abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80483324
Op de site van Hato airport (Curacao) staat er achter vlucht OR362 van ArkeFly dat hij vertrokken is richting Amsterdam om 14.30 uur Nederlandse tijd. ArkeFly lijkt dus ook te vliegen.
pi_80483347
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Bron?
Kan het niet meer terug vinden binnen 5 minuten, maar stond zaterdag op nu.nl
  maandag 19 april 2010 @ 15:23:04 #128
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_80483420
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:20 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Op de site van Hato airport (Curacao) staat er achter vlucht OR362 van ArkeFly dat hij vertrokken is richting Amsterdam om 14.30 uur Nederlandse tijd. ArkeFly lijkt dus ook te vliegen.
Kan zijn dat ie naar een ander (zuid-)Europees vliegveld vertrekt en van daaruit met de bus richting NL. Mooi voor de mensen dat ze iig richting huis kunnen .
pi_80483479
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:23 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Kan zijn dat ie naar een ander (zuid-)Europees vliegveld vertrekt en van daaruit met de bus richting NL. Mooi voor de mensen dat ze iig richting huis kunnen .
Als ze mij ergens in Spanje af zouden zetten dan laat mij nog maar even op Curacao genieten
pi_80483497
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:19 schreef Xiaolong het volgende:

[..]

Het is idd onzichtbaar !
Zijn we het toch ergens samen over eens.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_80483592
Als het onzichbaar is, waarom wordt er dan alleen bij daglicht gevlogen?
  maandag 19 april 2010 @ 15:29:05 #132
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_80483636
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

Ik zal ook even uit de praktijk citeren:
Nogal een verschil of je door de rookwolk boven de vulkaan heenvliegt, of ergens 500 kilometer verderop
Haters everywhere but I don't really care.
pi_80483653
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:27 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Als het onzichbaar is, waarom wordt er dan alleen bij daglicht gevlogen?
Wordt er uberhaupt gevlogen dan? (Op helicopters, kleine vliegtuigjes, luchtbalonnen en zweefvliegtuigen na dan)
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_80483674
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:29 schreef matthijst het volgende:

[..]

Nogal een verschil of je door de rookwolk boven de vulkaan heenvliegt, of ergens 500 kilometer verderop
quote:
including the DC-10 shown above — most of which were flying more than 600 miles from the volcano.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_80483679
Ik denk steeds dat het een 1 april grap is, vind het zo'n raar verhaal.
pi_80483727
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:27 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Als het onzichbaar is, waarom wordt er dan alleen bij daglicht gevlogen?
Omdat er alleen VFR verkeer (op zicht dus) toegestaan is om dat IFR (op instrumenten) mogelijk verstoord kan worden door de aswolk. Dat heeft een meer technische aard dus En op zicht vliegen in de nacht mag sowieso niet.
Iets met statisch geladen asdeeltjes
  maandag 19 april 2010 @ 15:34:00 #137
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_80483832
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
including the DC-10 shown above — most of which were flying more than 600 miles from the volcano.
Inderdaad: de meesten, niet allemaal, dus je punt is?
Die op die relfoto was degene die uit de lucht pleurde en die zal er wel vlak overheen gevlogen zijn lijkt me.


Wat anderen ook zeggen: ga eerst eens meten hoeveel van die zooi er in de lucht zit, beetje creatief mee omgaan ipv. hele luchtruim dichtpleuren.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_80484015
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:34 schreef matthijst het volgende:

[..]

Inderdaad: de meesten, niet allemaal, dus je punt is?
Die op die relfoto was degene die uit de lucht pleurde en die zal er wel vlak overheen gevlogen zijn lijkt me.
Ik zal iets beter quoten:
quote:
This ash cloud damaged more than 20 aircraft — including the DC-10 shown above — most of which were flying more than 600 miles from the volcano.
Enig idee wat het vervangen van 4 vliegtuig motoren kost?
In elk geval meer dan die 15-20 miljoen euro per dag die KLM nu verliest.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 19 april 2010 @ 15:41:51 #139
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_80484143
Prachtig, vreemde is dan wel dat de KLM zelf graag wil vliegen, misschien moet jij ze ff bellen om aan te geven dat ze er helemaal naast zitten?
Ik denk dat ze wel zullen luisteren naar een random Fokker
Haters everywhere but I don't really care.
pi_80484171
ANP:
quote:
ANP572 3 BIN 158 GIJS VAN WETTEN 841 818
LUCHTVAAR19; OGW-AMSTERDAM-NLR-ASWOLK
Plaats aswolk stemt overeen met modellen (2)

VULKAANUITBARSTING

N i e u w bericht, meer informatie

AMSTERDAM (ANP) - De aswolk die na een vulkaanuitbarsting in
IJsland boven Nederland hangt, bevond zich zondagavond op de plek
die de modellen van het KNMI hadden voorspeld. Dat blijkt uit een
testvlucht die gemaakt is met een met meetapparatuur uitgeruste
Cessna Citation van het Nationaal Lucht- en Ruimtevaartlaboratorium
(NLR).

De vlucht was bedoeld ter controle van de modellen die het KNMI
gebruikt om de bewegingen van de aswolk te volgen, meldde het NLR
maandag. Dat is van belang omdat de Nederlandse
luchtvaartinstanties op grond van de berekeningen van het
meteorologische instituut besluiten nemen over de afsluiting dan
wel openstelling van het luchtruim voor commercieel vliegverkeer.

Het laboratoriumvliegtuig is volgens het NLR over de aswolk
gevlogen. Die lag zondagavond op drie kilometer hoogte boven
Zuid-Nederland en had een wisselende dikte. De grenzen van de
aswolk zijn goed zichtbaar. Dat is volgens het NRL belangrijk om te
weten voor piloten als straks het luchtruim weer (gedeeltelijk)
wordt opengesteld.

Er zijn in Europa nog weinig middelen om vulkanische stofwolken met
grote precisie te meten en te volgen. Daarom worden vooral modellen
gebruikt om de plaats en samenstelling van dergelijk wolken te
bepalen. Er is evenmin regelgeving die bepaalt bij welke
concentratie asdeeltjes het veilig wordt verondersteld om te
vliegen en bij welke niet, aldus het NLR.


191533 apr
pi_80484274
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:41 schreef matthijst het volgende:
Prachtig, vreemde is dan wel dat de KLM zelf graag wil vliegen, misschien moet jij ze ff bellen om aan te geven dat ze er helemaal naast zitten?
Ik denk dat ze wel zullen luisteren naar een random Fokker
Ik zit al bij de KLM
Bel jij dan even naar Eurocontrol, misschien dat hun wel naar jou willen luisteren.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 19 april 2010 @ 15:45:29 #142
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
  maandag 19 april 2010 @ 15:48:29 #143
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_80484431
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ik zit al bij de KLM
Bel jij dan even naar Eurocontrol, misschien dat hun wel naar jou willen luisteren.
Als steward zeker, aangezien pilootjes graag willen vliegen

En indien je stiekum toch piloot bent: waarom dan expres de boel opnaaien met foto's van vliegtuigen die dwars door een zwarte wolk op 100km van een vulkaan heengevlogen zijn en dat vergelijken met de miniscule stofdeeltjes die hier in de lucht schijnen te hangen. Zal je baas leuk vinden
Haters everywhere but I don't really care.
pi_80484545
quote:
KLM: geen Europese vluchten tot 20.00 uur
VULKAANUITBARSTING

AMSTELVEEN (ANP) - Luchtvaartmaatschappij KLM voert in ieder geval tot
maandagavond 20.00 uur lokale tijd geen Europese vluchten uit van en naar
Schiphol. Dat staat op de website.

Ook zullen tot die tijd geen intercontinentale vluchten vertrekken vanaf
Amsterdam. Voor aankomende intercontinentale vluchten geldt dat minimaal
vier uur voor de geplande vertrektijd per vlucht wordt besloten.
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch iets anders mij zal kunnen scheiden van de liefde van God.
pi_80484618
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:48 schreef matthijst het volgende:

[..]

Als steward zeker, aangezien pilootjes graag willen vliegen

En indien je stiekum toch piloot bent: waarom dan expres de boel opnaaien met foto's van vliegtuigen die dwars door een zwarte wolk op 100km van een vulkaan heengevlogen zijn en dat vergelijken met de miniscule stofdeeltjes die hier in de lucht schijnen te hangen. Zal je baas leuk vinden
Maak je geen zorgen, ik ben geen piloot en al helemaal geen steward.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 19 april 2010 @ 15:55:13 #146
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_80484730
Wat een ellende zeg....
pi_80484738
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Maak je geen zorgen, ik ben geen piloot en al helemaal geen steward.
bagagemedewerker?
pi_80484780
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:55 schreef StephanL het volgende:

[..]

bagagemedewerker?
Nee
Iets met Software en testen
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_80484855
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:55 schreef Drassss het volgende:
Wat een ellende zeg....
Onwerkelijk inderdaad. Wie dit een week geleden voorspeld had was voor gek verklaard.

Maar ik snap wel dat er met passagiersvliegtuigen gewoon geen risico gelopen mag worden.
  maandag 19 april 2010 @ 16:00:57 #150
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')