abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80381236
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:56 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Sla de bijbel er dan even op na wat de hel inhoud, of is het tegenwoordig gewoon een relaxt loungecafe? Nee volgens mij is het eeuwige straf of zo toch? Je roept een paar posts hierboven nog dat atheïsten je choqueren door uitspraken te doen als god bestaat niet (maw er is geen leven na de dood), maar ondertussen wél zeggen "jullie gaan allemaal de eeuwige straf of verderfenis tegemoet" dat is geen probleem natuurlijk. Erg hypocriet, ik vind het zelfs nog een stuk minder erg om te zeggen god bestaat niet.
Voordat je mij nog meer woorden in de mond legt, ik zei: ze proberen je te choqueren.
Echter ben ik er zelf niet zo van onder de indruk, omdat ik wél geloof en hun poging dus niet serieus neem.

Ook heb ik niet gezegd dat alle ongelovigen naar de hel gaan, wel heb ik gezegd dat ongelovigen niet de Hemel komen, want volgens de Bijbel kan dat namelijk alleen via Jezus Christus. Als je daar dus niet in gelooft, waar maak je je dan druk over?

Dat de hel niet prettig is, dat maakt de Bijbel inderdaad duidelijk. Maar volgens mij zijn er niet echt details, maar is het duidelijk dat het een plaats is zonder God (en zijn liefde). Voor de rest houd ik mij eigenlijk totaal niet bezig met de hel, aangezien het niet belangrijk is (voor mij).
pi_80381464
quote:

Religieus betekent geloven in een opperwezen. Boedhisten hebben als opperwezen boeddha, maar boeddha was gewoon een mens en geen god. En sinds atheist betekent dat je niet in een god geloofd. Zijn alle boedhisten atheist
En toch is Boedhisme ook een religie

Dus nee ze zijn geen Atheisten.
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:21:01 #78
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_80381549
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:13 schreef Dolichologofobie het volgende:

Dat de hel niet prettig is, dat maakt de Bijbel inderdaad duidelijk. Maar volgens mij zijn er niet echt details, maar is het duidelijk dat het een plaats is zonder God (en zijn liefde).
Maar als je sowieso al niet in God gelooft, is een plek zonder God en Zijn liefde (kijk mij weer met kapitalen werken!) toch 'gewoon'?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:23:37 #79
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80381647
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als zij niet wil praten dan kan ze in jouw ogen wel Mrs. Perfect zijn, maar ben jij in haar ogen zeker niet Mr. Perfect, en om dat dan af te doen als gebrek aan mededogen getuigt wel van een enorm gebrek aan respect voor haar.

Weet je wel zeker dat je haar wilt om wie ze is, en niet omdat je haar niet kunt krijgen?
Er is geen enkele aanleiding van haar op de manier te reageren zoals ze heeft gedaan. Ik wilde het niet over het geloof hebben en was echt oprecht in haar geinteresseerd.
pi_80381712
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:21 schreef Copycat het volgende:

[..]

Maar als je sowieso al niet in God gelooft, is een plek zonder God en Zijn liefde (kijk mij weer met kapitalen werken!) toch 'gewoon'?
Wat is er zo gewoon aan eenzaamheid? Leegte? Duisternis? Liefdeloosheid?
Daarbij zul je wél de Hemel kunnen zien (zo blijkt uit een verhaal in de Bijbel), wat zal dat met je doen? Als je al hetgeen ziet, dat jij niet meer kunt hebben?
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:27:26 #81
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_80381805
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:25 schreef Dolichologofobie het volgende:

Wat is er zo gewoon aan eenzaamheid? Leegte? Duisternis? Liefdeloosheid?
Daarbij zul je wél de Hemel kunnen zien (zo blijkt uit een verhaal in de Bijbel), wat zal dat met je doen? Als je al hetgeen ziet, dat jij niet meer kunt hebben?
Er zijn toch meer ongelovigen , dus zo eenzaam ben je niet. En waar meer mensen zijn, kan liefde groeien.
En als ik het licht van de hemel kan zien, dan is die duisternis ook meteen sfeervol opgelost.

Daarbij: iets wat in de bijbel staat 'blijkt' niet, maar is een aanname.
pi_80381970
quote:
Boedhisten hebben als opperwezen boeddha, maar boeddha was gewoon een mens en geen god. En sinds atheist betekent dat je niet in een god geloofd. Zijn alle boedhisten atheist
Dan zou ik me iets dieper in het boeddhisme verdiepen als ik jou was, want ze geloven ook in dingen als karma, wedergeboorte en de hemel en de hel. Atheïsten daarentegen geloven niet in dergelijke zaken.
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:33:45 #83
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80382083
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:26 schreef Techno het volgende:

[..]

Best wel tof, zo'n religie die mensen tegen elkaar opzet. Heb uw naaste lief gelijk uzelf... en zo.
Je bedoeld Lucas6v27 Maar tot u, die Mij hoort, zeg ik: Hebt uw vijanden lief, doet wel degenen, die u haten; klopt ook.
pi_80382171
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:33 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Je bedoeld Lucas6v27 Maar tot u, die Mij hoort, zeg ik: Hebt uw vijanden lief, doet wel degenen, die u haten; klopt ook.
Nee er wordt bedoeld, gelooft u, dan bent u geliefd. Gelooft u niet, dan loopt het slecht met u af
De scheiding maken tussen gelovigen en ongelovigen
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:38:31 #85
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_80382291
God is liefde

Liefde is het houden van anderen; iedereen die liefheeft is dus eigenlijk God, punt.
Je moeder is een hamster
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:42:41 #86
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80382464
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:02 schreef Leandra het volgende:
Je hoeft geen Atheïst te zijn om niet in een hemel te geloven, voor Joden houdt het na het aardse bestaan ook op, je moet er dus van maken wat je kunt want je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.

Maar als jij er gelukkig van wordt te geloven dat er een leven na de dood is, dan gun ik je dat van harte.
Hoe je leeft heeft wel degelijk gevolgen en uiteindelijk zal Jezus, straks rechtvaardig oordelen.

johannes14v6 Jezus zeide tot hem: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij.

Met andere woorden, de enigste manier om gered te worden is door Jezus christus.
pi_80382586
laat mij maar branden dan.. Ik ben toch een slecht persoon blijkbaar

pi_80382607
matthijs een ding. Snap je t verschil tussen geloofsovertuiging en feiten?
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:46:37 #89
118585 Crutch
pi_80382643
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:45 schreef Cassandra87 het volgende:
laat mij maar branden dan.. Ik ben toch een slecht persoon blijkbaar

Ik laat me ook verbranden, dat onder grond stoppen enzulks vink wel een naar idee.
Je moeder is een hamster
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:46:51 #90
118585 Crutch
pi_80382656
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:45 schreef Cassandra87 het volgende:
matthijs een ding. Snap je t verschil tussen geloofsovertuiging en feiten?
Je moeder is een hamster
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:47:53 #91
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80382700
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:35 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Nee er wordt bedoeld, gelooft u, dan bent u geliefd. Gelooft u niet, dan loopt het slecht met u af
De scheiding maken tussen gelovigen en ongelovigen
romeinen5v6 zo zeker als Christus, toen wij nog zwak waren, te zijner tijd voor goddelozen is gestorven.
v8 God echter bewijst zijn liefde jegens ons, doordat Christus, toen wij nog zondaren waren, voor ons gestorven is

Jezus is wel degelijk de volmaakte liefde, hij is namelijk voor zondaars gestorven en is in hun plaats geoordeeld. Maar wacht even, je kunt alleen vergeven zijn als je van jezelf weet dat je een zondaar bent en vergeving nodig hebt. Als God je vrede aanbiedt en je zegt, hoef ik niet. Aan wie ligt het dan.
pi_80382826
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:47 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

romeinen5v6 zo zeker als Christus, toen wij nog zwak waren, te zijner tijd voor goddelozen is gestorven.
v8 God echter bewijst zijn liefde jegens ons, doordat Christus, toen wij nog zondaren waren, voor ons gestorven is

Jezus is wel degelijk de volmaakte liefde, hij is namelijk voor zondaars gestorven en is in hun plaats geoordeeld. Maar wacht even, je kunt alleen vergeven zijn als je van jezelf weet dat je een zondaar bent en vergeving nodig hebt.
Je quote de bijbel nu zoveel dat je zelf de draad kwijt raakt

even voor het verband matteus10v34 Meent niet, dat Ik gekomen ben om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. 35 Want Ik ben gekomen om tweedracht te brengen tussen een man en zijn vader en tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; 36 en iemands huisgenoten zullen zijn vijanden zijn.

Zoals je een taart in tweeen snijdt of je bent voor of tegen Jezus, a of b . In een familie zullen er bekeerde mensen zijn en onbekeerde. Straks zullen er mensen voor eeuwig in de hel zijn maar ook mensen die gered zijn en eeuwig in Gods tegenwoordigheid.

Want hier sloeg die quote op die jij aanhaalde.

Oftewel: ongelovigen branden in de hel. Nou volmaakte liefde hoor.
Klinkt meer als: ik vind jou alleen lief als je mij lief vind
pi_80382860
Als God je vrede aanbiedt en je zegt, hoef ik niet. Aan wie ligt het dan.

Sorry matthijs, ik respecteer t feit dat je gelooft, dat weet je.
Maar ik voel me de hele dag al rot maar je weet tóch weer een glimlach bij me te krijgen
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:51:48 #94
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_80382873
quote:
Als God je vrede aanbiedt en je zegt, hoef ik niet. Aan wie ligt het dan.
Aan die 'Geen colportage' sticker op mijn voordeur.
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:52:37 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80382902
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:42 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Hoe je leeft heeft wel degelijk gevolgen en uiteindelijk zal Jezus, straks rechtvaardig oordelen.

johannes14v6 Jezus zeide tot hem: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij.

Met andere woorden, de enigste manier om gered te worden is door Jezus christus.
Jezus gaat mij beoordelen op hoe ik geleefd heb, en dat is heel fatsoenlijk, ik lieg niet, ik bedrieg niet, ik steel niet, ik ga niet vreemd, maar nee, ik zit ook niet op zondag in de kerk.

En toch denk ik dat ik een stuk fatsoenlijker leef dan mensen die wel braaf op zondag in de kerk zitten (het liefst 2 keer) maar mij op zaterdagavond in de kroeg proberen te versieren terwijl hun vrouw thuis op de kinderen past.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:52:39 #96
262 Re
Kiss & Swallow
pi_80382904
Can dit niet gewoon in F&L eigenlijk?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:53:53 #97
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_80382953
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:52 schreef Re het volgende:
That can if you kick!
pi_80382967
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:51 schreef Copycat het volgende:

[..]

Aan die 'Geen colportage' sticker op mijn voordeur.
Hoe durven ze!

Ik sla nooit de deur voor iemands neus dicht, ik ben god alleen nog nooit tegen gekomen die mij zijn liefde aanbood
Heeft ie mij overgeslagen
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:54:31 #99
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_80382976
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:52 schreef Leandra het volgende:
En toch denk ik dat ik een stuk fatsoenlijker leef dan mensen die wel braaf op zondag in de kerk zitten (het liefst 2 keer) maar mij op zaterdagavond in de kroeg proberen te versieren terwijl hun vrouw thuis op de kinderen past.
Jij mag in jouw toestand heul niet in de kroeg zitten!
pi_80383017
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:52 schreef Re het volgende:
Het leek me eerder iets voor het EO-jongerenforum.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2010 13:55:47 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')