En als die vent niet eens je eigen vent is, maar iemand die je net leert kennen, dan is het direct einde oefening. Voordat de oefening goed van start gaat.quote:Op donderdag 15 april 2010 09:47 schreef Cassandra87 het volgende:
Serieus ik ben heel begripvol en kan mij heel goed inleven in anderen (in tegenstelling tot bewering in openingspost!!) maar wanneer mijn vent mij gaat zeggen dat ik in zonde leef omdat ik naar mijn eígen overtuiging leef, krijgt ie toch zo'n dreun dat zijn oren er van suizen..
Zeg maar gerust: geen ruimte. Zo wordt zijn liefde voor Jezus zijn gevangenis op aarde.quote:Op donderdag 15 april 2010 10:13 schreef Lienekien het volgende:
Matthijs ik ook enorm dogmatisch. Dat is zijn goed recht, maar het laat weinig ruimte voor bijv. het opbouwen van een prettige relatie met een vrouw.
Je blijft dat stuk propaganda ook posten hequote:Op donderdag 15 april 2010 08:55 schreef matthijs.. het volgende:
Zoals deze vrouw die 20 jaar als homoseksueel heeft geleefd en is veranderd door Jezus.
Dus mensen veroordelen is verkeerd, want ik weet niet of iemand wel of niet tot geloof komt in zijn leven.
Er is wel een vrouw (noem geen naam) die ik meer dan leuk vind, ik heb het met haar weleens over geloof gehad, dat ik het evangelie vertelde was juist omdat ik om haar geef. Dat ben ik trouwens niet met je eens, dat het weinig ruimte laat voor een prettige relatie met een vrouw.quote:Op donderdag 15 april 2010 10:13 schreef Lienekien het volgende:
Matthijs is ook enorm dogmatisch. Dat is zijn goed recht, maar het laat weinig ruimte voor bijv. het opbouwen van een prettige relatie met een vrouw.
Als het is omdat ik een christen ben en van mijn geloof heb getuigd, ligt het niet aan mij.quote:Op donderdag 15 april 2010 09:52 schreef Copycat het volgende:
[..]
En als die vent niet eens je eigen vent is, maar iemand die je net leert kennen, dan is het direct einde oefening. Voordat de oefening goed van start gaat.
maar het ligt wél aan jou als jij iemand beschuldigd van in zonde leven omdat dat volgens jouw boekje zo isquote:Op donderdag 15 april 2010 10:45 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Als het is omdat ik een christen ben en van mijn geloof heb getuigd, ligt het niet aan mij.
Waar kende je haar van, en hoe reageerde ze?quote:Op donderdag 15 april 2010 10:32 schreef matthijs.. het volgende:
Er is wel een vrouw (noem geen naam) die ik meer dan leuk vind, ik heb het met haar weleens over geloof gehad, dat ik het evangelie vertelde was juist omdat ik om haar geef. Dat ben ik trouwens niet met je eens, dat het weinig ruimte laat voor een prettige relatie met een vrouw.
Inderdaad, het ligt altijd aan de ander. Want dat is wel zo gemakkelijk.quote:Op donderdag 15 april 2010 10:45 schreef matthijs.. het volgende:
Als het is omdat ik een christen ben en van mijn geloof heb getuigd, ligt het niet aan mij.
Als je net zo bezeten overkomt als hier en jouw dogma's als waarheid gaat opleggen, zullen er erg weinig vrouwen zijn die zich dat laten welgevallen. En terecht.quote:Op donderdag 15 april 2010 10:45 schreef matthijs.. het volgende:
Als je je maar beseft dat het zeer beledigend kan zijn om iets wat voor iemand waardevol is zondig te noemen en daarvoor te waarschuwen.quote:Op donderdag 15 april 2010 08:27 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Door zonden, zonden te noemen is niks mis mee. Als ik iemand zou veroordelen naar de hel, dat zou verkeerd zijn, ik waarschuw er wel voor.
