1 ppm al genoeg? Serieus?quote:Op maandag 19 april 2010 15:05 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
Als ik heel officieel zou zijn, volgens vliegtuigmakers zou je gelijk hebben en zou mijn verhaal BS zijn.
Maar praktisch is er altijd continu vulkanisch stof in de licht, maar heeeeeeeeeeeeeeeeel gering, afnemend concentraties.
Volgens de praktijkvluchten waren er "windows of opportunities" ! wat is daar zo moeilijk aan ?quote:Op maandag 19 april 2010 15:04 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
En hier is het dus NIET acceptabel. Wat is daar nou zo moeilijk aan?
Tuurlijk zijn er perioden met mindere activiteit, je kunt alleen niet voorspellen wanneer en waar (slechts met waarnemingen achteraf), en dus kun je daar nooit een zinnige dienstregeling op bouwen.quote:Op maandag 19 april 2010 15:06 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
Volgens de praktijkvluchten waren er "windows of opportunities" ! wat is daar zo moeilijk aan ?
quote:Op maandag 19 april 2010 14:58 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
Je snapt het niet en waarschijnlijk gaat het jouw meer om je gelijk te halen dan het te snappen....
De rest van je onzin is hier boven al tegen gesproken.quote:ik praat over oppervlaktes ! Als er een uitbarsting is in Indonesie, dan zijn er na paar weken over heel de wereld as deeltjes. Sluit dan iedereen zijn luchtruim in azie, amerika, europa ? neee !! je gaat dan kijken waar er gevaarlijke concentraties aanwezig zijn en die plekken worden gemeden !!!
Heel europa ligt niet continu in gevaarlijke concentratie as ! dat hebben verschillende maatschappijen al laten zien door testvluchten !
Sorry het staat volgens mij niet zo gedefineerd maar als no volcanic ash, zoiets dacht ik ooit tegengekome te zijn. Maar No betekent 0 zou je kunnen redeneren (technische philosofie). Maar iedereen weet dat die situatie nooit haalbaar isquote:
Quote mij aub niet als je niks erop te zeggen hebt. Het is gewoon laag om met een gekrenkte ego aanvallig te doen....we houden hierbij gewoon opquote:Op maandag 19 april 2010 15:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
![]()
[..]
De rest van je onzin is hier boven al tegen gesproken.
Je denkt veel, maar weet weinig, dat bleek al uit het vorige topic.quote:Op maandag 19 april 2010 15:08 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
Sorry het staat volgens mij niet zo gedefineerd maar als no volcanic ash, zoiets dacht ik ooit tegengekome te zijn. Maar No betekent 0 zou je kunnen redeneren (teschnische philosofie). Maar iedereen weet dat die situatie nooit haalbaar is.
Je praat veel maar weet niks dat bleek uit de vorig topic ook, maar toch ga je maar door ?quote:Op maandag 19 april 2010 15:10 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je denkt veel, maar weet weinig, dat bleek al uit het vorige topic.
Zou je je theorieen voor je willen houden of onderbouwen zoals een echte wetenschapper betaamd?
quote:Op maandag 19 april 2010 15:06 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
Volgens de praktijkvluchten waren er "windows of opportunities" ! wat is daar zo moeilijk aan ?
Eh, die wolk is gewoon te zien met de juiste apparatuur. En overdag kunnen piloten gewoon op zicht er omheen vliegen.quote:Op maandag 19 april 2010 15:11 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ohh, jij hebt een hotline met die vulcaan die jou door geeft wanneer hij heel veel en wat minder as uit stoot.
Vervolgens pak jij je super-vulvanisch-as-in-de-lucht-scanner erbij en ziet dan dat er tussen 03:00 PM en 06:00 PM prima een aantal vluchten konden opstijgen! In de tussentijd bel je nog even met de piloot om door te geven dat hij iets naar links moet uitwijken om zo de aswolk te ontwijken!
Ik zal ook even uit de praktijk citeren:quote:Op maandag 19 april 2010 15:11 schreef Xiaolong het volgende:
Het zijn geen theorieen aangezien ik gewoon de praktijk citeer![]()
Bronquote:How Volcanic Ash Can Kill An Airplane
As volcanic ash spreads from an eruption under a glacier in the Eyjafjallajokull region of Iceland, the British have taken the drastic step of locking down the country's airspace. Here's why.
The world's bustling air traffic corridors pass over hundreds of volcanoes just like the one in Iceland — all of which are capable of sudden, explosive eruptions of fire and ash. In the United States alone, aircraft carry many thousands of passengers and millions of dollars of cargo over volcanoes each day. As we see today, volcanic ash can be a serious hazard to aviation even thousands of miles from an eruption. Airborne ash can diminish visibility, damage flight control systems, and most importantly, cause jet engines to fail.
In fact, according to Boeing public relations officials, in the past 30 years, more than 90 jet-powered commercial airplanes have encountered clouds of volcanic ash and suffered damage as a result.
Here's an example of one such case.
The Story of KLM Flight 867
On December 15, 1989, clouds of ash from an eruption at Mt. Redoubt Volcano in Alaska nearly caused a Boeing 747 jetliner (KLM Flight 867) carrying 231 passengers to crash land after losing power to all four engines.
As the crew of KLM Flight 867 struggled to restart the plane's engines, "smoke" and a strong odor of sulfur filled the cockpit and cabin. For five long minutes the powerless 747 jetliner, bound for Anchorage, Alaska, with 231 terrified passengers aboard, fell in silence toward the rugged, snow-covered Talkeetna Mountains (7,000 to 11,000 feet high). All four engines had flamed out when the aircraft inadvertently entered a cloud of ash blown from erupting Redoubt Volcano, 150 miles away. The volcano had begun erupting 10 hours earlier on that morning of December 15, 1989. Only after the crippled jet had dropped from an altitude of 27,900 feet to 13,300 feet (a fall of more than 2 miles) was the crew able to restart all engines and land the plane safely at Anchorage. The plane required $80 million in repairs, including the replacement of all four damaged engines.
How did it happen?
It's a process that's sort of like Mother Nature's version of a "Cash for Clunkers" engine getting killed. Volcanic ash normally contains glassy materials, such as silicates, whose melting points are 600 degrees Celsius to 800 degrees Celsius. Since internal temperature of in-flight jet engine exceed 1000 degrees Celsius, glassy particles in volcanic ash inhaled by the engines instantly melt. In the course of exhaust, the glassy materials are rapidly cooled down in the turbine chamber, stick on the turbine vanes, and disturb the flow of high-pressure combustion gases. This disorder of the flow may stop the entire engine in serious cases — such as KLM Flight 867.
Such dangerous and costly encounters between aircraft and volcanic ash can happen because ash clouds are difficult to distinguish from ordinary clouds, both visually and on radar. Also, ash clouds can drift great distances from their source. For example, in less than 3 days, the ash cloud from the June 15, 1991, eruption of Mount Pinatubo in the Philippines traveled more than 5,000 miles to the east coast of Africa. This ash cloud damaged more than 20 aircraft — including the DC-10 shown above — most of which were flying more than 600 miles from the volcano.
So today's decision by British aviation officials to clear UK airspace until at least 1:00 am EST on Friday, while difficult, makes a heck of a lot of sense.
Hmmm dan zou KLM zoiets ook hebben ? Lufthansa ook ? Air France ook ? we hebben denk ik allemaal een hotline en zo een scanner....shit we zijn erbijquote:Op maandag 19 april 2010 15:11 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ohh, jij hebt een hotline met die vulcaan die jou door geeft wanneer hij heel veel en wat minder as uit stoot.
Vervolgens pak jij je super-vulvanisch-as-in-de-lucht-scanner erbij en ziet dan dat er tussen 03:00 PM en 06:00 PM prima een aantal vluchten konden opstijgen! In de tussentijd bel je nog even met de piloot om door te geven dat hij iets naar links moet uitwijken om zo de aswolk te ontwijken!
Één!!! (1) vliegtuig.quote:Op maandag 19 april 2010 15:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik zal ook even uit de praktijk citeren:
[..]
Bron
Dan is er al een teveel.quote:
de praktijk van door een hoge concentratie as wolk te vliegen idd !!quote:Op maandag 19 april 2010 15:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik zal ook even uit de praktijk citeren:
[..]
Bron
Hoe wil jij microscopisch kleine deeltjes op het blote oog waarnemen? Dat ding ziet er echt niet uit als een gewone wolk hoorquote:Op maandag 19 april 2010 15:12 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Eh, die wolk is gewoon te zien met de juiste apparatuur. En overdag kunnen piloten gewoon op zicht er omheen vliegen.
Een die letterlijk door hoge concentratie wolk vloogquote:
Pardon? De piloten zeggen het gewoon te kunnen zien. Weet jij het beter dan de piloten?quote:Op maandag 19 april 2010 15:14 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Hoe wil jij microscopisch kleine deeltjes op het blote oog waarnemen? Dat ding ziet er echt niet uit als een gewone wolk hoorDe term wolk geeft slechts aan dat er op een bepaalde locatie een verhoogde concentratie geldt, en dat betekent niet dat je een grote zwarte wolk in de lucht ziet hangen. Heb je al naar buiten gekeken?
Mensen worden inventief, dus er komen vast ook mooie ideeën hieruit voort.quote:Op maandag 19 april 2010 15:15 schreef stbabylon het volgende:
Oh, en willen de bange poeperts hier niet gaan zeuren als ze de komende 2 jaar niet vliegen (wat goed mogelijk is als ze blijven vast houden dat vliegen met deze concentratie niet kan) over de economie die compleet naar de klote is?
Bron?quote:Op maandag 19 april 2010 15:15 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Pardon? De piloten zeggen het gewoon te kunnen zien. Weet jij het beter dan de piloten?
Net als de manier waarop ze de hele luchtruim gevaarlijk hebben bestempeld ---> simsquote:Op maandag 19 april 2010 15:15 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Pardon? De piloten zeggen het gewoon te kunnen zien. Weet jij het beter dan de piloten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |