abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 april 2010 @ 09:52:41 #276
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_80333823
quote:
Op donderdag 15 april 2010 09:47 schreef Cassandra87 het volgende:
Serieus ik ben heel begripvol en kan mij heel goed inleven in anderen (in tegenstelling tot bewering in openingspost!!) maar wanneer mijn vent mij gaat zeggen dat ik in zonde leef omdat ik naar mijn eígen overtuiging leef, krijgt ie toch zo'n dreun dat zijn oren er van suizen..
En als die vent niet eens je eigen vent is, maar iemand die je net leert kennen, dan is het direct einde oefening. Voordat de oefening goed van start gaat.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_80333985
Maar doordat ik niet zou twijfelen om mijn vent een dreun te geven zal ik ook zeker in zonde leven
Maar precies. Dat dus.
pi_80334116
Ik denk dat matthijs meer gebaat is bij een goede psycholoog voordat hij aan de vrouw gaat, want hij heeft het empatisch vermogen van een baksteen.
  donderdag 15 april 2010 @ 10:13:17 #279
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80334350
Matthijs is ook enorm dogmatisch. Dat is zijn goed recht, maar het laat weinig ruimte voor bijv. het opbouwen van een prettige relatie met een vrouw.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lienekien op 15-04-2010 10:23:51 ]
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 15 april 2010 @ 10:18:07 #280
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_80334478
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:13 schreef Lienekien het volgende:
Matthijs ik ook enorm dogmatisch. Dat is zijn goed recht, maar het laat weinig ruimte voor bijv. het opbouwen van een prettige relatie met een vrouw.
Zeg maar gerust: geen ruimte. Zo wordt zijn liefde voor Jezus zijn gevangenis op aarde.
  donderdag 15 april 2010 @ 10:21:20 #281
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_80334566
quote:
Op donderdag 15 april 2010 08:55 schreef matthijs.. het volgende:
Zoals deze vrouw die 20 jaar als homoseksueel heeft geleefd en is veranderd door Jezus.
Dus mensen veroordelen is verkeerd, want ik weet niet of iemand wel of niet tot geloof komt in zijn leven.

Je blijft dat stuk propaganda ook posten he
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_80334913
Ik hoop toch wel dat we hier met een goede troll te maken hebben. Anders is het wel erg treurig.
  donderdag 15 april 2010 @ 10:32:04 #283
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80334926
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:13 schreef Lienekien het volgende:
Matthijs is ook enorm dogmatisch. Dat is zijn goed recht, maar het laat weinig ruimte voor bijv. het opbouwen van een prettige relatie met een vrouw.
Er is wel een vrouw (noem geen naam) die ik meer dan leuk vind, ik heb het met haar weleens over geloof gehad, dat ik het evangelie vertelde was juist omdat ik om haar geef. Dat ben ik trouwens niet met je eens, dat het weinig ruimte laat voor een prettige relatie met een vrouw.

[ Bericht 8% gewijzigd door matthijs.. op 15-04-2010 10:40:01 ]
  donderdag 15 april 2010 @ 10:45:06 #284
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80335404
quote:
Op donderdag 15 april 2010 09:52 schreef Copycat het volgende:

[..]

En als die vent niet eens je eigen vent is, maar iemand die je net leert kennen, dan is het direct einde oefening. Voordat de oefening goed van start gaat.
Als het is omdat ik een christen ben en van mijn geloof heb getuigd, ligt het niet aan mij.
pi_80335488
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:45 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Als het is omdat ik een christen ben en van mijn geloof heb getuigd, ligt het niet aan mij.
maar het ligt wél aan jou als jij iemand beschuldigd van in zonde leven omdat dat volgens jouw boekje zo is
  donderdag 15 april 2010 @ 10:50:58 #286
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_80335568
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:32 schreef matthijs.. het volgende:
Er is wel een vrouw (noem geen naam) die ik meer dan leuk vind, ik heb het met haar weleens over geloof gehad, dat ik het evangelie vertelde was juist omdat ik om haar geef. Dat ben ik trouwens niet met je eens, dat het weinig ruimte laat voor een prettige relatie met een vrouw.
Waar kende je haar van, en hoe reageerde ze?
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_80335579
quote:
Inderdaad, het ligt altijd aan de ander. Want dat is wel zo gemakkelijk.
  donderdag 15 april 2010 @ 10:52:02 #288
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_80335616
quote:
Als je net zo bezeten overkomt als hier en jouw dogma's als waarheid gaat opleggen, zullen er erg weinig vrouwen zijn die zich dat laten welgevallen. En terecht.
pi_80335866
quote:
Op donderdag 15 april 2010 08:27 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Door zonden, zonden te noemen is niks mis mee. Als ik iemand zou veroordelen naar de hel, dat zou verkeerd zijn, ik waarschuw er wel voor.
Als je je maar beseft dat het zeer beledigend kan zijn om iets wat voor iemand waardevol is zondig te noemen en daarvoor te waarschuwen.
Het is belerend, bemoeiend en beledigend.

Voor iemand die om begrip en mededogen vraagt zie ik je weinig zelf geven, misschien moet je daar eens beginnen, want wat je uitstuurd in deze wereld komt weer bij je terug.
Was jezus ook zo, welnee, die accepteerde iedereen zoals ze waren, met fouten en alles, die hoopte wel dat mensen zouden veranderen, maar probeerde dat niet voor elkaar te krijgen met een belerend vingertje, maar door een goed vb te zijn, vriendelijk te zijn, open te zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_80336111
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:32 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Ik heb een oom die met het geloof op zijn tong leeft, daar wij ongelovig zijn opgevoed heeft dat weleens voor botsingen gezorgd.
Het is een lieve oom, zorgzaam, zal altijd voor je klaarstaan, je bent altijd welkom, als ik er midden in de nacht op de stoep zou staa voor hulp zou ik het zonder morren krijgen.
Maar bij alles komt de bijbel erbij, dat was iig wel zo.

Altijd belerend, wijzend op je fouten in zijn ogen, niet vanuit een ik ben beter, maar vanuit een ik wil dat het goed gaat met je, goed bedoeld, maar niet goed ontvangen.
Het is zover gekomen dat we hebben moeten zeggen de bijbel blijft in de kast, niet meer op de tong, anders moeten we wat meer afstand nemen van elkaar.
Gelukkig heeft mijn oom daarover nagedacht en heeft hij besloten de bijbel in de kast te laten liggen ipv op de tong en kunnen we gewoon goed met elkaar blijven omgaan.

Begrip komt van 2 kanten, wij begrijpen dat geloof erg belangerijk is voor hem, hij mag daar best zo nu en dan eens over praten uitgebreid en we weten dat het altijd meeweegt in alles wat hij doet.
Hij begrijpt dat wij dat geloof niet delen en niet steeds op de vingers getikt willen worden, niet steeds het alleen over geloof willen hebben.

Begrip is geen eenrichtingsverkeer waarin alles maar moet wijken omdat jij gelovig bent en gelijk hebt in jouw eigen ogen, vergeet nooit dat de ander ook bewust heeft gekozen voor het meeste, alleen vanuit een ander oogpunt, heb daar begrip voor!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_80338276
Matthijs: als je zo gelovig bent, als je jezelf doet laten voorkomen; waarom vertrouw je dan niet op Jezus Christus? Als ik het zo lees, ben je veel te veel op zoek: niet doen.

In de Bijbel staat: 'zoekt en gij zult vinden'. Maar dat heeft uiteraard geen betrekking op het vinden van een vrouw, van een aards fenomeen. Het gaat hier om het vinden van Jezus Christus. Die je, moet ik de woorden uit je mond geloven, hebt gevonden. Dan is natuurlijk de vraag of je Hem ook zonder twijfel vertrouwd? Blijkbaar niet, want je bent naarstig op zoek naar een vrouw - tot het obsessieve toe?

Enfin. Stop dus met zoeken, leg het in de handen van Jezus Christus en leef naar Zijn wil. Bid en Hij zal weten waar je hart naar op zoek is en het je ook brengen/geven. Geduld is een schone zaak.
  donderdag 15 april 2010 @ 15:44:09 #292
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80347121
quote:
Op donderdag 15 april 2010 12:02 schreef Dolichologofobie het volgende:
Matthijs: als je zo gelovig bent, als je jezelf doet laten voorkomen; waarom vertrouw je dan niet op Jezus Christus? Als ik het zo lees, ben je veel te veel op zoek: niet doen.

In de Bijbel staat: 'zoekt en gij zult vinden'. Maar dat heeft uiteraard geen betrekking op het vinden van een vrouw, van een aards fenomeen. Het gaat hier om het vinden van Jezus Christus. Die je, moet ik de woorden uit je mond geloven, hebt gevonden. Dan is natuurlijk de vraag of je Hem ook zonder twijfel vertrouwd? Blijkbaar niet, want je bent naarstig op zoek naar een vrouw - tot het obsessieve toe?

Enfin. Stop dus met zoeken, leg het in de handen van Jezus Christus en leef naar Zijn wil. Bid en Hij zal weten waar je hart naar op zoek is en het je ook brengen/geven. Geduld is een schone zaak.
Een verstandig antwoord en ik denk het eerste waar ik het bijna helemaal mee eens ben, het zoeken en vinden heeft inderdaad betrekking op Jezus christus.
In genesis 24 zie je hoe God Isaak en Rebekka bij elkaar brengt, de knecht van Abraham die naar de stad Nachor gaat, voor een vrouw voor Isaak en ervoor gaat bidden. God die zorgt dat rebekka precies op dat moment komt aanlopen met kruiken en naar de water putten gaat. Ik geloof dat God kan bewerken dat ik precies op het juiste moment, de juiste persoon tegen kom. Maar je kunt het niet afdwingen, God overziet het geheel en afhankelijk van zijn wil kan het wel maar ook niet gebeuren.

Ik heb weleens gebeden dat ik iemand (noem haar naam niet) zou tegenkomen na een hele tijd niet gezien te hebben en het gebeurd tot twee keer toe. Ik weet niet waar diegene woont (alleen stad) en ik kwam haar die dag tegen en een andere keer ook.

[ Bericht 7% gewijzigd door matthijs.. op 15-04-2010 15:55:49 ]
pi_80347819
quote:
Op donderdag 15 april 2010 15:44 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Een verstandig antwoord en ik denk het eerste waar ik het bijna helemaal mee eens ben, het zoeken en vinden heeft inderdaad betrekking op Jezus christus.
In genesis 24 zie je hoe God Isaak en Rebekka bij elkaar brengt, de knecht van Abraham die naar de stad Nachor gaat, voor een vrouw voor Isaak en ervoor gaat bidden. God die zorgt dat rebekka precies op dat moment komt aanlopen met kruiken en naar de water putten gaat. Ik geloof dat God kan bewerken dat ik precies op het juiste moment, de juiste persoon tegen kom. Maar je kunt het niet afdwingen, God overziet het geheel en afhankelijk van zijn wil kan het wel maar ook niet gebeuren.

Ik heb weleens gebeden dat ik iemand (noem haar naam niet) zou tegenkomen na een hele tijd niet gezien te hebben en het gebeurd tot twee keer toe. Ik weet niet waar diegene woont (alleen stad) en ik kwam haar die dag tegen en een andere keer ook.
Wat een toeval, ik zou met haar trouwen

Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  donderdag 15 april 2010 @ 16:51:48 #294
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80349628
quote:
Op donderdag 15 april 2010 16:03 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Wat een toeval, ik zou met haar trouwen

Daarvoor had ik niet gebeden. Mijn gebed was dat ik haar tegen kwam en een leuk gesprek zou hebben.
Mijn interesse was oprecht, helaas kwam er geen gesprek.

Copycat 16:54 "Ik denk dat God de persoon de keus laat om wel of niet een gesprek aan te gaan""

[ Bericht 7% gewijzigd door matthijs.. op 15-04-2010 17:14:30 ]
  donderdag 15 april 2010 @ 16:53:27 #295
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_80349697
Ik heb gebeden om een slotje op dit topic.
Je moeder is een hamster
  donderdag 15 april 2010 @ 16:54:52 #296
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_80349745
quote:
Op donderdag 15 april 2010 16:51 schreef matthijs.. het volgende:

Mijn interesse was oprecht, helaas kwam er geen gesprek.
Want zij was niet oprecht? Had geen mededogen?
pi_80349800
quote:
Op donderdag 15 april 2010 16:54 schreef Copycat het volgende:
Want zij was niet oprecht? Had geen mededogen?
God's wegen zijn nu eenmaal ondoorgrondelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2010 17:03:37 ]
  donderdag 15 april 2010 @ 17:07:04 #298
262 Re
Kiss & Swallow
pi_80350215
quote:
Op donderdag 15 april 2010 16:53 schreef Crutch het volgende:
Ik heb gebeden om een slotje op dit topic.
nog 3 posts dus weest niet ongerust broeder
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 15 april 2010 @ 17:08:20 #299
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_80350256
quote:
Op donderdag 15 april 2010 17:07 schreef Re het volgende:

[..]

nog 3 posts dus weest niet ongerust broeder
Yes, volspammmmmen!
Je moeder is een hamster