Ik heb een oom die met het geloof op zijn tong leeft, daar wij ongelovig zijn opgevoed heeft dat weleens voor botsingen gezorgd.quote:Op donderdag 15 april 2010 10:32 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Er is wel een vrouw (noem geen naam) die ik meer dan leuk vind, ik heb het met haar weleens over geloof gehad, dat ik het evangelie vertelde was juist omdat ik om haar geef. Dat ben ik trouwens niet met je eens, dat het weinig ruimte laat voor een prettige relatie met een vrouw.
Een verstandig antwoord en ik denk het eerste waar ik het bijna helemaal mee eens ben, het zoeken en vinden heeft inderdaad betrekking op Jezus christus.quote:Op donderdag 15 april 2010 12:02 schreef Dolichologofobie het volgende:
Matthijs: als je zo gelovig bent, als je jezelf doet laten voorkomen; waarom vertrouw je dan niet op Jezus Christus? Als ik het zo lees, ben je veel te veel op zoek: niet doen.
In de Bijbel staat: 'zoekt en gij zult vinden'. Maar dat heeft uiteraard geen betrekking op het vinden van een vrouw, van een aards fenomeen. Het gaat hier om het vinden van Jezus Christus. Die je, moet ik de woorden uit je mond geloven, hebt gevonden. Dan is natuurlijk de vraag of je Hem ook zonder twijfel vertrouwd? Blijkbaar niet, want je bent naarstig op zoek naar een vrouw - tot het obsessieve toe?
Enfin. Stop dus met zoeken, leg het in de handen van Jezus Christus en leef naar Zijn wil. Bid en Hij zal weten waar je hart naar op zoek is en het je ook brengen/geven. Geduld is een schone zaak.
Wat een toeval, ik zou met haar trouwenquote:Op donderdag 15 april 2010 15:44 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Een verstandig antwoord en ik denk het eerste waar ik het bijna helemaal mee eens ben, het zoeken en vinden heeft inderdaad betrekking op Jezus christus.
In genesis 24 zie je hoe God Isaak en Rebekka bij elkaar brengt, de knecht van Abraham die naar de stad Nachor gaat, voor een vrouw voor Isaak en ervoor gaat bidden. God die zorgt dat rebekka precies op dat moment komt aanlopen met kruiken en naar de water putten gaat. Ik geloof dat God kan bewerken dat ik precies op het juiste moment, de juiste persoon tegen kom. Maar je kunt het niet afdwingen, God overziet het geheel en afhankelijk van zijn wil kan het wel maar ook niet gebeuren.
Ik heb weleens gebeden dat ik iemand (noem haar naam niet) zou tegenkomen na een hele tijd niet gezien te hebben en het gebeurd tot twee keer toe. Ik weet niet waar diegene woont (alleen stad) en ik kwam haar die dag tegen en een andere keer ook.
Daarvoor had ik niet gebeden. Mijn gebed was dat ik haar tegen kwam en een leuk gesprek zou hebben.quote:Op donderdag 15 april 2010 16:03 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Wat een toeval, ik zou met haar trouwen![]()
Want zij was niet oprecht? Had geen mededogen?quote:Op donderdag 15 april 2010 16:51 schreef matthijs.. het volgende:
Mijn interesse was oprecht, helaas kwam er geen gesprek.
God's wegen zijn nu eenmaal ondoorgrondelijk.quote:Op donderdag 15 april 2010 16:54 schreef Copycat het volgende:
Want zij was niet oprecht? Had geen mededogen?
nog 3 posts dus weest niet ongerust broederquote:Op donderdag 15 april 2010 16:53 schreef Crutch het volgende:
Ik heb gebeden om een slotje op dit topic.
Yes, volspammmmmen!quote:Op donderdag 15 april 2010 17:07 schreef Re het volgende:
[..]
nog 3 posts dus weest niet ongerust broeder
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |