abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80482780
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:05 schreef Xiaolong het volgende:

[..]

Als ik heel officieel zou zijn, volgens vliegtuigmakers zou je gelijk hebben en zou mijn verhaal BS zijn.

Maar praktisch is er altijd continu vulkanisch stof in de licht, maar heeeeeeeeeeeeeeeeel gering, afnemend concentraties.
1 ppm al genoeg? Serieus?
pi_80482783
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:04 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

En hier is het dus NIET acceptabel. Wat is daar nou zo moeilijk aan?
Volgens de praktijkvluchten waren er "windows of opportunities" ! wat is daar zo moeilijk aan ?
pi_80482812
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:06 schreef Xiaolong het volgende:

[..]

Volgens de praktijkvluchten waren er "windows of opportunities" ! wat is daar zo moeilijk aan ?
Tuurlijk zijn er perioden met mindere activiteit, je kunt alleen niet voorspellen wanneer en waar (slechts met waarnemingen achteraf), en dus kun je daar nooit een zinnige dienstregeling op bouwen.
Wat jij voorstelt is gewoon vliegen, en dan concluderen van "oh, kijk! 15 minuten geleden was het niet acceptabel!".. Mja, beetje te laat dan he?
pi_80482836
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:58 schreef Xiaolong het volgende:

[..]

Je snapt het niet en waarschijnlijk gaat het jouw meer om je gelijk te halen dan het te snappen....
quote:
ik praat over oppervlaktes ! Als er een uitbarsting is in Indonesie, dan zijn er na paar weken over heel de wereld as deeltjes. Sluit dan iedereen zijn luchtruim in azie, amerika, europa ? neee !! je gaat dan kijken waar er gevaarlijke concentraties aanwezig zijn en die plekken worden gemeden !!!

Heel europa ligt niet continu in gevaarlijke concentratie as ! dat hebben verschillende maatschappijen al laten zien door testvluchten !
De rest van je onzin is hier boven al tegen gesproken.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_80482870
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:06 schreef stbabylon het volgende:

[..]

1 ppm al genoeg? Serieus?
Sorry het staat volgens mij niet zo gedefineerd maar als no volcanic ash, zoiets dacht ik ooit tegengekome te zijn. Maar No betekent 0 zou je kunnen redeneren (technische philosofie). Maar iedereen weet dat die situatie nooit haalbaar is
pi_80482900
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]


[..]

De rest van je onzin is hier boven al tegen gesproken.
Quote mij aub niet als je niks erop te zeggen hebt. Het is gewoon laag om met een gekrenkte ego aanvallig te doen....we houden hierbij gewoon op
  Moderator maandag 19 april 2010 @ 15:10:02 #107
45833 crew  Fogel
pi_80482915
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:08 schreef Xiaolong het volgende:

[..]

Sorry het staat volgens mij niet zo gedefineerd maar als no volcanic ash, zoiets dacht ik ooit tegengekome te zijn. Maar No betekent 0 zou je kunnen redeneren (teschnische philosofie). Maar iedereen weet dat die situatie nooit haalbaar is.
Je denkt veel, maar weet weinig, dat bleek al uit het vorige topic.
Zou je je theorieen voor je willen houden of onderbouwen zoals een echte wetenschapper betaamd?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_80482974
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:10 schreef Fogel het volgende:

[..]

Je denkt veel, maar weet weinig, dat bleek al uit het vorige topic.
Zou je je theorieen voor je willen houden of onderbouwen zoals een echte wetenschapper betaamd?
Je praat veel maar weet niks dat bleek uit de vorig topic ook, maar toch ga je maar door ?

Het zijn geen theorieen aangezien ik gewoon de praktijk citeer

Niets voor niets lacht de internationale community ons uit
pi_80482976
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:06 schreef Xiaolong het volgende:

[..]

Volgens de praktijkvluchten waren er "windows of opportunities" ! wat is daar zo moeilijk aan ?

Ohh, jij hebt een hotline met die vulcaan die jou door geeft wanneer hij heel veel en wat minder as uit stoot.
Vervolgens pak jij je super-vulvanisch-as-in-de-lucht-scanner erbij en ziet dan dat er tussen 03:00 PM en 06:00 PM prima een aantal vluchten konden opstijgen! In de tussentijd bel je nog even met de piloot om door te geven dat hij iets naar links moet uitwijken om zo de aswolk te ontwijken!
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Moderator maandag 19 april 2010 @ 15:12:36 #110
45833 crew  Fogel
pi_80483014
De vulkaan, nu met klonten in de as:



bron: dagbladet.no
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_80483025
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:11 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ohh, jij hebt een hotline met die vulcaan die jou door geeft wanneer hij heel veel en wat minder as uit stoot.
Vervolgens pak jij je super-vulvanisch-as-in-de-lucht-scanner erbij en ziet dan dat er tussen 03:00 PM en 06:00 PM prima een aantal vluchten konden opstijgen! In de tussentijd bel je nog even met de piloot om door te geven dat hij iets naar links moet uitwijken om zo de aswolk te ontwijken!
Eh, die wolk is gewoon te zien met de juiste apparatuur. En overdag kunnen piloten gewoon op zicht er omheen vliegen.
pi_80483032
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:11 schreef Xiaolong het volgende:

Het zijn geen theorieen aangezien ik gewoon de praktijk citeer
Ik zal ook even uit de praktijk citeren:
quote:
How Volcanic Ash Can Kill An Airplane



As volcanic ash spreads from an eruption under a glacier in the Eyjafjallajokull region of Iceland, the British have taken the drastic step of locking down the country's airspace. Here's why.

The world's bustling air traffic corridors pass over hundreds of volcanoes just like the one in Iceland — all of which are capable of sudden, explosive eruptions of fire and ash. In the United States alone, aircraft carry many thousands of passengers and millions of dollars of cargo over volcanoes each day. As we see today, volcanic ash can be a serious hazard to aviation even thousands of miles from an eruption. Airborne ash can diminish visibility, damage flight control systems, and most importantly, cause jet engines to fail.

In fact, according to Boeing public relations officials, in the past 30 years, more than 90 jet-powered commercial airplanes have encountered clouds of volcanic ash and suffered damage as a result.

Here's an example of one such case.

The Story of KLM Flight 867
On December 15, 1989, clouds of ash from an eruption at Mt. Redoubt Volcano in Alaska nearly caused a Boeing 747 jetliner (KLM Flight 867) carrying 231 passengers to crash land after losing power to all four engines.

As the crew of KLM Flight 867 struggled to restart the plane's engines, "smoke" and a strong odor of sulfur filled the cockpit and cabin. For five long minutes the powerless 747 jetliner, bound for Anchorage, Alaska, with 231 terrified passengers aboard, fell in silence toward the rugged, snow-covered Talkeetna Mountains (7,000 to 11,000 feet high). All four engines had flamed out when the aircraft inadvertently entered a cloud of ash blown from erupting Redoubt Volcano, 150 miles away. The volcano had begun erupting 10 hours earlier on that morning of December 15, 1989. Only after the crippled jet had dropped from an altitude of 27,900 feet to 13,300 feet (a fall of more than 2 miles) was the crew able to restart all engines and land the plane safely at Anchorage. The plane required $80 million in repairs, including the replacement of all four damaged engines.

How did it happen?



It's a process that's sort of like Mother Nature's version of a "Cash for Clunkers" engine getting killed. Volcanic ash normally contains glassy materials, such as silicates, whose melting points are 600 degrees Celsius to 800 degrees Celsius. Since internal temperature of in-flight jet engine exceed 1000 degrees Celsius, glassy particles in volcanic ash inhaled by the engines instantly melt. In the course of exhaust, the glassy materials are rapidly cooled down in the turbine chamber, stick on the turbine vanes, and disturb the flow of high-pressure combustion gases. This disorder of the flow may stop the entire engine in serious cases — such as KLM Flight 867.

Such dangerous and costly encounters between aircraft and volcanic ash can happen because ash clouds are difficult to distinguish from ordinary clouds, both visually and on radar. Also, ash clouds can drift great distances from their source. For example, in less than 3 days, the ash cloud from the June 15, 1991, eruption of Mount Pinatubo in the Philippines traveled more than 5,000 miles to the east coast of Africa. This ash cloud damaged more than 20 aircraft — including the DC-10 shown above — most of which were flying more than 600 miles from the volcano.

So today's decision by British aviation officials to clear UK airspace until at least 1:00 am EST on Friday, while difficult, makes a heck of a lot of sense.
Bron
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_80483045
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:11 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ohh, jij hebt een hotline met die vulcaan die jou door geeft wanneer hij heel veel en wat minder as uit stoot.
Vervolgens pak jij je super-vulvanisch-as-in-de-lucht-scanner erbij en ziet dan dat er tussen 03:00 PM en 06:00 PM prima een aantal vluchten konden opstijgen! In de tussentijd bel je nog even met de piloot om door te geven dat hij iets naar links moet uitwijken om zo de aswolk te ontwijken!
Hmmm dan zou KLM zoiets ook hebben ? Lufthansa ook ? Air France ook ? we hebben denk ik allemaal een hotline en zo een scanner....shit we zijn erbij
pi_80483066
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ik zal ook even uit de praktijk citeren:
[..]

Bron
Één!!! (1) vliegtuig.

Oh wow, ben onder de indruk. Honderden door nalatig onderhoud, toch vliegen we nog gewoon.
pi_80483089
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:13 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Één!!! (1) vliegtuig.
Dan is er al een teveel.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_80483106
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ik zal ook even uit de praktijk citeren:
[..]

Bron
de praktijk van door een hoge concentratie as wolk te vliegen idd !!
Als je misschien een seconden aandacht had geschonken aan het lezen van mijn berichten zou je zien dat ik dit ook niet ontkende, maar ja, dit is jouw manier van discussies

Laten we gewoon deze topic niet verder verzieken en het hierbij laten.
pi_80483112
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:12 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Eh, die wolk is gewoon te zien met de juiste apparatuur. En overdag kunnen piloten gewoon op zicht er omheen vliegen.
Hoe wil jij microscopisch kleine deeltjes op het blote oog waarnemen? Dat ding ziet er echt niet uit als een gewone wolk hoor De term wolk geeft slechts aan dat er op een bepaalde locatie een verhoogde concentratie geldt, en dat betekent niet dat je een grote zwarte wolk in de lucht ziet hangen. Heb je al naar buiten gekeken?
pi_80483124
Oh, en willen de bange poeperts hier niet gaan zeuren als ze de komende 2 jaar niet vliegen (wat goed mogelijk is als ze blijven vast houden dat vliegen met deze concentratie niet kan) over de economie die compleet naar de klote is?
  maandag 19 april 2010 @ 15:15:12 #119
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_80483125
We komen wel dichter bij de essentie: Er kunnen wel mooie kaartjes gemaakt worden met hogere en lagere concentraties, maar tegelijkertijd is het goed om te weten welke concentratie nou uiteindelijk gevaar vormt. Misschien dat die donkergrijze zones (of felrood op andere kaartjes) nog ruim onder de gevaarlijke concentraties zitten.
pi_80483133
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:14 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dan is er al een teveel.
Een die letterlijk door hoge concentratie wolk vloog die situatie heerst niet boven heel europa
pi_80483147
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:14 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Hoe wil jij microscopisch kleine deeltjes op het blote oog waarnemen? Dat ding ziet er echt niet uit als een gewone wolk hoor De term wolk geeft slechts aan dat er op een bepaalde locatie een verhoogde concentratie geldt, en dat betekent niet dat je een grote zwarte wolk in de lucht ziet hangen. Heb je al naar buiten gekeken?
Pardon? De piloten zeggen het gewoon te kunnen zien. Weet jij het beter dan de piloten?
  maandag 19 april 2010 @ 15:15:54 #122
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_80483151
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:15 schreef stbabylon het volgende:
Oh, en willen de bange poeperts hier niet gaan zeuren als ze de komende 2 jaar niet vliegen (wat goed mogelijk is als ze blijven vast houden dat vliegen met deze concentratie niet kan) over de economie die compleet naar de klote is?
Mensen worden inventief, dus er komen vast ook mooie ideeën hieruit voort.
pi_80483169
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:15 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Pardon? De piloten zeggen het gewoon te kunnen zien. Weet jij het beter dan de piloten?
Bron?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_80483250
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:15 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Pardon? De piloten zeggen het gewoon te kunnen zien. Weet jij het beter dan de piloten?
Net als de manier waarop ze de hele luchtruim gevaarlijk hebben bestempeld ---> sims
pi_80483313
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Bron?
Het is idd onzichtbaar !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')