Ookal zou Nederland helemaal vrij zijn van as. Als de directe buurlanden dat niet zijn kun je geen kant op. Daarnaast kun je door de zeer lastige detectie van asdeeltjes in de lucht nooit voorspellen waar de concentratie te gevaarlijk is. Daarom moet men generaliseren en in een groter gebied het luchtruim op slot gooien.quote:Op maandag 19 april 2010 14:37 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
KLM heeft meer dan 10 vluchten boven NL gistere uitgevoerd, waar ze geen last van as ondervonden. Dit bleek ook uit de technische inspecties. Waar ik op doel is dat niet heel nederland CONTINU gehinderd is door het as.
Dat waren relatief 10 korte vluchten (het waren er trouwens 7 vanuit Dusseldorf plus 2 richting het oosten, 9 dus). Hoelanger een vliegtuig in de lucht hangt hoe meer as deze motoren binnen kunnen krijgen.quote:Op maandag 19 april 2010 14:37 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
KLM heeft meer dan 10 vluchten boven NL gistere uitgevoerd, waar ze geen last van as ondervonden. Dit bleek ook uit de technische inspecties. Waar ik op doel is dat niet heel nederland CONTINU gehinderd is door het as.
De voorgaande ervaringen vonden niet plaats met dezelfde condities als boven HEEL NL !!.quote:Op maandag 19 april 2010 14:38 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
En gezien de voorgaande ervaringen met aswolken zijn deze risico's dus niet acceptabel.
Daarnaast vlogen ze het grootste gedeelte van de tijd boven FL410, en dus ook boven de aswolkquote:Op maandag 19 april 2010 14:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat waren relatief 10 korte vluchten (het waren er trouwens 7 vanuit Dusseldorf plus 2 richting het oosten, 9 dus). Hoelanger een vliegtuig in de lucht hangt hoe meer as deze motoren binnen kunnen krijgen.
Plus 1 vanochtend naar Parijs.quote:Op maandag 19 april 2010 14:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat waren relatief 10 korte vluchten (het waren er trouwens 7 vanuit Dusseldorf plus 2 richting het oosten, 9 dus). Hoelanger een vliegtuig in de lucht hangt hoe meer as deze motoren binnen kunnen krijgen.
Relatie kort ?? sorry hoor maar de as concentraties strekken niet tot azie maar iztten boven NL. 3 of 2 vluchten waren long-distance, richting azie.quote:Op maandag 19 april 2010 14:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat waren relatief 10 korte vluchten (het waren er trouwens 7 vanuit Dusseldorf plus 2 richting het oosten, 9 dus). Hoelanger een vliegtuig in de lucht hangt hoe meer as deze motoren binnen kunnen krijgen.
Ja en dan zegt Eurlings dat er morgen weer gevlogen kan worden terwijl die wolk dan precies boven NL hangt. Lijkt me beter om dan weer opnieuw te testen en dan weer te kijken wat de resultaten zijn. Bekijkt Eurlings dit soort voorspellingen niet?quote:Op maandag 19 april 2010 14:40 schreef -serendipity- het volgende:
Lekker dan:
http://www.weerdirect.nl/pages/dossiers/10/verwachtingaswolk.html
Hij had het over gisterenquote:
Dit is een heel grappig opmerking, ze vlogen niet hoog boven de as omdat er weining mensen inzaten, dat deden ze omdie luchtlaag te testen omdat er toen daar zogenaamd veel as zou zitten.quote:Op maandag 19 april 2010 14:43 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Daarnaast vlogen ze het grootste gedeelte van de tijd boven FL410, en dus ook boven de aswolkMet passagiers ben je zwaarder en vlieg je dus ook iets lager, en dan dus wel in de wolk. Nee, nuttige tests dan..
Leer eens lezen gast.quote:Op maandag 19 april 2010 14:44 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
Relatie kort ?? sorry hoor maar de as concentraties strekken niet tot azie maar iztten boven NL. 3 of 2 vluchten waren long-distance, richting azie.
Als je vanuit NL naar VS vliegt, vlieg je niet continu door de oppervlakte waar nu as zit, maar zit je hoogstens met aangepaste route tijdje in as.
quote:KLM heeft van de autoriteiten toestemming voor de
vluchten gekregen, ook al is de definitieve eindbestemming nog niet bekend,
aldus de maatschappij.
Standaardcruisehoogte is ook op de top inderdaad rond de FL400, alleen bereik je die een stuk langzamer dichterbij je MTOW. Omdat je het eerste gedeelte van je vlucht met die aswolk te maken hebt zul je juist die tijd lager zitten (zo rond de FL320 tot FL350).quote:Op maandag 19 april 2010 14:46 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
Dit is een heel grappig opmerking, ze vlogen niet hoog boven de as omdat er weining mensen inzaten, dat deden ze omdie luchtlaag te testen omdat er toen daar zogenaamd veel as zou zitten.
Met passagiers is de standaard cruise hoogte ook boven FL410
Plus zoals je aangeeft, mocht je over of langs de aswolk kunnen vliegen dan moet je dat toch doen ipv heel luchtruim dichtgooien. dat is juist mijn standpunt ! dat is was ze overal in de wereld doen !
Net of wij daar met z'n allen over kunnen oordelen. Je praat alsof je authoriteit op dit gebied bent, terwijl je waarschijnlijk net als 99,9% hier hooguit professor in het napraten bent. Niet verwijtend, alleen constaterend. En om je voor te zijn: Ik maak er ook gebruik van en praat voor mijn eigen hachje (zo snel mogelijk thuiskomen that is...).quote:Op maandag 19 april 2010 14:43 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Daarnaast vlogen ze het grootste gedeelte van de tijd boven FL410, en dus ook boven de aswolkMet passagiers ben je zwaarder en vlieg je dus ook iets lager, en dan dus wel in de wolk. Nee, nuttige tests dan..
Je herhaalt jezefl steeds. Met je relatie korte vluchten en tijden...Er was een tijdframe dat het kon, er zijn meerdere tijdframse gistere gweest waar gewoon door de praktische vlucht al bleek dat je kon vliegen, toch hielde ze de luchtruim dicht !quote:
DIE ASWOLK IS ZO GROOT DAT HIJ OVER GEHELE HET NEDERLANDSE LUCHTRUIM HANGT.quote:Op maandag 19 april 2010 14:46 schreef Xiaolong het volgende:
Plus zoals je aangeeft, mocht je over of langs de aswolk kunnen vliegen dan moet je dat toch doen ipv heel luchtruim dichtgooien. dat is juist mijn standpunt ! dat is was ze overal in de wereld doen !
Vlucht gevolgd op de radar en radiofrequenties. En ja, die indicaties zijn accuraat.quote:Op maandag 19 april 2010 14:48 schreef Coelho het volgende:
[..]
Net of wij daar met z'n allen over kunnen oordelen. Je praat alsof je authoriteit op dit gebied bent, terwijl je waarschijnlijk net als 99,9% hier hooguit professor in het napraten bent. Niet verwijtend, alleen constaterend. En om je voor te zijn: Ik maak er ook gebruik van en praat voor mijn eigen hachje (zo snel mogelijk thuiskomen that is...).
Neee ! dat is niet zo ! er zijn toch vluchten geweest zonder hinder ! zonder enige aanwijzing van as, het hangt niet continu boven grote delen van het land ! dat is ook wat minister Eurlings zei en wat ook luchtvaartmaatschappijen zeggen.quote:Op maandag 19 april 2010 14:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
DIE ASWOLK IS ZO GROOT DAT HIJ OVER GEHELE HET NEDERLANDSE LUCHTRUIM HANGT.
Wat snap je hieraan niet?
Wat maak jij je druk, joh.quote:Op maandag 19 april 2010 14:49 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
Neee ! dat is niet zo ! er zijn toch vluchten geweest zonder hinder ! zonder enige aanwijzing van as, het hangt niet continu boven grote delen van het land ! dat is ook wat minister Eurlings zei en wat ook luchtvaartmaatschappijen zeggen.
Je kunt dat niet detecteren. Dat die KLM vliegtuigen niets tegengekomen zijn is dus heel mooi, maar je kunt daar geen voorspellingen op los laten, en dus is bij wijze van spreke de volgende vlucht wel de pineut, en dat wil je niet met pax. Nederland ligt geheel in het risicogebied, en dus is het risico te groot, punt.quote:Op maandag 19 april 2010 14:49 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
Neee ! dat is niet zo ! er zijn toch vluchten geweest zonder hinder ! zonder enige aanwijzing van as, het hangt niet continu boven grote delen van het land ! dat is ook wat minister Eurlings zei en wat ook luchtvaartmaatschappijen zeggen.
En er zijn ook vluchten geweest met hinder.quote:Op maandag 19 april 2010 14:49 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
Neee ! dat is niet zo ! er zijn toch vluchten geweest zonder hinder ! zonder enige aanwijzing van as, het hangt niet continu boven grote delen van het land ! dat is ook wat minister Eurlings zei en wat ook luchtvaartmaatschappijen zeggen.
* Flappekz vindt het wel vermakelijkquote:
De minister vindt dat Europa een voorbeeld moet nemen aan de Verenigde Staten waar bij een aswolk niet het hele luchtruim wordt gesloten, maar alleen die delen waar de wolk vliegen onveilig maakt.quote:Op maandag 19 april 2010 14:50 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Je kunt dat niet detecteren. Dat die KLM vliegtuigen niets tegengekomen zijn is dus heel mooi, maar je kunt daar geen voorspellingen op los laten, en dus is bij wijze van spreke de volgende vlucht wel de pineut, en dat wil je niet met pax.
Nope ! zijn er niet ! de F-16 en F-18 boven finland, ja dat is wat de maarschappijen dus ook zeggen, dat daar hoge dosis van de as ligt.quote:Op maandag 19 april 2010 14:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
En er zijn ook vluchten geweest met hinder.
En aangezien niemand hier kan zeggen waar momenteel de concentratie as het grootst is hebben ze groot gelijk dat het luchtruim niet open gesteld is.
En die delen die daar dan gesloten worden zijn inclusief de veiligheidsmarge een stuk groter als Nederlandquote:Op maandag 19 april 2010 14:52 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
De minister vindt dat Europa een voorbeeld moet nemen aan de Verenigde Staten waar bij een aswolk niet het hele luchtruim wordt gesloten, maar alleen die delen waar de wolk vliegen onveilig maakt.
http://www.rnw.nl/nederla(...)s-luchtruim-gesloten
Blijkbaar wel, amerikanen en indonesiers etc doen het zo ! Als je door een simulatie kan voorspellen en ervoor zorgen dat je de heel luchtruim dichtgooit kan je ipv dat te doen de sim gebruiken om alleen schadelijk concentratie gebieden te sluiten
Heel Europa bij elkaar is kleiner dan Amerika.quote:Op maandag 19 april 2010 14:52 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
De minister vindt dat Europa een voorbeeld moet nemen aan de Verenigde Staten waar bij een aswolk niet het hele luchtruim wordt gesloten, maar alleen die delen waar de wolk vliegen onveilig maakt.
http://www.rnw.nl/nederla(...)s-luchtruim-gesloten
Blijkbaar wel, amerikanen en indonesiers etc doen het zo ! Als je door een simulatie kan voorspellen en ervoor zorgen dat je de heel luchtruim dichtgooit kan je ipv dat te doen de sim gebruiken om alleen schadelijk concentratie gebieden te sluiten
Hoe weet jij dat die F-16 boven Finland vloog?quote:Op maandag 19 april 2010 14:53 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
Nope ! zijn er niet ! de F-16 en F-18 boven finland, ja dat is wat de maarschappijen dus ook zeggen, dat daar hoge dosis van de as ligt.
Het spijt me zeer hoor, maar jij bent wel erg simpelquote:Op maandag 19 april 2010 14:53 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
Nope ! zijn er niet ! de F-16 en F-18 boven finland, ja dat is wat de maarschappijen dus ook zeggen, dat daar hoge dosis van de as ligt.
Je snapt het niet en waarschijnlijk gaat het jouw meer om je gelijk te halen dan het te snappen....ik praat over oppervlaktes ! Als er een uitbarsting is in Indonesie, dan zijn er na paar weken over heel de wereld as deeltjes. Sluit dan iedereen zijn luchtruim in azie, amerika, europa ? neee !! je gaat dan kijken waar er gevaarlijke concentraties aanwezig zijn en die plekken worden gemeden !!!quote:Op maandag 19 april 2010 14:54 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Heel Europa bij elkaar is kleiner dan Amerika.
Niet het hele Europese luchtruim is dicht.
Dus je punt is?
Het is maar dat je mensen het moeilijker maken voorzichzelf..quote:Op maandag 19 april 2010 14:58 schreef Hetiszover het volgende:
[..]
Het spijt me zeer hoor, maar jij bent wel erg simpel
Indonesie <--> Nederlandquote:Op maandag 19 april 2010 14:58 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
Je snapt het niet en waarschijnlijk gaat het jouw meer om je gelijk te halen dan het te snappen....ik praat over oppervlaktes ! Als er een uitbarsting is in Indonesie, dan zijn er na paar weken over heel de wereld as deeltjes. Sluit dan iedereen zijn luchtruim in azie, amerika, europa ? neee !! je gaat dan kijken waar er gevaarlijke concentraties aanwezig zijn en die plekken worden gemeden !!!
Heel europa ligt niet continu in gevaarlijke concentratie as ! dat hebben verschillende maatschappijen al laten zien door testvluchten !
Mooi voorbeeld waar je banden ziet van hoge concentraties op een bepaald tijdstip !!!quote:Op maandag 19 april 2010 14:59 schreef Aether het volgende:
Richting Zuid-Europa...
[ link | afbeelding ]
Again het heeft geen zin om iemand uit te leggen die de begrippen als: gevaarlijke concentraties, tijdsafhankelijkheid etc niet begrijptquote:Op maandag 19 april 2010 15:00 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Indonesie <--> Nederland
Ijsland <--> Nederland
Dat is hetzelfde ja
quote:Op maandag 19 april 2010 15:00 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
Mooi voorbeeld waar je banden ziet van hoge concentraties op een bepaald tijdstip !!!
En hoe wil jij vanuit Nederland naar je bestemming komen zonder die donkere banden te doorkruisen?quote:Op maandag 19 april 2010 15:00 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
Mooi voorbeeld waar je banden ziet van hoge concentraties op een bepaald tijdstip !!!
Dat begrijp ik prima. Je verhaal is alleen niet relevant door de grotere afstand. Over een paar maanden gaat Indonesië ook niet dicht door de wolk uit IJsland. Wij zitten zodanig dichtbij dat het risico op hoge concentraties te hoog is.quote:Op maandag 19 april 2010 15:01 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
Again het heeft geen zin om iemand uit te leggen die de begrippen als: gevaarlijke concentraties, tijdsafhankelijkheid etc niet begrijpt
licht naar donker, je ziet bijvoorbeeld wanneer dit foto was gemaakt, dat net boven adam een hoge concentratie bevond in verglijking met de rest van het land.quote:Op maandag 19 april 2010 15:01 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Vanaf welke grijstint is hoog te hoog?
Volgens de meeste hier is 1 ppm al genoeg om alles op de grond te houdenquote:Op maandag 19 april 2010 15:01 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Vanaf welke grijstint is hoog te hoog?
Ze houden het spannendquote:KLM
Today we will return passengers stranded in Curaçao and Suriname to a european airport
The flight from Curaçao will depart at 16:00 hrs Dutch time. The flight from Paramaribo will depart at 20:00 hrs Dutch time
PRECIES !!! daarmee heeft het te maken...acceptabele niveaus voor vliegen !quote:Op maandag 19 april 2010 15:02 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Dat begrijp ik prima. Je verhaal is alleen niet relevant door de grotere afstand. Over een paar maanden gaat Indonesië ook niet dicht door de wolk uit IJsland. Wij zitten zodanig dichtbij dat het risico op hoge concentraties te hoog is.
Zonder absolute waarden heb je echter niets aan die grijstinten.quote:Op maandag 19 april 2010 15:03 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
licht naar donker, je ziet bijvoorbeeld wanneer dit foto was gemaakt, dat net boven adam een hoge concentratie bevond in verglijking met de rest van het land.
En hier is het dus NIET acceptabel. Wat is daar nou zo moeilijk aan?quote:Op maandag 19 april 2010 15:04 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
PRECIES !!! daarmee heeft het te maken...acceptabele niveaus voor vliegen !
Als ik heel officieel zou zijn, volgens vliegtuigmakers zou je gelijk hebben en zou mijn verhaal BS zijn.quote:Op maandag 19 april 2010 15:04 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Volgens de meeste hier is 1 ppm al genoeg om alles op de grond te houden
Dat begrijp ik. Maar vanaf welke tint is de concentratie te hoog om te vliegen?quote:Op maandag 19 april 2010 15:03 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
licht naar donker, je ziet bijvoorbeeld wanneer dit foto was gemaakt, dat net boven adam een hoge concentratie bevond in verglijking met de rest van het land.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |