Kan zijn dat ie naar een ander (zuid-)Europees vliegveld vertrekt en van daaruit met de bus richting NL. Mooi voor de mensen dat ze iig richting huis kunnenquote:Op maandag 19 april 2010 15:20 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Op de site van Hato airport (Curacao) staat er achter vlucht OR362 van ArkeFly dat hij vertrokken is richting Amsterdam om 14.30 uur Nederlandse tijd. ArkeFly lijkt dus ook te vliegen.
Als ze mij ergens in Spanje af zouden zetten dan laat mij nog maar even op Curacao genietenquote:Op maandag 19 april 2010 15:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Kan zijn dat ie naar een ander (zuid-)Europees vliegveld vertrekt en van daaruit met de bus richting NL. Mooi voor de mensen dat ze iig richting huis kunnen.
Zijn we het toch ergens samen over eens.quote:
Nogal een verschil of je door de rookwolk boven de vulkaan heenvliegt, of ergens 500 kilometer verderopquote:Op maandag 19 april 2010 15:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ik zal ook even uit de praktijk citeren:
Wordt er uberhaupt gevlogen dan? (Op helicopters, kleine vliegtuigjes, luchtbalonnen en zweefvliegtuigen na dan)quote:Op maandag 19 april 2010 15:27 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Als het onzichbaar is, waarom wordt er dan alleen bij daglicht gevlogen?
quote:Op maandag 19 april 2010 15:29 schreef matthijst het volgende:
[..]
Nogal een verschil of je door de rookwolk boven de vulkaan heenvliegt, of ergens 500 kilometer verderop
quote:including the DC-10 shown above — most of which were flying more than 600 miles from the volcano.
Omdat er alleen VFR verkeer (op zicht dus) toegestaan is om dat IFR (op instrumenten) mogelijk verstoord kan worden door de aswolk. Dat heeft een meer technische aard dusquote:Op maandag 19 april 2010 15:27 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Als het onzichbaar is, waarom wordt er dan alleen bij daglicht gevlogen?
Inderdaad: de meesten, niet allemaal, dus je punt is?quote:Op maandag 19 april 2010 15:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
including the DC-10 shown above — most of which were flying more than 600 miles from the volcano.
Ik zal iets beter quoten:quote:Op maandag 19 april 2010 15:34 schreef matthijst het volgende:
[..]
Inderdaad: de meesten, niet allemaal, dus je punt is?
Die op die relfoto was degene die uit de lucht pleurde en die zal er wel vlak overheen gevlogen zijn lijkt me.
Enig idee wat het vervangen van 4 vliegtuig motoren kost?quote:This ash cloud damaged more than 20 aircraft — including the DC-10 shown above — most of which were flying more than 600 miles from the volcano.
quote:ANP572 3 BIN 158 GIJS VAN WETTEN 841 818
LUCHTVAAR19; OGW-AMSTERDAM-NLR-ASWOLK
Plaats aswolk stemt overeen met modellen (2)
VULKAANUITBARSTING
N i e u w bericht, meer informatie
AMSTERDAM (ANP) - De aswolk die na een vulkaanuitbarsting in
IJsland boven Nederland hangt, bevond zich zondagavond op de plek
die de modellen van het KNMI hadden voorspeld. Dat blijkt uit een
testvlucht die gemaakt is met een met meetapparatuur uitgeruste
Cessna Citation van het Nationaal Lucht- en Ruimtevaartlaboratorium
(NLR).
De vlucht was bedoeld ter controle van de modellen die het KNMI
gebruikt om de bewegingen van de aswolk te volgen, meldde het NLR
maandag. Dat is van belang omdat de Nederlandse
luchtvaartinstanties op grond van de berekeningen van het
meteorologische instituut besluiten nemen over de afsluiting dan
wel openstelling van het luchtruim voor commercieel vliegverkeer.
Het laboratoriumvliegtuig is volgens het NLR over de aswolk
gevlogen. Die lag zondagavond op drie kilometer hoogte boven
Zuid-Nederland en had een wisselende dikte. De grenzen van de
aswolk zijn goed zichtbaar. Dat is volgens het NRL belangrijk om te
weten voor piloten als straks het luchtruim weer (gedeeltelijk)
wordt opengesteld.
Er zijn in Europa nog weinig middelen om vulkanische stofwolken met
grote precisie te meten en te volgen. Daarom worden vooral modellen
gebruikt om de plaats en samenstelling van dergelijk wolken te
bepalen. Er is evenmin regelgeving die bepaalt bij welke
concentratie asdeeltjes het veilig wordt verondersteld om te
vliegen en bij welke niet, aldus het NLR.
191533 apr
Ik zit al bij de KLMquote:Op maandag 19 april 2010 15:41 schreef matthijst het volgende:
Prachtig, vreemde is dan wel dat de KLM zelf graag wil vliegen, misschien moet jij ze ff bellen om aan te geven dat ze er helemaal naast zitten?
Ik denk dat ze wel zullen luisteren naar een random Fokker![]()
Als steward zeker, aangezien pilootjes graag willen vliegenquote:Op maandag 19 april 2010 15:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik zit al bij de KLM![]()
Bel jij dan even naar Eurocontrol, misschien dat hun wel naar jou willen luisteren.
quote:KLM: geen Europese vluchten tot 20.00 uur
VULKAANUITBARSTING
AMSTELVEEN (ANP) - Luchtvaartmaatschappij KLM voert in ieder geval tot
maandagavond 20.00 uur lokale tijd geen Europese vluchten uit van en naar
Schiphol. Dat staat op de website.
Ook zullen tot die tijd geen intercontinentale vluchten vertrekken vanaf
Amsterdam. Voor aankomende intercontinentale vluchten geldt dat minimaal
vier uur voor de geplande vertrektijd per vlucht wordt besloten.
Maak je geen zorgen, ik ben geen piloot en al helemaal geen steward.quote:Op maandag 19 april 2010 15:48 schreef matthijst het volgende:
[..]
Als steward zeker, aangezien pilootjes graag willen vliegen
En indien je stiekum toch piloot bent: waarom dan expres de boel opnaaien met foto's van vliegtuigen die dwars door een zwarte wolk op 100km van een vulkaan heengevlogen zijn en dat vergelijken met de miniscule stofdeeltjes die hier in de lucht schijnen te hangen. Zal je baas leuk vinden![]()
bagagemedewerker?quote:Op maandag 19 april 2010 15:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, ik ben geen piloot en al helemaal geen steward.
Neequote:
Onwerkelijk inderdaad. Wie dit een week geleden voorspeld had was voor gek verklaard.quote:Op maandag 19 april 2010 15:55 schreef Drassss het volgende:
Wat een ellende zeg....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |