Het is ook gewoon een afschuwelijk slecht gebied waar dit plaats aan het vinden is. Wind die het voor 90% van de gevallen altijd richting Europa blaast... Tja en misschien kan gezegd worden dat men te snel heeft besloten om alles dicht te gooien en zodoende nu in de problemen zit. Misschien dacht men in het begin dat het na 1 dag wel weg zou trekken ( niet dus... ). Ooit moet de beslissing genomen worden om te vliegen, men kan niet 2 weken blijven wachten.quote:Op maandag 19 april 2010 15:58 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Onwerkelijk inderdaad. Wie dit een week geleden voorspeld had was voor gek verklaard.
Maar ik snap wel dat er met passagiersvliegtuigen gewoon geen risico gelopen mag worden.
Dan valt het nog meequote:Op maandag 19 april 2010 15:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee![]()
Iets met Software en testen
quote:Piloten: veiligheid boven commercie
VULKAANUITBARSTING
BRUSSEL (ANP) - De European Cockpit Association (ECA) heeft maandag
de autoriteiten opgeroepen om veiligheid voorrang te geven op
commerciële overwegingen. Volgens de organisatie is er meer
informatie nodig over de vraag waar de vulkaanas een bedreiging
vormt voor de veiligheid. Eén vliegtuig, op één route, alleen
overdag bewijst weinig over die veiligheid, aldus de
pilotenorganisatie.
De ECA, die bijna 39.000 piloten uit 38 Europese landen
vertegenwoordigt, vindt dat operationele beslissingen ten aanzien
van de veiligheid en financiële problemen apart benaderd moeten
worden. ,,Die twee moeten nooit op een hoop gegooid worden''. De
organisatie wijst er verder op dat het altijd de piloot is die de
uiteindelijke beslissing neemt of er wel of niet wordt gevlogen.
De ECA deed haar oproep vooruitlopend op overleg van de Europese
verkeersministers over de situatie in het luchtruim.
191601 apr
quote:
quote:Volcanic Ash Clouds: Mixing Commercial and Safety Decisions Risks Lives
Commercial Aviation is the safest form of transport – but only because for decades we have separated commercial and safety decisions. ECA, which represents the nearly 39,000 Professional Flight Crew from 38 European countries who are asked to deliver this safe transport system, call on safety authorities to put safety before commercial considerations.
ECA supports the "safety first" stance adopted by European and National airspace authorities, following carefully considered ICAO guidelines on restricting flights through volcanic ash clouds. Our members have many firsthand experiences of the extremely abrasive and clogging effects of such clouds. Operational decisions should be based on the strong safety culture developed over many decades in our industry, whereas financial problems should be addressed with financial solutions – never should the two be mixed.All operational decisions should be "safety first". More data is needed on where the volcanic matter poses a threat and where it has sufficiently dispersed. However, commercial aircraft should not be used as test aircraft and test programmes should consist of comprehensive and carefully planned trials. One aircraft, on one route, during the "day only" proves little. If after careful consideration, safety authorities have concluded certain airspace poses no further threat, the final decision passes through the airline to the pilot of the particular flight – who must be given as much clear information as is available to make the final decision to fly. Pilots have always been, and always will be, best placed to protect the safety of our passengers, crew and aircraft.
ECA also calls on the European Authorities to recognise the extraordinary circumstances the industry in Europe is experiencing. European level solutions are needed to address the huge financial burdens which this natural event has placed on our industry, thereby also avoiding unbalanced subsidy and commercial advantage. Temporary absence of air transport has demonstrated that aviation is crucial to our society's smooth functioning, and therefore the EU must allow for swift financial relief to be provided.
Operational decisions require a "safety first" approach and separately, financial crises require a financial solution. ECA supports the European Authorities in separately addressing both the risks to lives and to the financial survival of our sector.
http://twitter.com/eurocontrol/status/12457600444quote:@eurocontrol Q: If the ash is at 4k. Why don't the planes fly at 1k?
quote:@alper because it consumes a lot of fuel and the sky is sliced up vertically to accomodate more planes, not possible if less slices
Zal wel niet, BBC meldt helemaal niks hieroverquote:Op maandag 19 april 2010 16:17 schreef wdn het volgende:
telegraaf:
Eerste 'aswolk-crash' in Engeland?
Andover - Nabij Andover in Groot-Brittannië is een vliegtuigje neergestort. De politie houdt rekening met een crash als gevolg van de aswolk uit IJsland.
Boven Groot-Brittannië geldt een vliegverbod. Dat weerhield twee mannen in een klein toestel er niet van om te vliegen. Het toestel stortte neer en vloog in brand. De mannen zijn allebei overleden.
Het is nog niet zeker of de stofwolk daadwerkelijk een rol heeft gespeeld in het ongeluk. De politie is nog bezig met onderzoek.
Altijd fijn die paniek reacties van kranten/media etc.quote:Op maandag 19 april 2010 16:17 schreef wdn het volgende:
telegraaf:
Eerste 'aswolk-crash' in Engeland?
Andover - Nabij Andover in Groot-Brittannië is een vliegtuigje neergestort. De politie houdt rekening met een crash als gevolg van de aswolk uit IJsland.
Boven Groot-Brittannië geldt een vliegverbod. Dat weerhield twee mannen in een klein toestel er niet van om te vliegen. Het toestel stortte neer en vloog in brand. De mannen zijn allebei overleden.
Het is nog niet zeker of de stofwolk daadwerkelijk een rol heeft gespeeld in het ongeluk. De politie is nog bezig met onderzoek.
quote:Scottish airspace will be reopened from 7am tomorrow, air traffic control authority Nats has said.
quote:German air authorities give Lufthansa permission to fly 50 planes back to Germany with passengers.
Ach, jij bent degene die jezelf als luchtvaartwetenschapper probeert te positioneren hier, niet ik.quote:Op maandag 19 april 2010 15:11 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
Je praat veel maar weet niks dat bleek uit de vorig topic ook, maar toch ga je maar door ?
Het zijn geen theorieen aangezien ik gewoon de praktijk citeer![]()
Niets voor niets lacht de internationale community ons uit
Aan Informatie verschaffen is niets mis meequote:Op maandag 19 april 2010 17:03 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ach, jij bent degene die jezelf als luchtvaartwetenschapper probeert te positioneren hier, niet ik.
geinig, maar daar vliegen ze wel door een hele dichte wolk asquote:
quote:The Met office has warned that the volcano's activity has started to increase.
A Met spokesman told the BBC that whereas eruptions had subsided this morning to between 4,000 and 5,000 feet, they had increased within the past two hours back to a height of 10,000 ft.
Although this is not back to the initial maximum height of 30,000 ft, the spokesman said the unpredictable nature of the volcano's activity meant that there was still cause for concern.
Tsjah, zo zie je idd maar dat het echt een kwestie van uren is voordat het weer volledig veranderd kan zijn.quote:Op maandag 19 april 2010 18:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8630145.stm
[..]
quote:The British Air Transport Association, which represents UK-registered airlines, has written to the Transport Secretary, Lord Adonis, asking for financial help.
A spokesman said: "We welcome the government's support for stranded travellers and we ask the government to stand behind the industry financially at what is a very difficult time."
He described the nature of the situation the airlines find themselves in as "critical".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |