abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80350648
quote:
Op donderdag 15 april 2010 16:54 schreef Copycat het volgende:

[..]

Want zij was niet oprecht? Had geen mededogen?
Ik denk dat God de keuze aan haar laat of ze wel of niet een gesprek wil (om verwarring te voorkomen heb ik het tweede gedeelte weggehaald)
[/i]

Ik wilde het niet over het geloof hebben (het evangelie weet ze wel) maar had oprecht interesse in haar.
Ik kwam in vrede en met goede bedoelingen als de ander dan niet wil praten, kan ik er ook niks aan doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door matthijs.. op 15-04-2010 18:40:08 ]
  donderdag 15 april 2010 @ 17:22:26 #2
254493 Trollface.
gr rob fruithof, groningencity
pi_80350723
Gelovigen
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
pi_80350750
reltopic!
  donderdag 15 april 2010 @ 17:23:59 #4
245536 Goldfoxx
As fast as lightning
pi_80350777
quote:
Op donderdag 15 april 2010 17:20 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Ik denk dat God de keuze laat of ze wel of niet een gesprek wil en of iemand wel of niet tot geloof komt, is niet afhankelijk van mij romeinen9v18 Hij ontfermt Zich dus over wie Hij wil en Hij verhardt wie Hij wil.
Jij rukt echt gigantisch teksten uit zijn verband. Aangehaalde tekst gaat over iemands houding naar God toe.
  donderdag 15 april 2010 @ 17:26:53 #5
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_80350867
quote:
Op donderdag 15 april 2010 17:08 schreef Crutch het volgende:
GOD BESTAAT NIET!
Klaar.
Ga anders in een ander subforum over Jezus lopen kontsnotteren.

--->TR gedaan slotje komt zo, klaar.
Je moeder is een hamster
pi_80350954
quote:
Op donderdag 15 april 2010 17:23 schreef Goldfoxx het volgende:

[..]

Jij rukt echt gigantisch teksten uit zijn verband. Aangehaalde tekst gaat over iemands houding naar God toe.
Die tekst gaat over iemands verhouding naar God toe ja.
  donderdag 15 april 2010 @ 17:30:27 #7
245536 Goldfoxx
As fast as lightning
pi_80350989
quote:
Op donderdag 15 april 2010 17:29 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Die tekst gaat over iemands verhouding naar God toe ja.
Inderdaad, dat dus los van het gesprek met het meisje.
pi_80351078
quote:
Op donderdag 15 april 2010 17:26 schreef Crutch het volgende:

[..]

Klaar.
Ga anders in een ander subforum over Jezus lopen kontsnotteren.

--->TR gedaan slotje komt zo, klaar.
Je hoeft het het topic niet te lezen, of je wel of geen klik op de muis geeft om te lezen is aan jou.
  donderdag 15 april 2010 @ 17:33:51 #9
118585 Crutch
pi_80351100
quote:
Op donderdag 15 april 2010 17:33 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Je hoeft het het topic niet te lezen, je bent het niet verplicht.
Dit is uit principe.
Je moeder is een hamster
pi_80351662
Jij bepaalt zelf of je met een meisje praat hoor, er bestaat (ook) zoiets als vrije wil.
  donderdag 15 april 2010 @ 17:56:20 #11
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80351787
quote:
Op donderdag 15 april 2010 17:52 schreef Jumping-Skippy het volgende:
Jij bepaalt zelf of je met een meisje praat hoor, er bestaat (ook) zoiets als vrije wil.
Als ze niet wil praten, houdt het op, dan kunnen mijn bedoelingen nog zo goed zijn.
pi_80351839
Here we go again. Ik geloof oprecht dat ik goed heb geleefd en dat god mij heeft beloond met mijn vriendje
  donderdag 15 april 2010 @ 18:21:24 #13
262 Re
Kiss & Swallow
pi_80352685
viel er nog wat te bediscussieren dan?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 15 april 2010 @ 18:23:22 #14
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80352755
quote:
Op donderdag 15 april 2010 17:57 schreef Cassandra87 het volgende:
Here we go again. Ik geloof oprecht dat ik goed heb geleefd en dat god mij heeft beloond met mijn vriendje
God zegt romeinen3v23 Want allen hebben gezondigd en derven de heerlijkheid Gods
God probeert juist duidelijk te maken, dat het helemaal niet zo goed zit met de onbekeerde mens.
pi_80352963
quote:
Op donderdag 15 april 2010 18:23 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

God zegt romeinen3v23 Want allen hebben gezondigd en derven de heerlijkheid Gods
God probeert juist duidelijk te maken, dat het helemaal niet zo goed zit met de onbekeerde mens.
Tijd voor een nieuw reclamebureau het kom niet echt over op zo'n manier
Dat ik Technicus ben wil nog niet zeggen dat ik uitvoerig getest ben!
I was born to love you!
zondag 13 december 2009 22:16 schreef vencodark het volgende:[/b]
Volgens mij kan jij niet lullig zijn al zou je willen ;)
  donderdag 15 april 2010 @ 18:31:06 #16
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80353084
quote:
Op donderdag 15 april 2010 18:28 schreef Thrust het volgende:

[..]

Tijd voor een nieuw reclamebureau het kom niet echt over op zo'n manier
Oke ik zeg van mezelf dat ik het oordeel heb verdiend vanwege de zonden (verkeerde dingen) die ik heb gedaan, maar dat Jezus mijn zonden heeft uitgeboet op het kruis. Ik heb de hemel niet verdiend, maar het is puur genade en 100% door het werk van Jezus.
pi_80353216
Zeg je nou serieus dat ik als onbekeerde niet goed leef,of dat t niet goed zit met mij totdat ik mij bekeer?ik mag heel hard hopen dat jij iets anders bedoeld dan dat jij nu zegt!
pi_80353251
quote:
Op donderdag 15 april 2010 18:31 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Oke ik zeg van mezelf dat ik het oordeel heb verdiend vanwege de zonden (verkeerde dingen) die ik heb gedaan, maar dat Jezus mijn zonden heeft uitgeboet op het kruis.
ach kan niet zeggen dat ik zonder zonde heb geleefd maar het nodige verloren als ik het één tegen het ander wegkruis heb ik nog heel wat van hem tegoed.
Dat ik Technicus ben wil nog niet zeggen dat ik uitvoerig getest ben!
I was born to love you!
zondag 13 december 2009 22:16 schreef vencodark het volgende:[/b]
Volgens mij kan jij niet lullig zijn al zou je willen ;)
pi_80353360
quote:
Op donderdag 15 april 2010 17:56 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Als ze niet wil praten, houdt het op, dan kunnen mijn bedoelingen nog zo goed zijn.
Jij zegt in je eerste post dat jij denkt dat God beslist of zij met jou wil praten of niet. Dat beslist ze m.i. nog altijd zelf.
pi_80353392
quote:
Op donderdag 15 april 2010 18:34 schreef Cassandra87 het volgende:
Zeg je nou serieus dat ik als onbekeerde niet goed leef,of dat t niet goed zit met mij totdat ik mij bekeer?ik mag heel hard hopen dat jij iets anders bedoeld dan dat jij nu zegt!
Dat idee krijg ik er ook bij en ik krijg daar de kriebels van.
  donderdag 15 april 2010 @ 18:40:59 #21
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80353464
quote:
Op donderdag 15 april 2010 18:37 schreef Jumping-Skippy het volgende:

[..]

Jij zegt in je eerste post dat jij denkt dat God beslist of zij met jou wil praten of niet. Dat beslist ze m.i. nog altijd zelf.
Wat je zegt, bedoel ik ook, denk een misvatting van wat ik heb geschreven. Zo zie je hoe snel dingen al verkeerd kunnen worden opgevat, terwijl ik precies hetzelfde bedoel. "Dat beslist ze m.i. nog altijd zelf.""
pi_80353580
quote:

Ik kwam in vrede en met goede bedoelingen
Wie praat anno 2010 nou zo. Het is geen oorlog.
pi_80353663
quote:
Op donderdag 15 april 2010 18:38 schreef Jumping-Skippy het volgende:

[..]

Dat idee krijg ik er ook bij en ik krijg daar de kriebels van.
Door dat soort idiote uitspraken geloof ik dus niet. Ik geloof heilig in vrijheid van meningsuiting en ruimte voor andere opvattingen
  donderdag 15 april 2010 @ 19:18:36 #24
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_80354597
quote:

[..]

Ik denk dat God de keuze aan haar laat of ze wel of niet een gesprek wil (om verwarring te voorkomen heb ik het tweede gedeelte weggehaald)
[/i]

Ik wilde het niet over het geloof hebben (het evangelie weet ze wel) maar had oprecht interesse in haar.
Ik kwam in vrede en met goede bedoelingen als de ander dan niet wil praten, kan ik er ook niks aan doen.
Dat je in vrede kwam mag duidelijk zijn, maar van welke planeet zijn we na twee topics nog niet helemaal uit..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_80355893
quote:
Op donderdag 15 april 2010 18:46 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Door dat soort idiote uitspraken geloof ik dus niet. Ik geloof heilig in vrijheid van meningsuiting en ruimte voor andere opvattingen
Precies, alleen jammer dat mensen met bepaalde "andere opvattingen" soms bekrompen kunnen zijn/overkomen.
pi_80356236
quote:
Ik kwam in vrede en met goede bedoelingen.
"Denk niet dat Ik op aarde vrede ben komen brengen. Ik ben geen vrede komen brengen, maar een zwaard." [Jezus, Mattheüs 10: 34]
pi_80356506
quote:
Op donderdag 15 april 2010 19:49 schreef Anne-Myrthe het volgende:

[..]

Precies, alleen jammer dat mensen met bepaalde "andere opvattingen" soms bekrompen kunnen zijn/overkomen.
Ik dacht altijd dat jezus niet oordeelde. Maar blijkbaar wel.
pi_80356530
quote:
Op donderdag 15 april 2010 18:34 schreef Cassandra87 het volgende:
Hetgeen goed en/of fout is, is uiteraard maatschappelijk en cultureel bepaald.

Het gaat er in de eerste instantie niet om of iemand goed of slecht is, het gaat erom of een persoon Jezus Christus accepteert als zijn verlosser. Dat de persoon zijn zonden aan het kruis nagelt en vanuit die positie een leven opbouwt voor de glorie van Jezus Christus. Zo'n leven kun je als christen enkel opbouwen door je aan de wet te houden, je wilt ten slotte voor Jezus Christus leven - die staat geschreven in de Bijbel.

Er zijn genoeg 'goede' mensen die geen christenen zijn en er zijn genoeg 'slechte' mensen die pretenderen christen te zijn. Dat is dan ook niet aan ons om over te oordelen. Als christen geloof je heilig in de verlossing van Jezus Christus en dan is het treurig om te zien dat er mensen zijn die daar niet in geloven. Uit die positie zul je dus proberen mensen te bekeren. Maar zodra iemand aangeeft geen interesse te hebben is het een logisch vervolg dat je dan stopt met het 'bekeren'. Als christen heb je het dan geprobeerd en je kunt dan enkel voor die persoon bidden, met opdringen zorg je enkel voor een averechts effect.

Daarbij vind ik ook dat ongelovigen respect moeten tonen naar christenen toe, want daar hebben heel veel mensen hier geen boodschap aan. Aan respect. Maar ondertussen zitten ze wel te kankeren op christenen die hen niet met 'respect' behandelen, omdat zij over Jezus spreken.

Maar wil je in de hemel komen, dan is er volgens de Bijbel maar één weg: Jezus Christus.

Dan kun je uiteraard wel heel hard 'boe' roepen, maar zo staat het in de Bijbel geschreven en als je in God gelooft dan geloof je dat. Daar hoef jij je als niet-christen dan ook niet druk over te maken, je gelooft er ten slotte toch niet in?
pi_80356560
Het heeft mij trouwens praktisch mijn hele leven gekost om tot de conclusie te komen dat t enige oordeel over mij, dat telt, mijn eigen oordeel is.
Die eer ga ik dus zeker niet aan een of ander geloof geven en al helemaal niet aan een gelovige.
pi_80357466
quote:
Op donderdag 15 april 2010 20:05 schreef Dolichologofobie het volgende:

[..]

Hetgeen goed en/of fout is, is uiteraard maatschappelijk en cultureel bepaald.

Het gaat er in de eerste instantie niet om of iemand goed of slecht is, het gaat erom of een persoon Jezus Christus accepteert als zijn verlosser. Dat de persoon zijn zonden aan het kruis nagelt en vanuit die positie een leven opbouwt voor de glorie van Jezus Christus. Zo'n leven kun je als christen enkel opbouwen door je aan de wet te houden, je wilt ten slotte voor Jezus Christus leven - die staat geschreven in de Bijbel.

Er zijn genoeg 'goede' mensen die geen christenen zijn en er zijn genoeg 'slechte' mensen die pretenderen christen te zijn. Dat is dan ook niet aan ons om over te oordelen. Als christen geloof je heilig in de verlossing van Jezus Christus en dan is het treurig om te zien dat er mensen zijn die daar niet in geloven. Uit die positie zul je dus proberen mensen te bekeren. Maar zodra iemand aangeeft geen interesse te hebben is het een logisch vervolg dat je dan stopt met het 'bekeren'. Als christen heb je het dan geprobeerd en je kunt dan enkel voor die persoon bidden, met opdringen zorg je enkel voor een averechts effect.

Daarbij vind ik ook dat ongelovigen respect moeten tonen naar christenen toe, want daar hebben heel veel mensen hier geen boodschap aan. Aan respect. Maar ondertussen zitten ze wel te kankeren op christenen die hen niet met 'respect' behandelen, omdat zij over Jezus spreken.

Maar wil je in de hemel komen, dan is er volgens de Bijbel maar één weg: Jezus Christus.

Dan kun je uiteraard wel heel hard 'boe' roepen, maar zo staat het in de Bijbel geschreven en als je in God gelooft dan geloof je dat. Daar hoef jij je als niet-christen dan ook niet druk over te maken, je gelooft er ten slotte toch niet in?
Misschien zeg ik het ietwat gekscherend maar ik geloof absoluut in meer. Zo ook dat ik mijn vriend heb leren kennen met een reden. En ik zie dat als een positief iets. Ik ben een optimist, zal niet klagen, maar hij is toch wel t lichtpuntje geweest. En heel sec gezien zegt Matthijs (komt over als) dat ik niet direct moet denken over een 'beloning' omdat god probeert duidelijk te maken dat het helemaal niet zo goed zit met de onbekeerde mens. Oftewel: het zal pas goed gaan met je wanneer jij je bekeert.

Ik weet niet of je het met respect tonen over mij hebt, maar aangezien je mij quote neem ik aan van wel. Ik heb zeer veel respect voor mensen met een ander geloof, ander wat dan ook. Ik geloof in het in zijn waarde laten van de mens. En ik neem aan dat Matthijs zelf kan beamen dat ik hem bijv altijd in zijn waarde heb gelaten. Misschien zelfs nog meer dan de gemiddelde vrouw die hij kent. Dus daar schort t bij mij niet aan (mag ik hopen)
Ik vind het prima als een christen vanuit een dergelijke positie mij zal proberen te bekeren. Ik wil zelfs best wel op punten naar gelovig oogpunt luisteren en dikke kans dat ik denk, he daar zit wat in!
Maar je mening opdringen, dingen roepen als ervoor waarschuwen dat iemand in zonde leeft (als die toevallig op t zelfde geslacht valt bijv.) of dingen uit de bijbel quoten als 'mij haat zij omdat ik van haar getuig dat haar werken boos zijn', denk ik ook, tsja..
Er blijft vanuit dat oogpunt weinig ruimte over. En daar val ik over ja.
  donderdag 15 april 2010 @ 20:57:40 #31
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_80358914
quote:
Op donderdag 15 april 2010 18:21 schreef Re het volgende:
viel er nog wat te bediscussieren dan?
Satan zit in mij
  donderdag 15 april 2010 @ 20:58:42 #32
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_80358964
Het meest belangrijke in mijn leven is de levende relatie met kwiwi
  vrijdag 16 april 2010 @ 08:15:53 #33
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_80371853
ik zie dat 't nog steeds over vrouwen gaat hier. .
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  vrijdag 16 april 2010 @ 08:24:02 #34
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80372000
quote:
Op donderdag 15 april 2010 19:58 schreef Techno het volgende:

[..]

"Denk niet dat Ik op aarde vrede ben komen brengen. Ik ben geen vrede komen brengen, maar een zwaard." [Jezus, Mattheüs 10: 34]
even voor het verband matteus10v34 Meent niet, dat Ik gekomen ben om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. 35 Want Ik ben gekomen om tweedracht te brengen tussen een man en zijn vader en tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; 36 en iemands huisgenoten zullen zijn vijanden zijn.

Zoals je een taart in tweeen snijdt of je bent voor of tegen Jezus, a of b . In een familie zullen er bekeerde mensen zijn en onbekeerde. Straks zullen er mensen voor eeuwig in de hel zijn maar ook mensen die gered zijn en eeuwig in Gods tegenwoordigheid.
  vrijdag 16 april 2010 @ 09:16:40 #35
105262 Peder
Pardon my French,Im Dutch
pi_80373087
Wat een
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 08:24 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

even voor het verband matteus10v34 Meent niet, dat Ik gekomen ben om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. 35 Want Ik ben gekomen om tweedracht te brengen tussen een man en zijn vader en tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; 36 en iemands huisgenoten zullen zijn vijanden zijn.

Zoals je een taart in tweeen snijdt of je bent voor of tegen Jezus, a of b . In een familie zullen er bekeerde mensen zijn en onbekeerde. Straks zullen er mensen voor eeuwig in de hel zijn maar ook mensen die gered zijn en eeuwig in Gods tegenwoordigheid.
WHAHAHAHAHAHA

Wat een crap...
Ik krijg altijd zo de kriebels ervan als mensen hun leven laten leiden door een boekje
Zeker als het al een 1000e herdruk is van een verhaaltje van 2000 jaar oud...
The best sex is suprise sex! ... unless you're in prison.
Definition of a slut: A girl who tries wearing a tampon, but it keeps falling out!
pi_80373613
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 09:16 schreef Peder het volgende:
Wat een
[..]

WHAHAHAHAHAHA

Wat een crap...
Ik krijg altijd zo de kriebels ervan als mensen hun leven laten leiden door een boekje
Zeker als het al een 1000e herdruk is van een verhaaltje van 2000 jaar oud...

En dan is het nog niet eens een volledig boekje, er missen veel verhaaltjes.
pi_80373881
quote:

[..]

*UBER FAIL*
pi_80374313
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 09:36 schreef Forskneck het volgende:

[..]

En dan is het nog niet eens een volledig boekje, er missen veel verhaaltjes.
Het gaat dan ook om de kern, de rest is slechts detail.
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:06:18 #39
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_80374439
quote:

Ik wens je straks veel plezier in de hemel! Jammer alleen dat de tijd die je hier doorbrengt zo star en narrig moet zijn, van enig werelds plezier ontdaan.
Ik hoop voor jou niet dat straks blijkt dat je geloof in a spook in the sky enkel op wishful thinking van generaties en generaties voor je is gebaseerd.
Dat zou echt zonde zijn.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_80374859
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:06 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik wens je straks veel plezier in de hemel! Jammer alleen dat de tijd die je hier doorbrengt zo star en narrig moet zijn, van enig werelds plezier ontdaan.
Ik hoop voor jou niet dat straks blijkt dat je geloof in a spook in the sky enkel op wishful thinking van generaties en generaties voor je is gebaseerd.
Dat zou echt zonde zijn.
Waarom zou het leven van een christen zonder enig 'werelds' plezier zijn?
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:20:16 #41
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_80374921
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:18 schreef Dolichologofobie het volgende:

Waarom zou het leven van een christen zonder enig 'werelds' plezier zijn?
Ik heb het niet over 'een Christen', maar over TS. Die komt enorm star en narrig over.
pi_80374953
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:20 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik heb het niet over 'een Christen', maar over TS. Die komt enorm star en narrig over.
Duidelijk!

Grappig, dat je christen met een hoofdletter schrijft.
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:21:59 #43
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_80374982
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:21 schreef Dolichologofobie het volgende:
Grappig, dat je christen met een hoofdletter schrijft.
Ik dacht 'dat doe ik met Jood ook, laat ik eens consequent zijn' .
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:37:13 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80375523
quote:
Op donderdag 15 april 2010 17:56 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Als zij niet wil praten dan kan ze in jouw ogen wel Mrs. Perfect zijn, maar ben jij in haar ogen zeker niet Mr. Perfect, en om dat dan af te doen als gebrek aan mededogen getuigt wel van een enorm gebrek aan respect voor haar.

Weet je wel zeker dat je haar wilt om wie ze is, en niet omdat je haar niet kunt krijgen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 16 april 2010 @ 11:03:22 #45
94676 Garisson72
pi_80376523
Waarom blijft iedereen zoveel moeite doen om op Matthijs in te praten? Willen jullie hem doordringen van de fout in zijn gedachtengang? Dat zou verdacht veel op 'bekeren' lijken dan.
  vrijdag 16 april 2010 @ 11:06:09 #46
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_80376630
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:03 schreef Garisson72 het volgende:
Waarom blijft iedereen zoveel moeite doen om op Matthijs in te praten? Willen jullie hem doordringen van de fout in zijn gedachtengang? Dat zou verdacht veel op 'bekeren' lijken dan.
Omdat topics er zijn om gevuld te worden .
pi_80377016
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:06 schreef Copycat het volgende:
Omdat topics er zijn om gevuld te worden .
Buiten dat is het gewoon een leuk tijdverdrijf.
  vrijdag 16 april 2010 @ 11:18:46 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80377046
En het is vrijdag, dus bijna weekend.... mooi moment voor zo'n topic
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 16 april 2010 @ 11:20:46 #49
94676 Garisson72
pi_80377112
Ik vind het vooral verbazingwekkend en intrigerend dat iemand zo vast kan zitten in dergelijke denkbeelden. Mooi om kennis van te nemen.
Maar om hem nou te willen bepraten zodat hij wellicht jouw denkbeelden zal overnemen, lijkt me om te beginnen verloren moeite, maar vooral ook tamelijk arrogant. En lachwekkend bovendien, aangezien dat nou net is wat hem wordt verweten.
  vrijdag 16 april 2010 @ 11:21:59 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80377150
Volgens mij is het grootste probleem van TS dat de dames waarmee hij omgaat of zou willen omgaan niet zijn denkbeelden hebben, en dat hij die andere denkbeelden als gebrek aan mededogen afdoet.....
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 16 april 2010 @ 11:23:00 #51
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_80377179
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:20 schreef Garisson72 het volgende:

Maar om hem nou te willen bepraten zodat hij wellicht jouw denkbeelden zal overnemen, lijkt me om te beginnen verloren moeite, maar vooral ook tamelijk arrogant. En lachwekkend bovendien, aangezien dat nou net is wat hem wordt verweten.
En jij denkt echt dat iemand hier ook serieus Matthijs aan het proberen te bekeren is?
  vrijdag 16 april 2010 @ 11:25:35 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80377281
Oeh, dat zou wel wat zijn zeg.... Matthijs na 2 topics helemaal van God los (letterlijk)
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 16 april 2010 @ 11:26:04 #53
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_80377305
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:25 schreef Leandra het volgende:
Oeh, dat zou wel wat zijn zeg.... Matthijs na 2 topics helemaal van God los (letterlijk)
Dan ga ik patent aanvragen. Op iets.
  vrijdag 16 april 2010 @ 11:26:19 #54
94676 Garisson72
pi_80377316
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:21 schreef Leandra het volgende:
Volgens mij is het grootste probleem van TS dat de dames waarmee hij omgaat of zou willen omgaan niet zijn denkbeelden hebben, en dat hij die andere denkbeelden als gebrek aan mededogen afdoet.....
en hij staat er totáál niet voor open om die opvatting bij te stellen, want hij is rotsvast overtuigd dat zijn denkwereld de juiste is. Zo lang dat zo blijft, blijft hij hier problemen mee houden, en dat kan goed de rest van zijn leven betekenen.
Maar hey, daarna gaan de gebraden kippen zó zijn bek invliegen, want zo gaat dat in de hemel, dus het dient allemaal een hoger doel.
pi_80377321
quote:
Best wel tof, zo'n religie die mensen tegen elkaar opzet. Heb uw naaste lief gelijk uzelf... en zo.
  vrijdag 16 april 2010 @ 11:28:43 #56
94676 Garisson72
pi_80377405
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:23 schreef Copycat het volgende:
En jij denkt echt dat iemand hier ook serieus Matthijs aan het proberen te bekeren is?
Nee vast niet, hoewel er hier en daar wel behoorlijk op hem ingepraat wordt.
  vrijdag 16 april 2010 @ 11:30:47 #57
94676 Garisson72
pi_80377492
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:26 schreef Techno het volgende:
Best wel tof, zo'n religie die mensen tegen elkaar opzet. Heb uw naaste lief gelijk uzelf... en zo.
Angst is een goeie drijfveer, dat hebben die bidlippen goed in de gaten.
pi_80377731
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:30 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Angst is een goeie drijfveer, dat hebben die bidlippen goed in de gaten.
Vertel mij eens waar ik bang voor ben? Ik heb namelijk niets te vrezen en den dood van het menselijk lichaam is slechts het begin van (eeuwig) leven.
En ik ben ook niet uit angst gaan geloven, aangezien ik niet in een hel geloof zoals de Katholieke kerk die heeft gepredikt.
  vrijdag 16 april 2010 @ 11:37:23 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80377772
Oeh, wat moet het heerlijk zijn daar zo van overtuigd te zijn dat je het als een garantie ziet
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_80378033
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:36 schreef Dolichologofobie het volgende:
aangezien ik niet in een hel geloof zoals de Katholieke kerk die heeft gepredikt.
De bijbel heeft het anders menigmaal over de hel en de hemel. Dat is niet specifiek voor de RKK.
pi_80378307
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:37 schreef Leandra het volgende:
Oeh, wat moet het heerlijk zijn daar zo van overtuigd te zijn dat je het als een garantie ziet
Voor mij is het de waarheid en ik geloof daar dus honderd procent in. Dat is dan ook de reden dat ik zeer vredig kan leven, zonder enige angst, vol liefde.

Uiteraard zou ik graag willen dat velen hetzelfde zouden doen en kunnen ervaren, maar ik kan niemand iets verplichten. Ik kan hoogstens mijn kijk geven, mijn ervaringen delen en zodoende iemand informeren. Wat de persoon met die informatie doet, is aan de persoon zelf. Ik zou hoogstens kunnen bidden voor die persoon.

Daarom vind ik het vaak zo jammer, dat veel atheïsten zich als extremisten gedragen - hetgeen velen op FOK! doen. Ze proberen je te choqueren met uitspraken als 'God bestaat niet', of ze gaan je uitschelden, noem maar op. Ondertussen zien zijzelf niet dat zij net zo achterlijk bezig zijn als christen extremisten, of moslim extremisten.

Verdraagzaamheid, noemt men dat.
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:43 schreef Techno het volgende:

[..]

De bijbel heeft het anders menigmaal over de hel en de hemel. Dat is niet specifiek voor de RKK.
Ik ontken niet dat de Bijbel niet over een hel spreekt, maar ik geloof niet in een hel zoals de RKK die predikt.

Maar ik doe daar verder geen uitspraken over, mijn kennis is wat dat betreft te gering - over dat onderwerp.
  vrijdag 16 april 2010 @ 12:02:39 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80378848
Je hoeft geen Atheïst te zijn om niet in een hemel te geloven, voor Joden houdt het na het aardse bestaan ook op, je moet er dus van maken wat je kunt want je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.

Maar als jij er gelukkig van wordt te geloven dat er een leven na de dood is, dan gun ik je dat van harte.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 16 april 2010 @ 12:05:00 #63
94676 Garisson72
pi_80378941
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:36 schreef Dolichologofobie het volgende:
Vertel mij eens waar ik bang voor ben? Ik heb namelijk niets te vrezen en den dood van het menselijk lichaam is slechts het begin van (eeuwig) leven.
En ik ben ook niet uit angst gaan geloven, aangezien ik niet in een hel geloof zoals de Katholieke kerk die heeft gepredikt.
Het maakt mij niet zoveel uit wat voor jou, één persoon, de reden was om te gaan geloven. Ik weet wel pertinent zeker dat geloof er eeuwenlang bij miljoenen mensen ingedramd is met als grootste motivatie dat je anders de Toorn van de Heiland over je af zou roepen. Als je dit niet doet, kom je in de hel, als je dat niet doet, zal God je niet tot zich roepen, yada yada yada.

En angst is vanuit psychologisch opzicht een hele goede drijfveer voor mensen. Wat zeg ik? Voor al het leven op aarde natuurlijk!
  vrijdag 16 april 2010 @ 12:07:40 #64
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_80379027
Een beetje opium voor het volk?
pi_80379268
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:02 schreef Leandra het volgende:
Je hoeft geen Atheïst te zijn om niet in een hemel te geloven, voor Joden houdt het na het aardse bestaan ook op, je moet er dus van maken wat je kunt want je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.
Joden geloven dat na de 'eindtijd' de ziel en lichaam weer verenigd worden en zodoende de bewuste persoon weer levende is.
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:05 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Het maakt mij niet zoveel uit wat voor jou, één persoon, de reden was om te gaan geloven. Ik weet wel pertinent zeker dat geloof er eeuwenlang bij miljoenen mensen ingedramd is met als grootste motivatie dat je anders de Toorn van de Heiland over je af zou roepen. Als je dit niet doet, kom je in de hel, als je dat niet doet, zal God je niet tot zich roepen, yada yada yada.

En angst is vanuit psychologisch opzicht een hele goede drijfveer voor mensen. Wat zeg ik? Voor al het leven op aarde natuurlijk!
Ik zou zeggen: niet geloof, maar religie. Ik heb dan ook helemaal niets met religie. Ik ben zelf dan ook voorstander van een vrije wil, libertarische filosofie.

Enfin. De Bijbel werd/wordt inderdaad misbruikt om een machtspositie te creëren, maar dat doet niets af aan de boodschap en dat is waar het waarlijk om draait. Maar bij religies kun je je afvragen of het nog om de boodschap gaat, of dat het om hun eigen positie gaat. Laat de Bijbel nou net prediken dat je alles in de glorie van Jezus Christus moet doen en niet in de glorie van je religie.

Ik ontken dus niet dat religies misbruik maken van de psyche van de mens, maar voor mij doet dat niets af aan de evangelische boodschap.
  vrijdag 16 april 2010 @ 12:19:11 #66
94676 Garisson72
pi_80379415
Mijn overtuigd ongelovige oog ziet dat onderscheid tussen geloof en religie niet zo vanzelfsprekend, oftewel: voor mij is het één pot nat. Maar ik begrijp wat je zegt.
pi_80379580
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:05 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Waarom denk je dat in west europa steeds meer mensen uit het geloof stappen? Geloof is mijns inziens in de geschiedenis weinig anders geweest dan mensen in het 'juiste' morele hokje stoppen. Met vreemde gevolgen tot gevolg: een beetje geld geven, een paar weesgegroetjes en je zonden zijn vergeven. Het ging altijd om macht.

Je kan trouwens atheïst zijn en religieus tegelijk. Verder vind ik niet dat je de 'extreme atheïsten' (m.a.w. diegene die roepen god bestaat niet) en de 'extreme christenen' over één kam kunt scheren. Een atheïst die zegt dat god niet bestaat en een christen die zegt dat een niet gelovige naar de hel gaat is precies hetzelfde maar dat moet dan wel geaccepteerd worden. Atheïsten geloven immers niet in de hel toch en dan is het geen beledeging? Er staat geloof ik ergens in de bijbel dat je een ander moet behandelen zoals je ook wilt dat een ander jou behandeld.
pi_80379909
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:24 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Waarom denk je dat in west europa steeds meer mensen uit het geloof stappen? Geloof is mijns inziens in de geschiedenis weinig anders geweest dan mensen in het 'juiste' morele hokje stoppen. Met vreemde gevolgen tot gevolg: een beetje geld geven, een paar weesgegroetjes en je zonden zijn vergeven. Het ging altijd om macht.

Je kan trouwens atheïst zijn en religieus tegelijk. Verder vind ik niet dat je de 'extreme atheïsten' (m.a.w. diegene die roepen god bestaat niet) en de 'extreme christenen' over één kam kunt scheren. Een atheïst die zegt dat god niet bestaat en een christen die zegt dat een niet gelovige naar de hel gaat is precies hetzelfde maar dat moet dan wel geaccepteerd worden. Atheïsten geloven immers niet in de hel toch?
Zoals ik al zei: religie is gebaseerd op macht. Een beetje geld geven en een paar weesgegroetjes, daardoor zullen jouw zonden écht niet vergeven worden. Volgens het geloof, de Bijbel, kan enkel Jezus Christus dat - mits je gelooft.

Ik zeg toch nergens dat je het als atheïst moet accepteren dat een christen denkt dat jij niet naar de Hemel gaat? Op Bijbels grond klopt dat overigens wel. Maar als je een atheïst bent en je gelooft niet in de Bijbel, waar maak je je dan druk om? Waarom zou je daar aandacht aan schenken? Ik ga toch ook geen aandacht schenken aan het Vliegend Spaghettimonster? Of aan de Islam? Of aan de Scientology-kerk?
pi_80379944
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:24 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Jep, en daarom zie ik een religie als een bedreiging voor de samenleving aangezien dat er snel bij komt.
En dat heet dus Antitheist.
quote:
Je kan trouwens atheïst zijn en religieus tegelijk. Verder vind ik niet dat je de 'extreme atheïsten' (m.a.w. diegene die roepen god bestaat niet) en de 'extreme christenen' over één kam kunt scheren. Een atheïst die zegt dat god niet bestaat en een christen die zegt dat een niet gelovige naar de hel gaat is precies hetzelfde maar dat moet dan wel geaccepteerd worden. Atheïsten geloven immers niet in de hel toch?
Hoe kan je Atheist zijn en religieus? Is dat niet dan een levensbeschouwing?

Atheisten zullen nooit iemand bekeren voor hun meningen.
Een Antitheist juist weer wel, omdat ze een religie als bedreiging zien voor de samenleving ( de "extreme" versie van Atheist) .
pi_80379978
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:07 schreef Copycat het volgende:
Een beetje opium voor het volk?
Mja, of de religie van Marx nu zoveel beter is.
  vrijdag 16 april 2010 @ 12:39:20 #71
94676 Garisson72
pi_80380083
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:33 schreef Dolichologofobie het volgende:
Zoals ik al zei: religie is gebaseerd op macht. Een beetje geld geven en een paar weesgegroetjes, daardoor zullen jouw zonden écht niet vergeven worden. Volgens het geloof, de Bijbel, kan enkel Jezus Christus dat - mits je gelooft.
Toch zie ik dat óók als angst inboezemen, net zo goed als religie doet. Geloof in Jezus, ánders beland je in de hel.
pi_80380425
mensen die niet door hebben dat dit een trolltopic is en TS ook gewoon aan het trollen is..
pi_80380471
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:50 schreef Leonidas82 het volgende:
mensen die niet door hebben dat dit een trolltopic is en TS ook gewoon aan het trollen is..
Het gaat volgens mij allang niet meer over de TS.
pi_80380614
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:50 schreef Leonidas82 het volgende:
Mensen die denken dat anderen dat niet weten. Thank you, Captain Obvious.
pi_80380643
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:33 schreef Dolichologofobie het volgende:

[..]

Ik zeg toch nergens dat je het als atheïst moet accepteren dat een christen denkt dat jij niet naar de Hemel gaat? Op Bijbels grond klopt dat overigens wel. Maar als je een atheïst bent en je gelooft niet in de Bijbel, waar maak je je dan druk om? Waarom zou je daar aandacht aan schenken? Ik ga toch ook geen aandacht schenken aan het Vliegend Spaghettimonster? Of aan de Islam? Of aan de Scientology-kerk?
Sla de bijbel er dan even op na wat de hel inhoud, of is het tegenwoordig gewoon een relaxt loungecafe? Nee volgens mij is het eeuwige straf of zo toch? Je roept een paar posts hierboven nog dat atheïsten je choqueren door uitspraken te doen als god bestaat niet (maw er is geen leven na de dood), maar ondertussen wél zeggen "jullie gaan allemaal de eeuwige straf of verderfenis tegemoet" dat is geen probleem natuurlijk. Erg hypocriet, ik vind het zelfs nog een stuk minder erg om te zeggen god bestaat niet.
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:34 schreef Forskneck het volgende:
Hoe kan je Atheist zijn en religieus? Is dat niet dan een levensbeschouwing?
Religieus betekent geloven in een opperwezen. Boedhisten hebben als opperwezen boeddha, maar boeddha was gewoon een mens en geen god. En sinds atheist betekent dat je niet in een god geloofd. Zijn alle boedhisten atheist
pi_80381236
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:56 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Sla de bijbel er dan even op na wat de hel inhoud, of is het tegenwoordig gewoon een relaxt loungecafe? Nee volgens mij is het eeuwige straf of zo toch? Je roept een paar posts hierboven nog dat atheïsten je choqueren door uitspraken te doen als god bestaat niet (maw er is geen leven na de dood), maar ondertussen wél zeggen "jullie gaan allemaal de eeuwige straf of verderfenis tegemoet" dat is geen probleem natuurlijk. Erg hypocriet, ik vind het zelfs nog een stuk minder erg om te zeggen god bestaat niet.
Voordat je mij nog meer woorden in de mond legt, ik zei: ze proberen je te choqueren.
Echter ben ik er zelf niet zo van onder de indruk, omdat ik wél geloof en hun poging dus niet serieus neem.

Ook heb ik niet gezegd dat alle ongelovigen naar de hel gaan, wel heb ik gezegd dat ongelovigen niet de Hemel komen, want volgens de Bijbel kan dat namelijk alleen via Jezus Christus. Als je daar dus niet in gelooft, waar maak je je dan druk over?

Dat de hel niet prettig is, dat maakt de Bijbel inderdaad duidelijk. Maar volgens mij zijn er niet echt details, maar is het duidelijk dat het een plaats is zonder God (en zijn liefde). Voor de rest houd ik mij eigenlijk totaal niet bezig met de hel, aangezien het niet belangrijk is (voor mij).
pi_80381464
quote:

Religieus betekent geloven in een opperwezen. Boedhisten hebben als opperwezen boeddha, maar boeddha was gewoon een mens en geen god. En sinds atheist betekent dat je niet in een god geloofd. Zijn alle boedhisten atheist
En toch is Boedhisme ook een religie

Dus nee ze zijn geen Atheisten.
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:21:01 #78
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_80381549
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:13 schreef Dolichologofobie het volgende:

Dat de hel niet prettig is, dat maakt de Bijbel inderdaad duidelijk. Maar volgens mij zijn er niet echt details, maar is het duidelijk dat het een plaats is zonder God (en zijn liefde).
Maar als je sowieso al niet in God gelooft, is een plek zonder God en Zijn liefde (kijk mij weer met kapitalen werken!) toch 'gewoon'?
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:23:37 #79
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80381647
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als zij niet wil praten dan kan ze in jouw ogen wel Mrs. Perfect zijn, maar ben jij in haar ogen zeker niet Mr. Perfect, en om dat dan af te doen als gebrek aan mededogen getuigt wel van een enorm gebrek aan respect voor haar.

Weet je wel zeker dat je haar wilt om wie ze is, en niet omdat je haar niet kunt krijgen?
Er is geen enkele aanleiding van haar op de manier te reageren zoals ze heeft gedaan. Ik wilde het niet over het geloof hebben en was echt oprecht in haar geinteresseerd.
pi_80381712
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:21 schreef Copycat het volgende:

[..]

Maar als je sowieso al niet in God gelooft, is een plek zonder God en Zijn liefde (kijk mij weer met kapitalen werken!) toch 'gewoon'?
Wat is er zo gewoon aan eenzaamheid? Leegte? Duisternis? Liefdeloosheid?
Daarbij zul je wél de Hemel kunnen zien (zo blijkt uit een verhaal in de Bijbel), wat zal dat met je doen? Als je al hetgeen ziet, dat jij niet meer kunt hebben?
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:27:26 #81
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_80381805
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:25 schreef Dolichologofobie het volgende:

Wat is er zo gewoon aan eenzaamheid? Leegte? Duisternis? Liefdeloosheid?
Daarbij zul je wél de Hemel kunnen zien (zo blijkt uit een verhaal in de Bijbel), wat zal dat met je doen? Als je al hetgeen ziet, dat jij niet meer kunt hebben?
Er zijn toch meer ongelovigen , dus zo eenzaam ben je niet. En waar meer mensen zijn, kan liefde groeien.
En als ik het licht van de hemel kan zien, dan is die duisternis ook meteen sfeervol opgelost.

Daarbij: iets wat in de bijbel staat 'blijkt' niet, maar is een aanname.
pi_80381970
quote:
Boedhisten hebben als opperwezen boeddha, maar boeddha was gewoon een mens en geen god. En sinds atheist betekent dat je niet in een god geloofd. Zijn alle boedhisten atheist
Dan zou ik me iets dieper in het boeddhisme verdiepen als ik jou was, want ze geloven ook in dingen als karma, wedergeboorte en de hemel en de hel. Atheïsten daarentegen geloven niet in dergelijke zaken.
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:33:45 #83
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80382083
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:26 schreef Techno het volgende:

[..]

Je bedoeld Lucas6v27 Maar tot u, die Mij hoort, zeg ik: Hebt uw vijanden lief, doet wel degenen, die u haten; klopt ook.
pi_80382171
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:33 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Je bedoeld Lucas6v27 Maar tot u, die Mij hoort, zeg ik: Hebt uw vijanden lief, doet wel degenen, die u haten; klopt ook.
Nee er wordt bedoeld, gelooft u, dan bent u geliefd. Gelooft u niet, dan loopt het slecht met u af
De scheiding maken tussen gelovigen en ongelovigen
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:38:31 #85
118585 Crutch
pi_80382291
God is liefde

Liefde is het houden van anderen; iedereen die liefheeft is dus eigenlijk God, punt.
Je moeder is een hamster
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:42:41 #86
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80382464
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:02 schreef Leandra het volgende:

Maar als jij er gelukkig van wordt te geloven dat er een leven na de dood is, dan gun ik je dat van harte.
Hoe je leeft heeft wel degelijk gevolgen en uiteindelijk zal Jezus, straks rechtvaardig oordelen.

johannes14v6 Jezus zeide tot hem: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij.

Met andere woorden, de enigste manier om gered te worden is door Jezus christus.
pi_80382586
laat mij maar branden dan.. Ik ben toch een slecht persoon blijkbaar

pi_80382607
matthijs een ding. Snap je t verschil tussen geloofsovertuiging en feiten?
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:46:37 #89
118585 Crutch
pi_80382643
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:45 schreef Cassandra87 het volgende:
laat mij maar branden dan.. Ik ben toch een slecht persoon blijkbaar

Ik laat me ook verbranden, dat onder grond stoppen enzulks vink wel een naar idee.
Je moeder is een hamster
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:46:51 #90
118585 Crutch
pi_80382656
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:45 schreef Cassandra87 het volgende:
matthijs een ding. Snap je t verschil tussen geloofsovertuiging en feiten?
Je moeder is een hamster
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:47:53 #91
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80382700
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:35 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Nee er wordt bedoeld, gelooft u, dan bent u geliefd. Gelooft u niet, dan loopt het slecht met u af
De scheiding maken tussen gelovigen en ongelovigen
romeinen5v6 zo zeker als Christus, toen wij nog zwak waren, te zijner tijd voor goddelozen is gestorven.
v8 God echter bewijst zijn liefde jegens ons, doordat Christus, toen wij nog zondaren waren, voor ons gestorven is

Jezus is wel degelijk de volmaakte liefde, hij is namelijk voor zondaars gestorven en is in hun plaats geoordeeld. Maar wacht even, je kunt alleen vergeven zijn als je van jezelf weet dat je een zondaar bent en vergeving nodig hebt. Als God je vrede aanbiedt en je zegt, hoef ik niet. Aan wie ligt het dan.
pi_80382826
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:47 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

romeinen5v6 zo zeker als Christus, toen wij nog zwak waren, te zijner tijd voor goddelozen is gestorven.
v8 God echter bewijst zijn liefde jegens ons, doordat Christus, toen wij nog zondaren waren, voor ons gestorven is

Jezus is wel degelijk de volmaakte liefde, hij is namelijk voor zondaars gestorven en is in hun plaats geoordeeld. Maar wacht even, je kunt alleen vergeven zijn als je van jezelf weet dat je een zondaar bent en vergeving nodig hebt.
Je quote de bijbel nu zoveel dat je zelf de draad kwijt raakt

Want hier sloeg die quote op die jij aanhaalde.

Oftewel: ongelovigen branden in de hel. Nou volmaakte liefde hoor.
Klinkt meer als: ik vind jou alleen lief als je mij lief vind
pi_80382860
Als God je vrede aanbiedt en je zegt, hoef ik niet. Aan wie ligt het dan.

Sorry matthijs, ik respecteer t feit dat je gelooft, dat weet je.
Maar ik voel me de hele dag al rot maar je weet tóch weer een glimlach bij me te krijgen
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:51:48 #94
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_80382873
quote:
Als God je vrede aanbiedt en je zegt, hoef ik niet. Aan wie ligt het dan.
Aan die 'Geen colportage' sticker op mijn voordeur.
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:52:37 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80382902
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:42 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Hoe je leeft heeft wel degelijk gevolgen en uiteindelijk zal Jezus, straks rechtvaardig oordelen.

johannes14v6 Jezus zeide tot hem: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij.

Met andere woorden, de enigste manier om gered te worden is door Jezus christus.
Jezus gaat mij beoordelen op hoe ik geleefd heb, en dat is heel fatsoenlijk, ik lieg niet, ik bedrieg niet, ik steel niet, ik ga niet vreemd, maar nee, ik zit ook niet op zondag in de kerk.

En toch denk ik dat ik een stuk fatsoenlijker leef dan mensen die wel braaf op zondag in de kerk zitten (het liefst 2 keer) maar mij op zaterdagavond in de kroeg proberen te versieren terwijl hun vrouw thuis op de kinderen past.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:52:39 #96
262 Re
Kiss & Swallow
pi_80382904
Can dit niet gewoon in F&L eigenlijk?
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:53:53 #97
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_80382953
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:52 schreef Re het volgende:
That can if you kick!
pi_80382967
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:51 schreef Copycat het volgende:

[..]

Aan die 'Geen colportage' sticker op mijn voordeur.
Hoe durven ze!

Ik sla nooit de deur voor iemands neus dicht, ik ben god alleen nog nooit tegen gekomen die mij zijn liefde aanbood
Heeft ie mij overgeslagen
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:54:31 #99
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_80382976
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:52 schreef Leandra het volgende:
En toch denk ik dat ik een stuk fatsoenlijker leef dan mensen die wel braaf op zondag in de kerk zitten (het liefst 2 keer) maar mij op zaterdagavond in de kroeg proberen te versieren terwijl hun vrouw thuis op de kinderen past.
Jij mag in jouw toestand heul niet in de kroeg zitten!
pi_80383017
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:52 schreef Re het volgende:
Het leek me eerder iets voor het EO-jongerenforum.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2010 13:55:47 ]
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:56:46 #101
262 Re
Kiss & Swallow
pi_80383078
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:53 schreef Copycat het volgende:

[..]

That can if you kick!
daar lopen al discussies... maar ik ben wel in voor een TT change hier in S&M natuurlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')