag 19 april 2010 14:20 schreef Hetiszover het volgende:
[..]
Ach, in de VS was exact hetzelfde gebeurd.
Verschil is alleen dat in de VS er maar 1 authoriteit is die beslist over dit soort geneuzel en in Europa elk land individueel. Er daar zit nou net het probleem.quote:Op maandag 19 april 2010 14:23 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Eh nee, dat zegt die kerel nou juist, dat ze dat in de VS dus niet doen.
Lekker makkelijk praten zo, de beste stuurlui staan weer eens aan walquote:Op maandag 19 april 2010 14:23 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Eh nee, dat zegt die kerel nou juist, dat ze dat in de VS dus niet doen.
quote:Eurlings: morgen weer vliegen AMSTERDAM - Minister van Verkeer Eurlings verwacht dat er uiterlijk morgenochtend om acht uur weer kan worden gevlogen.
Dat heeft hij tegen de NOS gezegd. Helemaal zeker is dat nog niet: het beslulit valt waarschijnlijk vanmiddag op een videoconferentie van de ministers van Verkeer.
quote:KLM gaat passagiers terugvliegen naar Europa AMSTELVEEN - Luchtvaartmaatschappij KLM gaat maandagmiddag Nederlandse tijd gestrande passagiers terugvliegen vanuit Curaçao en Suriname naar Europa.
Het is nog onbekend op welke luchthaven in Europa KLM vliegt. Dat liet een woordvoerster van KLM weten.
Vanuit Curacao vertrekt om 16.00 uur Nederlandse tijd een Boeing 747. Vanuit Paramaribo om 20.00 uur Nederlandse tijd een MD-11. „We zullen zoveel mogelijk passagiers mee terug nemen.”
Nogal logisch he als die hele aswolk over Nederland hangt.quote:Op maandag 19 april 2010 14:26 schreef Xiaolong het volgende:
In de VS leggen ze restricties op gebieden die schadelijke concentraties hebben (tijdsafhankelijk), hier sluiten we gewoon alles dicht
Ik denk dat ze juist meer risico nemen dan verantwoordelijk is. Ze worden echt wanhopig nu.quote:Op maandag 19 april 2010 14:19 schreef Roellie80 het volgende:
Ik kan me juist indenken dat wanneer er commerciele belangen zijn zoals bij de luchtvaartmaatschappijen er extra voorzichtig te werk word gegaan.
Het kost namelijk meer wanneer toch een vliegtuig met jou naamplaatje ergens neerstort dan wanneer er een paar dagen niet gevlogen word
Als Eurlings hard genoeg die aswolk de andere kant op heeft geblazen mag ie het van mij beslissenquote:Op maandag 19 april 2010 14:28 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Wie is nu echt de persoon in Nederland die het luchtruim weer open kan gooien?
Is dat Eurlings?
Gaat om de oppervlakte waarover verspreid niet alleen nederland, KLM vlucht toonde aan dat er geen gevaar over NL op een gegeven tijd geen schade was, gistere meer dan 10 vluchten ? dus ja dan konde ze net zo goed meer vluchten doen ? Dat is wat ze in de VS doen dus, niet alles sluiten maar tijdsadfhankelijk zones afhangend van condities.quote:Op maandag 19 april 2010 14:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nogal logisch he als die hele aswolk over Nederland hangt.
Hoeveel keer was de VS ook alweer groter dan Nederland?
Totdat er een keer een vliegtuig met motoren vol glas naar beneden sodemietert en men "oeps, niet snel genoeg gereageerd" zegt. Heel jammer voor de industrie en de passagiers dit, maar imho ookal is er een kans van slechts 1 op een miljoen dien je het zekere voor het onzekere te nemen.quote:Op maandag 19 april 2010 14:31 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
Gaat om de oppervlakte waarover verspreid niet alleen nederland, KLM vlucht toonde aan dat er geen gevaar over NL op een gegeven tijd geen schade was, gistere meer dan 10 vluchten ? dus ja dan konde ze net zo goed meer vluchten doen ? Dat is wat ze in de VS doen dus, niet alles sluiten maar tijdsadfhankelijk zones afhangend van condities.
Ik snap geen flikker van je postquote:Op maandag 19 april 2010 14:31 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
Gaat om de oppervlakte waarover verspreid niet alleen nederland, KLM vlucht toonde aan dat er geen gevaar over NL op een gegeven tijd geen schade was, gistere meer dan 10 vluchten ? dus ja dan konde ze net zo goed meer vluchten doen ? Dat is wat ze in de VS doen dus, niet alles sluiten maar tijdsadfhankelijk zones afhangend van condities.
En dan sta je daar op het vliegveld van Palma de Mallorca.quote:Op maandag 19 april 2010 14:27 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
Klaar...ik hou van je voor het brengen van dit bericht !
Yeah right, alleen met 9/11 hebben ze het dicht gegooid.quote:Op maandag 19 april 2010 14:25 schreef Hetiszover het volgende:
[..]
Lekker makkelijk praten zo, de beste stuurlui staan weer eens aan wal
Er hoeft daar maar een vlieg door de douane in de VS te glippen of het hele vliegverkeer op het Amerikaanse continent ligt plat
Ik persoonlijk lig dan toch liever aan het strand op Curacaoquote:Op maandag 19 april 2010 14:33 schreef APK het volgende:
[..]
En dan sta je daar op het vliegveld van Palma de Mallorca.
Vliegen is zoweizo een risico, gaat om asceptabele risico levelsquote:Op maandag 19 april 2010 14:32 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Totdat er een keer een vliegtuig met motoren vol glas naar beneden sodemietert en men "oeps, niet snel genoeg gereageerd" zegt. Heel jammer voor de industrie en de passagiers dit, maar imho ookal is er een kans van slechts 1 op een miljoen dien je het zekere voor het onzekere te nemen.
KLM heeft meer dan 10 vluchten boven NL gistere uitgevoerd, waar ze geen last van as ondervonden. Dit bleek ook uit de technische inspecties. Waar ik op doel is dat niet heel nederland CONTINU gehinderd is door het as.quote:Op maandag 19 april 2010 14:32 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik snap geen flikker van je post
En gezien de voorgaande ervaringen met aswolken zijn deze risico's dus niet acceptabel.quote:Op maandag 19 april 2010 14:36 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
Vliegen is zoweizo een risico, gaat om asceptabele risico levels
Ja, autoriteiten per land bepalen dat.quote:Op maandag 19 april 2010 14:28 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Wie is nu echt de persoon in Nederland die het luchtruim weer open kan gooien?
Is dat Eurlings?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |