Voordat je mij nog meer woorden in de mond legt, ik zei: ze proberen je te choqueren.quote:Op vrijdag 16 april 2010 12:56 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Sla de bijbel er dan even op na wat de hel inhoud, of is het tegenwoordig gewoon een relaxt loungecafe? Nee volgens mij is het eeuwige straf of zo toch? Je roept een paar posts hierboven nog dat atheïsten je choqueren door uitspraken te doen als god bestaat niet (maw er is geen leven na de dood), maar ondertussen wél zeggen "jullie gaan allemaal de eeuwige straf of verderfenis tegemoet" dat is geen probleem natuurlijk. Erg hypocriet, ik vind het zelfs nog een stuk minder erg om te zeggen god bestaat niet.
En toch is Boedhisme ook een religiequote:Op vrijdag 16 april 2010 12:56 schreef Fes1-2 het volgende:
Religieus betekent geloven in een opperwezen. Boedhisten hebben als opperwezen boeddha, maar boeddha was gewoon een mens en geen god. En sinds atheist betekent dat je niet in een god geloofd. Zijn alle boedhisten atheist
Maar als je sowieso al niet in God gelooft, is een plek zonder God en Zijn liefde (kijk mij weer met kapitalen werken!) toch 'gewoon'?quote:Op vrijdag 16 april 2010 13:13 schreef Dolichologofobie het volgende:
Dat de hel niet prettig is, dat maakt de Bijbel inderdaad duidelijk. Maar volgens mij zijn er niet echt details, maar is het duidelijk dat het een plaats is zonder God (en zijn liefde).
Er is geen enkele aanleiding van haar op de manier te reageren zoals ze heeft gedaan. Ik wilde het niet over het geloof hebben en was echt oprecht in haar geinteresseerd.quote:Op vrijdag 16 april 2010 10:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als zij niet wil praten dan kan ze in jouw ogen wel Mrs. Perfect zijn, maar ben jij in haar ogen zeker niet Mr. Perfect, en om dat dan af te doen als gebrek aan mededogen getuigt wel van een enorm gebrek aan respect voor haar.
Weet je wel zeker dat je haar wilt om wie ze is, en niet omdat je haar niet kunt krijgen?
Wat is er zo gewoon aan eenzaamheid? Leegte? Duisternis? Liefdeloosheid?quote:Op vrijdag 16 april 2010 13:21 schreef Copycat het volgende:
[..]
Maar als je sowieso al niet in God gelooft, is een plek zonder God en Zijn liefde (kijk mij weer met kapitalen werken!) toch 'gewoon'?
Er zijn toch meer ongelovigen , dus zo eenzaam ben je niet. En waar meer mensen zijn, kan liefde groeien.quote:Op vrijdag 16 april 2010 13:25 schreef Dolichologofobie het volgende:
Wat is er zo gewoon aan eenzaamheid? Leegte? Duisternis? Liefdeloosheid?
Daarbij zul je wél de Hemel kunnen zien (zo blijkt uit een verhaal in de Bijbel), wat zal dat met je doen? Als je al hetgeen ziet, dat jij niet meer kunt hebben?
Dan zou ik me iets dieper in het boeddhisme verdiepen als ik jou was, want ze geloven ook in dingen als karma, wedergeboorte en de hemel en de hel. Atheïsten daarentegen geloven niet in dergelijke zaken.quote:Op vrijdag 16 april 2010 12:56 schreef Fes1-2 het volgende:
Boedhisten hebben als opperwezen boeddha, maar boeddha was gewoon een mens en geen god. En sinds atheist betekent dat je niet in een god geloofd. Zijn alle boedhisten atheist
Je bedoeld Lucas6v27 Maar tot u, die Mij hoort, zeg ik: Hebt uw vijanden lief, doet wel degenen, die u haten; klopt ook.quote:Op vrijdag 16 april 2010 11:26 schreef Techno het volgende:
[..]
Best wel tof, zo'n religie die mensen tegen elkaar opzet. Heb uw naaste lief gelijk uzelf... en zo.
Nee er wordt bedoeld, gelooft u, dan bent u geliefd. Gelooft u niet, dan loopt het slecht met u afquote:Op vrijdag 16 april 2010 13:33 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Je bedoeld Lucas6v27 Maar tot u, die Mij hoort, zeg ik: Hebt uw vijanden lief, doet wel degenen, die u haten; klopt ook.
Hoe je leeft heeft wel degelijk gevolgen en uiteindelijk zal Jezus, straks rechtvaardig oordelen.quote:Op vrijdag 16 april 2010 12:02 schreef Leandra het volgende:
Je hoeft geen Atheïst te zijn om niet in een hemel te geloven, voor Joden houdt het na het aardse bestaan ook op, je moet er dus van maken wat je kunt want je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.
Maar als jij er gelukkig van wordt te geloven dat er een leven na de dood is, dan gun ik je dat van harte.
Ik laat me ook verbranden, dat onder grond stoppen enzulks vink wel een naar idee.quote:Op vrijdag 16 april 2010 13:45 schreef Cassandra87 het volgende:
laat mij maar branden dan.. Ik ben toch een slecht persoon blijkbaar
quote:Op vrijdag 16 april 2010 13:45 schreef Cassandra87 het volgende:
matthijs een ding. Snap je t verschil tussen geloofsovertuiging en feiten?
romeinen5v6 zo zeker als Christus, toen wij nog zwak waren, te zijner tijd voor goddelozen is gestorven.quote:Op vrijdag 16 april 2010 13:35 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Nee er wordt bedoeld, gelooft u, dan bent u geliefd. Gelooft u niet, dan loopt het slecht met u af
De scheiding maken tussen gelovigen en ongelovigen
Je quote de bijbel nu zoveel dat je zelf de draad kwijt raaktquote:Op vrijdag 16 april 2010 13:47 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
romeinen5v6 zo zeker als Christus, toen wij nog zwak waren, te zijner tijd voor goddelozen is gestorven.
v8 God echter bewijst zijn liefde jegens ons, doordat Christus, toen wij nog zondaren waren, voor ons gestorven is
Jezus is wel degelijk de volmaakte liefde, hij is namelijk voor zondaars gestorven en is in hun plaats geoordeeld. Maar wacht even, je kunt alleen vergeven zijn als je van jezelf weet dat je een zondaar bent en vergeving nodig hebt.
Aan die 'Geen colportage' sticker op mijn voordeur.quote:Als God je vrede aanbiedt en je zegt, hoef ik niet. Aan wie ligt het dan.
Jezus gaat mij beoordelen op hoe ik geleefd heb, en dat is heel fatsoenlijk, ik lieg niet, ik bedrieg niet, ik steel niet, ik ga niet vreemd, maar nee, ik zit ook niet op zondag in de kerk.quote:Op vrijdag 16 april 2010 13:42 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Hoe je leeft heeft wel degelijk gevolgen en uiteindelijk zal Jezus, straks rechtvaardig oordelen.
johannes14v6 Jezus zeide tot hem: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij.
Met andere woorden, de enigste manier om gered te worden is door Jezus christus.
That can if you kick!quote:
Hoe durven ze!quote:Op vrijdag 16 april 2010 13:51 schreef Copycat het volgende:
[..]
Aan die 'Geen colportage' sticker op mijn voordeur.
Jij mag in jouw toestand heul niet in de kroeg zitten!quote:Op vrijdag 16 april 2010 13:52 schreef Leandra het volgende:
En toch denk ik dat ik een stuk fatsoenlijker leef dan mensen die wel braaf op zondag in de kerk zitten (het liefst 2 keer) maar mij op zaterdagavond in de kroeg proberen te versieren terwijl hun vrouw thuis op de kinderen past.
Het leek me eerder iets voor het EO-jongerenforum.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |